quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 09:46 schreef RM-rf het volgende:opiniepeilingen bij kijkers direkt na het debat zeggen lang niet alles...
in 200 won Gore die, maar juist daar waren de debats ook een moment waar Bush een aardige achterstand (van -8%) omzette naar een voorsprong (van 4%); juist ook door het arrogante en aggressieve gedrag van Gore welk goed scoorde bij de kijkers, maar voor uiteindelijk kiezers toch afstotend werkte.
die verkiezing is eigenlijk de enige uit de recente amerikaanse politieke geschiedenis waar je kunt stellen dat de debatten inderdaad een beslissende omslag gaven
Daar ben/was ik dus ook bang voor bij het gedrag van Biden, maar ik DENK dat hij het wel iets beter deed dan Gore door niet alleen telkens

en

te doen, vaak in combinatie trouwens, maar hij zat er wel telkens ook bovenop om de bullshit ook daadwerkelijk te corrigeren, of om fatsoenlijke antwoorden uit Ryan te trekken.
Gore had door dat Bush Jr. idiote onzin liep te verkopen en ging er waarschijnlijk vanuit dat iedereen dat ook door had.
"Pfff....Can you believe this clown!?". Ja, SOMMIGE kijkers hadden dat idd door en vonden dus idd dat Gore die Bush INHOUDELIJK helemaal wegvaagde.
Het probleem was echter dat veel kiezers het nieuws heel globaal volgen en dan vooral met de onderbuik. En Bush Jr. zou het nooit winnen door mensen te raken op het intellectuele gedeelte, dus hij richtte zich op de onderbuik van de stemmers. Hij hield het allemaal heel erg simpel (te simpel), deed zich enigzins sympathiek voor, kwam met wat leuke one-liners (
I'm a uniter, not a divider), etc etc.
En dus kwam Gore over als een arrogante betweterige robot-achtige paspop, en Bush Jr. als een sympathieke vent aan wie je de boel best 4 jaar uit handen kunt geven (ondanks zijn waardeloze reputatie en bescheiden IQ)
Biden deed dat dus stukken beter, DENK ik. Veel mensen ergerden zich weliswaar aan het ogenschijnlijk respectloos gedrag richting tegenstanders en de regels van het debat (kwam er vaak even tussendoor en eiste zijn tijd op, wat IK uitstekend vind trouwens in een debat, en gelukkig werd het prima geleid), maar konden het WEL waarderen dat Joe Biden ter plekke wel steeds met FEITEN en nuances corrigeerde.
Mijn eerste gedachte vannacht was eigenlijk:
"OMG Joe Biden raped Paul Ryan so hard that he is going to be begging for an abortion!", maar gezien de polls die idd aangeven dat het volgens velen een 'tie' is, liet ik dat maar even achterwege omdat ik er dus best wel eens naast zou kunnen zitten in MIJN opinie over het debat.
Na een nachtje slapen denk ik er eigenlijk nog steeds hetzelfde over. Biden heeft het meer dan uitstekend gedaan, en ik zag Ryan vooral als een trekpop die zo goed mogelijk een vooringestudeerd lulverhaal probeerde te verkopen.
Maar goed, de Republikeinen zullen uiteraard zeggen dat Ryan het prima heeft gedaan, zich niet heeft verlaagd tot schoffering van zijn tegenstander, rustig en zakelijk en 'cool' bleef, etc etc.