Hoeveel denk je voor t lassen en dergelijke kwijt te zijn?quote:Op zondag 30 september 2012 12:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, eindelijk de 240 eens gewassen!
[ afbeelding ]
Gisteren een hele hoop aan gedaan:
- grote beurt, dus nieuwe olie (alhoewel de oude pas 2000km oud was, was deze door de lange stilstand toch niet geweldig meer), oliefilter, luchtfilter en 4 nieuwe bougies
- kleppen gesteld en nieuwe klepdeksel-pakking
- distributieriem was begin van de week al vervangen (net na de nieuwe APK) en had er al een nieuwe accu in gezet
- banden even opnieuw gebalanceerd
- remmerij even goed gecheckt
- auto dus gewassen. Interieur heb ik al schoongemaakt met cockpitspray maar moet de bekleding nog reinigen en het interieur stofzuigen.
Maar heb toch besloten 'm zeker te willen verkopen. De wielranden achter hebben wat roest (geen probleem voor de APK) en dat zal volgend jaar toch aan de beurt zijn, evenals wat andere kleine plekjes. En aangezien ik niet kan lassen probeer ik 'm zo eerst te verkopen. Raak ik 'm op korte termijn niet kwijt dan ga ik gewoon de auto laten lassen (en komt 'ie wellicht later in de verkoop maar voor een veel hogere prijs dan).
Hoe spuit jij het een beetje netjes dan?quote:Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik denk tussen de 400 en 500 Euro inclusief spuiten (door mezelf).
Ik weet niet of je er zo op kan komen (geen idee of je daar een account hebt) maar probeer het maar eens...kerel heeft een briljante schrijfwijze en ik snap niet hoe hij dit vol kan houden..quote:
Ja dat heb ik ook even bijgehouden, tot hij over z'n schoondochter begon en ik het een beetje zat werd Geloof er werkelijk geen klap meer vanquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:31 schreef Charged het volgende:
Sorry Irish,geen poetsresultaten om te tonen..was het zondag van plan maar Marit wees me op een topic van het 850 forum...toen ik daar eenmaal mee klaar was waren er al weer een paar uurtjes voorbij.
Tiago topic,ken je dat?
Man man,wat een pech heeft hij...
Mja,ik weet het ook niet...het Volvo gedeelte was behoorlijk debiel maar het zou zomaar kunnen,zijn dochter moet ie een stoemp verkopen en de deur uitjagen indien echt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:07 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook even bijgehouden, tot hij over z'n schoondochter begon en ik het een beetje zat werd Geloof er werkelijk geen klap meer van
Nee, dit vind ik fijner zitten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Nice! 8) Lijkt m'n oude Amazon wel (inclusief dezelfde dobbelsteentjes en Ravus whitewalls). Zou alleen wel je spiegels lager hangen, dit is wel erg Mickey Mouse zo.
Op z'n minst..kan toch niet,ik bedoel..ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:16 schreef r8v2 het volgende:
Zo, hele automaatbakPortugalverhaal gelezen. Je zou toch al die beunhazen achtervolgen en hun huis in brand steken .
Wat, heeft 'ie dat nu geschreven? Ik geloof d'r nou echt helemaal niets meer van Mooiste is ook dat hij nog nooit iets gestaafd heeft met foto's, dus daar gaat z'n verhaalquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:40 schreef Charged het volgende:
En dan als extra een evt. huidziekte eraan overhouden.
Tja,daar zeg je zoiets..foto's of zo..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat, heeft 'ie dat nu geschreven? Ik geloof d'r nou echt helemaal niets meer van Mooiste is ook dat hij nog nooit iets gestaafd heeft met foto's, dus daar gaat z'n verhaal
De moeite waard dus?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:55 schreef r8v2 het volgende:
Zit er dit jaar iets te ver vanaf. Wel de eerste keer in tien jaar denk ik dat ik er niet bij ben .
Dat is nu vergane glorie vrees ik: sowieso ligt bij deze nieuwe locatie het parkeerterrein niet naast het beursgebouw maar een stukje verderop en is de VolvoKV vergeten dit te reserveren waardoor er een hoop andere auto's doorheen komen te staan kennelijk (stond op Twitter, gepost door de VolvoKV zelf).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:22 schreef r8v2 het volgende:
Als was het alleen maar vanwege het enorme aantal aan bezoekersauto's .
Helaas,postcodeloterij jackpot is 4 km verderop gevallen..stoer ding,zeker!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:33 schreef powerflux het volgende:
http://link.marktplaats.nl/555082695
wie o wie?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:57 schreef winterstorm666 het volgende:
[ afbeelding ]
of je ziet dit schatje bij het tankstation staan.
Ik ben er ook nog geweest halverwege de middag samen met Hyman. Wel leuk om te zien jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Is dat niet Huke?
Volvobeurs was trouwens wel leuk, alleen jammer van de matige locatie.
Haha, ik dacht hetzelfde .quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Is dat niet Huke?
Volvobeurs was trouwens wel leuk, alleen jammer van de matige locatie.
Die ziet er goed uit zegquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En is dit niet je pa?
Wat een enorm gaaf ding!
Indeed. Ding is nieuw gespoten in shitcolor-twotone . Mijn pa vond dat er al genoeg rood/wit en blauw/wit waren dus hij vond dit wat origineler. De geleerden zijn er nog niet uit of ie ooit zo van de band is komen rollen. Interieur is opnieuw bekleed.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:18 schreef Bart-Willem het volgende:
En is dit niet je pa?
Wat een enorm gaaf ding!
Haha, ik dacht dat je in Veldhoven tijdens een of andere historie-dag had gefilmd . Toen was ie namelijk net klaar en ook met handelaarskenteken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
Euh waarom rijdt 'ie er dan nog in?
Ja, ding is helemaal uit elkaar geweest:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Lol, had me anders niets verbaasd als 'ie zaterdag verkocht was, ding is namelijk veel netter dan de andere Duettjes die nu te koop staan.
Al mee bezig geweest? Ben benieuwd hoe je roffel er uit komt!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:15 schreef Charged het volgende:
[..]
(Morgen poging wagen tot het poetsen,ik hou je op de hoogte van resultaten)
Ben even aan het oefenen op 1 van de bussen van de zaak voordat ik me aan de V waag,daarbij zijn de bussen uniekleur dus als het daarbij goed gaat dan zeker bij de Volvo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:23 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Al mee bezig geweest? Ben benieuwd hoe je roffel er uit komt!
Inderdaad,dat is zo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:29 schreef IrishBastard het volgende:
Daar is wel eer aan te behalen ja
Een wolf in schaapskleren met 115 pk en 270 nm op 1300 kilo? Dat valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:27 schreef Ravvie het volgende:
Nadat ik tijdens mijn studie in Zweden elk weekend met een Volvo V70 het land door ben gereden, ben ik altijd gecharmeerd gebleven van het merk en afgelopen maandag heb ik dan eindelijk mijn eerste eigen Volvo besteld! Het is een V40 R-Design geworden, met rebel blue lak. Wel een beetje een schaap in wolfskleren, want er zit een D2 motor in :-). Vond dit een originele en leuker alternatief dan de concurrentie (1-serie, A3 etc.)
Mooi spul!quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:08 schreef Dimitri_ het volgende:
En de 2 740's. Degene met het nieuwste kenteken is de nieuwe aanwinst.
Eerste eigenaar, altijd bij Volvo dealer in onderhoud geweest.
Airco, ABS, automaat, schuifdak, elektrische ramen voor. Fijne aankoop!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag trouwens dat er iemand in deze reeks bevriend is met mijn vriendin op FB. Kleine wereld!
Hij zegt toch: schaap in wolfskleren.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Een wolf in schaapskleren met 115 pk en 270 nm op 1300 kilo? Dat valt wel mee toch?
Overigens: ik sloeg stijl achterover toen ik net het verbruik van dat ding zag op Autoweek Hij is gewoon twee keer zo zuinig als mijn V70 2.5 TDI van '97
Ben wel benieuwd wat het verbruik is van jouw TDI, ik ben meer dan tevreden over die van mijquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Overigens: ik sloeg stijl achterover toen ik net het verbruik van dat ding zag op Autoweek Hij is gewoon twee keer zo zuinig als mijn V70 2.5 TDI van '97
1 op 18,5 maar da's wel 90% snelweg (en trajectcontrole op de A2 hè).quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:00 schreef IrishBastard het volgende:
1 op 13,5 tot 1 op 14 bij 50% stadsverkeer, 50% snelweg. Bij langere afstanden wordt het beter
Hoe doet die van jou het?
Ja klopt! Ook zien staan?quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Leuke 740 Dimitri! Toevallig dat ding uit Venlo?
Op de boordcomputer of echt verbruik?quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
1 op 18,5 maar da's wel 90% snelweg (en trajectcontrole op de A2 hè).
Echt verbruik, de BC is tamelijk optimistisch (geeft 1 op 21 aan). Hou het ook bij op spritmonitor.de, gemiddelde is over 2 jaarquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Op de boordcomputer of echt verbruik?
Dat scheelt wel veel, maar ik verwacht dat prima te halen als ik zulke kilometers maak. Zeker met grote stukken 100
Ja klopt, heb hem ook via marktplaats. Ding stond maar 25km hier vandaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:48 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Op Marktplaats, vond het wel een stoer ding!
De eerste post-87 740 die roest moet ik nog tegenkomen. De 740 van m'n vriendin is helemaal geweldig! 8) Ook schuifdak en automaat (en airco die bijgevuld moet worden en niet-werkende cruise control) en het verbruik valt reuze mee: circa 1 op 11.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:03 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja klopt, heb hem ook via marktplaats. Ding stond maar 25km hier vandaan.
Maar we hebben gewoon de vraagprijs betaald, dat is ie hartstikke waard. Zit echt totaal geen roest op, en gewoon echt veel nieuwe delen etc. Al behoorlijk wat kilometers mee gemaakt, en hij is echt heerlijk!
Dat lijstje kun je hier wijzigen: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboysquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:23 schreef Deniz070 het volgende:
Hallo,
Ik zag hier een lijstje staan met de bestuurders van een Volvo en ik zou er graag bij willen (Als het mag ) Ik rij een Volvo 460
Los daarvan hoeft een stuurhuis wat toentertijd 700 euro kostte niet nog steeds zo duur te zijn. Daarbij weet ik niet of het hier om dealergeleverde onderdelen gaat, of zaken die je ook van de fabrikant zelf kunt kopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:59 schreef Agiath het volgende:
Ik heb een probleem met mijn Volvo 940, benzine 1995. De stuurbekrachtiging werkt moeizaam of niet als je de motor start als hij koud is... Na een halve minuut pakt hij het weer op. Ik heb een correlatie gevonden met vochtig weer (het weer van de afgelopen dagen). Op vakantie in het warme weer heb ik nooit ergens last van, maar nu is het elke keer spierballenwerk als ik de auto start.
Ik heb wat gezocht op google en vond dat het een bekend probleem is. Deze site zegt zelfs dat er een reparatie van ongeveer 700 euro aan te pas komt. Dan is de auto al bijna total loss
http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&qid=144066
Ik hoop dus stiekem dat het gewoon aan de bandjes ligt. Die van de stuurbekrachtiging voelde al wat slap... Maar dat verklaard niet waarom alles na een halve minuut weer prima werkt....
Iemand hier ervaring met deze problemen?
Dit dus. Mijn 940 zuchtte en steunde ook toen het peil op min stond. Braaf aangevuld tot max en alle geluidjes waren foetsie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:18 schreef powerflux het volgende:
contorleer eens het niveau en de staat van de bekrachtigingsolie. te weinig of erg vervuilde (water bijvoorbeeld, dat is samendrukbaar) zijn ook niet goed voor het gedrag van de pomp.
Oh, maar ik vervang olie niet om de 15k .quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:39 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, maar om nou te zeggen dat het standaard met je oliewissel mee moet Daar is het systeem niet op ontworpen. Peil checken á la, maar standaard iedere 15k vervangen is volgens mij behoorlijk overdreven
LH-Jetronic. Let wel: het was niet het brandstofpomprelais (dat witte of groene relais dat áltijd wel een keer stuk gaat).quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:25 schreef powerflux het volgende:
LE-jet? Dat relais gaat eigenlijk vanzelf stuk.
Kijk ook hier eens: http://www.volvo850forum.nl, wordt het nodige aangeboden en het zijn niet van die marktplaats-klapharken daar.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef Charged het volgende:
Vraag voor de v70 classic rijders.
Ik heb een extra set wintervelgen (staal) met banden bij de aankoop overgenomen,echter heb ik een hoogte slag op 1 band..
Het probleem is dat de vorige eigenaar de winterbanden met kit heeft afgedicht wegens corrosie aan de binnenkant van de stalen velgen.
Waar zou ik het goedkoopste 2 stalen velgen kunnen halen
thnx alvast.
En volgens mij zijn beide banden in ieder geval niet voorzien van een hoge naamsbekendheid. De prijs/kwaliteit verhouding zal zeker goed zijn, maar het is, naar mijn idee, geen Goodyear, Dunlop, Pirelli, Toyo etc.quote:Bij consumentengoederen wordt met een A-merk een merk bedoeld dat een hoge naamsbekendheid en goede reputatie heeft en toonaangevend is qua prijs en kwaliteit van dat specifieke goed.
Nou, mijn ervaringen met het volk daar zijn niet echt bijster goed. Wijsneuzen die je auto compleet komen aftrappen en nooit meer iets laten weten. M'n broer heeft helaas hetzelfde mogen meemaken.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:17 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Kijk ook hier eens: http://www.volvo850forum.nl, wordt het nodige aangeboden en het zijn niet van die marktplaats-klapharken daar.
Je hebt natuurlijk overal mensen en mensen hè Mijn ervaringen zijn er eigenlijk best goed, een aantal bijzonder aangename mensen leren kennen daarquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nou, mijn ervaringen met het volk daar zijn niet echt bijster goed. Wijsneuzen die je auto compleet komen aftrappen en nooit meer iets laten weten. M'n broer heeft helaas hetzelfde mogen meemaken.
Hoezo schiet 'ie in de lockup? Gaat 'ie ineens hoge toeren draaien ofzo? Of wil 'ie niet meer terug schakelen?quote:Op maandag 19 november 2012 02:19 schreef Dimitri_ het volgende:
In de 'nieuwe' 740 schiet de versnellingsbak met vochtig weer nogal eens in de lockup. Even stoppen, in de P zetten en de auto opnieuw starten en hij doet het weer goed.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Dan zou ik even via Marktplaats ofzo iets zoeken. Ik had 4 goede banden met lichtmetaal in goede staat voor 500 euro, dus zoiets als dit moet wel kunnen, op zichquote:Op maandag 19 november 2012 12:31 schreef Charged het volgende:
Om even terug te komen op de banden...wil er eigenlijk max 150Euro aan uitgeven voor 2 stuks..(liefst met 2 stalen velgen erbij)
Haalbare zaak?
Ja beetje onhandig uitgelegd inderdaad.. Dat pijltje op het dashboard gaat branden, en hij schakelt inderdaad niet meer naar de 4 op.. Rijdt niet zo fijn.quote:Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Hoezo schiet 'ie in de lockup? Gaat 'ie ineens hoge toeren draaien ofzo? Of wil 'ie niet meer terug schakelen?
Problemen bij vocht zijn vaak te wijten aan electronica (schakelaar of massa), dus daar zou ik eerst naar kijken.
Het relais zat inderdaad niet lekker in de houder.. Waarschijnlijk met radio verwisselen aangetikt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Da's de overdrive van de automaat (dus de 4e versnelling eigenlijk). Ik zou gewoon het relaistje vervangen.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, na weken lassen (nieuwe dorpels, wielranden en bodemstukken, en dan echt 100% perfect op maat gelast en geen puntlas-beunhaaswerk) , spuitwerk en andere reparaties is m'n 240 eindelijk weer klaar! En een grote beurt had ik de auto al gegeven voordat eraan gelast was (evenals de APK, die was ook nog van voor het laswerk).
Ziehier een geheel roestvrije 240, klaar voor de volgende 26 jaar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog polijsten, in de was zetten en het dashboard schoonmaken.
Nicequote:Op zaterdag 1 december 2012 18:26 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond fotootje gemaakt met het mistige weer..
Ah, voorlopig vind ik 170pk wel genoeg.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:47 schreef r8v2 het volgende:
Dus exact dezelfde auto als ik, en exact dezelfde modificatie als ik die gedaan heb met de turbo .
Alhoewel ik nu wel een instelbare brandstofdrukregelaar heb en iets grotere injectoren.
Voor de pk's was dat niet, ik heb de turbodruk afgeregeld op 0.7 bar. Het was meer dat ik eventueel ook op E85 kan rijden, dat is in Zweden goed verkrijgbaar en een stuk goedkoper .quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, voorlopig vind ik 170pk wel genoeg.
Zal morgen (als het weer het toelaat) even de (3 maanden oude) Michelins van de 740 naar deze 940 overzetten en vice versa.
Dan rij ik in iedergeval met wat profiel de winter in
Met de huidige banden springt de achterkant bij iedere rotonde weg, rubber is wat hard geworden.
Okequote:Op zondag 2 december 2012 00:41 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Voor de pk's was dat niet, ik heb de turbodruk afgeregeld op 0.7 bar. Het was meer dat ik eventueel ook op E85 kan rijden, dat is in Zweden goed verkrijgbaar en een stuk goedkoper .
Blijft prachtigquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:26 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond fotootje gemaakt met het mistige weer..
huh? "minder degelijk" en "zuipen" betekent voor mij niet "goedkoop" hoor..quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:22 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die goedkooprijders daarom geven? Die doen dat puur om het goedkope rijden, niet om het comfort.
Ze zouden beter bij de originele Nederlandse auto's de regeling handhaven en al die geïmporteerde barrels laten betalen. Lijkt met de makkelijkste oplossing. Ik woon in een wijk waar ongelofelijk veel geïmporteerde belastingvrije barrels staan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Die verkoopt ook niets meer zeker? Ik hoop dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt wat de compensatie wordt voor de oldtimerregeling-afschaffing. Als het ineens 30 jaar wordt schiet dat nog niet op voor m'n 240 (komt uit 1986) en zou sowieso nergens op slaan: als diesels pas bij 35 jaar belastingvrij worden pak je gewoon een 79'er Benz ipv een 86'er en heeft heel die aanpassing dus geen enkel nut gehad.
Ze kunnen beter brandstoftoeslag doen ofzo.
Met wat liefde blijven ze rijden .quote:Op zondag 9 december 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
Gisteren een pre-APK keuring gehad voor de 940 Estate.
Viel reuze mee.
Alleen 2 rubbers van de stangetjes naar de stabilisatorstang zijn verteerd en daardoor zit er flink ruimte op. Tientjeswerk dus.
Gisteren ook een gebruikte luchtmassameter geplaatst (30 Euro).
De auto loopt nu weer mooi stationair en houdt niet meer in bij volgas.
Meting was perfect voor de APK.
Verder luchtfilter vervangen, riemen opgesteld, 2 ruitenwissers en een vacuumslangetje dat wat gaar was.
Al met al een leuke aankoop voor iets meer dan 500 Euro
Dit filmpje moeten ze standaard laten zien aan mensen die Aygo's, Peugeots 107 en Citroens C1 gaan kopen .quote:
Vergeet je nu niet om de inloopolie te laten vervangen door normale?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef Gambolputty het volgende:
Blijft leuk, die kilometerstanden.
[ afbeelding ]
Ik heb geen foto but I'll see your 400k and raise that with 50k .quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef Gambolputty het volgende:
Blijft leuk, die kilometerstanden.
[ afbeelding ]
M'n 740 zou nu ook op 440.000 moeten staan, als de teller niet bij 317.000 gestopt was met tellen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:49 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik heb geen foto but I'll see your 400k and raise that with 50k .
Slechts 394.000 dus die zou nog wel een paar ton moeten kunnen hebben.quote:
Dat had ik bij mijn 940 ja. De magneetkoppeling drukte de poelie niet tegen het vliegwiel. Bij het starten ging het goed maar als de thermostaat 1x de aircopomp losgooide klikte ie daarna niet meer "vast".quote:Op donderdag 27 december 2012 21:57 schreef IrishBastard het volgende:
Net als de aircoverdamper/pomp. Verdamper kan lek zijn, de pomp kan te veel speling hebben waardoor hij niet aan slaat of iedere keer uit
* hand schudtquote:Op donderdag 27 december 2012 18:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
* ..-._---_-.- rijdt sinds vandaag weer Volvo. Dit keer een v70 classic 2.5 turbodiesel.
Lpg hè..quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:15 schreef r8v2 het volgende:
Als je huidige slopel 1 op 11 loopt zou ik me niet heel druk maken .
Hij bedoelt volgens mij juist meer dat 1:11 niet heel erg veel isquote:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51462quote:
Jup.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:09 schreef IrishBastard het volgende:
Ik gok dat het een knulletje is met een S60R (van pa) en een V70 Garnet Red? Die zitten ook beiden op het 850 forum. Die met de Garnet red is best prima, die ander een beetje 'n sjappie
Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag m'n 0,35 Bar wastegate actuator (WGA) vervangen door een 0,65 Bar WGA waardoor de turbodruk nu gelijk is aan die van een HPT 940
(Het is een B230FK met een actuator van een B230FT).
Van 135pk naar 165pk en 0 naar 100 nu in 9,3 ipv 10,5 (opgaaf Volvo).
Ook heb ik chips besteld van Blabla voor de ECU en EZK zodat ik straks de turbodruk verder kan opvoeren naar 1 Bar (met een manual boost controller) om rond de 200pk uit te komen.
En dat voor een 940 Estate van 575 Euro
Ook m'n Draco velgen gemonteerd, had ik van Marktplaats (met nieuwe Michelins).
[ afbeelding ]
Die MBC en turbodrukmeter heb ik al weken klaarliggenquote:Op maandag 7 januari 2013 12:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?
Raammechanisme weet ik zo ff niet, maar de wissermotor & gasveren kan je goed zelf doen. Je kan al wel vast een achterklepreparatiesetje bestellen: (zie bv hier). Bij het loshalen van de plaat aan de binnenkant gaan de klemmetjes er geheid aan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:
• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen
Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee
Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
• Achterruitenwisser: motor vervangenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:
• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen
Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee
Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
Oh, daar heb je wel apparatuur voor nodig ja Moet dus een airco boer even voor je doenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die airco moet dan maar even wachten. Is dat vacumeren trouwens zelf te doen? Ik denk dat ik maar ga beginnen met de wissermotor, gasveren en raammechanisme.
Het is ver door de lak heen op veel plaatsen, toch een behoorlijke klap geweest dus! Uiteraard geen briefje (auto ligt dik onder de sneeuw) of iets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:20 schreef Charged het volgende:
Auw,dat sucks behoorlijk,natuurlijk niemand iets gezien en of briefje?
Lakschade door tot op metaal?
Zo niet,direct beschermen!!
Ik was dacht ik rond de 160 kwijt in Nijmegen,wel zelf demonteren en monteren..staat geloof ik nog wel iets van in deel 11 of 12 van Volvofanboys.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef CasB het volgende:
Mijn 850 is vandaag voorzien van een nieuwe accu. Binnenkort zal ook de dynamo vervangen moeten worden. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Gatverdamme Je zou haast de wijk door gaan rijden om te kijken wie er schade heeft aan z'n auto van ongeveer die kleurquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het is ver door de lak heen op veel plaatsen, toch een behoorlijke klap geweest dus! Uiteraard geen briefje (auto ligt dik onder de sneeuw) of iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |