Precies. Maar zelfs als je 'm niet koopt vertel je misschien wel aan je vrienden en familie wat voor een gave wagen het is, dat is dan toch weer reclamequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:53 schreef Klonk het volgende:
op mooie zomerdagen een proefrit maken van een uur in een cabrio
sorry opelverkoopmeneer in Weert een jaar of 20 geleden, ik wou dat ding nooit kopen
IK STUUR JE DE REKENINGquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:53 schreef Klonk het volgende:
op mooie zomerdagen een proefrit maken van een uur in een cabrio
sorry opelverkoopmeneer in Weert een jaar of 20 geleden, ik wou dat ding nooit kopen
Het bedrijfje war ik het over heb is gewoon een lokale dorpsgarage die een mooie Nissan Silvia te koop heeft staan, althans, ik denk dat ie te koop staat want ik weet het niet eens zeker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef Palomar het volgende:
idd, is echt niet raar dat je gewoon even wilt proberen omdat je nog tussen een aantal auto's twijfelt. Na de proefrit zeg je dat je eerst nog even andere auto's gaat proefrijden en kom daarna nooit meer terug
Er zijn echter wel bedrijven die moeilijk doen als je geen niet echt de intentie lijkt te hebben tot kopen (soms willen ze zelfs dat je al een aankoopakte oid tekent). Maar dan is het óf een malafide bedrijf óf een groothandel-achtig principe waarbij bijv. auto's uit de lease massaal worden opgekocht en er gewoon geen tijd/ruimte is om iedereen maar te laten rijden (bijv. een bedrijf als www.milano.nl waar ik goede ervaring mee heb).
Weet niet wat je leeftijd is en wat de auto mag kosten en in welke auto je er denkt heen te gaan. Maar als jij daar komt met je golf 3 uit 95 en je wil een proefrit maken in een snelle auto van 15k+ en je bent onder de 25 denk ik niet dat je heel veel kans maakt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Het bedrijfje war ik het over heb is gewoon een lokale dorpsgarage die een mooie Nissan Silvia te koop heeft staan, althans, ik denk dat ie te koop staat want ik weet het niet eens zeker.
Hij staat er al een tijdje en ik ga er morgen even heen om te kijken
Ik denk niet dat zo iemand moeilijk gaat doen.
Ik rij er gewoon heen en zeg dat ik al een tijdje op zoek ben naar een snelle auto, en als ik de proefrit gemaakt heb zeg ik dat ie voor mij niet snel genoeg is![]()
Laat geen telefoon nummer achter, kameraad is werkelijk 10x achter zijn reet aangebeld door de auto verkoper of hij de wagen nu wel of niet wou kopen. Ging dan ook over een auto die ruim 4k te duur tekoop stond. Dus verkopen wou deze man zeker wel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:27 schreef BlackFrancis het volgende:
Je denkt dat ze niet moeilijk gaan doen? Het is doodnormaal dat je niet meteen met een auto wegrijdt. Zeg gewoon dat ie je beviel, maar nog even rond kijkt. Of zeg dat je nog even kijkt of het financieel haalbaar is voor je.
Dan gaan ze echt niet doorvragen, ze geven je hoogstens hun kaartje voor als je nog vragen hebt.
Oke, dat is waar. Bij Jaguar dealers is een minimumleeftijd en paar jaar rijervaring als vereiste ook niet ongewoon. Maar een dorpsdealer met een Nissan zal toch niet zulke eisen gaan stellen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:26 schreef practics het volgende:
[..]
Weet niet wat je leeftijd is en wat de auto mag kosten en in welke auto je er denkt heen te gaan. Maar als jij daar komt met je golf 3 uit 95 en je wil een proefrit maken in een snelle auto van 15k+ en je bent onder de 25 denk ik niet dat je heel veel kans maakt.
Zo wou ik ooit eens met een Mini Cooper rijden, gewoon normaal model a 13k aan waarde of zo. Kwam aanrijden in een auto met inruil waarde van 8-9k. Maar mocht geen proefrit maken aangezien ik eerst dan soort semi koop overeenkomst moest tekenen. Bedankt en weg gegaan, en later bij ander bedrijf wel een auto gekocht. (Goed ik was net 18 toen de tijd, en heb hem eigenlijk ook geen bewijs getoond dat de auto die ik bij me had op mijn eigennaam stond.)
lijkt mij ook niet nee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:30 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Oke, dat is waar. Bij Jaguar dealers is een minimumleeftijd en paar jaar rijervaring als vereiste ook niet ongewoon. Maar een dorpsdealer met een Nissan zal toch niet zulke eisen gaan stellen.
Dat doen ze wel degelijk, in de leeftijd categorie 18-25 die speciaal kijken naar een snelle auto.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:30 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Oke, dat is waar. Bij Jaguar dealers is een minimumleeftijd en paar jaar rijervaring als vereiste ook niet ongewoon. Maar een dorpsdealer met een Nissan zal toch niet zulke eisen gaan stellen.
Of iemand van de garage rijdt dan mee, is ook een optie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:33 schreef practics het volgende:
[..]
Dat doen ze wel degelijk, in de leeftijd categorie 18-25 die speciaal kijken naar een snelle auto.
Als je dan met veel minder waardige auto aankomt, kun je het gewoon vergeten. Mits je niet kunt bewijzen dat je hem kunt betalen.
Dan is het nut van een wat snellere auto meenemen eraf...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:37 schreef Palomar het volgende:
[..]
Of iemand van de garage rijdt dan mee, is ook een optie.
ik gooi het gas ook altijd gewoon open met de verkoper erbij hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:40 schreef practics het volgende:
[..]
Dan is het nut van een wat snellere auto meenemen eraf...
Daarnaast zou ik het sowieso geen fijn idee vinden als verkoper met mij mee gaat. Als ik een auto koop zou ik hem graag even bij een kameraad op de brug zettenna een stevig ritje.
TS zou zeggen neem je vader mee, dan is het geen enkel probleem om dure auto mee te krijgen. Als je natuurlijk jong bent en je vader staat daar voor open.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:41 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik gooi het gas ook altijd gewoon open met de verkoper erbij hoor
1x reed ik zelfs in een bmw een proefrit dat de verkoper opeens verder wou rijden omdat ik veel te hard reed volgens hem
nou reed ik idd wel erg hard, met 70 hier de bocht door en alles.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:44 schreef practics het volgende:
[..]Zo had ik ooit eens een verkoper die klaagde dat de tank half leeg was na maar liefst 100km
![]()
Zat gewoon 55 liter tank onder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |