abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:40:16 #201
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117882872
Leuk debat. :) Verveelde eigenlijk geen moment.

Biden moest wel een beetje oppassen dat hij niet de fout maakte die Gore in 2000 maakte tegen Bush door 'arrogant en betweterig' over te komen wanneer hij Bush Jr. onzin hoorde verkopen, maar dat lukte hem gelukkig wel, vooral omdat hij het niet alleen bij hoofdknikken en een :') gezicht liet, maar vooral omdat hij er direct bovenop zat met correcties WAAROM het lulkoek was.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:56:42 #202
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117882882
Het vele lachen en oogrollen had Biden wel weg mogen laten.
Dat kan je een paar keer doen tijdens een debat, daarna wordt het vervelend en (onnodig) kleinerend.

CNN noemt het een gelijkspelletje, daar kan ik me wel in vinden.
pi_117882909
Biden heeft gewonnen

Joe Biden: Paul Ryan Asked Me For Stimulus Funds (VIDEO)

Twins?:o
bron
_O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 12-10-2012 05:41:13 ]
pi_117882920
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117882931
Ik lees op de site van CNN juist dat Ryan heeft gewonnen met 48% tegen 44% Biden
http://www.cnn.com/ELECTION/2012/
pi_117882934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 05:51 schreef Sjaak-V het volgende:
Ik lees op de site van CNN juist dat Ryan heeft gewonnen met 48% tegen 44% Biden
http://www.cnn.com/ELECTION/2012/
Dikke bullshit van CNN :r

http://www.reddit.com/r/p(...)_ryan_switched_hair/
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 05:57:28 #207
317370 Spies
They're gonna find us
pi_117882935
Ach, laten we het houden op een gelijkspel.
pi_117882940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 05:57 schreef Spies het volgende:
Volgens CBS is Biden juist de winnaar

quote:
BREAKINGA: CBS News poll of 500 uncommitted voters gives Biden 50% edge to Ryan's 31%

[ Bericht 5% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 12-10-2012 06:07:05 ]
pi_117882947
Ik vond dat Biden qua inhoud wel goed was, maar hij onderbrak Ryan veel te vaak.
pi_117884893
opiniepeilingen bij kijkers direkt na het debat zeggen lang niet alles...

in 200 won Gore die, maar juist daar waren de debats ook een moment waar Bush een aardige achterstand (van -8%) omzette naar een voorsprong (van 4%); juist ook door het arrogante en aggressieve gedrag van Gore welk goed scoorde bij de kijkers, maar voor uiteindelijk kiezers toch afstotend werkte.

die verkiezing is eigenlijk de enige uit de recente amerikaanse politieke geschiedenis waar je kunt stellen dat de debatten inderdaad een beslissende omslag gaven
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117890115
Maken jullie nou maar geen illusies Romney gaat dik winnen in November ,Romney is geen Mcain hij kan goed debatteren en zal de aankomende 2 debatten dan ook weer gaan winnen. En dat zal je dan weer gaan zien in de peilingen weer 1 a 2 % erbij.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:34:45 #212
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117890179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:46 schreef RM-rf het volgende:
opiniepeilingen bij kijkers direkt na het debat zeggen lang niet alles...

in 200 won Gore die, maar juist daar waren de debats ook een moment waar Bush een aardige achterstand (van -8%) omzette naar een voorsprong (van 4%); juist ook door het arrogante en aggressieve gedrag van Gore welk goed scoorde bij de kijkers, maar voor uiteindelijk kiezers toch afstotend werkte.

die verkiezing is eigenlijk de enige uit de recente amerikaanse politieke geschiedenis waar je kunt stellen dat de debatten inderdaad een beslissende omslag gaven
Daar ben/was ik dus ook bang voor bij het gedrag van Biden, maar ik DENK dat hij het wel iets beter deed dan Gore door niet alleen telkens :') en :N te doen, vaak in combinatie trouwens, maar hij zat er wel telkens ook bovenop om de bullshit ook daadwerkelijk te corrigeren, of om fatsoenlijke antwoorden uit Ryan te trekken.

Gore had door dat Bush Jr. idiote onzin liep te verkopen en ging er waarschijnlijk vanuit dat iedereen dat ook door had. "Pfff....Can you believe this clown!?". Ja, SOMMIGE kijkers hadden dat idd door en vonden dus idd dat Gore die Bush INHOUDELIJK helemaal wegvaagde.

Het probleem was echter dat veel kiezers het nieuws heel globaal volgen en dan vooral met de onderbuik. En Bush Jr. zou het nooit winnen door mensen te raken op het intellectuele gedeelte, dus hij richtte zich op de onderbuik van de stemmers. Hij hield het allemaal heel erg simpel (te simpel), deed zich enigzins sympathiek voor, kwam met wat leuke one-liners (I'm a uniter, not a divider), etc etc.

En dus kwam Gore over als een arrogante betweterige robot-achtige paspop, en Bush Jr. als een sympathieke vent aan wie je de boel best 4 jaar uit handen kunt geven (ondanks zijn waardeloze reputatie en bescheiden IQ)

Biden deed dat dus stukken beter, DENK ik. Veel mensen ergerden zich weliswaar aan het ogenschijnlijk respectloos gedrag richting tegenstanders en de regels van het debat (kwam er vaak even tussendoor en eiste zijn tijd op, wat IK uitstekend vind trouwens in een debat, en gelukkig werd het prima geleid), maar konden het WEL waarderen dat Joe Biden ter plekke wel steeds met FEITEN en nuances corrigeerde.

Mijn eerste gedachte vannacht was eigenlijk: "OMG Joe Biden raped Paul Ryan so hard that he is going to be begging for an abortion!", maar gezien de polls die idd aangeven dat het volgens velen een 'tie' is, liet ik dat maar even achterwege omdat ik er dus best wel eens naast zou kunnen zitten in MIJN opinie over het debat.

Na een nachtje slapen denk ik er eigenlijk nog steeds hetzelfde over. Biden heeft het meer dan uitstekend gedaan, en ik zag Ryan vooral als een trekpop die zo goed mogelijk een vooringestudeerd lulverhaal probeerde te verkopen.

Maar goed, de Republikeinen zullen uiteraard zeggen dat Ryan het prima heeft gedaan, zich niet heeft verlaagd tot schoffering van zijn tegenstander, rustig en zakelijk en 'cool' bleef, etc etc.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:36:51 #213
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117890232
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:32 schreef fp7igx het volgende:
Maken jullie nou maar geen illusies Romney gaat dik winnen in November ,Romney is geen Mcain hij kan goed debatteren en zal de aankomende 2 debatten dan ook weer gaan winnen. En dat zal je dan weer gaan zien in de peilingen weer 1 a 2 % erbij.
Voor de neutrale toeschouwer een win-win. Wint Obama, dan heeft de USA en de vrije westerse wereld een fatsoenlijke verstandige goede leider.

Wint Romney, dan krijgt het Amerikaanse volk de leider die ze zelf hebben gekozen en dus verdienen, en wordt het waarschijnlijk weer een paar jaar lang hoofdschuddend leedvermaak.
pi_117894064
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Voor de neutrale toeschouwer een win-win. Wint Obama, dan heeft de USA en de vrije westerse wereld een fatsoenlijke verstandige goede leider.

Wint Romney, dan krijgt het Amerikaanse volk de leider die ze zelf hebben gekozen en dus verdienen, en wordt het waarschijnlijk weer een paar jaar lang hoofdschuddend leedvermaak.
Kunnen we lachen :P

http://freakoutnation.blo(...)an-shrugged-joe.html
pi_117904371
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

8)7
pi_117915173
Top investor Jim Rogers has doubts on US jobs data

NUMBERS GAMING? Rogers questioned the validity of the decline in US unemployment, going so far as to suggest the administration was misleading the public
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 05:17:51 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117920244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:27 schreef Lyrebird het volgende:
Zelfs als je in dit soort kolder zou geloven, dan is het niet verstandig om te roepen dat je de staatsschuld gaat halveren (om er later nooit meer op terug te komen).
Je weet het verschil tussen "Deficit" en "National Debt" niet helemaal?

Hij heeft namelijk aangegeven het begrotingstekort te halveren, niet de staatsschuld te halveren. Hoe kom je daar eigenlijk bij?

Dat eerste is hem ook niet gelukt trouwens, maar er is wel een klein lichtpuntje:

http://www.nytimes.com/20(...)1-trillion.html?_r=0
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 05:23:11 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117920245
quote:
Eens. Met de marges waarmee gespeeld wordt is het gelijkspel te noemen.

PolitiFact heeft ook weer haar fact checking gedaan. In beide debatten bleek de GOP kandidaat meer te liegen dan de Democratische kandidaat. Niet dat de Dems helemaal niet logen natuurlijk, maar de GOP legde het er dikker bovenop.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117924392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

8)7
In vergelijking met Mitt Romney en de Republikeinen in ieder geval wel.
pi_117924500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:46 schreef RM-rf het volgende:
juist ook door het arrogante en aggressieve gedrag van Gore welk goed scoorde bij de kijkers, maar voor uiteindelijk kiezers toch afstotend werkte.
Afstotend nadat de media er een punt van maakten. Het is frustrerend om te zien dat de media het hebben over wie er "wint", hoe iemand er staat. Ze hebben het over wat een goede car salesman een kandidaat is, zonder uit te leggen welke auto hij probeert te verkopen. Dat zag je bij het eerste debat ook. Helaas werkt dat in Nederland ook zo.
pi_117930110
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 03:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ben ik nou de enige die het vice-presidential debate aan het volgens is!?

Was op mijn school *O* . Ik heb het zo'n 200 meter naast de Norton Center gekeken op een groot scherm buiten.

Aantal vrienden hadden de mazzel dat ze in de zaal mochten zitten (waren 100 kaarten beschikbaar voor 1000 studenten en mijn naam zat daar niet in :'( ). Veel vrienden vertelden dat Biden erg arrogant en respectloos overkwam door het wegdraaien en rollen met de ogen. Dit scheen erger te zijn dan men op TV zag. Aan de andere kant had iedereen ook het gevoel dat Ryan fysiek erg zwak overkwam (gebogen zitten, niet recht in de ogen kijken, etc). Desalniettemin mooie avond.

quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:34 schreef Yi-Long het volgende:

"he is going to be begging for an abortion!"

Er was wel één of andere idioot die in een boom was geklommen en drie uur lang "Obama is a baby killer!" liep te schreeuwen. Toen ie uiteindelijk om twee uur 's nacht naar beneden kwam, werd hij direct afgevoerd door de US Secret Services :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Greci op 13-10-2012 16:16:28 ]
pi_117931528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:07 schreef Greci het volgende:

[..]

Was op mijn school *O* . Ik heb het zo'n 200 meter naast de Norton Center gekeken op een groot scherm buiten.

Aantal vrienden hadden de mazzel dat ze in de zaal mochten zitten (waren 100 kaarten beschikbaar voor 1000 studenten en mijn naam zat daar niet in :'( ). Veel vrienden vertelden dat Biden erg arrogant en respectloos overkwam door het wegdraaien en rollen met de ogen. Dit scheen erger te zijn dan men op TV zag. Aan de andere kant had iedereen ook het gevoel dat Ryan fysiek erg zwak overkwam (gebogen zitten, niet recht in de ogen kijken, etc). Desalniettemin mooie avond.

Het is om die reden dat men in Frankrijk voor de presidentsverkiezingen nooit tijdens de spreektijd van de ene de andere niet in beeld brengt. Als men net de beste of slechtste beelden toont van één kandidaat..
pi_117931670
quote:
Ja, Ryan die 4 procent economische groei beloofd, kan hij niet beter sprookjes in het bos gaan vertellen ofzo?

De enige manier om dat te bereiken is om creditcard-leningen voor Amerikanen compleet gratis te maken. De VS heeft namelijk nog steeds elke maand een tekort op de handelsbalans van 44 miljard dollar :'). Met een beetje geluk persen de Republikeinen er nog een aantal jaar hoge phoney GDP-groei uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')