geen enkele, maar dat beweer ik ook niet, het ging hier over de USA en China, zijsprongetje dusquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En welke van de eurolanden in crisis produceert zelf alles wat het consumeert?
Spanje heeft wel degelijk industrie, als de Spaanse centrale bank het verstrekken van financiering voor onroerend goed wat onder controle had gehouden had Spanje er vandaag beter voorgestaan dan Frankrijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
geen enkele, maar dat beweer ik ook niet, het ging hier over de USA en China, zijsprongetje dus
Dat er in de USA nu te weing geproduceert en teveel geconsumeert wordt en in China andersom
Er zijn wel veel EU landen die nauwelijks industrie hebben, zoals Griekenland, Portugal en ook Spanje
Ja de Duitse SEAT fabriekenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Spanje heeft wel degelijk industrie,
quote:Barroso haalt uit naar EU-lidstaten
BRUSSEL (AFN) - Enkele uren voor het begin van de top van Europese leiders donderdag in Brussel, heeft de voorzitter van de Europese Commissie José Manuel Barroso fel uitgehaald naar sommige regeringen. Barroso verwijt hen weinig bereidheid om voldoende geld beschikbaar te stellen voor het opvangen van de sociale gevolgen van de huidige crisis.
De Europese topman roept de EU-lidstaten op hun inspanningen te versnellen zodat allerlei belangrijke maatregelen die de economische groei moeten bevorderen, eindelijk kunnen worden uitgevoerd. ,,Eerlijk gezegd ben ik niet blij met de vooruitgang tot nu toe'', aldus Barroso
Barosso wil Nederland, Duitsland en Finland dwingen om nogmaals 500 miljard beschikbaar te stellenquote:
He? Heeft Bernanke voorspeld dat de dollar dit jaar nog 40% minder waard wordt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar te kijken wat de FED tot nu toe gedaan heeft en daarop gebaseerd kun je zo voorspellen wat de uitkomst zal zijn.
Mijn garantie komt overigens van Bernanke zelf die de voorspelling maakte. (tikje ironisch dus)
Nee achteraf gezien was het 10 tot 20%.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:07 schreef monkyyy het volgende:
[..]
He? Heeft Bernanke voorspeld dat de dollar dit jaar nog 40% minder waard wordt?
waardedaling van en munt hoeft niet slecht te zijn, als de waarde genoeg daalt dan gaat China spijkerbroeken en schoenen uit de USA importerenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee achteraf gezien was het 10 tot 20%.
Het was zo dat tussen 2001 en 2007 á 9 er een 40% waardeverlies is geweest.
Ik had me vergist in de cijfers.
Maar ja het gaat slecht aan toe in Amerika, veel slechter dan officiele cijfers doen geloven.
Meeste economen zijn het volgens mij er daar wel over eens.
Het is jammer dat wij dit nog moeten meemaken allemaal, ik ben ergens best wel bang dat de hele boel gaat escaleren.
klinkt tikje overdreven ala BNW achtig maar ja ik ben niet achterlijk.
Ik weet dondersgoed wat de FED doet, hoe vreselijk corrupt het systeem is, hoe de markten alles behalve vrij zijn.
Hoe Amerika, China beschuldigd van Valuta manipulatie etc (wat klopt maar damn kijk in de spiegel denk ik dan lol), en uiteraard hier in de EU met griekenland Spanje en vergis je niet in Ierland waar het er nog steeds bitterslecht aan toe gaat, maar je over het algemeen weinig over hoort.
domino effect. =/
Ja China gaan hun eigen spullen terug importeren..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
waardedaling van en munt hoeft niet slecht te zijn, als de waarde genoeg daalt dan gaat China spijkerbroeken en schoenen uit de USA importeren
ze importeren ook mercedessen en derg, warom geen spijkerbroeken als die in de USA goedkoper gemaakt kunne wordenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja China gaan hun eigen spullen terug importeren..
Amerika produceert niets.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
ze importeren ook mercedessen en derg, warom geen spijkerbroeken als die in de USA goedkoper gemaakt kunne worden
Idioot , simpele ziel , heb je opgesloten gezeten ofzo ??quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Amerika produceert niets.
Ja autos.. maar thats about it.
70% is consumptie.
Main exports are: machinery and equipment, industrial supplies, non-auto consumer goods, motor vehicles and parts, aircraft and parts, food, feed and beverages.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Amerika produceert niets.
Er is maar één ding dat voor de hand ligt en dat is dat er aan je verhaal geen touw vast te knopen is. En ik mis een definitie van 'men'.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:36 schreef Synthercell het volgende:
'Bezuinigen' (bedrog) wordt niet gedaan om de economie te verbeteren, maar om de eigen macht te versterken (macht binnen een kapitalistisch systeem betekent, hoe meer kapitaal hoe meer macht)
Men wil helemaal geen betere economie op dit moment, eerst heeft men nog langer een 'deprie' achtige toestand nodig, pas vanaf een economische nul of instorting (dus als er chaos heerst), zal de economie daarna verbeteren als het volk massaal op de SP en ook PVV heeft gestemt (de PvdA en VVD gaan worden beschuldigd van deze economische klap) Het ligt allemaal erg voor de hand wat er gaan gebeuren, want het is allemaal al eens eerder gebeurt in de geschiedenis (en pas tachtig jaar geleden)
Ja, deTtctiek van de verschroeide aardequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 06:41 schreef iamcj het volgende:
Griekenland heeft Europa bij de ballen:
http://www.nu.nl/schulden(...)nland-hart-riem.html
"In een verklaring is sprake van ''goede vooruitgang'' die er is geboekt om de afgesproken hervormingen en bezuinigingen weer terug op schema te brengen."
http://www.nrc-ombudsman.(...)listiek-gekaapt.htmlquote:FINANCIEELE JOURNALISTIEK GEKAAPT
NU DE COLLAPSE VAN ONS FINANCIEEL-ECONOMISCH SYSTEEM EEN ZEKERHEID IS EN NOG SLECHTS EEN KWESTIE VAN TIJD, BLIJKEN DE COMPLETE MEDIA TE ZIJN GEKOCHT DOOR DE BANKIERS
Jij hebt gewoon geen enkele binding met Nederland of welk land dan ook in Europa. Daarom boeit het je geen ene flikker als alle soevereiniteit moet worden opgegeven. Beter rot je op naar naar Istanbul.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:15 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat die Cameron nogal komisch is met zijn veto. Alsof er geen artikel 313 in het verdrag van Lissabon zit; als hij niet instemt met een nieuw budget, dan gaat de EU gewoon door met het oude budget. Vermoedelijk heeft hij alleen zichzelf ermee omdat dat betekent dat er geen extra geld is voor arme regio's, zoals Wales en Schotland.
Als jullie soevereiniteits monkeys nou eens zouden kunnen vertellen welke soeveiniteit er precies is om op te geven. Maar dat kunnen jullie niet, omdat iedereen weet dat met of zonder de EU de grote beslissingen over onze toekomst toch niet in Den Haag worden genomen. Dat is al zo sinds 1815, toen Metternich en Tsaar Alexander besloten dat er een Koninkrijk der Nederlanden moest komen en dat is sindsdien niet meer veranderd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:54 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon geen enkele binding met Nederland of welk land dan ook in Europa. Daarom boeit het je geen ene flikker als alle soevereiniteit moet worden opgegeven. Beter rot je op naar naar Istanbul.
En Griekenland maar Eurobonds uitgeven tot ze erbij neervallen en dan gaan ze zeker met 45 al met pensioen.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
.
[..]
Er is maar 1 weg hieruit zonder de eu op te blazen en dat zijn euro bonds. Maar dat weigert Duitsland pertinent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |