I <3 haters!quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:54 schreef Agiath het volgende:
Waarom wordt dit topic zo overspoelt met iphone-haters (:')). Ik ga toch ook niet lopen bitchen in een samsung topic ofzo? Blijf lekker weg met je kinderachtige gedoe zeg.
Als de iPhone overal meteen verkrijgbaar is, heb je ook die rijen niet meer. Dus ook geen kranten en websites die artikelen schrijven over hoe lang de rijen zijn, en dus minder hype. Hype is altijd goed.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waarom..
Ik snap de beredenatie hierachter niet helemaal
Klopt, dat de volgende iphone een iphone 5 zou zijn was inderdaad ook geen rocket science.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als de iPhone overal meteen verkrijgbaar is, heb je ook die rijen niet meer. Dus ook geen kranten en websites die artikelen schrijven over hoe lang de rijen zijn, en dus minder hype. Hype is altijd goed.
Het is allemaal geen quantumfysica
Die josti-logica is inderdaad geen rocket science.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, dat de volgende iphone een iphone 5 zou zijn was inderdaad ook geen rocket science.
Vanochtend besteld, verwachte levertijd is 3-4 weken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:38 schreef Killaht het volgende:
Wat verwachten jullie wat de levertijd zal zijn bij online bestellingen?
Waar heb je de phone besteld? Ik heb hem online bij Hi besteld de 21e, ik hoop hem eerder dan 3 weken te krijgen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Vanochtend besteld, verwachte levertijd is 3-4 weken.
Het zit je dwars hehquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:11 schreef MoneyTalks het volgende:
Toch apart dat zogenaamd elke keer de iPhone beter verkocht word, terwijl ik om me heen mensen die voorheen een iPhone hadden tegenwoordig met Galaxy's lopen.
De laatste keer dat ik in Taipei in een mac store was zou ik het niet precies als "rustig" bestempelen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Oke, ik zal niet meedoen met iPhone bashen maar zeg wel dat ik straks op vakantie in Azie met een brede glimlach en in alle rust daar de nieuwe iPhone 5 zal aanschaffen en daarbij terug zal denk aan al die losers die uren/dagen lang voor de deur liggen om maar een exemplaar te samen met een hemelsduur abonnement te bemachtigen terwijl ik straks in Azie niet alleen goedkoper uit ben maar ook tevens in alle rust daar mij kan voortbewegen.
Gast, koop een dagboek.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:11 schreef MoneyTalks het volgende:
Toch apart dat zogenaamd elke keer de iPhone beter verkocht word, terwijl ik om me heen mensen die voorheen een iPhone hadden tegenwoordig met Galaxy's lopen.
Zo simpel is het niet. En Apple kan nog altijd eerder beginnen met produceren (zoals ze bij Samsung [TVs] bijvoorbeeld deden).quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:37 schreef Merkie het volgende:
Wat betreft de kunstmatige schaarste, natuurlijk niet. Mensen die denken dat Apple op een knopje kan drukken en ineens 10x zoveel iPhones kan produceren snappen gewoon niet zo veel van productieprocessen. Om te kunnen voldoen aan de vraag voor de eerste maand (ongeveer) zou Apple complete productiehallen extra moeten laten bouwen, die maar heel kort operationeel zullen zijn. Grote investering, gigantische afschrijvingen. Elke iPhone levert Apple winst op, dus als ze meer iPhones kunnen verkopen doen ze dat echt wel hoor. Dat aluminiumhoedje kan af.
Dat kan idd, doet Apple niet. Niemand wil voorraden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:42 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. En Apple kan nog altijd eerder beginnen met produceren (zoals ze bij Samsung [TVs] bijvoorbeeld deden).
Klopt Apple wil dat inderdaad niet en misschien is het maar goed zo. Mensen moeten leren om geduldig te zijnquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat kan idd, doet Apple niet. Niemand wil voorraden.
Geen voorraden betekent niet hetzelfde als wachtenquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:44 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Klopt Apple wil dat inderdaad niet en misschien is het maar goed zo. Mensen moeten leren om geduldig te zijn.
Snap ik, maar nu is wachten wel het geval voor diegene die dat ding willenquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Geen voorraden betekent niet hetzelfde als wachten. Het zou juist het tegenovergestelde moeten betekenen
.
SmartSync in de AppStore kopen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:50 schreef Ivo1986 het volgende:
IOS 6 vraagje, post het maar hier zodat er geen extra topicnodig is
Ik wil mijn telefoonboekcontacten met de facebook gegevens bijwerken.
Als ik via instellingen/facebook sync dan komen alle facebook contacten ook in de telefoon en dat is nou net wat ik niet wil
Weet iemand een mogelijkheid om alleen de telefooncontacten met facebook te syncen?
Voorraad houden voor dit soort producten is een gigantische kapitaal vernietiging.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:42 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. En Apple kan nog altijd eerder beginnen met produceren (zoals ze bij Samsung [TVs] bijvoorbeeld deden).
Klopt. Daarnaast, eerder produceren betekent in dit geval in feite dat de iPhone een maand of twee later uit zou komen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorraad houden voor dit soort producten is een gigantische kapitaal vernietiging.
Los bij de online Applestore. Met abonnement gaat het wel iets sneller geloof ik.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:08 schreef Killaht het volgende:
[..]
Waar heb je de phone besteld? Ik heb hem online bij Hi besteld de 21e, ik hoop hem eerder dan 3 weken te krijgen.
Net als overbelaste servers op de avond dat een nieuw ios uitkomt. Ja, doh..quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:37 schreef Merkie het volgende:
Wat betreft de kunstmatige schaarste, natuurlijk niet. Mensen die denken dat Apple op een knopje kan drukken en ineens 10x zoveel iPhones kan produceren snappen gewoon niet zo veel van productieprocessen. Om te kunnen voldoen aan de vraag voor de eerste maand (ongeveer) zou Apple complete productiehallen extra moeten laten bouwen, die maar heel kort operationeel zullen zijn. Grote investering, gigantische afschrijvingen. Elke iPhone levert Apple winst op, dus als ze meer iPhones kunnen verkopen doen ze dat echt wel hoor. Dat aluminiumhoedje kan af.
Dat doet Apple sowieso al (voorraad houden). Dus de productie wat opschroeven zou niet veel uitmaken lijkt me.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorraad houden voor dit soort producten is een gigantische kapitaal vernietiging.
Apple heeft heel weinig voorraad.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:59 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dat doet Apple sowieso al (voorraad houden). Dus de productie wat opschroeven zou niet veel uitmaken lijkt me.
Waar blijkt dat uit? Want je zou sowieso een redelijke voorraad moeten hebben om de aantallen die ze verkocht hebben daadwerkelijk te leveren.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Apple heeft heel weinig voorraad.
Dat je iPhone die je nu koopt een week geleden is gemaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:02 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Want je zou sowieso een redelijke voorraad moeten hebben om de aantallen die ze verkocht hebben daadwerkelijk te leveren.
Apple heeft nauwelijks voorraad, en jawel dat scheelt serieus geld. Je moet namelijk alle onderdelen al maanden van te voren betalen. Terwijl dat geld ook gewoon rente kan trekken op de bank. Inkomstenderving dus. En aangezien dit producten met een behoorlijke hoge kostprijs zijn is dat behoorlijk veel geld.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:59 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dat doet Apple sowieso al (voorraad houden). Dus de productie wat opschroeven zou niet veel uitmaken lijkt me.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat je iPhone die je nu koopt een week geleden is gemaakt.
Haha oke bedankt, wist ik niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Apple heeft nauwelijks voorraad, en jawel dat scheelt serieus geld. Je moet namelijk alle onderdelen al maanden van te voren betalen. Terwijl dat geld ook gewoon rente kan trekken op de bank. Inkomstenderving dus. En aangezien dit producten met een behoorlijke hoge kostprijs zijn is dat behoorlijk veel geld.
Je mag aannemen dat Apple dit volledig doorgerekend heeft en de meeste optimale verhouding tussen voor-produceren en 'nee' verkopen hanteert.
Dat was namelijk Tim Cook's grootste achievement in de afgelopen jaren. Supply chain management
Thaks, is zelfs gratisquote:
Met jou is vast een goede, volwassen discussie te voeren!quote:Op donderdag 27 september 2012 22:44 schreef Armageddon het volgende:
Komen er hier nou vaak van die figuren langs om de Iphone af te kraken?
Iphone is gewoon het beste wat er te krijgen is op de mobiele markt. Hoeveel punten je er ook aan lult. Klaar. Iedereen die iets anders zegt heeft of aandelen van dat bedrijf of is gewoon 100% retard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |