Ja, pak het hele eiland i.p.v. alleen het westen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:57 schreef Ethanolic het volgende:
Tickets zijn geboektRondreizen met de bus door West-Cuba.
Nu wil ik twee hotels en een casa van te voren boeken, omdat we in augustus gaan.
Iemand ervaring met een boekingssite als http://www.cubaccommodation.com/? Zijn die gewoon legit?
Verder nog tips?
Als ik daar de tijd voor had, had ik dat gedaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:22 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ja, pak het hele eiland i.p.v. alleen het westen.
DTPquote:Op vrijdag 24 april 2015 13:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
gisteren heb ik mijn vakantie geboekt naar Cuba
met een groepsreis 3 weken door Cuba heenreizen, ik heb er erg veel zin in!
welke inentingen worden eigenlijk aangeraden voor Cuba?
deze heb ik gelukkig al bij elkaar gespaard bij mijn vorige reizen, dus dan hoef ik dit jaar geen inentingen meer.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:31 schreef CoExist het volgende:
[..]
DTP
Buiktyfus
Hepatitis A
Kun je regelen bij de GGD en als je een beetje goed verzekerd bent kun je het ook nog declareren bij je zorgverzekeraar.
zeker ik heb er ontzettend veel zin in. ik hoor alleen maar goede verhalen over Cuba.quote:Tof dat je een reis hebt geboekt man. Ben er vorig jaar geweest maar wil zo weer terug.
Neen, er is geen malaria op Cuba.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
deze heb ik gelukkig al bij elkaar gespaard bij mijn vorige reizen, dus dan hoef ik dit jaar geen inentingen meer.
is er malaria op Cuba?
[..]
zeker ik heb er ontzettend veel zin in. ik hoor alleen maar goede verhalen over Cuba.
Mooie route! Ik heb 'm een andersom gedaan.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
mijn route is als volgt:
1 Havana
2 Havana
3 Havana
4 Havana
5 Viñales
6 Viñales
7 Cienfuegos
8 Trinidad
9 Trinidad
10 Trinidad
11 Camagüey
12 Santiago de Cuba
13 Santiago de Cuba
14 Baracoa
15 Baracoa
16 Holguin
17 Santa Clara
18 Varadero
19 Varadero
ik heb deze reis geboekt. https://shoestring.nl/gro(...)en-en-bountystranden
ik ben trouwens benieuwd of iemand hier nog goede tips heeft voor boeken over cuba (en dan bedoel ik geen reisboeken) vind het altijd wel leuk om wat te lezen over het land waar ik naar toe ga
daar wil ik ook graag over lezen maar ik vroeg me dus af welke boeken ik daar het beste voor kan hebben. een reisboek neem ik ook altijd mee maar daar staat meestal vooral veel feitelijke informatie (bv. wat is er te zien en wat zijn de beste restaurants) maar ik zoek dus een beschrijving van de geschiedenis van Cuba. bijvoorbeeld een roman die zich in die tijd afspeelt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:05 schreef CoExist het volgende:
Qua boeken... Ik gebruik zelf altijd wel veel reisboeken.
Maar je zou je eens kunnen inlezen in de revolutie van '59. Fidel Castro, Ché Guevara, Camilo Cienfuegos
dat is zeker wel het planquote:Uiteraard een boek van Hemingway lezen als je een Daiquiri drinkt op het strand.
Nachtje daquiris zuipen in dat café van Hemingway.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:30 schreef koosfransoos het volgende:
Wat zijn volgens jullie dé aanraders voor Havana?
Ja, werkt alleen bij de grotere hotels en banken.quote:Op zondag 10 mei 2015 02:33 schreef Lov1 het volgende:
Over twee weken naar Cuba!Iemand ervaring met pinnen met Mastercard?
Vermijd all-inclusives, je gaat naar Cuba!quote:Op zondag 31 mei 2015 20:55 schreef SnuggLe het volgende:
Wij willen mogelijk met onze kleine 'hooligan' van 2 jaar oud naar Cuba.
Nu lees ik dat Cuba prima kindvriendelijk is, maar toch wat vragen aan de mensen die mogelijk ervaring hebben met kids in Cuba:
- hoe is het slapen bij Casa Particulares met kinderen?
- tips voor dingen die je met kids dan zeker moet doen?
- het westen is makkelijk, maar in principe willen we ook wel naar het oosten; te doen met kids?
- is Vinales leuk voor een kind van 2?
All-inclusive afsluiten lijkt mij best prima, maar die prijzen zijn goed westers. Iemand nog tips voor een goed resort om af te sluiten?
Nee, maar papa en mama welquote:Op maandag 1 juni 2015 09:06 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat een kind van 2 het niet heel veel uit zal maken of het in Vinales of Veendam zit.
Bedoel je met Las Terrazas het plaatsje in dat biosferische gebied?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Ethanolic het volgende:
Is het vanaf Las Terrazas makkelijk om bij Soroa te komen? Privé taxi, of rijdt de Viazal er langs oid? Omdat het geen officiele stop is.
Had 2 smartphones mee vorig jaar. Is niet gecontroleerd en er is nooit om gevraagd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:11 schreef DestroyerPiet het volgende:
over een precies een maand zit ik in het vliegtuig richting cuba!![]()
![]()
maar nu las ik vandaag ergens dat GPS verboden is in Cuba. en dat er door de duane gevraagd kan worden om te bewijzen dat je geen GPS op je telefoon hebt en als dat wel zo is dan wordt die in beslag genomen en kan je hem terugkrijgen als je teruglvliegt.
is het nou echt zo dat ze iedere telefoon controleren als je Cuba inkomt? want volgens mij heeft iedere smartphone tegenwoordig een GPS functie. en waarom is GPS eigenlijk verboden in Cuba?
Waarom het verboden kan zijn? Toen ik er was, reden we door Havana, en er werd ons verteld dat dáár ergens Fidel Castro moest wonen. Maar niemand weet precies waar. Zelfs op Google Maps is dat hele gebied niet te zien. En zo waren er meer locaties die onbekend moeten blijven. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Maar toentertijd werd er helemaal niet gecontroleerd op je smartphones.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:11 schreef DestroyerPiet het volgende:
over een precies een maand zit ik in het vliegtuig richting cuba!![]()
![]()
maar nu las ik vandaag ergens dat GPS verboden is in Cuba. en dat er door de duane gevraagd kan worden om te bewijzen dat je geen GPS op je telefoon hebt en als dat wel zo is dan wordt die in beslag genomen en kan je hem terugkrijgen als je teruglvliegt.
is het nou echt zo dat ze iedere telefoon controleren als je Cuba inkomt? want volgens mij heeft iedere smartphone tegenwoordig een GPS functie. en waarom is GPS eigenlijk verboden in Cuba?
Je kunt met kaarten daar prima uit de voeten, niet alsof er een heel uitgebreid wegennetwerk is, en eigenlijk is dat ook wel een beetje de charme van het reizen in Cuba.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:36 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Wat is eigenlijk de beste navigatie software voor op de Iphone? (als er überhaupt software voor is)
Of wordt het gewoon ouderwetsch met kaarten?
Blijf ver weg van Varadero.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
morgen is het zo ver dan ga ik voor 3 weken naar Cuba!![]()
![]()
heb er heel veel zin in. heeft er iemand hier nog last-minutes tips?
Cabo San Antonio als je van ultieme rust houdt. Wel verstandig accomodatie van tevoren te boeken, anders kom je waarschijnlijk het natuurgebied niet in. Je wordt bij de 'poort' staande gehouden. Daar noteren ze van alles uit je paspoort en kenteken van je auto en wij moesten onze reservering van huisje laten zien.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
morgen is het zo ver dan ga ik voor 3 weken naar Cuba!![]()
![]()
heb er heel veel zin in. heeft er iemand hier nog last-minutes tips?
quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:59 schreef CoExist het volgende:
[..]
Blijf ver weg van Varadero.
Fijne vakantie!
Ik had gelezen dat ze er daar niks aan hebben maar in Varadero en Havana is het gewoon te wisselen, ze hebben er dus zeker wel wat aan. Ik heb het ook vaak genoeg in de fooienpot zien liggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb nog een stapeltje 1-dollar biljetten liggen en nu vroeg ik me af: zou ik daar Cubaanse kamermeisjes en bellboys blij mee maken als fooi?
Nu de betrekkingen tussen Cuba en de VS langzaam maar zeker beter worden kan ik me ook voorstellen dat de dollar ook wat interessanter voor ze wordt?
ik begreep van onze reisleider dat op het wisselen van dollars nog steeds een 10% boete staat. daarom zijn dollars niet zo aantrekkelijk als euro's of CUCs denk ikquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb nog een stapeltje 1-dollar biljetten liggen en nu vroeg ik me af: zou ik daar Cubaanse kamermeisjes en bellboys blij mee maken als fooi?
Nu de betrekkingen tussen Cuba en de VS langzaam maar zeker beter worden kan ik me ook voorstellen dat de dollar ook wat interessanter voor ze wordt?
Thanks voor de tips.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:48 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat ze er daar niks aan hebben maar in Varadero en Havana is het gewoon te wisselen, ze hebben er dus zeker wel wat aan. Ik heb het ook vaak genoeg in de fooienpot zien liggen.
Wellicht handig om te weten: ik had in Havana gewoon 2g internet, weliswaar traag maar het was er wel. In Varadero niet of nauwelijks, mijn vodafone wereldbundel werkte ook gewoon.
Verder echt een top land met correcte mensen, geen gezeur om fooi ect maar ze doen er wel wat extra's voor. Ik zat zelf in Varadero (net 2 dagen terug) en heb wat excursies gedaan, ik ben niet zo van het backpacken. Desondanks erg goed bevallen!
Oh, en mocht je buiten resorts/hotels trips ed. doen; neem wc papier mee, dat is bijna nergens aanwezig
Wat ga je dan doen? Ik vond Varadero (muv het strand) echt een bedroevend oord.quote:Op maandag 14 september 2015 23:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Thanks voor de tips.
Ik ben niet van plan een excursie te gaan doen, maar wie weet kom ik daar nog een vrouwelijke hotelgast tegen met een flinke dosis overtuigingskracht
Ik ga een week lang op het strand liggen bij een resort iets ten noorden van Holguin.quote:Op dinsdag 15 september 2015 01:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat ga je dan doen? Ik vond Varadero (muv het strand) echt een bedroevend oord.
Zeker doen. En dan gaan rondreizen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:50 schreef roos85 het volgende:
Cuba staat hier voor volgend jaar op het lijstje. Lijkt me een erg tof land om te bezoeken.
Behalve dat echt iedereen in de steden je probeert op te lichten en alles probeert te verkopen...quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:48 schreef Stokkie_ het volgende:
Verder echt een top land met correcte mensen, geen gezeur om fooi ect maar ze doen er wel wat extra's voor. Ik zat zelf in Varadero (net 2 dagen terug) en heb wat excursies gedaan, ik ben niet zo van het backpacken. Desondanks erg goed bevallen!
Alles wat jij zegt!quote:Op dinsdag 15 september 2015 01:42 schreef Ethanolic het volgende:
Ik ben ook net anderhalf week terug en heb echt een heerlijke vakantie gehad.
Habana - Las Terrazas - Vinales - Playa Larga - Cienfuegos - Trinidad - Varadero - Habana
Habana en Trinidad waren inderdaad enorm mooie steden, maar de mensen in de stad vond ik echt wel tegenvallen. Op iedere straathoek hoor je weer 'Taxi my fren, taxi, taxi', zelfs als je net uit een fucking taxi komt.Uiteindelijk leiden deze mensen je naar een taxi-chauffeur en worden dus voor het aanleveren van de klant betaald. De taxi-chauffeurs zijn daar ook niet bepaald blij mee.
De jinateros verpesten wat mij betreft enorm veel van de stad. Toen wij aankwamen in Trinidad met een gedeelde taxi, riep de chauffeur een vriendje van hem die zich voordeed als onze casa-owner
Ik vind het ook eigenaardig wat Stokkie zegt. Er is geen harde criminaliteit, maar jinateros proberen op werkelijk iedere manier je geld afhandig te maken en verpesten veel voor de hardwerkende mensen.
Casa eigenaren zijn echter veelal enorm aardige mensen. Ik heb eigenlijk maar één mindere casa meegemaakt, maar ik heb daar aan de andere kant wel weer krokodillenvlees gegeten.
Tip: als je in Cienfuegos een casa boekt, zou ik dat zeker doen in Punta Gorda.En bezoek de grot discotheken in Vinales en Trinidad.
Wil een groepsreis gaan doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zeker doen. En dan gaan rondreizen.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor resort zou ik toch voor Mexico of Griekenland oid gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |