abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117384324
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is niet de reden...
heel oorspronkelijk niet maar na WO2 en vooral sinds 1990 is de HRA gebruikt om woningbezit te stimuleren.
pi_117384337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:45 schreef Ulx het volgende:

Waarom krijgt een huizenkoper een belastingvoordeel dat de huurder niet krijgt? Echt goed voor de economie is het volgens mij niet geweest?

Overigens is het een stom plan.
Omdat men belasting moet betalen over de huurwaarde van zo'n huis.
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:13:45 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117384426
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is niet de reden...
Oorspronkelijk niet, nee. Maar als politiek middel is het de afgelopen 40 jaar natuurlijk wel zo verkocht en ingezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117384743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oorspronkelijk niet, nee. Maar als politiek middel is het de afgelopen 40 jaar natuurlijk wel zo verkocht en ingezet.
Demagogie... feitelijk hadden ze ook de koopkracht kunnen vergroten d.m.v. lagere belastingen. Echter vereiste monetaire expansie de uitgifte van leningen. Vandaar dat de politiek iedereen in de armen van de banksters geleid heeft. Juist het monetaire stelsel zoals wij het kennen ligt aan de basis van zijn eigen ondergang en de manier waarop beleidsmakers ermee omgaan laat zien hoe beperkt hun denken is.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:49:18 #80
3542 Gia
User under construction
pi_117385388
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:10 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Omdat men belasting moet betalen over de huurwaarde van zo'n huis.
Gewoon allemaal afschaffen. Geen vermogensbelasting meer, geen huurwaardeforfait en geen HRA. Dan heeft sparen en snel aflossen weer zin.
Schaffen we meteen de erfbelasting af. Kunnen kinderen zonder zorgen het ouderlijk huis erven.
pi_117385446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:37 schreef Devv het volgende:
Ik vind het allemaal maar oeverloos gezever. Als je het bod niet wilt betalen accepteren, dan verkoop je toch niet. Het is geen recht om een huis te mogen verkopen. Er zijn nog zat huur koopwoningen.
En ook zo is hij geldig.
Dat is de impasse.
pi_117385462
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:49 schreef Gia het volgende:

Gewoon allemaal afschaffen. Geen vermogensbelasting meer, geen huurwaardeforfait en geen HRA. Dan heeft sparen en snel aflossen weer zin.
Schaffen we meteen de erfbelasting af. Kunnen kinderen zonder zorgen het ouderlijk huis erven.
Daar ben ik het helemaal mee eens. *O*
pi_117385715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:51 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. *O*
Nee, erfbelasting in stand houden, die woningen zijn immers gekocht met enorme subsidies van de overheid. Het is niet meer dan redelijk dat er bij erven dan weer een deel terug vloeit naar de samenleving.
I'll sing you a lullaby.
pi_117388537
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, erfbelasting in stand houden, die woningen zijn immers gekocht met enorme subsidies van de overheid.
Wat is er nou mooier dan belasting betalen als je dood bent? De mensen die erfbelasting willen afschaffen vergeten daarbij dat de overheid die paar miljard per jaar dan gewoon elders komt halen.
censuur :O
pi_117389475
Ik vind het geen vreemd plan. Als iemand het huis wilt kopen maar kan het niet volledig financieren, waarom zou de huidige eigenaar dan niet dat restant uitlenen.

Bij bedrijfsovernames gebeurt dat ook vaak zat.

De uitwerking is compleet fout, maar het idee an sich vind ik niet zo heel verkeerd.

Nu denk ik zelf dat het nog veel meer naar beneden gaat dus ik zou zoiets nooit doen, maar dat terzijde.
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:42:24 #86
3542 Gia
User under construction
pi_117390788
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het geen vreemd plan. Als iemand het huis wilt kopen maar kan het niet volledig financieren, waarom zou de huidige eigenaar dan niet dat restant uitlenen.
Misschien omdat hij dat geld zelf nodig heeft om het nieuwe huis te financieren?
Hij moet ook weer ergens wonen. De meeste mensen verkopen hun huis om een duurder huis te kopen.
En dan nog, waarom zouden vreemden moeten delen in mijn spaargeld?
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:43:31 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117390821
quote:

Er is niemand die je tegenhoudt om dat nu al te doen, maar je moet wel een links politicus zijn om het aan anderen te willen verplichten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117390946
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien omdat hij dat geld zelf nodig heeft om het nieuwe huis te financieren?
Hij moet ook weer ergens wonen. De meeste mensen verkopen hun huis om een duurder huis te kopen.
En dan nog, waarom zouden vreemden moeten delen in mijn spaargeld?
Tja, je wilt verkopen of niet he.

En hoezo delen met spaargeld? Ik heb het over uitlenen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is niemand die je tegenhoudt om dat nu al te doen, maar je moet wel een links politicus zijn om het aan anderen te willen verplichten.
Helemaal mee eens, ben het ook niet eens met dit plan. Ik ben louter van mening dat het geen vreemde gedachte is dat een verkoper mede financiert.

Overigens, ik heb liever dat de rekening van dit weggeefgedrag komt te liggen bij de groep die hier voordeel van hebben (huizenkopers en -verkopers) dan bij de belastingbetaler in het algemeen.
pi_117391002
quote:
Ik lees eerlijk gezegd niets over uitlenen, maar dat zou dan nog wel bespreekbaar kunnen zijn (mits tegen een aantrekkelijke rente).
pi_117391067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:49 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik lees eerlijk gezegd niets over uitlenen, maar dat zou dan nog wel bespreekbaar kunnen zijn (mits tegen een aantrekkelijke rente).
Haha de linksen hebben natuurlijk het liefst een verhuistax van 10k waarvan 5k voor die financiering gebruikt wordt en die andere 5k als 'herverdeelvergoeding' voor de overheid.
pi_117391227
quote:
Het gaat over een "starterslening", die is meestal rentevrij. Het komt op hetzelfde neer als mensen die nu alleen hun huis verkopen, en niet de grond, zodat ze maandelijks nog 400 euro erfpacht kunnen vangen. Allemaal wanhopige noodgrepen om maar vooral aan hoge prijzen vast te houden |:(
censuur :O
pi_117391672
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het gaat over een "starterslening", die is meestal rentevrij. Het komt op hetzelfde neer als mensen die nu alleen hun huis verkopen, en niet de grond, zodat ze maandelijks nog 400 euro erfpacht kunnen vangen. Allemaal wanhopige noodgrepen om maar vooral aan hoge prijzen vast te houden |:(
Jij zou toch ook geen ¤2500,- aan een willekeurig iemand geven? Ik ben gekke Henkie niet. Met die ¤2500,- kan je een nieuwe wasdroger kopen en een keer op skivakantie gaan w/ .
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:23:14 #93
3542 Gia
User under construction
pi_117392001
quote:

[..]

Ja, inderdaad. Als ik geld zat heb, wil ik best wat uitlenen. Maar het moet je niet verplicht worden.
Als je je huis kwijt wilt, moet je de vraagprijs verlagen. Met dit plan moet je daarna nog eens 2500 verplicht uitlenen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:34:29 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117392358
Ik stel voor dat overheden gewoon eens geld terug gaan geven wat ze op bouwrijp maken en overdracht verdient hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:38:44 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_117392473
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stel voor dat overheden gewoon eens geld terug gaan geven wat ze op bouwrijp maken en overdracht verdient gestolen hebben.
beetje aangepast
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:08:30 #96
3542 Gia
User under construction
pi_117393541
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beetje aangepast
Beter, meteen een spelfout eruit.
pi_117395293
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:04 schreef kawotski het volgende:

....

En ik pas ervoor om een opknappertje te kopen, dat zie ik bij vrienden wel, die hebben kosten dat wil je niet weten. Gelukkig dalen de prijzen nu weer dus kopen wordt wel weer aantrekkelijker, nu moet alleen de overheid nog opdonderen want die verstoren de koopmarkt.
Kijk en door dit soort opmerkingen denk ik dat de crisis nog heeeel lang gaat duren. Ik ben juist op zoek naar een opknappertje, dat is betaalbaar en het is simpelweg leuk om iets op te bouwen. Ik zie ontzettend veel mensen om me heen die een kant-en-klaar huis willen met alle toeters en bellen én voor een bodemprijs.

Face it, in de huidige markt zitten teveel mensen die hun verlies niet willen of kunnen nemen en teveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als je in deze markt (waarin het aanbod ongekend is) geen huis kunt vinden ben je simpelweg niet realistisch.

[opa leest voor] Mijn ouders zijn begonnen met een vlieringtrap en enkel glas. Na een paar jaar hard werken konden ze centrale verwarming laten aanleggen. Mijn ouders zijn hun hele leven trots geweest op wat ze opgebouwd hebben en geven dat nu aan mij mee. Het is dat ik niet van leedvermaak houdt, maar je zou je kapot lachen als je ziet wat voor grandioze leningen in mijn omgeving worden afgesloten om gelijk op dat niveau woning uit te komen. [/opa leest voor]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:07:53 #98
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_117395489
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kijk en door dit soort opmerkingen denk ik dat de crisis nog heeeel lang gaat duren. Ik ben juist op zoek naar een opknappertje, dat is betaalbaar en het is simpelweg leuk om iets op te bouwen. Ik zie ontzettend veel mensen om me heen die een kant-en-klaar huis willen met alle toeters en bellen én voor een bodemprijs.

Face it, in de huidige markt zitten teveel mensen die hun verlies niet willen of kunnen nemen en teveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als je in deze markt (waarin het aanbod ongekend is) geen huis kunt vinden ben je simpelweg niet realistisch.

[opa leest voor] Mijn ouders zijn begonnen met een vlieringtrap en enkel glas. Na een paar jaar hard werken konden ze centrale verwarming laten aanleggen. Mijn ouders zijn hun hele leven trots geweest op wat ze opgebouwd hebben en geven dat nu aan mij mee. Het is dat ik niet van leedvermaak houdt, maar je zou je kapot lachen als je ziet wat voor grandioze leningen in mijn omgeving worden afgesloten om gelijk op dat niveau woning uit te komen. [/opa leest voor]
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb weliswaar een nieuwbouw woning gekocht, maar de slechts een hypotheek ter hoogte van de aankoopsom genomen. Verder alles gefinancierd met eigen middelen, waarvoor ik 5 jaar gespaard heb.

Gevolg, door de crisis is de executiewaarde nog steeds (iets) hoger dan mijn hypotheek. Terwijl de buren al 20K in de min zitten.

En zo hoort het m.i. ook. In de meeste landen kun je vaak maar tot 80% lenen, en je dus wel gespaard MOET hebben om iets te kopen.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:41:56 #99
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_117396683
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:07 schreef Sosa het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb weliswaar een nieuwbouw woning gekocht, maar de slechts een hypotheek ter hoogte van de aankoopsom genomen. Verder alles gefinancierd met eigen middelen, waarvoor ik 5 jaar gespaard heb.

Gevolg, door de crisis is de executiewaarde nog steeds (iets) hoger dan mijn hypotheek. Terwijl de buren al 20K in de min zitten.

En zo hoort het m.i. ook. In de meeste landen kun je vaak maar tot 80% lenen, en je dus wel gespaard MOET hebben om iets te kopen.
vroeger was het een sport om vervroegd af te lossen, tegenwoordig leent men zich een ongeluk om maar optimaal te profiteren van de HRA, daar dachten we vroeger helemaal niet over na
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117396770
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 14:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is er nou mooier dan belasting betalen als je dood bent?
My point :)

quote:
De mensen die erfbelasting willen afschaffen vergeten daarbij dat de overheid die paar miljard per jaar dan gewoon elders komt halen.
QFT.... maar hebzucht doet nu eenmaal rare dingen met het gezonde verstand :{
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')