abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:34:16 #176
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_153230418
Ben van plan om met de viazul vanaf Havana via Soroa naar Vinales te gaan. Die bus stopt echter bij Las Terrazas volgens de site en niet bij Soroa. Dus ik vroeg me af hoe dat te doen is :P
Deathlift or Die.
pi_153796965
over een precies een maand zit ik in het vliegtuig richting cuba! *O* *O*

maar nu las ik vandaag ergens dat GPS verboden is in Cuba. en dat er door de duane gevraagd kan worden om te bewijzen dat je geen GPS op je telefoon hebt en als dat wel zo is dan wordt die in beslag genomen en kan je hem terugkrijgen als je teruglvliegt.

is het nou echt zo dat ze iedere telefoon controleren als je Cuba inkomt? want volgens mij heeft iedere smartphone tegenwoordig een GPS functie. en waarom is GPS eigenlijk verboden in Cuba?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_153797284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:11 schreef DestroyerPiet het volgende:

maar nu las ik vandaag ergens dat GPS verboden is in Cuba. en dat er door de duane gevraagd kan worden om te bewijzen dat je geen GPS op je telefoon hebt en als dat wel zo is dan wordt die in beslag genomen en kan je hem terugkrijgen als je teruglvliegt.

is het nou echt zo dat ze iedere telefoon controleren als je Cuba inkomt? want volgens mij heeft iedere smartphone tegenwoordig een GPS functie. en waarom is GPS eigenlijk verboden in Cuba?
Had 2 smartphones mee vorig jaar. Is niet gecontroleerd en er is nooit om gevraagd.
Een 3G verbinding is er trouwens toch niet. :)
Sommige hotels beschikken over (brakke) WiFi tegen betaling.

Rondreizen doe je met kaarten, een kompas en heel veel vragen.

Probeer bellen te vermijden. Kost je een hoop geld.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_153802693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:11 schreef DestroyerPiet het volgende:

Waarom het verboden kan zijn? Toen ik er was, reden we door Havana, en er werd ons verteld dat dáár ergens Fidel Castro moest wonen. Maar niemand weet precies waar. Zelfs op Google Maps is dat hele gebied niet te zien. En zo waren er meer locaties die onbekend moeten blijven. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Maar toentertijd werd er helemaal niet gecontroleerd op je smartphones.
pi_153808849
Wat is eigenlijk de beste navigatie software voor op de Iphone? (als er überhaupt software voor is)
Of wordt het gewoon ouderwetsch met kaarten?
pi_153821244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:36 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Wat is eigenlijk de beste navigatie software voor op de Iphone? (als er überhaupt software voor is)
Of wordt het gewoon ouderwetsch met kaarten?
Je kunt met kaarten daar prima uit de voeten, niet alsof er een heel uitgebreid wegennetwerk is, en eigenlijk is dat ook wel een beetje de charme van het reizen in Cuba.

Overigens ben ook ik niet gecontroleerd op navigatie software op mn telefoon.
pi_154559658
morgen is het zo ver dan ga ik voor 3 weken naar Cuba! *O* *O*

heb er heel veel zin in. heeft er iemand hier nog last-minutes tips?
- Rudyard Kipling
pi_154569965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:39 schreef DestroyerPiet het volgende:

Blijf ver weg van Varadero.

Fijne vakantie!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_154570669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:39 schreef DestroyerPiet het volgende:

Cabo San Antonio als je van ultieme rust houdt. Wel verstandig accomodatie van tevoren te boeken, anders kom je waarschijnlijk het natuurgebied niet in. Je wordt bij de 'poort' staande gehouden. Daar noteren ze van alles uit je paspoort en kenteken van je auto en wij moesten onze reservering van huisje laten zien.

En in Cuba heb je geen GPS nodig. Overigens nergens ter wereld. Gewoon lekker kaartlezen. Ben in Cuba 1 keertje 'verdwaald'. Maar dat kwam omdat we zonodig wilden afsnijden :p. Niet slim.
pi_154573173
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:59 schreef CoExist het volgende:

[..]

Blijf ver weg van Varadero.

Fijne vakantie!
:?

Je moet er geen 3 weken zitten - is wat zonde van je tijd - maar 2-3 daagjes met een biertje op het strand liggen is niks mis mee 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_155236183
net een paar dagen terug uit Cuba.

wat een fantastisch land is dat toch. overal live bands en muzikanten. echt een aanrader om naartoe te gaan. Trinidad en Havana vond ik mooie erg mooie steden. maar ook Baracao en santiago de cuba zijn erg bijzonder.

varadero is inderdaad niet geweldig als afsluiter van de reis 2 nachten in zo'n all inclusive hotel gezeten, en al mijn vooroordelen die ik had over dit soort hotels zijn bevestigd. 2 nachten is meer dan genoeg

Maar al met al een fantastische vakantie gehad!
- Rudyard Kipling
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:02:05 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155603144
Ik heb nog een stapeltje 1-dollar biljetten liggen en nu vroeg ik me af: zou ik daar Cubaanse kamermeisjes en bellboys blij mee maken als fooi?

Nu de betrekkingen tussen Cuba en de VS langzaam maar zeker beter worden kan ik me ook voorstellen dat de dollar ook wat interessanter voor ze wordt?
So we just called him Fred
pi_155749011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb nog een stapeltje 1-dollar biljetten liggen en nu vroeg ik me af: zou ik daar Cubaanse kamermeisjes en bellboys blij mee maken als fooi?

Nu de betrekkingen tussen Cuba en de VS langzaam maar zeker beter worden kan ik me ook voorstellen dat de dollar ook wat interessanter voor ze wordt?
Ik had gelezen dat ze er daar niks aan hebben maar in Varadero en Havana is het gewoon te wisselen, ze hebben er dus zeker wel wat aan. Ik heb het ook vaak genoeg in de fooienpot zien liggen.

Wellicht handig om te weten: ik had in Havana gewoon 2g internet, weliswaar traag maar het was er wel. In Varadero niet of nauwelijks, mijn vodafone wereldbundel werkte ook gewoon.

Verder echt een top land met correcte mensen, geen gezeur om fooi ect maar ze doen er wel wat extra's voor. Ik zat zelf in Varadero (net 2 dagen terug) en heb wat excursies gedaan, ik ben niet zo van het backpacken. Desondanks erg goed bevallen!

Oh, en mocht je buiten resorts/hotels trips ed. doen; neem wc papier mee, dat is bijna nergens aanwezig
pi_155752350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef FredvZ het volgende:

ik begreep van onze reisleider dat op het wisselen van dollars nog steeds een 10% boete staat. daarom zijn dollars niet zo aantrekkelijk als euro's of CUCs denk ik
- Rudyard Kipling
  maandag 14 september 2015 @ 23:58:52 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156096133
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:48 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat ze er daar niks aan hebben maar in Varadero en Havana is het gewoon te wisselen, ze hebben er dus zeker wel wat aan. Ik heb het ook vaak genoeg in de fooienpot zien liggen.

Wellicht handig om te weten: ik had in Havana gewoon 2g internet, weliswaar traag maar het was er wel. In Varadero niet of nauwelijks, mijn vodafone wereldbundel werkte ook gewoon.

Verder echt een top land met correcte mensen, geen gezeur om fooi ect maar ze doen er wel wat extra's voor. Ik zat zelf in Varadero (net 2 dagen terug) en heb wat excursies gedaan, ik ben niet zo van het backpacken. Desondanks erg goed bevallen!

Oh, en mocht je buiten resorts/hotels trips ed. doen; neem wc papier mee, dat is bijna nergens aanwezig
Thanks voor de tips.
Ik ben niet van plan een excursie te gaan doen, maar wie weet kom ik daar nog een vrouwelijke hotelgast tegen met een flinke dosis overtuigingskracht ;)
  dinsdag 15 september 2015 @ 01:28:09 #191
253447 Ethanolic
pi_156097302
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Thanks voor de tips.
Ik ben niet van plan een excursie te gaan doen, maar wie weet kom ik daar nog een vrouwelijke hotelgast tegen met een flinke dosis overtuigingskracht ;)
Wat ga je dan doen? Ik vond Varadero (muv het strand) echt een bedroevend oord. :)
Deathlift or Die.
  dinsdag 15 september 2015 @ 01:42:15 #192
253447 Ethanolic
pi_156097414
Ik ben ook net anderhalf week terug en heb echt een heerlijke vakantie gehad.

Habana - Las Terrazas - Vinales - Playa Larga - Cienfuegos - Trinidad - Varadero - Habana

Habana en Trinidad waren inderdaad enorm mooie steden, maar de mensen in de stad vond ik echt wel tegenvallen. Op iedere straathoek hoor je weer 'Taxi my fren, taxi, taxi', zelfs als je net uit een fucking taxi komt. :') Uiteindelijk leiden deze mensen je naar een taxi-chauffeur en worden dus voor het aanleveren van de klant betaald. De taxi-chauffeurs zijn daar ook niet bepaald blij mee.

De jinateros verpesten wat mij betreft enorm veel van de stad. Toen wij aankwamen in Trinidad met een gedeelde taxi, riep de chauffeur een vriendje van hem die zich voordeed als onze casa-owner :')

Ik vind het ook eigenaardig wat Stokkie zegt. Er is geen harde criminaliteit, maar jinateros proberen op werkelijk iedere manier je geld afhandig te maken en verpesten veel voor de hardwerkende mensen.

Casa eigenaren zijn echter veelal enorm aardige mensen. Ik heb eigenlijk maar één mindere casa meegemaakt, maar ik heb daar aan de andere kant wel weer krokodillenvlees gegeten. :9

Tip: als je in Cienfuegos een casa boekt, zou ik dat zeker doen in Punta Gorda. ^O^ En bezoek de grot discotheken in Vinales en Trinidad. :)
Deathlift or Die.
pi_156194634
Cuba staat hier voor volgend jaar op het lijstje. Lijkt me een erg tof land om te bezoeken.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:03:08 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156194849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 01:28 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wat ga je dan doen? Ik vond Varadero (muv het strand) echt een bedroevend oord. :)
Ik ga een week lang op het strand liggen bij een resort iets ten noorden van Holguin.
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:33:33 #195
253447 Ethanolic
pi_156220144
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:50 schreef roos85 het volgende:
Cuba staat hier voor volgend jaar op het lijstje. Lijkt me een erg tof land om te bezoeken.
Zeker doen. En dan gaan rondreizen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor resort zou ik toch voor Mexico of Griekenland oid gaan.
Deathlift or Die.
pi_156269424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:48 schreef Stokkie_ het volgende:
Behalve dat echt iedereen in de steden je probeert op te lichten en alles probeert te verkopen...
Ook hotelpersoneel.
pi_156269716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 01:42 schreef Ethanolic het volgende:
Ik ben ook net anderhalf week terug en heb echt een heerlijke vakantie gehad.

Habana - Las Terrazas - Vinales - Playa Larga - Cienfuegos - Trinidad - Varadero - Habana

Habana en Trinidad waren inderdaad enorm mooie steden, maar de mensen in de stad vond ik echt wel tegenvallen. Op iedere straathoek hoor je weer 'Taxi my fren, taxi, taxi', zelfs als je net uit een fucking taxi komt. :') Uiteindelijk leiden deze mensen je naar een taxi-chauffeur en worden dus voor het aanleveren van de klant betaald. De taxi-chauffeurs zijn daar ook niet bepaald blij mee.

De jinateros verpesten wat mij betreft enorm veel van de stad. Toen wij aankwamen in Trinidad met een gedeelde taxi, riep de chauffeur een vriendje van hem die zich voordeed als onze casa-owner :')

Ik vind het ook eigenaardig wat Stokkie zegt. Er is geen harde criminaliteit, maar jinateros proberen op werkelijk iedere manier je geld afhandig te maken en verpesten veel voor de hardwerkende mensen.

Casa eigenaren zijn echter veelal enorm aardige mensen. Ik heb eigenlijk maar één mindere casa meegemaakt, maar ik heb daar aan de andere kant wel weer krokodillenvlees gegeten. :9

Tip: als je in Cienfuegos een casa boekt, zou ik dat zeker doen in Punta Gorda. ^O^ En bezoek de grot discotheken in Vinales en Trinidad. :)
Alles wat jij zegt!

Voor Cienfeugos; boek casa particular Villa Lagarto. Die is $5 dollar duurder dan andere casas. En het eten is er ook iets duurder. Maar is het allemaal waard! Allerlaatste casa op Punta Gorda tegen het parkje aan. Zit een vlondertje bij, dus je springt zo het water in.
pi_156280561
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:33 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Zeker doen. En dan gaan rondreizen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor resort zou ik toch voor Mexico of Griekenland oid gaan.
Wil een groepsreis gaan doen.
Ik ga echt niet naar zo'n land voor een resort ;)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_156778833
Jaaa *O* Boeking definitief! *O*

In december ga ik met een groepsreis naar Cuba, het minimum aantal deelnemers is gehaald.
Had graag met de auto zelf rond willen crossen, maar omdat ik in mijn eentje ga vond ik dat toch geen prettig idee. Dus nu kleine groep alleenreizenden, minibus en eigen gids. Met in het programma genoeg momenten om je eigen plan te trekken.
De groep is op dit moment zeven personen groot en dat vind ik prima. Dan ben je wel flexibel en (hopelijk) elke dag snel op weg.

Mijn route (16 dagen) bevat volgens mij de standaard bestemmingen: Havana-Vinales-Cienfuegos-Guajimico-Trinidad-Santa Clara-Vadero (ja, resort voor twee dagen, maar dat vind ik aan het eind wel prettig. En twee dagen daar is precies genoeg)

In Vinales veel gelegenheid om de omgeving te bezichtingen, net als in Trinidad. Zin an *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:30:44 #200
253447 Ethanolic
pi_156852878
Zelf niet in Guajimico geweest, maar praktisch hetzelfde schema gedaan (zelf). Veel plezier! :)
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')