Zou wel een leuke budgetvakantie worden danquote:Op maandag 1 oktober 2012 08:40 schreef Roellie80 het volgende:
Ik doe wel mee, ik doe eigenlijk al maanden niks anders
Ow wacht! Deze maand niet, ik ga op vakantie volgende week
Het zit er bij mij een beetje ingebakken. Natuurlijk koop je wel je noodzakelijke dingen vanuit de supermarkt maar wat zou je verder nodig hebben?quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Zou wel een leuke budgetvakantie worden dan. Nee ik snap het, volgende keer beter! Heb je nog wel tips?
haha ik wilde dit vorige maand doen maar door omstandigheden is dat er allemaal niet van gekomen, nu een 2e kans. Op pinterest is er ook zo'n principe, de no-spend month. Daar staan ook wel wat tips in.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:58 schreef Mvr.Poes het volgende:
Leuk dat je meedoet stormqueen! Welkom! Post je ook hoe het je vergaat?
Wat kleding betreft, ik ben helaas niet in de luxe positie dat ik kasten vol heb. Ik had vroeger heel weinig en sinds dat ik uit huis ben en studeer is het wel beter maar voor sommige seizoenen (zoals herfst/winter) heb ik net aan genoeg/ te weinig.
Gelukkig heb ik vorige week nog een trui en een jurkje bijgekocht, scheelt weer.
Ik hou mijn budget wat ik voor eten heb (50-70 e p/w) ook aan deze maand. En als mijn kat ziek wordt neem ik dat arme dier ook gewoon mee naar de dierenarts. Je kan niet met alles stoppen natuurlijk, maar het gaat er ook meer om dat je je ervan bewust wordt hoeveel je nou eigelijk uitgeeft aan dingen die je wellicht helemaal niet nodig hebt.quote:
Ach ja. Als je daar een Viva-achtige campagne voor nodig hebt, so be it. Maar vraag me af wat het effect op lange termijn is. Je hebt in principe vrij weinig nodig naast je woonlasten, wat brood en rijst natuurlijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik hou mijn budget wat ik voor eten heb (50-70 e p/w) ook aan deze maand. En als mijn kat ziek wordt neem ik dat arme dier ook gewoon mee naar de dierenarts. Je kan niet met alles stoppen natuurlijk, maar het gaat er ook meer om dat je je ervan bewust wordt hoeveel je nou eigelijk uitgeeft aan dingen die je wellicht helemaal niet nodig hebt.
Dat is toch het hele punt? maar bij een hoop mensen gaat een hele hoop geld op aan iets waarvan je het vaak naderhand helemaal niet meer weet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach ja. Als je daar een Viva-achtige campagne voor nodig hebt, so be it. Maar vraag me af wat het effect op lange termijn is. Je hebt in principe vrij weinig nodig naast je woonlasten, wat brood en rijst natuurlijk.
Ja het principe is goed hoor. Maar het heeft een 'meh' randje. Beter is het om bewust te kopen wat je nodig hebt. Als je strijkijzer kapot gaat, koop gewoon een nieuwe. Als je bewust wilt doen, haal er 1 bij de kringloop. Of koop een eco-ijzer (ja, die bestaan).quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:53 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt? maar bij een hoop mensen gaat een hele hoop geld op aan iets waarvan je het vaak naderhand helemaal niet meer weet.
Nah ik ga vanmiddag ook gewoon een kruimelzuiger halen hoor. Waarom? Omdat ik er al een maand over loop te prakiseren dat ik gek wordt van de zooi van de katten en de stofzuiger toch wel zwaar is en vanwege ruimtegebrek verspreid is over 3 plaatsen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja het principe is goed hoor. Maar het heeft een 'meh' randje. Beter is het om bewust te kopen wat je nodig hebt. Als je strijkijzer kapot gaat, koop gewoon een nieuwe. Als je bewust wilt doen, haal er 1 bij de kringloop. Of koop een eco-ijzer (ja, die bestaan).
Maar een maandje de boel op pauze zetten (zo op het eerste gezicht voor de meeste alleen leuk omdat het geld bespaart (omdat er getrouwd moet worden bijv.)), mja.
Voor de prijs van een kruimelzuiger kun je 100 veger-en-blikken kopen met een energieverbruik van exact 0. Heb je voor elke verdieping 1,99 (gokje) uitgegeven. Dát heeft pas zinquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:57 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nah ik ga vanmiddag ook gewoon een kruimelzuiger halen hoor. Waarom? Omdat ik er al een maand over loop te prakiseren dat ik gek wordt van de zooi van de katten en de stofzuiger toch wel zwaar is en vanwege ruimtegebrek verspreid is over 3 plaatsen.
Voor mij is zo'n no-spend month niet gelijk niets meer kopen, maar je veel bewuster zijn van wát je koopt (dus wat jij zegt). Veel van mijn geld gaat namelijk op aan 'LEUK' , waarvan je geen idee achteraf meer hebt wat het precies was en of je er nou veel gelukkiger van bent geworden. Maar nu ik mezelf zo'n herinnering heb gegeven denk ik er wat meer bij na als ik geld uitgeef. En op die manier hoop ik dat er een beetje in te zetten voor de rest van het jaar zegmaar. Niet per sé omdat ik geld moet besparen want dan had ik dat allang gedaan![]()
da's waar. Maar dan hebben we natuurlijk ook nog de component 'lui' en dat ik niet de hele vloer afga met een stoffer en blik.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Voor de prijs van een kruimelzuiger kun je 100 veger-en-blikken kopen met een energieverbruik van exact 0. Heb je voor elke verdieping 1,99 (gokje) uitgegeven. Dát heeft pas zin.
Ik snap werkelijk niet dat dit zo nieuw is voor een aantal mensen.quote:
Dit soort initatieven zijn toch alleen maar goed om veranderingen te brengen in onze cultuur van massaconsumptie?quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:27 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat dit zo nieuw is voor een aantal mensen.
Hebben jullie normaal geen vrijheid meer dan? gaan jullie gebukt onder de verplichting gebruik te maken van kortingen/acties en aanbiedingen?
Je HOEFT echt niet naar de winkel. De enige rede om het centrum in te gaan is om iets te kopen wat aan vervanging toe is. Verlos jezelf van de eeuwige onlesbare consumptiedrang.
Waar haal jij dan uit dat je wel tweedehands mag kopen? 'Koop niets nieuws en ontdek de spullen die je al hebt' impliceert volgens mij niet dat je dan wel tweedehands spullen (die ook nieuw voor jou zijn) 'mag' kopen...quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:38 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vandaag is de eerste dag en het lijkt nog een beetje een ver van mijn bed show maar het is toch echt begonnen, vanaf vandaag mag ik een maand lang niks meer kopen!
Het voelt een beetje gek en het kopen is nog niet uit mijn systeen verbannen maar ik heb nog niet de drang om iets te kopen.
Volgens de bedenkers van het idee mag je wel dingen tweedehands kopen maar dat doe ik al vaak genoeg en dan zou ik het mezelf wel heel makkelijk maken. Dit doe ik dus ook niet.
Wellicht heeft het als onbedoeld bij-effect dat de overheid denkt dat het met de verhoging van de BTW te maken heeft en wordt die maatregel daarom weer teruggedraaidquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:56 schreef trovey het volgende:
Arme fabrikanten en ondernemers, gaat het al moeilijk en dan wil men een niet-kopen maand invoeren.![]()
Welkom!quote:
Dit gebeurd mij dus ook veels te vaak, daarom dat ik mee doe.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:30 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Dit soort initatieven zijn toch alleen maar goed om veranderingen te brengen in onze cultuur van massaconsumptie?
Ik ga vaak naar de winkels, vooral winkels zoals de Etos of kruidvat. Dan ben ik snel geneigd om kleine dingen te kopen, wat ook aardig optelt alles bij elkaar. Daarom is het goed om daarbij stil te staan en gewoon een maand even niks te kopen.
Leuk! Welkom! We gaan elkaar er doorheen helpenquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:53 schreef Tamashii het volgende:
Ik doe mee. EN dat wordt ongelofelijk moeilijk.
Volgens de website en hun twitter mag dat wel. Ik denk omdat je dan ook bewuster ergens mee bezig bent.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waar haal jij dan uit dat je wel tweedehands mag kopen? 'Koop niets nieuws en ontdek de spullen die je al hebt' impliceert volgens mij niet dat je dan wel tweedehands spullen (die ook nieuw voor jou zijn) 'mag' kopen...
[..]
Wellicht heeft het als onbedoeld bij-effect dat de overheid denkt dat het met de verhoging van de BTW te maken heeft en wordt die maatregel daarom weer teruggedraaid
Aha, oke... persoonlijk vind ik dat de hele actie zijn doel dan voorbij schiet, want het vergeten dat je spullen hebt en het herontdekken van de spullen die je hebt, heeft weinig te maken met al dan niet nieuw of tweedehands kopen... er zijn zat mensen die kasten vol tweedehands spullen hebben zonder te weten wat ze ook alweer precies bezitten, dat is niet voorbehouden aan 'nieuw-kopers'....quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:35 schreef Mvr.Poes het volgende:
Volgens de website en hun twitter mag dat wel. Ik denk omdat je dan ook bewuster ergens mee bezig bent.
Ik koop al veel merkkleding tweedehands dus ik heb het mezelf verboden. Maar ik snap het prima als je normaal alles nieuw koopt dat je het nu eens tweedehands gaat kopen. Dan bespaar je ook.
Ik doe ook niet aan alles mee van de actie, daarvoor vind ik het veel te idealistisch en voor mij niet realistisch maar een maandje bewust worden van je uitgaven en eens een maandje niks uitgeven kan volgens mij geen kwaadquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Aha, oke... persoonlijk vind ik dat de hele actie zijn doel dan voorbij schiet, want het vergeten dat je spullen hebt en het herontdekken van de spullen die je hebt, heeft weinig te maken met al dan niet nieuw of tweedehands kopen... er zijn zat mensen die kasten vol tweedehands spullen hebben zonder te weten wat ze ook alweer precies bezitten, dat is niet voorbehouden aan 'nieuw-kopers'....
Op het Lush-forumquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:45 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik lees hier al een aantal mensen die dit al een tijdje doen, echt heel erg knap!
Wat ik me afvraag, hoe ben je er op gekomen? Noodzaak? Uitgaven bijhouden? En, heb je nog tips?
Maar bij alles wat je koopt denk je toch wel na? "heb ik dit nodig, wil ik dit heel graag, kan ik het me veroorloven, is het het geld waard?"quote:
Ja, maar dan nog een tandje erger.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar bij alles wat je koopt denk je toch wel na? "heb ik dit nodig, wil ik dit heel graag, kan ik het me veroorloven, is het het geld waard?"
Dan snap ik niet dat je een actie als deze nodig hebt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog een tandje erger.
'Heb ik wel kleren die bij deze schoenen staan?' en dan niet gelijk een hele nieuwe garderobe kopen. Films kopen: 'Ik heb ze net in de bios/op tv gezien, ik kijk ze voorlopig toch niet.'
Boeken kopen: 'Ik heb nog dertig ongelezen boeken in de kast staan.'
Zulke dingen
Het begin is moeilijkquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:57 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je een actie als deze nodig hebt.Dan doe je het volgens mij toch al prima?
Blijf dromen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[
[..]
Wellicht heeft het als onbedoeld bij-effect dat de overheid denkt dat het met de verhoging van de BTW te maken heeft en wordt die maatregel daarom weer teruggedraaid
Je eigen portemonnee spekken en bewust worden in wat voor een consumptiemaatschappij we eigenlijk leven?quote:
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar bij alles wat je koopt denk je toch wel na? "heb ik dit nodig, wil ik dit heel graag, kan ik het me veroorloven, is het het geld waard?"
Hier sta ik helemaal achter.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:06 schreef Karina het volgende:
Ik koop eigenlijk alleen iets nieuws als het oude kapot is. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, dan blijf je aan de gang.
Maar ik ga plechtig aan mezelf beloven dat ik geen:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:54 schreef kirsten. het volgende:
Ik ga vanavond wel uit in LeidenKermisgeld is goed besteed toch, ik word van 2/3 oktober al een half jaar heel blij dus dat is heel bewust geld uitgeven
![]()
Dat was ook het eerste dat ik deed, al die e-mails uitzetten. Geen Esprit, Bol.com, H&M, Bookdepository, allemaal weg.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:28 schreef Bijou het volgende:
Ik ben al een poosje bezig om overbodige spullen weg te geven, dus in dat opzicht wordt het makkelijk deze maand. Alleen niks nieuws meer kopen lijkt me nog wel moeilijk.
Ik heb me in ieder geval uitgeschreven voor de nieuwbrieven van (online) modeketens, dat lijkt me een goed beginVooral die van de grote Z ben ik erg gevoelig voor....
Waren nog niet genoemd, thanks!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:49 schreef Bijou het volgende:
Zijn de website en facebook-pagina van dit initiatief eigenlijk al genoemd? Daar staan leuke tips op om te herwaarderen wat je al hebt en je kunt je inschrijven voor de nieuwsbrief.
http://www.buynothingnew.nl/
https://www.facebook.com/buynothingnew
Die klok is er volgende maand ook nog wel? Haha ik wil je er graag bij hebben. Maar de keus is aan jou natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde net na een maand wikken en wegen een nieuwe klok kopen, of überhaupt een klok, maar je hebt me weer laten twijfelen
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:53 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt? maar bij een hoop mensen gaat een hele hoop geld op aan iets waarvan je het vaak naderhand helemaal niet meer weet.
Met kleding heb ik toch al niet zoveel moeite om het niet te kopen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:30 schreef saaw het volgende:
Ik doe dat sinds begin dit studiejaar ook, simpelweg omdat ik geen stufi meer krijg en maar een heel klein beetje meer kan gaan werken,
Heb wel net een bulk nieuwe sokken en ondergoed gekocht omdat ik zoveel oude rommel had weggedonderd dat het echt nodig was, maar verder heb ik al 3 maanden niets gekocht dat ik niet nodig had. Het went verbazend snel!
Zoveel geef ik er nog niet aan uit in 5 jaarquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:42 schreef iFok. het volgende:
Ik ga ook meedoen, even een maand niks uitgeven. Afgelopen maand voor 700+ euro kleding gekocht.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant was ik al een sucker voor tweedehands en mag echt geen kleding meer kopen!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef Bijou het volgende:
Maar tweedehands kopen mag juist wel, dus je bent goed bezig
Echt waar?!quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Zoveel geef ik er nog niet aan uit in 5 jaar...wie weet nog langer.
Ja hoor, denk dat ik nog niet eens 100 euro uitgeef per jaar.quote:
Zo kan het ook ja.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja hoor, denk dat ik nog niet eens 100 euro uitgeef per jaar.Koop mijn dingen voor het grootste deel via de Kringloop(ja, daar kun je ook kleding en schoenen krijgen die niet of nauwelijks gedragen zijn, het is niet alleen maar stoffige afgedragen oude meuk vooral niet bij de dameskleding en -schoenen), eigenlijk alleen dingen als ondergoed en sokken e.d. koop ik nieuw en dan bij zaken als de Action, Wibra en Zeeman. Bij 700 euro kleding in één maand zou ik een ernstig probleem hebben om mijn vaste lasten te betalen.
Tikje maar.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:33 schreef iFok. het volgende:
[..]
Zo kan het ook ja.
700eu is heel veel, maar het is dan ook zo dat ik de komende (minimaal) 6 maanden helemaal niks nodig heb. Maar ik geef toe, ik ben een beetje doorgeslagen hierin.
Ach, de eerste 6 maanden zit je goed.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:52 schreef iFok. het volgende:
Tsjah
Misschien verander ik wel met het lezen van dit topic, laten we het hopen
Dat klinkt als een ervaringsdeskundigequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Gratis tip!
Verkoop geen spullen die je kan gaan missen want dan krijg je waterlanders en/of ga je ze weer terugkopen voor veel meer geld...
Ja toch. Een terugkeer naar waar het écht om gaat. Niet van dat oppervlakkige.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:17 schreef Incantrix het volgende:
Ik doe dus niet écht mee met jullie, maar ik zal wel meelezen, leuk dat meer mensen met deze 'bewustwording' bezig zijn
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 06:52 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dat klinkt als een ervaringsdeskundige
Dat is denk ik ook veel zinvoller dan deze tijdelijke pauze. Wij besparen momenteel ook door het afschaffen van de BSO, betere boodschappenlijstjes (en je er ook aan houden), opzeggen van wat overbodige abbo's en het overstappen naar een andere energieleverancier enkele 100-en euro's per maand. Bizar wat we eerst over boord gooiden kennelijk. Onze spaarrekening vaart er wel bijquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:17 schreef Incantrix het volgende:
Onze bewustwording ligt op dit moment vooral in het vaststellen van budgetten voor dingen (boodschappen bijvoorbeeld, de afgelopen maanden bespaarden we op deze manier 400 euro per maand) en dat wij beiden minder snel prullaria en onzin die we eigenlijk niet nodig hebben bestellen. Mijn lief neemt nu meer eten mee van thuis i.p.v. de bedrijfskantine te spekken en zulks.
Ik doe dus niet écht mee met jullie, maar ik zal wel meelezen, leuk dat meer mensen met deze 'bewustwording' bezig zijn
Same here, onze verzekeringen bleken ¤ 30,= per maand goedkoper te kunnen (en dat is nog exclusief de ziektekosten), onze telefoons kunnen met simonly + los toestel ook flink goedkoper. Dat je je dan echt afvraagt hoe je dat nu al die tijd hebt kunnen missen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook veel zinvoller dan deze tijdelijke pauze. Wij besparen momenteel ook door het afschaffen van de BSO, betere boodschappenlijstjes (en je er ook aan houden), opzeggen van wat overbodige abbo's en het overstappen naar een andere energieleverancier enkele 100-en euro's per maand. Bizar wat we eerst over boord gooiden kennelijk. Onze spaarrekening vaart er wel bij.
Mij valt vooral op hoe makkelijk het is. Alleen al door van energieleverancier over te stappen besparen wij nu al ruim 2 tientjes per maand (250 euro/jaar dus!) terwijl de stroom exact hetzelfde is. Goede strakke boodschappen lijstjes maken scheelt ook een paar tientjes per week.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:57 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Same here, onze verzekeringen bleken ¤ 30,= per maand goedkoper te kunnen (en dat is nog exclusief de ziektekosten), onze telefoons kunnen met simonly + los toestel ook flink goedkoper. Dat je je dan echt afvraagt hoe je dat nu al die tijd hebt kunnen missen!
TOP! Supergoed van je! Is ook mijn voornemen om hierna goed te gaan vergelijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:46 schreef Modder het volgende:
Ook even een update van mijn kant: het gaat verrassend goed! Enige uitgave naast de noodzakelijke dingen (boodschappen en dergelijke) is een sportbroek geweest, maar dat was een bewuste aankoop en heb goed gekeken waar ik die voordelig kon kopen. Verder heb ik nog wat oude studieboeken op marktplaats gegooid, waarvan een al is verkocht.
Gaat beter dan verwacht en mijn bankrekening vindt dit ook wel leuk geloof ik
Deze twijfel ik nog over. Ik heb het al eens opgezegd, maar later toch weer premium genomen omdat ik het toch miste. Maar het is idd een extra stukje luxe van 120 euro per jaar... En dat terwijl ik een iTunes library van bijna 90GB hebquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:45 schreef Finland. het volgende:
Ik heb mijn Spotify-abonnement opgezegd. Gebruikte het wel vrij veel, maar niet veel andere muziek dan ik in iTunes heb staan. Dus ook overbodige luxe.
Er zijn genoeg vergelijkingsites voor beiden, natuurlijk. Voor energie heb ik het ook pas gedaan. Pak je vorige eindafrekening erbij, schat in of je omhoog gaat of juist minder gaat verbruiken (lastig wellicht bij een verhuizing) en vul dit in op bijv. gaslicht.comquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen en ben nu aan het zoeken naar de goedkoopste internet/televisiebundel en beste energieleverancier enzo. Zie door de bomen het bos niet meer
Grooveshark al eens geprobeerd?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Deze twijfel ik nog over. Ik heb het al eens opgezegd, maar later toch weer premium genomen omdat ik het toch miste. Maar het is idd een extra stukje luxe van 120 euro per jaar... En dat terwijl ik een iTunes library van bijna 90GB heb. Maar ik gebruik het toch teveel om op te zeggen denk ik.
Vertelquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
zeer slecht, ik kan wel uit de lijst denk ik!!
Jammer....fail.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lig nog op schema
Heb werkelijk NIKS overbodigs gekocht na mijn 2 rokjes eerder deze maand
Ik ben best content en ook wel trots op mijzelf. Het was ook echt nodig, maar ik kan erg goed struisvogelen in dat soort situaties en dan word ik over een aantal maanden gedwongen om mee te doen. Dan doe ik het liever NU vrijwillig, voor de shit echt van hit.
Ik heb wel een aantal boodschappen gehaald die niet strikt noodzakelijk waren, maar dat komt later weer van pas, dat was echt een goede aanbieding nu, voor de feestdagen vast
http://www.breedbandshop.nl/quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen en ben nu aan het zoeken naar de goedkoopste internet/televisiebundel en beste energieleverancier enzo. Zie door de bomen het bos niet meer
Misschien kijk jij naar de verkeerde dingen bij de Action?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef Finland. het volgende:
Ja, ik denk dat ik deze maand wel weer mee wil gaan doen. De laatste paar dagen van oktober waren toch niet zo no buy als dat ze moeten zouden zijn. Was ook het plan om in de herfstvakantie te bivakkeren bij mijn ouders om zo veeeel geld uit te sparen, maar ben halverwege de week al weer gillend gek terug naar Groningen gegaan.
Heb afgelopen maand een harde schijf gekocht. Hoewel het geen geplande uitgave was wist ik wel dat hij ooit aangeschaft moest worden. Op deze manier kon ik mijn systeem backuppen en naar een ouder besturingssysteem zetten en loopt mijn laptop weer als een zonnetje (lees: komende jaar geen nieuwe laptop nodig).
Maar verder heb ik nog wel meer uitgaven gedaan die ik niet wilde doen. Was een nieuwe winkel hier in Groningen, een soort van Action maar dan voor mensen met smaak. Voor 16 euro aan spullen gekocht. Nieuw boek Arthur Japin etc. Broodje op school terwijl ik net de dag ervoor brood had gehaald om mee te nemen.
Het begin van de maand ging beter, maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen.
al moet ik zo meteen nog wel even hondenbrokken kopenquote:Op maandag 1 oktober 2012 08:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe mee, mijn rekening kan dit wel gebruiken
Nee, maar het is een soort van Action, maar dan met spullen in Ikea-stijl. Hele goedkope dingen gekocht, alleen twee dozen van 4,50 ps tikten een beetje aanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Misschien kijk jij naar de verkeerde dingen bij de Action?
Big Bazaar of zo?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:23 schreef Finland. het volgende:
[..]
Nee, maar het is een soort van Action, maar dan met spullen in Ikea-stijl. Hele goedkope dingen gekocht, alleen twee dozen van 4,50 ps tikten een beetje aan. Maar het zag er écht kwalitatief goed uit, bij de Action wil ik daar nog wel eens mijn twijfels over hebben. Sostrene Grene heet het
Maar ik snap je punt, alleen ik ben al zooo vaak bij de Action geweest, op een gegeven moment raak je er ook een beetje uitgekeken.
Nee, Sostrene Grene!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Big Bazaar of zo?Ben ik wel eens binnengelopen in de vakantie want hier is die niet.
Zegt me helemaal niets.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef Finland. het volgende:
[..]
Nee, Sostrene Grene!
http://www.grenes.dk/
Dequote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:23 schreef Finland. het volgende:
[..]
Nee, maar het is een soort van Action, maar dan met spullen in Ikea-stijl. Hele goedkope dingen gekocht, alleen twee dozen van 4,50 ps tikten een beetje aan. Maar het zag er écht kwalitatief goed uit, bij de Action wil ik daar nog wel eens mijn twijfels over hebben. Sostrene Grene heet het
Maar ik snap je punt, alleen ik ben al zooo vaak bij de Action geweest, op een gegeven moment raak je er ook een beetje uitgekeken.
Het is niet in de grondwet opgenomen, dus uiteindelijk bepaal je lekker zelf je eigen regelsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:33 schreef Crocodi1e het volgende:
Ik doe mee!
Maar telt het alleen voor producten die ook écht nieuw zijn, of ook voor producten die voor de consument nieuw zijn? Bijvoorbeeld een 2e hands broek bij de kringloop. Die is voor mij dan nieuw want ik heb het nooit gedragen, maar het is ook weer niet nieuw, want het is 2e hands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |