Het begon met demonstrerende burgers die door Assad werden afgeslacht. Dat was zijn keuze. Hij is verantwoordelijk voor het ontstaan van de burgeroorlog.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:29 schreef Djibril het volgende:
Ik heb het niet over wie goed of fout zit hier. Beide zitten fout in mijn ogen.
Volksopstand? Je bedoelt die 100 mensen die demonstreerden op 17 februari zeker. Zelfs op Occupy Amsterdam kwamen meer mensen, dan kunnen we daar dus ook over een volksopstand spreken zeker.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee. Ghaddafi maakte van een volksopstand een burgeroorlog en gebruikte propaganda als stammenoorlog en islamfundamentalisme om (buitenlandse) steun te ontmoedigen. Zelfde als Mubarak, zelfde als Assad.
Ongenformeerde opinie zul je bedoelen. Wie geloofde hier een paar dagen geleden nog in die huurlingen propaganda?quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb een genformeerde opinie.
Ah Djibril heeft het al heel goed verwoord hierboven. Er is 0 bewijs dat Ghadaffi of Assad was begonnen met het schieten op ongewapende burgers. 0.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie is er volwassen? Assad beschiet ongewapende demonstranten en creert een burgeroorlog.
Ja. Als dat zo was, dan had je in week 1 een burgeroorlog gehad. Maar dat duurde maanden, en zelfs nu zijn er nog demonstraties.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:41 schreef Djibril het volgende:
Er bestaat nog steeds geen bewijs voor wie als eerste begon te schieten. De rebellen hebben ook geleerd van Libie, Egypte en Tunesie. Zij wisten dat als zij op de burgers schieten die aan het protesteren waren de overheid automatisch de schuld kreeg. Heb je over dit scenario nagedacht?
Hij is de dictator, hij heeft de verantwoordelijkheid. hij had kunnen hervormen of aftreden. Maar hij wil oorlog.quote:Beide kanten zitten fout, accepteer dat maar. Je kan niet steeds alles in de schoenen van Assad schuiven dan wordt het ongelovig.
Er was een burgeroorlog vanaf week 1 in Libi.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja. Als dat zo was, dan had je in week 1 een burgeroorlog gehad. Maar dat duurde maanden, en zelfs nu zijn er nog demonstraties.
[..]
Hij is de dictator, hij heeft de verantwoordelijkheid. hij had kunnen hervormen of aftreden. Maar hij wil oorlog.
We hadden het over Syri, maar ook in Libi was het niet meteen burgeroorlog.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Er was een burgeroorlog vanaf week 1 in Libi.
pot verwijt ketel..quote:Op zondag 11 november 2012 14:30 schreef rakotto het volgende:
God, Syria, Bashar!Martelingen uitgevoerd door Assad's cronies.
Ja, ik vraag me af waarom zij geexecuteerd worden. Jij niet?quote:Op zondag 11 november 2012 19:30 schreef mr_jack het volgende:
Die werden ook nog eens direct gexecuteerd door de rebellen terwijl ze vastgebonden zaten.
Goed nieuws, ik hoopte al een lange tijd dat George Sabra het zou overnemen. Hopelijk kan hij de minderheden beter aanspreken zoals zijn voorganger, Abdulbaset Sieda redelijk heeft gedaan met de Koerden. Hier is een artikel over George Sabra, misschien wat oud maar nog steeds relevant denk ik.quote:
Ben ik niet met je eens.quote:Wat mij wel opvalt is dat als de rebellen mensenrechten schenden dit niet zoveel aandacht krijgt als Assads regime.
Ik heb anders genoeg voorbeelden in deze topicreeks gepost.quote:Mensen zeggen dan dat het niet rebellen zijn maar soldaten van de regeringen die zich verkleedden als rebellen. Mensen dit is niet waar,
De rebellen zijn vaak ook geen lieverdjes nee, maar geef eens een bron dan dat de rebellen 'hele steden zuiveren'.quote:ook de rebellen zijn bezig met het zuiveren van steden.
quote:Dat is goed, dan houd ik vandaag vrije verkiezingen, dan komt u volgend jaar weer hier op deze plek en zit er een man met een baard.
Dus? Als hij democratisch is gekozen en weer democratisch wordt verwijderd, dan is er geen probleem. Wat is er mis met een man met een baard? De kerstman en Sinterklaar hebben dat ook.quote:Op zondag 11 november 2012 22:28 schreef UpsideDown het volgende:
Toen Assad net president was gaf hij al antwoord op de vraag waarom er geen vrije verkiezingen in Syri plaatsvonden. Dit gaf hij als antwoord:
[..]
Dat moet je Assad zelf maar vragen. Ik denk dat hij het niet zo ziet zitten met geloofsfanaten in de politiek.quote:Op zondag 11 november 2012 23:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus? Als hij democratisch is gekozen en weer democratisch wordt verwijderd, dan is er geen probleem. Wat is er mis met een man met een baard? De kerstman en Sinterklaar hebben dat ook.
Waar is hij bang voor; dat ze massamoord gaan plegen op hun eigen bevolking?quote:Op zondag 11 november 2012 23:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat moet je Assad zelf maar vragen. Ik denk dat hij het niet zo ziet zitten met geloofsfanaten in de politiek.
Die man met de baard zal misschien wel gekozen worden, maar zal daarna nooit meer weggestemd kunnen worden. Want hij zal net zo goed nooit herverkiezingen uitschrijven....quote:Op zondag 11 november 2012 23:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus? Als hij democratisch is gekozen en weer democratisch wordt verwijderd, dan is er geen probleem. Wat is er mis met een man met een baard? De kerstman en Sinterklaar hebben dat ook.
Ja! Of wou je zeggen dat moslims niet bekend staan om hun etnische zuiveringen?quote:Op maandag 12 november 2012 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar is hij bang voor; dat ze massamoord gaan plegen op hun eigen bevolking?
Op het moment staat de Assad familie zelf bekend om zijn massamoorden.quote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Ja! Of wou je zeggen dat moslims niet bekend staan om hun etnische zuiveringen?
Net als Assad, bedoel je?quote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Die man met de baard zal misschien wel gekozen worden, maar zal daarna nooit meer weggestemd kunnen worden. Want hij zal net zo goed nooit herverkiezingen uitschrijven....
Welke massa moorden?quote:Op maandag 12 november 2012 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op het moment staat de Assad familie zelf bekend om zijn massamoorden.
Onder Assad hebben de minderheden gelijke rechten.quote:Op maandag 12 november 2012 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net als Assad, bedoel je?
Ze zijn de steden en het volk.quote:Op maandag 12 november 2012 00:06 schreef mr_jack het volgende:
Dat de rebellen zo laf zijn om vanuit het volk en in de steden te opereren....
quote:Op maandag 12 november 2012 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn de steden en het volk.
Oftewel het volk heeft liever een man met een baard als leider, dit is toch Democratie? Het volk kiest...quote:Op zondag 11 november 2012 22:28 schreef UpsideDown het volgende:
Toen Assad net president was gaf hij al antwoord op de vraag waarom er geen vrije verkiezingen in Syri plaatsvonden. Dit gaf hij als antwoord:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |