Amerika zal het toch nooit goed doen in jouw ogen. Als zij ingrijpen en Assad verdrijven sta je wel te springen zeker?quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:51 schreef pureheart het volgende:
Apart he.. Amerika steunt de (sunni) mujahideen maar laat Assad de sunni moslims al een jaar lang afslachten. Yeah.. that makes sense
Iig niet in een boek dat berstensvol bewezen fouten staat.quote:Op zaterdag 29 september 2012 03:24 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hoe zou je het woord van God moeten herkennen volgens jou?
Vetgedrukte: Dit zuig je gewoon uit je duim.
Dat geloof ik en hebt ook gelijk. Maar dit mag in de 21e eeuw toch niet meer gebeuren? Waar de ene helft Vd wereld ontwikkeld is en de ogen dichtdoet voor de -blijkbaar- minder ontwikkelde andere helft.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit gebeurt altijd in oorlogssituaties wanneer het om smerige burgeroorlogen gaat. Verkrachting is niets nieuws maar al een eeuwenoud gebruik om de tegenstander te vernederen en uiting te geven aan eigen boosheid en onder constante hoogspanning staan in het heetst van de strijd. Moslim, Christen, de Paus of wie dan ook. Uiteindelijk een mens die misdaden begaan. Niet voor niets zegt men dat de men iemand wel uit een oorlog kan halen maar de oorlog niet uit hem.
PS: Praat het niet goed. Maar was te verwachten. Hoe smeriger die strijd wordt hoe men (van beide kanten) alles gaat inzetten.
Dat hangt heel erg af van de landen die over de wereld heersen/Amerika/Rusland/China.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:22 schreef Aloulou het volgende:
Ik ben van mening dat de ontwikkelingen en revoluties in Arabische landen in ieder geval een klein stapje opweg zijn naar meer politieke inspraak. Ongeacht de uitkomst ervan. Regeren op basis van een soort maatschappelijke consensus ipv militair gezien gewoon macht afdwingen en wie zijn bek opentrekt wordt gemarteld of afgemaakt. In die zin kan je de demonstraties zien als een begin om een stap in de 21e eeuw te zetten op politiek niveau. Hoor en wederhoor, verantwoording afleggen en dat eist men ook. Niet meer 1 familie die regeert en iedereen die hen tegenspreekt wordt door de geheime dienst opgespoord en indien hij niet inbindt keihard aangepakt. Maar ook dat is een proces. En hier hebben de Arabische dictators zich vrijwel allemaal verkeken op de jarenlange passieve houding van de bevolking. Vergelijk het met Latijns-Amerikaanse landen waar in de jaren 70 een groot deel ook dictatuur van was en in de 20 jaar erna er een verandering heeft plaatsgevonden. Ik zou zeggen: eindelijk zijn Arabieren aan de beurt .Werd eens tijd.
Hoe zijn de "moffenhoeren" behandeld na de bevrijding?quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:51 schreef Sosa het volgende:
Ik begrijp niet dat al die moslims alleen maar moorden en verkrachten. Eigen familieleden notabene. Misschien generalistisch gesteld en zwartwit, maar dit soort dingen gebeuren niet op zo'n schaal in de westerse wereld. Maar nee het ligt niet aan het geloof. Zal wel genetisch zijn dan. Bah
Nee hoor waarom zou ik dat moeten doen ? Over de positie van de vrouw binnen de moslimwereld is inmiddels echt wel genoeg bekend en als jij er niks over weet dan kun je je op eigen kracht ff gaan inlezen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:39 schreef pureheart het volgende:
[..]
Kun je bewijzen dat dit een typisch moslimmannen trekje is?
Amerika krijgt zijn eigen revolutie. Is al begonnen in de vorm van de originele Tea-party (gekaapt door de Republikeinen) en Occupy. De MO-revoluties kunnen alleen slagen als het Westen mee verandert. En dat is begonnen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg af van de landen die over de wereld heersen/Amerika/Rusland/China.
Bahrein en Saudi-Arabië zullen bijvoorbeeld nooit bevrijd worden van dat stelletje onderdrukkers omdat het tegen de belangen van de VS in gaat.
Hallo Calimero, jij ook hier? Bij mijn weten zijn de mannen van Assad ook gewoon moslim. Al zijn sommige fundamentalisten dat natuurlijk niet met mij eens.quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:41 schreef pureheart het volgende:
[..]
Getuigenissen van moslims zijn per definitie onwaar. Toch?
Das 67 jaar geleden, de wereld ziet er wel wat anders uit tegenwoordig.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zijn de "moffenhoeren" behandeld na de bevrijding?
Dat zit hem niet in de tijd, dat zit hem in de omstandigheden. Ook jij kan je als een beest misdragen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:23 schreef Sosa het volgende:
[..]
Das 67 jaar geleden, de wereld ziet er wel wat anders uit tegenwoordig.
Hmm, de publieke "shaming" van moffenmeisjes is een bekend gegeven, maar massale verkrachting? Heb je daar (betrouwbare) bronnen voor?quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op een hele verdienstelijke manier waarmee Nederland ineens een stel beroepskappers rijker was, en geen massaverkrachters en moordenaars zoals jij hier probeert te insinueren.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zit hem niet in de tijd, dat zit hem in de omstandigheden. Ook jij kan je als een beest misdragen.
Wat hathor zegt dus.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op een hele verdienstelijke manier waarmee Nederland ineens een stel beroepskappers rijker was, en geen massaverkrachters en moordenaars zoals jij hier probeert te insinueren.
Dit probeer ik ook niet te weerleggen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Onzin. Onze beschaving is een dun laagje vernis, in stand gehouden door welvaart en relatieve veiligheid. De meeste rellers in Haren waren keurige jongens en meisjes.
Een beetje armoede, geweld en chaos, en de meeste mensen veranderen in beesten.
Maar dat betekend niet dat ze daarmee dat "erger" ook idd voorkomen hebben. Je kan slechts stellen dat het "erger" niet door de staat gesanctioneerd was.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:29 schreef Sosa het volgende:
Overigens werden de 'moffenmeiden' gecontroleerd kaalgeschoren, hetgeen onder toezicht en toetemming vd Militaire admin, om zo erger te voorkomen (lees: publieke terechtstellingen). Dus zelfs toen had men al enig besef wat wel/niet door de beugel kon. Dat praat het echter niet goed, maar toch!
Juist wél! Dat was juist de hele gedachte achter het gecontroleerd laten botvieren van de collectieve woede op de 'burger'-collaborateurs. Ipv dat men eigenrichting nam en er mensen terechtgesteld werd. Er werd dus een 'limiet' op vergelding gezet in vorm van publieke vernedering.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat ze daarmee dat "erger" ook idd voorkomen hebben. Je kan slechts stellen dat het "erger" niet door de staat gesanctioneerd was.
Dat was vast de bedoeling, dat bewijst niet dat dat goed gelukt is. Het zegt niets over het aantal (massa)-verkrachtingen dat wél heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:56 schreef Sosa het volgende:
[..]
Juist wél! Dat was juist de hele gedachte achter het gecontroleerd laten botvieren van de collectieve woede op de 'burger'-collaborateurs.
quote:Maar je hebt in 1 ding gelijk,en dat is dat oorlog (of de aanloop er naartoe) het slechtste in de mens losmaakt helaas..
Euh, ik begrijp je niet helemaal.. In de links die je eerder zelf aanvoerde (was ook al enigzins bekend met de stof) werd juist gewezen op het belang van het funnelen/sturen van de volkswoede. Onder toezicht, om erger te voorkomen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was vast de bedoeling, dat bewijst niet dat dat goed gelukt is. Het zegt niets over het aantal (massa)-verkrachtingen dat wél heeft plaatsgevonden.
[..]
Ik heb een aantal verslagen gelezen over groepen meisjes die na het dorpsplein-event in een loods of school verder behandelt werden.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:28 schreef Sosa het volgende:
[..]
Euh, ik begrijp je niet helemaal.. In de links die je eerder zelf aanvoerde (was ook al enigzins bekend met de stof) werd juist gewezen op het belang van het funnelen/sturen van de volkswoede. Onder toezicht, om erger te voorkomen.
Overigens ging het er hardhandig en bloederig aan toe soms, met heggescharen enzo (meestal lieten ze 1 plukje haar over waar een oranje lintje aan gebonden werd..)
Maar omdat het op dorpspleinen en straten uitgevoerd werd, zijn vlgs mij verkrachtingen etc. miniem gebleven,
Dat is afschuwelijk. Maar daderiniatief, niet in opdracht vh leger, zoals in Syrië (ea landen waar dit gebeurt)quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb een aantal verslagen gelezen over groepen meisjes die na het dorpsplein-event in een loods of school verder behandelt werden.
In veel gevallen is het ook niet in opdracht van het leger.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:32 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dat is afschuwelijk. Maar daderiniatief, niet in opdracht vh leger, zoals in Syrië (ea landen waar dit gebeurt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |