abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2002 @ 21:06:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_5445270
Is weer eens tijd om de muzieksmaak van de Fokkers te checken.

Ik ga voor de Stones. Ondanks the crap van de laatste twintig jaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5445278
mmm.. Stones vond ik iets meer rocken... de beatles zijn vooral tegen hun einde aan het licht gaan zien...
pi_5445281
Damn, de Beatles natuurlijk. Als die Stones nou twintig jaar eerder genokt waren was het misschien een ander verhaal geweest... de Beatles wisten tenminste wanneer het tijd is om te stoppen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:07:25 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5445283
Oe, dat vind ik moeilijk. Kvind ze allebei geweldig. The Stones zijn wat stoerder, maar The Beatles hebben wel hele mooie dingen gemaakt.

* Tijn gaat voor The Beatles, omdat ze vooruitstrevender waren dan The Stones.

Maar tis wel met pijn in mn hart

pi_5445291
The Beatles hun muziek klonk tenminste nog redelijk en een stuk 'moderner' dan die van de Stones... dat doffe gedreun en geschreeuw van Mick Jagger zegt me niks...

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 19-08-2002 21:09]

Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2002 @ 21:08:49 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_5445297
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:07 schreef Zander het volgende:
Damn, de Beatles natuurlijk. Als die Stones nou twintig jaar eerder genokt waren was het misschien een ander verhaal geweest... de Beatles wisten tenminste wanneer het tijd is om te stoppen.
Nee, dat beslisten de vrouwen van de Beatles.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:09:53 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5445306
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:07 schreef Zander het volgende:
Wat een flutargument. The Stones zijn ten minste true man, die gaan gewoon door tot ze erbij omvallen
pi_5445334
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:09 schreef Tijn het volgende:
Wat een flutargument. The Stones zijn ten minste true man, die gaan gewoon door tot ze erbij omvallen
.. en dat kan nooit lang meer duren als je ziet in wat voor een noodtempo ze hun nummers er tijdens een liveconcert doorheen jagen, ik vind het eigenlijk nogal amateuristisch klinken, zo'n Sympathy for the Devil op 200 BPM. Maar ja, zo kun je natuurlijk wel 30 nummers in een uurtje proppen..

... en een goede plaat hebben ze ook al in geen tijden meer gemaakt, dan luister ik nog liever naar Ringo's laatste meesterwerk.

pi_5445348
quote:

[..]

The Stones zijn ten minste true man, die gaan gewoon door tot ze erbij omvallen

Das hun probleem juist...
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:15:26 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5445389
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:11 schreef Zander het volgende:

[..]

.. en dat kan nooit lang meer duren als je ziet in wat voor een noodtempo ze hun nummers er tijdens een liveconcert doorheen jagen, ik vind het eigenlijk nogal amateuristisch klinken, zo'n Sympathy for the Devil op 200 BPM. Maar ja, zo kun je natuurlijk wel 30 nummers in een uurtje proppen..

... en een goede plaat hebben ze ook al in geen tijden meer gemaakt, dan luister ik nog liever naar Ringo's laatste meesterwerk.

Ze zijn gewoon hun muziek overstegen man. Tempo, sound, het maakt allemaal niet meer uit. Als het maar bluesrock is
pi_5445418
Ben een mietje dus:"the beatles"
  Moderator maandag 19 augustus 2002 @ 21:20:10 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5445443
Het is een beetje een Ajax - Feyenoord verhaal. Ajax speelt door de jaren heen mooier en technisch beter, Feyenoord passioneler en gemener.

Ik ben voor Feyenoord.

Het verschil is alleen dat ik niet kan genieten als Ajax mooi speelt, maar wel van die fantastische Beatles-composities.

En dat de Stones te lang doorgaan: wat is te lang? Ze vinden het nog leuk dus laat ze lekker. Maar dat ze hun muzikale top al lang voorbij zijn, lijkt me duidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 19-08-2002 21:20]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 augustus 2002 @ 21:20:26 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_5445446
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:15 schreef Tijn het volgende:

[....Sympathy for the Devil op 200 BPM....]

Ze zijn gewoon hun muziek overstegen man. Tempo, sound, het maakt allemaal niet meer uit. Als het maar bluesrock is

200 BPM, is dat nog bluesrock te noemen?

Voor mij Beatles trouwens.

pi_5445464
Ik ben toch meer een Beatlesfan. Ik vind The Stones wat te ruw en ik kijk niet graag tot in het keelgat van Mick Jagger.
pi_5445481
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:06 schreef tong80 het volgende:

'kook!
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:23:08 #16
18553 m0rph3us
Fuck de proxy, beebie!
pi_5445487
The Rolling Stones uiteraard! De Beatles hebben ook leuke nr's gemaakt, met name de hele Sgt. Pepper cd is geniaal, maar voor echte sfeermuziek moet je bij de Stones zijn! De sfeer op zo'n veld/stadion/zaal is gewoon een reis terug in de tijd (op die ouwe koppen van hun na dan )...

Aanrader voor iedere rockliefhebber: ga een keer naar een show van de Stones (volgend jaar weer in Europa als het goed is), maar dan wel op een veld (zoals Landgraaf of Torhout(Belgie) want daar komen ze pas echt goed tot hun recht.

WARNING!!! MySQL Error in line 4: /cgi-bin/english-quotes/semi-initelligent.php is too lame for words
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:23:55 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_5445494
Simpel. Beatles.
Stones heb ik nooit wat mee gehad, ze hebben wel een paar aardige nummers in hun begintijd gemaakt, maar de Beatles maken gewoon veel echtere rock'n'roll. Nou hou ik in tegenstelling tot velen vooral van de eerste helft van de Beatles... heerlijke vlotte uptempo r'n'r liedjes, hebben de Stones eigenlijk nooit gemaakt.

edit

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 19-08-2002 21:31]

pi_5445520
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:23 schreef ranja het volgende:
Simpel. Beatles.
Stones heb ik nooit wat mee gehad, ze hebben wel een paar aardige nummers in hun begintijd gemaakt, maar de Beatles zijn gewoon veel meer rock'n'roll.
Hahahaaaaaaaa!
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:25:31 #19
31399 burbie
A gods gift 2 a man !!!!
pi_5445521
tja, das een plakkie cake..

* burbie LIKES THE ROLLING STONES 4VER

it's a good day to stay in bed with your girlfriend !!
  Moderator maandag 19 augustus 2002 @ 21:29:33 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5445584
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:23 schreef ranja het volgende:
Simpel. Beatles.
Stones heb ik nooit wat mee gehad, ze hebben wel een paar aardige nummers in hun begintijd gemaakt, maar de Beatles zijn gewoon veel meer rock'n'roll.
Sure, Paul Mc Cartney is mister rock'n'roll himself! En de paus heeft een kut!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_5445631
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:29 schreef Gert het volgende:

[..]

En de paus heeft een kut!

Je weet maar nooit! Misschien is zijn lul van ellende er af gevallen.
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:34:47 #22
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_5445661
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:23 schreef m0rph3us het volgende:
The Rolling Stones uiteraard! De Beatles hebben ook leuke nr's gemaakt, met name de hele Sgt. Pepper cd is geniaal, maar voor echte sfeermuziek moet je bij de Stones zijn! De sfeer op zo'n veld/stadion/zaal is gewoon een reis terug in de tijd (op die ouwe koppen van hun na dan )...

Aanrader voor iedere rockliefhebber: ga een keer naar een show van de Stones (volgend jaar weer in Europa als het goed is), maar dan wel op een veld (zoals Landgraaf of Torhout(Belgie) want daar komen ze pas echt goed tot hun recht.

Ik ga ook wel voor de Stones, maar niet vanwege hun concerten, ben er 2 keer bijgeweest en het was leuk, maar ongetwijfeld veel indrukwekkender rond 1970 toen ze echt op hun top waren.
Een nummer als Gimme Shelter ademt gewoon sfeer uit!
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:38:35 #23
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_5445706
Voor mij dus de Beatles, hun nummers zijn m.i. beter dan die van de Rolling Stones. De invloed (muzikaal dan!) van de Beatles is groter geweest dan die van de Rolling Stones.

Overigens zijn de Beatles niet softer dan de Rolling Stones, ik geloof dat de Beatles in hun begin tijd veel hebben opgetreden in de hoerenbuurt van Hamburg, een softie zou het daar niet hebben gered.

schorriemorie
pi_5445708
Ik ga voor The Beatles. Muzikaal gezien vind ik ze veel interessanter, gevarieerder, meer tot de verbeelding sprekend.
The Beatles hadden drie goede componisten en zangers , The Stones moesten het met twee componisten en een zanger stellen.
Ik kan het ook zo omschrijven: als ik naar de Stones luister krijg ik zin in drugs, als ik naar The Beatles luister ben ik meteen stoned.
Keeping an eye on the world going by my window.
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:40:18 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_5445732
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:38 schreef Thelonious het volgende:
Ik ga voor The Beatles. Muzikaal gezien vind ik ze veel interessanter, gevarieerder, meer tot de verbeelding sprekend.
The Beatles hadden drie goede componisten en zangers , The Stones moesten het met twee componisten en een zanger stellen.
Ik kan het ook zo omschrijven: als ik naar de Stones luister krijg ik zin in drugs, als ik naar The Beatles luister ben ik meteen stoned.
Ha Je hebt muziek en je hebt Beatles, zo iets?
pi_5445745
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Sure, Paul Mc Cartney is mister rock'n'roll himself! En de paus heeft een kut!

Wel eens 'Run Devil Run' gehoord?
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:45:42 #27
32627 Anakim
aka airtight granny
pi_5445799
Beatles natuurlijk
pi_5445829
absoluut The Stones voor mij
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:51:44 #29
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_5445877
Beatles, die zijn het toch wel. Natuurlijk, de Stones hebben ook het een en ander gemaakt, maar ik denk dat iedereen zich wel in 1 van de albums van The Beatles kan vinden, zoveel verschillende stijlen... Ze waren gewoon veelzijdiger.
pi_5446304
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Ha Je hebt muziek Stones en je hebt Beatles, zo iets.

Het is fruitmanden met peren vergelijken maar persoonlijk heb ik meer met de Beatles.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 12:49:52 #31
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5454747
De Beatles natuurlijk...
Vooral in hun laatste jaren geweldig...
Maar ook een paar van hun eerdere liedjes zijn catchy!!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:16:26 #32
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5455136
Moet ik het nog zeggen...?

The Beatles natuurlijk! Onovertroffen!
Inderdaad, het is voor mij wel een beetje zo van 'je hebt muziek en je hebt Beatles'.

Wat een rare opmerking dat je een beetje een 'mietje' bent als je van The Beatles houdt. En trouwens ook dat McCartney geen rock 'n roller zou zijn. McCartney-haters roepen graag dat hij alleen maar zoetsappige liefdesliedjes heeft geschreven, maar niets is natuurlijk minder waar. Heb ff geen zin om een opsomming te geven, maar een veelzijdiger songwriter en muzikant is moeilijk te vinden.

Beatlesmuziek is magisch, al bedoel ik dat minder zweverig dan het klinkt.
Humor, intelligentie, fantasie, genialiteit, geweldig! Daarvoor nooit gehoord en daarna nooit meer geevenaard.

Maar....ik vind de Stones ook best leuk hoor! Ok, ze hadden w.m.b. zo halverwege jaren 70 wel mogen stoppen, maar ook dan had ik ze nu niet boven The Beatles geplaatst. De Stones hebben hele leuke nummers gemaakt en het is een goeie band, maar daarmee kunnen ze voor mij hooguit hoog in de ranglijst van 'de rest' eindigen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5455155
quote:

Stones Natuurlijk!!!! die schoppen echt veel meer kont dan de beatles
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_5455273
Beatles, die wisten tenminste wanneer ze moesten ophouden!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:33:30 #35
30919 mitt
Michael Corleone
pi_5455420
The Stones alleen om Paint it Black, meesterlijk nummer..
Maar eigenlijk wel The Beatles..zelfs cd van ze
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:44:56 #36
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5455642
Mijn top 3

1.Stones zonder BrianJones (waar ik LIB en BB voor het gemak mereken) en zonder RonWood
2.The Beatles
3.Stones met BrianJones of met RonWood

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:48:06 #37
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_5455720
The Stones, no doubt about that!
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_5456037
Ik heb nooit begrepen waarom men de stones nou zou goed vond. Okee ze hebben een paar best aardige nummertjes gemaakt maar het is allemaal weinig origineel, een beetje herkauwen van hun oude blueshelden, met een rocksausje eroverheen.
De beatles hebben de popmuziek gedefinieerd. Geen enkele band heeft zoveel invloed gehad op de muziek en (jeugd)cultuur. Ze hadden een veel meer veelzijdige stijl, en de nummers hebben oha (zeker compositorisch) veel meer kwaliteit. De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 15:28:29 #39
1986 Jane
pi_5457686
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:05 schreef Schorpioen het volgende:
De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
Oef, wat een mooie uitspraak, Schorpioen!
Ben alleen bang dat Stones-fans het je niet in dank zullen afnemen.
pi_5457964
Het valt me ook altijd op dat er zoveel sessiemuzikanten meespelen op de Stones-platen die in het algemeen als hun beste werk beschouwd worden (zeg maar van Beggars Banquet t/m Exile on Main Street), terwijl de Beatles nagenoeg alles zelf speelden op de platen. Niet dat het de platen minder maakt, maar ook daarom staan de Beatles bij mij iets hoger aangeschreven...
pi_5458093
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:05 schreef Schorpioen het volgende:
De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
En de Beatles is muziek voor mensen die het leven niet begrijpen.
pi_5458216
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:16 schreef Jane het volgende:

Maar....ik vind de Stones ook best leuk hoor! Ok, ze hadden w.m.b. zo halverwege jaren 70 wel mogen stoppen, maar ook dan had ik ze nu niet boven The Beatles geplaatst. De Stones hebben hele leuke nummers gemaakt en het is een goeie band, maar daarmee kunnen ze voor mij hooguit hoog in de ranglijst van 'de rest' eindigen.

Toch wel bij 'the best of the rest', mag ik hopen!?

Daar plaats ik de Beatles namelijk wèl onder.

De Stones zijn trouwens niet eens m'n all-time favo bandje, zo ik dat al heb

pi_5458466
Het overall werk, the stones!
De uitschieters, the beatles!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:06:33 #44
1986 Jane
pi_5458508
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:53 schreef Nuoro het volgende:
Toch wel bij 'the best of the rest', mag ik hopen!?
Ja, zo bedoelde ik het wel. Staat dat er niet dan? * leest terug...

Maar of de Stones nu echt mijn favoriete band/artiest na de Beatles zijn...??? Hmmm, dat weet ik niet hoor. Er zijn er wel veel die ik goed vind en dan ligt het heel erg aan mijn stemming wat ik draai. Ik kan soms echt een 'Stones-bui' hebben, maar dat heb ik ook bij (veel) anderen.
En als ik zo'n Stones-bui heb dan draai ik eerlijk gezegd meestal deze:

pi_5458894
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, zo bedoelde ik het wel. Staat dat er niet dan? * leest terug...

Jawel hoor. Maar net als Elvis zo nu en dan herdacht dient te worden, zo moet ook de oude oorlog tussen Beatles en Stones fans af en toe nieuw leven ingeblazen worden. Want dat hoort nou eenmaal bij de geschiedenis.
quote:
En als ik zo'n Stones-bui heb dan draai ik eerlijk gezegd meestal deze:

[afbeelding]

Die heb ik ook.

Nah, die allereerste lp's heb ik zelf ook niet allemaal hoor. Tot aan 'Beggars Banquet' waren de Stones imo toch vooral een groep van goede -soms briljante- singles, de 'rest songs' op die ouwe lp's vind ik meestal niet zo bijzonder. En na 'Some Girls' was het, wat mij betreft tenminste, eigenlijk wel afgelopen met ze.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:34:21 #46
1986 Jane
pi_5459157
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:23 schreef Nuoro het volgende:Jawel hoor. Maar net als Elvis zo nu en dan herdacht dient te worden, zo moet ook de oude oorlog tussen Beatles en Stones fans af en toe nieuw leven ingeblazen worden. Want dat hoort nou eenmaal bij de geschiedenis.
Misschien hoort het wel, maar ik heb dit altijd een belachelijke oorlog gevonden.
Tja, ik ben zo'n 'Give Peace A Chance'-type, he?
  Moderator dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:50:07 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5459531
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:16 schreef Jane het volgende:
En trouwens ook dat McCartney geen rock 'n roller zou zijn. McCartney-haters roepen graag dat hij alleen maar zoetsappige liefdesliedjes heeft geschreven, maar niets is natuurlijk minder waar.
Nah ja, alsof het erg is dat Mekka geen echte rock 'n roller is. Hij is een veel betere songwriter dan Mick en Keith bij elkaar, hij heeft voor een belangrijk deel bepaald hoe de popmuziek van de afgelopen 40 jaar er uit heeft gezien.

En daarvoor verdient hij veel respect.

Maar.... Paul is gewoon geen rocker. Als ik die oude beelden zie, dan komt het altijd een beetje sullig over zodra Paul stoere poses aanneemt op het podium. Hij is (was) het type ideale schoonzoon, niet het type vuige rocker. Dat zie je, dat voel je, en vooral: dat hoor je.

Met name in de platen die de Stones in de jaren rondom 1970 maakten, zit een rauwe, vunzige, seksuele levenslustige rock 'n roll- "vibe" die ongeëvenaard is. Als je niet gevoelig bent voor die ondertoon, dan kan ik me best voorstellen dat je de nummers van de Stones als tamelijk gewoontjes ervaart.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:06:04 #48
1986 Jane
pi_5459889
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:50 schreef Gert het volgende:Hij is (was) het type ideale schoonzoon, niet het type vuige rocker.
Nee, de uitstraling van een vuige rocker heeft hij nooit gehad.
Maar toch, als ik hem bijvoorbeeld Helter Skelter hoort zingen of al eerder I'm Down, dan hoor ik toch een 'rocker' hoor!
Nee, ik vind het niet erg dat hij niet zo gezien wordt, maar dat zoetsappige is een hardnekkige mythe. Wat ik bedoelde te zeggen is dat Lennon van de Beatles altijd beschouwd wordt als de ruige rock 'n roller, maar in werkelijkheid zijn de ruigste nummers gewoon geschreven door McCartney.

Maar ja, aan het ruige imago van de Stones konden en kunnen ze natuurlijk geen van beiden tippen.

pi_5459947
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:06 schreef Jane het volgende:
Maar toch, als ik hem bijvoorbeeld Helter Skelter hoort zingen of al eerder I'm Down, dan hoor ik toch een 'rocker' hoor!
Of "Oh Darling", daar vliegen de longblaasjes ook in het rond, vooral in het middenstuk van "When you told me... etc. etc.". Geweldig nummer, trouwens (maar goed, dat vind ik van de meeste Beatles-nummers).
pi_5459982
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:42 schreef Zander het volgende:
Het valt me ook altijd op dat er zoveel sessiemuzikanten meespelen op de Stones-platen die in het algemeen als hun beste werk beschouwd worden (zeg maar van Beggars Banquet t/m Exile on Main Street), terwijl de Beatles nagenoeg alles zelf speelden op de platen. Niet dat het de platen minder maakt, maar ook daarom staan de Beatles bij mij iets hoger aangeschreven...
Nou, de beatles hadden ook flink wat sessiemuzikanten natuurlijk. Alle klassieke dingetjes, strijkers, trompetjes en andere blazers in nummers als She's leaving home, Penny Lane, The long and winding road enz.
pi_5460043
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:10 schreef Schorpioen het volgende:
Nou, de beatles hadden ook flink wat sessiemuzikanten natuurlijk. Alle klassieke dingetjes, strijkers, trompetjes en andere blazers in nummers als She's leaving home, Penny Lane, The long and winding road enz.
Dat is wel waar, maar bij de Stones zijn het vaak ook de gitaar- en piano-partijen die door anderen gedaan worden en op sommige nummers drumt Charlie Watts ook helemaal niet zelf. En vaak zijn het wel hele karakteristieke partijen (slidegitaar op 'Sister Morphine', piano op 'Angie' etc. etc.) Het staat meestal wel netjes op de hoes aangegeven, maar toch...
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:13:55 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_5460082
Waarschijnlijk hebben de Beatles de credits nooit gegeven aan hun sessie muzikanten.

En George Martin was natuurlijk het vijfde bandlid.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:14:01 #53
2391 Jimmy
Door het bot
pi_5460085
Stones.

Alleen hadden ze idd al moeten stoppen.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:14:54 #54
1986 Jane
pi_5460107
Dat orkest op The Long And Winding Road mag ze trouwens niet aangerekend worden. Dat is de schuld van Phil Spector!
pi_5460136
Stones. tss, Beatles--> 's-Werelds eerste boy-band

Stones is voor mannen.

Alles boven de rivieren is kut.
pi_5460171
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:15 schreef Michaeltjuh het volgende:
Stones. tss, Beatles--> 's-Werelds eerste boy-band

Stones is voor mannen.

the 4 elvises!

pi_5460201
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

the 4 elvises!

beatles = boyband
Alles boven de rivieren is kut.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:22:51 #58
1986 Jane
pi_5460305
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:13 schreef tong80 het volgende:
Waarschijnlijk hebben de Beatles de credits nooit gegeven aan hun sessie muzikanten.
Je bedoelt dat die gitaren en drums misschien ook wel niet door henzelf bespeeld werden, maar dat het geheim is gehouden? I think not, mijn beste tong!

Over wie wat bespeelde op Beatles-opnames is alles trouwens tot in detail bekend. Tot wie het lepeltje tegen het kopje aan tikte, bij wijze van spreken.

Andy White speelde drums op de single-versie van Love Me Do (Ringo was een te onzekere factor, vond G. Martin). Eric Clapton speelt gitaar op While My Guitar Gently Weeps en Billy Preston speelde mee tijdens de Let It Be sessies. George Martin speelt piano op In My Life en, oh ja, roadie Mal Evans slaat maat op Maxwell's Silver Hammer. En verder inderdaad de klassieke sessiemuzikanten.

Dit is trouwens geen poging tot volledigheid.
--late edit-- typefout

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-08-2002 22:13]

pi_5460375
Nicky Hopkins speelt nog elektrische piano op de singleversie van Revolution, verder is het lijstje aardig compleet voor zover ik weet. Vind het altijd wel opvallend dat Billy Preston en Nicky Hopkins zowel bij de Beatles als bij de Stones hebben gespeeld...

Wie speelt er eigenlijk orgel op 'I Want You / She's So Heavy?' Is dat Preston?

Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:27:20 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_5460425
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:25 schreef Zander het volgende:

Cor Bakker ?

pi_5460445
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:27 schreef tong80 het volgende:
Cor Bakker ?
Beetje jong he? Dan eerder Stef Meeder, denk ik...
pi_5460538
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:12 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar bij de Stones zijn het vaak ook de gitaar- en piano-partijen die door anderen gedaan worden Het staat meestal wel netjes op de hoes aangegeven, maar toch...

Yep. Nicky Hopkins heeft -als Keyboard-speler- bijvoorbeeld ook een behoorlijk aandeel gehad in de sound van de 'latere' Stones... Dat begon volgens mij al met 'Beggars Banquet', en duurde (minstens) t/m 'Black and Blue'!
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:32:26 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_5460548
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:28 schreef Zander het volgende:

[..]

Beetje jong he? Dan eerder Stef Meeder, denk ik...

dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:32:45 #64
1986 Jane
pi_5460555
quote:
Daar heb je me, Zander. Dat weet ik niet uit mijn hoofd...

Trouwens... Brian Jones speelt saxofoon op You Know My Name (Look up the number) en Baby You're A Rich Man. Er is geloof ik lang discussie geweest over of het nu DE B. Jones was, maar hij was het dacht ik toch wel.

pi_5460616
... en Mick Jagger zit geloof ik in het achtergrondkoortje van All You Need Is Love. Volgens mij is de Stones - Beatles-vete meer iets van de fans dan van de bands...

Maar goed, dit is allemaal wel erg off-topic (al ben ik nog steeds benieuwd naar dat orgel, wel jammer dat ik dat boek van Lewisohn zelf niet heb...)

Moderator dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:37:03 #66
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5460654
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:06 schreef Jane het volgende:

[..]

dat zoetsappige is een hardnekkige mythe.

Ik zou het geen mythe willen noemen. Het bekendste nummer van The Beatles is... Yesterday. Alleen daarom al is het geen mythe, want McCartney heeft daarmee de zoetsappigheid zo'n beetje uitgevonden.

En natuurlijk kun je daar weer 'harde' nummers tegenover gaan zetten, maar bij iemand met Yesterday op zijn naam poets je daarmee niets weg.

Ook nadien heeft hij trouwens nog met glazuur-brekende composities als Mull of Kyntire en Ebony&Ivory (brr!) van zich doen spreken.

Ook een verschil: zelfs in een tearjerker als Angie klinkt Mick Jagger nog ordinair. Dus het heeft ook nog te maken met de manier waarop je zoetsappige melodieen vertolkt.

Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:38:20 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_5460680
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:35 schreef Zander het volgende:
... en Mick Jagger zit geloof ik in het achtergrondkoortje van All You Need Is Love. Volgens mij is de Stones - Beatles-vete meer iets van de fans dan van de bands...
Ze hebben die vete altijd zelf kunstmatig in stand gehouden.

Ik heb altijd begrepen dat ze elkaars muziek zeer waardeerden, en op het persoonlijke vlak gewoon vrienden waren.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:39:14 #68
1986 Jane
pi_5460698
quote:
(al ben ik nog steeds benieuwd naar dat orgel, wel jammer dat ik dat boek van Lewisohn zelf niet heb...)
Nog niet?! Foei!

* Jane zal het straks thuis wel ff opzoeken als niemand er daarvoor al antwoord op heeft gegeven

dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:39:44 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5460709
quote:

Volgens een of andere homepage op GeoCities wel. Maja, kweenie in hoeverre dat klopt
pi_5460714
Volgens deze info was het idd Billy Preston
pi_5460797
Ah, bedankt voor het opzoeken. Ik dacht eigenlijk altijd dat hij alleen bij de Let It Be / Get Back - sessies meegespeeld had, maar misschien is 'I Want You' gewoon iets eerder opgenomen dan de andere nummers op Abbey Road.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:45:27 #72
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_5460807
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat ze elkaars muziek zeer waardeerden, en op het persoonlijke vlak gewoon vrienden waren.

Ja dat heb ik ook gehoord. Bij de opnames van Love is all waren de Stones toch ook aanwezig? En Lennon heeft later nog met de o.a. Keith Richards gespeeld in de Dirty Mac op het Rollings Stones Rock & Roll Circus ding.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:45:39 #73
1986 Jane
pi_5460815
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:40 schreef Schorpioen het volgende:
Volgens deze info was het idd Billy Preston
Dat is een mooie site trouwens!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:58:23 #74
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5461013
De stones natuurlijk.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:00:17 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5461050
quote:

De Stones.
Waren tenminste een beetje rockers.
Daarnaast vindt ik het wel stoer dat ze er nog steeds zijn en das bij de Beatles niet zo (ok dat komt omdat er een paar dood zijn maar dan nog)

Daarnaast hou ik niet van het "help de wereld en laat je zo vaak mogelijk van je goeie kant zien" gedoe zoals bij John Lennon bijv.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_5461308
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja, de Beatles en de Stones overlegden gewoon wie wanneer z'n nieuwe single uitbracht zodat er geen strijd was om de eerste plaats van de hitlijsten.
En de Beatles hebben de Stones aan de drugs geholpen, een ware vriendendienst.
pi_5462412
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

De Stones.
Waren tenminste een beetje rockers.
Daarnaast vindt ik het wel stoer dat ze er nog steeds zijn en das bij de Beatles niet zo (ok dat komt omdat er een paar dood zijn maar dan nog)

Zo'n geweldige wisselwerking en 3 van die enorme genieen in één band kan niet lang standhouden natuurlijk. In die korte tijd hebben ze meer gepresteerd dan de stones in hun hele carriere.
Middelmatigheid kan jarenlang voortkabbelen daarentegen
quote:
Daarnaast hou ik niet van het "help de wereld en laat je zo vaak mogelijk van je goeie kant zien" gedoe zoals bij John Lennon bijv.
Ja dat was zijn gezicht naar buiten. In werkelijkheid was het vaak een jaloerse, haatdragende en driftige klootzak.
Luister eens naar "run for your life" op rubber soul en je krijgt opeens een heel ander beeld van John
Maar "isn't he a bit like you and me"?
pi_5462430
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:16 schreef Thelonious het volgende:

En de Beatles hebben de Stones aan de drugs geholpen, een ware vriendendienst.

En de beatles hadden het weer van Bob Dylan
pi_5462436
Nou ja, de Stones hebben het ook wel geprobeerd hoor, die love-and-peace liedjes (uiteraard nadat de Beatles hier succesvol mee waren, zo opportunistisch waren ze dan wel weer. Luister maar eens naar "We love you"), maar goed: dat paste toch niet echt bij ze.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 19:22:02 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_5462452
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Nou ja, de Stones hebben het ook wel geprobeerd hoor, die love-and-peace liedjes (uiteraard nadat de Beatles hier succesvol mee waren, zo opportunistisch waren ze dan wel weer. Luister maar eens naar "We love you"), maar goed: dat paste toch niet echt bij ze.
Let it Bleed was ook zo'n lekkere rip-off.

pi_5462476
... maar dat is een uitstekende plaat. Tot mijn afgrijzen hoorde ik laatst zelfs een of andere hiphop-plaat waarin de intro van 'Monkey Man' gesampled en 100x gelooped was..
pi_5462548
Een paar leuke liedjes of 5 geniale albums.
Moeilijk deze
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_5462559
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:20 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

En de beatles hadden het weer van Bob Dylan

Uiteraard.
En die had het weer van z'n manager dacht ik.
pi_5462590
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat was de eerste plaat waarop ze zich niet door de Beatles lieten leiden. Een waar meesterwerk.
pi_5462651
quote:
Die plaat heeft ons wel de eerste compositie van Bill Wyman opgeleverd.
Nu ik eraan denk, ik vond die paar liedjes van Ringo's hand beter dan die van Bill.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2002 @ 19:35:57 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_5462678
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:34 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Die plaat heeft ons wel de eerste compositie van Bill Wyman opgeleverd.
Nu ik eraan denk, ik vond die paar liedjes van Ringo's hand beter dan die van Bill.

Het mooiste Beatles nummer is van george Harrison.

Here comes the sun.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 19:40:30 #87
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5462768
* Smots luistert liever Bietels dan Stoons
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 19:42:44 #88
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5462796
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
Ik hoop dat je inziet dat je met deze post niet al te snugger overkomt, hè....

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_5463747
Bill Wyman had wel een erg leuk hitje met Si si Je suis un Rock Star. Prachtig frans.

Maar the Beatles hadden er zo veel.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:05:00 #90
1986 Jane
pi_5464910
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 20:48 schreef the-O het volgende:
Bill Wyman had wel een erg leuk hitje met Si si Je suis un Rock Star. Prachtig frans.
Wil je wel geloven dat ik die single gewoon heb!
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:44 schreef Zander het volgende:
Ik dacht eigenlijk altijd dat hij alleen bij de Let It Be / Get Back - sessies meegespeeld had, maar misschien is 'I Want You' gewoon iets eerder opgenomen dan de andere nummers op Abbey Road.
Zander, ik heb er het e.e.a. over gepost in De Grote Beatles Topic.
pi_5465455
Zeker te weten de Beatles!!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:33:20 #92
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5465458
Mmm, ligt nogal voor de hand gezien mijn username. Laat ik maar een plaatje doen om het nog wat kracht bij te zetten:

Ik heb welgeteld 2 best of albums van The Rolling Stones, sommige nummers zijn best aardig maar absoluut niet zo geniaal/melodieus/mooi als die van The Beatles. Ik weet niet of het al in deze topic naar voren is gekomen (heb geen zin om alles door te lezen), maar The Rolling Stones hadden na hun eerste hit problemen met het opnieuw scoren van een nieuwe hit. Ze hadden daarom de hulp van Paul McCartney en John Lennon ingeschakeld die ze toevallig in de straten van Londen tegen het lijf liepen. Deze hadden net een nummertje geschreven en gaven het aan The Rolling Stones, toen zijn The Rolling Stones definitief doorgebroken.

[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:09:04 #93
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5466222
quote:

Maar goed, dit is allemaal wel erg off-topic (al ben ik nog steeds benieuwd naar dat orgel, wel jammer dat ik dat boek van Lewisohn zelf niet heb...)

En in dezelfde periode deden John en Paukl geloof ik het achtergrond koortje in We Love You (beste nummer van HerMajesties...etc)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:29:06 #94
1986 Jane
pi_5466663
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:09 schreef Doc het volgende:
En in dezelfde periode deden John en Paukl geloof ik het achtergrond koortje in We Love You (beste nummer van HerMajesties...etc)
Yep! En hun hoofden staan toch ook (verborgen) op die hoes? (heb de lp zelf niet)
pi_5466751
Welk liedje was dat dan?
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:34:18 #96
1986 Jane
pi_5466788
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:32 schreef Theeboon het volgende:
Welk liedje was dat dan?
Welk liedje bedoel je? Dat geschreven is door Lennon en McCartney en waar de Stones een hit mee hadden?
Dat was I Wanna Be Your Man.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:49:06 #97
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5467110
Klopt, The Beatles hebben het zelf ook nog op plaat gezet en ik meen dat Ringo zong.

Trouwens, even tussen neus en lippen door, weet iemand iets over 24-bit stereo remasters van (mono) Beatles platen?

[Dit bericht is gewijzigd door The_Beatles op 20-08-2002 23:50]

[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:49:31 #98
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5467119
Dubbel ingevoerd, foutje bedankt
pi_5467329
Ik zou de opnames met sketches e.d. die de Beatles destijds voor hun Britse fanclub gemaakt hebben weleens op CD willen zien en hebben.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 00:07:33 #100
1986 Jane
pi_5467484
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:58 schreef Thelonious het volgende:
Ik zou de opnames met sketches e.d. die de Beatles destijds voor hun Britse fanclub gemaakt hebben weleens op CD willen zien en hebben.
Bedoel je de die flexi-plaatjes die ze elk jaar voor Kerst voor de fanclub-leden maakten? Sja, die heb ik geloof ik allemaal wel... (illegaal uiteraard, want officieel zijn ze nooit uitgebracht ).

Melig, maar hartstikke leuk. Een beetje Monty Python-achtig. Of ken je ze wel?

pi_5467750
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Bedoel je de die flexi-plaatjes die ze elk jaar voor Kerst voor de fanclub-leden maakten? Sja, die heb ik geloof ik allemaal wel... (illegaal uiteraard, want officieel zijn ze nooit uitgebracht ).

Melig, maar hartstikke leuk. Een beetje Monty Python-achtig. Of ken je ze wel?

Jawel, ik heb ze gehad op een bandje maar dat is helaas kapot gegaan 10 jaar geleden.
De AVRO heeft ze in 1987 meen ik uitgezonden in een aflevering van een tigdelige radiodocumentaire over The Beatles en ik heb enkele afleveringen opgenomen waaronder die opnames.
Inderdaad een beetje Monty Python-achtig.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 00:31:00 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5467922
Hele ouwe stonesnummers zijn wel ok, maar na 1968 was het wel over.

Ik ga voor The Hollies.

Meer nummer een hits dan de Beatles en the Stones in de sixties.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 00:33:48 #103
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_5467959
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 22:33 schreef The_Beatles het volgende:
Mmm, ligt nogal voor de hand gezien mijn username. Laat ik maar een plaatje doen om het nog wat kracht bij te zetten:

[afbeelding]

Ik heb welgeteld 2 best of albums van The Rolling Stones, sommige nummers zijn best aardig maar absoluut niet zo geniaal/melodieus/mooi als die van The Beatles. Ik weet niet of het al in deze topic naar voren is gekomen (heb geen zin om alles door te lezen), maar The Rolling Stones hadden na hun eerste hit problemen met het opnieuw scoren van een nieuwe hit. Ze hadden daarom de hulp van Paul McCartney en John Lennon ingeschakeld die ze toevallig in de straten van Londen tegen het lijf liepen. Deze hadden net een nummertje geschreven en gaven het aan The Rolling Stones, toen zijn The Rolling Stones definitief doorgebroken.

Ik vind dat de Stones op hele albums beter tot hun recht komen dan op best of albums. Probeer de albums Let it Bleed of Exile on Main Street eens in z'n geheel te luisteren, dat geeft een betere indruk van hun kunnen dan zo'n best of plaat.
pi_5467961
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:31 schreef Ulx het volgende:

Ik ga voor The Hollies.

In Vaticaanstad zeker?
pi_5468225
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:49 schreef The_Beatles het volgende:
Trouwens, even tussen neus en lippen door, weet iemand iets over 24-bit stereo remasters van (mono) Beatles platen?
Weet jij wat dan?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 00:59:38 #106
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_5468327
The Beatles natuurlijk.

The Stones zijn highly overrated.

† In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 01:00:41 #107
3723 Calypso
Figment of Your Imagination
pi_5468338
The Beatles
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url] [br] Respecteer een ander, respecteer jezelf.
  Moderator woensdag 21 augustus 2002 @ 09:25:02 #108
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5470581
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:59 schreef broer het volgende:
The Stones zijn highly overrated.
Is that so? Why?

Ik vind het eigenlijk een beetje misplaatst neerbuigend. Het kan gebeuren dat een band gehypt wordt, daarom kortstondig ver boven zichzelf uitstijgt en veel meer aandacht en cash incasseert dan ze op grond van hun muzikale prestaties verdienen.
Bij een band die zo'n lange periode zo succesvol is geweest als de Stones, kun je van 'overrated' niet meer spreken vind ik. Dan wordt het gewoon een kwestie van smaak. Of, waar het bij het al dan niet waarderen van de Stones eigenlijk altijd om draait: ben je gevoelig voor dat onderbuik-gevoel of niet?

woensdag 21 augustus 2002 @ 09:47:28 #109
1986 Jane
pi_5470768
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 09:25 schreef Gert het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje misplaatst neerbuigend.
Ach, misschien... Maar The Beatles worden in dit topic de eerste boyband genoemd en dat is nog een stuk neerbuigender (en dommer!) vind ik.
En overrated? Tja... natuurlijk is het een van de meest succesvolle bands ooit en hebben ze een enorme schare fans. Als band en fenomeen verdienen ze dan ook alle credits, maar als je het over muzikaal vernieuwend of zelfs invloedrijk hebt vind ik idd ook dat ze soms wat overrated zijn. Sorry!

* Jane zegt het voor de zekerheid nog maar een keer: Ik ben geen Stones-hater!

woensdag 21 augustus 2002 @ 09:50:29 #110
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5470792
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:33 schreef ullie het volgende:

[..]

Ik vind dat de Stones op hele albums beter tot hun recht komen dan op best of albums. Probeer de albums Let it Bleed of Exile on Main Street eens in z'n geheel te luisteren, dat geeft een betere indruk van hun kunnen dan zo'n best of plaat.

Zal betreffende albums eens huren bij de bieb en luisteren.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 09:53:17 #111
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5470823
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:51 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Weet jij wat dan?

Nou, ik heb wel eens een aantaal MP3's gedownload en die waren dus 24-bit remastered en stereo ipv mono. Maar ik heb nog nooit zo'n album in de winkel gezien, daarom dacht ik dat tussen deze Beatles fans wel iemand was die daar meer van weet. Blijkbaar niet
  Moderator woensdag 21 augustus 2002 @ 10:36:49 #112
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5471220
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 09:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Ach, misschien... Maar The Beatles worden in dit topic de eerste boyband genoemd en dat is nog een stuk neerbuigender (en dommer!) vind ik.
My sweet lady Jane,

Die boyband-opmerking doet de Beatles inderdaad absoluut geen recht, maar we zijn hier toch geen wedstrijdje aan het houden wie het meest neerbuigend doet? Ik niet in ieder geval.

quote:
als je het over muzikaal vernieuwend of zelfs invloedrijk hebt vind ik idd ook dat ze soms wat overrated zijn. Sorry!
Overrated in welk opzicht dan? Is het niet eerder zo dat niet-generatiegenoten de rol van de Stones wat "únderraten"?
Ik ben overigens ook geen generattiegenoot van de Stones, maar ik herken/voel de power in hun muziek.

Ik heb onderstaand stukje in het NRC gevonden om de ernorme invloed die de Stones hebben gehad op de hedendaagse popmuziek te onderstrepen:

[..]
De Stones zijn klassiekers, zoals een BMW, een Miele-koelkast, of een toneelstuk van Shakespeare. Niet eens omdat ze al zolang meedraaien, ook niet omdat ze al zoveel echtgenotes de berm hebben ingedrukt, en niet eens omdat ze drinkend en spuitend en joggend en in zwembaden dobberend en schilderijen verzamelend het forever young-levensgevoel zo voortreffelijk vertolken.

Nee, de Stones zijn klassiek geworden omdat zij sinds de jaren zestig het Brits-Amerikaanse pact belichamen dat popmuziek haar universele, commercieel onuitputtelijke waarde heeft gegeven.

In de openingsmaten van Satisfaction is dat al te horen. Een Amerikaanse gitaar-riff die even tijdloos is geworden als die van Chuck Berry in Johnny B. Goode, gevolgd door een snerende Britse zang die gemeen genoeg is om de bourgeois te epateren, en tegelijk een aanstellerige, feestelijke noot heeft die ontbreekt in andere burgermans-bashers zoals Bob Dylan's venijnige Ballad of a Thin Man.

Engeland gaf popmuziek de ironie, excentriciteit en decadentie van een eeuwenoude klassenmaatschappij. Amerika gaf rock de power, energie en het optimisme van een sociaal mobiele middenklasse. Engeland bracht Oscar Wilde, Amerika presenteerde Jack Kerouac.

The Beatles legden het eerste knetterende contact tussen beide polen, maar Mick Jagger en zijn Stones sloten deze definitief op elkaar aan - en het resultaat vonkte als nooit tevoren. ,,Voor Amerikanen, niet bepaald gevoelig voor ironie en poseursgedrag, werden Jaggers 'het-kan-mij-geen-reet schelen'-houding en zijn intimiderende gesnauw verplichte ingrediënten voor een rock-ster'', schrijft Peter Shapiro in The Rough Guide to Rock.

Alle Amerikaanse jongens die sindsdien als wellustige Germaanse oorlogsgoden door de ether vlogen, van Jim Morrison tot David Lee Roth en Steve Tyler van Aerosmith, zijn schatplichtig aan die heupwiegende hofnar met de rubberen lippen, Jagger.

En als geen ander vóór hen exploiteerden de Stones daarna hun eigen imago als archetypische rockers. Ze leverden zich als een van de eersten in de jaren tachtig over aan sponsors uit het bedrijfsleven, surften mee op trends en modes en buitten hun legende uit met megalomane wereldtournees. Zelfs op het toppunt van zijn roem kon een ster als Bruce Springsteen (door criticus Jon Landua ooit verwelkomd als 'de toekomst van rock-'n-roll') hun rol niet overnemen - te Amerikaans. Laat staan een cerebrale muzikant als Elvis Costello - te Engels èn te intellectueel.

En The Beatles, dit Engelse ensemble kwam er natuurlijk al helemaal niet meer aan te pas. Nadat het zo vroeg was uiteengevallen, wisten de kopstukken Lennon en McCartney ervan de boog tussen continent en Nieuwe Wereld niet gespannen te houden; Lennon dook onder in revolutionair en later therapeutisch Amerika, McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening.
[..]
Sjoer de Jong

pi_5471363
Zonder me te willen mengen in de discussie welke band het meest invloedrijkst was, moet ik zeggen dat de Beatles mij meer doen dan de Stones.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 21 augustus 2002 @ 12:21:45 #114
1986 Jane
pi_5472640
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 10:36 schreef Gert het volgende:
Overrated in welk opzicht dan? Is het niet eerder zo dat niet-generatiegenoten de rol van de Stones wat "únderraten"?
Ik ben overigens ook geen generattiegenoot van de Stones, maar ik herken/voel de power in hun muziek.
Beste Gert ,

Allereerst: Nee, ik ben niet van plan om een wedstrijd 'neerbuigend doen' te houden, maar eigenlijk ook niet om in een traditionele Beatles-Stones 'welles/nietes' discussie te verzanden. Daarom schreef ik ook expres 'ik vind'.
Nee, ik ben ook geen generatiegenoot van de Stones en dus ook niet van The Beatles. Ik heb de Beatles ook niet bewust meegemaakt (in tegenstelling tot de Stones, maar ja, dat geldt voor iedereen ).

Maar goed, jij vind het dus neerbuigend als ik zeg dat ik vind dat de Stones misschien wat overrated zijn als het over muzikale vernieuwing en invloed gaat? Ja sorry, maar daarin staan ze gewoon niet zo hoog op mijn lijstje. Ze komen voor mij dan sowieso al achter bijvoorbeeld Buddy Holly, Brian Wilson, Jimi Hendrix, Bob Dylan en ja... toch ook Elvis. Maar zegt op zich natuurlijk helemaal niks over welke muziek ik leuk vind. Ik luister wel degelijk graag naar (oude) Stones. Ik denk dat de Stones ook wel (veel) invloed hebben gehad, maar dan vooral door hun imago. Inderdaad dat van ruige rockers.

En verder blijft het gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Jij zult het waarschijnlijk niet eens zijn met mijn verhaal, net als ik het niet eens ben met het verhaaltje uit de NRC als de schrijver zegt dat na the Beatles 'McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening'. Tja, dan kun je nooit naar Wings geluisterd hebben, denk ik dan...
Maar dat is dus geheel mijn mening.

pi_5473049
quote:

[..]

My sweet lady Jane,

Prachtig nummer!! En bewijs dat the stones toen ook fijnbesnaard waren.
  Moderator woensdag 21 augustus 2002 @ 12:58:28 #116
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5473152
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 12:21 schreef Jane het volgende:

[..]
net als ik het niet eens ben met het verhaaltje uit de NRC als de schrijver zegt dat na the Beatles 'McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening'. Tja, dan kun je nooit naar Wings geluisterd hebben, denk ik dan...

Paul McCartney zelf "verdedigde"zich als volgt:

You'd Think That People Would Have Had Enough
Of Silly Love Songs.
But I Look Around Me And I See It Isn't So.
Some People Wanna Fill The World With Silly Love Songs.
And What's Wrong With That?
I'd Like To Know, 'Cause Here I Go Again
I Love You, I Love You,
I Love You, I Love You

Maar goed, we komen er toch niet helemaal uit, geloof ik. Ik wil maar zeggen: dat McCartney af en toe mierzoet kan zijn, wil niet zeggen dat het geen muzikaal genie is.

Trouwens, wat betreft mierzoet kan hij nog wat leren van het brein achter jouw signature. Van dezelfde plaat, dit nummer, caramel-noga-suikerspin:

I'm steppin' out
I'm moving on
I'm gonna see the world
Like a...
tja, like what ook alweer?

(en ja, ik ken het niet voor niets, Jeff Lynne is (ook) geweldig, maar goed, ik dwaal af).

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 21-08-2002 13:06]

woensdag 21 augustus 2002 @ 13:53:02 #117
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_5473907
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 12:21 schreef Jane het volgende:

[..]
Jij zult het waarschijnlijk niet eens zijn met mijn verhaal, net als ik het niet eens ben met het verhaaltje uit de NRC als de schrijver zegt dat na the Beatles 'McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening'. Tja, dan kun je nooit naar Wings geluisterd hebben, denk ik dan...

Ik heb iets van 8 post-Beatles McCartney albums en ik moet helaas zeggen dat ik het grotendeels eens ben met de stelling dat McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening. Begrijp me goed, het is niet slecht en zeker ook geen andere McCartney maar zonder de invloed van John Lennon, George Harrison en Ringo Starr wordt het naar mijn smaak te zoetsappig en misschien zelfs te makkelijk om naar te luisteren.
Neem nou eens het album Imagine van John Lennon, hier heb je in feite hetzelfde geval: typische Lennon songs (meer revolutionair en iets rauwer) en wat mis ik dan... juist de invloed van McCartney.

Volgens mij was het John Lennon die lang geleden zei dat niemand moest treuren dat The Beatles uit elkaar waren gegaan, 'Pak een paar nummers van mijn album, daarbij een paar nummers van Paul en George en je hebt het nieuwe Beatles album'.

Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 19:34:12 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5479390
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:33 schreef Thelonious het volgende:

[..]

In Vaticaanstad zeker?

Nope, in Nederland.

Of ze hadden meer top 10 hits, kan ook.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_5493945
Let it be...

zegt genoeg!

pi_5493959
beatles teh best
stones sucks

makkelijk tog?

Moderator vrijdag 23 augustus 2002 @ 07:53:46 #121
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5501226
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 17:55 schreef fatima het volgende:
Let it be...

zegt genoeg!

Let it bleed!
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:16:22 #122
13973 ranja
image means nothing
pi_5527408
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:31 schreef Ulx het volgende:

Ik ga voor The Hollies.

Dat ga ik natuurlijk meteen nazoeken.
Overigens vidn ik the Hollies een stuk leuker dan de Stones

Aantal nummer 1's (NL) 1960 - 1969
Beatles 21
Stones 4
Hollies 0

Aantal top 10's (nl) 1960 - 1969 (inclusief nummer 1's)
Beatles 32
Stones 19
Hollies 7

Hm waar jij je op basseert? Misschien dat het in de VS anders is, maar lijkt me niet...
wat een ontzettend verschil tussen Beatles en Stones eigenlijk ook (en terecht )

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 25-08-2002 19:11]

zondag 25 augustus 2002 @ 19:08:26 #123
1986 Jane
pi_5530299
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:16 schreef ranja het volgende:

wat een ontzettend verschil tussen Beatles en Stones eigenlijk ook (en terecht )

Tnx voor het opzoeken, ranja. Het zat mij ook al niet lekker.

Ik heb dacht ik wel eens gelezen dat Herman's Hermits in de jaren 60 succesvoller waren in de States dan de Stones, maar ik kan het niet onderbouwen en het is trouwens ook niet erg terzakedoend.

* Overigens vindt Jane The Hollies ook leuk.

vrijdag 18 april 2003 @ 23:24:48 #124
1986 Jane
pi_9871482
Ik gooi 'em ff omhoog, omdat er wellicht behoefte aan is.

* Jane gaat nog steeds voor de Beatles, btw.

Oh now
I roll a stoney
Well you can imitate everyone you know
Yes you can imitate everyone you know
I told you so, all I want is you
Everything has got to be just like you want it to
Because...

pi_9871507
ik ga lekker niet kiezen aangezien ik ze allebei steengoed vind...
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:29:21 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9871593
Het is een belediging aan het adres van de Beatles om ze te vergelijken met de Stones.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:32:38 #127
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9871680
Ik kan oprecht niet kiezen.
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:40:33 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9871897
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:32 schreef Seborik het volgende:
Ik kan oprecht niet kiezen.
Dan heb je nog nooit goed geluisterd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:41:24 #129
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9871920
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit goed geluisterd.

Dat klinkt als een fundamentalistische geloofskwestie.
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:51:51 #130
1986 Jane
pi_9872210
Zit het topic nog eens door te lezen en er staan toch best veel aardige reacties in. Mijn oog viel in het bijzonder op deze mooie uitspraak:
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:38 schreef Thelonious het volgende:
Prachtige uitspraak!

Trouwens, nog een week en we kunnen met eigen oren horen of McCartney nog een beetje een 'rocker' is.

zaterdag 19 april 2003 @ 00:01:50 #131
37377 JJr
The Future Awaits
pi_9872448
Definately de Stones.

Beatles is veel te soft.

Redactie Frontpage zaterdag 19 april 2003 @ 00:03:33 #132
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9872485
Hoe heet dat liedje ook weer dat een zin heeft met: The Beatles and the Stones.

Zing een vrouw.

zaterdag 19 april 2003 @ 00:07:11 #133
1986 Jane
pi_9872561
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 00:03 schreef SunChaser het volgende:
Zing een vrouw.
Is dat een gebod? Best moeilijk nog, om een vrouw te zingen.

Maareh... weet zo direkt niet welk nummer je bedoelt. Paul Simon zingt in 'The Late Great Johnny Ace' wel 'It was the year of the Beatles, it was the year of the Stones', maar die bedoel je dus niet.

Redactie Frontpage zaterdag 19 april 2003 @ 00:08:01 #134
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9872576
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 00:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Is dat een gebod?

Ik google wel even

zaterdag 19 april 2003 @ 00:09:41 #135
37377 JJr
The Future Awaits
  Redactie Frontpage zaterdag 19 april 2003 @ 00:13:21 #136
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9872692
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 00:09 schreef JJr het volgende:
Beatles And The Stones Lyrics by House Of Love misschien?
http://hem.passagen.se/nyholm/beatles.html

kwam ik ook net tegen, maar kaZaa vindt 'n niet

pi_9877132
quote:
we love you is een mooi nummer. heftig sfeertje hangt er in dat nummer. past prima bij de stones vind ik.
pi_9877181
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:09 schreef Doc het volgende:

[..]

niet goed opgelet: we love you staat helemaal niet op her majesties request. we love you is alleen als single uitgebracht en is een bedankje aan de fans voor de steun aan de stones toen ze vanwege drugsproblemen in het gevang zaten. je kan de bajes zelfs horen in dat nummer. maar staat dus niet op satanic majesties. her satanic majesties request is trouwens helemaal zo'n slechte plaat nog niet. iedereen hoont hem weg omdat het een sgt pepper cloon zou zijn en dat is dus juist helemaal niet waar.
pi_9877237
quote:

[..]

My sweet lady Jane,

Die boyband-opmerking doet de Beatles inderdaad absoluut geen recht, maar we zijn hier toch geen wedstrijdje aan het houden wie het meest neerbuigend doet? Ik niet in ieder geval.
[..]

Ik heb onderstaand stukje in het NRC gevonden om de ernorme invloed die de Stones hebben gehad op de hedendaagse popmuziek te onderstrepen:

[..]
De Stones zijn klassiekers, zoals een BMW, een Miele-koelkast, of een toneelstuk van Shakespeare. Niet eens omdat ze al zolang meedraaien, ook niet omdat ze al zoveel echtgenotes de berm hebben ingedrukt, en niet eens omdat ze drinkend en spuitend en joggend en in zwembaden dobberend en schilderijen verzamelend het forever young-levensgevoel zo voortreffelijk vertolken.

Nee, de Stones zijn klassiek geworden omdat zij sinds de jaren zestig het Brits-Amerikaanse pact belichamen dat popmuziek haar universele, commercieel onuitputtelijke waarde heeft gegeven.

In de openingsmaten van Satisfaction is dat al te horen. Een Amerikaanse gitaar-riff die even tijdloos is geworden als die van Chuck Berry in Johnny B. Goode, gevolgd door een snerende Britse zang die gemeen genoeg is om de bourgeois te epateren, en tegelijk een aanstellerige, feestelijke noot heeft die ontbreekt in andere burgermans-bashers zoals Bob Dylan's venijnige Ballad of a Thin Man.

Engeland gaf popmuziek de ironie, excentriciteit en decadentie van een eeuwenoude klassenmaatschappij. Amerika gaf rock de power, energie en het optimisme van een sociaal mobiele middenklasse. Engeland bracht Oscar Wilde, Amerika presenteerde Jack Kerouac.

The Beatles legden het eerste knetterende contact tussen beide polen, maar Mick Jagger en zijn Stones sloten deze definitief op elkaar aan - en het resultaat vonkte als nooit tevoren. ,,Voor Amerikanen, niet bepaald gevoelig voor ironie en poseursgedrag, werden Jaggers 'het-kan-mij-geen-reet schelen'-houding en zijn intimiderende gesnauw verplichte ingrediënten voor een rock-ster'', schrijft Peter Shapiro in The Rough Guide to Rock.

Alle Amerikaanse jongens die sindsdien als wellustige Germaanse oorlogsgoden door de ether vlogen, van Jim Morrison tot David Lee Roth en Steve Tyler van Aerosmith, zijn schatplichtig aan die heupwiegende hofnar met de rubberen lippen, Jagger.

En als geen ander vóór hen exploiteerden de Stones daarna hun eigen imago als archetypische rockers. Ze leverden zich als een van de eersten in de jaren tachtig over aan sponsors uit het bedrijfsleven, surften mee op trends en modes en buitten hun legende uit met megalomane wereldtournees. Zelfs op het toppunt van zijn roem kon een ster als Bruce Springsteen (door criticus Jon Landua ooit verwelkomd als 'de toekomst van rock-'n-roll') hun rol niet overnemen - te Amerikaans. Laat staan een cerebrale muzikant als Elvis Costello - te Engels èn te intellectueel.

En The Beatles, dit Engelse ensemble kwam er natuurlijk al helemaal niet meer aan te pas. Nadat het zo vroeg was uiteengevallen, wisten de kopstukken Lennon en McCartney ervan de boog tussen continent en Nieuwe Wereld niet gespannen te houden; Lennon dook onder in revolutionair en later therapeutisch Amerika, McCartney verdween in de stratosfeer van de internationale easy listening.
[..]
Sjoer de Jong

in dit stuk kan ik me wel vinden. als je alleen al ziet hoevaak de stagepresence van jagger, nog steeds, word geimmiteerd dan mag je inderdaad wel van invloedrijk spreken.

maar even on-topic. ik wil helemaal geen keuze maken tussen de stones en de beatles. ze hebben allebei hun goeie momenten en allebei ook absoluut hun mindere. en ik heb van beide groepen platen in de kast staan. (ik draai wel vaker platen van the stones moet ik zeggen, maar dat terzijde)

zaterdag 19 april 2003 @ 11:56:14 #140
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_9877282
wat een klote stuk is dat zeg! ik vraag me af in welke stratosfeer meneer Sjoerd de Jong zelf is ondergedoken. Wat een prietpraat, ongelooflijk.

Beatles hebben geniale composities, de Stones hebben die ook... ik neig de laatste tijd meer naar de Stones... ik vind trouwens het solo werk van McCartney best wel lekkere nummers bevatten en dat van Mick Jagger trouwens ook!

pi_9877429
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
wat een klote stuk is dat zeg! ik vraag me af in welke stratosfeer meneer Sjoerd de Jong zelf is ondergedoken. Wat een prietpraat, ongelooflijk.

Beatles hebben geniale composities, de Stones hebben die ook... ik neig de laatste tijd meer naar de Stones... ik vind trouwens het solo werk van McCartney best wel lekkere nummers bevatten en dat van Mick Jagger trouwens ook!

zo klote is dat stuk toch niet, hij heeft gelijk, en schrijft het goed op. ik zie het ook zo.
pi_9877772
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

???? ripoff van wat dan???? je gaat toch geen let it be zeggen hoop ik.
pi_9878334
stones natuurlijk!!!!
  zaterdag 19 april 2003 @ 19:01:07 #144
25780 -
socialist
pi_9883929
de stones!! zonder enige twijfel, da's tenminste een echte rock 'n' roll band!! goed de beatles waren wat revolutionairder, maar je moet ook toegeven dat de beatles eigenlijk gewoon een poppy boyband waren, te commercieel en de uitvinders van een van de slechtste aspecten van de muziek: de videoclip
  zaterdag 19 april 2003 @ 19:11:34 #145
46266 EmilyStrange
In strange we trust
pi_9884177
Zeker de Stones!
Doei doei
pi_9884229
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_9884518
. Mijn allergrootste liefde.

It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 19 april 2003 @ 19:34:07 #148
2889 Zander
He's gone
pi_9884712
Wellicht ten overvloede meld ik hier ook nog een keer dat de Beatles bij mij al meer dan 20 jaar bovenaan staan. Maar de Stones hebben ook wel een paar aardige wijsjes opgenomen, hoor.. Maar dan wel voor 1975.
  zaterdag 19 april 2003 @ 19:52:23 #149
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9885198
Het is en blijft een lastige keuze, maar met en van de Stones heb ik gewoon meer... als ik dan toch ècht zou moeten kiezen... (liever niet natuurlijk)
pi_9885421
Ja man, Mick Jagger in zijn rolstoel, met stoma en pacemaker: "I can't get no satisfaction."
  zaterdag 19 april 2003 @ 23:33:30 #151
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_9889350
Zonder twijfel: The Stones

Als 18 jarige luister ik nog heel regelmatig een nummertje of wat... Hoe het komt? Sja, pa vind het ook top.. Vroeger heel wat cd's/lp's gehoord en dan ga je het steeds meer waarderen. Zeker als je een voorkeur voor rock hebt .
Mijn huidige favo (totdat iets nog mooiers heb gevonden) is het schitterende 'Out of Tears'... In één woord fantastisch.

zondag 20 april 2003 @ 14:10:34 #152
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_9895146
Mick Jagger heeft in China opgetreden met een mondkapje voor:

I can't get no SARS infection...

pi_9897315
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mick Jagger heeft in China opgetreden met een mondkapje voor:

I can't get no SARS infection...

zondag 20 april 2003 @ 16:14:45 #154
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9897347
The Beatles natuurlijk

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 23 mei 2003 @ 12:26:56 #155
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10626522
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 12:21 schreef Zander het volgende:
Nee. Ik ben een vrij grote Beatles-fan, maar ook zij hebben toch een paar eehm.. "minder geslaagde" nummers opgenomen, zoals Revolution #9 of een paar nummertjes van Ringo. Dan hoor ik toch liever het beste van de Stones, iets van Sticky Fingers of Let it Bleed of zo.
Precies, niet alle nummers van de Beatles zijn het vereren waard. Er zijn er zelfs ook waar ik me mateloos aan kan irriteren bij wijze van spreken.

Obladi-Oblada nog wat tegenover Sympathy for The Devil.

vrijdag 23 mei 2003 @ 12:28:57 #156
44906 merino
World of Sleepers
pi_10626574
Stones !!!

nog maar 2,5 maand tot het concert

vind overigens Jumping Jack Flash at the moment het meest relaxe nummertje

[Dit bericht is gewijzigd door merino op 23-05-2003 12:34]

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 12:32:05 #157
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_10626636
ondanks het voor me tijd is, ken ik ze allebei, en vindt ik de Rolling Stones beter
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 25 mei 2003 @ 17:57:16 #158
54960 Drakkon
the long and winding road.....
pi_10670386
Het slechtste van the Beatles is nog altijd beter dan het beste van the Stones......
In the town where I was born lived a man who sailed to sea...............
  zondag 25 mei 2003 @ 20:42:49 #159
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10673288
quote:
Op zondag 25 mei 2003 17:57 schreef Drakkon het volgende:
Het slechtste van the Beatles is nog altijd beter dan het beste van the Stones......
Tja, tis maar een mening.
  zondag 25 mei 2003 @ 20:47:47 #160
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10673380
quote:
Op zondag 25 mei 2003 17:57 schreef Drakkon het volgende:
Het slechtste meeste van the Beatles is nog altijd beter dan het beste meeste van the Stones......
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:09:56 #161
54960 Drakkon
pi_10728845
quote:
Ik weet niet of het al in deze topic naar voren is gekomen (heb geen zin om alles door te lezen), maar The Rolling Stones hadden na hun eerste hit problemen met het opnieuw scoren van een nieuwe hit. Ze hadden daarom de hulp van Paul McCartney en John Lennon ingeschakeld die ze toevallig in de straten van Londen tegen het lijf liepen. Deze hadden net een nummertje geschreven en gaven het aan The Rolling Stones, toen zijn The Rolling Stones definitief doorgebroken.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik dacht dat Jagger/Richards vast waren gelopen met een nummer van hunzelf en dat Lennon/McCartney met hun stukje aan de slag gingen. Ze sloten zichzelf op in een kamertje en een half uur later hadden ze "I wanna be your man" zo veranderd dat het een compositie van hun is geworden. Zoiets. Of Jagger/Richards konden geen goed overgangen bedenken bij dat nummer. Weet het niet meer precies.

Als je naar de verschillende uitvoeringen luistert dan hoor je dat die van the Beatles een stuk meer up-tempo is dan die van de Stones

pi_10729056
De Stones als Dance!

Harlem Shuffle, Under My Thumb, Hey Negrita en Hot Stuff, allemaal van de Stones, zijn de beste dance nummers die ik ken. Ze houden zich tussen alle andere dance van waar en wanneer dan ook overeind.

Als ik die hoor voel ik me even groovy als Mick zelf. Of Steve Tyler, om nog maar eens een androgyn slangenmens aan te halen.

En iedereen maar zeggen dat dinges een slechte drummer is.

pi_10729185
HA DE STONES NATUURLIJK!!!!

Stones rock

Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_10729440
Op torenhoge eenzame stratosferische hoogte: The Beatles.

The Beatles hebben begin jaren 60 in Hamburg harder, vuiler en gemener gespeeld dan wie ook daarvoor en daarna.

Wie in de jaren '70 en '80 Little Micky Jagger in zijn roze spandex broekjes rond heeft zien hupsen weet natuurlijk ook genoeg (Let's Work anyone?).
De allereerste plaatjes van de Rolling Stones waren soms wel ok, maar ja toen werden ze ook nog wel eens geholpen door de Beatles.

2. The Beach Boys
3. The Hollies

woensdag 28 mei 2003 @ 11:48:38 #165
54960 Drakkon
pi_10729699
De hele topic nog eens doorgelezen... echt grappig, al die reacties.

Maar even serieus nu; the Beatles staan natuurlijk mijlenver boven the Stones. Al was het alleen maar om hun akkoorden-kennis.

-Beatles 5324 stuks
-Stones 4,5 stuks

woensdag 28 mei 2003 @ 12:14:18 #166
1986 Jane
pi_10730238
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:48 schreef Drakkon het volgende:
Maar even serieus nu; the Beatles staan natuurlijk mijlenver boven the Stones. Al was het alleen maar om hun akkoorden-kennis.
Terwijl toch geen van de Beatles noten kon/kan lezen.
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:58:59 #167
54960 Drakkon
pi_10731219
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Wat je ook niet nodig hebt om the best ever te worden

FabFour rules!!!

pi_10731364
Maar Mick J. mocht wel mooi bij de opnames van A day in the life aanwezig zijn. Dat heeft hij toch mooi voor elkaar gekregen.

Verder is de vraag een kwestie van jammer voor de band uit London.

woensdag 28 mei 2003 @ 13:21:17 #169
54960 Drakkon
pi_10731786
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:05 schreef the-O het volgende:
Maar Mick J. mocht wel mooi bij de opnames van A day in the life aanwezig zijn. Dat heeft hij toch mooi voor elkaar gekregen.

Verder is de vraag een kwestie van jammer voor de band uit London.

En Brian Jones mocht met "You know my name (look up the number) meedoen en volgens mij is Mick J. ook gespot op "All you need is love" op satteliet TV.

En dan komt de vraag: "Hebben the Beatles ooit op een Stones plaat gespeeld?"

pi_10731972
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:21 schreef Drakkon het volgende:

[..]

John Lennon speelde mee op Rolling Stones Rock 'n Roll Circus (Live)
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:29:36 #171
1986 Jane
pi_10731976
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:21 schreef Drakkon het volgende:

[..]

En Brian Jones mocht met "You know my name (look up the number) meedoen en volgens mij is Mick J. ook gespot op "All you need is love" op satteliet TV.

Keith ook hoor. Volgens mij loopt hij rond met één van die borden.
quote:
Gezóngen wel natuurlijk. John en Paul dan.
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:17:38 #172
54960 Drakkon
pi_10733118
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:29 schreef rvand het volgende:

[..]

John Lennon speelde mee op Rolling Stones Rock 'n Roll Circus (Live)

Ja, klopt. Punt voor jou. Maarre... eh... wel een beroerde plaat.
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:45:18 #173
1986 Jane
pi_10733717
Ok, John en Paul zongen dus op We Love You, maar klopt het nu ook dat dat hoofden van de Beatles te zien zijn op de hoes van Their Satanic Majesty's Request? Alleen op de originele 3D hoes misschien?

Ik heb hem zelf niet...

pi_10734009
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:17 schreef Drakkon het volgende:

[..]

Ja, klopt. Punt voor jou. Maarre... eh... wel een beroerde plaat.

Inderdaad, ze nemen Lennon wel eens kwalijk dat ie met Yoko Ono is getrouwd, maar dit is toch nog wel een graadje erger
pi_10734990
Beatles... Zonder twijfel... 200%
pi_10736466
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:45 schreef Jane het volgende:
Ok, John en Paul zongen dus op We Love You, maar klopt het nu ook dat dat hoofden van de Beatles te zien zijn op de hoes van Their Satanic Majesty's Request? Alleen op de originele 3D hoes misschien?

Ik heb hem zelf niet...

de hoofden van the beatles zijn te zien in de bloemen aan de zijkanten van de foto op de voorkant. satanic majesties is trouwens helemaal geen onaardige plaat. een beetje vreemd in verhouding tot de rest van het stones repertoire. maar ik luister er graag naar. teveel mensen laten hun meningsvorming over deze plaat leiden door het idee dat het een copie is van sgt pepper. dat is het namelijk helemaal niet, verre van zelfs.
  donderdag 29 mei 2003 @ 09:54:47 #177
54960 Drakkon
pi_10751816
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Zeg Jane, na een nachtje geslapen te hebben bedenk ik me net dat McCartney toch wel noten kon lezen, of niet? Hij heeft toch ooit nog eens een klassiek stuk gecomponeerd?
  donderdag 29 mei 2003 @ 11:20:03 #178
1986 Jane
pi_10752630
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 09:54 schreef Drakkon het volgende:
Hij heeft toch ooit nog eens een klassiek stuk gecomponeerd?
Ja, dat wel, maar zonder noten te lezen. Ik heb in een docu gezien hoe ze dat deden. McCartney zong of speelde het voor en vertelde hoe hij het wilde, en dan schreef Carl Davies (met wie hij het gemaakt heeft) de noten op voor het orkest en de zangers.
In die docu werd hem nog gevraagd of hij inmiddels noten kon lezen, maar nog nog steeds niet, zei hij.
  donderdag 29 mei 2003 @ 23:48:03 #179
54960 Drakkon
pi_10764425
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 11:20 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat wel, maar zonder noten te lezen. Ik heb in een docu gezien hoe ze dat deden. McCartney zong of speelde het voor en vertelde hoe hij het wilde, en dan schreef Carl Davies (met wie hij het gemaakt heeft) de noten op voor het orkest en de zangers.
In die docu werd hem nog gevraagd of hij inmiddels noten kon lezen, maar nog nog steeds niet, zei hij.

Dank...
  donderdag 31 juli 2003 @ 20:54:29 #180
52536 Natrix
Voor de Drommel !
pi_12148479
Stones
pi_12586283
We gaan vrolijk verder.
Beatles.
After all, is er wel eens iets als de Stones mania geweest??
  woensdag 20 augustus 2003 @ 21:19:12 #182
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_12587048
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:52 schreef Mes het volgende:
We gaan vrolijk verder.
Beatles.
After all, is er wel eens iets als de Stones mania geweest??
Ja, er is nu toevallig één gaande.
pi_12587109
Beatles
pi_12587821
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:19 schreef mandark2000 het volgende:

[..]

Ja, er is nu toevallig één gaande.

Sorry hoor. Een hele slappe dan.

Moderator woensdag 20 augustus 2003 @ 21:44:21 #185
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12587926
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:37 schreef rvand het volgende:
The Beatles hebben begin jaren 60 in Hamburg harder, vuiler en gemener gespeeld dan wie ook daarvoor en daarna.
Nou! Men siddert er nu nóg na.

Wat een kei-, en keiharde, maar zeker ook vuile en gemene band waren die Beatles.

pi_12588667
Oke, ze waren niet zo ruig als Rockbitch, maar zeker een voorbeeld voor die steentjes en duizenden andere muzikanten.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 22:40:05 #187
30961 Knaller
knalt er op los
pi_12589870
Queen

Ach, de Beatles vind ik leukere muziek gemaakt hebben dan de Rolling Stones.

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  woensdag 20 augustus 2003 @ 22:44:05 #188
57719 Zapje
Who are you
pi_12590028
The Who

Ik ga ook voor The Stones..........al zijn The Beatles ook niet slecht...

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_12613168
The Beatles
  donderdag 21 augustus 2003 @ 20:50:33 #190
60089 ljurk9
Helloooo Newman
pi_12613237
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:48 schreef zoom het volgende:
The Beatles
Seinfeld Rulez!
pi_12613463
Dankzij het concert in de Kuip, Paint it Black en All you need is love ga ik voor the Stones.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_12613535
Stones, anders krijg ik klappen van me pa
我要飞得更高 !
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2003 @ 21:00:41 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_12613548
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:58 schreef spacemangraig het volgende:
Dankzij het concert in de Kuip, Paint it Black en All you need is love ga ik voor the Stones.
Zag gisteren de Beatles in het Stulpje te Badhoevendorp.

Alsof die niet meer rocken ?

Moderator donderdag 21 augustus 2003 @ 21:01:16 #194
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12613559
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:50 schreef ljurk9 het volgende:

[..]

Maar eigenlijk vind ik ze moeilijk te vergelijken.
Ik kan in een Beatles-bui zijn (en dan bijv. ook zin hebben in aanverwante muziek als ELO), óf in een Stones bui zijn (en dan zin hebben in 'rommeliger' aanverwante muziek: Hendrix/ Who live)

Generaliserend kun je imo zeggen dat in Beatle-nummers vrijwel altijd iets "zoets" zit, en in Stones-nummers meestal iets vulgairs.
en ja er zijn uiteraard uitzonderingen, maar kom nu niet met Helter Skelter, Ruby Tuesday etc. aanzetten aub..

pi_12614097
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zag gisteren de Beatles in het Stulpje te Badhoevendorp.

Alsof die niet meer rocken ?

Neej die rocken niet meer. Kvind ze trouwens wel goed hoor, maar ken alleen de bekende nummers.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2003 @ 21:20:18 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_12614155
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:18 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Neej die rocken niet meer. Kvind ze trouwens wel goed hoor, maar ken alleen de bekende nummers.

Noem eens een onbekend nummer van ze dan.

Moet wel erg obscuur zijn.

pi_12614440
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Noem eens een onbekend nummer van ze dan.

Moet wel erg obscuur zijn.

Ik ken alleen die cd '1' met alle nummer 1 hits
  donderdag 21 augustus 2003 @ 21:30:04 #198
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_12614517
Ik vind het allebei wel mooie muziek.... Ben afgelopen dinsdag naar The Stones geweest was super!!!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 21:44:17 #199
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12614984
Beatles heb 14 albumpjes op mn compu en in de kast
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  donderdag 21 augustus 2003 @ 21:50:05 #200
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_12615200
Als ik moet kiezen de Beatles en dan vooral omdat ze op tijd gesopt zijn. De Stones is doordat ze te lang door zijn gegaan meer een traditie geworden dan een rockband. Opa moet nog even flink te keer gaan op het podium en de zaal gevuld met oudere jongere die proberen om in 3 uur tijd de sixties te herbeleven.
pi_12615665
Ja. En toen ik verliefd werd op Lieve Jongen, omdat zijn lievelingsBeatlesnummers exact hetzelfde waren als mijn lievelingsBeatesnummers, was het bewijs daar.

. The Beatles. .

donderdag 21 augustus 2003 @ 22:08:01 #202
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_12615852
Wij kiezen definitief voor de Stones.
pi_12616208
The Stones, zonder enige twijfel
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12616361
Mag ik hierbij even nuanceren dat mijn liefde voor The Beatles al een jaar of 10 daar is en de liefde voor Lieve Jongen slecht ongeveer een week ? En dat de liefde voor Lieve Jongen slechts mijn Beatlesliefde meer diepte heeft gegeven ?

En voor de Radiohead-aanhangers onder ons: Lieve Jongen speelde Radiohead voor me en ik vind het nieteens ZO erg meer.

pi_12616462
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
En voor de Radiohead-aanhangers onder ons: Lieve Jongen speelde Radiohead voor me en ik vind het nieteens ZO erg meer.
Heheh, liefde maakt niet alleen blind, maar ook nog doof.
pi_12623708
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:25 schreef Zander het volgende:
Heheh, liefde maakt niet alleen blind, maar ook nog doof.
.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 10:36:31 #207
14790 EvilFaith
zie signature
pi_12624939
Kga voor de stones, heb geen hekel aan beatles ofzo heb der ook 2cd's van maar the beatles vindk gewoon net allemaal wat saaier en minder rakende nummers..duss
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 augustus 2003 @ 11:46:14 #208
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12626718
Beatles

Jane meldt dat de stand nu is: 38 B vs 32 S.

En of Fatima nog even duidelijk wil zeggen aan welke kant ze staat.

pi_12627403
Totaly Stones
pi_12627439
Beatles, met een kleine voorsprong.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:18:19 #211
44906 merino
World of Sleepers
pi_12627568
lastige...
denk dat de stones nipt voorgaan. Als de Beatles overigens Helter Skelter niet hadden gemaakt dan was de keuze al wat makkelijker geweest
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:55:29 #212
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_12628408
Ik vrees dat ik voor de Stones ga, ook al cancelen ze m'n concert

Met nummers als Sympathy for the Devil, Gimme Shelter en Brown Sugar knallen ze gewoon zo lekker hard..

Ik vind het dromerige gevoel van nummers als Fool on the Hill en Strawberry Fields ook zeer goed te pruimen, maar dat laat de keuze net niet genoeg overhellen naar de Beatles...

Wel grappig om hier te lezen dat er zoveel mensen zijn die moeilijk kunnen kiezen, terwijl er in de jaren 60 zo een duidelijke scheiding lag tussen de Stones- en Beatles kampen.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:58:58 #213
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12628522
WU-Tang!!!!!!!!!!!!!!
Wat moet je anders?
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:59:47 #214
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12628554
Zeer zeker Beatles. Tja, simpel gezegd maar ik vind hun nummers gewoon veel lekkerder om naar te luisteren .
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:02:22 #215
30934 nielspan
TravellingtheOneAfter909
pi_12628630
Lijkt me duidelijk:
The Beatles!
What is live without a little problem?
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:52:02 #216
57775 Zenchi
Makes love, not war
pi_12629875
BEATLES
  zondag 24 augustus 2003 @ 04:31:45 #217
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_12672051
The Beatles natuurlijk, wat een vraag.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_12672226
Beatles, Stones? Ach.

Beatles is tijdloze magie, Stones is leuk. Ben naar McCartney geweest en zag een man van kaliber Beethoven. Ben naar Stones geweest en zag hippe oudere jongeren met leuke hitjes. Wat is beter? Het moment maakt het uit, je emotie, je gevoel.

Maar toch, over 400 jaar worden er Lennon-McCartney composities gespeeld terwijl Stones niet meer zal zijn dan een leuke curiositeit uit een ver verleden. 'Zelfs' The Kinks hebben beter werk op hun naam staan.

Maar goed, wie mij 1 vernieuwend nummer van de Stones kan noemen moet dat rap doen. Ik ben erg benieuwd. Ze hebben een bestaande sound versterkt en een image neergezet. Heel verdienstelijk, heel leuk, maar daar houdt het bij op. Muzikaal gezien stelt het weinig voor.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_12672241
Beatles, absoluut.
Véél en véél véélzijdiger. .
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:02:16 #220
22975 mandark2000
pi_12673279
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 05:04 schreef Keromane69 het volgende:
Maar toch, over 400 jaar worden er Lennon-McCartney composities gespeeld terwijl Stones niet meer zal zijn dan een leuke curiositeit uit een ver verleden. 'Zelfs' The Kinks hebben beter werk op hun naam staan.
En waar baseer jij dit op?
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:24:58 #221
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_12673529
* dantes_inferno86 heeft eigenlijk nog geen enkele album van the beatles of the rolling stones

Maar op basis van wat ik ken ga ik voor The Beatles.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_12673749
Gisteren voor het eerst de DVD van McCartneys solotour van dit jaar gezien, getiteld Back In The U.S. En als je dat nou vergelijkt met die rollators bij de Rolling Stones van de afgelopen week...

. Paul lijkt geen dag ouder van 40 ofzo. .

Even ter informatie, ik vind Paul geen cavia meer. En als ik moet kiezen tussen fossielen en een cavia, ga ik voor de cavia.

zondag 24 augustus 2003 @ 14:05:45 #223
61927 DaveM
uitgefokt
pi_12676095
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 05:07 schreef DennisMoore het volgende:
Beatles, absoluut.
Véél en véél véélzijdiger. .
Ik ben het alweer volledig met jou eens.
Precies wat ik ook wilde zeggen.

De Stones kunnen wel een goed potje bluesrock/rock 'n roll spelen, maar veel verder komen ze ook niet. De Beatles konden vrijwel alle stijlen aan.

zondag 24 augustus 2003 @ 14:44:40 #224
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_12676825
hmm, lastige ... ik ga voor the beatles.. we hebben hun muziek gespeeld op et laatste wmc.
I spoke proper England since I was a children.
  zondag 24 augustus 2003 @ 14:51:00 #225
14505 OProg
A Life in Music
pi_12676960
Alleen al door de invloed die het op me heeft gehad aan het begin van mijn luisterloopbaan zonder twijfel The Beatles!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:14:29 #226
1986 Jane
pi_12679096
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 14:05 schreef DaveM het volgende:
De Stones kunnen wel een goed potje bluesrock/rock 'n roll spelen, maar veel verder komen ze ook niet. De Beatles konden vrijwel alle stijlen aan.
Dat is zo, maar gelijk is dat natuurlijk ook het probleem dat sommige mensen met de Beatles hebben. En inderdaad, als iemand vooral (of alleen) van blues orientated rock houdt, dan zal hij veel meer van de Stones houden denk ik.

Beatlesmuziek gaat alle kanten op qua stijl, da's waar. Het enige dat je kunt zeggen is dat het 'popmuziek' is. Of gewoon 'Beatlesmuziek'. Klassiek, blues, funk, jazz, vaudeville, experimenteel, 'kinderliedjes', skiffle, oosterse invloeden, novelty/comedy, psychedelisch, 'simpele' rock 'n roll, etc., je hoort het allemaal terug. Van de meeste artiesten is de muziek wel in een bepaald hokje te duwen of in een stijl te plaatsen. Bij de Beatles lukt je dat niet, maar daar moet je dus wel van houden. Ze hadden gewoon geen zin om zichzelf beperkingen op te (laten) leggen en maakten gewoon alles wat ze wilden maken, dus konden er naast een blues-nummer, een (bijna) hardrocknummer en een experimentele geluidscollage op dezelfde lp (2e lp/cd White Album) ook gewoon een mierzoet slaapliedje en een ouderwets jaren 20 nummertje staan. Tja, ik vind dat juist geweldig.

Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 16:20:29 #227
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12679260
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 05:04 schreef Keromane69 het volgende:
Maar goed, wie mij 1 vernieuwend nummer van de Stones kan noemen moet dat rap doen. Ik ben erg benieuwd. Ze hebben een bestaande sound versterkt en een image neergezet. Heel verdienstelijk, heel leuk, maar daar houdt het bij op. Muzikaal gezien stelt het weinig voor.
De Beatles hebben evenmin "nieuwe" muziek uitgevonden.

Wat bedoel je precies met dat het muzikaal gezien weinig voorstelt? Een plaat als Exile on Mainstreet staat in vrijwel alle top 10-lijstjes van beste gitaaralbums ooit.
Als jouw idee van wat muzikaal is of niet, zich focust op hoe makkelijk liedjes in het gehoor liggen, dan winnen de Beatles zeker van de Stones. De vaak suikerzoete composities van de Beatles spreken haast automatisch een groot publiek aan, van jong tot oud. Net als bijvoorbeeld Abba. De Stones hebben dat altijd veel minder gehad. De Stones appeleren meer aan een oergevoel, waarbij het niet zo terzake doet hoe vernuftig een A- op een F-mineur laat overgaan. (al hebben Jagger/Richards bewezen hun hand ook niet om te draaien voor suikerspinnen als Ruby Tuesday en She's a Rainbow).

Muziek van de Beatles in hun beste tijd is als een heerlijk warm bad, waar je loom en rozig van wordt. Muziek van de Stones is als een plens water in je gezicht waar je met een brul wakker van schrikt, klaar om de wereld in te trekken.

Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 16:23:25 #228
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12679348
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:14 schreef Jane het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon geen zin om zichzelf beperkingen op te (laten) leggen en maakten gewoon alles wat ze wilden maken

Dat klinkt me iets te rebels en uniek. Alle bands die daar de capaciteiten voor hebben doen dat. De Stones net zo hard. Al is het waar dat de Stones meer een "eigen geluid" hadden, dat ook moeilijk na te bootsen was, en dat er vele Beatle-achtige bandjes waren.
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:27:40 #229
1986 Jane
pi_12679465
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:20 schreef Gert het volgende:
De vaak suikerzoete composities van de Beatles
Tja, en als je zoiets zegt kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat je alleen maar naar 'She loves you' en 'Yesterday' hebt geluisterd. Dat is natuurlijk ook het hele probleem met dat hokjes-idee in de muziek waar ik het in mijn eerdere post over had.
Geeft helemaal niet als jouw voorkeur uitgaat naar de stijl van de Stones, maar duw de Beatles dan niet in een hokje op basis van een paar nummers. Daar is hun muziek veel te divers voor.
pi_12679662
De Stones hebben toch ook wel ge-experimenteerd met allerlei verschillende muziekstijlen: psychedelica (de hele 'Satanic Majesties'-lp), disco ('Miss You') en zelfs hippe beats (op 'Bridges to babylon'). Of dat nou ook artistieke hoogtepunten in hun oeuvre zijn, dat zal ik maar in het midden laten..
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:36:55 #231
61927 DaveM
uitgefokt
pi_12679714
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:23 schreef Gert het volgende:

[..]
Al is het waar dat de Stones meer een "eigen geluid" hadden, dat ook moeilijk na te bootsen was

Wat bedoel je? Er zijn toch zat andere rockbands?
Of bedoel je bands die echt als 2 druppels water op the Stones lijken?
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:39:47 #232
22975 mandark2000
pi_12679801
De Stones hebben niet alleen blues-orientated rock gemaakt he, zij hebben ook invloeden van andere muziekgenres in hun muziek gebruikt. Laatst bij die herhaling van wintertijd met Bill Wyman, had hij het ook over Brian Jones, dat Brian zowat elk instrument kon bespelen wat hij maar voor handen had. Bovendien is het zo dat sommige type liedjes helemaal niet bij de Stones passen maar wel bij de Beatles. Dat omdat ze een ruiger imago hebben/hadden.
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:43:37 #233
1986 Jane
pi_12679916
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:23 schreef Gert het volgende:

Dat klinkt me iets te rebels en uniek. Alle bands die daar de capaciteiten voor hebben doen dat. De Stones net zo hard.

Sorry Gert, ik begrijp dat je een grote Stones-fan bent die alles aangrijpt om de Beatles af te kraken, maar hier ben je wel abuis. Nogmaals, welke muziek je aanspreekt is voor ieder anders en ik zal de laatste zijn om de Stones of de mensen die idolaat zijn van hun muziek af te zeiken. Waarom zou ik dat doen? Ik vind de Stones zelf ook helemaal niet slecht. En sowieso moet iedereen gewoon lekker luisteren naar de muziek die hij/zij het leukste vindt.
Het is dan ook helemaal niet nodig om feiten te verdraaien om je eigen voorkeur te 'rechtvaardigen' of zo. Tuurlijk zijn de Stones ook geen Modern Talking of zo, die 20x hetzelfde nummer recycleden met een andere titel en hebben ze wat verschillende stijlen geexperimenteerd, maar ze zijn in dat opzicht niet te vergelijken met de Beatles. Weinig artiesten maar, trouwens.
Maar dat is helemaal geen reden waarom iemand van Beatlesmuziek zou moeten houden, wat mij betreft. Je houdt er niet van. Klaar! Maar als 'rebels' betekent dat elk nummer opnamen wat ze wilden, zonder over een 'stijl' na te denken en Revolution 9 en Honey Pie bijvoorbeeld gewoon op dezelfde LP kant zetten, ja, dan waren ze zeker rebels.
  Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 16:52:20 #234
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12680194
dubbel
  Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 16:52:20 #235
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12680195
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, en als je zoiets zegt kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat je alleen maar naar 'She loves you' en 'Yesterday' hebt geluisterd.
Meen je dat nou? Dus jij wilt zeggen dat jij niét zo nog tien lekker in het gehoor liggende, maar ook nogal "brave" liedjes van de Beatles uit je mouw kan schudden?
Kijk, het is mijn mening. Door te suggereren dat ik de Beatles helemaal niet ken, respecteer je die blijkbaar niet.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Sorry Gert, ik begrijp dat je een grote Stones-fan bent die alles aangrijpt om de Beatles af te kraken
[...]
Het is dan ook helemaal niet nodig om feiten te verdraaien om je eigen voorkeur te 'rechtvaardigen' of zo.
[..]

Heb je een kater of zo? Steekjes onder water horen een beetje bij een Beatles-Stones-discussie. Maar probeer wat mij betreft wel een beetje ontopic te blijven, en je niet te zeer te focussen op wat mijn motieven al dan niet zouden zijn om mijn mening hier te geven.
pi_12680264
STONES.. omdat het stoerder is dan dat gejengel van die andere gasten.
  zondag 24 augustus 2003 @ 17:10:23 #237
1986 Jane
pi_12680732
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:52 schreef Gert het volgende:

Heb je een kater of zo?

Nee
quote:
Steekjes onder water horen een beetje bij een Beatles-Stones-discussie.
Wat mij betreft hoeft dat helemaal niet. Mijn liefde voor de muziek van de Beatles heeft ook niks met afkeer van andere muziek of een andere band te maken. En ik respecteer ieders mening, maar als ik dingen lees die m.i. feitelijk niet kloppen, dan reageer ik daar wel op.

Maar probeer jij nou eens uit te leggen wat je zo goed vindt aan de muziek van de Stones zonder daarbij de Beatles te betrekken. Kan ook in een ander Stones-topic, als je deze daar niet geschikt voor vindt. Ik vind het namelijk altijd wel leuk om gepassioneerde verhalen over muziek te lezen.

En nu houd ik er mee op.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 24-08-2003 17:15]

pi_12681338
* AudreyHepburn pakt Jane-spandoek erbij. .
  Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 18:13:31 #239
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12682248
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 17:10 schreef Jane het volgende:
Wat mij betreft hoeft dat helemaal niet.
Schijnheil.

- De Beatles zijn zó veelzijdig, daar moet je wel van houden (implicerend: Stones-fans houden niet van veelzijdige muziek).
- Muzikaal gezien stellen de Stones weinig voor.
- De Beatles hadden "gewoon" geen in om zichzelf beperkingen op te leggen (implicerend dat de Stones dat wel deden).

Als dat geen steken onder water zijn. Of het is echt je mening, maar dat hoop ik niet voor je. Want dan ben jij degene die ook eens een ander plaatje op moet zetten dan alleen die van de FabFour.

quote:
Mijn liefde voor de muziek van de Beatles heeft ook niks met afkeer van andere muziek of een andere band te maken. En ik respecteer ieders mening, maar als ik dingen lees die m.i. feitelijk niet kloppen, dan reageer ik daar wel op.
Als je het binnen het kader van een forumpost over het hele oeuvre van bands met een dergelijke productie hebt, dan ontkom je niet aan generalisaties. Dat is iets anders dan dat er feiten niet zouden kloppen.
Ik vind het prima als jij je een andere voorstelling wilt maken van jouw lievelingsband, maar sorry, ik zit er echt niet naast als ik beweer dat het oeuvre van de Beatles zich kenmerkt door goed in het gehoor liggende, een breed publiek aansprekende, zoete popliedjes zonder scherpe randjes. En inderdaad, ik neem nu niet Within You Without You als maatstaf, evenmin als ik In Another Land van de Stones tot voorbeeld van hun muziekstijl zal nemen. Generalisatie dus.

Als je er echt op staat, wil ik alle hits van de Beatles wel met je doorlopen, dan bepalen we per nummer het zoet en catchy-gehalte.

quote:
Maar probeer jij nou eens uit te leggen wat je zo goed vindt aan de muziek van de Stones zonder daarbij de Beatles te betrekken. Kan ook in een ander Stones-topic, als je deze daar niet geschikt voor vindt. Ik vind het namelijk altijd wel leuk om gepassioneerde verhalen over muziek te lezen.
Ander keertje. Voor zoiets moet je echt even gaan zitten en in de stemming komen. Daar heb ik nu geen zin in.

Nog wel de toevoeging dat ik beslist geen Beatles-hater ben of zo (waar heb ik die indruk gewekt eigenlijk?). Ik heb ze veel gedraaid en ik draai ze nog weleens, geheel uit vrije wil! :En zelfs de Wings schallen soms door het huis!

Maar ik denk dan ook dat Stones-adepten makkelijker ook van de Beatles kunnen genieten dan andersom. Maar goed, dat is een andere discussie.

pi_16207272
quote:

[..]

Dit geldt ook - en terecht - voor Duran Duran!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 12:35:16 #241
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_16216313
oeiiiiiiiii

hele moeilijke...dilemma....

Ik denk toch de stones. De muziek spreekt me over het algemeen gezien meer aan. Hoewel er ook veel redenen aan te dragen zijn die voor de beatles pleiten....doe ik dit puur op mn smaak..

Therapy has tought me that nothing is my fault
  dinsdag 13 januari 2004 @ 12:38:40 #242
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_16216421
I like both....

Maar als ik een keus zou moeten maken....denk ik toch the Beatles!

Ben vorig jaar naar Paul McCartney geweest en naar de Stones en ik moet zeggen dat ik Paul veel beter vond als alle stones bij elkaar!

Accept you're dead and start living
  dinsdag 13 januari 2004 @ 22:08:02 #243
67089 Gillingham
The horror...
pi_16234815
Rolling Stones
What's it going to be then, eh?
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:16:09 #244
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_16255991
Zonder voorbehoud de Beatles... Het is echt zo dat ze schijt hadden aan conventies, net zo lief Honey Pie en Julia zongen als Helter Skelter en Yer Blues (toevallig 4 voorbeelden van de Witte Dubbel, de meest veelzijdige plaat ooit).

Alle nummers klinken goed, ook al hadden ze er niet zo veel zin in (Let It Be (de plaat dus, niet het nummer))

Dat over 400 jaar Lennon/McCartney nog steeds gedraaid worden, en Jagger/Richards niet, denk ik ook wel. Je ziet het nu al, L/M worden veel meer gedraaid buiten het oldies-rock gebeuren dan J/R. J/R worden een voetnoot, terwijl L/M zullen staan voor wat de jaren 60 waren.

Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_21653342
Over smaak valt niet te twisten, maar gekeken naar belang, invloed en overige factoren dan zijn The Stones DUIDELIJK de mindere.
En niet zo'n klein beetje ook:

1)De Stones zijn een typical rock/bluesband, terwijl The Beatles veel meer stylen hanteerden en zicht bleven ontwikkelen. Als je bijvoorbeeld het eerste Beatles album vergelijkt (Please Please Me) met Abbey Road dan is het bijna niet voor te stellen dat het 1 en dezelfde band is.
2) The Beatles hebben een nummer geschreven voor de Stones ( I Wanna Be Your Man) en hebben hen tevens AANGEZET tot het zelf schrijven van nummers (was hoogst ongebruikelijk in die tijd).
3) Door het grote succes van The Beatles in America konden de Stones daar ook doorbreken en mochten zij op tournee met ( en dus dankzij ) The Beatles.
4) Beatles hebben veel meer platen verkocht.
5) Beatles zijn meest gecoverde band allertijden.
6) Beatles zijn gekozen als belangrijkste muziekact van de twintigste eeuw. Stones kwamen daar ver achter.
7) Het album Revolver of Sgt Pepper staan op 1 bij grote charts als beste albums allertijden (Rolling Stone Magazine etc.).
8) Sgt Pepper was het album dat technieken gebruikte die heden ten dage gebruikt worden in de popmuziek en wordt nu gezien als BLAUWDRUK van de hedendaagse moderne muziek (Overdubs, Echo's, thema-album, overgangen tussen nummers etc.)
The Stones waren overigens zo onder de indruk van het album, dat ze kort daarop in de Abbey Road studio zaten om het kunstje af te kijken van de fab 4.
9) Van elk album dat de Stones verkochten, verkochten The Beatles er gemiddeld 5 (in de sixties).
10) The Beatles verkochten overal in de wereld zeer goed (maar dan ook echt overal).
11) Lennon/McCartney is uitgeroepen als beste songwritersduo/ act.
12) Beatles hebben meeste classics op hun naam staan
13) Paint it Black gebruikt zelfde instrument op achtergrond (Sitar) als welke George Harrison hanteerde (voor het eerst op westerse plaat) bij Norwegian Wood.--> LEUK WEETJE
14) Beatles hebben in maar 6,5 jaar tijd muziekgeschiedenis geschreven (13 albums)
15) Ooit van Beatlemania gehoort? Het begin van een van de grootste sociaal/culturele westerse verschuivingen van de twinstigste eeuw; de 'jeugdcultuur'. Dit was een zeer groot WERELDWIJD fenomeen.
16) Beatles wisten als weinige bands in de geschiedenis populariteit te koppelen aan creativiteit/innovatie. In andere woorden; ze verkochten EN veel platen EN de muziekcritici waren lovend.
16) John Lennon

Ik kan nog wel even doorgaan. Zoals vertellen dat in Engeland Revolver uitgekozen is als beste Britse album van de twintigste eeuw, of dat The Beatles voor het eerst stadionconcerten gaven. Dat Beatles One het snelst verkopende album allertijden is en tevens meest verkopende van de jaren negentig.

Conclussie:
Meest invloedrijke band aller tijden is The Beatles by far en niet The Stones.
Over honderden jaren zullen de Beatles herinnerd worden als de Mozart's of Beethovens van de twintigste eeuw.

ps Ik vind The Stones ook erg goed hoor.
pi_21653355
kan mij het schelen... van mijn part gooi je ze samen... Zijn allemaal goed.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:06:38 #247
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21654927
Moeilijk, k luister het allbei, maar mijn voorkeur gaat toch naar The Beatles, want die hebben gewoon ontzettend goed werk gemaakt =)
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_49322464
Ik stem op Rolling Stones want die treden al 45 jaar op. En Mick Jagger is de beste frontman aller tijden. Beatles waren niet eens bestand tegen Yoko Ono
  Licht Ontvlambaar zondag 13 mei 2007 @ 15:01:59 #249
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49331246
Beatles

ondanks dat ik met veel stones heb geluisterd toen ik klein was
want m'n ouders waren fan
  zondag 13 mei 2007 @ 19:57:35 #250
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_49341021
Ik luister allebij, maar ik kies The Beatles. Er zit veel meer variatie in hun muziek. Ik zie het zo: Rolling Stones hebben lekkere 'Power' in hun muziek, Beatles zijn gewoon vakmensen.

Luister bijvoorbeeld dit lijstje eens:
Penny lane
Love Me do
Octopus's Garden
A Day In The Life
Yer Blues
Yesterday
Lucy In The Sky With Diamonds
Strawberry Fields Forever
A Hard Day's Night
While My Guitar Gently Weeps

Kan je toch niet voorstellen dat deze liedjes allemaal van een band is.. Zoveel variatie vind je niet bij Stones...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_49341132
Blanco, luister het allebei, vind het allebei heerlijke muziek.
pi_49342577
De Rolling Stones easily. The Beatles vind ik de meest overgewaardeerde band ooit. De helft van hun albums zijn nietszeggende poprommel, en op al hun andere albums na 1965 zijn altijd wel fillers of ander zeer matig materiaal te vinden.

Bands zoals The Who, Led Zeppelin en Pink Floyd zijn net zo belangrijk geweest voor de hedendaagse muziek als The Beatles, en hun werk is heel wat indrukwekkender op zowel muzikaal, instrumentaal, vocaal als literair niveau.

zondag 13 mei 2007 @ 21:03:25 #253
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_49343193
Dan zeg ik: Smaken verschillen..
pi_49345002
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:58 schreef spacemangraig het volgende:

dat is inmiddels dus Beatles.
pi_49345037
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:45 schreef Millionaire_Waltz het volgende:
De Rolling Stones easily. The Beatles vind ik de meest overgewaardeerde band ooit. De helft van hun albums zijn nietszeggende poprommel, en op al hun andere albums na 1965 zijn altijd wel fillers of ander zeer matig materiaal te vinden.

Bands zoals The Who, Led Zeppelin en Pink Floyd zijn net zo belangrijk geweest voor de hedendaagse muziek als The Beatles, en hun werk is heel wat indrukwekkender op zowel muzikaal, instrumentaal, vocaal als literair niveau.
jij komt er ook nog wel, ooit.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:00:12 #256
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_49345263
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:52 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

dat is inmiddels dus Beatles.
Haha mag ik vragen waarom het nu Beatles zijn geworden..?
pi_49347325
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

jij komt er ook nog wel, ooit.

Dat jij-luistert-niet-naar-the-beatles-dus-jij-weet-niets-van-muziek toontje dat Beatles liefhebbers altijd gebruiken wordt oud.
pi_49350248
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 01:31 schreef alex4allofyou het volgende:
Over honderden jaren zullen de Beatles herinnerd worden als de Mozart's of Beethovens van de twintigste eeuw.
Over honderd jaar staat Keith nog hard te rocken.
pi_49373564
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Haha mag ik vragen waarom het nu Beatles zijn geworden..?
Kende toen alleen de bekende nummers, nu alles vanaf Rubber Soul.
Vind de Stones ook erg goed, maar de Beatles zijn een klasse apart.
pi_49376563
The Beatles
pi_49377918
The Stones natuurlijk. The Beatles waren erg goed, muzikaal gezien misschien nog wel beter dan the Stones, maar the Stones, en dan met name de periode 1968-1975, spreken mij gewoon meer aan. Kwestie van (wan)smaak dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')