abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:53:02 #151
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118116115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

En welke van de eurolanden in crisis produceert zelf alles wat het consumeert?
geen enkele, maar dat beweer ik ook niet, het ging hier over de USA en China, zijsprongetje dus
Dat er in de USA nu te weing geproduceert en teveel geconsumeert wordt en in China andersom

Er zijn wel veel EU landen die nauwelijks industrie hebben, zoals Griekenland, Portugal en ook Spanje en de afgelopen 10 jaar enorm goedkoop Duitse producten konden consumeren

Wat de EU zou moeten doen is de VPB controle naar zich toe trekken en de VPB in zuidelijke landen op 0% zetten en in het Noorden op 25%

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 18-10-2012 09:58:16 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118116258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

geen enkele, maar dat beweer ik ook niet, het ging hier over de USA en China, zijsprongetje dus
Dat er in de USA nu te weing geproduceert en teveel geconsumeert wordt en in China andersom

Er zijn wel veel EU landen die nauwelijks industrie hebben, zoals Griekenland, Portugal en ook Spanje
Spanje heeft wel degelijk industrie, als de Spaanse centrale bank het verstrekken van financiering voor onroerend goed wat onder controle had gehouden had Spanje er vandaag beter voorgestaan dan Frankrijk.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:59:10 #153
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118116307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Spanje heeft wel degelijk industrie,
Ja de Duitse SEAT fabrieken
http://mii.seat.nl/mii/great-deal-for-mii.aspx

Spanje is de laatste tien jaar bezig geweest met het bouwen van zinloze vliegvelden , musea, winkelcentra en kantoren en renovatie van oude afgeleefde gebouwen in afgelegen stadjes al dan niet met EU subsidie

[ Bericht 13% gewijzigd door HD9 op 18-10-2012 10:32:25 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:49:15 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118126553
quote:
Barroso haalt uit naar EU-lidstaten

BRUSSEL (AFN) - Enkele uren voor het begin van de top van Europese leiders donderdag in Brussel, heeft de voorzitter van de Europese Commissie José Manuel Barroso fel uitgehaald naar sommige regeringen. Barroso verwijt hen weinig bereidheid om voldoende geld beschikbaar te stellen voor het opvangen van de sociale gevolgen van de huidige crisis.

De Europese topman roept de EU-lidstaten op hun inspanningen te versnellen zodat allerlei belangrijke maatregelen die de economische groei moeten bevorderen, eindelijk kunnen worden uitgevoerd. ,,Eerlijk gezegd ben ik niet blij met de vooruitgang tot nu toe'', aldus Barroso
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:06:23 #155
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118127256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Barosso wil Nederland, Duitsland en Finland dwingen om nogmaals 500 miljard beschikbaar te stellen

Wast gaat ie nu doen, ???
Geldprinten door de ECB toe te staan lijkt me
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:07:38 #156
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_118127316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik hoef alleen maar te kijken wat de FED tot nu toe gedaan heeft en daarop gebaseerd kun je zo voorspellen wat de uitkomst zal zijn.

Mijn garantie komt overigens van Bernanke zelf die de voorspelling maakte. (tikje ironisch dus)
He? Heeft Bernanke voorspeld dat de dollar dit jaar nog 40% minder waard wordt?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_118127851
quote:
5s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:07 schreef monkyyy het volgende:

[..]

He? Heeft Bernanke voorspeld dat de dollar dit jaar nog 40% minder waard wordt?
Nee achteraf gezien was het 10 tot 20%.
Het was zo dat tussen 2001 en 2007 á 9 er een 40% waardeverlies is geweest.
Ik had me vergist in de cijfers.

Maar ja het gaat slecht aan toe in Amerika, veel slechter dan officiele cijfers doen geloven.
Meeste economen zijn het volgens mij er daar wel over eens.

Het is jammer dat wij dit nog moeten meemaken allemaal, ik ben ergens best wel bang dat de hele boel gaat escaleren.
klinkt tikje overdreven ala BNW achtig maar ja ik ben niet achterlijk.

Ik weet dondersgoed wat de FED doet, hoe vreselijk corrupt het systeem is, hoe de markten alles behalve vrij zijn.
Hoe Amerika, China beschuldigd van Valuta manipulatie etc (wat klopt maar damn kijk in de spiegel denk ik dan lol), en uiteraard hier in de EU met griekenland Spanje en vergis je niet in Ierland waar het er nog steeds bitterslecht aan toe gaat, maar je over het algemeen weinig over hoort.

domino effect. =/
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:53:54 #158
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118129344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee achteraf gezien was het 10 tot 20%.
Het was zo dat tussen 2001 en 2007 á 9 er een 40% waardeverlies is geweest.
Ik had me vergist in de cijfers.

Maar ja het gaat slecht aan toe in Amerika, veel slechter dan officiele cijfers doen geloven.
Meeste economen zijn het volgens mij er daar wel over eens.

Het is jammer dat wij dit nog moeten meemaken allemaal, ik ben ergens best wel bang dat de hele boel gaat escaleren.
klinkt tikje overdreven ala BNW achtig maar ja ik ben niet achterlijk.

Ik weet dondersgoed wat de FED doet, hoe vreselijk corrupt het systeem is, hoe de markten alles behalve vrij zijn.
Hoe Amerika, China beschuldigd van Valuta manipulatie etc (wat klopt maar damn kijk in de spiegel denk ik dan lol), en uiteraard hier in de EU met griekenland Spanje en vergis je niet in Ierland waar het er nog steeds bitterslecht aan toe gaat, maar je over het algemeen weinig over hoort.

domino effect. =/
waardedaling van en munt hoeft niet slecht te zijn, als de waarde genoeg daalt dan gaat China spijkerbroeken en schoenen uit de USA importeren
pi_118129965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

waardedaling van en munt hoeft niet slecht te zijn, als de waarde genoeg daalt dan gaat China spijkerbroeken en schoenen uit de USA importeren
Ja China gaan hun eigen spullen terug importeren..

Amerika zal oorlog gaan voeren, omdat "the well to do people' niet tegen hun verlies kunnen zoals marc faber dat altijd zo zegt hehe.
pi_118130606
Er moeten wel mensen zijn die al die spijkerbroeken en schoenen kopen maar die zijn er steeds minder. Nog even en dan word alles lekker goedkoop.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:26:06 #161
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118130724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja China gaan hun eigen spullen terug importeren..
ze importeren ook mercedessen en derg, warom geen spijkerbroeken als die in de USA goedkoper gemaakt kunne worden
pi_118130824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef HD9 het volgende:

[..]

ze importeren ook mercedessen en derg, warom geen spijkerbroeken als die in de USA goedkoper gemaakt kunne worden
Amerika produceert niets.
Ja autos.. maar thats about it.

70% is consumptie.

Als het nu zou instorten als een kaartenhuis duurt het 20 jaar of langer voordat amerika weer op een punt zou staan dat ze meer produceren dan importeren. (geprojecteerde cijfers want ze moeten compleet vanaf 0 beginnen eigenlijk in zo'n situatie)

Maar je snapt zelf ook wel dat de chinese economie in zo'n geval als bovenstaande het niet overleefd, hoewel ze stappen nemen om het ergste te voorkomen op een vrij vernuftige manier al zeg ik het zelf.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:38:41 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118133975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja autos.. maar thats about it.

70% is consumptie.
Idioot , simpele ziel , heb je opgesloten gezeten ofzo ??
Google, Microsoft, Apple , GM de grootste autobouwer ter wereld, Boeing, General Electric, Mac Donalds, enz enz
USA 250 miljoen mensen, China1,5 miljard mensen

http://plazilla.com/de-top-10-van-grootste-economien-ter-wereld

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-10-2012 20:18:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:12:00 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118135265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Main exports are: machinery and equipment, industrial supplies, non-auto consumer goods, motor vehicles and parts, aircraft and parts, food, feed and beverages.

Main exports partners are: Canada, European Union, Mexico, China and Japan. This page includes a chart with historical data for the United States Exports.

http://www.tradingeconomics.com/united-states/exports
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:31:26 #165
323876 michaelmoore
pi_118136209
In Nederland is 70% voor een referendum VOORAF als Nederland zich opoffert aan de PIGS, en de beslissing over de begroting naar de meerderheid van de EU landen gaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118136446
'Bezuinigen' (bedrog) wordt niet gedaan om de economie te verbeteren, maar om de eigen macht te versterken (macht binnen een kapitalistisch systeem betekent, hoe meer kapitaal hoe meer macht)
Men wil helemaal geen betere economie op dit moment, eerst heeft men nog langer een 'deprie' achtige toestand nodig, pas vanaf een economische nul of instorting (dus als er chaos heerst), zal de economie daarna verbeteren als het volk massaal op de SP en ook PVV heeft gestemt (de PvdA en VVD gaan worden beschuldigd van deze economische klap) Het ligt allemaal erg voor de hand wat er gaan gebeuren, want het is allemaal al eens eerder gebeurt in de geschiedenis (en pas tachtig jaar geleden)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:51:36 #167
323876 michaelmoore
pi_118139879
Mijn mening is, geef een land als Griekenland de vrijheid terug
Dat is voor iedereen het beste
pi_118144512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:36 schreef Synthercell het volgende:
'Bezuinigen' (bedrog) wordt niet gedaan om de economie te verbeteren, maar om de eigen macht te versterken (macht binnen een kapitalistisch systeem betekent, hoe meer kapitaal hoe meer macht)
Men wil helemaal geen betere economie op dit moment, eerst heeft men nog langer een 'deprie' achtige toestand nodig, pas vanaf een economische nul of instorting (dus als er chaos heerst), zal de economie daarna verbeteren als het volk massaal op de SP en ook PVV heeft gestemt (de PvdA en VVD gaan worden beschuldigd van deze economische klap) Het ligt allemaal erg voor de hand wat er gaan gebeuren, want het is allemaal al eens eerder gebeurt in de geschiedenis (en pas tachtig jaar geleden)
Er is maar één ding dat voor de hand ligt en dat is dat er aan je verhaal geen touw vast te knopen is. En ik mis een definitie van 'men'.

Het plaatje geeft overigens wel prachtig weer dan spreken over een noord/zuid tegenstelling wat betreft welvaart een vrij accurate descriptie is.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 06:41:51 #169
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_118158974
Griekenland heeft Europa bij de ballen:

http://www.nu.nl/schulden(...)nland-hart-riem.html

"In een verklaring is sprake van ''goede vooruitgang'' die er is geboekt om de afgesproken hervormingen en bezuinigingen weer terug op schema te brengen."
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:17:24 #170
323876 michaelmoore
pi_118161933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 06:41 schreef iamcj het volgende:
Griekenland heeft Europa bij de ballen:

http://www.nu.nl/schulden(...)nland-hart-riem.html

"In een verklaring is sprake van ''goede vooruitgang'' die er is geboekt om de afgesproken hervormingen en bezuinigingen weer terug op schema te brengen."
Ja, deTtctiek van de verschroeide aarde
Maak er een zo groot mogelijke puinhoop van, dat iedereen geld van iedereen krijgt, dan krijg je of oorlog of een gedwongen huwelijk.
pi_118193528
Ik moet zeggen dat die Cameron nogal komisch is met zijn veto. Alsof er geen artikel 313 in het verdrag van Lissabon zit; als hij niet instemt met een nieuw budget, dan gaat de EU gewoon door met het oude budget. Vermoedelijk heeft hij alleen zichzelf ermee omdat dat betekent dat er geen extra geld is voor arme regio's, zoals Wales en Schotland.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:44:59 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118203667
quote:
FINANCIEELE JOURNALISTIEK GEKAAPT

NU DE COLLAPSE VAN ONS FINANCIEEL-ECONOMISCH SYSTEEM EEN ZEKERHEID IS EN NOG SLECHTS EEN KWESTIE VAN TIJD, BLIJKEN DE COMPLETE MEDIA TE ZIJN GEKOCHT DOOR DE BANKIERS
http://www.nrc-ombudsman.(...)listiek-gekaapt.html
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_118203893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:15 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat die Cameron nogal komisch is met zijn veto. Alsof er geen artikel 313 in het verdrag van Lissabon zit; als hij niet instemt met een nieuw budget, dan gaat de EU gewoon door met het oude budget. Vermoedelijk heeft hij alleen zichzelf ermee omdat dat betekent dat er geen extra geld is voor arme regio's, zoals Wales en Schotland.
Jij hebt gewoon geen enkele binding met Nederland of welk land dan ook in Europa. Daarom boeit het je geen ene flikker als alle soevereiniteit moet worden opgegeven. Beter rot je op naar naar Istanbul.
pi_118204842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 11:54 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon geen enkele binding met Nederland of welk land dan ook in Europa. Daarom boeit het je geen ene flikker als alle soevereiniteit moet worden opgegeven. Beter rot je op naar naar Istanbul.
Als jullie soevereiniteits monkeys nou eens zouden kunnen vertellen welke soeveiniteit er precies is om op te geven. Maar dat kunnen jullie niet, omdat iedereen weet dat met of zonder de EU de grote beslissingen over onze toekomst toch niet in Den Haag worden genomen. Dat is al zo sinds 1815, toen Metternich en Tsaar Alexander besloten dat er een Koninkrijk der Nederlanden moest komen en dat is sindsdien niet meer veranderd.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:49:27 #175
323876 michaelmoore
pi_118205105
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
.

[..]

Er is maar 1 weg hieruit zonder de eu op te blazen en dat zijn euro bonds. Maar dat weigert Duitsland pertinent.
En Griekenland maar Eurobonds uitgeven tot ze erbij neervallen en dan gaan ze zeker met 45 al met pensioen.
Iedereen is het erover eens dat de EU zich niet met interne aangelegenheden mag bemoeien want we willen geen politieke en fiscale unie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')