abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117587122
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik begin helemaal niet over iets anders. Ik wil je argumenten serieus nemen, maar dan moeten we bij de basis beginnen. En de basis van iedere religie is dat er een god is.

Maar als je niet durft.....
Dat doe je wel.

Want we hadden het over dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Niet over of God wel ofniet bestaat.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:16:00 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117587138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef pureheart het volgende:

[..]

Men beschuldigde mij ervan dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet doe.
Nee, je stelt dat je dat niet doet. Ondertussen staat dit topic vol post waarin je dat juist wel doet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:17:15 #253
pi_117587179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat doe je wel.

Want we hadden het over dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is.
je doet dit hele topic niet anders
quote:
Niet over of God wel ofniet bestaat.
Je stelt dat god bepaald wat het ware geloof is, dan moet je dus bewijzen dat er een god is.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat bepaald God en Zijn woord vinden we in de koran. Alsook Zijn profeet die ons heel veel heeft geleerd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_117587444
quote:
12s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ik hoor graag argumenten waarom jij denkt dat het Soennisme, de juiste islam is.

[..]

Staat verderop vermeldt in de eerder geposte link.

[..]

Dat heb ik eerder gezegd, maar ik zal het voor jou halen: Omdat deze stroming de dichtstbijzijnde is bij de leer van de profeet.

Basmalah :') Het is bismillah.

Als deze verschillende manieren van koran recitatie echt een bedreiging vormden voor de betekenis van de koran, dan had de profeet ze niet toegestaan:

quote:
Bukhari: vol. 6, hadith 514, p. 482; book 61

Narrated Umar bin Al-Khattab:

I heard Hisham bin Hakim reciting Surat Al-Furqan during the lifetime of Allah's Apostle and I listen to his recitation and noticed that he recited in several different ways which Allah's Apostle had not taught me. I was about to jump over him during his prayer, but I controlled my temper and when he had completed his prayer, I put his upper garment around his neck and seized him by it and said, "Who taught you this Surat which I heard you reciting ?" He replied, "Allah's Apostle taught it to me". I said, "You have told a lie, for Allah's Apostle taught it to me in a different way from yours". So I dragged him to Allah's Apostle and said, "I heard this person reciting Surat Al-Furqan in a way which you haven't taught me!". On that Allah's Apostle said, "Release him (Umar) recite, O Hisham!" Then he recited in the same way I heard him reciting. Then Allah's Apostle said, "It was revealed in this way", and added, "Recite, O Umar", I recited it as he had taught me. Allah's Apostle then said, "It was revealed in this way. This Qur'an has been revealed to be recited in seven different ways, so recite of it whichever is easier for you."

[ Bericht 0% gewijzigd door pureheart op 04-10-2012 14:31:39 ]
pi_117587484
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, je stelt dat je dat niet doet. Ondertussen staat dit topic vol post waarin je dat juist wel doet.
Hoe doe ik dat dan?
pi_117587621
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

je doet dit hele topic niet anders
Hoe dan?

quote:
Je stelt dat god bepaald wat het ware geloof is, dan moet je dus bewijzen dat er een god is.
Jij hoeft God niet te accepteren om mijn redenatie te volgen. Moslims beweren dat de koran het woord is van God en dat de profeet handelde en sprak naar de goedkeuring van God. Dus als ik zeg ''het woord van God'' dan refereer ik naar de koran en zijn profeet die als doorgeefluik fungeerde.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:32:55 #257
pi_117587711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:30 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe dan?

[..]
Vanaf hier: Syrische meisjes slachtoffer seksueel geweld
quote:
Jij hoeft God niet te accepteren om mijn redenatie te volgen.
Natuurlijk wel. Je hele redenatie is gebaseerd op de aanname dat er een god is. Zonder god is de redenatie waardeloos.
pi_117587777
quote:
Ik heb het gezien, maar ik zie je punt nergens bevestigd. Kun je specifieker zijn?

quote:
Natuurlijk wel. Je hele redenatie is gebaseerd op de aanname dat er een god is. Zonder god is de redenatie waardeloos.
Een vraag aan jou: bestaat de koran?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:39:07 #259
pi_117587939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik heb het gezien, maar ik zie je punt nergens bevestigd. Kun je specifieker zijn?

[..]
Nee, als je het hardnekkig blijft ontkennen heeft dat geen zin.
quote:
Een vraag aan jou: bestaat de koran?
Natuurlijk, net zoals Lord o/t Rings bestaat.
pi_117588075
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[quote]Nee, als je het hardnekkig blijft ontkennen heeft dat geen zin.
Zo te zien kun je weer je punt niet maken.

quote:
Natuurlijk, net zoals Lord o/t Rings bestaat.
Oke. Snapje je dan dat wanneer een moslim zegt ''het woord van God'', dat hij/zij daarmee refereert naar de Koran?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:44:15 #261
pi_117588171
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:42 schreef pureheart het volgende:

[..]

Zo te zien kun je weer je punt niet maken.

[..]
Mijn punt is duidelijk, je probeert je er uit te draaien.
quote:
Oke. Snapje je dan dat wanneer een moslim zegt ''het woord van God'', dat hij/zij daarmee refereert naar de Koran?
Nou en? De koran is alleen maar een boek. Net als Lord o/t Rings.
pi_117588209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:25 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder gezegd, maar ik zal het voor jou halen: Omdat deze stroming de dichtstbijzijnde is bij de leer van de profeet.
Volgens wie? De sjiieten houden er een andere mening op na.

quote:
Basmalah :') Het is bismillah.
Zijn beide correct.
quote:
Als deze verschillende manieren van koran recitatie echt een bedreiging vormden voor de betekenis van de koran, dan had de profeet ze niet toegestaan:

[..]

Feit blijft: er zijn verschillende versies van de koran en de verschillende stromingen houden voet bij stuk dat zij DE tekst hebben.
pi_117588363
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn punt is duidelijk, je probeert je er uit te draaien.

Als het zo duidelijk is. Waarom kun je mij dan tot nu toe geen specifieke voorbeeld geven? Je probeert jezelf eruit te lullen door vaag te blijven.

Nou en? De koran is alleen maar een boek. Net als Lord o/t Rings.
Fijn dat je het nu eindelijk begrijpt. Dus weer voor de duidelijkheid: Moslims die hun religie oprecht willen volgen kijken naar de Koran (theorie) en de leer van de profeet (praktijk). Vandaar dat dit het eerste is wat bekeerlingen doen wanneer ze moslim worden. Dit bepaal ik niet. Dit is gewoon hoe de zaken gaan. Eigenlijk is het heel gek dat zoiets simpel moet gaan uitleggen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:07:07 #264
pi_117589052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:48 schreef pureheart het volgende:

[..]

Fijn dat je het nu eindelijk begrijpt. Dus weer voor de duidelijkheid: Moslims die hun religie oprecht willen volgen kijken naar de Koran (theorie) en de leer van de profeet (praktijk). Vandaar dat dit het eerste is wat bekeerlingen doen wanneer ze moslim worden. Dit bepaal ik niet. Dit is gewoon hoe de zaken gaan. Eigenlijk is het heel gek dat zoiets simpel moet gaan uitleggen.
Er zijn zat moslims die het niet met je eens zijn. Die de koran uit willen leggen op een manier die beter past bij deze tijd. Of zelfs kritisch zijn op de inhoud van de koran zelf.

En dat bekeerlingen over het algemeen fundamentalistischer zijn dan "reguliere" gelovigen is bekend. :')

Bovenstaande is slechts jouw mening.
pi_117589092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:44 schreef Supertolll het volgende:

[quote]Volgens wie? De sjiieten houden er een andere mening op na.
Hun afwijkende meningen kunnen ze niet onderbouwen aan de hand van de Islamitische bronnen. Ze zijn met nieuwe dingen gekomen in het geloof die de profeet niet ondernam (bv. zelfkastijding) en ze spreken de Islamitische bronnen tegen op cruciale punten (bv. ze kennen hun imams goddelijke eigenschappen toe).

quote:
Feit blijft: er zijn verschillende versies van de koran en de verschillende stromingen houden voet bij stuk dat zij DE tekst hebben.
Er zijn geen verschillende versies van de koran. Maar verschillende manieren van reciteren.
Vetgedrukte hoor ik voor het eerst :') Kun je daar een voorbeeld van geven?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:10:33 #266
pi_117589216
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:08 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hun afwijkende meningen kunnen ze niet onderbouwen aan de hand van de Islamitische bronnen.
Die bronnen zijn alleen maar schrijfsels van mensen.
pi_117589595
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:08 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hun afwijkende meningen kunnen ze niet onderbouwen aan de hand van de Islamitische bronnen. Ze zijn met nieuwe dingen gekomen in het geloof die de profeet niet ondernam (bv. zelfkastijding) en ze spreken de Islamitische bronnen tegen op cruciale punten (bv. ze kennen hun imams goddelijke eigenschappen toe).

[..]

Er zijn geen verschillende versies van de koran. Maar verschillende manieren van reciteren.
Vetgedrukte hoor ik voor het eerst :') Kun je daar een voorbeeld van geven?
Ik snap het al. Alle moslims hebben dezelfde koran.

Immers moslims zijn pas moslims als ze voldoen aan jouw definitie. Sjiieten zijn geen moslims en er is geen afwijkende koran.
pi_117589875
Even naar de actualiteit: Wie gisteren die Uri Rosenthal bij P&W hoorde praten moet wel een groot gevoel van schaamte hebben gekregen over al dat geklets van die man daar aan tafel waarom het Westen niet moet ingrijpen of zal ingrijpen. Waarom zegt die man niet gewoon eerlijk dat het westen met in de hoofdrol de Verenigde Staten,Frankrijk,Engeland en Duitsland geen zin hebben om de eigen mensenlevens op spel te zetten daar in Syrie?

Vul je Israel in (stel daar was een situatie zoals Syrie) dan had je moeten zien hoe snel er werd opgetreden om de oorlog tot een einde te brengen.

:r
pi_117589931
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Immers moslims zijn pas moslims als ze voldoen aan jouw definitie. Sjiieten zijn geen moslims en er is geen afwijkende koran.
Hoeveel Korans zijn er dan volgens jou? En hoe heten ze?
Dat gedoe wat pureheart over Sji'ieten typt is onzin en negeer ik even.
pi_117590027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Check de link.
quote:
In this article we have considered the 10 Accepted Readers and looked at two of them in particular, however, there are many more versions than just these 10. Islamic scholars record up to 50 different versions.[2]

[2] Al-Nadim, The Fihrist of al-Nadim - A Tenth Century survey of Muslim Culture, New York: Columbia University Press, 1970, pp. 63-71. Also, Ibn al-JazarT, Nashr, vol. 1, pp. 34—7, cited from, Intisar A. Rabb, "Non-Canonical Readings of the Qur'an: Recognitition and Authenticity (the Himsi Reading)", Journal of Qur'anic Studies, 2006, vol. 8, no. 2, p. 124 footnote 114.
pi_117590200
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[quote]Er zijn zat moslims die het niet met je eens zijn. Die de koran uit willen leggen op een manier die beter past bij deze tijd. Of zelfs kritisch zijn op de inhoud van de koran zelf.

En dat bekeerlingen over het algemeen fundamentalistischer zijn dan "reguliere" gelovigen is bekend. :')
Bedoel je dingen van de koran of leer van de profeet weglaten of met nieuwe dingen komen die niet van de Islam zijn omdat het bv. volgens de westerse moraal gepaster is? Innovatie/vernieuwing in geloof mag niet.

quote:
Hadith - Al-Tirmidhi #1306, Narrated AbuMusa al-Ash'ari , Transmitted by Ibn Majah.

Allah's Messenger said, Allah, the Exalted and Glorious looks down on the middle night of Sha'ban and forgives all His creation except a polytheist or one who is mushahin (innovator in religion and out of the main stream of the community).
quote:
The Messenger of Allaah (sallallaahu alaihi wasallam) said: "Every innovation is misguidance and going astray" Reported by Abu Daawood (no. 4607), at-Tirmidhee (no. 2676) and it is saheeh. Ibn Hajr authenticated it Takhreej Ahaadeeth Ibn ul-Haajib (1/137).

And he (sallallaahu alaihi wasallam) also said: "… and every innovation is misguidance and all misguidance is in the Hellfire " Reported by an-Nasaa'ee (1/224) from Jaabir bin Abdullaah and it is saheeh as declared by Shaikh ul-Islaam Ibn Taymiyyah in Majmoo' ul-Fataawaa (3/58).
Ik ben ook trots op mijn bekeerde broeders en zusters. :*

quote:
Bovenstaande is slechts jouw mening.
Nee. Zie bewijs uit de koran & hadith (hierboven) dat het niet mag.

24:54.
quote:
Say, "Obey Allah and obey the Messenger; but if you turn away - then upon him is only that [duty] with which he has been charged, and upon you is that with which you have been charged. And if you obey him, you will be [rightly] guided. And there is not upon the Messenger except the [responsibility for] clear notification."
5:3.
quote:
This day those who disbelieve have despaired of [defeating] your religion; so fear them not, but fear Me. This day I have perfected for you your religion and completed My favor upon you and have approved for you Islam as religion. But whoever is forced by severe hunger with no inclination to sin - then indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:36:51 #272
pi_117590286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:34 schreef pureheart het volgende:

Bedoel je dingen van de koran of leer van de profeet weglaten of met nieuwe dingen komen die niet van de Islam zijn omdat het bv. volgens de westerse moraal gepaster is? Innovatie/vernieuwing in geloof mag niet.
Dat is alleen maar jouw mening.
quote:
Nee. Zie bewijs uit de koran & hadith (hierboven) dat het niet mag.

Dat zijn alleen maar meningen, tenzij je kan bewijzen dat het de absolute waarheid is. En zonder god word dat moeilijk.
pi_117590365
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die bronnen zijn alleen maar schrijfsels van mensen.
We hebben het nu niet over of ze door mensen zijn bedacht of van God komen.
Maar over of het sjiisme een stroming van Islam is.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:40:08 #274
pi_117590427
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:38 schreef pureheart het volgende:

[..]

We hebben het nu niet over of ze door mensen zijn bedacht of van God komen.
Daar hebben we het juist wel over. Jij stelt dat die schrijfsels iets bewijzen.
quote:
Maar over of het sjiisme een stroming van Islam is.
Maakt toch niet uit? Het zijn allemaal alleen maar meningen.
pi_117590499
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ja.

Nee hoor. Men is moslim naar de criteria uit de koran.
Ik heb niet gezegd dat shia geen moslim zijn. Ik heb gezegd dat het sjiisme, als ideologie, geen Islam is omdat deze tradities en overtuigingen heeft die niet in overeenstemming zijn met de Koran en leer van de profeet.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:43:41 #276
pi_117590561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:41 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ja.

Ik heb niet gezegd dat shia geen moslim zijn. Ik heb gezegd dat het sjiisme, als ideologie, geen Islam is
:')
quote:
omdat deze tradities en overtuigingen heeft die niet in overeenstemming zijn met de Koran en leer van de profeet.
Fijn dat jij voor iemand anders bepaald wanneer ie wel of geen moslim is. :)
pi_117590562
quote:

[..]

Er is maar 1 koran en van deze koran zijn er verschillende vormen van recitatie.

Herhaling van bron:

quote:
Bukhari: vol. 6, hadith 514, p. 482; book 61

Narrated Umar bin Al-Khattab:

I heard Hisham bin Hakim reciting Surat Al-Furqan during the lifetime of Allah's Apostle and I listen to his recitation and noticed that he recited in several different ways which Allah's Apostle had not taught me. I was about to jump over him during his prayer, but I controlled my temper and when he had completed his prayer, I put his upper garment around his neck and seized him by it and said, "Who taught you this Surat which I heard you reciting ?" He replied, "Allah's Apostle taught it to me". I said, "You have told a lie, for Allah's Apostle taught it to me in a different way from yours". So I dragged him to Allah's Apostle and said, "I heard this person reciting Surat Al-Furqan in a way which you haven't taught me!". On that Allah's Apostle said, "Release him (Umar) recite, O Hisham!" Then he recited in the same way I heard him reciting. Then Allah's Apostle said, "It was revealed in this way", and added, "Recite, O Umar", I recited it as he had taught me. Allah's Apostle then said, "It was revealed in this way. This Qur'an has been revealed to be recited in seven different ways, so recite of it whichever is easier for you."
pi_117590588
quote:

[..]

Ik hoor graag waarom het onzin is.
pi_117590645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:41 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ja.

Ik heb niet gezegd dat shia geen moslim zijn. Ik heb gezegd dat het sjiisme, als ideologie, geen Islam is omdat deze tradities en overtuigingen heeft die niet in overeenstemming zijn met de Koran en leer van de profeet.
Sjiisme is volgens jou geen Islam.
Sjiieten belijden sjiisme.
Ergo volgens jou zijn sjiieten geen moslims.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:43 schreef pureheart het volgende:

[..]

Er is maar 1 koran en van deze koran zijn er verschillende vormen van recitatie.

Herhaling van bron:

[..]

Is in tegenspraak met
quote:
Subhii al-Saalih[3] is an Islamic scholar in this area. He summarizes the differences into seven categories.

Differences in grammatical indicator (i`raab).
Differences in consonants.
Differences in nouns as to whether they are singular, dual, plural, masculine or feminine.
Differences in which there is a substitution of one word for another.
Differences due to reversal of word order in expressions where the reversal is meaningful in the Arabic language in general or in the structure of the expression in particular.
Differences due to some small addition or deletion in accordance with the custom of the Arabs.
Differences due to dialectical peculiarities.

[3] Abu Ammaar Yasir Qadhi, An Introduction to the Sciences of the Qur'aan, United Kingdom: Al-Hidaayah, 1999, pp. 191-192.
pi_117590718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:29 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Check de link.

[..]

Er zijn ook mensen zoals zoals Irshad Manji die veranderingen in Islam willen brengen. Moet ik dat als fundamentele (mooi woord voor mensen die zich graag aan de bronnen houden) moslim ineens accepteren? Natuurlijk niet. Ze is God niet noch de profeet.
pi_117590748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:48 schreef pureheart het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen zoals zoals Irshad Manji die veranderingen in Islam willen brengen. Moet ik dat als fundamentele (mooi woord voor mensen die zich graag aan de bronnen houden) moslim ineens accepteren? Natuurlijk niet. Ze is God niet noch de profeet.
Stel je voor mensen die er een andere mening op na houden. Hoe durft ze!

Kun je trouwens bewijzen dat ze niet God noch de profeet is?
pi_117590860
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen maar jouw mening.

[..]

Dat zijn alleen maar meningen, tenzij je kan bewijzen dat het de absolute waarheid is. En zonder god word dat moeilijk.
Dat is mijn mening niet. Islamitische bronnen verbieden innovatie in geloof. :D

De discussie is ook niet of Islamitische bronnen de absolute waarheid zijn (van God afkomstig). De discussie was of sjiisme in overeenstemming is met de koran en de leer van de profeet. Die bronnen bepalen wat Islam is en wie moslim is; immers met die bronnen is Islam begonnen en beëindigd.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:55:27 #283
pi_117590988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat is mijn mening niet. Islamitische bronnen verbieden innovatie in geloof. :D
Dat is alleen maar de mening van de mensen die dat geschreven hebben.
quote:
De discussie is ook niet of Islamitische bronnen de absolute waarheid zijn (van God afkomstig).
Dat is het wel. Jij neemt aan dat die schrijfsels iets betekenen, meer dan Lord o/t Rings. Maar je komt niet met onderbouwing, behalve andere schrijfsels. Het is een cirelredenering. De ware islam is de ware islam omdat de ware islam dat zegt via de schrijfsels die claimen dat ze de ware islam beschrijven.
quote:
De discussie was of sjiisme in overeenstemming is met de koran en de leer van de profeet. Die bronnen bepalen wat Islam is en wie moslim is; immers met die bronnen is Islam begonnen en beëindigd.
Nee, dat is jouw stelling. Dat is je geloof.
pi_117591069
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar hebben we het juist wel over. Jij stelt dat die schrijfsels iets bewijzen.

[..]

Maakt toch niet uit? Het zijn allemaal alleen maar meningen.
We hebben het hier over het sjiisme en in hoeverre deze in overeenstemming is met de Islamitische bronnen.

Natuurlijk niet. Als de koran zegt dat je tot ongeloof toetreedt wanneer je deelgenoten aan God toekent en het sjiisme stelt dat hun imam's goddelijke eigenschappen hebben dan volgt daaruit dat het sjiisme als ideologie ongeloof (kufr) is.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:58:34 #285
pi_117591104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:57 schreef pureheart het volgende:

[..]

We hebben het hier over het sjiisme en in hoeverre deze in overeenstemming is met de Islamitische bronnen.

Natuurlijk niet. Als de koran zegt dat je tot ongeloof toetreedt wanneer je deelgenoten aan God toekent en het sjiisme stelt dat hun imam's goddelijke eigenschappen hebben dan volgt daaruit dat het sjiisme als ideologie ongeloof (kufr) is.
Nee, dan stel jij dat, tenzij je bewijst dat god bestaat. En dat hij de koran heeft geschreven.
pi_117591256
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:')

[..]

Fijn dat jij voor iemand anders bepaald wanneer ie wel of geen moslim is. :)
Bepaal ik niet. De criteria (volgens de Islamitische bronnen) om moslim te zijn is dat je niets anders aanbidt dan God (in woord en daad). Er zijn zat sjiiten die niet geloven in de goddelijkheid van hun imam's en die niet aan rare tradities doen zoals zelfkastijding. Die zijn dus gewoon moslim als ze voor de rest bidden etc.
pi_117591321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:57 schreef pureheart het volgende:

[..]

En ik maar denken dat we het over Syrische meisjes die slachtoffer zijn van seksueel geweld hadden.
Nee, we hebben het over het geloof van pure heart. Uit den treure.
pi_117591331
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:46 schreef Supertolll het volgende:

[quote]Sjiisme is volgens jou geen Islam.
Sjiieten belijden sjiisme.
Ergo volgens jou zijn sjiieten geen moslims.
Herhaling:

Bepaal ik niet. De criteria (volgens de Islamitische bronnen) om moslim te zijn is dat je niets anders aanbidt dan God (in woord en daad). Er zijn zat sjiiten die niet geloven in de goddelijkheid van hun imam's en die niet aan rare tradities doen zoals zelfkastijding. Die zijn dus gewoon moslim als ze voor de rest bidden etc.

quote:
Is in tegenspraak met
Hoe dan?
pi_117591345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:44 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik hoor graag waarom het onzin is.
Geen discussie voor dit topic en dat weet je best. Onder meer dat ze aan zelfkastijding(ja er zijn Sji'ieten die dat doen, geen onderdeel van de wetschool) doen en 'hun' imams(de Imams die jouw imams hebben geleerd) vergoddelijken of whatever. Maar nogmaals, geen discussie voor dit topic, dus laat dat onderwerp varen.
pi_117591440
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:49 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Stel je voor mensen die er een andere mening op na houden. Hoe durft ze!

Kun je trouwens bewijzen dat ze niet God noch de profeet is?
De hele koran staat vol met verzen waarin God zegt ''Aanbid mij'', ''Luister naar de profeet'', ''Wees niet zoals de voorgaande gelovigen die van de oorspronkelijke geloof gingen afwijken door nieuwe dingen te verzinnen of weg te laten''.

De enige meningen die een gelovige volgens de koran kan accepteren zijn die meningen die men kan onderbouwen aan de hand van de Koran of de uitspraken en handelingen van de profeet (te vinden in de hadith).
pi_117591559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

De hele koran staat vol met verzen waarin God zegt ''Aanbid mij'', ''Luister naar de profeet'', ''Wees niet zoals de voorgaande gelovigen die van de oorspronkelijke geloof gingen afwijken door nieuwe dingen te verzinnen of weg te laten''.
En dat van een boek waarvan sommige verhalen zijn gestolen uit de religies die de islam vooraf gingen met in het bijzonder het jodendom.

quote:
De enige meningen die een gelovige volgens de koran kan accepteren zijn die meningen die men kan onderbouwen aan de hand van de Koran of de uitspraken en handelingen van de profeet (te vinden in de hadith).
En de koran is juist want het is het woord van God, want dat staat zo in de koran?
pi_117591561
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dan stel jij dat, tenzij je bewijst dat god bestaat. En dat hij de koran heeft geschreven.
Nee, want dat staat gewoon in de koran. :{
pi_117591696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ik maar denken dat we het over Syrische meisjes die slachtoffer zijn van seksueel geweld hadden.
Nee, we hebben het over het geloof van pure heart. Uit den treure.
Als moderator kun je natuurlijk ook meteen ingrijpen op het moment dat leden over Islam beginnen te kotsen terwijl dat offtopic is. Ik probeer gewoon de kots op te ruimen.
pi_117591772
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:10 schreef Supertolll het volgende:

[..]

En dat van een boek waarvan sommige verhalen zijn gestolen uit de religies die de islam vooraf gingen met in het bijzonder het jodendom.

[..]

En de koran is juist want het is het woord van God, want dat staat zo in de koran?
Dat is jouw overtuiging.

De koran is het woord van God omdat het op alle vlakken gelijk heeft.
pi_117592004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:15 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat is jouw overtuiging.
Is geen mening, maar een feit.

quote:
De koran is het woord van God omdat het op alle vlakken gelijk heeft.
Dat is jouw mening.
Geen bewijs voor god(en)
Geen bewijs dat god(en) aan de basis ligt voor de koran
Er is echter wel bewijs dat de koran niet op alle vlakken gelijk heeft.
pi_117592127
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen maar de mening van de mensen die dat geschreven hebben.

[..]

Dat is het wel. Jij neemt aan dat die schrijfsels iets betekenen, meer dan Lord o/t Rings. Maar je komt niet met onderbouwing, behalve andere schrijfsels. Het is een cirelredenering. De ware islam is de ware islam omdat de ware islam dat zegt via de schrijfsels die claimen dat ze de ware islam beschrijven.

[..]

Nee, dat is jouw stelling. Dat is je geloof.
Even terzijde; het is jouw overtuiging dat het bedacht is door mensen.
To the point; sjiisme dat claimt ook Islam te zijn, spreekt de Islamitische bronnen tegen.

Nee, dat is het niet. Jij haalt steeds 2 dingen door elkaar. 1. Is het sjiisme Islam of ongeloof? 2. Is de koran het woord van God? Ieder keer wanneer ik de eerste vraag onderbouwend beantwoord, word ik verwezen naar de 2de vraag. :D

Nee, dat is logica. Vandaar dat ieder moslim die meer wil gaan praktiseren, zich in de Islamitische bronnen gaat verdiepen om na te gaan hoe en wat.
pi_117592209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:13 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als moderator kun je natuurlijk ook meteen ingrijpen op het moment dat leden over Islam beginnen te kotsen terwijl dat offtopic is. Ik probeer gewoon de kots op te ruimen.
Ik ben geen mod hier.
Gewoon user, net als jij. En ik praat graag over het onderwerp.
pi_117592387
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:22 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Is geen mening, maar een feit.

[..]

Dat is jouw mening.
Geen bewijs voor god(en)
Geen bewijs dat god(en) aan de basis ligt voor de koran
Er is echter wel bewijs dat de koran niet op alle vlakken gelijk heeft.
Nee dat is jouw overtuiging. Met gebreken.

Nee, dat is mijn overtuiging. Zonder gebreken.
Wel bewijs voor God. Dat niet iedereen die bewijs wil erkennen is natuurlijk zijn recht, maar dat maakt de koran niet minder waar.
Er is geen bewijs dat de koran ongelijk heeft. Men heeft 14 eeuwen de tijd gehad om een fout aan te wijzen, het enige waarmee men mee kan komen zijn verzonnen ''feiten'' (zeg maar; leugens).
pi_117592398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben geen mod hier.
Gewoon user, net als jij. En ik praat graag over het onderwerp.
Ah ok. Sorry.
pi_117592746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:33 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee dat is jouw overtuiging. Met gebreken.

Nee, dat is mijn overtuiging. Zonder gebreken.
Wel bewijs voor God. Dat niet iedereen die bewijs wil erkennen is natuurlijk zijn recht, maar dat maakt de koran niet minder waar.
Er is geen bewijs dat de koran ongelijk heeft. Men heeft 14 eeuwen de tijd gehad om een fout aan te wijzen, het enige waarmee men mee kan komen zijn verzonnen ''feiten'' (zeg maar; leugens).
:')_!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')