Ik weet gewoon niet waar te beginnen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:44 schreef pureheart het volgende:
[..]
Zeg dan..
Misschien leer ik iets bij :-)
Heb jij mijn reacties erop gelezen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet waar te beginnen.
Okee, lees de OP eens, dat geeft je al een aardig idee hoe vrouwen en meisjes behandeld worden.
Ja, en ik was zeer verbaasd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef pureheart het volgende:
[..]
Heb jij mijn reacties erop gelezen?
En waar ben je nog niet van overtuigd?quote:
Je weet heel goed dat in sommige islamitische landen vrouwen onderdrukt worden, dat hoef ik jou als moslim toch niet uit te leggen? Voorbeelden te over.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:31 schreef pureheart het volgende:
[..]
En waar ben je nog niet van overtuigd?
Ik hoor gewoon heel graag van jou waar Islam vrouwen onderdrukt, misschien heb ik ergens iets gemist? Niet onderzocht? Kan toch.
Ja dat weet ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je weet heel goed dat in sommige islamitische landen vrouwen onderdrukt worden, dat hoef ik jou als moslim toch niet uit te leggen? Voorbeelden te over.
Jij hebt het geluk dat je hier woont en de keuze hebt om wel of geen hoofddoek te dragen en vrijelijk je geloof te beleven. In sommige landen móet je een hoofddoek om en soms zelfs een burka aan. Dat hoeft hier allemaal niet.
Wat dat betreft is dit een geweldig land. Waardeer het!
Spring nou niet van de hak op de tak. Jouw stelling is dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar nu heb je het ineens over sommige Islamitische landen. Dat is net zoiets als dat je zegt Noord-Korea is atheistisch en onderdrukt vrouwen, ergo atheisme is vrouw-onderdrukkend.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je weet heel goed dat in sommige islamitische landen vrouwen onderdrukt worden, dat hoef ik jou als moslim toch niet uit te leggen? Voorbeelden te over.
Jij hebt het geluk dat je hier woont en de keuze hebt om wel of geen hoofddoek te dragen en vrijelijk je geloof te beleven. In sommige landen móet je een hoofddoek om en soms zelfs een burka aan. Dat hoeft hier allemaal niet.
Wat dat betreft is dit een geweldig land. Waardeer het!
Dat is makkelijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:26 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ja dat weet ik.
Maar dat zegt nog niks over Islam als religie. Ik volg namelijk Islam, de religie. En niet Saudi-Arabië, een land dat gevormd is door een stel corrupte rijke oliesjeiks.
Nee, dat lees je verkeerd. In sommige islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Niet in alle.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Spring nou niet van de hak op de tak. Jouw stelling is dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar nu heb je het ineens over sommige Islamitische landen. Dat is net zoiets als dat je zegt Noord-Korea is atheistisch en onderdrukt vrouwen, ergo atheisme is vrouw-onderdrukkend.
Een religie bestaat uitsluitend uit de gelovigen. Tenzij je kan bewijzen dat er een god is, natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Spring nou niet van de hak op de tak. Jouw stelling is dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar nu heb je het ineens over sommige Islamitische landen. Dat is net zoiets als dat je zegt Noord-Korea is atheistisch en onderdrukt vrouwen, ergo atheisme is vrouw-onderdrukkend.
Dat zeg ik ook. Maar dan komt de volgende vraag, een aantal Islamitische landen onderdrukt vrouwen niet, betekent dat nu ook dat de Islam als religie vrouwen niet onderdrukt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat lees je verkeerd. In sommige islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Niet in alle.
Een religie bestaat NIET uit volgers. Dat id net zoiets als dat je zegt "de Nederlandse grondwet bestaat uit de Nederlanders zelf."quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een religie bestaat uitsluitend uit de gelovigen. Tenzij je kan bewijzen dat er een god is, natuurlijk.
Dat is ook hetzelfde. De wet (een religieuze of seculiere) word gemaakt door mensen. Dat zijn leiders met (hopelijk) een mandaat van de groep die ze zeggen te representeren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een religie bestaat NIET uit volgers. Dat id net zoiets als dat je zegt "de Nederlandse grondwet bestaat uit de Nederlanders zelf."
Nee. Het zegt wel, dat als veel NL-ers "stelen" (gratis MP3tjes downloaden) of massaal blowen, dat dat de cultuur van het land is. Een interpretatie van de wet, een gedoogcultuur uit pragmatische overwegingen.quote:Dat zou betekenen dat als een Nederlander iets steelt, de wet dat toelaat. Terwijl dat juist niet zo is. Volgers zeggen niks over een idee/religie. Niet alle gedragingen komen voort uit dat idee/religie.
Dat zou veronderstellen dat 'een religie', 'een bepaalde op zichzelf staande entiteit' is of er 'een bepaald', onveranderlijk fundament aan ten grondslag ligt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een religie bestaat NIET uit volgers.
Dat kan, als er een god is die de wet voorschrijft. .quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou veronderstellen dat 'een religie', 'een bepaalde op zichzelf staande entiteit' is of er 'een bepaald', onveranderlijk fundament aan ten grondslag ligt.
Precies. Dat maakt mensen die beweren dat de islam inherent slecht is, of verwerpelijke fundamenten bevat, moslims. Iemand als Hans Jansen is dus stiekem gewoon moslim.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan, als er een god is die de wet voorschrijft. .![]()
Er is een Koran, waarvan moslims geloven dat het woord van God is. Jij gelooft dat niet, dat weet ik, maar dat maakt niet uit. Voor moslims is het een heilig boek, dus een fundament. Daarnaast is er iets wat jurisprudentie genoemd wordt. Interpretatie van de Koran.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
Dat zou veronderstellen dat 'een religie', 'een bepaalde op zichzelf staande entiteit' is of er 'een bepaald', onveranderlijk fundament aan ten grondslag ligt.
Dat is niet zo hoor. De wet staat vast in in verschillende wetboeken. De gedragingen van een bevolking doen er niet veel toe, want mensen kunnen zich ook misdragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is ook hetzelfde. De wet (een religieuze of seculiere) word gemaakt door mensen. Dat zijn leiders met (hopelijk) een mandaat van de groep die ze zeggen te representeren.
Ik weet niet waarom je 2 voorbeelden geeft die in een behoorlijk grijs gebied vallen, toeval? Neem als voorbeeld moord en diefstal. Allebei verboden bij wet, en als je het doet wordt je gestraft. Dat betekent niet dat het dan ook meteen niet meer gebeurt. Het komt zelfs dagelijks voor. Kun je de schuld nu leggen bij de wet? Omdat mensen zich niet aan die wet houden?quote:Nee. Het zegt wel, dat als veel NL-ers "stelen" (gratis MP3tjes downloaden) of massaal blowen, dat dat de cultuur van het land is. Een interpretatie van de wet, een gedoogcultuur uit pragmatische overwegingen.
De letterlijke wet word geïnterpreteerd door zowel de leiders als de volgers. NL is niet alleen de letterlijke wet, maar ook de manier waarmee daar mee om word gegaan.
Een religie is niet alleen de letterlijke tekst van de heilige boeken, maar ook de manier waarop dat geïnterpreteerd en geïmplementeerd word door zowel leiders als volgers.
ONZIN. Juist als iemand dat doet in naam van whatever, aangezien hij/zij daar klaarblijkelijk zijn/haar motivatie vandaan gehaald heeft.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:45 schreef Peunage het volgende:
Wanneer een atheist iemand doodrijdt kun je dat niet toeschrijven aan het atheïsme. Zelfs niet wanneer iemand zegt dat hij het doet in naam van het atheïsme.
Maar dat is het nou, hij haalt daar helemaal geen motivatie van. Als boek A zegt "Gij zult niet doden", ik sla iemand dood en zeg dat ik het in naam van boek A doe, hoe kan ik daar mijn motivatie vandaan halen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:34 schreef stopnaald het volgende:
ONZIN. Juist als iemand dat doet in naam van whatever, aangezien hij/zij daar klaarblijkelijk zijn/haar motivatie vandaan gehaald heeft.
Welke tekst het jij het precies over? Welke tekst spreekt massaverkrachtingen goed of moedigt ze aan?quote:Altijd hetzelfde riedeltje. Geloof zus of zo treft geen blaam, want het staat niet zo in boekje/tekstje zus of zo. Maar dat al die teksten ALTIJD het product zijn geweest van mannelijke schrijvers en redacteurs (in geval van bepaalde ahadith heeft Aboe Bakr het auteursrecht, maar hij handelde in opdracht van de kalief en je moet wel héél erg naïef zijn om niet te snappen dat die heus wel in de gaten hield wát er precies opgeschreven en uitgegeven werd), met een bepaald mysogene en homofobe mentaliteit, hetgeen via de traditie tot een soort heilige status is geschopt, waar vervolgens de cultuur mee besmet (of soms zelfs doordrenkt) is, wat in een aantal gevallen zelfs heeft geleid tot (imo abjecte en walgelijke) wetgeving, al dan niet onder de noemer Sharia gerangschikt.
Zelfs als dat wel letterlijk zo in 'een boek' staat ontheft dat je als mens toch niet van de keuze om dat wel of niet op te volgen? Voor iedere handeling kun je wel een legitimatie in een of andere tekst vinden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
ONZIN. Juist als iemand dat doet in naam van whatever, aangezien hij/zij daar klaarblijkelijk zijn/haar motivatie vandaan gehaald heeft.
Altijd hetzelfde riedeltje. Geloof zus of zo treft geen blaam, want het staat niet zo in boekje/tekstje zus of zo.
Oh, welke islam is dan DE islam?quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:43 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ik geloof niet in ''wat'' tekst, maar in DE tekst. Ja we hebben gezien wat de ''ontwikkelde'' deel van de wereld met de rest van de wereld heeft gedaan. Degenen die ongeloof begonnen te promoten zijn ook toevallig degenen de wereld kapot hebben gemaakt. Geen toevallig eigenlijk.
Degenen die het minst afwijken van de leer van de profeet. Sunni moslims dus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Oh, welke islam is dan DE islam?
Welke tekst is dan DE tekst?
Volgens mij wordt de meeste ellende in de wereld veroorzaakt door mensen die geloof promoten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:43 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ik geloof niet in ''wat'' tekst, maar in DE tekst. Ja we hebben gezien wat de ''ontwikkelde'' deel van de wereld met de rest van de wereld heeft gedaan. Degenen die ongeloof begonnen te promoten zijn ook toevallig degenen de wereld kapot hebben gemaakt. Geen toevallig eigenlijk.
Klopt, precies de reden waarom ik een bloedhekel heb aan blinde volgers, zoals Jehova's en haatbaarden (om maar een paar dwarsstraten te noemen). Pragmatische relativerende gelovigen heb ik geen probleem mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zelfs als dat wel letterlijk zo in 'een boek' staat ontheft dat je als mens toch niet van de keuze om dat wel of niet op te volgen?
Da's dus cherry picking en verboden.
Voor iedere handeling kun je wel een legitimatie in een of andere tekst vinden.
Maar alleen hun eigen interpretatie dan hè!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:50 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de meeste ellende in de wereld veroorzaakt door mensen die geloof promoten.
Dat is gewoon propaganda.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:50 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de meeste ellende in de wereld veroorzaakt door mensen die geloof promoten.
Ik heb een bloedhekel aan ''liberale'' politici die van de wereld een puinhoop hebben gemaakt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Klopt, precies de reden waarom ik een bloedhekel heb aan blinde volgers, zoals Jehova's en haatbaarden (om maar een paar dwarsstraten te noemen). Pragmatische relativerende gelovigen heb ik geen probleem mee.
Pureheart komt redelijk steil in de leer over....
Dat jij jezelf niet liberaal noemt geeft je nog niet het recht voor anderen te bepalen hoe ze hun religie in moeten vullen. En dat doe jij wel door te claimen dat je weet wat de islam is en hoe moslims dat dienen te belijden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:59 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ik heb een bloedhekel aan ''liberale'' politici die van de wereld een puinhoop hebben gemaakt.
Stopnaald komt ook redelijk ''liberaal'' over...
P.s. liberaal tussen aanhalingstekens want men beweerd liberaal te zijn, maar in daden zien we iets anders.
Waar doe ik dat?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat jij jezelf niet liberaal noemt geeft je nog niet het recht voor anderen te bepalen hoe ze hun religie in moeten vullen. En dat doe jij wel door te claimen dat je weet wat de islam is en hoe moslims dat dienen te belijden.
In dit topic. Jij bepaald wat de echte Islam is en dus hoe moslims moeten leven en denken.quote:
Nee hoor. Dat bepaald God en Zijn woord vinden we in de koran. Alsook Zijn profeet die ons heel veel heeft geleerd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In dit topic. Jij bepaald wat de echte Islam is en dus hoe moslims moeten leven en denken.
Dan moet je bewijzen dat er een god is:quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe dat dan hier: God bestaat niet - Aflevering 2
We hadden het over jouw uitspraak dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Maar nu jij van onderwerp veranderd, neem ik dat je niks meer te zeggen hebt? Trek er gewoon lering uit dat je niet te voorbarig conclusies over anderen moet trekken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je bewijzen dat er een god is:
[..]
Tja, zonder god sta je zwak in de discussie.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:34 schreef pureheart het volgende:
[..]
We hadden het over jouw uitspraak dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Maar nu jij van onderwerp veranderd, neem ik dat je niks meer te zeggen hebt? Trek er gewoon lering uit dat je niet te voorbarig conclusies over anderen moet trekken.
Die vertonen in ieder geval nog enige reactie op het verkrachten, in tegenstelling tot jouw idioterie.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oorlog en verkrachting gaan altijd hand in hand. Het enige schokkende er aan is in dit geval dat moslims vies zijn van het slachtoffer en dat willen uitwissen door het af te maken als waardeloos geworden vee ofzo....
Laat me raden, je bent zelf zeker Sunni moslim?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:45 schreef pureheart het volgende:
[..]
Degenen die het minst afwijken van de leer van de profeet. Sunni moslims dus.
quote:Met betrekking tot die ''verschillende teksten''. Dat zijn geen verschillende teksten, maar verschillende manieren van recitatie.
quote:Subhii al-Saalih[3] is an Islamic scholar in this area. He summarizes the differences into seven categories.
Differences in grammatical indicator (i`raab).
Differences in consonants.
Differences in nouns as to whether they are singular, dual, plural, masculine or feminine.
Differences in which there is a substitution of one word for another.
Differences due to reversal of word order in expressions where the reversal is meaningful in the Arabic language in general or in the structure of the expression in particular.
Differences due to some small addition or deletion in accordance with the custom of the Arabs.
Differences due to dialectical peculiarities.
There is also the difference in the status of the Basmalah.
Therefore, the claim that these differences are just a matter of dialect and do not affect the meaning is false.
Misschien is niet iedereen gediend van je propaganda? Heb je die mogelijkheid weleens overwogen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:16 schreef pureheart het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat bepaald God en Zijn woord vinden we in de koran. Alsook Zijn profeet die ons heel veel heeft geleerd.
Verder zijn verschillende meningen gewoon toegestaan in Islam vermits er een consensus over is onder meerdere geleerden en men deze mening onderbouwd aan de hand van Islamitische bronnen. Ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen tot het doordringt tot sommige?
Ik wil je best bewijzen waarom God bestaat, maar dan zouden we van onderwerp veranderen alleen maar omdat je mij niet kon weerleggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 04:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, zonder god sta je zwak in de discussie.
Ik hoef helemaal niets te weerleggen. Jij stelt dat je de waarheid in pacht hebt, jij weet wat de ware islam is en jij weet dat er een god is. Maar je toont het allemaal niet aan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:53 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ik wil je best bewijzen waarom God bestaat, maar dan zouden we van onderwerp veranderen alleen maar omdat je mij niet kon weerleggen.
Dat is geen argument. Ik hoor graag tegenargumenten van jouw kant waarom ik ongelijk zou hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:31 schreef Supertolll het volgende:
Laat me raden, je bent zelf zeker Sunni moslim?
Kun je de conclusie onderbouwen? Want het rijtje daarboven zegt niks over of de verschillende Arabische stammen de koran steeds anders begrijpen.quote:Therefore, the claim that these differences are just a matter of dialect and do not affect the meaning is false.
Men beschuldigde mij ervan dat ik voor andere moslims zou bepalen wat Islam is. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet doe. Hoe ben ik dan propaganda aan het verspreiden?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is niet iedereen gediend van je propaganda? Heb je die mogelijkheid weleens overwogen?
Je doet een bewering over mij. Ik leg uit dat deze niet klopt. Vervolgens begin je totaal over iets anders zodat je niet hoeft toe te geven dat je het verkeerd had. Zwak hoor.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niets te weerleggen. Jij stelt dat je de waarheid in pacht hebt, jij weet wat de ware islam is en jij weet dat er een god is. Maar je toont het allemaal niet aan.
Ik heb je al 2 keer het topic gewezen waar je god kan bewijzen, zonder godsbewijs hoeven we niet eens te beginnen over een discussie over religies.
Ik begin helemaal niet over iets anders. Ik wil je argumenten serieus nemen, maar dan moeten we bij de basis beginnen. En de basis van iedere religie is dat er een god is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:03 schreef pureheart het volgende:
[..]
Je doet een bewering over mij. Ik leg uit dat deze niet klopt. Vervolgens begin je totaal over iets anders zodat je niet hoeft toe te geven dat je het verkeerd had. Zwak hoor.
Ik hoor graag argumenten waarom jij denkt dat het Soennisme, de juiste islam is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:59 schreef pureheart het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Ik hoor graag tegenargumenten van jouw kant waarom ik ongelijk zou hebben.
Staat verderop vermeldt in de eerder geposte link.quote:Kun je de conclusie onderbouwen? Want het rijtje daarboven zegt niks over of de verschillende Arabische stammen de koran steeds anders begrijpen.
quote:This claim is wrong. All of the Islamic evidence shows that there are different versions of the Qur'an used around the world today. They are different in their basic letters, diacritical dots and vowels, and this changes the meaning of words and sentences. The different Qur'ans also have a different understanding of the Basmalah, some accepting it as part of the Qur'an while others not. Therefore how the Qur'an is recited around the world today is different.
I realise this may be hard for some Muslims to accept because in their culture they have grown up being taught there is only one Qur'an. However, the authentic religion of Islam actually teaches there are many versions of the Qur'an. Islamic leaders should stop exaggerating about the Qur'an and tell people the truth.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |