http://nodexl.codeplex.com/quote:NodeXL is a free, open-source template for Microsoft® Excel® 2007 and 2010 that makes it easy to explore network graphs. With NodeXL, you can enter a network edge list in a worksheet, click a button and see your graph, all in the familiar environment of the Excel window.
Ik kom net achter deze plugin: http://research.microsoft(...)6-a06c-b609df29756f/quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:47 schreef kostertim het volgende:
Iemand al eens geprobeerd om een organogram te maken vanuit een draaitabel? (Excel 2010)
Misschien dat je er wat aan hebt?quote:Microsoft Treemapper with Excel Add-In
Treemapper is an Excel Add-In that allows an Excel user to quickly and easily generate a treemap visualization of any hierarchical data in Excel, or from a CSV or XML file. Treemapper is based on the Data Visualization Components also available from this group.
http://research.microsoft(...)8-9ebc-c3e9b43a0683/quote:Excel 2007 Web Data Add-In
The Excel 2007 Web Data Add-In makes it easy to use a Web page as a data source in Excel. The add-in plugs into Excel 2007 seamlessly, its entry point located on the Data Tab under the From Web option. The system extracts data by learning from a user’s selection of data they wish to capture into Excel.
http://research.microsoft(...)6-9df2-109dbb8d0867/quote:WinMine Toolkit
The WinMine Toolkit contains a set of tools that allow you to build statistical models from data.
Je zou een macro kunnen scrhijven om de rijen waar de waardering van de vraag gegeven wordt verplaatst achter de antwoord rij, daarna werkt je verticaal zoeken wel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:31 schreef draadstalig het volgende:
Ik moet voor iemand een analyse over een enquete houden. Nu is de enquete al afgenomen en hebben de mensen de mogelijkheid gehad om over 20 vragen een beoordeling van uitstekend t/m slecht en waardering van zeer belangrijk tot onbelangrijk te geven. Jammer genoeg heeft de maker van de enquete geen rekening gehouden met de analyse-fase. Hoe kan ik het beste een uitslag eruit halen hoevaak een bepaald antwoord is gegegeven op een bepaalde vraag. Bv hoevaak hebben mensen op vraag 1 uitstekend gezegd. Als bijlage een voorbeeld.
ik dacht zelf al de X veranderen door een 1, maar vervolgens loop ik helemaal vast. Aantal.als kan niet, verticaal zoeken niet. HELLUP
http://speedy.sh/amBPR/1enquete.xls
Zet in J2 de volgende formule:quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:31 schreef draadstalig het volgende:
Ik moet voor iemand een analyse over een enquete houden. Nu is de enquete al afgenomen en hebben de mensen de mogelijkheid gehad om over 20 vragen een beoordeling van uitstekend t/m slecht en waardering van zeer belangrijk tot onbelangrijk te geven. Jammer genoeg heeft de maker van de enquete geen rekening gehouden met de analyse-fase. Hoe kan ik het beste een uitslag eruit halen hoevaak een bepaald antwoord is gegegeven op een bepaalde vraag. Bv hoevaak hebben mensen op vraag 1 uitstekend gezegd. Als bijlage een voorbeeld.
ik dacht zelf al de X veranderen door een 1, maar vervolgens loop ik helemaal vast. Aantal.als kan niet, verticaal zoeken niet. HELLUP
http://speedy.sh/amBPR/1enquete.xls
1 | =ALS(HORIZ.ZOEKEN($I$2;B2:G3;2;ONWAAR)="X";1;0) |
1 | =SOM.ALS(J:J;"<>#N/B") |
Geprobeerd, maar dit is geen geldige formule.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:04 schreef Jesse_ het volgende:
countif(OR(DU>8;R="E";R="F";R="G";R="H";))
Zou zoiets niet werken?
Je hebt gelijk. Geen idee hoe je dit zou kunnen doen, zonder een macro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar dit is geen geldige formule.
Dat is ook logisch aangezien je verkeerd verwijst naar de kolom.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar dit is geen geldige formule.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! In kolom R heb ik alleen 'A', 'B'.... 'G', 'H' staan, dus geen kruisje. En van die acht verschillende letters, moeten er dus vier geteld worden (E, F, G, H).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:47 schreef Deetch het volgende:
Met sumproduct kun je dat allemaal in 1 keer doen:
=SUMPRODUCT((DU2:DU250>9)+(R2:R250<>""))-SUMPRODUCT((DU2:DU250>9)*(R2:R250<>""))
De eerste sumproduct telt op voor welke rijen het criterium DU>9 geldt of waar R niet leeg is. Deze neemt dus de dubbelingen mee. OF doe je dus met een +
De tweede sumproduct telt alleen de rijen waarin geldt dat zowel DU>9 als R is niet leeg. Dit zijn de dubbelingen
Door nu het aantal dubbelingen af te trekken van het totaal inclusief dubbelingen houdt je alleen het aantal rijen over waar of DU>9 of R <> leeg of allebei geld..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | R DU A 4 F 9 F 1 G 2 A 2 B 3 C 1 C 6 E 10 F 4 E 3 E 5 D 5 H 6 H 9 C 11 F 7 |
1 2 3 4 | Ma Di Wo Do Vr Total Workload 20 18 19 21 22 ? Handled items 19 18 18 20 20 ? Open items 1 0 1 1 2 ? |
1 2 3 4 | Ma Di Wo Do Vr Total Workload 0 50 71 0 85 ? Handled items 0 30 40 0 85 ? Open items 0 20 31 0 0 ? |
Bedankt Deetch! Krijg nu nog een #N/A-fout btw, maar de formule lijkt op zich te kloppenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:
@Saekerhett:
Zo dan?
=SUMPRODUCT(--(DU2:DU250>8))+SUMPRODUCT(--(R2:R250={"E","F","G","H"}))-SUMPRODUCT((DU2:DU250>8)*(R2:R250={"E","F","G","H"}))
Bovenstaande formule moet je zelf even aanpassen voor andere ranges
Dank je, ik kijk even.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef Deetch het volgende:
Dan heb je ws. nog ergens een fout in de formule. In deze link staat hoe je een en ander kunt oplossen. Je kunt dan nl. zien wat de fout veroorzaakt.
http://office.microsoft.c(...)ror-HP005203936.aspx
Klopt, hier heb ik een Engelse Office 2010.quote:Trouwens ik ben steeds uitgegaan van office 2007 of 2010 met engels als taal, dat klopt toch?
Zal dat ook eens proberen. Maar een #N/A-fout betekent toch wel dat in elk geval de structuur van de formule klopt?quote:Variaties met de tekst tussen accolades { } die ik wel eens ben tegengekomen is:
{"E"\"F"\"G"\"H"}
Dit net gedaan en ik kreeg geen foutmelding meer! Alleen klopt de waarde niet. Ik krijg nu het getal 41 te zien, terwijl er 1 moet komenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef Deetch het volgende:
Variaties met de tekst tussen accolades { } die ik wel eens ben tegengekomen is:
{"E"\"F"\"G"\"H"}
Wat voor waarde geven de afzonderlijke delen van de formule? Zelf even de goeie syntax gebruiken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dit net gedaan en ik kreeg geen foutmelding meer! Alleen klopt de waarde niet. Ik krijg nu het getal 41 te zien, terwijl er 1 moet komen
Deze geeft 39, terwijl het 1 moet zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:43 schreef Deetch het volgende:
[..]
Wat voor waarde geven de afzonderlijke delen van de formule? Zelf even de goeie syntax gebruiken.
sumproduct --DU>8 :
Deze geeft 1, en dat klopt, dus dit deel is goed!quote:sumproduct R=E\F\G\H :
Deze geeft de #N/A-fout.quote:sumproduct R=E,F,G,H :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 0 3 1 8 2 3 3 9 4 8 5 5 6 5 7 1 8 5 9 0 10 0 11 0 12 1 13 0 14 0 15 0 16 0 |
Je hebt helemaal gelijk. Ik moest handmatig de kolom DU converteren naar nummers, en nu werkt het perfectquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:04 schreef Deetch het volgende:
De cellen in kolom DU moeten wel echte getallen bevatten en geen tekst. Een getal kan ook als tekst in je kolom staan. Dan staat hij meestal links uitgelijnd. Getallen staan standaard rechts uitgelijnd. Dit kun je checken door de functie =ISTEXT(celverwijzing) of =ISNUMBER(celverwijzing)
Als er tekst in een cel staat telt deze ook als meer dan 8, een spatie is ook tekst
Als er een formule staat waarvan de uitkomst een lege teksttring is (zoals: =IF(B5="","","") ) telt deze ook als meer dan 8. "" betekent namelijk een tekststring met lengte 0.
tja dat is de wondere wereld van office 2010 waarin de software voor de gebruiker denkt ook als hij dat niet wilquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik moest handmatig de kolom DU converteren naar nummers, en nu werkt het perfect
Maar wel gek, want ik had al heel vaak de hele kolom geselecteerd en het format op number gezet. Geen idee waarom hij dit telkens weer omzet naar tekst.
Zal nog wel even verder zoeken of dat een optie in Excel 2010 in, maar voor nu hartstikke bedankt!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
tja dat is de wondere wereld van office 2010 waarin de software voor de gebruiker denkt ook als hij dat niet wil![]()
Maar fijn dat het nu werkt.
1 2 3 4 5 | 1 3511MR 2 2233RL 1 3511MR 1 1234LL 2 2233RL |
nee hoeft niet automatisch.. Maar dit werkt niet natuurlijk... stel ik voeg ze beide samen ( 95K + 80K).. haal alle dubbele er uit, dan zit ik weer met 95K want ik heb immers 80K dubbele toegevoegd.. Terwijl ik de 15K unieke wil hebbenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:22 schreef Hiya het volgende:
Móet het automatisch gebeuren? Anders zou je de eerste kolom onder de tweede kolom kunnen kopiëren. Daarna via data remove doubles selecteren.
ik begrijp het niet helemaal.. Misschien was mijn voorbeeld ook heel slecht.. even een beter voorbeeld:quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:36 schreef DaFan het volgende:
Als het maar eenmalig even hoeft is het makkelijkst om in kolom B, als alles onder elkaar staat in A, te tellen hoe vaak A1 voorkomt in hele kolom A en dat doortrekken. Daarna filteren waar er 1 staat.
Pivot Table zou moeten werken-quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:26 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nee hoeft niet automatisch.. Maar dit werkt niet natuurlijk... stel ik voeg ze beide samen ( 95K + 80K).. haal alle dubbele er uit, dan zit ik weer met 95K want ik heb immers 80K dubbele toegevoegd.. Terwijl ik de 15K unieke wil hebben
Oh nog makkelijker, dan doe je in kolom Dquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:51 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik begrijp het niet helemaal.. Misschien was mijn voorbeeld ook heel slecht.. even een beter voorbeeld:
naam a naam B naam C
11 11 11
11 11 11
22 222 22222
22 222 22222
5555 555 555
5555 555 555
444 555 444
als ik beide lijsten onder elkaar zet.. en sorteer krijg ik zoiets.. ik wil alleen de rij 444 555 444 overhouden.. Maar ik kom er niet uit
1 | =A1=B1=C1 |
als je de data sorteert op de linker kolom kun je het vrij eenvoudig handmatig doen, zeker als het een malig moet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:55 schreef Regenbui het volgende:
Gents,
Na heel wat pogingen met vlookup, match en index kom ik er toch niet uit. Onderstaand twee kolomen met in kolom A een nummering en in B een postcode. Nu wil ik controleren of alle cellen in kolom A met een waarde van 1, dezelfde naastliggende waarde (postcode) in kolom B hebben.
Maar..., zodra ik de formule naar beneden trek en in kolom A een nieuwe waarde tegenkom (2 in dit geval) hij controleert of alle waarde met 2 in kolom A, dezelfde naastliggende waarde in kolom B hebben. Is dit mogelijk?
[ code verwijderd ]
nee dat klopt nietquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
Oh nog makkelijker, dan doe je in kolom D
[ code verwijderd ]
En filter je daarna op ONWAAR.
Ik gok dat het zal komen door de < en >. Maak er eens 0-25 en 50-99 van? (Of 50-150)..quote:Op zondag 4 november 2012 13:35 schreef einzeinz het volgende:
Ik geraak gedemotiveerd van Excel. Het programma doet niet wat het moet doen.
Kan iemand me helpen of uitleg geven? Eén van de vragen is de volgende.
Geef aan in welke leeftijdscategorie u thuishoort
<25 / 7 / 4%
25-30 / 34 / 20%
30-35 / 38 / 22%
35-40 / 25 / 15%
40-45 / 23 / 13%
45-50 / 17 / 10%
>50 / 28 / 16%
Vraag is duidelijk denk ik? Kolom 2 zijn de aantal ingevulde en kolom 3 is het percentage.
Nu zou ik dus graag kolom 1 en 2 hebben om een grafiek te maken, ik kies een staafgrafiek.
Maar dan gooit Excel ineens alles om en is >50 de eerste en <25 de laatste in de grafiek. En dan begin ik pietje precies en wil ik de gegevens zoals ik ze opgeef maar een mogelijkheid om de selectie om te draaien is er niet.
Mijn grafiek moet met <25 beginnen en met >50 eindigen.
Ik zoek er nu al 6 uur op maar heb nog geen antwoord gevonden, wie helpt me?
Waarom verdraait Excel de gegevens in de grafiek?
Wat moet de output worden??quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:55 schreef Regenbui het volgende:
Gents,
Na heel wat pogingen met vlookup, match en index kom ik er toch niet uit. Onderstaand twee kolomen met in kolom A een nummering en in B een postcode. Nu wil ik controleren of alle cellen in kolom A met een waarde van 1, dezelfde naastliggende waarde (postcode) in kolom B hebben.
Maar..., zodra ik de formule naar beneden trek en in kolom A een nieuwe waarde tegenkom (2 in dit geval) hij controleert of alle waarde met 2 in kolom A, dezelfde naastliggende waarde in kolom B hebben. Is dit mogelijk?
[ code verwijderd ]
Oude excel, of gesaved als xls ipv xlsx?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Holy_Goat het volgende:
Irritant!
Wil ik een kolom toevoegen met een macro; mag het niet. 'To prevent loss of data .... you try to shift non blank cells off the sheet blbalabla' zoiets.
Echter, ik heb vanaf kolom AB niets meer in het werkblad staan.
Ik heb ook geen afbeeldingen, niets.
Er staat ook nog iets als: or define what blank cells are in the settings etc. Maarja, dat kan ik nergens vinden. Hulp?
nieuwe Excel. Met de hand alle ovrrbodigeo kolommen verwijderen en daarna met de hand kolom invoegen werkt ook nietquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oude excel, of gesaved als xls ipv xlsx?
Tot 2003 had je maar 65535 rijen, daarna zo goed als onbeperkt.
Ook zou je anders in je macro gewoon eerst de laatste rij laten verwijderen als er toch niets staat.
1 | = SMALL(IF(Rooster!D$4:D$58=1;ROW(Rooster!D$4:D$58));ROW(1:1)) |
1 | =SMALL(IF(Rooster!$D4:$AI4=1;COLUMN(Rooster!$D4:$AI4));??) |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, Transpose nemen van de huidige tabel op een extra worksheet zou ook een oplossing zijn.
NVM. Hij deed het gewoon, had alleen niet door dat de eerste waarde een #NUM error zou gaan geven.
[ Bericht 2% gewijzigd door Ofresca op 15-11-2012 23:34:33 ]
Er van uitgaande datquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb een overzicht van lengte en hoogte resp. een andere hoogte
Dus
lengte - hoogte1
1 - 43
2 - 34
3 - 94
4 - 6
5 - 92
En
lengte - hoogte2
2 - 34
3 - 20
5 - 60
6 - 45
7 - 50
Nu wil ik dat dit wordt:
1 - 43 - (leeg)
2 - 34 - 34
3 - 94 - 20
4 - 6 - (leeg)
5 - 92
6 - (leeg)
7 - (leeg) - 60
Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Op een nieuw tabblad alle dagen van t jaar in kolom A zetten. In kolom B dvm vert/horiz.zoeken (ligt aan de opbouw van je tabel) bij iedere dag kijken of er meterstanden beschikbaar zijn. Zelfde voor kolom C, maar dan voor gas.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef davidvp01 het volgende:
Ik heb een excelfile, waarin ik mijn energie en gasstanden bijhoud.
Hier wil ik een grafiek/staafdiagram van maken, van verbruik van bijvoorbeeld om de 7 dagen.
ik houd niet precies iedere 7 dagen bij (soms iedere dag, soms weer 2 weken niet), dus grafiek mag een gemiddelde berekenen, wat hij die betreffende dag weer geeft.
Kom er niet uit hoe ik dit het beste kan doen, blijf steeds haken op de gemeten standen en dagen. En kan dus niet de interval instellen, met de "geschatte" standen.
Wie kan me helpen?
Het bestand.
Excel 2007, regional settings: dutch.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | A B C D noord q2 groente ¤ 1.000,00 noord q4 fruit ¤ 2.000,00 zuid q1 vlees ¤ 4.000,00 oost q4 vlees ¤ 1.000,00 west q4 groente ¤ 2.000,00 west q3 groente ¤ 1.000,00 oost q3 fruit ¤ 5.000,00 oost q2 fruit ¤ 7.000,00 zuid q3 groente ¤ 6.000,00 oost q1 vlees ¤ 3.000,00 noord q2 fruit ¤ 2.000,00 noord q2 groente ¤ 1.000,00 |
Geen idee of t werkt (en te brak om het in te voeren), maar probeer eens C14 (groente) te vervangen door OF("groente";"fruit")?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:55 schreef Holenbeer het volgende:
Ik ben een beetje met excel aan het kloten om mijn skills wat te updaten. Dit omdat ik momenteel aan het solliciteren ben en wel eens de vraag krijg hoe goed ik met excel ben. Dit ben ik voor mijzelf even wat aan het opfrissen. Ik werk overigens met de 2010 versie
hierbij een vraag over de functie SOMMEN.ALS en de criteria
op internet bij de uitleg kwam ik de volgende data tegen (die ik zelf wat uitgebreid heb)
[ code verwijderd ]
nu is het voor mij wel duidelijk hoe ik met de SOMMEN.ALS functie een totaal bedrag van 1 type eten in 1 kwartaal uit 1 regio krijg, maar krijg ik het niet voor elkaar om een totaal bedrag te krijgen van bijvoorbeeld groente en fruit in een bepaalde periode.
De criteria in rij 14 zijn bij mij een dropdown menu's en de formule achter D14 is bij mij =SOMMEN.ALS(D2:D12;C2:C12;C14;B2:B12;B14;A2:A12;A14)
iemand die mij de goede richting in kan sturen?
Als ik bij de criteria niet naar een andere cell verwijs maar met "groente" werk, is er dan een manier om meerdere etenswaren te pakken?
Om de groente fruit optie toe te voegen aan je sumifs moet je een trucje met arrays uitvoeren.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:16 schreef Holenbeer het volgende:
thanks voor de suggestie, maar het is niet de oplossing.
Ik verwacht ook eerder dat het iets is met de term "AND"
ik heb in de formule C14 al eens vervangen voor verschillende combinaties met de strekking groente and fruit, maar nog niet de oplossing gevonden.
ook als criterium meerdere cellen selecteren (bijvoorbeeld c14 en c15 en dan in 1 "groente" zetten en in de ander "fruit" is niet de oplossing.
Iets met vert zoeken alhoewel dat soms problematisch is bij niet gesorteerde kolomen, rij 5 is trouwens alternatief 4 moet dat er niet uit komen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:01 schreef draadstalig het volgende:
En min. werkt wel, maar dan krijg ik alleen het getal te zien en niet de naam die daarbij hoort.
Uitgangspunt:quote:Op maandag 26 november 2012 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
De kolommen van plaats verwisselen en dan VERT.ZOEKEN(MIN(verw);verw;2;ONWAAR) ?
Ik ben even uitgegaan van dat de bedragen in cellen A3 tm E3 staan en de tekst in cel A2:E2quote:Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef draadstalig het volgende:
De kolommen staan als volgt en kan ik niet wisselen:
Huidig Leverancier 1 Leverancier 2 Leverancier 3 etc.
10¤ 20¤ 15¤ 8¤
Indien 8 de goedkoopste is moet er dus Alternatief 3 uitkomen.
welke?quote:
1 2 3 | Public Function RN() As Long value = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(8) End Function |
Nope..quote:
1 2 3 | Public Function RN(ByVal prop As Integer) RN = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(prop) End Function |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Sub tst() On Error Resume Next rw = 1 Worksheets(1).Activate For Each p In ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties Cells(rw, 1).Value = p.Name Cells(rw, 2).Value = p.Value rw = rw + 1 Next End Sub |
Waar doe ik dat dan? Het is niet hetzelfde als 'wijzigingen bijhouden' iig..quote:Op maandag 26 november 2012 16:45 schreef Deetch het volgende:
optie 8 is je revision number, maar dan moet je dat wel aanzetten voor dit bestand.
hmmz nope, wel van ozgrid, misschien staat ie ook daar?quote:Op maandag 26 november 2012 16:44 schreef qu63 het volgende:
Hmm, met deze code
[ code verwijderd ]
en =RN(1) in Excel krijg ik wel netjes de titel van m'n document te zien.
Blijkbaar werkt de 8e optie (volgens http://msdn.microsoft.com(...)8v=office.12%29.aspx ) dus niet
Iemand al lid van Excelforum.com? Daar schijnt wel een werkende functie te staan.. http://www.excelforum.com(...)erties-on-sheet.html
De property is er blijkbaar nog wel maar hij wordt niet automatisch bijgehouden voor exdcel bestanden. http://support.microsoft.com/kb/214393quote:Op maandag 26 november 2012 16:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
Waar doe ik dat dan? Het is niet hetzelfde als 'wijzigingen bijhouden' iig..
Er staan wel werkende voorbeelden, althans volgens de reacties, maar hij blijft bij mij "0" als output geven..quote:Op maandag 26 november 2012 16:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
hmmz nope, wel van ozgrid, misschien staat ie ook daar?
Heb de code uit dat document gecopy-pasted, maar helaas zonder resultaat..quote:Op maandag 26 november 2012 16:56 schreef Deetch het volgende:
[..]
De property is er blijkbaar nog wel maar hij wordt niet automatisch bijgehouden voor exdcel bestanden. http://support.microsoft.com/kb/214393
Aan dit document heb je misschien ook iets aan?
http://www.google.nl/url?(...)deWb1L9a1o-xr3CNcEnQ
Volgens mij moet je bij het opslaan het revisie nummer zelf updaten via vba en dan kun je hem uitlezen.
1 2 3 | Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean) Range("A8") = Range("A8") + 1 End Sub |
Custom format aanmaken "ddd dd mmm"quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand hoe ik een datum kan laten zien op de volgende manier
Za 6 juli
?
bij mij doet ie dat automatisch (engelse versie)quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:41 schreef Chandler het volgende:
Top! dat werkt inderdaad goed, is er ook nog een mogelijkheid om de v van vrijdag als hoofdletter te krijgen?
Onderstaande codes werken in excel 2010 ook (getest een Deetch approved ;-) ). In principe doet jouw workaround hetzelfde alleen hou je het getal bij in de verborgen gegevens van je spreadsheet in plaats van op cel A8.quote:Op maandag 26 november 2012 22:16 schreef qu63 het volgende:
Workaround gevonden:
[ code verwijderd ]
A8 heb ik nu aangepast opgemaakt met "Versie: "#, nu doet t precies wat ik wilde
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean) 'voor het opslaan de revision number met 1 ophogen ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(8).Value = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(8).Value + 1 End Sub Private Sub Workbook_Open() 'zet revisie nummer op moment van openen in cel A1 ActiveSheet.Range("A1").Value = "Huidige versie: " & ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(8).Value End Sub |
Dan zal hij dat bij een donderdag ook wel niet doen. Niets aan te doen tenzij je zelf een ingewikkelde functie wilt gaan schrijven in vba?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |