Gaat het opbouwen van dat kapitaal niet trager wanneer je maandelijks huur moet betalen dan wanneer je direct enkel de kosten van het huis plus rente betaalt?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:19 schreef GSbrder het volgende:
Je kan best een hypotheek krijgen met een flexcontract, als je maar flink veel eigen geld meeneemt.
Uiteindelijk draait het allemaal om loan-to-value.
Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gaat het opbouwen van dat kapitaal niet trager wanneer je maandelijks huur moet betalen dan wanneer je direct enkel de kosten van het huis plus rente betaalt?
Ik heb ziektekosten, auto, woonhuis plus inboedel. Hier heel normaal, Nederland houdt wel heel erg van verzekeringen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:45 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dus jij hebt geen enkele verzekering?
Amen...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik pleit voor de afschaffing van de Koopzondag en winkeliers gewoon helemaal vrij te laten wanneer ze open mogen.
Het is bespottelijk dat je op zondag wel benzine, drank en vet vreten mag verkopen, maar als je een antiquariaat hebt je dat niet open mag gooien als de stad vol is met toeristen omdat het monumentendag is of zoiets.
Als je er voor kiest om kapitaal op te bouwen i.p.v. rommel van je geld te kopen dan kan iedereen dat. Moet je niet 3 keer per jaar op een dikke vakantie willen en altijd een nieuwe dure auto willen rijden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo bijzonder dat ik er geen hol van geloof.
Ik denk dat je goedkoper uit bent met huren en dus zo sneller kan sparen....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gaat het opbouwen van dat kapitaal niet trager wanneer je maandelijks huur moet betalen dan wanneer je direct enkel de kosten van het huis plus rente betaalt?
amen right back at ya!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je er voor kiest om kapitaal op te bouwen i.p.v. rommel van je geld te kopen dan kan iedereen dat. Moet je niet 3 keer per jaar op een dikke vakantie willen en altijd een nieuwe dure auto willen rijden.
Jouw antwoord is dus ja.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen.
Ik weet het echt niet. Mijn eerste indruk is dat je minder geld overhoudt voor het opbouwen van kapitaal, in ieder geval wanneer je geen huursubsidie krijgt, maar wat het antwoord ook is, ik hoop dat de politici hier oog voor hebben. Ik vind niet dat iedereen een woning moet (gaan) bezitten maar iedereen die een normaal salaris heeft (modaal of hoger in ieder geval) zou de mogelijkheid moeten krijgen om uiteindelijk een woning te bezitten. Het Duitse systeem is wellicht aardig maar dan zou ik wel graag hebben dat die 25% 10% wordt, anders ben je wel erg lang aan het sparen. Je hebt geluk als je 500 Euro per maand opzij kunt leggen hiervoor, dus zo'n 6000 Euro per jaar. Als je dan 30 000 Euro moet meebrengen naar de bank dan kan je in 5 jaar tijd hiervoor sparen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk dat je goedkoper uit bent met huren en dus zo sneller kan sparen....
Als je genoeg data hebt dan kan je dat prima berekenen ja maar het is waarschijnlijk wel wat ingewikkelder dan dat sommigen denken. Ik heb die data momenteel niet bij de hand.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:00 schreef Bramito het volgende:
Dit kan je toch gewoon berekenen, of ben ik gek.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je er voor kiest om kapitaal op te bouwen i.p.v. rommel van je geld te kopen dan kan iedereen dat. Moet je niet 3 keer per jaar op een dikke vakantie willen en altijd een nieuwe dure auto willen rijden.
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, dat besef je zelf hopelijk ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Huursubsidie krijg je alleen als je heel weinig verdient. Met die 30000 euro loopt de bank niet alleen minder risico maar je laat vooral zien financiële discipline te hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Mijn eerste indruk is dat je minder geld overhoudt voor het opbouwen van kapitaal, in ieder geval wanneer je geen huursubsidie krijgt, maar wat het antwoord ook is, ik hoop dat de politici hier oog voor hebben. Ik vind niet dat iedereen een woning moet (gaan) bezitten maar iedereen die een normaal salaris heeft (modaal of hoger in ieder geval) zou de mogelijkheid moeten krijgen om uiteindelijk een woning te bezitten. Het Duitse systeem is wellicht aardig maar dan zou ik wel graag hebben dat die 25% 10% wordt, anders ben je wel erg lang aan het sparen. Je hebt geluk als je 500 Euro per maand opzij kunt leggen hiervoor, dus zo'n 6000 Euro per jaar. Als je dan 30 000 Euro moet meebrengen naar de bank dan kan je in 5 jaar tijd hiervoor sparen.
Ik ben van mening dat ik juist volledig met beide benen op de grond sta.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, dat besef je zelf hopelijk ook.
De keuze tussen drie keer per jaar op vakantie en rondkarren in een nieuwe auto versus kapitaal opbouwen, vind jij doodnormaal? Jij denkt werkelijk dat het gros van de Nederlanders die keuze heeft?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ik juist volledig met beide benen op de grond sta.
Ik ben het vaak oneens met hem, nu een keer niet. Alleen hebben de meeste Nederlanders ook dan natuurlijk niet genoeg geld om meer te kopen dan een rijtjeshuisje wat een grondoppervlakte heeft van minder dan 80 vierkante meter, waarin alleen maar valse muren staan (met uitzondering van de buitenmuren) en waarin een kastje is ingebouwd onder de trap.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, dat besef je zelf hopelijk ook.
Kapitaal opbouwen is lastiger dan je denkt. Ja, tenzij je geen waarde hecht aan enig plezier in je leven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het vaak oneens met hem, nu een keer niet. Alleen hebben de meeste Nederlanders ook dan natuurlijk niet genoeg geld om meer te kopen dan een rijtjeshuisje.![]()
Ik verdien bovenmodaal. Trust me, het is niet zo makkelijk als jij denkt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet al te vaak op vakantie gaan en in een eenvoudige auto rijden of geen auto rijden kan inderdaad veel schelen. Dat neemt niet weg dat ik vind dat er meer moet worden genivelleerd en dat bepaalde topinkomens (artsen bijv. omdat die markt zwaar verstoord is) moeten worden aangepakt.
Heb je enig idee hoeveel je tegenwoordig kwijt bent aan vaste lasten, studentje?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik stel niet dat het gemakkelijk is, ik stel dat veel mensen keuzes maken die ertoe leiden dat ze minder kapitaal opbouwen dan dat mogelijk is. Of dat het verkeerde keuzes zijn, daar doe ik geen uitspraak over.
Als je elke dag ligt te zuipen kun je rond de 28ste inderdaad geen 50 euro opzij leggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kapitaal opbouwen is lastiger dan je denkt. Ja, tenzij je geen waarde hecht aan enig plezier in je leven.
Dan heb ik het over de modale inkomens of iets daarboven.
Jij moet wel stinkend rijk zijn dankzij de afwezigheid van een sociaal leven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je elke dag ligt te zuipen kun je rond de 28ste inderdaad geen 50 euro opzij leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |