Ik ben het daar gewoon totaal niet mee eens. Met je hou toch eens op... nee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 01:23 schreef thettes het volgende:
[..]
Hou toch eens op. Het is fundamenteel ander beleid op allerlei fronten. Maar nogmaals, als je zelf op zeeniveau staat lijken zowel de mont blanc als de mount everest heel hoog, ondanks dat er kilometers verschil tussen zit.
maar als Rodney President wordt dan zal het zeker weer erger worden, dus laat Obama nog maar verder gaan met afbouwen van de rampen van GW Bushquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gitmo is nog steeds open, wordt zelfs gerenoveerd.
Klokkenluiders worden vervolgd, bankiers worden gespekt, de PATRIOT Act wordt verlengd en de politiestaat wordt uitgebreid.
Obama wilde troepen in Irak houden maar dat wilde Irak niet, in Afghanistan blijven ze nog sowieso tot 2014.
Bailouts waren een gigantische fail.
War on drugs gaat door, zelfs medical marijuana in staten waar het legaal is wordt vervolgd, tegen alle beloftes in.
Slaat al met al helemaal nergens op, zou net zo goed Bush kunnen zijn die nog een termijn zit.![]()
Waar baseer je het nou op dat er iets afgebouwd wordt? Dat blijkt helemaal nergens uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar als Rodney President wordt dan zal het zeker weer erger worden, dus laat Obama nog maar verder gaan met afbouwen van de rampen van GW Bush
Godsdienstoorlogen zijn de meest waanzinnge oorlogen die er zijn
Volgens diezelfde site is het Huis vrijwel zeker nog voor 2 jaar vooral republikeins, terwijl de Senaat ook erg spannend kan worden:quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef thijsdetweede het volgende:
Goed, dus de leegloop lijkt gestuit, en we gaan op basis van een gelijkspel (misschien nog een haarlengte voordeel voor Obama) de laatste 3 weken in. Het debat gaat een hoop duidelijk maken.
Ook wel bijzonder dat op RCP de hele rust belt van lean/likely obama naar toss up is gesprongen. Het is duidelijk waar de elasticiteit in het systeem zit.
En vermoedelijk zal dat nog verbeteren voor Obama na het debat. Een town hall meeting in New York, dat zullen toch vooral mensen uit New York zijn?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De polls beginnen de afgelopen dagen ook weer wat meer naar Obama te schuiven. Romney kreeg een mooie boost na zijn goede prestatie op het debat, maar dat lijkt nu weer een beetje weg te ebben.
Pick-up = zetel / staat winnen die ze in de vorige verkiezingen niet hadden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:10 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Volgens diezelfde site is het Huis vrijwel zeker nog voor 2 jaar vooral republikeins, terwijl de Senaat ook erg spannend kan worden:
http://www.realclearpolit(...)ions_senate_map.html
Vraagje: wat bedoelt men met "pick-up" eigenlijk?
Wat een breed gebied voor 'toss up' - +4.4 (MI, Obama), 4.7 (NC, Romney) en 4.8 (PA, Obama) zou ik echt al richting leanings gooien.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef thijsdetweede het volgende:
Ook wel bijzonder dat op RCP de hele rust belt van lean/likely obama naar toss up is gesprongen. Het is duidelijk waar de elasticiteit in het systeem zit.
Vanaf hoelaat?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:59 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vannacht wordt het dus ook live uitgezonden door de NOS.
Volgens mij 3 uur.quote:
debatten zijn werkelijk geen bepalende factor wàt mensen uiteindelijk gaan stemmen,quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:39 schreef Riconoscente het volgende:
Opvallend dat Obama nu weer voorstaat in de peilingen. Vermoed dat hij nipt zla gaan winnen, ook dankzij de mogelijkheid om zover van te voren te stemmen en zijn waarschijnlijke verbetering in de debatten.
Ik ben wel van mening dat Obama de komende debatten echt veel sterker uit de hoek moet komen, omdat je ook zit met een groep teleurgestelde Obama-stemmers die zich misschien iets anders hadden voorgesteld van de afgelopen 3-4 jaar (wellicht omdat ze gewoon teveel verwachtten), en die zullen toch gemotiveerd moeten worden om weer op Obama te stemmen, ipv dat ze helemaal thuis blijven omdat ze geen zin meer hebben om te stemmen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
debatten zijn werkelijk geen bepalende factor wàt mensen uiteindelijk gaan stemmen,
de kiezers die hun keuze al gemaakt hebben laten zich er meestal niet omstemmen terwijl veel van de mensen die twijfelen juist die debatten _niet_ kijken, maar hooguit de persmeldingen er achteraf over meekrijgen..
Vaak is het vooral de stemming die de pers maakt nà het debat die een invloed heeft op de peilingen maar ook die is vaak kortstondig (en kent een 'bounce')... hooguit heel soms kan het vorkomen dat een kandidaat een 'verandering' in de publieke opinie in die late periode kan initieren, het enige voorbeeld daarvan is Bush in 200 die eigenlijk voor de debatten achterstond en erna voorstond, maar zelfs die zag daarna zn voorsprong sterk verdwijnen en het werd toen op de verkiezingsdag heel spannend en beslist door een paar kiezers in enkele districten in Florida...
Obama staat overigens nog altijd best ruim voor als je kijkt naar kiesmannen en als Romney bv niet Ohio wint, waar hij ook enkele procentpunten achterstaat, is de kans dat hij president kan worden hooguit ongeveer nog enkele procentjes...
De 'winst' die Romney na het debat maakte is al vrijwel weggedampt omdat het een kortstondig piekje opleverde; na wat positieve pers krijg hij namelijk snel genoeg te kampen met de 'tegenaanvallen' die juist makkelijker gedaan konden worden omdat hij dat debat zo bepaald had...
Juist doordat Obama weinig 'bepalend' was in het eerste debat, was het ook lastig hem ergens op 'aan te vallen', anders dan dat hij 'niks gezegd had'.
Tegen een lege stoel, kan enkel Clint Eastwood nog vechten.
Ik denk dat Obama die 'lege stoel'-tactiek ook in de komende debatten nooit geheel gaat verlaten end at ook niet zal hoeven.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:53 schreef JackHerrer het volgende:
Als je een fotomoment in scene wil zetten, doe het dan ook goed.![]()
quote:The head of a charity in Ohio is not pleased with Paul Ryan's photo op at a soup kitchen in Ohio, saying that the Romney campaign "ramrodded their way" into their facility unannounced.
The president of the Mahoning County St. Vincent De Paul Society, Brian J. Antag, told the Washington Post: "We're a faith-based organization; we are apolitical because the majority of our funding is from private donations. It's strictly in our bylaws not to do it. They showed up there and they did not have permission. They got one of the volunteers to open up the doors."
He added: "The photo-op they did wasn't even accurate. He did nothing. He just came in here to get his picture taken at the dining hall."
The Post reports that Ryan made the unscheduled stop after an event at Youngstown State University, and was there for about 15 minutes. But though the pictures taken shows Ryan apparently doing dishes, the food had already been served and everything had already been cleaned before he got there.
"Had they asked for permission, it wouldn't have been granted. ... But I certainly wouldn't have let him wash clean pans and then take a picture," Antag said.
Jawel, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat men bij het kiezen van de aanwezigen (of toelaten van aanwezigen), men probeert om toch ong. 50/50 Dems/GOP probeert binnen te halen. Of juist een flinke hoeveelheid zwevende kiezers. Ze stoppen de zaal niet vol met mensen met 1 politieke stroming.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:10 schreef zuiderbuur het volgende:
En vermoedelijk zal dat nog verbeteren voor Obama na het debat. Een town hall meeting in New York, dat zullen toch vooral mensen uit New York zijn?
Yep, om het over de gehele VS op een fatsoenlijke tijd te kunnen uitzenden, begint men met dergelijke debatten om 21:00 EDT. Dat is dan vervolgens 20:00 CDT, 19:00 MDT, en 18:00 PDT. Dan zijn 48 van de 50 staten zo'n beetje thuis van het werk.... alleen inwoners van Hawaii en Alaska zullen toch wat eerder van huis moeten, of het moeten kijken in de herhaling.quote:
quote:di 16 okt 2012, 18:40
Vertrouwen huizenbouwer VS op hoogtepunt
NEW YORK (AFN) - Het vertrouwen onder Amerikaanse huizenbouwers is in september voor de zesde achtereenvolgende keer gestegen en staat nu op het hoogste niveau in zes jaar. Dat meldde dindsdag de National Association of Home Builders (NAHB).
Er kan in ieder geval naderhand gekeken worden wie het meeste loog. Tot nu toe heeft factcheck.org uit weten te zoeken dat in de afgelopen twee debatten, de GOP kandidaat meer loog dan de Democratische kandidaat. - Allebei de partijen logen natuurlijk over van alles, of zoals ze zelf misschien zeggen: "overdrijven".quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:52 schreef MilaNL het volgende:
Kan er vanavond eigenlijk wel een winnaar worden aangewezen? Gezien de vraag-antwoord opzet.
Tja, op zich groeit de economie ook wel. De werkeloosheid gaat omlaag, het vertrouwen in de economie neemt toe, bedrijven beginnen weer met grote investeringen, etc.... maar het gaat allemaal een HEEL stuk langzamer dan gedacht, en/of gewenst. Obama heeft lang niet alles voor elkaar kunnen krijgen wat hij beloofde. DEELS is dat te verwijten aan een halsstarrig congres natuurlijk, (zowel GOP als Dems) maar het is ook gewoon zo dat de economie gewoon langzamer groeit dan nodig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
In de USA is er weer vertrouwen in de bouw![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)op_hoogtepunt__.html
Misschien lukt het toch om nog een keer een huizenbubbel op te blazen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
In de USA is er weer vertrouwen in de bouw![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)op_hoogtepunt__.html
[..]
De effecten van QE3 dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien lukt het toch om nog een keer een huizenbubbel op te blazen.
Dat bedoel ik.quote:
Romney heeft het denk ik wel wat gemakkelijker. Het gaat meer om stijl dan om inhoud. We zullen zien. Nou ja, ik morgenochtend pas.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:52 schreef MilaNL het volgende:
Kan er vanavond eigenlijk wel een winnaar worden aangewezen? Gezien de vraag-antwoord opzet.
Ik had begrepen dat de zaal vol zou zitten met zwevende kiezers.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Jawel, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat men bij het kiezen van de aanwezigen (of toelaten van aanwezigen), men probeert om toch ong. 50/50 Dems/GOP probeert binnen te halen. Of juist een flinke hoeveelheid zwevende kiezers. Ze stoppen de zaal niet vol met mensen met 1 politieke stroming.
ik deel eigenlijk geheel je analyse, maar niet de eindconclusie die je eruit trekt...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat Obama de komende debatten echt veel sterker uit de hoek moet komen, omdat je ook zit met een groep teleurgestelde Obama-stemmers die zich misschien iets anders hadden voorgesteld van de afgelopen 3-4 jaar (wellicht omdat ze gewoon teveel verwachtten), en die zullen toch gemotiveerd moeten worden om weer op Obama te stemmen, ipv dat ze helemaal thuis blijven omdat ze geen zin meer hebben om te stemmen.
Ik denk dat het grootste gevaar voor Obama niet Romney is, maar het wegblijven van zijn eigen achterban bij de verkiezingen. En als dat gebeurt, dan heeft Romney in sommige staten opeens WEL een kans om te winnen.
De Republikeinen die stemmen vooral TEGEN Obama en de Democraten, dus die zijn iets gemotiveerder om te gaan stemmen.
Dat zou wel het best zijn inderdaad in de debatten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:14 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik had begrepen dat de zaal vol zou zitten met zwevende kiezers.
Wat zou het een ongelofelijke ramp zijn als Romney wintquote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:36 schreef Sjaak-V het volgende:
Ben wel beetje zenuwachtig voor ObamaHet zou echt verschrikkelijk zijn als Mitt Romney weer de grote winnaar gaat worden.
Hoge verwachtingen is nooit een voordeel. Voor het eerste debat hoorde je ook twee weken lang van de campagnes hoe goed de andere kandidaat wel niet is, om de verwachtingen te verlagen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat wel een makkelijk argumentAls de verwachtingen hoog zijn is het 'momentum', als de verwachtingen laag zijn is het ineens óók een voordeel
Wie denk jij dat het debat beter gaat doen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat wel een makkelijk argumentAls de verwachtingen hoog zijn is het 'momentum', als de verwachtingen laag zijn is het ineens óók een voordeel
Ik hoop dat Obama zich herpakt, maar hij is beter als er niemand terugpraat. Ik heb overigens het vorige debat niet kunnen zien, dus ben benieuwdquote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:42 schreef Sjaak-V het volgende:
[..]
Wie denk jij dat het debat beter gaat doen?
De verkiezingen of dit debat?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:47 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Obama niet winnen. Hoogstens als Romney een duidelijke fout maakt. Maar als Obama een duidelijk fout maakt, dan wint Romney.
De marges zullen wel klein zijn, zoals bij het debat tussen Ryan en Biden.
Ik kijk gewoon op TV, niet op een streamquote:Op woensdag 17 oktober 2012 03:00 schreef Proletariaat het volgende:
SL_APP_STORAGE_DISABLED_OR_FULL bij stream.. Iemand anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |