Schijt, volgens artikel 4 heeft de NAVO geen keus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hangt van de NAVO af, als die er nu full force ingaat is het snel afgelopen ja. Maar dat zullen Rusland en China (en Iran!) niet pikken.
Dan hoop ik dat er niet veel tanks gebruikt zullen worden(als ex-tankschutter zijndequote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach welnee, het Syrische leger stelt net zoveel voor als straatschoffies.
Binnen een week is 't wel klaar.
Vijandigheden vanuit Turks kant kwam pas nadat Syrie opstanden bloedig begon neer te slaan, daarvoor probeerde Erdogan Assad constant te bewegen naar democratische hervormingen en spraken ze vrij intiem.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat mensein Turkije het beter hebben. Maar qua vijandige acties tegen elkaar, doet de een niet voor de ander onder
Laat hun grote broer maar komen, heel de NAVO erin, Israel erin, veeg je zo weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:48 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat er niet veel tanks gebruikt zullen worden(als ex-tankschutter zijnde).
Syrië stelt niets voor maar als hun grote broer zich ook mengt in geval van oorlog zal het anders zijn.
Een oorlog zou trouwens het einde betekenen van de economische groei en de Erdogan tijdperk.
Heel de NAVO zonder Rusland en China bedoel je?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat hun grote broer maar komen, heel de NAVO erin, Israel erin, veeg je zo weg.
Want jij denkt dat die bij de NAVO hoorden of?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:49 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Heel de NAVO zonder Rusland en China bedoel je?
Zitten die in de navo joh?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:49 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Heel de NAVO zonder Rusland en China bedoel je?
Das nummertje 5.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schijt, volgens artikel 4 heeft de NAVO geen keus.
Huh, hebben ze iets naar buiten gebracht dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:49 schreef partyman26 het volgende:
De NAVO heeft zijn kop alweer in het zand gestoken.
FOEI Syria, nog eenmaal zo'n grapje en we gaan je...ehm.... nou foei!
quote:North Atlantic Council statement on developments on the Turkish-Syrian border
As stated on 26 June 2012, the Alliance continues to closely follow the situation in Syria. In view of the Syrian regime’s recent aggressive acts at NATO’s southeastern border, which are a flagrant breach of international law and a clear and present danger to the security of one of its Allies, the North Atlantic Council met today, within the framework of Article 4 of the Washington Treaty, and discussed the continuous shelling of locations in Turkey adjacent to the Turkish-Syrian border by the Syrian regime forces.
The most recent shelling on 3 October 20l2, which caused the death of five Turkish citizens and injured many, constitutes a cause of greatest concern for, and is strongly condemned by, all Allies.
In the spirit of indivisibility of security and solidarity deriving from the Washington Treaty, the Alliance continues to stand by Turkey and demands the immediate cessation of such aggressive acts against an Ally, and urges the Syrian regime to put an end to flagrant violations of international law. (source)
Syrie zal niet meer bestaan in zijn huidige vorm. Koerden hebben nu defacto een eigen land.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk niet echt dat Syrie baat heeft bij een sterke Koerdische beweging, gezien hun eigen koerden, die ook vrij talrijk zijn
Nietszeggende pruts-reactie.quote:
Zolang je in Syrie nog tot een paar maanden geleden rustig een nieuwe kerk kon bouwen en dat in het Turkije van jihadi Erdogan een enorme opgave is zou ik willen stellen dat het onder Erdogan nou ook weer geen pretje is, zeker niet als je een journalist, officier of rechter bent.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ten eerste kijk ik naar hoe beide landen met eigen bevolking omgaan. Assads regime heeft allang haar legimiteit onder de Syriers verloren, dit terwijl Erdogan bezig is met zijn 3e termijn van regeren met een ruime meerderheid. Hoeveel moet Turkije nog slikken dan? Turkije is nog erg geduldig geweest qua vergeldingen.
Hef de NAVO maar per direct op dan.quote:
Oorzaak --> gevolg verhaal natuurlijk. Dat verhaal met de PKK is al net zo oud als het internet en ze hebben de laatste jaren juist hele goed relaties gehad. Is Erdogan net pas uit z'n coma ontwaakt dat hij nu pas weet dat Assad een dictator en onderdrukker is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij denkt dat Syrie niet de PKK steunt, moet Turkije dat zomaar slikken?
- Turkije heeft een neergehaald vliegtuig geslikt
- Schoten over de grens
- Doden van vluchtelingen in Turkse kampen.
- Nu dit.
Ik vind dat Turkije nog geduldig is geweest.
Ben je weleens in Syrie geweest of ?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zolang je in Syrie nog tot een paar maanden geleden rustig een nieuwe kerk kon bouwen en dat in het Turkije van jihadi Erdogan een enorme opgave is zou ik willen stellen dat het onder Erdogan nou ook weer geen pretje is, zeker niet als je een journalist, officier of rechter bent.
al zouden ze nou vannacht een binnen vallen dat Turkije is dit dan rechtvaardigt of mag dit niet volgens de regels van onze grote broer ..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:00 schreef partyman26 het volgende:
De NAVO is vleugellam. Turkije kan beter zelf Assad uit z'n stoel knallen.
De verhoudingen zijn juist verslechterd onderling met de zoon Assad nadat hij eerdere beloftes verbrak, weigerde zijn woord te houden en verder ging met bloederige protesten neer te slaan, dan is het niet zo zeer actie-reactie, maar het kip of het ei. Beiden hebben onderling achter elkaars rug de oppositie en rebellen geholpen, Turkije heeft Syrie niet openlijk en herhaaldelijk aangevallen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oorzaak --> gevolg verhaal natuurlijk. Dat verhaal met de PKK is al net zo oud als het internet en ze hebben de laatste jaren juist hele goed relaties gehad. Is Erdogan net pas uit z'n coma ontwaakt dat hij nu pas weet dat Assad een dictator en onderdrukker is?
Familie komt er veel, fambizzquote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je weleens in Syrie geweest of ?
Het is toch gewoon precies wat er aan de hand is, het is best wel breaking en turkije valt syrië aan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:37 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een schreeuwerige en sensatiebeluste TT.
Ja maar dat vroeg ik niet, ben jij er wel eens geweest?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Familie komt er veel, fambizz
Ik heb het over de jaren vóór de protesten. Handelsrelatie, millitaire relaties, politiek probeerde Turkije tussen Syrie en Israel in te zitten. Het ging allemaal prima hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De verhoudingen zijn juist verslechterd onderling met de zoon Assad nadat hij eerdere beloftes verbrak, weigerde zijn woord te houden en verder ging met bloederige protesten neer te slaan, dan is het niet zo zeer actie-reactie, maar het kip of het ei. Beiden hebben onderling achter elkaars rug de oppositie en rebellen geholpen, Turkije heeft Syrie niet openlijk en herhaaldelijk aangevallen.
Als kind wellichtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja maar dat vroeg ik niet, ben jij er wel eens geweest?
Ik heb het voor geen seconde gehad over de oh zo nobele doelen van Turkije, ik heb het over een land valt aan, de ander reageert. Niets meer niets minder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het over de jaren vóór de protesten. Handelsrelatie, millitaire relaties, politiek probeerde Turkije tussen Syrie en Israel in te zitten. Het ging allemaal prima hoor.
En zoals je zelf al aangeeft, beiden hebben achter elkaars rug om rebellen en oppositie geholpen. Maar doe nou niet alsof het Turkije en de VS om mensenrechten of whatever gaat. Belangen, daar gaat het om. Als het hun goed uitkomt maken ze een hele heisa over 1 dictator/onderdrukker en hoor je niks over een andere. Of rijdt Turkije nu meteen door naar Yemen, Bahrein en Saoedi-Arabie om die mensen te bevrijden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |