abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:10:37 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117766803
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef -Erick- het volgende:
Had van de week een paar keer een scooter/motor die rechts achter mij gaan rijden in de dode hoek. Vond dat nogal irritant, is daar een reden voor dat ze dat doen?
Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..

Op de snelweg in een treintje rijd ik ook altijd rechts tegen de strepen aan, omdat je dan langs de auto's kunt kijken en in een 'treintjes rijden' situatie, waarop er dus kans is op een kettingbotsing bij drukte, ben je er dan heel snel tussenuit als dat nodig mocht zijn.
Op de eerder genoemde enkelstrooks weg is het gewoon dom.

Op de plek waar ik rijd overigens, ben ik zichtbaar in heel veel spiegels, óók van auto's op de baan rechts van me, en bij de auto voor me in de binnen- én rechterspiegel, mits die volgens het boekje afgesteld zijn.. als ik midden achter mijn voorganger ga rijden, ben ik minder zichtbaar, en lijkt het voor auto's op de rechtbaan alsof daar een ruimte is waar ze hem in kunnen gooien om in te gaan halen..

Dáárom doen we ik dat ..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:11:26 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117766826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan maken we ook wel zelf uit wanneer we jouw gedrag irritant vinden ok?
Tuurlijk mag dat, je doet maar, als je maar een beetje ruimte laat, ik heb niet veel nodig :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:14:21 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117766918
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaan motorrijders dan niet gewoon lekker op de vluchtstrook rijden? De A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft een vluchtstrook waar in de breedte wel 30 Turkse families kunnen barbecuen :s) Ga lekker daar met je fiets rijden :W
Omdat 275¤.

Regel het maar, mijn zegen heb je ^O^
pi_117769689
Vrouwen in boerka moeten in het donker iets van lampjes dragen, net als fietsers }:|
Tap tap tap
pi_117774951
Eventjes op de motor de stad in. 3 scholieren naast elkaar op de fiets, uiteraard over de volledige breedte van de weg.
Nu maakt mijn motor aardig geluid dus horen ze me echt wel aankomen maar aan de kant gaan? Eg nie! :N
Pas toen ik toeterde maakten ze pas ruimte. Irritant tuig.
pi_117775265
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..

Op de snelweg in een treintje rijd ik ook altijd rechts tegen de strepen aan, omdat je dan langs de auto's kunt kijken en in een 'treintjes rijden' situatie, waarop er dus kans is op een kettingbotsing bij drukte, ben je er dan heel snel tussenuit als dat nodig mocht zijn.
Op de eerder genoemde enkelstrooks weg is het gewoon dom.

Op de plek waar ik rijd overigens, ben ik zichtbaar in heel veel spiegels, óók van auto's op de baan rechts van me, en bij de auto voor me in de binnen- én rechterspiegel, mits die volgens het boekje afgesteld zijn.. als ik midden achter mijn voorganger ga rijden, ben ik minder zichtbaar, en lijkt het voor auto's op de rechtbaan alsof daar een ruimte is waar ze hem in kunnen gooien om in te gaan halen..

Dáárom doen we ik dat ..
Alsof mensen die joekel van jou missen :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:11:20 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117775631
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof mensen die joekel van jou missen :P
er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.
pi_117775884
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.
Ben wel eens met de reachstacker over de openbare weg gereden en raar maar waar: 1 automobilist zag me pas op het laatste moment en reed nét niet tegen me aan.
Je zag em gewoon schrikken. :X
pi_117775926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:54 schreef vannelle het volgende:
Eventjes op de motor de stad in. 3 scholieren naast elkaar op de fiets, uiteraard over de volledige breedte van de weg.
Nu maakt mijn motor aardig geluid dus horen ze me echt wel aankomen maar aan de kant gaan? Eg nie! :N
Pas toen ik toeterde maakten ze pas ruimte. Irritant tuig.
Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvinger :')
Tap tap tap
pi_117776234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvinger :')
Denk dat ze beseffen dat ik een schouderduwtje kan geven tijdens het passeren. :P
pi_117800026
Ik krijg altijd die gebaren van dat ik een wheely moet doen :')

Oprotten inderdaad :s) Het is dat ik een kenteken achterop heb zitten, anders had ik er al meerdere omver gereden :s)

Ook aardig, als je langs een groepje tuig rijdt waarvan één op een scooter :'). Meestal een Yamaha Aerox of een Vespa. En dan hoor je de andere kneusjes tegen die gast op die scooter :') roepen; "Ja, haal hem in, trek hem eruit, jij bent sneller!". En verdomd, de idioot op de scooter :') probeert het dan nog ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117803538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:53 schreef BlackLining het volgende:
Ik krijg altijd die gebaren van dat ik een wheely moet doen :')

Oprotten inderdaad :s) Het is dat ik een kenteken achterop heb zitten, anders had ik er al meerdere omver gereden :s)

Ook aardig, als je langs een groepje tuig rijdt waarvan één op een scooter :'). Meestal een Yamaha Aerox of een Vespa. En dan hoor je de andere kneusjes tegen die gast op die scooter :') roepen; "Ja, haal hem in, trek hem eruit, jij bent sneller!". En verdomd, de idioot op de scooter :') probeert het dan nog ook.
En door dat soort idioten heb ik een kapotte knie ja... lekker opscheppen voor de school, met zo'n opgevoerde BMX (zo'n 20 jaar geleden), gas geven met de rem erop, etc. En dan ineens door de rem schieten, en die fietser die net van het schoolplein wegrijd raken.... Ik schijn een paar meter mee gesleurd te zijn over de grond... (weet er zelf niet veel meer van, alleen dat ik geraakt werd en dat ik ineens op de grond lag met een enorme schaafwond (van zeker een halve tot een centimeter diep) op m'n knie en elleboog en een, naar wat later bleek, een meniscus waar een stukje van afgebroken was.
pi_117824833
Treuzelaars bij het tankstation |:(
Alle pompen zijn bezet en je staat al een tijd te wachten achter iemand die maar niet wegrijdt. Vandaag maar eens uitgestapt om te vragen of de treuzelaar eindelijk eens kon doorrijden.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:50:08 #239
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117826179
Het was vandaag een beetje debiele actiedag op de weg; had er persoonlijk niet echt last van, maar heb toch met open ogen staan kijken naar:
- Iemand die eerst stopt voor rood, 10 sec stilstaat, en dan zo opeens wegrijdt, en in de rem moet voor t verkeer dat groen had en van links kwam
- Een (:') ) BMW chauffeur die de uitvoegstrook miste -of geen mogelijkheid kreeg om zich ertussen te drukken- en dus gewoon ff met zn auto één van de rijstroken voor rechtdoor bezet hield.
- Clio mens dat op de snelweg de linkerbaan, oh nee toch niet, rechter,, toch niet, linker...oh net niet, hey een auto!...... erg debiel reed alsof ze bezopen was.

Heel apart weggedrag kortom vandaag... :D
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_117932300
Vanmiddag me echt zwaar geirriteerd: Reed op een 80-weg, toen er voor ons een Corolla opdoemde die 75 reed, en waarvan de bestuurder handheld aan het bellen was.. Prima, geen inhaalverbod, rustige weg dus gewoon inhalen en verder gaan dacht ik.. Netjes knipperlichten aangezet, naar links gegaan en wat extra gas geven. TOT de Corolla bestuurder er achter kwam dat ik er langs wou, waar hij het niet mee eens was.
Wat doet die lul? Gooit de auto gewoon ineens naar links! en blijft mij blokkeren.. Ik kon dus vol in de remmen, (reed inmiddels 90-100 om hem snel en veilig in te kunnen halen) maar die gast bleef maar voor me rijden. Ik ben dus maar weer naar rechts gegaan, en na een keertje grootlicht nog een poging gedaan, gooit hij weer de deur dicht.. Weer naar rechts maar. In mijn spiegels zie ik achter mij een andere auto vlot naderen. claxoneerde even om hem te waarschuwen.. Ford haalt mij in, en wil ook de Corolla inhalen, maar 3 keer raden wat de bestuurder van de Corolla deed..
Juist! gooide ook bij hem de deur dicht.. De bestuurder van de Ford had echter een korter lontje als ik, dus blijft links rijden en kruipt tot op een halve meter afstand op de corolla, om na 150 meter hem aan de kant te drukken door er links langs te gaan(echt op het randje van de weg rijdend..) De man in de Corolla was bang voor een schade dus die maakte een inie minie beetje ruimte.. Ford erlangs, wij doen nog een poging maar nee hoor..
Vervolgens stopt hij vlak voor de rotonde, (kwam absoluut niks aan, had zeker 10 rondjes kunnen rijden voor er iemand wellicht "last" van zou hebben... ) stapt uit en trekt een grote bek open tegen ons, meldde dat je er 80 mocht en we dus gewoon niet zo'n haast moesten hebben met die dikke bak van ons(nieuw model Astra) en dat hij de politie ging bellen..
Toen ik echter opmerkte dat dat niet nodig was omdat ik ze al aan de lijn had(had even 0900-tuig gebeld om te vragen of ze iemand in de buurt hadden rijden.. ) stapte hij snel weer in zijn eigen auto en ging er met piepende bandjes vandoor..
Wat een eikel was het!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:35:57 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117932565
Ik had hem
pi_117932692
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had hem [ afbeelding ]
was geen bushokje in de buurt.. :P
Kreeg van de telefoniste van 0900-tuig nog wel echt gewoon een hele uitleg(zou het wellicht een preek kunnen noemen) dat ze er niks mee konden doen, omdat het door een agent moest worden gesignaleerd en er niemand in de buurt was enzo..
(zat trouwens echt een oerlelijke vrouw naast die kerel in de auto..)

Oh, en sommige autoverkopers snappen het ook niet echt: meld je duidelijk dat je geen 3-deurs wilt en geen LPGversie omdat die te weinig vermogen heeft, wat proberen ze je te verkopen? Juist, de witte 3-deurs op LPG.. en dan vragen ze of we op zoek zijn naar NOG een auto voor erbij.. |:( Nee sukkel, we hebben vorig jaar de ene auto al vervangen door een nieuwe, nu willen we de 206 inruilen op een nieuwe Corsa.
pi_117932760
Wat was het voor levensvorm dan, in die auto? Mag ik gokken op geitewollensokkenidioot van rond de 60?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117932807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:42 schreef BlackLining het volgende:
Wat was het voor levensvorm dan, in die auto? Mag ik gokken op geitewollensokkenidioot van rond de 60?
Nee niet eens, ik denk dat hij een jaar of 40-45 was.. Zij leek een stuk ouder, kort pittig kapsel.. (maar hij had wel een cremebruinig colbertje aan, en haar dat zo'n beetje stijf was van de gel.. )

Die bejaarde hadden we op de snelweg al gehad, reed 90 ofzo waar je 130 mag(maar die bleef netjes rechts rijden en was dus geen irritatiepuntje)

SD, als ik met mijn eigen auto was, had ik denk ik die 1e keer niet geremd.. voorkant van de Seat kan namelijk wel een spuitbeurtje gebruiken dankzij de steenslag >:) , en ik wil eigenlijk een andere voorbumper(facelift model van de FR/Cupra) en het zou mij niets verbazen als de verzekeraar mij in het gelijk zou stellen als ik er achterop was gereden. Corollaman had namelijk geen enkele reden om opeens op de baan voor het tegemoetkomend verkeer te gaan rijden..
pi_117932855
Oh, zo iemand die net midden in de midlife crisis zet zeker?

Jammer dat je er niet zoveel tegen kunt. In een auto misschien nog wel, maar op de motor zou ik als de dood zijn om zo'n randdebiel in te halen. Voor je het weet lig je in de berm met het rubber boven :X 2 trapjes omlaag en met 12.000 toeren er langs wellicht..
pi_117932943
Leuk, van die mensen die het niet kunnen hebben dat je iets harder gaat, en dan zelf het verkeer in gevaar gaan brengen... |:(
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:52:47 #247
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117932996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:40 schreef Marco001 het volgende:

was geen bushokje in de buurt.. :P
Kreeg van de telefoniste van 0900-tuig nog wel echt gewoon een hele uitleg(zou het wellicht een preek kunnen noemen) dat ze er niks mee konden doen, omdat het door een agent moest worden gesignaleerd en er niemand in de buurt was enzo..
(zat trouwens echt een oerlelijke vrouw naast die kerel in de auto..)

Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:54:17 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117933034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:47 schreef BlackLining het volgende:
Oh, zo iemand die net midden in de midlife crisis zet zeker?

Jammer dat je er niet zoveel tegen kunt. In een auto misschien nog wel, maar op de motor zou ik als de dood zijn om zo'n randdebiel in te halen. Voor je het weet lig je in de berm met het rubber boven :X 2 trapjes omlaag en met 12.000 toeren er langs wellicht..
Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mang >:)
pi_117933076
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.
De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..
pi_117933092
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mang >:)
Hij zal zijn koeklblik maar net naar links gooien als jij ernaast zit..

Eruit trekken zal absoluut geen probleem zijn inderdaad, dat lukt alleen de serieuze sportwagens, maar bij zulke idioten geldt nogal eens het recht van de zwaarste, en dat leg jij keihard af op de fiets.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:14:00 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117933567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..
Ja, dat doen ze, is alleen lastig als het een leasehok betreft, maar dan lichten ze de leasemij, in :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hij zal zijn koeklblik maar net naar links gooien als jij ernaast zit..

Eruit trekken zal absoluut geen probleem zijn inderdaad, dat lukt alleen de serieuze sportwagens, maar bij zulke idioten geldt nogal eens het recht van de zwaarste, en dat leg jij keihard af op de fiets.
Doet niemand denk ik, en if so, heeft 'ie maatje motorlaars in zijn deur als aandenken. Get real; je bent er toch al 3 keer voorbij voordat hij ook maar aan gedácht heeft aan gas geven? :')
Ik geloof er geen reet van dat iemand in zo'n situatie zou proberen om je écht van je sokken te rijden, da's pure poging doodslag.. misschien ná die deuk :+ , maar gewoon omdat je hem probeert in te halen? nehh :N
pi_117933868
Ben al meerdere keren zulke idioten tegengekomen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:29:54 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117933987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:25 schreef BlackLining het volgende:
Ben al meerdere keren zulke idioten tegengekomen.
Dreigen ja, maar raken? Moet de eerste nog tegen komen.
pi_117934031
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dreigen ja, maar raken? Moet de eerste nog tegen komen.
Echt geraakt niet nee. Als dat was gebeurd had ik hier nu niet gepost omdat ik dan in de bak zou hebben gezeten wegens zware mishandeling of (poging tot) moord. :+

Ik heb echter wel al twee keer verdomd hard moeten remmen omdat een koekblikker me afsneed nadat ik mijn ongenoegen duidelijk had gemaakt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:41:54 #255
318842 Descendent
pi_117934310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:25 schreef Marco001 het volgende:

knip
Ik had zn autosleutels afgepakt en ergens heel mver weg gegooid; zo'n achterlijke debiel is een gevaar op de weg! (daarbij laat ik mij maar niet verder uit over wat ik met zo'n $#@% zou wíllen doen.... ~O> o|O )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:09:04 #256
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117935059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Echt geraakt niet nee. Als dat was gebeurd had ik hier nu niet gepost omdat ik dan in de bak zou hebben gezeten wegens zware mishandeling of (poging tot) moord. :+

Ik heb echter wel al twee keer verdomd hard moeten remmen omdat een koekblikker me afsneed nadat ik mijn ongenoegen duidelijk had gemaakt.
Volgende keer eerst terugschakelen :+
pi_117986654
Mijn irritatie van vandaag is eigenlijk niet van vandaag, maar van zaterdag nacht.

Straatlantaarns langs de snelweg. Wat heb ik er een bloedhekel aan. Je ziet geen fuck als het regent vanwege de verstrooiing van dat licht door die regendruppels op je voorruit... Ik was blij toen ik eindelijk Almere voorbij was en ik weer wat kon zien behalve m'n dashboard...
pi_117986737
Met het rechter hendeltje kun je je ruitenwissers aanzetten. ;)
pi_117986897
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:21 schreef vannelle het volgende:
Met het rechter hendeltje kun je je ruitenwissers aanzetten. ;)
Ja, en die gaat zo snel dat er 0.0 druppels op dat deel van je ramen achterblijft waar de ruitenwisser komt...

Dat ding heeft echt tijd nodig om van boven naar beneden en weer terug naar boven te gaan. En in die tijd vallen er ook regendruppels op je raam hoor. Ik had hem zelfs op z'n snelst staan en nog zag je gewoon niets door die kut straatlantaarns... Ik heb koplampen op m'n auto en die kunnen de weg perfect verlichten. Die straatlantaarns zijn handig als er kruisingen zijn en die heb je niet op snelwegen, alleen op- en afritten.
pi_117989936
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mijn irritatie van vandaag is eigenlijk niet van vandaag, maar van zaterdag nacht.

Straatlantaarns langs de snelweg. Wat heb ik er een bloedhekel aan. Je ziet geen fuck als het regent vanwege de verstrooiing van dat licht door die regendruppels op je voorruit... Ik was blij toen ik eindelijk Almere voorbij was en ik weer wat kon zien behalve m'n dashboard...
Poets je voorruit of koop een nieuwe.
pi_117990080
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

For real? Heb er nooit zo'n last van eerlijk gezegd.
pi_117990404
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:02 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Poets je voorruit of koop een nieuwe.
Ja, en dat helpt tegen de regen... Ik heb het niet over krassen in m'n voorruit (zitten er namelijk niet in...) en m'n ruitenwissers maken perfect droog... Ik heb het echt over de druppels regen die op je voorruit liggen nadat je ruitenwisser er langs is geweest omdat het regent...

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:07 schreef H-D het volgende:

[..]

For real? Heb er nooit zo'n last van eerlijk gezegd.
Als het droog is (en de weg droog is of ZOAB/OAB, dus geen tot weinig sproei) heb ik er geen probleem mee, maar het was zaterdag nacht gewoon kut weer in Amsterdam :P En ik ben het natuurlijk helemaal niet gewend, want als wij in het donker rijden is het hier boven Groningen... En daar heb je alleen straatlantaarns langs de rotondes en afslagen...
pi_117990710
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, en dat helpt tegen de regen... Ik heb het niet over krassen in m'n voorruit (zitten er namelijk niet in...) en m'n ruitenwissers maken perfect droog... Ik heb het echt over de druppels regen die op je voorruit liggen nadat je ruitenwisser er langs is geweest omdat het regent...

[..]

Als het droog is (en de weg droog is of ZOAB/OAB, dus geen tot weinig sproei) heb ik er geen probleem mee, maar het was zaterdag nacht gewoon kut weer in Amsterdam :P En ik ben het natuurlijk helemaal niet gewend, want als wij in het donker rijden is het hier boven Groningen... En daar heb je alleen straatlantaarns langs de rotondes en afslagen...
Ah misschien is het gewenning dan.
pi_117991690
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

[..]

Verstrooing van het licht komt meestal door een een voorruit met krassen. Zelf heb ik ook een voorruit met krassen en zelfs een barst en heb daar ook last van. Maar om daarvoor nou de schuld te geven aan de lantaarnpalen :')
pi_117992466
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:55 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Verstrooing van het licht komt meestal door een een voorruit met krassen. Zelf heb ik ook een voorruit met krassen en zelfs een barst en heb daar ook last van. Maar om daarvoor nou de schuld te geven aan de lantaarnpalen :')
Weet ik, maar ik weet ook 100% zeker dat er geen krassen in m'n voorruit zitten. In dit geval was het de combinatie van kut weer met regen en die palen... Van mij mogen ze uit, 's nachts... Maar gelukkig kom ik niet vaak in die omgeving (dit was de tweede keer in 8 jaar dat ik met de auto naar Amsterdam ben geweest....)
pi_117992603
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik weet ook 100% zeker dat er geen krassen in m'n voorruit zitten. In dit geval was het de combinatie van kut weer met regen en die palen... Van mij mogen ze uit, 's nachts... Maar gelukkig kom ik niet vaak in die omgeving (dit was de tweede keer in 8 jaar dat ik met de auto naar Amsterdam ben geweest....)
Als ze hierdoor de wegenbelasting verlagen dan mogen ze van mij ook wel uit. Maargoed ik blijf wel dromen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:32:55 #267
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_117993082
Gister even naar Amsterdam geweest.
Ter hoogte van Purmerend zijn er wegwerkzaamheden.
Vanaf de afsluitdijk wordt het dan van 2 banen 1 baan.
Ruim voor de wegversmalling rijden veel mensen al op de rechterbaan ( ofwel, ruim voor het ritsgedeelte).
Een aantal mensen maakt gebruik van de linkerbaan ( waar deze op dat moment ook geschikt voor is).

Totdat een iemand uit de rechterbaan zonder richting aan te geven de linkerbaan op duikt ( met snelheden van 50 km per uur nog genoeg tijd en ruimte op de remmen). Echter blijft deze chauffeur stilstaan naast de auto die rechts staat om eigenhandig de linkerbaan ook stil te laten staan.

Beetje jammer.
Mochten mensen nou allemaal rechts over de vluchtstrook rijden dan zou ik de actie kunnen begrijpen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:35:49 #268
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_118009334
Waar ik mij altijd over verbaas, en dan rij je op de snelweg, dat (meestal bouwvak) busjes die hard op links aankomen rijden en op het laatste moment remmen met 1,5meter afstand terwijl ik van mijlen ver al zie aankomen dat auto's gaan langerzamer rijden + remmen op de linker baan.

Ik vraag mij dan altijd af: kun je dan niet anticiperen ? of hoop je dan dat mensen voor je aan de kant gaan? wat wil je?

no offence voor bouwvak mensen, die zijn cool want ze maken mooie badkamers
pi_118010135
Misschien willen ze wel zo lang mogelijk doorrijden.
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:04:15 #270
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_118010657
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:52 schreef H-D het volgende:
Misschien willen ze wel zo lang mogelijk doorrijden.
ja of ze zijn gewoon St0000piud
pi_118011152
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef Het_Biertje het volgende:
Waar ik mij altijd over verbaas, en dan rij je op de snelweg, dat (meestal bouwvak) busjes die hard op links aankomen rijden en op het laatste moment remmen met 1,5meter afstand terwijl ik van mijlen ver al zie aankomen dat auto's gaan langerzamer rijden + remmen op de linker baan.

Ik vraag mij dan altijd af: kun je dan niet anticiperen ? of hoop je dan dat mensen voor je aan de kant gaan? wat wil je?

Ja, niet alleen bouwvakbusjes trouwens, als er een vrachtwagen op een 2 baans autosnelweg aan het inhalen is zie ik ook vaak genoeg dat er mensen zijn die vol gas aan komen rijden en op het laatste moment op de rem moeten. Denken ze dan echt dat die vrachtwagen aan de kant duikt omdat ze met 130 aan komen rijden?
pi_118011765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik vind de politie bellen echt not done hoe erg iemand zich ook misdraagt. In dit geval had ik zelf actie ondernomen.
pi_118012232
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik vind de politie bellen echt not done hoe erg iemand zich ook misdraagt. In dit geval had ik zelf actie ondernomen.
ja, lekker eigen rechter spelen.. :')
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:34:28 #274
318842 Descendent
pi_118012299
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef Het_Biertje het volgende:

Dat doen velen inderdaad; vooral de grotere en duurdere auto's. (generaliseer ik weet :P )
Anticiperen is niet de sterkste kant van veel NL-ers
pi_118012385
heeft iemand trouwens wel eens een bmw x5 sociaal zien rijden?

Ik namelijk niet :')
pi_118012438
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef Yreal het volgende:

Ik wel.
pi_118012612
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

...
In dit geval had ik zelf actie ondernomen.
Hoe?
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:42:41 #278
318842 Descendent
pi_118012786
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef Yreal het volgende:

Ik wel; maar dat was wel eentje met Duitse platen. :P
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:11:32 #279
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118028465
Gisterenmiddag reed naar huis.
Zat lekker in een flauw bochtje achter een auto, tot ik opeens een shitload aan slik/modder/water/zand over beide banen zag liggen.

Had al het idee: dit gaat spannend worden.....

Gelukkig niks achter me, dus gas los, motor recht en zo recht mogelijk door de bocht heen.
Bochtje andere kant op reed ik ondertussen alweer 50 ipv 90, dus dat ging ook goed.
Maar daarna bleef het vrolijk een bemodderd/be-sliked wegdek voor een kilometertje ofzo.

Thuis maar direct, 0900-8844, ff politie gebeld.
Vanochtend maar niet het risico genomen om te kijken of het schoon was, regen + wind + modder + slik lijkt me geen goeie combo _O-
pi_118028621
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:11 schreef lipjes het volgende:
Gisterenmiddag reed naar huis.
Zat lekker in een flauw bochtje achter een auto, tot ik opeens een shitload aan slik/modder/water/zand over beide banen zag liggen.

Had al het idee: dit gaat spannend worden.....

Gelukkig niks achter me, dus gas los, motor recht en zo recht mogelijk door de bocht heen.
Bochtje andere kant op reed ik ondertussen alweer 50 ipv 90, dus dat ging ook goed.
Maar daarna bleef het vrolijk een bemodderd/be-sliked wegdek voor een kilometertje ofzo.

Thuis maar direct, 0900-8844, ff politie gebeld.
Vanochtend maar niet het risico genomen om te kijken of het schoon was, regen + wind + modder + slik lijkt me geen goeie combo _O-
Nu weet ik hoe jij op M-F heet. ;)

Maar knap irritant en gevaarlijk idd. :Y
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:25:37 #281
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118028731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nu weet ik hoe jij op M-F heet. ;)

Maar knap irritant en gevaarlijk idd. :Y
haha ;)
Ja ben inderdaad ook op MF actief.

Ja heb me voorgenomen om elke keer dat er zoveel modder/slik/oid op de weg ligt gewoon de politie te bellen, krijgen die boeren vanzelf een keer gezeik als de gemeente het keer op keer moet schoonmaken.
pi_118029007
Moet je voor zoiets eigenlijk Rijkswaterstaat niet bellen ipv politie?

Wat ook leuk is is als ze aan de weg hebben gewerkt en een hoop met split hebben gestrooid wat ingereden moet worden.
Zonder waarschuwingsbordjes uiteraard.......
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:06:19 #283
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118029477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:42 schreef vannelle het volgende:

Wat ook leuk is is als ze aan de weg hebben gewerkt en een hoop met split hebben gestrooid wat ingereden moet worden.
Op A wegen bel je Rijkswaterstaat, op N wegen eigenlijk de gemeente, maar de politie bellen heeft vaak meer effect.

En ja dat is ook leuk ja :P
pi_118039986
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:25 schreef lipjes het volgende:

[..]

haha ;)
Ja ben inderdaad ook op MF actief.

Ja heb me voorgenomen om elke keer dat er zoveel modder/slik/oid op de weg ligt gewoon de politie te bellen, krijgen die boeren vanzelf een keer gezeik als de gemeente het keer op keer moet schoonmaken.
Een oom van mij is zelfs overleden doordat een boer het niet had opgeruimd en toen nog geen bordjes had neergezet.. (met werkbusje in de slip geraakt en ondersteboven in de sloot beland..) Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..
Top dus dat je steeds belt!
quote:

Inderdaad ja.. Vermoedelijk zit daardoor mijn motorkap vol met steenslag.. :(
  FOK!fotograaf dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:38:54 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118040584
quote:

Als er direct gevaar is (zoals hier, zwaar slipgevaar), gewoon 112 bellen. Die zien maar wat ze ermee doen. Geen direct gevaar (bijv. rotzooi op de vluchtstrook), RWS of 8844 bellen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118040660
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:06 schreef lipjes het volgende:

En ja dat is ook leuk ja :P
Reed in zo'n geval eens met de motor achter een auto.
Zonder handschoenen, hahahaaa wát een pijniging was dat! :P
pi_118042546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als er direct gevaar is (zoals hier, zwaar slipgevaar), gewoon 112 bellen. Die zien maar wat ze ermee doen. Geen direct gevaar (bijv. rotzooi op de vluchtstrook), RWS of 8844 bellen.
Idd bij direct gevaar zou ik ook 112 bellen. Die zorgen dan wel dat het meteen bij de juiste personen komt.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:34:59 #288
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118042867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Een oom van mij is zelfs overleden doordat een boer het niet had opgeruimd en toen nog geen bordjes had neergezet.. (met werkbusje in de slip geraakt en ondersteboven in de sloot beland..) Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..
Top dus dat je steeds belt!

[..]

Inderdaad ja.. Vermoedelijk zit daardoor mijn motorkap vol met steenslag.. :(
Ja ik ben niet all-risk verzekerd, dus als ik onderuitga is het mijn eigen schade die ik mag betalen.
Dus ik blijf bellen.
rijd vandaag weer over die weg terug, vanochtend even vermeden.
Als het er dan nog ligt stop ik aan de kant van de weg en bel ik gewoon direct.

Tevens even oppassen met 112 bellen, dat kan wel eens niet gewaardeerd worden.
0900-8844 werkt op zich ook prima.
En voor minder gevaarlijke wegsituaties http://www.mag-nl.org/cms(...)aarlijke-wegsituatie O-)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:37:47 #289
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118043022
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

RWS reageert alleen op A wegen, N wegen en minder zijn voor de gemeente.
Kwam ik een paar maand geleden achter :P
pi_118043096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:20 schreef Marco001 het volgende:

Boer is toen zelfs vrijuit gegaan! Omdat hij tegen de rechter zei te willen verhuizen naar Canada en dat dat niet zo eenvoudig gaat met strafblad..

Dat is écht absurd! :X
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:46:36 #291
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118043482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is écht absurd! :X
Ik had hem buiten de rechtbank opgewacht en hem helemaal de tering in geslagen.
Zou ik gerust een jaartje voor willen zitten in zo een geval :P
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:07:56 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118044403
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:37 schreef lipjes het volgende:

RWS reageert alleen op A wegen, N wegen en minder zijn voor de gemeente.
Kwam ik een paar maand geleden achter :P
Nee, RWS doet wat met meldingen over wegen die onder hun beheer vallen. Dat zijn veelal A-wegen, maar kunnen ook N-wegen zijn. Andersom worden er ook A-wegen beheerd door provincies.
pi_118046950
Werkt ook niet altijd.

Er is hier een stukje weg in de buurt, overigens op een heerlijke weg voor de motor verder..

https://maps.google.com/?(...)p=12,241.75,,0,14.62

En in dat kruispunt/T-splitsing ligt altijd grind. Levensgevaarlijk en toen ik een paar maanden terug daar bijna onderuit gegaan ben op de motor, ookal weet ik ervan omdat ik er vaak rijd, heb ik eens gebeld. Zou wel naar gekeken worden. Drie weken later lag er dus zelfs nog meer grind. Toen heb ik er een gewoonte van gemaakt om elke keer als ik daar langs kwam, meestal 1, soms 2 keer per dag, de gemeente te bellen. Ongeveer een maand volgehouden, maar het ligt er nog steeds |:(
  FOK!fotograaf dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:04:38 #294
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118058612
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja ik ben niet all-risk verzekerd, dus als ik onderuitga is het mijn eigen schade die ik mag betalen.
Dus ik blijf bellen.
rijd vandaag weer over die weg terug, vanochtend even vermeden.
Als het er dan nog ligt stop ik aan de kant van de weg en bel ik gewoon direct.

Tevens even oppassen met 112 bellen, dat kan wel eens niet gewaardeerd worden.
0900-8844 werkt op zich ook prima.
En voor minder gevaarlijke wegsituaties http://www.mag-nl.org/cms(...)aarlijke-wegsituatie O-)
Direct gevaar/levensgevaar voor jou. Als je onderuit gaat en de vangrail in klapt met de motor?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:21:23 #295
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_118059539
Irritatie momentje wat geregeld voorbij komt, mensen die rechtdoor over een rotonde gaan maar hun knipperlicht naar links uit doen alsof ze de rotonde driekwart nemen, of mensen die een rotonde driekwart nemen en geen knipperlicht uit doen..
pi_118060067
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef FRDeventer het volgende:
of mensen die een rotonde driekwart nemen en geen knipperlicht uit doen..
Als je bedoelt geen knipperlicht naar links te gebruiken bij het oprijden van de rotonde: Dat is niet verplicht.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:34:01 #297
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118060364
Vanmiddag op de terugweg van het werk werd het stereotype weer eens bevestigd: een paars parelmoeren Golf III met twee petjes erin die net boven het dashboard uitkomen, een hoop plasticwerk aan de buitenkant en lichtunits die zo verduisterd zijn dat de lichten niet meer zichtbaar zijn. Ik haal diegene in op de A73 en rij er even naast omdat de linkerbaan niet doorrijdt. Komt die wawa ineens gewoon naar links met z'n knipperlicht aan (hij had me gezien, dat weet ik 100% zeker, ik was zijn dode hoek al lang voorbij), ik wil eerst de auto nog gewoon op z'n plaats houden, maar uiteindelijk toch maar (onder begeleiding van luid getoeter van mijn kant) eieren voor mijn geld gekozen. Heb geen zin in schade... Als ik mijn leaseauto van mijn vorige werk nog had gehad, hadden ze toch echt pech gehad en hadden ze kunnen staan huilen bij hun bekraste kutbak }:|
Don't let my username fool you...
pi_118066149
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je bedoelt geen knipperlicht naar links te gebruiken bij het oprijden van de rotonde: Dat is niet verplicht.
Wordt bij rijlessen vaak wel aangeleerd.

En kan je in België en Duitsland dan weer een prent opleveren. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_118067272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef FRDeventer het volgende:
Irritatie momentje wat geregeld voorbij komt, mensen die rechtdoor over een rotonde gaan maar hun knipperlicht naar links uit doen alsof ze de rotonde driekwart nemen, of mensen die een rotonde driekwart nemen en geen knipperlicht uit doen..
Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
pi_118067356
Knipperlicht uit doen? :{
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')