abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117280989
Dit zijn de mensen die het volk willen helpen:

http://www.liveleak.com/view?i=8cc_1348576441
pi_117281026
Argument van FSA &^&^# likkers:
- in Syrië mogen geen journalisten komen.

Hier een russische journalist:
http://www.liveleak.com/view?i=d2f_1348588214
pi_117281048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:59 schreef rakotto het volgende:
Dat punt van je eigen kind vermoorden voor eer klinkt wel heel erg stom. :') Kan me haast niet bedenken dat een ouder dat doet.
Klinkt onrealistisch ja. Zullen die mensen nou echt zó ontzettend achterlijk zijn. Ik kan het niet volgen.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:21:51 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117281435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:08 schreef Kelb het volgende:
Argument van FSA &^&^# likkers:
- in Syrië mogen geen journalisten komen.

Hier een russische journalist:
http://www.liveleak.com/view?i=d2f_1348588214
Oh, de Russen die Assad steunen :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2012 @ 18:24:17 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_117281520
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:09 schreef Ziba het volgende:

[..]

Klinkt onrealistisch ja. Zullen die mensen nou echt zó ontzettend achterlijk zijn. Ik kan het niet volgen.
Die mensen leven nog heel erg met * wat gaat de familie/buren er van zeggen.
Met een geschonden meisje/vrouw in de familie sta je vreselijk voor schut vinden zij. Daar wordt stevig over geroddeld en kwaad over gesproken. De enige manier om je gezicht te redden en weer gewoon over straat te kunnen gaan zonder uitgelachen te worden is door de schandvlek (letterlijk) uit te wissen. * men * vindt dat je dat móet doen.....

Het is daar voor een man én zijn familie heel erg belangrijk oom met opgeheven hoofd over straat te kunnen lopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_117281580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:09 schreef Ziba het volgende:

[..]

Allicht zitten er 2 tussen bij de 1000.

Who knows... Hoe dan ook klachtwaardig sick.
Rustig aan.
pi_117281695
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh, de Russen die Assad steunen :')
Je wou toch een buitelandse Journalist, hier heb je die.
Vindt je het gek dat ze niet westerse journalisten willen, die gaan alleen negatieve dingen uitzenden.
90% van het nieuws hier in het westen is omgedraaid en dus propaganda.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:31:45 #44
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_117281767
'Ze waren opvallend open'
Erg vaag dit, geen idee wat/wie ik moet geloven. Volgens mij zit alles wat moeilijker in elkaar dan 'Het leger van Assad'.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:47:30 #45
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_117282333
Ik begrijp dit soort dingen nooit. Het kan toch niet zo zijn dat het geweten bij zoveel verschillende mensen in zijn geheel is uitgeschakeld. En hoe kun je een vrouw injecteren met je tool als ze tegenwerkt? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_117282634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het schokkende aan dit bericht is natuurlijk niet het feit dat bij oorlogen vrouwen worden verkracht. Dat gebeurt in zowat iedere oorlog. Het schokkende is dat de Heren (want die zijn het natuurlijk voornamelijk) maar niet beseffen dat die verkrachte vrouwen slachtoffers zijn. In plaats daarvan worden ze behandeld en beschouwd als vee waar iets mis mee is. Hup, afmaken maar, want het 'vee' is niet meer te 'verkopen' (lees: uit te huwelijken).
:r :r :r

[..]

"Cultuur" en geloof, of vice-versa, want ookal is het 'cultuur', waarom wordt eea altijd zo klakkeloos overgenomen door bepaalde 'religies'?

In elk geval, om van te brokken.
Moah, ook zonder oorlogssituatie is het in heel wat culturen gangbaar om vrouwen als vee te beschouwen en te behandelen. En ja, daar hoort ook afmaken bij, als jouw dat beter uitkomt.....
pi_117282778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die mensen leven nog heel erg met * wat gaat de familie/buren er van zeggen.
Met een geschonden meisje/vrouw in de familie sta je vreselijk voor schut vinden zij. Daar wordt stevig over geroddeld en kwaad over gesproken. De enige manier om je gezicht te redden en weer gewoon over straat te kunnen gaan zonder uitgelachen te worden is door de schandvlek (letterlijk) uit te wissen. * men * vindt dat je dat móet doen.....

Het is daar voor een man én zijn familie heel erg belangrijk oom met opgeheven hoofd over straat te kunnen lopen.
Tja, het per slot van rekening heel wat eenvoudiger om je dochter af te slachten, dan om te stoppen met roddelen/luisteren naar roddelen.....logisch toch?

Of je geeft de eerste de beste roddelaar een linkse hoek als die weer eens iemand zwart komt maken.....dat kan natuurlijk ook.
pi_117282825
quote:
15s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp dit soort dingen nooit. Het kan toch niet zo zijn dat het geweten bij zoveel verschillende mensen in zijn geheel is uitgeschakeld. En hoe kun je een vrouw injecteren met je tool als ze tegenwerkt? :?

:{²
Met een beetje bruut geweld gaat dat prima hoor. Da's al vaak genoeg aangetoond.
pi_117283005
Er kwamen rond dat VN gebeuren ineens heel veel schokkende verhalen naar buiten over Syrië.

En hoewel ik niet zeg dat het niet mogelijk is (er hebben zich genoeg vreselijke dingen voorgedaan) vraag ik mij af of deze informatie betrouwbaar is.
Ook heel groot pas geleden dat een 6 jarig ventje gemarteld zou zijn. Bijzonder confroterend om te lezen, maar allemaal heel goed getimed.

Ik hoop dat het niet waar is in ieder geval.
pi_117284624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
"Cultuur" en geloof, of vice-versa, want ookal is het 'cultuur', waarom wordt eea altijd zo klakkeloos overgenomen door bepaalde 'religies'?

In elk geval, om van te brokken.
Wat word overgenomen door welke religies?
  woensdag 26 september 2012 @ 23:15:08 #51
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117297457
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat word overgenomen door welke religies?
Ik vind het altijd heel erg opvallend dat als je het lef hebt om bepaalde groeperingen aan te vallen op hun 'religie', ze verwijzen naar hun 'cultuur'. En vice-versa.
Nee hoor, eerwraak is geen element van de moslim-religie, het komt door oude cultuur. :')

Snap je het nu, wellicht?

Even voor de goede orde: een vriendin van mij, progressieve moslima maar niet praktiserend, beweert dat de verplichting tot het dragen van een hoofddoek voor moslima's totaal niet staat vermeld in de Koran. En voor zover ik het heb kunnen nagaan, staat er alleen maar in dat 'vrouwen zedig gekleed dienen te gaan', okee, whatever that may be.
Dus; ze heeft gelijk.

Toch wordt door die 'cultuur' de verplichting tot het dragen van een hoofddoek erg vaak overgenomen onder het mom van een verplichting door de religie, zoals dagelijks in ons straatbeeld te zien is.

Nu duidelijk?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117298234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik vind het altijd heel erg opvallend dat als je het lef hebt om bepaalde groeperingen aan te vallen op hun 'religie', ze verwijzen naar hun 'cultuur'. En vice-versa.
Nee hoor, eerwraak is geen element van de moslim-religie, het komt door oude cultuur. :')
Nee, eerwraak is geen element van de Islam. Lees maar eens over de barbaarse gebruiken van de Arabieren voordat ze moslim werden. Gaan je haren van overeind staan.

quote:
Even voor de goede orde: een vriendin van mij, progressieve moslima maar niet praktiserend, beweert dat de verplichting tot het dragen van een hoofddoek voor moslima's totaal niet staat vermeld in de Koran. En voor zover ik het heb kunnen nagaan, staat er alleen maar in dat 'vrouwen zedig gekleed dienen te gaan', okee, whatever that may be.
Dus; ze heeft gelijk.

Toch wordt door die 'cultuur' de verplichting tot het dragen van een hoofddoek erg vaak overgenomen onder het mom van een verplichting door de religie, zoals dagelijks in ons straatbeeld te zien is.

Nu duidelijk?
Nee, ze heeft geen gelijk. De Islam is niet alleen de Koran. Bovendien moet je de Koran in de juiste context lezen en niet zomaar links en rechts met verzen gooien.

Voorbeeld; "Woe to those who worship/pray"
Dit klinkt alsof je niet mag bidden. Als je de vers in context plaatst krijg je weer een hele andere betekenis.
pi_117298374
Wat zou er eigenlijk gebeuren met al die jongetjes die verkracht zijn.. :{
Wordt het (voor sommigen) toch meteen een stuk ernstiger he?
quote[HRW citeert in hun rapport een man die zegt gevangen gezeten te hebben in Latikia, in een cel met meer dan 70 andere mensen. Volgens de getuigenis van de man waren de jongens slechter af dan volwassen mannen. Sommigen werden verkracht en met hun vingernagels uitgetrokken naar de cel teruggebracht. 'Eén jongen kwam terug, hevig bloedend van achteren. Hij kon niet meer lopen. Het was iets wat ze deden met de jongens. Alles wat we konden doen, was voor ze huilen', getuigt de man.] einde quote..
Bron:...http://www.volkskrant.nl/(...)eren-als-wapen.dhtml

[ Bericht 20% gewijzigd door Maron op 26-09-2012 23:46:17 ]
  woensdag 26 september 2012 @ 23:57:06 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117298890
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, eerwraak is geen element van de Islam. Lees maar eens over de barbaarse gebruiken van de Arabieren voordat ze moslim werden. Gaan je haren van overeind staan.
Is dat niet precies wat ik bedoelde te zeggen?
Of je het nou categoriseert onder 'religie' of 'cultuur', het uiteindelijke resultaat is hetzelfde: puur barbarisme.

quote:
Nee, ze heeft geen gelijk. De Islam is niet alleen de Koran. Bovendien moet je de Koran in de juiste context lezen en niet zomaar links en rechts met verzen gooien.
Precies dezelfde redenering die ze er ook op na houden in wat voor geloof - of 'cultuur' :') - dan ook (okee, misschien zijn Boedhisten een ietsje mensvriendelijker, dat wil ik wel toegeven).
Catholieke kerk om maar eens iets te noemen. Verplicht celibaat (want vrouwen zijn zo 'eng' en 'minderwaardig', he?), en dus gaan een hoop van die priesters met hun vieze takken aan kleine kinderen zitten, en dat is decennialang 'onder de pet' gehouden danwel getolereerd door de bovenbazen aldaar. Lekker. :(

Religie. Sorry, maar ik moet even :r :r :r - waar het uiteindelijk altijd weer op neerkomt is puur machtsmisbruik.

Maakt me niet uit wat voor idiote ouwe teksten er als 'heilig' worden beschouwd, het uiteindelijke resultaat is altijd: oorlog, discriminatie, en TOTALE ellende.

Mij niet gezien. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 27-09-2012 00:15:19 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117302368
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Is dat niet precies wat ik bedoelde te zeggen?
Of je het nou categoriseert onder 'religie' of 'cultuur', het uiteindelijke resultaat is hetzelfde: puur barbarisme.
Ik probeer je uit te leggen dat eerwraak en slachtoffers straffen binnen de Islam helemaal niet aan de orde is. Dat een moslim het doet maakt het niet Islamitisch. Vaak staan religie en cultuur haaks tegenover elkaar. Als een atheïst dronken een kind doodrijd is dat niet meteen iets atheïstisch. Cultuur is niet iets wat geschreven is en waar mensen die er midden in zitten logisch over nadenken. 'Het is altijd zo geweest, dus waarom veranderen'.

quote:
Precies dezelfde redenering die ze er ook op na houden in wat voor geloof - of 'cultuur' :') - dan ook (okee, misschien zijn Boedhisten een ietsje mensvriendelijker, dat wil ik wel toegeven).
Catholieke kerk om maar eens iets te noemen. Verplicht celibaat (want vrouwen zijn zo 'eng' en 'minderwaardig', he?), en dus gaan een hoop van die priesters met hun vieze takken aan kleine kinderen zitten, en dat is decennialang 'onder de pet' gehouden danwel getolereerd door de bovenbazen aldaar. Lekker. :(

Religie. Sorry, maar ik moet even :r :r :r - waar het uiteindelijk altijd weer op neerkomt is puur machtsmisbruik.

Maakt me niet uit wat voor idiote ouwe teksten er als 'heilig' worden beschouwd, het uiteindelijke resultaat is altijd: oorlog, discriminatie, en TOTALE ellende.

Mij niet gezien. :{w
Probleem is dat je hier van de hak op de tak springt. Het idee achter 'Celibaat' is dus niet dat vrouwen 'eng en minderwaardig' zijn.
Religie zelf maakt geen misbruik van mensen, mensen doen dat zelf, onder druk van politiek, dwang of haat.

Net als het idee dat oorlogen, onderdrukking en discriminatie de schuld van religie is, dat is gewoon niet zo, want religie verbiedt dat, heel simpel. Dat betekent niet dat mensen dat niet gaan doen.

Je moet eens boeken lezen over hoe de Arabische cultuur veranderde na de komst van de Islam en hoe ze van simpele Barbaarse stammen een hoog ontwikkeld imperium hebben gebouwd.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:02:46 #56
78780 deedeetee
pi_117304120
quote:
Je moet eens boeken lezen over hoe de Arabische cultuur veranderde na de komst van de Islam en hoe ze van simpele Barbaarse stammen een hoog ontwikkeld imperium hebben gebouwd.
Alleen zo spijtig dat die ontwikkeling al eeuwen geleden stil is gaan staan.
pi_117304250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vooral omdat die ontwikkeling voornamelijk een Oosterse aangelegenheid was. Die arabieren hebben hooguit een faciliterende rol gespeeld als doorgeefluik.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:44:07 #58
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_117305090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Door corruptie en onrechtvaardigheid in die landen. Dan gebeurt dat, mensen dwalen af.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 27 september 2012 @ 11:00:02 #59
78780 deedeetee
pi_117305598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:44 schreef rakotto het volgende:

[..]

Door corruptie en onrechtvaardigheid in die landen. Dan gebeurt dat, mensen dwalen af.
Welnee dat hadden we hier toen immers ook en wij hebben ons wél gewoon verder ontwikkeld. Maar wij hebben wel onze religie mee laten *ontwikkelen* een aangepast aan onze veranderende denkbeelden.
  donderdag 27 september 2012 @ 11:19:57 #60
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_117306246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welnee dat hadden we hier toen immers ook en wij hebben ons wél gewoon verder ontwikkeld. Maar wij hebben wel onze religie mee laten *ontwikkelen* een aangepast aan onze veranderende denkbeelden.
Maar dat is het probleem. Als je gelovig bent, dan weet je dat de religie die je aanhangt direct via God komt. Waarom zou jij als mens? Als een gelovige? Het woord van God aanpassen? Ben je in deze zin gelijk aan God? Het zijn immers bepaalde mensen die het dan aanpassen op de manier wat hun bevalt.

Dat is hetzelfde als je eigen wetten creeeren in een land dat normale wetten kent. Volgens het land mag je niet links rijden, maar omdat het jou bevalt, dan maak je je eigen wet en rijd je toch links?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 27 september 2012 @ 11:42:54 #61
78780 deedeetee
pi_117306977
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem. Als je gelovig bent, dan weet je dat de religie die je aanhangt direct via God komt. Waarom zou jij als mens? Als een gelovige? Het woord van God aanpassen? Ben je in deze zin gelijk aan God? Het zijn immers bepaalde mensen die het dan aanpassen op de manier wat hun bevalt.

Dat is hetzelfde als je eigen wetten creeeren in een land dat normale wetten kent. Volgens het land mag je niet links rijden, maar omdat het jou bevalt, dan maak je je eigen wet en rijd je toch links?
God heeft je geschapen compleet met * gezond verstand * daar moet je dus gebruik van maken. Als hem dat niet bevalt had hij je maar niet zo moeten scheppen.
Ik ga overgens geen verdere discussie aan over dit onderwerp. Dat past niet in dit topic.
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2012 @ 12:08:25 #62
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117307844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem. Als je gelovig bent, dan weet je dat de religie die je aanhangt direct via God komt.
Onzin.
Het zijn wat kerels, of in geval van de islam 1 knakker, die het opschreven/bedachten. Verder gaat het niet terug. De hand van God is nergens in de vinden. Dat hebben die knakkers er van gemaakt.
Het trieste is dat de volgelingen het als zoete koek slikken zonder na te denken.

quote:
Waarom zou jij als mens? Als een gelovige? Het woord van God aanpassen?
Zoals gezegd: het is het woord van God niet.
Een echte god heeft geen napraters of boekje nodig om zijn woorden uit te dragen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117308492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:34 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het schokkend dat jullie alleen reageren op de reactie van de vaders en broers. :o
Dat is namelijk nog zieker dan verkrachtingen op zich :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117318380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vooral omdat die ontwikkeling voornamelijk een Oosterse aangelegenheid was. Die arabieren hebben hooguit een faciliterende rol gespeeld als doorgeefluik.
Oosterse aangelegenheid? Wat is dat? Chinees, Japans, Koreaans?
Overal in het Islamitische rijk bloeide er beschaving, zowel in het oosten als in het westen. Ik weet ook niet precies wat je met doorgeefluik bedoelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is niet religie wat vooruitgang en ontwikkeling tegen gaat, zie de Islam en de Islamitische gouden eeuw. Corruptie, cultuur, dictatuur, bemoeienis van het westen voor eigen gewin etc. Er zijn veel dingen die de ontwikkeling tegen gaan, maar heel weinig wat de ontwikkeling helpt.
pi_117343765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oosterse aangelegenheid? Wat is dat? Chinees, Japans, Koreaans?
Overal in het Islamitische rijk bloeide er beschaving, zowel in het oosten als in het westen. Ik weet ook niet precies wat je met doorgeefluik bedoelt.

[..]
Met oosters bedoel ik dus India en China, want DAAR kwam de meeste kennis toch vandaan en NIET uit het Arabisch schiereiland. Daar kwam alleen die horde onbeschaafde woestijnbarbaren vandaan. Die waren alleen erg goed in geweld.
pi_117350074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met oosters bedoel ik dus India en China, want DAAR kwam de meeste kennis toch vandaan en NIET uit het Arabisch schiereiland. Daar kwam alleen die horde onbeschaafde woestijnbarbaren vandaan. Die waren alleen erg goed in geweld.
Ik heb het toch echt heel specifiek over het Islamitische rijk dat opbloeide, de Islamitische Gouden Eeuw dus. En die heeft niks met China en India te maken aangezien dat geen delen waren van het Islamitische rijk.
Maar goed, ik weet niet of het zin heeft om deze discussie hier te voeren.
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:04:25 #67
78780 deedeetee
pi_117351394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nou volgens mij waren ze ook goed in wiskunde en hadden ze een tijd lang de beste artsen. Alleen hield het op. Er was verder geen ontwikkeling meer en dat wijt ik aan een religie die ontwikkeling in de weg staat doordat die zichzelf mordicus boven alles stelt en de mens te weinig vrijheid- van denken en inzicht- gunt.
pi_117351541
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou volgens mij waren ze ook goed in wiskunde en hadden ze een tijd lang de beste artsen. Alleen hield het op. Er was verder geen ontwikkeling meer en dat wijt ik aan een religie die ontwikkeling in de weg staat doordat die zichzelf mordicus boven alles stelt en de mens te weinig vrijheid- van denken en inzicht- gunt.
Nee, nee, nee. Die ontwikkeling stopte toen Baghdad door de Mongolen vernietigd werd. Inwoners werden gedood, de stad werd platgebrand. Universiteiten, bibliotheken, alles wat wetenschappelijke waarde had werd vernietigd.
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:13:41 #69
78780 deedeetee
pi_117351727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Die ontwikkeling stopte toen Baghdad door de Mongolen vernietigd werd. Inwoners werden gedood, de stad werd platgebrand. Universiteiten, bibliotheken, alles wat wetenschappelijke waarde had werd vernietigd.
Ja, ja,ja, zo kun je wel ff doorgaan, hier zijn ook steden, bibliotheken en universiteiten verwoest hoor. En de ontwikkeling zette daarna toch weer dóór. Het geloof is heilig hé O-)

:')
pi_117352058
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is grotendeels de schuld van types zoals Al-Ghazali
pi_117354573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja, ja,ja, zo kun je wel ff doorgaan, hier zijn ook steden, bibliotheken en universiteiten verwoest hoor. En de ontwikkeling zette daarna toch weer dóór. Het geloof is heilig hé O-)

:')
Het probleem is dat je er al een stempel op hebt gezet. "Het is de schuld van de Islam, punt, klaar."
Lees de geschiedenis nou maar, kijk wat de Mongoolse invasies voor effect hebben gehad en welk effect de Islam heeft gehad. Dan kun je pas je mening vormen. Ik heb geen zin om hier een les History of the ME 101 te geven. Er zijn boeken over geschreven en genoeg op internet over te lezen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:40:57 #72
78780 deedeetee
pi_117354934
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het probleem is dat je er al een stempel op hebt gezet. "Het is de schuld van de Islam, punt, klaar."
Lees de geschiedenis nou maar, kijk wat de Mongoolse invasies voor effect hebben gehad en welk effect de Islam heeft gehad. Dan kun je pas je mening vormen. Ik heb geen zin om hier een les History of the ME 101 te geven. Er zijn boeken over geschreven en genoeg op internet over te lezen.
Spaar je maar de moeite want ik heb mijn oordeel over de invloed van de islam allang klaar. Ik heb genoeg gelezen, gehoord en gezien wat dat betreft. Dat jij een andere mening hebt verbaast me niet maar mijn mening ga je niet veranderen met een smoes over de Mongolen. We hebben hier ook invallen van barbaren gehad. En dat waren niet alleen mongolen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 28-09-2012 15:48:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')