heel oorspronkelijk niet maar na WO2 en vooral sinds 1990 is de HRA gebruikt om woningbezit te stimuleren.quote:
Omdat men belasting moet betalen over de huurwaarde van zo'n huis.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:45 schreef Ulx het volgende:
Waarom krijgt een huizenkoper een belastingvoordeel dat de huurder niet krijgt? Echt goed voor de economie is het volgens mij niet geweest?
Overigens is het een stom plan.
Oorspronkelijk niet, nee. Maar als politiek middel is het de afgelopen 40 jaar natuurlijk wel zo verkocht en ingezet.quote:
Demagogie... feitelijk hadden ze ook de koopkracht kunnen vergroten d.m.v. lagere belastingen. Echter vereiste monetaire expansie de uitgifte van leningen. Vandaar dat de politiek iedereen in de armen van de banksters geleid heeft. Juist het monetaire stelsel zoals wij het kennen ligt aan de basis van zijn eigen ondergang en de manier waarop beleidsmakers ermee omgaan laat zien hoe beperkt hun denken is.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk niet, nee. Maar als politiek middel is het de afgelopen 40 jaar natuurlijk wel zo verkocht en ingezet.
Gewoon allemaal afschaffen. Geen vermogensbelasting meer, geen huurwaardeforfait en geen HRA. Dan heeft sparen en snel aflossen weer zin.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:10 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Omdat men belasting moet betalen over de huurwaarde van zo'n huis.
En ook zo is hij geldig.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:37 schreef Devv het volgende:
Ik vind het allemaal maar oeverloos gezever. Als je het bod niet wilt betalen accepteren, dan verkoop je toch niet. Het is geen recht om een huis te mogen verkopen. Er zijn nog zat huur koopwoningen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:49 schreef Gia het volgende:
Gewoon allemaal afschaffen. Geen vermogensbelasting meer, geen huurwaardeforfait en geen HRA. Dan heeft sparen en snel aflossen weer zin.
Schaffen we meteen de erfbelasting af. Kunnen kinderen zonder zorgen het ouderlijk huis erven.
Nee, erfbelasting in stand houden, die woningen zijn immers gekocht met enorme subsidies van de overheid. Het is niet meer dan redelijk dat er bij erven dan weer een deel terug vloeit naar de samenleving.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:51 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Wat is er nou mooier dan belasting betalen als je dood bent? De mensen die erfbelasting willen afschaffen vergeten daarbij dat de overheid die paar miljard per jaar dan gewoon elders komt halen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, erfbelasting in stand houden, die woningen zijn immers gekocht met enorme subsidies van de overheid.
Misschien omdat hij dat geld zelf nodig heeft om het nieuwe huis te financieren?quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het geen vreemd plan. Als iemand het huis wilt kopen maar kan het niet volledig financieren, waarom zou de huidige eigenaar dan niet dat restant uitlenen.
Er is niemand die je tegenhoudt om dat nu al te doen, maar je moet wel een links politicus zijn om het aan anderen te willen verplichten.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het geen vreemd plan. Als iemand het huis wilt kopen maar kan het niet volledig financieren, waarom zou de huidige eigenaar dan niet dat restant uitlenen.
Tja, je wilt verkopen of niet he.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat hij dat geld zelf nodig heeft om het nieuwe huis te financieren?
Hij moet ook weer ergens wonen. De meeste mensen verkopen hun huis om een duurder huis te kopen.
En dan nog, waarom zouden vreemden moeten delen in mijn spaargeld?
Helemaal mee eens, ben het ook niet eens met dit plan. Ik ben louter van mening dat het geen vreemde gedachte is dat een verkoper mede financiert.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niemand die je tegenhoudt om dat nu al te doen, maar je moet wel een links politicus zijn om het aan anderen te willen verplichten.
Ik lees eerlijk gezegd niets over uitlenen, maar dat zou dan nog wel bespreekbaar kunnen zijn (mits tegen een aantrekkelijke rente).quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:01 schreef tjoptjop het volgende:
Haha de linksen hebben natuurlijk het liefst een verhuistax van 10k waarvan 5k voor die financiering gebruikt wordt en die andere 5k als 'herverdeelvergoeding' voor de overheid.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:49 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik lees eerlijk gezegd niets over uitlenen, maar dat zou dan nog wel bespreekbaar kunnen zijn (mits tegen een aantrekkelijke rente).
Het gaat over een "starterslening", die is meestal rentevrij. Het komt op hetzelfde neer als mensen die nu alleen hun huis verkopen, en niet de grond, zodat ze maandelijks nog 400 euro erfpacht kunnen vangen. Allemaal wanhopige noodgrepen om maar vooral aan hoge prijzen vast te houdenquote:Op zaterdag 29 september 2012 15:49 schreef Devv het volgende:
Ik lees eerlijk gezegd niets over uitlenen, maar dat zou dan nog wel bespreekbaar kunnen zijn (mits tegen een aantrekkelijke rente).
Jij zou toch ook geen ¤2500,- aan een willekeurig iemand geven? Ik ben gekke Henkie niet. Met die ¤2500,- kan je een nieuwe wasdroger kopen en een keer op skivakantie gaanquote:Op zaterdag 29 september 2012 15:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het gaat over een "starterslening", die is meestal rentevrij. Het komt op hetzelfde neer als mensen die nu alleen hun huis verkopen, en niet de grond, zodat ze maandelijks nog 400 euro erfpacht kunnen vangen. Allemaal wanhopige noodgrepen om maar vooral aan hoge prijzen vast te houden
Ja, inderdaad. Als ik geld zat heb, wil ik best wat uitlenen. Maar het moet je niet verplicht worden.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:49 schreef Devv het volgende:
[..]
beetje aangepastquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stel voor dat overheden gewoon eens geld terug gaan geven wat ze op bouwrijp maken en overdracht verdient gestolen hebben.
Kijk en door dit soort opmerkingen denk ik dat de crisis nog heeeel lang gaat duren. Ik ben juist op zoek naar een opknappertje, dat is betaalbaar en het is simpelweg leuk om iets op te bouwen. Ik zie ontzettend veel mensen om me heen die een kant-en-klaar huis willen met alle toeters en bellen én voor een bodemprijs.quote:Op zaterdag 29 september 2012 09:04 schreef kawotski het volgende:
....
En ik pas ervoor om een opknappertje te kopen, dat zie ik bij vrienden wel, die hebben kosten dat wil je niet weten. Gelukkig dalen de prijzen nu weer dus kopen wordt wel weer aantrekkelijker, nu moet alleen de overheid nog opdonderen want die verstoren de koopmarkt.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kijk en door dit soort opmerkingen denk ik dat de crisis nog heeeel lang gaat duren. Ik ben juist op zoek naar een opknappertje, dat is betaalbaar en het is simpelweg leuk om iets op te bouwen. Ik zie ontzettend veel mensen om me heen die een kant-en-klaar huis willen met alle toeters en bellen én voor een bodemprijs.
Face it, in de huidige markt zitten teveel mensen die hun verlies niet willen of kunnen nemen en teveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als je in deze markt (waarin het aanbod ongekend is) geen huis kunt vinden ben je simpelweg niet realistisch.
[opa leest voor] Mijn ouders zijn begonnen met een vlieringtrap en enkel glas. Na een paar jaar hard werken konden ze centrale verwarming laten aanleggen. Mijn ouders zijn hun hele leven trots geweest op wat ze opgebouwd hebben en geven dat nu aan mij mee. Het is dat ik niet van leedvermaak houdt, maar je zou je kapot lachen als je ziet wat voor grandioze leningen in mijn omgeving worden afgesloten om gelijk op dat niveau woning uit te komen. [/opa leest voor]
vroeger was het een sport om vervroegd af te lossen, tegenwoordig leent men zich een ongeluk om maar optimaal te profiteren van de HRA, daar dachten we vroeger helemaal niet over naquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:07 schreef Sosa het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb weliswaar een nieuwbouw woning gekocht, maar de slechts een hypotheek ter hoogte van de aankoopsom genomen. Verder alles gefinancierd met eigen middelen, waarvoor ik 5 jaar gespaard heb.
Gevolg, door de crisis is de executiewaarde nog steeds (iets) hoger dan mijn hypotheek. Terwijl de buren al 20K in de min zitten.
En zo hoort het m.i. ook. In de meeste landen kun je vaak maar tot 80% lenen, en je dus wel gespaard MOET hebben om iets te kopen.
My pointquote:Op zaterdag 29 september 2012 14:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is er nou mooier dan belasting betalen als je dood bent?
QFT.... maar hebzucht doet nu eenmaal rare dingen met het gezonde verstandquote:De mensen die erfbelasting willen afschaffen vergeten daarbij dat de overheid die paar miljard per jaar dan gewoon elders komt halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |