abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117502834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zelden zo'n open deur gezien.
Tja je bent geïndoctrineerd of je bent het niet hè.....
pi_117523706
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zelden zo'n open deur gezien.
Zeg dan..

Misschien leer ik iets bij :-)
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:52:10 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_117524234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:44 schreef pureheart het volgende:

[..]

Zeg dan..

Misschien leer ik iets bij :-)
Ik weet gewoon niet waar te beginnen.
Okee, lees de OP eens, dat geeft je al een aardig idee hoe vrouwen en meisjes behandeld worden.
pi_117524305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet waar te beginnen.
Okee, lees de OP eens, dat geeft je al een aardig idee hoe vrouwen en meisjes behandeld worden.
Heb jij mijn reacties erop gelezen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:03:57 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_117525031
LOL laten jullie je hier nog steeds aan het lijntje houden _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:06:35 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_117525201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef pureheart het volgende:

[..]

Heb jij mijn reacties erop gelezen?
Ja, en ik was zeer verbaasd.
pi_117526832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, en ik was zeer verbaasd.
En waar ben je nog niet van overtuigd?

Ik hoor gewoon heel graag van jou waar Islam vrouwen onderdrukt, misschien heb ik ergens iets gemist? Niet onderzocht? Kan toch.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:01:05 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_117528539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:31 schreef pureheart het volgende:

[..]

En waar ben je nog niet van overtuigd?

Ik hoor gewoon heel graag van jou waar Islam vrouwen onderdrukt, misschien heb ik ergens iets gemist? Niet onderzocht? Kan toch.
Je weet heel goed dat in sommige islamitische landen vrouwen onderdrukt worden, dat hoef ik jou als moslim toch niet uit te leggen? Voorbeelden te over.
Jij hebt het geluk dat je hier woont en de keuze hebt om wel of geen hoofddoek te dragen en vrijelijk je geloof te beleven. In sommige landen móet je een hoofddoek om en soms zelfs een burka aan. Dat hoeft hier allemaal niet.
Wat dat betreft is dit een geweldig land. Waardeer het!
pi_117529793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je weet heel goed dat in sommige islamitische landen vrouwen onderdrukt worden, dat hoef ik jou als moslim toch niet uit te leggen? Voorbeelden te over.
Jij hebt het geluk dat je hier woont en de keuze hebt om wel of geen hoofddoek te dragen en vrijelijk je geloof te beleven. In sommige landen móet je een hoofddoek om en soms zelfs een burka aan. Dat hoeft hier allemaal niet.
Ja dat weet ik.
Maar dat zegt nog niks over Islam als religie. Ik volg namelijk Islam, de religie. En niet Saudi-Arabië, een land dat gevormd is door een stel corrupte rijke oliesjeiks.
pi_117529854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Spring nou niet van de hak op de tak. Jouw stelling is dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar nu heb je het ineens over sommige Islamitische landen. Dat is net zoiets als dat je zegt Noord-Korea is atheistisch en onderdrukt vrouwen, ergo atheisme is vrouw-onderdrukkend.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:28:22 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_117529899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ja dat weet ik.
Maar dat zegt nog niks over Islam als religie. Ik volg namelijk Islam, de religie. En niet Saudi-Arabië, een land dat gevormd is door een stel corrupte rijke oliesjeiks.
Dat is makkelijk.
Hoef je je ook niet te verantwoorden.

Maar ik merk het al. Jij en jij alleen wat het ware geloof is: de islam.
Tja, dan valt er niet veel meer te discussieren he?
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:29:26 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_117529940
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Spring nou niet van de hak op de tak. Jouw stelling is dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar nu heb je het ineens over sommige Islamitische landen. Dat is net zoiets als dat je zegt Noord-Korea is atheistisch en onderdrukt vrouwen, ergo atheisme is vrouw-onderdrukkend.
Nee, dat lees je verkeerd. In sommige islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Niet in alle.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:29:44 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117529951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een religie bestaat uitsluitend uit de gelovigen. Tenzij je kan bewijzen dat er een god is, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117530927
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat lees je verkeerd. In sommige islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Niet in alle.
Dat zeg ik ook. Maar dan komt de volgende vraag, een aantal Islamitische landen onderdrukt vrouwen niet, betekent dat nu ook dat de Islam als religie vrouwen niet onderdrukt?
pi_117531069
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een religie bestaat uitsluitend uit de gelovigen. Tenzij je kan bewijzen dat er een god is, natuurlijk.
Een religie bestaat NIET uit volgers. Dat id net zoiets als dat je zegt "de Nederlandse grondwet bestaat uit de Nederlanders zelf."
Dat zou betekenen dat als een Nederlander iets steelt, de wet dat toelaat. Terwijl dat juist niet zo is. Volgers zeggen niks over een idee/religie. Niet alle gedragingen komen voort uit dat idee/religie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:04:49 #216
pi_117531544
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een religie bestaat NIET uit volgers. Dat id net zoiets als dat je zegt "de Nederlandse grondwet bestaat uit de Nederlanders zelf."
Dat is ook hetzelfde. De wet (een religieuze of seculiere) word gemaakt door mensen. Dat zijn leiders met (hopelijk) een mandaat van de groep die ze zeggen te representeren.
quote:
Dat zou betekenen dat als een Nederlander iets steelt, de wet dat toelaat. Terwijl dat juist niet zo is. Volgers zeggen niks over een idee/religie. Niet alle gedragingen komen voort uit dat idee/religie.
Nee. Het zegt wel, dat als veel NL-ers "stelen" (gratis MP3tjes downloaden) of massaal blowen, dat dat de cultuur van het land is. Een interpretatie van de wet, een gedoogcultuur uit pragmatische overwegingen.

De letterlijke wet word geïnterpreteerd door zowel de leiders als de volgers. NL is niet alleen de letterlijke wet, maar ook de manier waarmee daar mee om word gegaan.

Een religie is niet alleen de letterlijke tekst van de heilige boeken, maar ook de manier waarop dat geïnterpreteerd en geïmplementeerd word door zowel leiders als volgers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_117531547
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een religie bestaat NIET uit volgers.
Dat zou veronderstellen dat 'een religie', 'een bepaalde op zichzelf staande entiteit' is of er 'een bepaald', onveranderlijk fundament aan ten grondslag ligt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:06:04 #218
pi_117531602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou veronderstellen dat 'een religie', 'een bepaalde op zichzelf staande entiteit' is of er 'een bepaald', onveranderlijk fundament aan ten grondslag ligt.
Dat kan, als er een god is die de wet voorschrijft. . :P
pi_117531880
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan, als er een god is die de wet voorschrijft. . :P
Precies. Dat maakt mensen die beweren dat de islam inherent slecht is, of verwerpelijke fundamenten bevat, moslims. Iemand als Hans Jansen is dus stiekem gewoon moslim. :+
pi_117537232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
Er is een Koran, waarvan moslims geloven dat het woord van God is. Jij gelooft dat niet, dat weet ik, maar dat maakt niet uit. Voor moslims is het een heilig boek, dus een fundament. Daarnaast is er iets wat jurisprudentie genoemd wordt. Interpretatie van de Koran.

Maar ook hier een kanttekening, dat dit bestaat betekent niet dat mensen zich hier aan houden of er zelfs iets van aan trekken. Mensen doen dingen voor eigen belang, omdat ze er zin in hebben etc.

quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is ook hetzelfde. De wet (een religieuze of seculiere) word gemaakt door mensen. Dat zijn leiders met (hopelijk) een mandaat van de groep die ze zeggen te representeren.
Dat is niet zo hoor. De wet staat vast in in verschillende wetboeken. De gedragingen van een bevolking doen er niet veel toe, want mensen kunnen zich ook misdragen.

quote:
Nee. Het zegt wel, dat als veel NL-ers "stelen" (gratis MP3tjes downloaden) of massaal blowen, dat dat de cultuur van het land is. Een interpretatie van de wet, een gedoogcultuur uit pragmatische overwegingen.

De letterlijke wet word geïnterpreteerd door zowel de leiders als de volgers. NL is niet alleen de letterlijke wet, maar ook de manier waarmee daar mee om word gegaan.

Een religie is niet alleen de letterlijke tekst van de heilige boeken, maar ook de manier waarop dat geïnterpreteerd en geïmplementeerd word door zowel leiders als volgers.
Ik weet niet waarom je 2 voorbeelden geeft die in een behoorlijk grijs gebied vallen, toeval? Neem als voorbeeld moord en diefstal. Allebei verboden bij wet, en als je het doet wordt je gestraft. Dat betekent niet dat het dan ook meteen niet meer gebeurt. Het komt zelfs dagelijks voor. Kun je de schuld nu leggen bij de wet? Omdat mensen zich niet aan die wet houden?

Cultuur is niet iets wat je zo even aanpast/verandert. Het is vaak over tientallen jaren(wiet, MP3's downloaden), honderden jaren of zelfs grotere perioden van tijd ontstaan. Dat kun je niet even met een wet veranderen.

Maar je moet ook begrijpen dat niet iedere actie die een moslim/christen/jood/atheist doet te maken heeft met zijn religie of ideologie. Wanneer een atheist iemand doodrijdt kun je dat niet toeschrijven aan het atheïsme. Zelfs niet wanneer iemand zegt dat hij het doet in naam van het atheïsme.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peunage op 03-10-2012 10:03:04 ]
pi_117544134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:45 schreef Peunage het volgende:
Wanneer een atheist iemand doodrijdt kun je dat niet toeschrijven aan het atheïsme. Zelfs niet wanneer iemand zegt dat hij het doet in naam van het atheïsme.
ONZIN. Juist als iemand dat doet in naam van whatever, aangezien hij/zij daar klaarblijkelijk zijn/haar motivatie vandaan gehaald heeft.

Altijd hetzelfde riedeltje. Geloof zus of zo treft geen blaam, want het staat niet zo in boekje/tekstje zus of zo. Maar dat al die teksten ALTIJD het product zijn geweest van mannelijke schrijvers en redacteurs (in geval van bepaalde ahadith heeft Aboe Bakr het auteursrecht, maar hij handelde in opdracht van de kalief en je moet wel héél erg naïef zijn om niet te snappen dat die heus wel in de gaten hield wát er precies opgeschreven en uitgegeven werd), met een bepaald mysogene en homofobe mentaliteit, hetgeen via de traditie tot een soort heilige status is geschopt, waar vervolgens de cultuur mee besmet (of soms zelfs doordrenkt) is, wat in een aantal gevallen zelfs heeft geleid tot (imo abjecte en walgelijke) wetgeving, al dan niet onder de noemer Sharia gerangschikt.

De islam is (net als het christendom en het jodendom) een abject mysogene kl*otereligie, waar bijzonder weinig goeds van te verwachten valt en waar gelukkig, het grootste deel van de hier woonachtige aanhangers zeer pragmatisch mee omgaan.

Wat er gebeurt als de steile haatbaarden het op hun heupen krijgen, kunnen we zeer regelmatig in allerlei media en vanuit alle hoeken van de wereld kennisnemen.
pi_117544318
gaat het nu nog steeds om de slachtoffers of worden de slachtoffers ook in deze discussie gebruikt om een punt te maken?
pi_117544573
Verkrachtingen in oorlogstijd is helaas iets van alle tijden en culturen. De Russen die in '45 honderdduizenden Duitse en Poolse meisjes, vrouwen en bejaarden verkrachten tot de massale verkrachtingen van Tutsi's en Hutu's in de Rwandese genocide.

De excessen in Syrië zijn dus verre van ''uniek'''.
pi_117544883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:34 schreef stopnaald het volgende:
ONZIN. Juist als iemand dat doet in naam van whatever, aangezien hij/zij daar klaarblijkelijk zijn/haar motivatie vandaan gehaald heeft.
Maar dat is het nou, hij haalt daar helemaal geen motivatie van. Als boek A zegt "Gij zult niet doden", ik sla iemand dood en zeg dat ik het in naam van boek A doe, hoe kan ik daar mijn motivatie vandaan halen? :?

quote:
Altijd hetzelfde riedeltje. Geloof zus of zo treft geen blaam, want het staat niet zo in boekje/tekstje zus of zo. Maar dat al die teksten ALTIJD het product zijn geweest van mannelijke schrijvers en redacteurs (in geval van bepaalde ahadith heeft Aboe Bakr het auteursrecht, maar hij handelde in opdracht van de kalief en je moet wel héél erg naïef zijn om niet te snappen dat die heus wel in de gaten hield wát er precies opgeschreven en uitgegeven werd), met een bepaald mysogene en homofobe mentaliteit, hetgeen via de traditie tot een soort heilige status is geschopt, waar vervolgens de cultuur mee besmet (of soms zelfs doordrenkt) is, wat in een aantal gevallen zelfs heeft geleid tot (imo abjecte en walgelijke) wetgeving, al dan niet onder de noemer Sharia gerangschikt.
Welke tekst het jij het precies over? Welke tekst spreekt massaverkrachtingen goed of moedigt ze aan?
Het probleem is dat ik tegen een betonnen muur praat. Ik heb je meerdere keren uitgelegd over de pre-Islamitische cultuur van de Arabieren en jij begint over teksten die de cultuur besmetten :?
pi_117545211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:34 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Altijd hetzelfde riedeltje. Geloof zus of zo treft geen blaam, want het staat niet zo in boekje/tekstje zus of zo.
Zelfs als dat wel letterlijk zo in 'een boek' staat ontheft dat je als mens toch niet van de keuze om dat wel of niet op te volgen? Voor iedere handeling kun je wel een legitimatie in een of andere tekst vinden.
pi_117547316
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:43 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik geloof niet in ''wat'' tekst, maar in DE tekst. Ja we hebben gezien wat de ''ontwikkelde'' deel van de wereld met de rest van de wereld heeft gedaan. Degenen die ongeloof begonnen te promoten zijn ook toevallig degenen de wereld kapot hebben gemaakt. Geen toevallig eigenlijk.
Oh, welke islam is dan DE islam?
Welke tekst is dan DE tekst?
pi_117573118
quote:
Degenen die het minst afwijken van de leer van de profeet. Sunni moslims dus.

De madhabs (de wetscholen) zijn geen verschillende soorten van Islam, maar interpretaties van Islam onderbouwd d.m.v. Islamitische bronnen.
De verschillen tussen de madhabs zijn kleine details; dingen die bv. niet specifiek in de koran of hadith staan, maar waar toch twijfel over is.

Met betrekking tot die ''verschillende teksten''. Dat zijn geen verschillende teksten, maar verschillende manieren van recitatie.
pi_117573317
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:43 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik geloof niet in ''wat'' tekst, maar in DE tekst. Ja we hebben gezien wat de ''ontwikkelde'' deel van de wereld met de rest van de wereld heeft gedaan. Degenen die ongeloof begonnen te promoten zijn ook toevallig degenen de wereld kapot hebben gemaakt. Geen toevallig eigenlijk.
Volgens mij wordt de meeste ellende in de wereld veroorzaakt door mensen die geloof promoten.
pi_117573326
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs als dat wel letterlijk zo in 'een boek' staat ontheft dat je als mens toch niet van de keuze om dat wel of niet op te volgen?

Da's dus cherry picking en verboden.

Voor iedere handeling kun je wel een legitimatie in een of andere tekst vinden.
Klopt, precies de reden waarom ik een bloedhekel heb aan blinde volgers, zoals Jehova's en haatbaarden (om maar een paar dwarsstraten te noemen). Pragmatische relativerende gelovigen heb ik geen probleem mee.

Pureheart komt redelijk steil in de leer over....
pi_117573368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:50 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de meeste ellende in de wereld veroorzaakt door mensen die geloof promoten.
Maar alleen hun eigen interpretatie dan hè!
pi_117573540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:50 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Dat is gewoon propaganda.
pi_117573636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Klopt, precies de reden waarom ik een bloedhekel heb aan blinde volgers, zoals Jehova's en haatbaarden (om maar een paar dwarsstraten te noemen). Pragmatische relativerende gelovigen heb ik geen probleem mee.

Pureheart komt redelijk steil in de leer over....
Ik heb een bloedhekel aan ''liberale'' politici die van de wereld een puinhoop hebben gemaakt.

Stopnaald komt ook redelijk ''liberaal'' over...

P.s. liberaal tussen aanhalingstekens want men beweerd liberaal te zijn, maar in daden zien we iets anders.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:13:26 #233
pi_117574070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik heb een bloedhekel aan ''liberale'' politici die van de wereld een puinhoop hebben gemaakt.

Stopnaald komt ook redelijk ''liberaal'' over...

P.s. liberaal tussen aanhalingstekens want men beweerd liberaal te zijn, maar in daden zien we iets anders.
Dat jij jezelf niet liberaal noemt geeft je nog niet het recht voor anderen te bepalen hoe ze hun religie in moeten vullen. En dat doe jij wel door te claimen dat je weet wat de islam is en hoe moslims dat dienen te belijden.
pi_117575274
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat jij jezelf niet liberaal noemt geeft je nog niet het recht voor anderen te bepalen hoe ze hun religie in moeten vullen. En dat doe jij wel door te claimen dat je weet wat de islam is en hoe moslims dat dienen te belijden.
Waar doe ik dat?

Daarnaast ben ik een moslim en ken ik mijn religie beter dan een niet-moslim (ik lees er niet alleen maar over, ik praktiseer het ook). Ik vind het daarom altijd zo grappig wanneer niet-moslims van die domme uitspraken doen zoals ''je claimt te weten wat Islam is''. Aub denk na voor je iets naar buiten brengt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:10:17 #235
pi_117575447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:01 schreef pureheart het volgende:

[..]

Waar doe ik dat?
In dit topic. Jij bepaald wat de echte Islam is en dus hoe moslims moeten leven en denken.
pi_117575507
Ik heb me voldoende verdiept
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_117575552
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In dit topic. Jij bepaald wat de echte Islam is en dus hoe moslims moeten leven en denken.
Nee hoor. Dat bepaald God en Zijn woord vinden we in de koran. Alsook Zijn profeet die ons heel veel heeft geleerd.

Verder zijn verschillende meningen gewoon toegestaan in Islam vermits er een consensus over is onder meerdere geleerden en men deze mening onderbouwd aan de hand van Islamitische bronnen. Ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen tot het doordringt tot sommige?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 03:23:25 #238
pi_117576425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat bepaald God
Dan moet je bewijzen dat er een god is:
quote:
pi_117576448
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je bewijzen dat er een god is:

[..]

We hadden het over jouw uitspraak dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Maar nu jij van onderwerp veranderd, neem ik dat je niks meer te zeggen hebt? Trek er gewoon lering uit dat je niet te voorbarig conclusies over anderen moet trekken.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 04:29:51 #240
pi_117576515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:34 schreef pureheart het volgende:

[..]

We hadden het over jouw uitspraak dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Maar nu jij van onderwerp veranderd, neem ik dat je niks meer te zeggen hebt? Trek er gewoon lering uit dat je niet te voorbarig conclusies over anderen moet trekken.
Tja, zonder god sta je zwak in de discussie.
pi_117576537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oorlog en verkrachting gaan altijd hand in hand. Het enige schokkende er aan is in dit geval dat moslims vies zijn van het slachtoffer en dat willen uitwissen door het af te maken als waardeloos geworden vee ofzo....
Die vertonen in ieder geval nog enige reactie op het verkrachten, in tegenstelling tot jouw idioterie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_117577430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:45 schreef pureheart het volgende:

[..]

Degenen die het minst afwijken van de leer van de profeet. Sunni moslims dus.
Laat me raden, je bent zelf zeker Sunni moslim?

quote:
Met betrekking tot die ''verschillende teksten''. Dat zijn geen verschillende teksten, maar verschillende manieren van recitatie.
quote:
Subhii al-Saalih[3] is an Islamic scholar in this area. He summarizes the differences into seven categories.

Differences in grammatical indicator (i`raab).
Differences in consonants.
Differences in nouns as to whether they are singular, dual, plural, masculine or feminine.
Differences in which there is a substitution of one word for another.
Differences due to reversal of word order in expressions where the reversal is meaningful in the Arabic language in general or in the structure of the expression in particular.
Differences due to some small addition or deletion in accordance with the custom of the Arabs.
Differences due to dialectical peculiarities.
There is also the difference in the status of the Basmalah.

Therefore, the claim that these differences are just a matter of dialect and do not affect the meaning is false.
pi_117579917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat bepaald God en Zijn woord vinden we in de koran. Alsook Zijn profeet die ons heel veel heeft geleerd.

Verder zijn verschillende meningen gewoon toegestaan in Islam vermits er een consensus over is onder meerdere geleerden en men deze mening onderbouwd aan de hand van Islamitische bronnen. Ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen tot het doordringt tot sommige?
Misschien is niet iedereen gediend van je propaganda? Heb je die mogelijkheid weleens overwogen?
pi_117586328
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 04:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, zonder god sta je zwak in de discussie.
Ik wil je best bewijzen waarom God bestaat, maar dan zouden we van onderwerp veranderen alleen maar omdat je mij niet kon weerleggen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:55:44 #245
pi_117586419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:53 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik wil je best bewijzen waarom God bestaat, maar dan zouden we van onderwerp veranderen alleen maar omdat je mij niet kon weerleggen.
Ik hoef helemaal niets te weerleggen. Jij stelt dat je de waarheid in pacht hebt, jij weet wat de ware islam is en jij weet dat er een god is. Maar je toont het allemaal niet aan.

Ik heb je al 2 keer het topic gewezen waar je god kan bewijzen, zonder godsbewijs hoeven we niet eens te beginnen over een discussie over religies.
pi_117586550
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:31 schreef Supertolll het volgende:

Laat me raden, je bent zelf zeker Sunni moslim?

Dat is geen argument. Ik hoor graag tegenargumenten van jouw kant waarom ik ongelijk zou hebben.

quote:
Therefore, the claim that these differences are just a matter of dialect and do not affect the meaning is false.
Kun je de conclusie onderbouwen? Want het rijtje daarboven zegt niks over of de verschillende Arabische stammen de koran steeds anders begrijpen.
pi_117586605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien is niet iedereen gediend van je propaganda? Heb je die mogelijkheid weleens overwogen?
Men beschuldigde mij ervan dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet doe. Hoe ben ik dan propaganda aan het verspreiden?
pi_117586679
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niets te weerleggen. Jij stelt dat je de waarheid in pacht hebt, jij weet wat de ware islam is en jij weet dat er een god is. Maar je toont het allemaal niet aan.

Ik heb je al 2 keer het topic gewezen waar je god kan bewijzen, zonder godsbewijs hoeven we niet eens te beginnen over een discussie over religies.
Je doet een bewering over mij. Ik leg uit dat deze niet klopt. Vervolgens begin je totaal over iets anders zodat je niet hoeft toe te geven dat je het verkeerd had. Zwak hoor.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:14:54 #249
pi_117587091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:03 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je doet een bewering over mij. Ik leg uit dat deze niet klopt. Vervolgens begin je totaal over iets anders zodat je niet hoeft toe te geven dat je het verkeerd had. Zwak hoor.
Ik begin helemaal niet over iets anders. Ik wil je argumenten serieus nemen, maar dan moeten we bij de basis beginnen. En de basis van iedere religie is dat er een god is.

Maar als je niet durft.....
pi_117587121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Ik hoor graag tegenargumenten van jouw kant waarom ik ongelijk zou hebben.
Ik hoor graag argumenten waarom jij denkt dat het Soennisme, de juiste islam is.

quote:
Kun je de conclusie onderbouwen? Want het rijtje daarboven zegt niks over of de verschillende Arabische stammen de koran steeds anders begrijpen.
Staat verderop vermeldt in de eerder geposte link.
quote:
This claim is wrong. All of the Islamic evidence shows that there are different versions of the Qur'an used around the world today. They are different in their basic letters, diacritical dots and vowels, and this changes the meaning of words and sentences. The different Qur'ans also have a different understanding of the Basmalah, some accepting it as part of the Qur'an while others not. Therefore how the Qur'an is recited around the world today is different.

I realise this may be hard for some Muslims to accept because in their culture they have grown up being taught there is only one Qur'an. However, the authentic religion of Islam actually teaches there are many versions of the Qur'an. Islamic leaders should stop exaggerating about the Qur'an and tell people the truth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')