abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:12:07 #1
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_117900278
Ik zag net een leuke auto staan bij een lokaal autobedrijfje en ik ben benieuwd hoe die auto rijdt.
Ik zit al een tijdje te denken om een nieuwe auto aan te schaffen, maar ik denk niet dat ik deze ga kopen.
Toch ben ik wel benieuwd, want het is wel een leuk ding.

Heeft iemand wel eens een proefrit gemaakt, zonder dat ie dat ie de auto gekocht heeft?
pi_117900429
Ja.

Daar zijn proefritten toch voor? Zou wat zijn als je gelijk verplicht bent tot aankoop na de rit. :9
pi_117900459
Waar denk je dat die proef rit voor is? Gewoon rijden en aangeven dat je nog op zoek bent welke auto je bevalt. Gaan ze echt niet moeilijk over doen hoor.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:37:36 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_117900950
Zolang je 'm maar weer terugbrengt :P
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:47:04 #5
351717 Compoantje
pi_117901179
Jaja, maar ik bedoel, ik weet van te voren al dat ik hem niet ga kopen, ook niet als ie heel goed rijdt en alles werkt enzo.

Eigenlijk is het meer voor de lol, omdat ik wel benieuwd ben.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:48:10 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117901208
gewoon doen, heb vroeger complete zaterdagen doorgebracht met proefrijden in auto's die ik nooit zou kopen _O-

stalen gezicht en je niet in verkooppraatjes laten lokken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117901289
heb het ook wel gedaan ja, maar hou helemaal niet van proefritten.
meestal maak ik pas een proefrit als ik de auto ophaal en dan onderweg naar het RDW kan ik me nog bedenken maar dat is nog nooit voorgekomen :P
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:53:05 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117901325
op mooie zomerdagen een proefrit maken van een uur in een cabrio :D

sorry opelverkoopmeneer in Weert een jaar of 20 geleden, ik wou dat ding nooit kopen :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117901378
dacht zelfs dat er een fabrikant was die een paar jaar geleden reclame maakte met het feit dat je hun auto's eerst een weekeind of een week ofzo kon uitproberen _O-
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:58:48 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_117901446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:53 schreef Klonk het volgende:

sorry opelverkoopmeneer in Weert een jaar of 20 geleden, ik wou dat ding nooit kopen :@
Precies. Maar zelfs als je 'm niet koopt vertel je misschien wel aan je vrienden en familie wat voor een gave wagen het is, dat is dan toch weer reclame :P

Ik denk zelfs dat ze maar één verkoop op 20 proefritten sluiten ofzo.
pi_117901755
idd, is echt niet raar dat je gewoon even wilt proberen omdat je nog tussen een aantal auto's twijfelt. Na de proefrit zeg je dat je eerst nog even andere auto's gaat proefrijden en kom daarna nooit meer terug ;)

Er zijn echter wel bedrijven die moeilijk doen als je geen niet echt de intentie lijkt te hebben tot kopen (soms willen ze zelfs dat je al een aankoopakte oid tekent). Maar dan is het óf een malafide bedrijf óf een groothandel-achtig principe waarbij bijv. auto's uit de lease massaal worden opgekocht en er gewoon geen tijd/ruimte is om iedereen maar te laten rijden (bijv. een bedrijf als www.milano.nl waar ik goede ervaring mee heb).
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:18:07 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117901866
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:53 schreef Klonk het volgende:

IK STUUR JE DE REKENING :(
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:19:09 #13
351717 Compoantje
pi_117901894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef Palomar het volgende:
idd, is echt niet raar dat je gewoon even wilt proberen omdat je nog tussen een aantal auto's twijfelt. Na de proefrit zeg je dat je eerst nog even andere auto's gaat proefrijden en kom daarna nooit meer terug ;)

Er zijn echter wel bedrijven die moeilijk doen als je geen niet echt de intentie lijkt te hebben tot kopen (soms willen ze zelfs dat je al een aankoopakte oid tekent). Maar dan is het óf een malafide bedrijf óf een groothandel-achtig principe waarbij bijv. auto's uit de lease massaal worden opgekocht en er gewoon geen tijd/ruimte is om iedereen maar te laten rijden (bijv. een bedrijf als www.milano.nl waar ik goede ervaring mee heb).
Het bedrijfje war ik het over heb is gewoon een lokale dorpsgarage die een mooie Nissan Silvia te koop heeft staan, althans, ik denk dat ie te koop staat want ik weet het niet eens zeker. :')
Hij staat er al een tijdje en ik ga er morgen even heen om te kijken :P

Ik denk niet dat zo iemand moeilijk gaat doen.
Ik rij er gewoon heen en zeg dat ik al een tijdje op zoek ben naar een snelle auto, en als ik de proefrit gemaakt heb zeg ik dat ie voor mij niet snel genoeg is :') :P
pi_117902099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Het bedrijfje war ik het over heb is gewoon een lokale dorpsgarage die een mooie Nissan Silvia te koop heeft staan, althans, ik denk dat ie te koop staat want ik weet het niet eens zeker. :')
Hij staat er al een tijdje en ik ga er morgen even heen om te kijken :P

Ik denk niet dat zo iemand moeilijk gaat doen.
Ik rij er gewoon heen en zeg dat ik al een tijdje op zoek ben naar een snelle auto, en als ik de proefrit gemaakt heb zeg ik dat ie voor mij niet snel genoeg is :') :P
Weet niet wat je leeftijd is en wat de auto mag kosten en in welke auto je er denkt heen te gaan. Maar als jij daar komt met je golf 3 uit 95 en je wil een proefrit maken in een snelle auto van 15k+ en je bent onder de 25 denk ik niet dat je heel veel kans maakt.

Zo wou ik ooit eens met een Mini Cooper rijden, gewoon normaal model a 13k aan waarde of zo. Kwam aanrijden in een auto met inruil waarde van 8-9k. Maar mocht geen proefrit maken aangezien ik eerst dan soort semi koop overeenkomst moest tekenen. Bedankt en weg gegaan, en later bij ander bedrijf wel een auto gekocht. (Goed ik was net 18 toen de tijd, en heb hem eigenlijk ook geen bewijs getoond dat de auto die ik bij me had op mijn eigennaam stond.)
pi_117902138
Je denkt dat ze niet moeilijk gaan doen? Het is doodnormaal dat je niet meteen met een auto wegrijdt. Zeg gewoon dat ie je beviel, maar nog even rond kijkt. Of zeg dat je nog even kijkt of het financieel haalbaar is voor je.
Dan gaan ze echt niet doorvragen, ze geven je hoogstens hun kaartje voor als je nog vragen hebt.
pi_117902188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:27 schreef BlackFrancis het volgende:
Je denkt dat ze niet moeilijk gaan doen? Het is doodnormaal dat je niet meteen met een auto wegrijdt. Zeg gewoon dat ie je beviel, maar nog even rond kijkt. Of zeg dat je nog even kijkt of het financieel haalbaar is voor je.
Dan gaan ze echt niet doorvragen, ze geven je hoogstens hun kaartje voor als je nog vragen hebt.
Laat geen telefoon nummer achter, kameraad is werkelijk 10x achter zijn reet aangebeld door de auto verkoper of hij de wagen nu wel of niet wou kopen. Ging dan ook over een auto die ruim 4k te duur tekoop stond. Dus verkopen wou deze man zeker wel.
pi_117902190
idd, het maakt natuurlijk ook verschil als je 18 bent en op de fiets aankomt of dat je 35 bent met een mooie wagen (en alles wat daar tussenin zit vul zelf maar in). Ik zou als garagist ook niet zomaar een sportauto meegeven aan iemand van 18-25 zonder duidelijke koopintentie of aanwijzing dat ie er geld voor heeft.
pi_117902245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:26 schreef practics het volgende:

[..]

Weet niet wat je leeftijd is en wat de auto mag kosten en in welke auto je er denkt heen te gaan. Maar als jij daar komt met je golf 3 uit 95 en je wil een proefrit maken in een snelle auto van 15k+ en je bent onder de 25 denk ik niet dat je heel veel kans maakt.

Zo wou ik ooit eens met een Mini Cooper rijden, gewoon normaal model a 13k aan waarde of zo. Kwam aanrijden in een auto met inruil waarde van 8-9k. Maar mocht geen proefrit maken aangezien ik eerst dan soort semi koop overeenkomst moest tekenen. Bedankt en weg gegaan, en later bij ander bedrijf wel een auto gekocht. (Goed ik was net 18 toen de tijd, en heb hem eigenlijk ook geen bewijs getoond dat de auto die ik bij me had op mijn eigennaam stond.)
Oke, dat is waar. Bij Jaguar dealers is een minimumleeftijd en paar jaar rijervaring als vereiste ook niet ongewoon. Maar een dorpsdealer met een Nissan zal toch niet zulke eisen gaan stellen.
pi_117902304
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:30 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Oke, dat is waar. Bij Jaguar dealers is een minimumleeftijd en paar jaar rijervaring als vereiste ook niet ongewoon. Maar een dorpsdealer met een Nissan zal toch niet zulke eisen gaan stellen.
lijkt mij ook niet nee.
bij de garage waar ik m'n auto's weghaal kan ik wss zelfs wel voor de lol een ritje maken als ze een dikke audi of bmw ofzo hebben staan :P
maar daar kennen ze me natuurlijk ook, maar denk dat de gemiddelde garage echt geen bezwaar heeft tegen een proefrit
pi_117902310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:30 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Dat doen ze wel degelijk, in de leeftijd categorie 18-25 die speciaal kijken naar een snelle auto.
Als je dan met veel minder waardige auto aankomt, kun je het gewoon vergeten. Mits je niet kunt bewijzen dat je hem kunt betalen.
pi_117902409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:33 schreef practics het volgende:

[..]

Dat doen ze wel degelijk, in de leeftijd categorie 18-25 die speciaal kijken naar een snelle auto.
Als je dan met veel minder waardige auto aankomt, kun je het gewoon vergeten. Mits je niet kunt bewijzen dat je hem kunt betalen.
Of iemand van de garage rijdt dan mee, is ook een optie.
pi_117902496
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:37 schreef Palomar het volgende:

[..]

Of iemand van de garage rijdt dan mee, is ook een optie.
Dan is het nut van een wat snellere auto meenemen eraf...
Daarnaast zou ik het sowieso geen fijn idee vinden als verkoper met mij mee gaat. Als ik een auto koop zou ik hem graag even bij een kameraad op de brug zetten :) na een stevig ritje.

TS zou zeggen neem je vader mee, dan is het geen enkel probleem om dure auto mee te krijgen. Als je natuurlijk jong bent en je vader staat daar voor open.
pi_117902535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:40 schreef practics het volgende:

[..]

Dan is het nut van een wat snellere auto meenemen eraf...
Daarnaast zou ik het sowieso geen fijn idee vinden als verkoper met mij mee gaat. Als ik een auto koop zou ik hem graag even bij een kameraad op de brug zetten :) na een stevig ritje.

TS zou zeggen neem je vader mee, dan is het geen enkel probleem om dure auto mee te krijgen. Als je natuurlijk jong bent en je vader staat daar voor open.
ik gooi het gas ook altijd gewoon open met de verkoper erbij hoor :Y
1x reed ik zelfs in een bmw een proefrit dat de verkoper opeens verder wou rijden omdat ik veel te hard reed volgens hem _O-
pi_117902590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:41 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

ik gooi het gas ook altijd gewoon open met de verkoper erbij hoor :Y
1x reed ik zelfs in een bmw een proefrit dat de verkoper opeens verder wou rijden omdat ik veel te hard reed volgens hem _O-
:D Zo had ik ooit eens een verkoper die klaagde dat de tank half leeg was na maar liefst 100km :')
Zat gewoon 55 liter tank onder. >:)
pi_117902679
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:44 schreef practics het volgende:

[..]

:D Zo had ik ooit eens een verkoper die klaagde dat de tank half leeg was na maar liefst 100km :')
Zat gewoon 55 liter tank onder. >:)
nou reed ik idd wel erg hard, met 70 hier de bocht door en alles.
maar als je zo'n bmw rijdt dan wil je wel weten of het de moeite waard is hem te nemen.
je wil niet alleen voor het merk betalen, zijn genoeg goedkopere auto's die sneller zijn :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')