Dat is natuurlijk nooit verkeerdquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:52 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat je dacht dat ze aan de uva studeerde. Ik denk te veel.![]()
Dat is wel handig ja...weekje is vaak wel minimaal vind ik. Dan heb je nog net genoeg tijd om het ook nog eens kritisch over te lezen en evt aan te passenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Toch maar eens beginnen aan die paper die ik vrijdag af moet hebben
True. Het scheelt daarentegen dat het een niet al te moeilijk onderwerp is. Dat is dan ook gelijk de reden dat ik er wat later aan beginquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is wel handig ja...weekje is vaak wel minimaal vind ik. Dan heb je nog net genoeg tijd om het ook nog eens kritisch over te lezen en evt aan te passen
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:32 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, uitstellen.![]()
Langstudeerboete is toch weg
Beoordeling is erg streng, dus je moet echt goed leren. je moest vorig jaar op 2 tentamens (allebei 45 vragen) er 60 van de 90 goed hebben voor een 5.5. Zijn erg veel mensen op gezakt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:46 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Fair enough.![]()
Iemand nog tips voor m'n eerste tentamen (IRW) a.s. vrijdag?
Nee je moet nooit onnodig uitstellen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:32 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, uitstellen.![]()
Langstudeerboete is toch weg
Ohja dat is een uitzondering jaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Was een grapjeTenzij het over opruimen gaat
Niet falen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:46 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Fair enough.![]()
Iemand nog tips voor m'n eerste tentamen (IRW) a.s. vrijdag?
Handige tip welquote:
kijk in theorie gaat het allemaal prima, 30 mc vragen van de 45 goed en je bent binnen.quote:
61 uit 90quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:16 schreef Bananenman het volgende:
IRW was echt heel bot eerste tentamen inderdaad. Falen ook elk jaar ontiegelijk veel mensen voor de eerste keer (incluis ondergetekende).
we zien wel waar het schip strandquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:33 schreef eriksd het volgende:
Succes op de arbeidsmarkt, alles wordt nu meegenomen.
Met -dt, schoft!quote:
We zien wel waar het schip loopquote:
Nu heb je de kans om er iets aan te doen.quote:
http://books.google.nl/bo(...)tiebelasting&f=falsequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:36 schreef GlowMouse het volgende:
Zoveel fiscalisten hier, kent iemand de ratio van de assurantiebelasting?
Opzoeken op officiele bekendmakingen, pdf downloaden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:38 schreef Speedy_T het volgende:
Even een vraag over verwijzen. Ik zit nu een memorie van toelichting door te spitten via de Kluwer Navigator en ik wil graag naar een bepaalde passage verwijzen. Alleen kan ik dus niet zien op welke pagina dit staat aangezien ik gewoon één grote lap tekst voor me heb. Hoe pak je dat aan?
Thx! het is alweer een tijdje geledenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opzoeken op officiele bekendmakingen, pdf downloaden?
Dat komt neer op "we hebben geld nodig en verbruikers van financiële diensten mogen bijdragen aan de algemene middelen." Waarom er veel financiële diensten onbelast blijven, is een raadsel. Een verhoging lijkt me niet uit te leggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
http://books.google.nl/bo(...)tiebelasting&f=false
Hetzelfde kan gezegd worden voor de overdrachtsbelasting (daarom staan ze beiden in BRV). Er was/is geld nodig. Vanuit fiscaal oogpunt is het namelijk een rare belasting, welke amper is uit te leggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat komt neer op "we hebben geld nodig en verbruikers van financiële diensten mogen bijdragen aan de algemene middelen." Waarom er veel financiële diensten onbelast blijven, is een raadsel. Een verhoging lijkt me niet uit te leggen.
De aanstaande verhoging van de assurantiebelasting wordt extra leuk omdat er, itt de omzetbelasting, geen wettelijke bepaling is die ziet op aanpassing van bestaande overeenkomsten.
Nou nee, want je hebt een overeenkomst met je verzekeraar dat je maandelijks bedrag x betaalt en daarvoor verzekerd wordt. Dan kan de verzekeraar niet ineens 10,3% meer rekenen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Even uit m'n hoofd gezegd is de assurantiebelasting verschuldigd als een premie 'vervalt', dus aan het einde van elke maand bijvoorbeeld en er elke keer dus een aparte 'transactie' plaatsvindt. Ik weet niet in hoeverre daar dan elke keer het 'geldend' tarief op wordt toegepast. In dat geval zou deze verhoging namelijk probleemloos doorgevoerd kunnen worden.
Zegt jouw link nou niet wat ik zeg? Ze spreken daar over jaarbetalingen van de premies. Kennelijk kan het dus niet als je maandelijks (of per kwartaal) betaalt, omdat je dan onder het hogere tarief valt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nou nee, want je hebt een overeenkomst met je verzekeraar dat je maandelijks bedrag x betaalt en daarvoor verzekerd wordt. Dan kan de verzekeraar niet ineens 10,3% meer rekenen.
Het grote ontwijken is overigens net begonnen:
http://www.nu.nl/geldzake(...)d-jaar-omzeilen.html
Ik waardeer je hulp maar als je goed leest zie je dat ik vraag om de uitwerkingen van 2010-2011 , deze uitwerkingen zijn van vorig jaar. Ze switchen om het jaar van goederenrecht naar verbintenissenrecht dus vandaar mijn zoektocht naar de antwoorden van 2010-2011.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:44 schreef Giku het volgende:
[..]
http://www.studeersnel.nl(...)s-recht-/11/270/7222
Dat was makkelijk
Overigens, die vragen veranderen echt niet zo veel dat je ze niet meer snapt. Romeins recht is niet echt een vak dat de nodige veranderingen mee maakt dacht ik zo.
Je mag markeren (maar niet bijv. enkele letters van een paar woorden om zo een code te maken), onderstrepen, plakkertjes erin doen maar enkel met gangbare afkortingen van wetten, en ik meen ook artikelen (maar dit zou ik moeten navragen aan iemand van mijn werkgroep, tutor heeft het wel gezegd). Juncto's en andere verwijzingen mogen daarentegen NIET.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:13 schreef Rummikub het volgende:
Ik heb net allemaal mooie plakkertjes in mijn SDU bundel gestopt, maar ik vroeg me af of het op het tentamen toegestaan is om ook die andere plakkertjes met eigen tekst erop erin te stoppen? Ik denk van wel, maar even voor de zekerheid... Het betreft de EUR, mocht dat wat uitmaken.
Vrijdag eerste tentamen
Geen juncto's? Wat is dat voor onzin zeg. Je hebt toch juist een wettenbundel om zo niet de artikelen (en dus verwijzingen) uit je hoofd te leren. Ik weet wel in welke hoek ik moet zoeken, maar een juncto her en der is toch wel handig. Ben ik even blij dat de UvA zoiets niet hanteert...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:43 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Je mag markeren (maar niet bijv. enkele letters van een paar woorden om zo een code te maken), onderstrepen, plakkertjes erin doen maar enkel met gangbare afkortingen van wetten, en ik meen ook artikelen (maar dit zou ik moeten navragen aan iemand van mijn werkgroep, tutor heeft het wel gezegd). Juncto's en andere verwijzingen mogen daarentegen NIET.
Succes vrijdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |