Natuurlijk is het hele concept van 'eer' total bullshit. Veelal heeft het te maken met emotionele complexen waar mensen vaak vroeg in hun leven mee opgezadeld worden. Het gebrekkige vermogen van mensen om over hun irrationele obsessies heen te stappen is volgens mij de reden van heel veel leed en ellende.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:23 schreef stopnaald het volgende:
Als je eer tussen de benen van een meisje/vrouw zit, HEB je geen eer. Stupide redenaties weer.
We zijn het eens. Jij noemt het irrationele obsessies, ik noem het stupide redenaties.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk is het hele concept van 'eer' total bullshit. Veelal heeft het te maken met emotionele complexen waar mensen vaak vroeg in hun leven mee opgezadeld worden. Het gebrekkige vermogen van mensen om over hun irrationele obsessies heen te stappen is volgens mij de reden van heel veel leed en ellende.
ja dat is goed te vergelijken..quote:Op woensdag 26 september 2012 14:26 schreef 3-voud het volgende:
Die stichting zal uiteindelijk wel weer hun handje ophouden bij onze overheid. Plaatselijk probleem. Los het lekker daar op.
Als onze aardappeloogst mislukt trekt Syrie de portemonnee ook niet voor ons.
"Cultuur" en geloof, of vice-versa, want ookal is het 'cultuur', waarom wordt eea altijd zo klakkeloos overgenomen door bepaalde 'religies'?quote:Op woensdag 26 september 2012 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk is het hele concept van 'eer' total bullshit. Veelal heeft het te maken met emotionele complexen waar mensen vaak vroeg in hun leven mee opgezadeld worden. Het gebrekkige vermogen van mensen om over hun irrationele obsessies heen te stappen is volgens mij de reden van heel veel leed en ellende.
Klinkt onrealistisch ja. Zullen die mensen nou echt zó ontzettend achterlijk zijn. Ik kan het niet volgen.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:59 schreef rakotto het volgende:
Dat punt van je eigen kind vermoorden voor eer klinkt wel heel erg stom.Kan me haast niet bedenken dat een ouder dat doet.
Oh, de Russen die Assad steunenquote:Op woensdag 26 september 2012 18:08 schreef Kelb het volgende:
Argument van FSA &^&^# likkers:
- in Syrië mogen geen journalisten komen.
Hier een russische journalist:
http://www.liveleak.com/view?i=d2f_1348588214
Die mensen leven nog heel erg met * wat gaat de familie/buren er van zeggen.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Klinkt onrealistisch ja. Zullen die mensen nou echt zó ontzettend achterlijk zijn. Ik kan het niet volgen.
Allicht zitten er 2 tussen bij de 1000.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Klinkt onrealistisch ja. Zullen die mensen nou echt zó ontzettend achterlijk zijn. Ik kan het niet volgen.
Je wou toch een buitelandse Journalist, hier heb je die.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, de Russen die Assad steunen
Moah, ook zonder oorlogssituatie is het in heel wat culturen gangbaar om vrouwen als vee te beschouwen en te behandelen. En ja, daar hoort ook afmaken bij, als jouw dat beter uitkomt.....quote:Op woensdag 26 september 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het schokkende aan dit bericht is natuurlijk niet het feit dat bij oorlogen vrouwen worden verkracht. Dat gebeurt in zowat iedere oorlog. Het schokkende is dat de Heren (want die zijn het natuurlijk voornamelijk) maar niet beseffen dat die verkrachte vrouwen slachtoffers zijn. In plaats daarvan worden ze behandeld en beschouwd als vee waar iets mis mee is. Hup, afmaken maar, want het 'vee' is niet meer te 'verkopen' (lees: uit te huwelijken).
![]()
![]()
[..]
"Cultuur" en geloof, of vice-versa, want ookal is het 'cultuur', waarom wordt eea altijd zo klakkeloos overgenomen door bepaalde 'religies'?
In elk geval, om van te brokken.
Tja, het per slot van rekening heel wat eenvoudiger om je dochter af te slachten, dan om te stoppen met roddelen/luisteren naar roddelen.....logisch toch?quote:Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die mensen leven nog heel erg met * wat gaat de familie/buren er van zeggen.
Met een geschonden meisje/vrouw in de familie sta je vreselijk voor schut vinden zij. Daar wordt stevig over geroddeld en kwaad over gesproken. De enige manier om je gezicht te redden en weer gewoon over straat te kunnen gaan zonder uitgelachen te worden is door de schandvlek (letterlijk) uit te wissen. * men * vindt dat je dat móet doen.....
Het is daar voor een man én zijn familie heel erg belangrijk oom met opgeheven hoofd over straat te kunnen lopen.
Met een beetje bruut geweld gaat dat prima hoor. Da's al vaak genoeg aangetoond.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp dit soort dingen nooit. Het kan toch niet zo zijn dat het geweten bij zoveel verschillende mensen in zijn geheel is uitgeschakeld. En hoe kun je een vrouw injecteren met je tool als ze tegenwerkt?²
Wat word overgenomen door welke religies?quote:Op woensdag 26 september 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
"Cultuur" en geloof, of vice-versa, want ookal is het 'cultuur', waarom wordt eea altijd zo klakkeloos overgenomen door bepaalde 'religies'?
In elk geval, om van te brokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |