Dit dus.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:19 schreef BasEnAad het volgende:
Nee natuurlijk niet. Jij hebt niet te hard gereden, dus het is onterecht dat jij moet betalen.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:23 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is de volgende stap? Dat de buschauffeur geflitst wordt en van alle inzittenden een paar euro van de OV-chipkaart wordt afgeschreven?
Hebbie daar een bron voor? Vind ik wel interessant voor mijn eigen werkquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:21 schreef sanger het volgende:
Ohja, er is ook ergens een uitspraak geweest dat bekeuringen tijdens werktijd (tot 10 kmph) voor rekening van de werkgever zijnWas een TNT werknemer.
ja die bron wil ik ook wel eens zien. Geloof er nl. geen biet van.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:25 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Hebbie daar een bron voor? Vind ik wel interessant voor mijn eigen werk
Dat zie je dan wel weer. Kijk eerst maar eens wat er gebeurt als je terug e-mail dat je hier niet mee akkoord gaat.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:24 schreef Gienana het volgende:
Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als zij bijvoorbeeld zeggen dat zij mijn loon wel gewoon kunnen inhouden. Naar wie moet ik dan toestappen? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt namelijk
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:25 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Hebbie daar een bron voor? Vind ik wel interessant voor mijn eigen werk
http://www.arbeidsovereen(...)-werknemer-betalen-/quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:26 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ja die bron wil ik ook wel eens zien. Geloof er nl. geen biet van.
belachelijk dit. ik zou het niet accepteren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef Gienana het volgende:
Hoi allemaal,
Even een korte inleiding over mijn werk: ik werk als promo bij een promotiebedrijf. Ik moest vorige week werken voor een frisdrank merk samen met een collega. Wij moesten vanuit het hoofdkantoor zelf met een busje (met het promotiemateriaal) naar locatie. Mijn collega reed dit busje naar en van locatie, want ik heb geen rijbewijs.
Vandaag kreeg ik een e-mail dat er 51 euro van mijn volgende loon in wordt gehouden, omdat zij een snelheidsboete van 102 euro hebben gekregen. Wij moeten dus allebei de helft betalen. Overigens heb ik mijn collega er wel op aangesproken dat hij zich aan de snelheid moet houden.
Nu vraag ik me af of er wel loon ingehouden mag worden aangezien ik niet degene ben die het gaspedaal intrapte. Alvast bedankt voor jullie antwoord!
I stand corrected. Ik had niet verwacht dat dat echt gebeurd is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
http://www.arbeidsovereen(...)-werknemer-betalen-/
http://www.knuwer.nl/?id=210
Als in je overeenkomst staat dat boetes opgelopen met de lease-auto worden ingehouden op het loon, dan neem ik aan dat je weinig meer hebt in te brengen?!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:33 schreef Armageddon het volgende:
Zie hierboven. Ze mogen NOOIT aan je loon komen zonder een gerechtelijk bevel.
Met 102 euro zal het trouwens wel meer dan 10kmph te hard zijn geweest.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:21 schreef sanger het volgende:
Ohja, er is ook ergens een uitspraak geweest dat bekeuringen tijdens werktijd (tot 10 kmph) voor rekening van de werkgever zijnWas een TNT werknemer.
Zou niet moeilijk moeten zijn; TS heeft geen rijbewijsquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn twee opties: of er staat in je contract/opdracht overeenkomst dat dit een deel van de deal is, en dan heb je ervoor getekend en vind ik dat je ook niet moeilijk moet doen (alhoewel ik er 1. niet voor getekend zou hebben en 2. me afvraag of het juridisch houdbaar is) en is het ook niet aan je werkgever om uit te zoeken wie er achter het stuur zat (als jullie allebei naar elkaar wijzen kunnen ze niet innen, ook niet de bedoeling).
Optie 2 (en ik denk dat het dit is) is dat ze gewoon gokken en hopen dat ze ermee wegkomen. Als er niets over in je contract staat, zeker hulp inschakelen.
Dat is door de HR toch teruggedraaid?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:21 schreef sanger het volgende:
Ik heb geen idee wat de bedragen zijnquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:27 schreef Mark het volgende:
[..]
Met 102 euro zal het trouwens wel meer dan 10kmph te hard zijn geweest.
Er zijn situaties waarin dat wel magquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:33 schreef Armageddon het volgende:
Zie hierboven. Ze mogen NOOIT aan je loon komen zonder een gerechtelijk bevel.
Jij bent altijd zo heerlijk mysterieus!quote:Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er zijn situaties waarin dat wel mag
Je moet ook niet meteen alles blootgeven hequote:Op woensdag 26 september 2012 10:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo heerlijk mysterieus!
Ik kan er nu even niet naar zoeken maar ik ben er vrij zeker van dat dit door de hoge raad teruggefloten is..quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
http://www.arbeidsovereen(...)-werknemer-betalen-/
http://www.knuwer.nl/?id=210
Is al gepost: Snelheidsboete meebetalenquote:Op woensdag 26 september 2012 10:57 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik kan er nu even niet naar zoeken maar ik ben er vrij zeker van dat dit door de hoge raad teruggefloten is..
zal het vanmiddag even nakijken.
Zie een paar posts hierbovenquote:Op woensdag 26 september 2012 10:57 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik kan er nu even niet naar zoeken maar ik ben er vrij zeker van dat dit door de hoge raad teruggefloten is..
zal het vanmiddag even nakijken.
quote:Op woensdag 26 september 2012 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is al gepost: Snelheidsboete meebetalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |