Als 18 jarige luister ik nog heel regelmatig een nummertje of wat... Hoe het komt? Sja, pa vind het ook top.. Vroeger heel wat cd's/lp's gehoord en dan ga je het steeds meer waarderen. Zeker als je een voorkeur voor rock hebt
.
Mijn huidige favo (totdat iets nog mooiers heb gevonden) is het schitterende 'Out of Tears'... In één woord fantastisch.
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mick Jagger heeft in China opgetreden met een mondkapje voor:I can't get no SARS infection...
quote:Precies, niet alle nummers van de Beatles zijn het vereren waard. Er zijn er zelfs ook waar ik me mateloos aan kan irriteren bij wijze van spreken.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:21 schreef Zander het volgende:
Nee. Ik ben een vrij grote Beatles-fan, maar ook zij hebben toch een paar eehm.. "minder geslaagde" nummers opgenomen, zoals Revolution #9 of een paar nummertjes van Ringo. Dan hoor ik toch liever het beste van de Stones, iets van Sticky Fingers of Let it Bleed of zo.
Obladi-Oblada nog wat tegenover Sympathy for The Devil.
nog maar 2,5 maand tot het concert
![]()
vind overigens Jumping Jack Flash at the moment het meest relaxe nummertje ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door merino op 23-05-2003 12:34]
quote:Tja, tis maar een mening.
Op zondag 25 mei 2003 17:57 schreef Drakkon het volgende:
Het slechtste van the Beatles is nog altijd beter dan het beste van the Stones......
quote:
Op zondag 25 mei 2003 17:57 schreef Drakkon het volgende:
Het slechtste meeste van the Beatles is nog altijd beter dan het beste meeste van the Stones......
quote:Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik dacht dat Jagger/Richards vast waren gelopen met een nummer van hunzelf en dat Lennon/McCartney met hun stukje aan de slag gingen. Ze sloten zichzelf op in een kamertje en een half uur later hadden ze "I wanna be your man" zo veranderd dat het een compositie van hun is geworden. Zoiets. Of Jagger/Richards konden geen goed overgangen bedenken bij dat nummer. Weet het niet meer precies.
Ik weet niet of het al in deze topic naar voren is gekomen (heb geen zin om alles door te lezen), maar The Rolling Stones hadden na hun eerste hit problemen met het opnieuw scoren van een nieuwe hit. Ze hadden daarom de hulp van Paul McCartney en John Lennon ingeschakeld die ze toevallig in de straten van Londen tegen het lijf liepen. Deze hadden net een nummertje geschreven en gaven het aan The Rolling Stones, toen zijn The Rolling Stones definitief doorgebroken.
Als je naar de verschillende uitvoeringen luistert dan hoor je dat die van the Beatles een stuk meer up-tempo is dan die van de Stones
Harlem Shuffle, Under My Thumb, Hey Negrita en Hot Stuff, allemaal van de Stones, zijn de beste dance nummers die ik ken. Ze houden zich tussen alle andere dance van waar en wanneer dan ook overeind.
Als ik die hoor voel ik me even groovy als Mick zelf. Of Steve Tyler, om nog maar eens een androgyn slangenmens aan te halen.
En iedereen maar zeggen dat dinges een slechte drummer is.
The Beatles hebben begin jaren 60 in Hamburg harder, vuiler en gemener gespeeld dan wie ook daarvoor en daarna.
Wie in de jaren '70 en '80 Little Micky Jagger in zijn roze spandex broekjes rond heeft zien hupsen weet natuurlijk ook genoeg (Let's Work anyone?).
De allereerste plaatjes van de Rolling Stones waren soms wel ok, maar ja toen werden ze ook nog wel eens geholpen door de Beatles.
2. The Beach Boys
3. The Hollies
Maar even serieus nu; the Beatles staan natuurlijk mijlenver boven the Stones. Al was het alleen maar om hun akkoorden-kennis.
-Beatles 5324 stuks
-Stones 4,5 stuks
quote:Terwijl toch geen van de Beatles noten kon/kan lezen.
Op woensdag 28 mei 2003 11:48 schreef Drakkon het volgende:
Maar even serieus nu; the Beatles staan natuurlijk mijlenver boven the Stones. Al was het alleen maar om hun akkoorden-kennis.
quote:Wat je ook niet nodig hebt om the best ever te worden
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Jane het volgende:[..]
Terwijl toch geen van de Beatles noten kon/kan lezen.
FabFour rules!!!
Verder is de vraag een kwestie van jammer voor de band uit London.
quote:En Brian Jones mocht met "You know my name (look up the number) meedoen en volgens mij is Mick J. ook gespot op "All you need is love" op satteliet TV.
Op woensdag 28 mei 2003 13:05 schreef the-O het volgende:
Maar Mick J. mocht wel mooi bij de opnames van A day in the life aanwezig zijn. Dat heeft hij toch mooi voor elkaar gekregen.Verder is de vraag een kwestie van jammer voor de band uit London.
En dan komt de vraag: "Hebben the Beatles ooit op een Stones plaat gespeeld?"
quote:John Lennon speelde mee op Rolling Stones Rock 'n Roll Circus (Live)
Op woensdag 28 mei 2003 13:21 schreef Drakkon het volgende:[..]
quote:Keith ook hoor. Volgens mij loopt hij rond met één van die borden.
Op woensdag 28 mei 2003 13:21 schreef Drakkon het volgende:[..]
En Brian Jones mocht met "You know my name (look up the number) meedoen en volgens mij is Mick J. ook gespot op "All you need is love" op satteliet TV.
quote:Gezóngen wel natuurlijk.
quote:Ja, klopt. Punt voor jou. Maarre... eh... wel een beroerde plaat.
Op woensdag 28 mei 2003 13:29 schreef rvand het volgende:[..]
John Lennon speelde mee op Rolling Stones Rock 'n Roll Circus (Live)
Ik heb hem zelf niet...
quote:Inderdaad, ze nemen Lennon wel eens kwalijk dat ie met Yoko Ono is getrouwd, maar dit is toch nog wel een graadje erger
Op woensdag 28 mei 2003 14:17 schreef Drakkon het volgende:[..]
Ja, klopt. Punt voor jou. Maarre... eh... wel een beroerde plaat.
quote:de hoofden van the beatles zijn te zien in de bloemen aan de zijkanten van de foto op de voorkant. satanic majesties is trouwens helemaal geen onaardige plaat. een beetje vreemd in verhouding tot de rest van het stones repertoire. maar ik luister er graag naar. teveel mensen laten hun meningsvorming over deze plaat leiden door het idee dat het een copie is van sgt pepper. dat is het namelijk helemaal niet, verre van zelfs.
Op woensdag 28 mei 2003 14:45 schreef Jane het volgende:
Ok, John en Paul zongen dus op We Love You, maar klopt het nu ook dat dat hoofden van de Beatles te zien zijn op de hoes van Their Satanic Majesty's Request? Alleen op de originele 3D hoes misschien?Ik heb hem zelf niet...
quote:Zeg Jane, na een nachtje geslapen
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Jane het volgende:[..]
Terwijl toch geen van de Beatles noten kon/kan lezen.
quote:Ja, dat wel, maar zonder noten te lezen. Ik heb in een docu gezien hoe ze dat deden. McCartney zong of speelde het voor en vertelde hoe hij het wilde, en dan schreef Carl Davies (met wie hij het gemaakt heeft) de noten op voor het orkest en de zangers.
Op donderdag 29 mei 2003 09:54 schreef Drakkon het volgende:
Hij heeft toch ooit nog eens een klassiek stuk gecomponeerd?
quote:Dank...
Op donderdag 29 mei 2003 11:20 schreef Jane het volgende:[..]
Ja, dat wel, maar zonder noten te lezen. Ik heb in een docu gezien hoe ze dat deden. McCartney zong of speelde het voor en vertelde hoe hij het wilde, en dan schreef Carl Davies (met wie hij het gemaakt heeft) de noten op voor het orkest en de zangers.
In die docu werd hem nog gevraagd of hij inmiddels noten kon lezen, maar nog nog steeds niet, zei hij.
quote:Ja, er is nu toevallig één gaande.
Op woensdag 20 augustus 2003 20:52 schreef Mes het volgende:
We gaan vrolijk verder.
Beatles.
After all, is er wel eens iets als de Stones mania geweest??
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:19 schreef mandark2000 het volgende:[..]
Ja, er is nu toevallig één gaande.
Sorry hoor. Een hele slappe dan.
quote:Nou! Men siddert er nu nóg na.
Op woensdag 28 mei 2003 11:37 schreef rvand het volgende:
The Beatles hebben begin jaren 60 in Hamburg harder, vuiler en gemener gespeeld dan wie ook daarvoor en daarna.
Wat een kei-, en keiharde, maar zeker ook vuile en gemene band waren die Beatles.
Ach, de Beatles vind ik leukere muziek gemaakt hebben dan de Rolling Stones.
Ik ga ook voor The Stones..........al zijn The Beatles ook niet slecht...
quote:Zag gisteren de Beatles in het Stulpje te Badhoevendorp.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:58 schreef spacemangraig het volgende:
Dankzij het concert in de Kuip, Paint it Black en All you need is love ga ik voor the Stones.
Alsof die niet meer rocken ? ![]()
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:50 schreef ljurk9 het volgende:[..]
Maar eigenlijk vind ik ze moeilijk te vergelijken.
Ik kan in een Beatles-bui zijn (en dan bijv. ook zin hebben in aanverwante muziek als ELO), óf in een Stones bui zijn (en dan zin hebben in 'rommeliger' aanverwante muziek: Hendrix/ Who live)
Generaliserend kun je imo zeggen dat in Beatle-nummers vrijwel altijd iets "zoets" zit, en in Stones-nummers meestal iets vulgairs.
en ja er zijn uiteraard uitzonderingen, maar kom nu niet met Helter Skelter, Ruby Tuesday etc. aanzetten aub..
quote:Neej die rocken niet meer. Kvind ze trouwens wel goed hoor, maar ken alleen de bekende nummers.
Op donderdag 21 augustus 2003 21:00 schreef tong80 het volgende:[..]
Zag gisteren de Beatles in het Stulpje te Badhoevendorp.
Alsof die niet meer rocken ?
quote:Noem eens een onbekend nummer van ze dan.
Op donderdag 21 augustus 2003 21:18 schreef spacemangraig het volgende:[..]
Neej die rocken niet meer. Kvind ze trouwens wel goed hoor, maar ken alleen de bekende nummers.
Moet wel erg obscuur zijn.
quote:Ik ken alleen die cd '1' met alle nummer 1 hits
Op donderdag 21 augustus 2003 21:20 schreef tong80 het volgende:[..]
Noem eens een onbekend nummer van ze dan.
Moet wel erg obscuur zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |