Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef -Erick- het volgende:
Had van de week een paar keer een scooter/motor die rechts achter mij gaan rijden in de dode hoek. Vond dat nogal irritant, is daar een reden voor dat ze dat doen?
Tuurlijk mag dat, je doet maar, als je maar een beetje ruimte laat, ik heb niet veel nodigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan maken we ook wel zelf uit wanneer we jouw gedrag irritant vinden ok?
Omdat 275¤.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaan motorrijders dan niet gewoon lekker op de vluchtstrook rijden? De A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft een vluchtstrook waar in de breedte wel 30 Turkse families kunnen barbecuenGa lekker daar met je fiets rijden
Alsof mensen die joekel van jou missenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..
Op de snelweg in een treintje rijd ik ook altijd rechts tegen de strepen aan, omdat je dan langs de auto's kunt kijken en in een 'treintjes rijden' situatie, waarop er dus kans is op een kettingbotsing bij drukte, ben je er dan heel snel tussenuit als dat nodig mocht zijn.
Op de eerder genoemde enkelstrooks weg is het gewoon dom.
Op de plek waar ik rijd overigens, ben ik zichtbaar in heel veel spiegels, óók van auto's op de baan rechts van me, en bij de auto voor me in de binnen- én rechterspiegel, mits die volgens het boekje afgesteld zijn.. als ik midden achter mijn voorganger ga rijden, ben ik minder zichtbaar, en lijkt het voor auto's op de rechtbaan alsof daar een ruimte is waar ze hem in kunnen gooien om in te gaan halen..
Dáárom doen we ik dat ..
er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof mensen die joekel van jou missen
Ben wel eens met de reachstacker over de openbare weg gereden en raar maar waar: 1 automobilist zag me pas op het laatste moment en reed nét niet tegen me aan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.
Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvingerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:54 schreef vannelle het volgende:
Eventjes op de motor de stad in. 3 scholieren naast elkaar op de fiets, uiteraard over de volledige breedte van de weg.
Nu maakt mijn motor aardig geluid dus horen ze me echt wel aankomen maar aan de kant gaan? Eg nie!
Pas toen ik toeterde maakten ze pas ruimte. Irritant tuig.
Denk dat ze beseffen dat ik een schouderduwtje kan geven tijdens het passeren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvinger
En door dat soort idioten heb ik een kapotte knie ja... lekker opscheppen voor de school, met zo'n opgevoerde BMX (zo'n 20 jaar geleden), gas geven met de rem erop, etc. En dan ineens door de rem schieten, en die fietser die net van het schoolplein wegrijd raken.... Ik schijn een paar meter mee gesleurd te zijn over de grond... (weet er zelf niet veel meer van, alleen dat ik geraakt werd en dat ik ineens op de grond lag met een enorme schaafwond (van zeker een halve tot een centimeter diep) op m'n knie en elleboog en een, naar wat later bleek, een meniscus waar een stukje van afgebroken was.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:53 schreef BlackLining het volgende:
Ik krijg altijd die gebaren van dat ik een wheely moet doen
Oprotten inderdaadHet is dat ik een kenteken achterop heb zitten, anders had ik er al meerdere omver gereden
Ook aardig, als je langs een groepje tuig rijdt waarvan één op een scooter. Meestal een Yamaha Aerox of een Vespa. En dan hoor je de andere kneusjes tegen die gast op die scooter
roepen; "Ja, haal hem in, trek hem eruit, jij bent sneller!". En verdomd, de idioot op de scooter
probeert het dan nog ook.
was geen bushokje in de buurt..quote:
Nee niet eens, ik denk dat hij een jaar of 40-45 was.. Zij leek een stuk ouder, kort pittig kapsel.. (maar hij had wel een cremebruinig colbertje aan, en haar dat zo'n beetje stijf was van de gel.. )quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:42 schreef BlackLining het volgende:
Wat was het voor levensvorm dan, in die auto? Mag ik gokken op geitewollensokkenidioot van rond de 60?
Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:40 schreef Marco001 het volgende:
was geen bushokje in de buurt..![]()
Kreeg van de telefoniste van 0900-tuig nog wel echt gewoon een hele uitleg(zou het wellicht een preek kunnen noemen) dat ze er niks mee konden doen, omdat het door een agent moest worden gesignaleerd en er niemand in de buurt was enzo..
(zat trouwens echt een oerlelijke vrouw naast die kerel in de auto..)
Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mangquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:47 schreef BlackLining het volgende:
Oh, zo iemand die net midden in de midlife crisis zet zeker?
Jammer dat je er niet zoveel tegen kunt. In een auto misschien nog wel, maar op de motor zou ik als de dood zijn om zo'n randdebiel in te halen. Voor je het weet lig je in de berm met het rubber boven2 trapjes omlaag en met 12.000 toeren er langs wellicht..
De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.
Hij zal zijn koeklblik maar net naar links gooien als jij ernaast zit..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mang
Ja, dat doen ze, is alleen lastig als het een leasehok betreft, maar dan lichten ze de leasemij, inquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..
Doet niemand denk ik, en if so, heeft 'ie maatje motorlaars in zijn deur als aandenken. Get real; je bent er toch al 3 keer voorbij voordat hij ook maar aan gedácht heeft aan gas geven?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hij zal zijn koeklblik maar net naar links gooien als jij ernaast zit..
Eruit trekken zal absoluut geen probleem zijn inderdaad, dat lukt alleen de serieuze sportwagens, maar bij zulke idioten geldt nogal eens het recht van de zwaarste, en dat leg jij keihard af op de fiets.
Dreigen ja, maar raken? Moet de eerste nog tegen komen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:25 schreef BlackLining het volgende:
Ben al meerdere keren zulke idioten tegengekomen.
Echt geraakt niet nee. Als dat was gebeurd had ik hier nu niet gepost omdat ik dan in de bak zou hebben gezeten wegens zware mishandeling of (poging tot) moord.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dreigen ja, maar raken? Moet de eerste nog tegen komen.
Ik had zn autosleutels afgepakt en ergens heel mver weg gegooid; zo'n achterlijke debiel is een gevaar op de weg! (daarbij laat ik mij maar niet verder uit over wat ik met zo'n $#@% zou wíllen doen....quote:
Volgende keer eerst terugschakelenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Echt geraakt niet nee. Als dat was gebeurd had ik hier nu niet gepost omdat ik dan in de bak zou hebben gezeten wegens zware mishandeling of (poging tot) moord.
Ik heb echter wel al twee keer verdomd hard moeten remmen omdat een koekblikker me afsneed nadat ik mijn ongenoegen duidelijk had gemaakt.
Ja, en die gaat zo snel dat er 0.0 druppels op dat deel van je ramen achterblijft waar de ruitenwisser komt...quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:21 schreef vannelle het volgende:
Met het rechter hendeltje kun je je ruitenwissers aanzetten.
Poets je voorruit of koop een nieuwe.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mijn irritatie van vandaag is eigenlijk niet van vandaag, maar van zaterdag nacht.
Straatlantaarns langs de snelweg. Wat heb ik er een bloedhekel aan. Je ziet geen fuck als het regent vanwege de verstrooiing van dat licht door die regendruppels op je voorruit... Ik was blij toen ik eindelijk Almere voorbij was en ik weer wat kon zien behalve m'n dashboard...
For real? Heb er nooit zo'n last van eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mijn irritatie van vandaag is eigenlijk niet van vandaag, maar van zaterdag nacht.
Straatlantaarns langs de snelweg. Wat heb ik er een bloedhekel aan. Je ziet geen fuck als het regent vanwege de verstrooiing van dat licht door die regendruppels op je voorruit... Ik was blij toen ik eindelijk Almere voorbij was en ik weer wat kon zien behalve m'n dashboard...
Ja, en dat helpt tegen de regen... Ik heb het niet over krassen in m'n voorruit (zitten er namelijk niet in...) en m'n ruitenwissers maken perfect droog... Ik heb het echt over de druppels regen die op je voorruit liggen nadat je ruitenwisser er langs is geweest omdat het regent...quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Poets je voorruit of koop een nieuwe.
Als het droog is (en de weg droog is of ZOAB/OAB, dus geen tot weinig sproei) heb ik er geen probleem mee, maar het was zaterdag nacht gewoon kut weer in Amsterdamquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:07 schreef H-D het volgende:
[..]
For real? Heb er nooit zo'n last van eerlijk gezegd.
Ah misschien is het gewenning dan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, en dat helpt tegen de regen... Ik heb het niet over krassen in m'n voorruit (zitten er namelijk niet in...) en m'n ruitenwissers maken perfect droog... Ik heb het echt over de druppels regen die op je voorruit liggen nadat je ruitenwisser er langs is geweest omdat het regent...
[..]
Als het droog is (en de weg droog is of ZOAB/OAB, dus geen tot weinig sproei) heb ik er geen probleem mee, maar het was zaterdag nacht gewoon kut weer in AmsterdamEn ik ben het natuurlijk helemaal niet gewend, want als wij in het donker rijden is het hier boven Groningen... En daar heb je alleen straatlantaarns langs de rotondes en afslagen...
Verstrooing van het licht komt meestal door een een voorruit met krassen. Zelf heb ik ook een voorruit met krassen en zelfs een barst en heb daar ook last van. Maar om daarvoor nou de schuld te geven aan de lantaarnpalenquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, en dat helpt tegen de regen... Ik heb het niet over krassen in m'n voorruit (zitten er namelijk niet in...) en m'n ruitenwissers maken perfect droog... Ik heb het echt over de druppels regen die op je voorruit liggen nadat je ruitenwisser er langs is geweest omdat het regent...
[..]
Als het droog is (en de weg droog is of ZOAB/OAB, dus geen tot weinig sproei) heb ik er geen probleem mee, maar het was zaterdag nacht gewoon kut weer in AmsterdamEn ik ben het natuurlijk helemaal niet gewend, want als wij in het donker rijden is het hier boven Groningen... En daar heb je alleen straatlantaarns langs de rotondes en afslagen...
Weet ik, maar ik weet ook 100% zeker dat er geen krassen in m'n voorruit zitten. In dit geval was het de combinatie van kut weer met regen en die palen... Van mij mogen ze uit, 's nachts... Maar gelukkig kom ik niet vaak in die omgeving (dit was de tweede keer in 8 jaar dat ik met de auto naar Amsterdam ben geweest....)quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:55 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Verstrooing van het licht komt meestal door een een voorruit met krassen. Zelf heb ik ook een voorruit met krassen en zelfs een barst en heb daar ook last van. Maar om daarvoor nou de schuld te geven aan de lantaarnpalen
Als ze hierdoor de wegenbelasting verlagen dan mogen ze van mij ook wel uit. Maargoed ik blijf wel dromen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weet ook 100% zeker dat er geen krassen in m'n voorruit zitten. In dit geval was het de combinatie van kut weer met regen en die palen... Van mij mogen ze uit, 's nachts... Maar gelukkig kom ik niet vaak in die omgeving (dit was de tweede keer in 8 jaar dat ik met de auto naar Amsterdam ben geweest....)
ja of ze zijn gewoon St0000piudquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:52 schreef H-D het volgende:
Misschien willen ze wel zo lang mogelijk doorrijden.
Ja, niet alleen bouwvakbusjes trouwens, als er een vrachtwagen op een 2 baans autosnelweg aan het inhalen is zie ik ook vaak genoeg dat er mensen zijn die vol gas aan komen rijden en op het laatste moment op de rem moeten. Denken ze dan echt dat die vrachtwagen aan de kant duikt omdat ze met 130 aan komen rijden?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef Het_Biertje het volgende:
Waar ik mij altijd over verbaas, en dan rij je op de snelweg, dat (meestal bouwvak) busjes die hard op links aankomen rijden en op het laatste moment remmen met 1,5meter afstand terwijl ik van mijlen ver al zie aankomen dat auto's gaan langerzamer rijden + remmen op de linker baan.
Ik vraag mij dan altijd af: kun je dan niet anticiperen ? of hoop je dan dat mensen voor je aan de kant gaan? wat wil je?
no offence voor bouwvak mensen, die zijn cool want ze maken mooie badkamers
Ik vind de politie bellen echt not done hoe erg iemand zich ook misdraagt. In dit geval had ik zelf actie ondernomen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..
ja, lekker eigen rechter spelen..quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind de politie bellen echt not done hoe erg iemand zich ook misdraagt. In dit geval had ik zelf actie ondernomen.
Dat doen velen inderdaad; vooral de grotere en duurdere auto's. (generaliseer ik weetquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef Het_Biertje het volgende:
Waar ik mij altijd over verbaas, en dan rij je op de snelweg, dat (meestal bouwvak) busjes die hard op links aankomen rijden en op het laatste moment remmen met 1,5meter afstand terwijl ik van mijlen ver al zie aankomen dat auto's gaan langerzamer rijden + remmen op de linker baan.
Ik vraag mij dan altijd af: kun je dan niet anticiperen ? of hoop je dan dat mensen voor je aan de kant gaan? wat wil je?
no offence voor bouwvak mensen, die zijn cool want ze maken mooie badkamers
Ik wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef Yreal het volgende:
heeft iemand trouwens wel eens een bmw x5 sociaal zien rijden?
Ik namelijk niet
Hoe?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
...
In dit geval had ik zelf actie ondernomen.
Ik wel; maar dat was wel eentje met Duitse platen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef Yreal het volgende:
heeft iemand trouwens wel eens een bmw x5 sociaal zien rijden?
Ik namelijk niet
Nu weet ik hoe jij op M-F heet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:11 schreef lipjes het volgende:
Gisterenmiddag reed naar huis.
Zat lekker in een flauw bochtje achter een auto, tot ik opeens een shitload aan slik/modder/water/zand over beide banen zag liggen.
Had al het idee: dit gaat spannend worden.....
Gelukkig niks achter me, dus gas los, motor recht en zo recht mogelijk door de bocht heen.
Bochtje andere kant op reed ik ondertussen alweer 50 ipv 90, dus dat ging ook goed.
Maar daarna bleef het vrolijk een bemodderd/be-sliked wegdek voor een kilometertje ofzo.
Thuis maar direct, 0900-8844, ff politie gebeld.
Vanochtend maar niet het risico genomen om te kijken of het schoon was, regen + wind + modder + slik lijkt me geen goeie combo
hahaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu weet ik hoe jij op M-F heet.
Maar knap irritant en gevaarlijk idd.
Op A wegen bel je Rijkswaterstaat, op N wegen eigenlijk de gemeente, maar de politie bellen heeft vaak meer effect.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:42 schreef vannelle het volgende:
Moet je voor zoiets eigenlijk Rijkswaterstaat niet bellen ipv politie?
Wat ook leuk is is als ze aan de weg hebben gewerkt en een hoop met split hebben gestrooid wat ingereden moet worden.
Zonder waarschuwingsbordjes uiteraard.......
Een oom van mij is zelfs overleden doordat een boer het niet had opgeruimd en toen nog geen bordjes had neergezet.. (met werkbusje in de slip geraakt en ondersteboven in de sloot beland..) Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
haha
Ja ben inderdaad ook op MF actief.
Ja heb me voorgenomen om elke keer dat er zoveel modder/slik/oid op de weg ligt gewoon de politie te bellen, krijgen die boeren vanzelf een keer gezeik als de gemeente het keer op keer moet schoonmaken.
Inderdaad ja.. Vermoedelijk zit daardoor mijn motorkap vol met steenslag..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:42 schreef vannelle het volgende:
Wat ook leuk is is als ze aan de weg hebben gewerkt en een hoop met split hebben gestrooid wat ingereden moet worden.
Als er direct gevaar is (zoals hier, zwaar slipgevaar), gewoon 112 bellen. Die zien maar wat ze ermee doen. Geen direct gevaar (bijv. rotzooi op de vluchtstrook), RWS of 8844 bellen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:42 schreef vannelle het volgende:
Reed in zo'n geval eens met de motor achter een auto.quote:
Idd bij direct gevaar zou ik ook 112 bellen. Die zorgen dan wel dat het meteen bij de juiste personen komt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er direct gevaar is (zoals hier, zwaar slipgevaar), gewoon 112 bellen. Die zien maar wat ze ermee doen. Geen direct gevaar (bijv. rotzooi op de vluchtstrook), RWS of 8844 bellen.
Ja ik ben niet all-risk verzekerd, dus als ik onderuitga is het mijn eigen schade die ik mag betalen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Een oom van mij is zelfs overleden doordat een boer het niet had opgeruimd en toen nog geen bordjes had neergezet.. (met werkbusje in de slip geraakt en ondersteboven in de sloot beland..) Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..
Top dus dat je steeds belt!
[..]
Inderdaad ja.. Vermoedelijk zit daardoor mijn motorkap vol met steenslag..![]()
RWS reageert alleen op A wegen, N wegen en minder zijn voor de gemeente.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er direct gevaar is (zoals hier, zwaar slipgevaar), gewoon 112 bellen. Die zien maar wat ze ermee doen. Geen direct gevaar (bijv. rotzooi op de vluchtstrook), RWS of 8844 bellen.
Dat is écht absurd!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:20 schreef Marco001 het volgende:
Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..
Ik had hem buiten de rechtbank opgewacht en hem helemaal de tering in geslagen.quote:
Nee, RWS doet wat met meldingen over wegen die onder hun beheer vallen. Dat zijn veelal A-wegen, maar kunnen ook N-wegen zijn. Andersom worden er ook A-wegen beheerd door provincies.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:37 schreef lipjes het volgende:
RWS reageert alleen op A wegen, N wegen en minder zijn voor de gemeente.
Kwam ik een paar maand geleden achter
Direct gevaar/levensgevaar voor jou. Als je onderuit gaat en de vangrail in klapt met de motor?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja ik ben niet all-risk verzekerd, dus als ik onderuitga is het mijn eigen schade die ik mag betalen.
Dus ik blijf bellen.
rijd vandaag weer over die weg terug, vanochtend even vermeden.
Als het er dan nog ligt stop ik aan de kant van de weg en bel ik gewoon direct.
Tevens even oppassen met 112 bellen, dat kan wel eens niet gewaardeerd worden.
0900-8844 werkt op zich ook prima.
En voor minder gevaarlijke wegsituaties http://www.mag-nl.org/cms(...)aarlijke-wegsituatie![]()
Als je bedoelt geen knipperlicht naar links te gebruiken bij het oprijden van de rotonde: Dat is niet verplicht.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef FRDeventer het volgende:
of mensen die een rotonde driekwart nemen en geen knipperlicht uit doen..
Wordt bij rijlessen vaak wel aangeleerd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je bedoelt geen knipperlicht naar links te gebruiken bij het oprijden van de rotonde: Dat is niet verplicht.
Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef FRDeventer het volgende:
Irritatie momentje wat geregeld voorbij komt, mensen die rechtdoor over een rotonde gaan maar hun knipperlicht naar links uit doen alsof ze de rotonde driekwart nemen, of mensen die een rotonde driekwart nemen en geen knipperlicht uit doen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |