abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:14:17 #276
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118059122
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Jawel, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat men bij het kiezen van de aanwezigen (of toelaten van aanwezigen), men probeert om toch ong. 50/50 Dems/GOP probeert binnen te halen. Of juist een flinke hoeveelheid zwevende kiezers. Ze stoppen de zaal niet vol met mensen met 1 politieke stroming.
Ik had begrepen dat de zaal vol zou zitten met zwevende kiezers.
451 °F
pi_118059695
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:57 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat Obama de komende debatten echt veel sterker uit de hoek moet komen, omdat je ook zit met een groep teleurgestelde Obama-stemmers die zich misschien iets anders hadden voorgesteld van de afgelopen 3-4 jaar (wellicht omdat ze gewoon teveel verwachtten), en die zullen toch gemotiveerd moeten worden om weer op Obama te stemmen, ipv dat ze helemaal thuis blijven omdat ze geen zin meer hebben om te stemmen.

Ik denk dat het grootste gevaar voor Obama niet Romney is, maar het wegblijven van zijn eigen achterban bij de verkiezingen. En als dat gebeurt, dan heeft Romney in sommige staten opeens WEL een kans om te winnen.

De Republikeinen die stemmen vooral TEGEN Obama en de Democraten, dus die zijn iets gemotiveerder om te gaan stemmen.
ik deel eigenlijk geheel je analyse, maar niet de eindconclusie die je eruit trekt...

natuurlijk is het een groot én serieus gevaar voor Obama dat zn achterban denkt 'dat hij het wel in de pocket heeft' en wegblijft..
enkel, het domste wat je dan kunt doen is de boel in een debat 'klaar' maken... dan blijven je eigen fanbase helemaal thuis, als de voorsprong sowieso onoverkomelijk groot lijkt en je tegenstander egen kans heeft..

Obama heeft een enorm voordeel ervan dat de 'dreiging' dat Romney wel eens zou kunnen winnen levend blijft, juist om zn eigen achterban te motiveren...

die achterban is boos en teleurgesteld in Obama dat die zn beloftes van 'change' niet overtuigend nakwam en een écht goede en overtuigende verklaring daarvoor kàn Obama niet leveren (ook het 'excuus' dat 'het congress niet wilde meewerken' is eigenlijk een zwakke uitvlucht)...
daartegenin te redeneren lukt Obama niet en dus kan die beter zelf een beetje verstoppertje spelen en Romney volop op de aanval laten gaan...

Romney maakt nietw erkelijk een kans, maar door hem in ieder geval voor spek en bonen mee te laten doen voorkomt Obama wél dat de republikeinen alles op de congressverkiezingen gooien én dat zn eigen achterban nog meer thuis zal blijven...

Het idee dat de eigen achterban in grote mate thuisblijft is vor democraten niet ondenkbaar.. Bill Clinton overkwam het tegen Bob Dole... in de pols had die een dubbel zo grote voorsprong, iets van 14 procentpunten..
op de verkiezingsdag bleef daar echter maar 6 tot 7 van over en Clinton haalde niet eens een meerderheid vand e bevolking (Ross Perot deed ook nog mee) en eigenlijk haalden de conservatieven zelfs méér stemmen..
de belangrijkste redenw as dat Dole toch kansloos was en democraten thuisbleven, enkel die verloren dardoor wel de congressverkiezingen behoorlijk.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:48:43 #278
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118061449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:14 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik had begrepen dat de zaal vol zou zitten met zwevende kiezers.
Dat zou wel het best zijn inderdaad in de debatten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118068783
Is hier straks leven?
pi_118068857
Ik leef
pi_118068920
Obama kan nu sterk terugkomen, er ging in het vorige debat zo veel mis. Dat kan op veel punten beter.

Toch denk ik dat Romney nu wederom weer sterk is. Obama is vooral goed in zijn speeches, in de debatten is hij niet ijzersterk. Ook tegen McCain was hij niet zo heel sterk. Obama had toen veel momentum, hij kon zich flink afzetten tegen acht jaar Bush. Daarnaast oogt Obama natuurlijk veel beter dan McCain. Ik denk dat het momentum nu bij Romney ligt. Romney kan zich mooi neerzetten als iemand die voor meer banen is.
pi_118068929
Korte Tchock-poll: Obama of Romney?
pi_118068942
De verwachtingen over Obama zijn nu wel laag, dus hij wint nogal snel.
pi_118068962
Ik hoop dat Obama het goed gaat doen. Ik denk dat deze setting beter past bij Obama met publiek die vragen stelt en zijn voordeel is nu dat de verwachtingen laag zijn door het eerste debat.
pi_118068983
Ben wel beetje zenuwachtig voor Obama :P Het zou echt verschrikkelijk zijn als Mitt Romney weer de grote winnaar gaat worden.
pi_118068988
Ik vind dat wel een makkelijk argument :P Als de verwachtingen hoog zijn is het 'momentum', als de verwachtingen laag zijn is het ineens óók een voordeel :D
pi_118068991
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:36 schreef Sjaak-V het volgende:
Ben wel beetje zenuwachtig voor Obama :P Het zou echt verschrikkelijk zijn als Mitt Romney weer de grote winnaar gaat worden.
Wat zou het een ongelofelijke ramp zijn als Romney wint
pi_118069018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat wel een makkelijk argument :P Als de verwachtingen hoog zijn is het 'momentum', als de verwachtingen laag zijn is het ineens óók een voordeel :D
Hoge verwachtingen is nooit een voordeel. Voor het eerste debat hoorde je ook twee weken lang van de campagnes hoe goed de andere kandidaat wel niet is, om de verwachtingen te verlagen.
edit: en nu doen ze het op CNN ook weer :P
pi_118069046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:
Wie denk jij dat het debat beter gaat doen?
pi_118069051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:42 schreef Sjaak-V het volgende:

[..]

Wie denk jij dat het debat beter gaat doen?
Ik hoop dat Obama zich herpakt, maar hij is beter als er niemand terugpraat. Ik heb overigens het vorige debat niet kunnen zien, dus ben benieuwd :D
  woensdag 17 oktober 2012 @ 02:45:21 #291
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118069057
Ik hoop heel stiekum dat Dirty Joe even Obama komt vervangen vanavond :P
pi_118069070
Ik zie Obama niet winnen. Hoogstens als Romney een duidelijke fout maakt. Maar als Obama een duidelijk fout maakt, dan wint Romney.

De marges zullen wel klein zijn, zoals bij het debat tussen Ryan en Biden.
pi_118069072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:47 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Obama niet winnen. Hoogstens als Romney een duidelijke fout maakt. Maar als Obama een duidelijk fout maakt, dan wint Romney.

De marges zullen wel klein zijn, zoals bij het debat tussen Ryan en Biden.
De verkiezingen of dit debat? :)
pi_118069102
Dit debat.
pi_118069152
SL_APP_STORAGE_DISABLED_OR_FULL bij stream.. Iemand anders? :P
pi_118069165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 03:00 schreef Proletariaat het volgende:
SL_APP_STORAGE_DISABLED_OR_FULL bij stream.. Iemand anders? :P
Ik kijk gewoon op TV, niet op een stream :P
pi_118069169
In de primaries zat het vol fouten van Romney. En zeker nu hij moet improviseren zou het best kunnen gebeuren. Maar kan ook net zo goed dat hij het prima doet.
pi_118069181
Let's goooooooo!
pi_118069183
Nounou dat ding springt nu al naar de + :')
Wat een onzin is dat toch.
pi_118069195
Z'n opmerkingen over Detroit scoren heeeel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')