abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:33:34 #201
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_117553410
Ben benieuwd naar de engelse review van Andi! (www.gizchina.com)

Foto's zien er goed uit! Mijn Sony Erricson (nog net met kleurenbeelscherm, nokia-style) icm ipod touch 2g (waarvan fysieke knoppen het amper doen) zijn hard toe aan vervanging!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 oktober 2012 @ 17:35:08 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117553451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Antutu benchmark volgens mij.
Hmm oke. Mijn SGS met een nightly van CM9 (build van 19 juli) heeft 2940pnt. Das een heel stuk minder.
pi_117553918
Jammer dat het niet geleverd wordt met android 4.1, maar het is nog steeds een sexy gsm
pi_117554147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:51 schreef Majinster het volgende:
Jammer dat het niet geleverd wordt met android 4.1, maar het is nog steeds een sexy gsm
hoe kom je daar nou weer bij dan? :{
pi_117554227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:58 schreef Downstar het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou weer bij dan? :{
http://file.ejiayu.com/at(...)eb22emvbaii9ra99.jpg
pi_117554326
Ja ik zie ook alleen maar foto's en screenshots waar Android 4.0.4 op staat. Android 4.1 kan je wel vergeten denk ik. Lijkt me sterk dat ze dat nu nog in zo'n korte tijd erop gaan zetten. Maar zo'n ramp is dat nou ook weer niet. Als het er wel op zit is het mooi meegenomen, zo zie ik het.
pi_117554385
Die foto's zijn veelal oud die gepost zijn nu..

Daarnaast, mocht hij er nu niet gelijk opstaan, komt er met 95% zekerheid een update naar JellyBean ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Downstar op 03-10-2012 18:38:01 ]
pi_117558119
ding is al geroot, dus custom rom erop met jelly bean en klaar.

start eerst maar eens met verzenden naar NL !!! $@*$*@&#!
pi_117558878
Inderdaad. Na morgen hopelijk wat schot in de zaak.
Hopelijk........ pff
Love is in the air!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:06:16 #210
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_117559759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:50 schreef Landgeld het volgende:
Inderdaad. Na morgen hopelijk wat schot in de zaak.
Hopelijk........ pff
Vind dat er al redelijk wat schot in de zaak inzit, na de licentie die telefoons bijna gelijk uitgeleverd, reken maar dat wij snel aan de beurt komen ;) Ik gok dat Lightake ze voor 10 oktober wel verzend ;) Misschien dan toch nog voor november in huis wat ik aan het begin al hoopte ;)

EDIT: Wel heel veel ;) in deze post :P
pi_117560851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:06 schreef Downstar het volgende:
Die foto's zijn veelal oud die gepost zijn nu..

Daarnaast, mocht hij er nu niet gelijk opstaan, komt er met 95% zekerheid een update naar JellyBean ;)
Volgens mij zijn de meeste foto's (behalve die van de zilverkleurige) juist van zeer recent. Onderstaande foto bijvoorbeeld is van vandaag. Heb er nog een foto bij gezet uit dezelfde serie waar de datum op staat.

Foto's komen hier vandaan:
http://bbs.ejiayu.com/for(...)&tid=254173&ctid=362

Ik ga dus uit van 4.0.4.
pi_117560905
zo die g3 maakt prima fotos..het wachten duurt wel erg lang maar ok.. zo een beetje elke dag igg 2 x checken of er een status verandering is bij mijn lightake bestelling..
pi_117561062
misschien dadelijk nodig... how to change from chinese to english..
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:30:40 #214
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_117561104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:26 schreef henkieve het volgende:
zo die g3 maakt prima fotos..het wachten duurt wel erg lang maar ok.. zo een beetje elke dag igg 2 x checken of er een status verandering is bij mijn lightake bestelling..
Denk dat je beter dit forum 2x per dag kan checken, mocht lightake ze verzonden hebben dan word het hier zo hard geschreeuwd :P
pi_117562274
Ik heb hier:

http://pan.baidu.com/share/link?shareid=67739&uk=571538340

even een zipje gedownload met wat onbewerkte foto's die met de camera van de G3 gemaakt zijn. Als je tot 100% inzoomt dan zie je dat de kwaliteit helaas niet al te best is (totaal geen detail, een slechte sensor dus). Maar ja, dat wist ik ook wel van tevoren en zal voor de meeste mensen hier ook geen punt zijn, denk ik...
pi_117563075
Ach, valt best mee toch? Vind het ruimschoots acceptabel :)
http://i.imgur.com/kqkNF.jpg
Sowieso beter dan veel andere telefooncamera's.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:10:21 #217
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_117563156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:55 schreef gz_robert het volgende:
Ik heb hier:

http://pan.baidu.com/share/link?shareid=67739&uk=571538340

even een zipje gedownload met wat onbewerkte foto's die met de camera van de G3 gemaakt zijn. Als je tot 100% inzoomt dan zie je dat de kwaliteit helaas niet al te best is (totaal geen detail, een slechte sensor dus). Maar ja, dat wist ik ook wel van tevoren en zal voor de meeste mensen hier ook geen punt zijn, denk ik...
Ik vind ze toppie, denk dat als bij elke foto ver genoeg inzoomt het vervaagt, heb er niet teveel verstand van maar vind het er prima uitzien, als je echte foto's wil maken moet je een spiegelreflexcamera kopen :P
pi_117563203
Voor als iemand ze even wat makkelijker wil bekijken, zonder rare Chinese knopjes te drukken:
http://imgur.com/a/DqoVv#5
pi_117563274
ik vind ze beter dan verwacht :P
pi_117564133
Me2 vind ze er prima uitzien.
pi_117565062
Nee sorry, ben het niet met jullie eens. De camera is echt niet best, best wel slecht eigenlijk. Ik heb een crop gemaakt (100%) en daar zie je dat de foto's totaal geen detail hebben. Het lijkt wel een schilderij, zo slecht. En die crop is nog gemaakt van iets dat redelijk op de voorgrond staat ook... Ook kan 'ie niet overweg met hoge contrasten, waardoor delen van foto's vaak overbelicht zullen zijn. Neem van mij aan, zelfs de goedkoopste HTC of Samsung maakt nog betere foto's en een vergelijking met een Sony of de iPhone ga ik maar helemaal niet aan beginnen... Het komt waarschijnlijk vooral doordat een heel goedkope sensor is gebruikt. Maar zoals ik al zei, het zal voor de meesten geen enkel punt zijn en de foto's zijn goed genoeg om fotootjes via Facebook te delen of zo...

Originele foto:

Crop:
pi_117565069
Prima foto's inderdaad. Begin ook steeds meer naar de JaaJuu, misschien dat ik toch maar eens mijn iPhone 4 klaar ga maken voor verkoop (sowieso, want ook al kies ik voor de veilige weg, dan nog gaat die iPhone4 lekker de deur uit)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117565268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:37 schreef gz_robert het volgende:
Nee sorry, ben het niet met jullie eens. De camera is echt niet best, best wel slecht eigenlijk. Ik heb een crop gemaakt (100%) en daar zie je dat de foto's totaal geen detail hebben. Het lijkt wel een schilderij, zo slecht. En die crop is nog gemaakt van iets dat redelijk op de voorgrond staat ook... Ook kan 'ie niet overweg met hoge contrasten, waardoor delen van foto's vaak overbelicht zullen zijn. Neem van mij aan, zelfs de goedkoopste HTC of Samsung maakt nog betere foto's en een vergelijking met een Sony of de iPhone ga ik maar helemaal niet aan beginnen... Het komt waarschijnlijk vooral doordat een heel goedkope sensor is gebruikt. Maar zoals ik al zei, het zal voor de meesten geen enkel punt zijn en de foto's zijn goed genoeg om fotootjes via Facebook te delen of zo...

Originele foto:
[ afbeelding ]

Crop:
[ afbeelding ]
en daar betaal je dan 130 euro voor :r :r :r :r :r :') :') :') :') :')
pi_117565301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Mijn Nikon DSLR maak veel betere foto's inderdaad. Schijttelefoon.
pi_117565527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:37 schreef gz_robert het volgende:

Originele foto:
[ afbeelding ]

Crop:
[ afbeelding ]
Tis echt niet minder goed dan veel telefoons hoor.

Goed genoeg om nuttig te zijn in ieder geval.
Geen referral hier.
pi_117566335
GZ_robert vergelijk telefooncameras met DSLR's geloof ik..

dit is prima te doen man.. waarvoor gebruik je nou een telefooncamera dan?
juist voor die foto's voor facebook etc..

daarnaast snap ik totaal niet waar jij heen gaat met je argument dat de goedkopere htc phones betere fotos maken... Mijn wildfire heeft precies diezelfde 'schilderblur' als deze camera..

Daarnaast iphone camera's zijn bagger man!
pi_117566610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef Downstar het volgende:

dit is prima te doen man.. waarvoor gebruik je nou een telefooncamera dan?
juist voor die foto's voor facebook etc..

daarnaast snap ik totaal niet waar jij heen gaat met je argument dat de goedkopere htc phones betere fotos maken... Mijn wildfire heeft precies diezelfde 'schilderblur' als deze camera..

Daarnaast iphone camera's zijn bagger man!
Jup, m'n 3GS maakt ook geen geweldig foto's. Als ik ze naast elkaar leg, zien die van de Jiayu er beter uit.
Geen referral hier.
pi_117567229
Ziet er erg goed uit!
pi_117567311
doe mij een dual sim nikon camera... |:(
pi_117567439
Telefooncamera's zijn camera's om snelle en practische snapshots te maken, niet om uit een vliegtuig te springen als je een student fotografie bent :')
pi_117568186
Het kunnen best goeie foto's zijn, wat het ook zijn, maar waarom zou je in hemelsnaam een telefoon verkiezen boven een DSLR of 'premium' compact camera?

Ik gebruik af en toe mijn camera om leuke foto's te maken, twitter, instagram, dat soort ongein.
Maar voornamelijk om iets te onthouden/vast te leggen zoals productnummers van bijvoorbeeld mobiele telefoons, tv's, wasmachines enz enz. is zo'n camera gewoon erg handig. Als ik weet dat ik de deur uit ga om ergens foto's te gaan maken neem ik sowieso de compact-camera mee ipv te moeten klooien met een baggercam van de iPhone. Zolang de kleuren niet te contrasterend zijn en natuurgetrouw ogen, ben ik al snel tevreden.
pi_117568667
Helemaal mee eens hoor. Vond jouw opmerking alleen zo treffend overeenkomen met wat HTC dus gedaan had :P
pi_117568767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:19 schreef Meike26 het volgende:
Het kunnen best goeie foto's zijn, wat het ook zijn, maar waarom zou je in hemelsnaam een telefoon verkiezen boven een DSLR of 'premium' compact camera?

Ik gebruik af en toe mijn camera om leuke foto's te maken, twitter, instagram, dat soort ongein.
Maar voornamelijk om iets te onthouden/vast te leggen zoals productnummers van bijvoorbeeld mobiele telefoons, tv's, wasmachines enz enz. is zo'n camera gewoon erg handig. Als ik weet dat ik de deur uit ga om ergens foto's te gaan maken neem ik sowieso de compact-camera mee ipv te moeten klooien met een baggercam van de iPhone. Zolang de kleuren niet te contrasterend zijn en natuurgetrouw ogen, ben ik al snel tevreden.
Ik zou een losse camera nooit meenemen :p en als ik al foto's maak is het voor een indruk of bepaalde situatie die leuk is om later terug te kijken. Dan zijn de kwaliteit van de foto's van de g3 zoals ik die nu heb gezien meer dan voldoende. Zie niet in waarom mensen een hogere kwaliteit foto nodig zouden hebben tenzij ze het voor werk of als hobby gebruiken.
pi_117568952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:27 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Zie niet in waarom mensen een hogere kwaliteit foto nodig zouden hebben tenzij ze het voor werk of als hobby gebruiken.
Omdat sommige kinderen altijd het beste van het beste moeten, ook al verdienen ze ¤6/uur
pi_117569009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:25 schreef Melkunie het volgende:
Helemaal mee eens hoor. Vond jouw opmerking alleen zo treffend overeenkomen met wat HTC dus gedaan had :P
Dat is omdat het een reclame is op tv :P.

Nick Jolola :').
Geen referral hier.
pi_117569050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:25 schreef Melkunie het volgende:
O' Realy ?? :D

@ebayaccountje, dat dus, ik heb fotografie als hobbie, niet dat ik er veel vanaf weet, maar ik wil wel mijn best doen voor een goede foto. Dan vind ik het 'zoomen' om de juiste compositie te vinden wel belangrijk. Iets wat met de camera van een telefoon meestal niet tot nauwelijks goed gaat.
pi_117569118
gz_robert een Nikon, ik ben een Jiayu G3. :')
pi_117569146
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Tis echt niet minder goed dan veel telefoons hoor.

Goed genoeg om nuttig te zijn in ieder geval.
Het is helaas echt wel een stuk minder goed dan de meeste telefoons van de bekende merken, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik wist dit ook wel van tevoren, maar ik had toch een beetje gehoopt dat het beter zou zijn... Cynische opmerkingen over een Nikon DSLR (ik heb er zelf ook een) zijn leuk hoor, maar je moet gewoon eerlijk zijn. De foto's van de G3 komen gewoon echt bij lange na niet in de buurt van de foto's van bijv. een Samsung of HTC met vergelijkbare specs, laat staan een Sony, iPhone of Xiaomi, maar die zijn dan ook minstens vier keer zo duur, dat weet ik.
Het is gewoon dat ik zelf iets meer aan fotografie doe dan gemiddeld en ik best baalde van de slechte camera op mijn ZTE Blade. Die van de G3 is zo te zien nauwelijks beter (en ik heb nog veel meer foto's bekeken dan alleen deze). Helaas, pindakaas voor mij en ik neem het - gezien de prijs - voor lief...
Maar ik zal ophouden over de camera, ik begrijp heus wel dat de meesten van jullie hem goed genoeg vinden en de G3 ook niet voor de camera kopen (doe ik zelf ook niet haha) :-).
pi_117569488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

O' Realy ?? :D

@ebayaccountje, dat dus, ik heb fotografie als hobbie, niet dat ik er veel vanaf weet, maar ik wil wel mijn best doen voor een goede foto. Dan vind ik het 'zoomen' om de juiste compositie te vinden wel belangrijk. Iets wat met de camera van een telefoon meestal niet tot nauwelijks goed gaat.
Kijk maar dat is het verschil aan eisen wat je stelt, want als er uberhaupt een andere telefoon is die aan je eisen kan voldoen dan neem jij genoegen met heel erg veel minder dan mijn kennissen die fotografie als hobbie hebben. Maar voor de normale gebruiker is deze meer dan voldoende + wat Banaanhangwagen zegt dat zal hier ook wel meespelenXD.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:26:39 #241
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_117572266
Seriously, geneuzel over de camera en foto kwaliteit.. :')_ Hoezo dubbeltje eerste rang?

Succes met het vinden van je sub 150 euro met betere camera en specs telefoon. ^O^
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:38:34 #242
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117572820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Telefooncamera's zijn camera's om snelle en practische snapshots te maken, niet om uit een vliegtuig te springen als je een student fotografie bent :')
_O- Ik moest lachen :')
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:05 schreef LittleBuddha het volgende:
doe mij een dual sim nikon camera... |:(
Passen die al in je rugzak :P?
quote:
9s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:26 schreef neo2000 het volgende:
Seriously, geneuzel over de camera en foto kwaliteit.. :')_ Hoezo dubbeltje eerste rang?

Succes met het vinden van je sub 150 euro met betere camera en specs telefoon. ^O^
Foto's zien er prima uit. Gewoon een 8MP sensor verder wordt er ook niks vermeld :P (geen fansy lensje etc).

Mijn Xperia S maakt best redelijke foto's alleen die kunnen nog niet op tegen een goede compact camera (laat staan tegen een DSLR).

Denk dat de foto's vergelijkbaar zijn met mijn Desire. Als ik bekijk wat de in Nederland verkochte telefoons van 150 afleveren dan is de Jiayu nog een schoolvoorbeeld (als ik ze zo bekijk).

Het scherm en de ''looks'' daarvoor heb ik dit toestel gekozen. Als er een 5MP camera op zat had ik hem net zo hard geimporteerd :9 . (maar dat geld denk ik voor bijna iedereen hier).

Gz_Robert Wel fijn al die foto's :D! scheelt zelf weer rondstruinen op het forum van Jiayu 8)7
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117574291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Gelukkig hóef je hem niet te kopen he? ^O^
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_117574337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:21 schreef destrovel het volgende:

[..]

Gelukkig hóef je hem niet te kopen he? ^O^
Herken het sarcasme.
pi_117574635
Ik moet gewoon toch nog effe reageren over die camera. Laat ik eerst nog een keer zeggen dat het mij niet uitmaakt hoe goed of slecht die is. Ik heb de G3 al besteld, wetende dat de camera niet best is (ik had al diverse verontrustende samples gezien, zoals op Gizchina (http://www.gizchina.com/2012/08/30/jiayu-g3-camera-photo-samples/). Ik weet heus wel dat je voor deze prijs geen al te hoge eisen moet stellen aan de camera. En een telefooncamera is al gauw goed genoeg voor fotootjes op facebook... Maar het is gewoon onzin als je roept dat de G3 een goede camera heeft. De kwaliteit van de G3-camera is gewoon echt bagger.

quote:
Ik vergelijk telefooncamera's niet met spiegelreflexcamera's, want dat zou onzin zijn. Waar ik de camera van de G3 wel mee vergeleken heb, zijn de camera's van andere smartphones met vergelijkbare specs. En die zijn gewoon veel beter. Als je roept dat de camera van de iPhone bagger is, dan weet je echt niet waar je het over hebt. De camera van de iPhone (4/4S/5) komt in de buurt van een echte compactcamera. De betere smartphones van dit moment (niet alleen de iPhone dus) hebben een grotere, backside illuminated sensor en een uit meerdere elementen bestaande lens met een goed diafragma (F/2.4). Dat merk je echt wel hoor. En blijkbaar vinden toch veel mensen dit belangrijk, anders zouden de grote merken daar niet zo veel in investeren.

De G3 heeft dit allemaal niet en maakt gewoon nog steeds foto's van zeer matige kwaliteit. Sorry, maar zo is het nou eenmaal. Nauwelijks detail, veel overbelichte delen bij buitenfoto's, slechte kleuren. En kijk eens naar die foto van die vrouw die op dat krukje zit. Hoe onscherp is die? En dan zijn de lichtomstandigheden nog niet eens slecht (gewoon bij daglicht, zo te zien). Ik wil niet weten hoe een foto er bij mindere lichtomstandigheden uitziet...

quote:
Jup, m'n 3GS maakt ook geen geweldig foto's. Als ik ze naast elkaar leg, zien die van de Jiayu er beter uit.
Ja hallo, hoeveel jaar oud is die 3GS? Er zijn inmiddels alweer drie nieuwe iPhones verschenen, beetje kromme vergelijking dus.

Jiayu heeft dus geheel volgens verwachting (onder andere) bezuinigd op de camera, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Chinese topmerk Xiaomi, dat wel zeer goede camera's op zijn (duurdere) telefoons zet. Daar is niks mis mee, maar persoonlijk had ik toch op iets betere kwaliteit gehoopt, aangezien IK NIET alleen maar snelle fotootjes voor facebook maak met mijn telefoon (en niet altijd mijn DSLR en/of compactcamera overal mee naartoe wil nemen). Waarom koop ik dan geen duurdere smartphone met wel een goede camera? Omdat ik dat 4,5 inch HD-scherm met Gorillaglas en die dual-core processor wil en geen 600 euro wil uitgeven aan een telefoon waar ik misschien maar een jaar mee doe!!! :-)

Zo, en nu inderdaad kappen met dat geneuzel over die camera (waar ik zelf over begon, I know) :-).
pi_117576244
Wat een gepiep om die camera's. Ik vind het al heel wat dat deze ook een front camera heeft. Mijn tablet heeft er ook een en daar betaalde ik nog minder voor en zelfs die maakt mooie foto's. Camera is ook gewoon beter als die van mijn desire zo lijkt, die heeft namelijk veel meer beeldruis..
pi_117576929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:34 schreef gz_robert het volgende:
Waar ik de camera van de G3 wel mee vergeleken heb, zijn de camera's van andere smartphones met vergelijkbare specs.
[...]
De G3 heeft dit allemaal niet en maakt gewoon nog steeds foto's van zeer matige kwaliteit.
Maar de G3 camera heeft dan dus ook gewoon andere specs? :+
pi_117577103
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:22 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Herken het sarcasme.
Geen eisen stellen om half 1 graag :P
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_117577492
Eerst zelf het toestel in handen hebben en testen. Daarna zien we wel...... :P
pi_117577557
Downstar zal wel de eerste zijn die hem binnen heeft door de DHL verzending :P. We verwachten wel natuurlijk een uitgebreide review :D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_117577629
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:40 schreef rene90 het volgende:
Downstar zal wel de eerste zijn die hem binnen heeft door de DHL verzending :P. We verwachten wel natuurlijk een uitgebreide review :D
Dat ligt wel een beetje aan het systeem wat die chinezen hanteren. Logica is soms een beetje ver te zoeken daar. Als er 500 pre-orders zijn en er komen maar 200 telefoons binnen, dan hoop ik dat ze de eerste bestellers eerst sturen. Helaas ligt de ervaring bij dit soort praktijken anders.
pi_117577703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:45 schreef Nicap_tm het volgende:

[..]

Dat ligt wel een beetje aan het systeem wat die chinezen hanteren. Logica is soms een beetje ver te zoeken daar. Als er 500 pre-orders zijn en er komen maar 200 telefoons binnen, dan hoop ik dat ze de eerste bestellers eerst sturen. Helaas ligt de ervaring bij dit soort praktijken anders.
Dat is waar het is altijd afwachten. Straks gaan ze de grijze versie maken en omdat er daar niet veel van besteld zijn wordt die eerder opgestuurd :D
Top 5 China producten
pi_117578238
Nu heb ik een mail gestuurd aan Lightake om mijn order aan te passen naar DHL shipping.
Nu staat er dit bij mijn order:
客人要改运输方式,先不发货

Wat zou dit nou betekenen?
Google translate maakt dit er van:

Guests have to change the mode of transport first shipment
pi_117578656
Ik ben het trouwens eens met gz_robert. De opmerkingen zijn waar en er wordt door sommigen gedaan alsof hij kritiek heeft op de hele telefoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:38 schreef RobertNL het volgende:
Als er een 5MP camera op zat had ik hem net zo hard geimporteerd :9 . (maar dat geld denk ik voor bijna iedereen hier).
Hier ben ik het overigs ook mee eens.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:39:15 #255
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117578684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:16 schreef dj_ko het volgende:
Nu heb ik een mail gestuurd aan Lightake om mijn order aan te passen naar DHL shipping.
Nu staat er dit bij mijn order:
客人要改运输方式,先不发货

Wat zou dit nou betekenen?
Google translate maakt dit er van:

Guests have to change the mode of transport first shipment
Dat komt neer op een bericht met in essentie dat het niet helemaal duidelijk is welke shipping je wilt gebruiken en ze dus niet shippen voordat ze weer contact hebben gehad.

Dus nog even een berichtje sturen over je DHL shipping, en dan ook die shipping kosten betalen ;) (Want dit staat vaak als betalingen nog niet rond zijn icm shipping).
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_117578828
quote:
16s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:39 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Dat komt neer op een bericht met in essentie dat het niet helemaal duidelijk is welke shipping je wilt gebruiken en ze dus niet shippen voordat ze weer contact hebben gehad.

Dus nog even een berichtje sturen over je DHL shipping, en dan ook die shipping kosten betalen ;) (Want dit staat vaak als betalingen nog niet rond zijn icm shipping).
Dat zou goed kunnen idd, ik zal ze even contacten.
pi_117579944
"Collecting Products Now"

Kijk aan!
pi_117580005
Ik ook " Collecting Products Now " .
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:31:28 #259
384696 Ravocs
1 1 3 5 8 13 21 ....
pi_117580069
Ze zijn dus aan het werk, dit betekent volgens mij nog niet dat ze de telefoons hebben liggen. Dit gebeurde bij mij namelijk al op 12 sept.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:31:42 #260
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_117580078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
"Collecting Products Now"

Kijk aan!
Ja, dus? Dat is de standaard melding nadat je hebt besteld. Dat staat bij mij al bijna een maand zo.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_117580101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:31 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat is de standaard melding nadat je hebt besteld. Dat staat bij mij al bijna een maand zo.
Voor mij was het een update wel :) Mijn andere orders zijn ook gecanceld :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:44:31 #262
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_117580475
Het blijft voorlopig nog even wachten, volgens een vraag die was gesteld:

quote:
Please tell me, how many complete your National Day, and what information from the factory on terms of sales phone. thanks
en het antwoord:

quote:
10/4/2012 3:43:29 PM The public holidays for China''s National Day is from Sep 30th to October 8th, the released time for phone may will be confirmed after October 8th. Best regards. LT-Alice
pi_117581738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:34 schreef gz_robert het volgende:
Ik moet gewoon toch nog effe reageren over die camera. Laat ik eerst nog een keer zeggen dat het mij niet uitmaakt hoe goed of slecht die is. Ik heb de G3 al besteld, wetende dat de camera niet best is (ik had al diverse verontrustende samples gezien, zoals op Gizchina (http://www.gizchina.com/2012/08/30/jiayu-g3-camera-photo-samples/). Ik weet heus wel dat je voor deze prijs geen al te hoge eisen moet stellen aan de camera. En een telefooncamera is al gauw goed genoeg voor fotootjes op facebook... Maar het is gewoon onzin als je roept dat de G3 een goede camera heeft. De kwaliteit van de G3-camera is gewoon echt bagger.

[..]

Ik vergelijk telefooncamera's niet met spiegelreflexcamera's, want dat zou onzin zijn. Waar ik de camera van de G3 wel mee vergeleken heb, zijn de camera's van andere smartphones met vergelijkbare specs. En die zijn gewoon veel beter. Als je roept dat de camera van de iPhone bagger is, dan weet je echt niet waar je het over hebt. De camera van de iPhone (4/4S/5) komt in de buurt van een echte compactcamera. De betere smartphones van dit moment (niet alleen de iPhone dus) hebben een grotere, backside illuminated sensor en een uit meerdere elementen bestaande lens met een goed diafragma (F/2.4). Dat merk je echt wel hoor. En blijkbaar vinden toch veel mensen dit belangrijk, anders zouden de grote merken daar niet zo veel in investeren.

De G3 heeft dit allemaal niet en maakt gewoon nog steeds foto's van zeer matige kwaliteit. Sorry, maar zo is het nou eenmaal. Nauwelijks detail, veel overbelichte delen bij buitenfoto's, slechte kleuren. En kijk eens naar die foto van die vrouw die op dat krukje zit. Hoe onscherp is die? En dan zijn de lichtomstandigheden nog niet eens slecht (gewoon bij daglicht, zo te zien). Ik wil niet weten hoe een foto er bij mindere lichtomstandigheden uitziet...

[..]

Ja hallo, hoeveel jaar oud is die 3GS? Er zijn inmiddels alweer drie nieuwe iPhones verschenen, beetje kromme vergelijking dus.

Jiayu heeft dus geheel volgens verwachting (onder andere) bezuinigd op de camera, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Chinese topmerk Xiaomi, dat wel zeer goede camera's op zijn (duurdere) telefoons zet. Daar is niks mis mee, maar persoonlijk had ik toch op iets betere kwaliteit gehoopt, aangezien IK NIET alleen maar snelle fotootjes voor facebook maak met mijn telefoon (en niet altijd mijn DSLR en/of compactcamera overal mee naartoe wil nemen). Waarom koop ik dan geen duurdere smartphone met wel een goede camera? Omdat ik dat 4,5 inch HD-scherm met Gorillaglas en die dual-core processor wil en geen 600 euro wil uitgeven aan een telefoon waar ik misschien maar een jaar mee doe!!! :-)

Zo, en nu inderdaad kappen met dat geneuzel over die camera (waar ik zelf over begon, I know) :-).
Ik weet niet welke foto's jij ziet dan, maar de fotos die ik maak en zie met de Iphone 4s zijn slechter dan mijn wildfire 5 megapixel camera.. zeker in slecht verlichte ruimtes is de camera van de iphone 4s bagger..

hier even een snelle sample ( van iemand met een ENORME LAPTOP O-) :P) van een Iphone

en dit vind jij goed? belichting is hier volop(in normale zin), dus dat is geen excuus..

Bedrijven doen dat echt niet specifiek voor de personen alleen, dit is alleen maar marketingpraat
zelfde als bij normale compactcameras voor normale users..

Daar gaat het om; 'Hoeveel megapixel is die van jou?'
'20 megapixel!'
'whooooooooh zooveel VETTT COOL!'

Nogsteeds zijn er enorm veel mensen die focussen op het aantal megapixel..
en ook dat is het geval met camera's in telefoons, kijk naar die 41 MP camera van Nokia..
al die mensen die helemaal in de ban zijn over 41 MP..

gelukkig heeft nokia dit niet gedaan om 'scherpere' foto's te krijgen, maar om mooiere details te krijgen in zoomfunctionaliteit..

Maar wat is het nut van de andere telefoons waarin ze nu 20 MP camera's gaan doen?
het heeft alleen nut bij extra zoomfunctionaliteiten, wat heb je aan een foto van 20 MP anders,
de details zijn ook gewoon bij een 8-10 MP Camera ( van goede kwaliteit uiteraard) goed te behalen :P

daarnaast genoeg over camera's, ik snap je standpunt en zeker als je het ook anders wil gaan gebruiken dan alleen voor een FB shotje etc..
pi_117582082
Kan het aub over iets anders gaan dan over de camera (a) zo slecht kan die toch niet zijn...
pi_117582367
NEE :)
pi_117582823
Lightake is weer open zo te zien :)
status update Jiayu die ik niet kan lezen :D

Processing - Contact Us for Details (via HDHL)
pi_117582889
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:05 schreef dramatic het volgende:

[ afbeelding ]
Doe ff dat Chinese gebrabbel door Google Translate :P

Als je die van jou eerder verzenden dien ik een klacht ik, ik heb hem de 8ste gepre-orderd. :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:08:35 #268
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117582927
quote:

[ afbeelding ]
Ik kan Japans, er staat:
"Uw order is geexplodeerd tijdens verzenden. Kom langs bij een van onze kantoren." :P
pi_117582984
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:08 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik kan Japans, er staat:
"Uw order is geexplodeerd tijdens verzenden. Kom langs bij een van onze kantoren."
Gelukkig komt de telefoon uit China :P.
Geen referral hier.
pi_117582986
Zou dat even cool zijn zeg!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 4 oktober 2012 @ 12:11:30 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117583024
quote:

[ afbeelding ]
Translate het eventjes.
pi_117583092
"Aanvraag van de douanewaarde schrijven 20 dollar"

ik had ooit gevraagd een niet te hoog bedrag erop te zetten :P
nog niet verzonden dus, maar ze zijn wel weer actief!
pi_117583168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef dramatic het volgende:
"Aanvraag van de douanewaarde schrijven 20 dollar"

ik had ooit gevraagd een niet te hoog bedrag erop te zetten :P
nog niet verzonden dus, maar ze zijn wel weer actief!
Maar ja, de douane is ook niet gek. Als die precies een bedrag onder de 22 zien snappen die ook wel dat hier vast iemand invloed op heeft :P
Top 5 China producten
pi_117583238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar ja, de douane is ook niet gek. Als die precies een bedrag onder de 22 zien snappen die ook wel dat hier vast iemand invloed op heeft :P
Maar wat dan? vragen of ze er 50 van maken ofzo? :P ze zijn zelf met die 20 gekomen

iemand? wat is het beste om te doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door dramatic op 04-10-2012 12:31:10 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:44:04 #275
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_117584041
Ze zijn bij de douane echt niet dom. Als ze een telefoon zien en er staat een waarde bij van 20 dollar, dan weten ze best wel dat het een onmogelijk lage waarde is, zelfs voor een Chinese telefoon. Ik neem aan dat ze dan om de factuur gaan vragen?
pi_117584069
ik denk beter hellemaal niks XD alsof je er niet eens aan gedacht hebt dat het teveel kan kosten en dan gewoon hopen
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:45:29 #277
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117584089
Ik zou gewoon de gok nemen. Wat is het risico?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:47:37 #278
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_117584148
Het risico dat je telefoon, als die eruit gepikt wordt, er langer over doet voordat die bij je thuis is.
pi_117584418
en moet betalen!
pi_117584688
Ik laat m lekker via DHL versturen, dan betaal ik die ¤33 euro douane en invoer kosten wel. Voor een telefoon van ¤150 maakt me dat ook niet meer uit. Heb een keer gehad dat mijn pakketje een maand bij de douane heeft gelegen. Liever niet nog een X.
pi_117585155
Hm. Mijn status is nog hetzelfde.
pi_117585767
Statussen zijn ook het zelfde, sommige hebben alleen een kanttekening bij hun order gekregen
waarbij staat dat de waarde op het pakketje lager moet worden aangeven dan dat het is..

Ik laat hem via DHL zenden, heb ook gewoon 30$ als waarde op mijn pakket gezet
er zijn genoeg telefoons die rond die prijs in china te koop zijn hoor :P
pi_117586474
Hoe geef je dat van die waarde aan dan?
pi_117586990
Zojuist een mailtje ontvangen dat de telefoon is verstuurd :D De link die erbij zit zegt helaas niet zoveel..

Edit: Never mind, dit betreft alleen de "US to EU Plug Travel Power Adapter Converter Black" grr
pi_117587098
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:12 schreef DeHeer het volgende:
Zojuist een mailtje ontvangen dat de telefoon is verstuurd :D De link die erbij zit zegt helaas niet zoveel..
Printscreen?
Top 5 China producten
pi_117587128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Printscreen?
^^
pi_117587201
Wou net zeggen de G3s zijn nog niet binnen bij lightake, zelf hebben ze ook nog geen idee
wanneer ze wat binnen krijgen..
pi_117587295
Heb een aantal dagen geleden een request gedaan aan Lightake of ze mijn bestelling konden splitsen, de telefoon en een boel andere troep die ik besteld heb dus. Kan dit echter nergens meer vinden, zou dat wel moeten kunnen?
pi_117587950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:20 schreef Melkunie het volgende:
Heb een aantal dagen geleden een request gedaan aan Lightake of ze mijn bestelling konden splitsen, de telefoon en een boel andere troep die ik besteld heb dus. Kan dit echter nergens meer vinden, zou dat wel moeten kunnen?
Ik heb ook een request gedaan maar kan ook nergens de status van dat request terug vinden.
Volgens mij kan dat ook niet...
pi_117588194
Oke, dan zal het gewoon aan de feestdagen liggen :)
pi_117591705
quote:

[ afbeelding ]
Ik deed stiekem al de polonaise in mn eentje :P
pi_117595659
Deze al bekend? Is er 5 uur geleden op gezet. Je ziet vrij weinig eigenlijk :')
Top 5 China producten
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 4 oktober 2012 @ 18:23:48 #293
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117595756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:19 schreef rene90 het volgende:
360p :')! Snap niet dat ze daar niet betere camera's hebben _O-
pi_117595812
Echt hè. Elke fucking keer :')

Waar blijft die 1080p filmpie? :+
pi_117596381
filmen tijdens het stofzuigen :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:18:29 #296
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117597667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:19 schreef rene90 het volgende:
360P :')
Stofzuiger op de achtergrond :') :')
Nietzeggend filmpje :') :') :')
Kijken en genieten van een telefoon in een 360P met een stofzuiger :') :') :') :')

Ach maar je moet toch wat totdat je hem in de handen hebt :P
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:25 schreef Melkunie het volgende:
Echt hè. Elke fucking keer :')

Waar blijft die 1080p filmpie? :+
720P/1080P komt wanneer ik hem in handen heb :9
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:19:52 #297
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117597727
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:20 schreef Melkunie het volgende:
Denk dat ze daar eerdaags wel op terug komen. Meestal doen ze daar niet heel moeilijk over.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:36 schreef Downstar het volgende:
Statussen zijn ook het zelfde, sommige hebben alleen een kanttekening bij hun order gekregen
waarbij staat dat de waarde op het pakketje lager moet worden aangeven dan dat het is..

Ik laat hem via DHL zenden, heb ook gewoon 30$ als waarde op mijn pakket gezet
er zijn genoeg telefoons die rond die prijs in china te koop zijn hoor :P
Je liegt niet als je zegt dat het een Java phone is (zie aanklacht Oracle, die vonden het er op lijken :P)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:52:46 #298
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117602542
quote:

[ afbeelding ]
Staat bij mij exact hetzelfde, heb pas de 30e besteld. Maar dus geen collecting items...
Iemand lightake al gecontact wat het betekent - 'contact us for details'?
Koekje d'r bij?
pi_117602607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:52 schreef eleganza het volgende:

[..]

Staat bij mij exact hetzelfde, heb pas de 30e besteld. Maar dus geen collecting items...
Iemand lightake al gecontact wat het betekent - 'contact us for details'?
Vaag, nemen ze geen pre-orders meer aan misschien :P Of foutje in het systeem van de chinezen natuurlijk..
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:00:15 #300
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_117602964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Nick johola :W
Say whaaaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')