abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117446936
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Op klokkenluideronline is het inmiddels ook een item. Maar of dat nu aanbeveling is met die malloten daar?? 8)7

[..]

http://www.klokkenluidero(...)ink-naar-pedonetwerk
Hoi Coos! Long time no see ;)
pi_117447190
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoi Coos! Long time no see ;)
Lees af en toe eens op Fok. *)

Verder niets te doen toch hier?
pi_117447357
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:58 schreef Coos het volgende:

[..]

Lees af en toe eens op Fok. *)

Verder niets te doen toch hier?
Echt leuk om je weer te zien posten ;)
pi_117453187
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt leuk om je weer te zien posten ;)
Hoi Lavenderr, hoi Coos, De groeten en zulks ;)
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_117453200
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 02:15 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Hoi Lavenderr, hoi Coos, De groeten en zulks ;)
O+
Tijdens de spelen moest ik steeds aan je denken met het schermen. _O-
pi_117453205
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 02:17 schreef mootie het volgende:

[..]

O+
Tijdens de spelen moest ik steeds aan je denken met het schermen. _O-
Hoi Mootie :*
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_117453843
Hoi puntenel, kick45 en mootie
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 08:09:13 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_117454095
En voor de verdere smalltalk hebben we BNW SC #31 Waar we uitgebreid brainfarts stimuleren
en ja, dat geldt ook voor mezelf :D
pi_117454940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:06 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij eens een keer dezelfde mening ;)
We zullen het ongetwijfeld over andere zaken ook wel eens kunnen worden. Mbt het Ronde Huis ben ik nog lang niet overtuigd. Men zal het beter moeten doen dan met een paar tekeningetjes en de verklaring van een paragnost.
pi_117455001
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:48 schreef RHSEARCHER het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)RaSXAN2Td6IeCk5EnK-A

Info over de familie Van Vloten en het blijkt, dat er ook een boek is waar nog meer in staat.
Kom je daar nu pas achter? Dat PDF'je heb ik al ruim twee maanden op de harde schijf staan, en was in de veronderstelling dat jullie dit wel wisten. Het boek is overigens OOP.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 21:24:03 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_117482905
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Kom je daar nu pas achter? Dat PDF'je heb ik al ruim twee maanden op de harde schijf staan, en was in de veronderstelling dat jullie dit wel wisten. Het boek is overigens OOP.
En dat wisten we ook. Stond ik meen in topic 2.
Maar geen nieuws vandaag zie ik? Was het te regenachtig om te gaan kijken bij HRH of is alles al afgezet en mag er niemand meer bij?
Nou ja, alleen de WRH 2 dan?
pi_117486933
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat wisten we ook. Stond ik meen in topic 2.
Maar geen nieuws vandaag zie ik? Was het te regenachtig om te gaan kijken bij HRH of is alles al afgezet en mag er niemand meer bij?
Nou ja, alleen de WRH 2 dan?
No news today, hoop op stilte voor de storm..

Maar het regenachtige weer speelt voor mij ook een rol. Er worden eeuwen oude sporen gewist.. O nee, dat maakt niet zoveel uit..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 22:41:05 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_117487798
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:26 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

No news today, hoop op stilte voor de storm..

Maar het regenachtige weer speelt voor mij ook een rol. Er worden eeuwen oude sporen gewist.. O nee, dat maakt niet zoveel uit..
Nee, na al die tijd maakt dat niet veel meer uit. Als er al wat was zullen de sporen wel zorgvuldig weggewerkt zijn.
pi_117489456
Ik heb dus DS in Canada gevraagd naar de ernst van de bedreigingen.. Hij reageerde met

ze kunnen niet lezen of gewoon niet begrijpen dat ik idd ernstig bedreigd werd en dat er een aanslag op mijn levengepleegd werd toen bij de afrit bij Amersfoort plotseling mijn remmen weigerden vanwege doorgesneden remleidingen.

Nu heb ik dit vaker gehoord! Onder meer de mevrouw die met mij wilde praten sprak over doorgesneden remleidingen van een familielid.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 23:17:24 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_117489612
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:13 schreef reintuininga het volgende:
Ik heb dus DS in Canada gevraagd naar de ernst van de bedreigingen.. Hij reageerde met

ze kunnen niet lezen of gewoon niet begrijpen dat ik idd ernstig bedreigd werd en dat er een aanslag op mijn levengepleegd werd toen bij de afrit bij Amersfoort plotseling mijn remmen weigerden vanwege doorgesneden remleidingen.

Nu heb ik dit vaker gehoord! Onder meer de mevrouw die met mij wilde praten sprak over doorgesneden remleidingen van een familielid.
Dat is toch wel zeer ernstig.
Kan me voorstellen dat Septer er niets meer mee te maken wil hebben nu :N
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:18:52 #216
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_117489675
Spannend.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 23:30:40 #217
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117490165
Ik begrijp de OP niet zo goed. Kan iemand kort uitleggen waar dit over gaat?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117490251
quote:

Als dit waar is (en op voorhand geloof ik het) dan is dit zeer ernstig. Ik ben benieuwd naar de reactie van de politie, als zij tenminste waren ingeschakeld. Ik vindt dat hoe dan ook dit in het daglicht moet komen. Een zaak voor Peter R de Vries?
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 23:34:24 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_117490332
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:30 schreef 3-voud het volgende:
Ik begrijp de OP niet zo goed. Kan iemand kort uitleggen waar dit over gaat?
Je leest maar :Y)
Alle delen :Y
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 23:35:24 #220
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117490369
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je leest maar :Y)
Alle delen :Y
Pfff... dat wilde ik juist voorkomen.
Nah. Ik voel de hint. Zal opdonderen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117491324
quote:

Dan moet hij zelf zijn verhaal doen. In eigen woorden.Ik wil de man zelf wel geloven. Maar niet de complotdenkers en andere 'believers' die hem vernoemen
Wat waren die bedreigingen letterlijk.?
Is het aangetoond dat remleidingen doorgesneden zijn ?
Is dat de reden dat hij naar Canada ging .

En was dat allemaal om 1 zo'n roddelstukje in 1976 ?
Bedreigingen en een moordpoging komen mij niet over als een stijltje van de BVD of vanuit Soestdijk.
Wel een inbraak, zoals bij Wim Klinkenberg.
Het is verder nul,nul bewijs dat Frank van Vloten meisjes heeft verkracht en vermoord

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 02-10-2012 00:27:27 ]
pi_117495216
Bluesdude, dit zijn de woorden van DS, letterlijk gekwoot. Maar stuur me je mailadres dan geef ik het wel aan DS. Kan hij het je persoonlijk mailen..
pi_117495285
Ik heb het verhaal al eerder voorbij zien komen, maar het blijft heftig. Ik hoop dat DS mee blijft lezen en ons/jullie wilt blijven helpen door middel van tips geven o.i.d. Dit mag niet in de doofpot komen ! Tuurlijk zijn dit soort verhalen moeilijk te bewijzen, maar je zou het maar meemaken, hoe leg je dit aan de politie uit..
pi_117497747
Gaat hier voorlopig niks meer posten, komen helaas niet zoveel zinnige dingen meer uit.
pi_117499196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef RHSEARCHER het volgende:
Gaat hier voorlopig niks meer posten, komen helaas niet zoveel zinnige dingen meer uit.
Houd ons wel op de hoogte van de bevindingen van de paragnost. ^O^
pi_117499797
Niet om vervelend te zijn, maar is dit niet wat rigoureus voor een artikeltje in een plaatselijk krantje op de Noordwest Veluwe? Dat 'ongeluk' van DS leest mij teveel weg als een plotwending in een James Bondfilm. En als ze deze moordaanslag hebben gedaan omdat hij 'teveel weet', dan zijn die families kennelijk niet zo machtig dat ze hem niet in Canada hebben kunnen traceren. Als je teveel weet, weet je overal teveel, dus ook in Canada.

Naast de twijfel of het verhaal wel echt gebeurd is, is het te verifiëren voor de WRH2? Is er aangifte van gedaan? Is toen geconstateerd dat de remleidingen zijn doorgesneden, of was er sprake van een mechanisch defect?

Niet om het één of ander, maar het enige wat ik zie en hoor zijn aantijgingen, beschuldigingen en grote verhalen. Tot op heden heeft niemand, maar dan ook niemand, hier bewijs kunnen overleggen die bevestigen wat in de grote verhalen rond het Ronde Huis worden beweerd. Tot die tijd neem ik alles met een hele flinke korrel zout.
pi_117500639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:26 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

O, ben jij dat! ik vond je meer een zonnestraaltje, gezien je toch wel iets exotisch aandoende naam.. ;)
Ik was die langere met baard.

Maar al die werkgroepen..tjonge.. We hebben het (historische) onderzoek van WRH-1, waar WRH-2a op voortborduurd (zonnestraal, aos, diss.naald(ook bebaard), e.a.), WRH-2b (RHSEARCHER e.a.), en natuurlijk Ton B. die hier ook ergens anoniem rondhangt. Dat worden 3 rapporten!!
Even ter verduidelijking: ik maak GEEN deel uit van WRH2a of WRH2b. En mijn baard ben ik ook alweer weken kwijt.
pi_117501030
En ik ook niet!....maar ik heb wel een baard..:)
pi_117501796
De vader van Johan Montenberg was een ingenieur bij de Staats Spoorwegen. Johan Montenberg is de bron voor beide artikelen van Septer en Biesemaat. Frank van Vloten werkte ook als ingenieur bij de spoorwegen. Misschien een mooi aanknopingspunt voor de werkgroep: kenden Montenberg sr en Van Vloten elkaar?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:05:25 #230
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117503221
En mochten mensen sugereren dat sunshine bij één van deze werk groepen hoort.. Antwoord is nee!!
pi_117503339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Dissectienaald het volgende:
De vader van Johan Montenberg was een ingenieur bij de Staats Spoorwegen. Johan Montenberg is de bron voor beide artikelen van Septer en Biesemaat.
In hoeverre was Montenberg de basis voor de artikelen van Septer en Biesemaat.?
Wat hebben zij uit andere bronnen verwerkt ?
Maar wat heeft Montenberg dan zelf geschreven ? Wat staat er van zijn letterlijke teksten op het internet ?

Biesemaat in 2006, het Mustartikel
Dirk Septer in 1976. Zit nu te Canada
Een antwoord op Septer 5 aug 1976
Mothoek, voor wie deze link mist

@ rein tuininga
Als Septer geloofwaardig wilt zijn dan moet hij in zijn eigen woorden alles opschrijven. En dat bijv hier publiceren

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 02-10-2012 14:18:48 ]
pi_117503821
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In hoeverre was Montenberg de basis voor de artikelen van Septer en Biesemaat.
Maar wat heeft Montenberg dan zelf geschreven ? Wat staat er van zijn letterlijke teksten op het internet ?
In het artikel van Dirk Septer staat letterlijk te lezen dat Joh. W. Montenberg de ponytram heeft gekocht die op het terrein van de familie Simon-Thomas stond, en dat hij tussen 1968-1971 onderzoek heeft gedaan naar het treintje en de familie Van Vloten. Ik ga er persoonlijk van uit dat Septer die aantekeningen van Montenberg heeft ingezien. Biesemaat stelde dat hij een onderzoeksrapport heeft ingezien van Schalkwijk en Montenberg. De teksten uit deze onderzoeksrapporten zijn niet terug te vinden. Uit de artikelen kan ik echter wel opmaken dat de toegepaste methode 'oral history' is, en die methode is, hoe vervelend ook, zeer onbetrouwbaar. Je kunt namelijk niet vaststellen wat 'feit' is en wat 'folklore' is. Geschiedkundigen gebruiken oral history eigenlijk alleen maar om bepaalde te controleren bronnen te kunnen aanvullen.

Mocht iemand hier op het forum één van deze onderzoeksrapporten in zijn of haar bezit hebben, dan zijn Bluesdude en ik bijzonder geïnteresseerd om daar kennis van te nemen...
pi_117503865
http://www.albertusperk.n(...)1.1%20Montenberg.pdf

Met zeer interessante informatie over één van de samenstellers van het 'onderzoeksrapport' van de originele Werkgroep Ronde Huis...
pi_117510049
Verzoek om dit bericht te plaatsen namens DS

Fok! heeft niet veel nieuws; een stelletje amateurs en sceptici;
er wordt beweerd dat ik al lang dood ben terwijl anderen zoals
Bluesdude, Dissectienaald en Overd0se jou niet geloven dat ik
destijds idd naar het buitenland gevlucht ben.

Of ze kunnen niet lezen of gewoon niet begrijpen dat ik idd
ernstig bedreigd werd en dat er een aanslag op mijn leven
gepleegd werd toen bij de afrit bij Amersfoort plotseling mijn
remmen weigerden vanwege doorgesneden remleidingen.

Verwijs maar naar page 4 post #121 van 29 augustus 2012
door aos.

Waarom denken ze dat ik een goede baan en toekomst in
Nederland plotseling verwisselde met een zeer onzekere toekomst
in een ver land?

Nu alles wat meer bekend is bij duizenden mensen en ze zaak
wat meer in de openbaarheid gebracht is, ligt de zaak
wat makkelijker. Destijds stond ik maar alleen en heb de
bedreigingen toen maar zeer ernstig moeten nemen.
pi_117511412
En het verzoek om deze post nog een keer hier neer te zetten.. was van AOS op 29 augustus

Contact met de familie van Vloten is reeds gezocht door Biesemaat, en door mij .Hun tactiek is duidelijk......net als het werkelijk verschrikkelijke filmpje van gisteravond van de beschamende campingzender SBS6..........ridiculiseren..en er juist luchtig op reageren i.p.v 'vijandig' te reageren. dit was in de jaren 70 ook al zo, naar aanleiding van Dirk Septer zijn artikel. Ik heb hier allerlei brieven van de van Vloten's onderling met reacties op het artikel van Septer..Echter uiteindelijk is er toch besloten op een frontale aanval vooral door de 'pater familias" Berni van Vloten om Septer te 'liquideren'. Deze kwam hier zelfs speciaal voor terug uit Teheran...

De huidige' kroniekschrijfster van de familie van Vloten is Francisca van Vloten, die ik reeds ge-emaild heb (nog geen reactie).Ze schrijft over haar familie, en heeft het Ronde huis /Frank van Vloten ook genoemd in haar meest recente boek, echter zonder de geruchten...
Maar de meest opmerkelijkste telg is wel een dakloze!..Hij twittert onder de naam @renedakloos , hij is een kleinzoon van Frank van Vloten......opmerkelijk dus van patriciers-zoon tot zwerver..........wellicht weet hij meer.........
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:38:00 #236
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_117512000
Ik vind het nogal iets wat hier beweerd wordt. Toen ik liquideren las in AOS' post dacht ik meer aan de figuurlijke vorm, niet aan het letterlijk ombrengen van iemand.
Het is toch veel gemakkelijker voor de familie om afstand te nemen van de oude Frank van Vloten als er werkelijk rare dingen in het ronde huis zouden zijn gebeurd? Net zoals b.v. de zoons van Rost van Tonningen hebben gedaan. Waarom deze reactie?

Ik blijf het volgen !
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:12:03 #237
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117513129
Duidelijke taal voor de heren die het niet geloofden..
pi_117514036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:21 schreef reintuininga het volgende:
En het verzoek om deze post nog een keer hier neer te zetten.. was van AOS op 29 augustus

Contact met de familie van Vloten is reeds gezocht door Biesemaat, en door mij .Hun tactiek is duidelijk......net als het werkelijk verschrikkelijke filmpje van gisteravond van de beschamende campingzender SBS6..........ridiculiseren..en er juist luchtig op reageren i.p.v 'vijandig' te reageren. dit was in de jaren 70 ook al zo, naar aanleiding van Dirk Septer zijn artikel. Ik heb hier allerlei brieven van de van Vloten's onderling met reacties op het artikel van Septer..Echter uiteindelijk is er toch besloten op een frontale aanval vooral door de 'pater familias" Berni van Vloten om Septer te 'liquideren'. Deze kwam hier zelfs speciaal voor terug uit Teheran...

De huidige' kroniekschrijfster van de familie van Vloten is Francisca van Vloten, die ik reeds ge-emaild heb (nog geen reactie).Ze schrijft over haar familie, en heeft het Ronde huis /Frank van Vloten ook genoemd in haar meest recente boek, echter zonder de geruchten...
Maar de meest opmerkelijkste telg is wel een dakloze!..Hij twittert onder de naam @renedakloos , hij is een kleinzoon van Frank van Vloten......opmerkelijk dus van patriciers-zoon tot zwerver..........wellicht weet hij meer.........
Hoe komt AOS aan de brieven van van Vlotenmensen ? En wat staat erin ?

Hoe weet Dirk Septer en AOS dat familieleden van Vloten olv Berni van Vloten een moord op Septer organiseerden /
Het artikeltje van Septer was een flutverhaaltje. Als familie haal je de schouders op en vergeet het verder.
Septer weet niks, als er iets te weten valt.
Ik geloof niet in dat complot vanuit de Vlotenfamilie. Veel te opgefokt allemaal.

Verder moet Dirk Septer zijn verhaal uitgebreid opschrijven
pi_117514124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In hoeverre was Montenberg de basis voor de artikelen van Septer en Biesemaat.?

En die Eldermans dan? Die heeft dus ook onderzoek gedaan.
pi_117514176
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:12 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Duidelijke taal voor de heren die het niet geloofden..
Dat kun je nou wel zeggen maar ik vind het maar een kleinzielige reactie van hem.

Dit gedeelte geeft me echt :|W gevoel.

Sceptici zijn niet gewenst, alleen de believers zijn ok in zijn beleving.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:45:28 #241
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_117514190
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef drug_tito het volgende:
Ik vind het nogal iets wat hier beweerd wordt. Toen ik liquideren las in AOS' post dacht ik meer aan de figuurlijke vorm, niet aan het letterlijk ombrengen van iemand.
Het is toch veel gemakkelijker voor de familie om afstand te nemen van de oude Frank van Vloten als er werkelijk rare dingen in het ronde huis zouden zijn gebeurd? Net zoals b.v. de zoons van Rost van Tonningen hebben gedaan. Waarom deze reactie?

Ik blijf het volgen !
Als er duidelijk iets is om afstand van te nemen, dan wel. Maar er is geen bewijs, niets... alleen geruchten.

Overigens sluit ik me bij Bluesdude aan. Een boze brief OK, verder schouders ophalen en klaar. Hoe weet men zo zeker dat het de Van Vloten's waren en dat het betrekking had op het artikel over het Ronde Huis? Septer kon vast ook elders om andere redenen vijanden hebben gemaakt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_117514227
En wie Berni was; niet geheel volgens het topic, maar toch iets over hem:

http://snv.courant.nu/ind(...)1¶graaf=12&y=151
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:23:57 #243
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117518934
Daarom.reageren sommige mensen ook niet meer idd.
omdat jullie als sceptischie reageren wat er gewoon op neer komt als "trollen" daarom blijf ik hier ook weg en houd ik mijn info voor mijzelf net als anderen.. Vandaar dat het misschien (hier) doodvalt.. En iedereen die zegt dat we wel op het boek wachten.. Bedenk je wel dat het fictie-non fictie is
pi_117520303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:23 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Daarom.reageren sommige mensen ook niet meer idd.
omdat jullie als sceptischie reageren wat er gewoon op neer komt als "trollen" daarom blijf ik hier ook weg en houd ik mijn info voor mijzelf net als anderen.. Vandaar dat het misschien (hier) doodvalt.. En iedereen die zegt dat we wel op het boek wachten.. Bedenk je wel dat het fictie-non fictie is
Dit is echt veel te kort door de bocht.

Er zijn inderdaad mensen die niet alles voor zoete koek slikken, dat zijn echt geen trollen.
Jouw voorstel zou dus zijn om alleen nog maar te praten met mensen die er 100% in geloven. Mensen die vraagtekens zetten hebben hier niks te zoeken?

Dat heeft echt niks, maar dan ook niks, meer met onderzoek te maken. Onderzoek kan alleen vorderen als er ook kritische vragen gesteld worden. Het is natuurlijk veul gesjelliger als iedereen met elkaar meelult, maar het levert 0,0 op.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:05:35 #245
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117521441
Idd, daarom ga ik mijn tijd niet meer hier verdoen ;)
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:09:51 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_117521695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Dit is echt veel te kort door de bocht.

Er zijn inderdaad mensen die niet alles voor zoete koek slikken, dat zijn echt geen trollen.
Jouw voorstel zou dus zijn om alleen nog maar te praten met mensen die er 100% in geloven. Mensen die vraagtekens zetten hebben hier niks te zoeken?

Dat heeft echt niks, maar dan ook niks, meer met onderzoek te maken. Onderzoek kan alleen vorderen als er ook kritische vragen gesteld worden. Het is natuurlijk veul gesjelliger als iedereen met elkaar meelult, maar het levert 0,0 op.
Ja hoor, dat denk ik ook. Kritische vragen horen erbij en prikkelen ook tot nog beter onderzoek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:26:57 #247
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117522690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:49 schreef reintuininga het volgende:
Verzoek om dit bericht te plaatsen namens DS

Of ze kunnen niet lezen of gewoon niet begrijpen dat ik idd
ernstig bedreigd werd en dat er een aanslag op mijn leven
gepleegd werd toen bij de afrit bij Amersfoort plotseling mijn
remmen weigerden vanwege doorgesneden remleidingen.

Verwijs maar naar page 4 post #121 van 29 augustus 2012
door aos.

Waarom denken ze dat ik een goede baan en toekomst in
Nederland plotseling verwisselde met een zeer onzekere toekomst
in een ver land?

Nu alles wat meer bekend is bij duizenden mensen en ze zaak
wat meer in de openbaarheid gebracht is, ligt de zaak
wat makkelijker. Destijds stond ik maar alleen en heb de
bedreigingen toen maar zeer ernstig moeten nemen.
Een reactie die mij erg tegenvalt!

Om maar te beginnen heb ik nooit gezegt dat ik Rein niet geloof! Het ter discussie stellen of in twijfel nemen van "verhalen" lijkt mij niet meer dan logisch, bijna 30 jaar na dato is er veel veranderd en zo ook de manier van werken,denken en onderzoeken van gegevens... Wat wij lezen of horen wat toen de tijd is gebeurd is/was moeilijk te controleren omdat Dirk S. zelf niet meepraat op het forum. (wat ik begrijp)

Wat mij ook erg tegenvalt is het " een stelletje amateurs en sceptici"
Mensen die op hun eigen manier te werk gaan, hun tijd hierin investeren schop jij nu onderuit? Zou het niet slimmer zijn om deze personen te helpen, tips geven enz...

En de personen die twijfelen aan de echtheid van verhalen en deze in twijfel nemen, afwachtend op feiten of reacties van de bronnen snappen het wel.. Er zijn ook nog Erfgenamen, die hun naam nu keer op keer langs zien komen op welke manier dan ook.
Denk ook aan hen! Zelf vind ik het verhaal natuurlijk ernstig, maar kan hier niks mee! Tegenwoordig werkt het namelijk ook zo, als er geen betrokkenen meer leven word een zaak geseponeerd.. Maar hier is geen zaak! Dus mensen let op met wat jullie zeggen over personen!

Maar ik vraag mij wel keer op keer af :
Waarom en wat beweegt iedereen om onderzoek te doen? Graag Reacties!

Mijn doel:
Het huis, de omgeving en de Tunnels..

Wat er ook gebeurd is Dirk, ik geloof jou heus wel en vind het spijtig dat jou leven zo heeft moeten lopen.. en wens jou zeker wel een betere toekomst toe! Maar help dan de Onderzoekers van nu, laat je van je sterke kant zien en stimuleer de mensen die met jou breiwerk verder gaan.. (En dan bedoel ik niet de personen die jij al van info voorziet want die help je al )

Nou Succes allemaal!
Wil je spanning en sensatie? Kijk dan naar Bassie en Adriaan!
pi_117523522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:26 schreef Overd0se het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij wel keer op keer af :
Waarom en wat beweegt iedereen om onderzoek te doen? Graag Reacties!

Mijn oorzaak van interesse? De mythologie van de omgeving, de leylijnen, de Mythstee, de "kabouters", de verborgen sporen van vroeger gebruik (zowel fysiek al mentaal). Dat zijn mijn beweegredenen, niet alleen bij HRH. (zie ook mijn panoramio-account ;))

Persoonlijk het ik nog steeds geen hekel aan FvV gekregen. Nog geen bewijzen van misdaad gezien. Wel van onorthodoxie.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:44:29 #249
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117523740
@lxhkrd

Thnx voor je reactie! Jij bent ook een aanwinst als het gaat om informatie over HRH!
pi_117524282
"Hoe komt AOS aan de brieven van van Vlotenmensen ? En wat staat erin ?"

In tegenstelling tot jou doe ik ECHT onderzoek en steek hier tijd in...het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" is voor jou typerend...

"Hoe weet Dirk Septer en AOS dat familieleden van Vloten olv Berni van Vloten een moord op Septer organiseerden"

Heb ik dacht gezegd?? Liquideren bedoelde ik inderdaad figuurlijk...letterlijk zijn in feite de woorden van Septer....
En uit privacy redenen zal ik geen brieven hier posten van de van Vlotens.....maar ga er maar van uit, dat DS in ieder geval is 'weggepest'....
pi_117524628
Verder werd DS gedwongen om een retificatie te plaatsen, die heb ik hier ook....een 2e stuk dus...zijn hele stuk herschreven, maar naar mijn weten is dit echter niet gepubliceerd uiteindenlijk vreemd genoeg...Omdat hij naar Canada vluchtte ?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:01:49 #252
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117524894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:58 schreef aos het volgende:
Verder werd DS gedwongen om een retificatie te plaatsen, die heb ik hier ook....een 2e stuk dus...zijn hele stuk herschreven, maar naar mijn weten is dit echter niet gepubliceerd uiteindenlijk vreemd genoeg...Omdat hij naar Canada vluchtte ?
Dat kan Dirk wel bevestigen denk ik.. Via Rein ?
pi_117525748
quote:
Posten! roep ik dan..
pi_117525871
ja, posten
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:14 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Posten! roep ik dan..
Ja, posten!
pi_117525890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef aos het volgende:
"Hoe komt AOS aan de brieven van van Vlotenmensen ? En wat staat erin ?"

In tegenstelling tot jou doe ik ECHT onderzoek en steek hier tijd in...het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" is voor jou typerend...
Ik beweer ook niet dat ik 'echt onderzoek' doe. Ik zoek wel wat achtergrondinformatie op het internet.
Dat is voldoende. Uiteindelijk is deze horrormysterie gebakken lucht.

quote:
"Hoe weet Dirk Septer en AOS dat familieleden van Vloten olv Berni van Vloten een moord op Septer organiseerden"

Heb ik dacht gezegd?? Liquideren bedoelde ik inderdaad figuurlijk...letterlijk zijn in feite de woorden van Septer....
hummm dit lijkt echt wel op draaikonten.....
Iets beweren, niet onderbouwen, nog steeds niet onderbouwen, maar dan ontkennen wat er eerder bedoeld is.

quote:
En uit privacy redenen zal ik geen brieven hier posten van de van Vlotens.....maar ga er maar van uit, dat DS in ieder geval is 'weggepest'....
Hoe kom je aan die brieven? Wat staat erin ?
Hoezo weggepest ? Boze toon in een brief aan hem? Steen door een ruit?
Je doet weer een beschuldiging en je onderbouwt niks.
pi_117525974
quote:
publiceer dat hele stuk hier
pi_117526131
Bluesdude, over het algemeen ben ik het met je scherpe vragen eens. Niet kritiekloos dingen aannemen, dat vind ik ook. Misschien moeten anderen zich niet aangevallen voelen. Iedereen speelt zijn eigen rol op dit forum, die van jou is helder...
pi_117526884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:20 schreef gerhardius het volgende:
Bluesdude, over het algemeen ben ik het met je scherpe vragen eens. Niet kritiekloos dingen aannemen, dat vind ik ook. Misschien moeten anderen zich niet aangevallen voelen. Iedereen speelt zijn eigen rol op dit forum, die van jou is helder...
Zijn rol is helder.. echter: "je vangt meer vliegen met stroop, dan met azijn."

En aan iemands anders "binnenkomen met gestrekte been"-tactiek daarop twijfel ik ook. Terwijl hij zoveel leuks te zeggen heeft!
pi_117527317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:51 schreef Dissectienaald het volgende:
Het streekarchivariaat Noordwest Veluwe heeft een enorm online archief van de plaatselijke kranten uit Nunspeet en omgeving.
Daarover gesproken: iedereen heeft het maar over het stuk van Dirk Septer van 29 juli 1976, maar heeft niemand deze ingestuurde brief gelezen?
http://www.streekarchivar(...)aat%26q%3DRonde+Huis

En deze rectificatie?

http://www.streekarchivar(...)aat%26q%3DRonde+Huis
Helaas doen de links het niet naar een rectificatie. Iemand een idee?
pi_117527516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:32 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Zijn rol is helder.. echter: "je vangt meer vliegen met stroop, dan met azijn."

En aan iemands anders "binnenkomen met gestrekte been"-tactiek daarop twijfel ik ook. Terwijl hij zoveel leuks te zeggen heeft!
Ik weet niet wat we proberen te vangen, dus maakt het niet uit waarmee we het doen.
Ieder zijn pakkie an, vind ik dan. Maakt het wel afwisselend hier! 8)7
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:47:01 #261
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117527739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:38 schreef gerhardius het volgende:

[..]

12/08/1976 Nogmaals: Het Ronde Huis 1 NV Datis die van de rectificatie
pi_117528116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:47 schreef Overd0se het volgende:

[..]

12/08/1976 Nogmaals: Het Ronde Huis 1 NV Datis die van de rectificatie
daar staat het volgende (had hem inderdaad al eens gelezen, maar vergeten)
quote:
In ons blad van 29 juli is van de hand van de heer DS een artikel verschenen over vermeende gebeurtenissen rond HRH. Deze publicatie heeft bij een aantal lezers nogal wat wrevel gewekt Ook de schrijver ontving een aantal reacties op zijn artikel dat - naar ons is gebleken- teveel gebaseerd was op aantekeningen die onvolledig en/of onjuist waren. We hebben er begrip voor dat nabestaanden van bewoners van het Ronde Huis, hierdoor onaangenaam zijn getroffen en spreken daarover onze spijt uit.
De Redactie.
pi_117528525
quote:

[..]

deze link
pi_117528569
Ik post niks zonder toestemming van de schrijver, dan zou ik dat eerst moeten vragen......bovendien word ik zoals gewoonlijk weer geridiculiseerd door de gebruikelijke trol(=discussiekiller).......dus de lol is er al weer vanaf, ik trek me maar weer terug........Gerhardius ; Ik heb je laatst een Dm-tje gestuurd om je te helpen, maar geen antwoord gehad.

Overd0se dat is niet de retificatie van DS......en had jij laatst overigens niet iemand wat belooft ,om vervolgens niets meer van je te laten horen.....=onzinverkoper

kortom ik sluit me aan bij de woorden van DS ;) 'amateurs en sceptici'
pi_117528703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef aos het volgende:
Ik post niks zonder toestemming van de schrijver, dan zou ik dat eerst moeten vragen......bovendien word ik zoals gewoonlijk weer geridiculiseerd door de gebruikelijke trol(=discussiekiller).......dus de lol is er al weer vanaf, ik trek me maar weer terug........Gerhardius ; Ik heb je laatst een Dm-tje gestuurd om je te helpen, maar geen antwoord gehad.

Overd0se dat is niet de retificatie van DS......en had jij laatst overigens niet iemand wat belooft ,om vervolgens niets meer van je te laten horen.....=onzinverkoper

En bedankt!

Voor argumenten als:"Ik post niks zonder toestemming van de schrijver, dan zou ik dat eerst moeten vragen" ben ik vatbaar.

De rest is het "gestrekte been". Ik snap het niet; als je overal zo bovenop springt lok je toch ook zaken uit?. Actie=reactie!
pi_117528899
quote:
Ik post niks zonder toestemming van de schrijver, dan zou ik dat eerst moeten vragen......bovendien word ik zoals gewoonlijk weer geridiculiseerd door de gebruikelijke trol(=discussiekiller)
Hou eens op met mijn recht op deelname in dit topic te ontkennen.
Ik stel kritische vragen en soms ben ik rechttoe... bijv dat je nu ineens ontkent dat je ' liquideren' ook zo bedoelde en dat noem ik draaikonten.
In ieder geval door dit woord te gebruiken schep je een complotsfeer. De heer Berni van Vloten zal wel overleden zijn, maar dan nog is het een lasterpraatje door dat woord 'liquideren' te gebruiken.
Info: Francisca van Vloten is zijn dochter. Berni is de kleinzoon van Willem, broer van Frank van Vloten
pi_117529329
quote:

:')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:17:15 #268
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117529360
quote:

AOS, jij bent in dit geval de Amateur

De link van de rectificatie had ik het niet over de rectificatie van DS maar over die van Gerhardius! GOED LEZEN!

Die persoon wilde informatie van mij, klopt! Maar als deze persoon zegt 1 op 1 af te willen spreken, zelfs nadat ik aangaf het fijner te vinden met meer personen die onderzoek doen erbij te hebben wilde deze persoon alleen een 1 op 1... Dat vind ik raar, zeker als ik iemand niet ken ! + dat die persoon mij beloofde dat alles wat tussen hem en mij werd gezegd in vertrouwde handen was en alleen bij hem.. En begin jij hierover?

Dat toont de betrouwbaarheid van jullie werkgroep ook maar aan...

Kortom, ook jij bent op bepaalde punten een amateur.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:22:18 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_117529615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef Overd0se het volgende:

[..]

AOS, jij bent in dit geval de Amateur

De link van de rectificatie had ik het niet over de rectificatie van DS maar over die van Gerhardius! GOED LEZEN!

Die persoon wilde informatie van mij, klopt! Maar als deze persoon zegt 1 op 1 af te willen spreken, zelfs nadat ik aangaf het fijner te vinden met meer personen die onderzoek doen erbij te hebben wilde deze persoon alleen een 1 op 1... Dat vind ik raar, zeker als ik iemand niet ken ! + dat die persoon mij beloofde dat alles wat tussen hem en mij werd gezegd in vertrouwde handen was en alleen bij hem.. En begin jij hierover?

Dat toont de betrouwbaarheid van jullie werkgroep ook maar aan...

Kortom, ook jij bent op bepaalde punten een amateur.
We zijn in deze allemaal amateur.
Laten we iig proberen elkaar met respect te bejegenen, aan gehakketak heeft niemand wat.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:23:26 #270
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117529676
^O^
pi_117529730
Zoals ik al eerder melde heb ik toch heel veel interessante informatie hier gepost(waaronder unieke plattegrondjes van de WGRH 1 denk ik) dank zei mijn anonieme bronnen(die mij persoonlijk hiervoor hebben benaderd omdat ik waardevol werk verricht blijkbaar?).....dus daar had je me ook wel eens een compliment voor kunnen geven.......en nu beschuldig je me ook nog van laster?.....

Succes allen verder met discussieren....
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:28:09 #272
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117529883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef aos het volgende:
Zoals ik al eerder melde heb ik toch heel veel interessante informatie hier gepost(waaronder unieke plattegrondjes van de WGRH 1 denk ik) dank zei mijn anonieme bronnen(die mij persoonlijk hiervoor hebben benaderd omdat ik waardevol werk verricht blijkbaar?).....dus daar had je me ook wel eens een compliment voor kunnen geven.......en nu beschuldig je me ook nog van laster?.....

Succes allen verder met discussieren....
Over je verzamelde en gedeelde info hoor je mij niet klagen.

Mijn punt was dat stuk dat je over mij vertelde..
Maar mocht mijn reactie aanvallend overkomen dan wil ik hem aanpassen..
pi_117530324
Overd0se ik stuur je wel een pm , ik reageer verder niet meer op het forum .Ik hoor niet bij de werkgroep overigens maar ik heb wel contact met velen naast dit forum....alleen met mensen overigens waar ik wat aan heb...
pi_117531303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef aos het volgende:
en nu beschuldig je me ook nog van laster?.....

ja...
het woord 'liquideren' betekent vermoorden
Als je schrijft: de mond snoeren..., is al onschuldiger. Dit associeert men niet zo snel met vermoorden.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:09:31 #275
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_117531770
He tof gezelschap. Wanneer gaan we die boswandeling maken?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 06:55:21 #276
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117535348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja...
het woord 'liquideren' betekent vermoorden
Als je schrijft: de mond snoeren..., is al onschuldiger. Dit associeert men niet zo snel met vermoorden.
Toch maar weer een laatste reactie ;)

Ik ben op veel fora's actief maar sinds dat ik me op fok aanmeld en kennis leer maken met onze internet trol "bleusdude" ben ik van dit forum aardig genezen. Ik snap best dat mensen kritisch zijn op bepaalde dingen, maar het afkraken en afzeiken van andermans info gaat nergens over, zoals een voorganger al zei "laten we elkaar gewoon respecteren" dan is er niks aan de hand. Maar zolang dit niet valt onder de woorden kritisch, word er naar mijn mening niks gerespecteerd..
pi_117537734
Dat de beste stuurlui aan wal staan is nog geen indicatie dat degene feitelijk aan het stuur in bezit is van een geldig vaarbrevet.

Mijn interesse in het Ronde Huis is voortgekomen uit mijn fascinatie voor religie, occultisme en hun onderlinge relatie. Er is geen gebied in Nederland zo rijk aan occulte legenden, mythen en sagen als de Veluwe, waar in feite ook het meest fanatiek het protestantisme wordt beleden. Dus nadat ik kennis had genomen van de legende van het Solse Gat, wat elke zomervakantie minstens één keer door mij bezocht wordt, en in de krant een 'biometrische excursie' zag naar de Hunneschans bij het Uddelermeer (niet die bij Doorwerth waar Odo van Vloten gewoond heeft), werd ik nieuwsgierig hoeveel 'occulte' legenden de Veluwe nog meer verborg. Dus in google 'occultisme' en 'Veluwe' ingetikt, en als eerste kwam het Ronde Huis eruit. Pas toen ik het artikel van Biesemaat las in Must Magazine, kreeg ik 'argwaan'. Dus zelf gekeken wat ik online allemaal kon vinden, en dat strookte niet met het beeld dat Biesemaat van Frank van Vloten schetste. Vandaar dat ik sceptisch ben. Overigens: ik ben geen gelover in occulte verschijnselen, ik ben wel geïnteresseerd wat mensen doet geloven in dergelijke verschijnselen.

Ik blijf overigens sceptisch: brieven lezen in een archief is één ding, ze juist interpreteren is een tweede. Dat vraagt vaak om vervolgonderzoek. En dat laatste is iets waar veel pseudowetenschappers geen moeite voor doen. Dat heb ik al te vaak gezien onder ufologen, en als je ze erop wilt wijzen, dan worden ze boos. Ook dat is een typisch pseudowetenschappers-trekje. Als je met de wetenschappers wilt meespelen, wees er dan op bedacht dat je ALTIJD kritiek kunt krijgen. En die kritiek is niet op jou persoonlijk gericht, maar op het onderzoek en met als doel om tot 'juiste gegevens' te komen. Dat cultuurverschil zorgt er al voor dat communicatie tussen zelf-uitgeroepen onderzoekers en mensen met een academische achtergrond moeizaam verloopt.

Overigens: kritiek is niet leuk, je hoeft het ook niet leuk te vinden, maar als het je gaat om 'de waarheid' boven tafel te krijgen, dan zul je eraan moeten wennen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dissectienaald op 03-10-2012 10:17:33 ]
pi_117537781
quote:

[..]

Ze doen het wel, maar gaan naar de algemene pagina. De rectificatie bijvoorbeeld staat onderaan in de index.
pi_117538010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:05 schreef Dissectienaald het volgende:
Ook dat is een typisch pseudowetenschappers-trekje. Als je met de wetenschappers wilt meespelen, wees er dan op bedacht dat je ALTIJD kritiek kunt krijgen. En die kritiek is niet op jou persoonlijk gericht, maar op het onderzoek en met als doel om tot 'juiste gegevens' te komen. Dat cultuurverschil zorgt er al voor dat communicatie tussen zelf-uitgeroepen onderzoekers en mensen met een academische achtergrond moeizaam verloopt.
Yep, dat klopt. Maar er zijn ook mensen zonder academische achtergrond die weten dat je bepaalde onderzoeksresultaten het best kan "valideren" door ze te vergelijken met een op een ander manier verkregen onderzoeksresultaat. En dat is inderdaad iets dat door "believers' vaak wordt vergeten.
pi_117539135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef Overd0se het volgende:

[..]

Dat kan Dirk wel bevestigen denk ik.. Via Rein ?
Dirk leest mee, dus neem aan dat hij wel reageert...
pi_117540176
Waarom meelezen en niet participeren? Als hij zo verschrikkelijk bang is voor bepaalde mensen in Nederland, dan moet hij niet op Facebook gaan zitten en een 'like' geven aan het boek van Ton Biesemaat...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:14:18 #282
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117574098
Eerlijk zullen we alles delen?

Even een vraag gericht aan iedereen..

Wie heeft foto's,video's, plattegronden , tekeningen en noem maar op van Het Ronde Huis of alles dat hier mee te maken heeft...

Willen jullie deze delen met hetrondehuis.nl? Voorzien van bron (jou naam/nickname?) om op deze manier andere onderzoekers ook te helpen.. Of mocht je zonder reden jou info willen delen dan is dat altijd welkom!

alles kan naar info@hetrondehuis.nl ..graag even jou naam of nickname vermelden zodat ik een watermerk kan maken en deze op de foto etc kan plaatsen.

Alvast bedankt!
pi_117578807
Dat heeft misschien te maken met mensen die beweren allerlei informatie te hebben maar dat niet in de openbaarheid willen brengen. Die liever één op één afspreken in het Ronde Huisgebied om spookverhalen te vertellen. Die kritische mensen beschuldigen van het 'trollen' zonder eigenlijk te weten wat het precies betekent (laten ontsporen van discussies op forums om het ontsporen zelf).
Wat voor bewijsmateriaal hebben jullie dat erop wijst dat er kinderen zijn misbruikt in het Ronde Huis? Briefwisseling van de familie Van Vloten onderling over DS wijst nog niet op schuld van Frank van Vloten, het wijst erop dat de familie stappen wil ondernemen tegen DS. Er kan dan geschermd worden met een citaat uit een brief, maar dat zegt nog steeds niets. Dat citaat is uit een context gerukt dat een totaal ander licht op 'de zaak' kan werpen. Dan kan dit citaat ook nog eens een antwoord zijn op een brief van iemand anders, wordt de context ineens een stuk groter. Misschien heeft het citaat betrekking op een juridisch jargon (Berni was immers jurist?) dan ga je zelfs spreken over intertekstuele verwijzingen. Kortom: het is minder eenvoudig dan dat sommige mensen het hier willen laten doorschemeren.

Maar goed, er wordt alweer tegen mij gewaarschuwd hier dus mijn achternaam zal op magische wijze in Van Vloten zijn veranderd of iets dergelijks. Nogmaals: ik ben op geen enkele wijze met de familie Van Vloten verbonden. Ik kan er alleen niet zo goed tegen dat een uit de hand gelopen dorpsroddel tot enorme proporties wordt opgeblazen.
pi_117581368
Je maakt jezelf weer groter dan je bent. Ik heb mensen alleen maar voor je gewaarschuwd dat je een naar dedain mannetje bent.....en tja daar zit niemand op te wachten...Je denkt daadwerkelijk iets te kunnen bijdragen alleen maar door je 'academische titel' . Je voelt je blijkbaar ver verheven boven ons 'simpele zielen' die volgens jou te dom zijn om het raadsel überhaupt te kunnen bevatten...Helaas het enige wat je bereikt is mensen beledigen..

...En voor de laatste keer ik weet veel meer dan je denkt, maar ik geef hier alleen maar hints af en toe in samenwerking met mijn bronnen om onderzoekers op weg te helpen.

Sorry moderator .De Dm'tjes die mijnheer dissectienaald mij stuurde, waren zo stuitend arrogant dat ik dit nog wel ff moest posten..;).
pi_117581527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:16 schreef aos het volgende:
Je maakt jezelf weer groter dan je bent. Ik heb mensen alleen maar voor je gewaarschuwd dat je een naar dedain mannetje bent.....en tja daar zit niemand op te wachten...Je denkt daadwerkelijk iets te kunnen bijdragen alleen maar door je 'academische titel' . Je voelt je blijkbaar ver verheven boven ons 'simpele zielen' die volgens jou te dom zijn om het raadsel überhaupt te kunnen bevatten...Helaas het enige wat je bereikt is mensen beledigen..

...En voor de laatste keer ik weet veel meer dan je denkt, maar ik geef hier alleen maar hints af en toe in samenwerking met mijn bronnen om onderzoekers op weg te helpen.

Sorry moderator .De Dm'tjes die mijnheer dissectienaald mij stuurde, waren zo stuitend arrogant dat ik dit nog wel ff moest posten..;).
Zo zie ik dat helemaal niet. Dissectienaald voegt naar mijn mening juist erg veel toe door zijn kritische blik.
En ik denk dat die arrogantie vooral een kwestie van perceptie is. Op mij komt hij totaal niet arrogant over, juist erg goed geinformeerd. Er zijn mensen die geintimeerd raken door goed doordacht taalgebruik en verwarren dat voor arrogantie.

My two cents.

En stop aub met schermen met alle info die je hebt, deel het of deel het niet. Die hints daar heeft niemand iets aan, en wekken alleen de indruk dat je interessant probeert te doen, sorry.
pi_117581985
Buiten dat, ga gewoon verder lekker met onderzoek, DEEL je ontdekkingen. Haal die sfeer van geheimzinnigheid en exclusiviteit er af. Leer er mee leven dat er bij onderzoek ook tegenstand is. Mensen willen bewijs, dat lijkt me ook heel normaal.
Maar ga alsjeblieft niet alleen met je eigen groepje, wat precies doet wat jij wil, verder. Dat is onderzoeksgewijs heel ongezond.
Deel en discussieer, dat doen grote mensen. :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 12:24:53 #287
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_117583444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Zo zie ik dat helemaal niet. Dissectienaald voegt naar mijn mening juist erg veel toe door zijn kritische blik.
En ik denk dat die arrogantie vooral een kwestie van perceptie is. Op mij komt hij totaal niet arrogant over, juist erg goed geinformeerd. Er zijn mensen die geintimeerd raken door goed doordacht taalgebruik en verwarren dat voor arrogantie.

My two cents.

En stop aub met schermen met alle info die je hebt, deel het of deel het niet. Die hints daar heeft niemand iets aan, en wekken alleen de indruk dat je interessant probeert te doen, sorry.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik bespeur in dissectienaald (en Bluesdude) enige scepticisme en een kritische blik. Hij stelt vragen die believers eigenlijk ook zichzelf zouden moeten afvragen (en beantwoorden). Dat is geen arrogantie en absoluut geen getroll. Het zijn personen die ook de waarheid willen weten, maar niet klakkeloos alles aannemen.

Overigens, iemand vroeg om te kennen te geven waarom je in dit verhaal geïnteresseerd bent. In mijn geval is dat het feit dat Betsy van Vloten, de zus van Frank, gehuwd was met een familielid van mijzelf. De familie Van Vloten is interessante materie, en op die manier kwam ik in dit topic terecht, en ben een beetje blijven hangen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_117584916
Graag wil ik Mootie en Tararaboemdijee bedanken voor hun support.

Wat is stuitend arrogant: zeggen dat je informatie hebt maar het niet willen delen om wat voor reden dan ook, of aangeven dat je het aangeboden verhaal niet kunt rijmen met toetsbare bronnen? Bronnen die IEDEREEN kan toetsen?

Of is stuitend arrogant in een DM vragen om Dirk Septer niet al te hard aan te pakken omdat hij anders weer onderduikt en je geen informatie meer van hem kunt krijgen?

Laat ik het zo zeggen: ik acht het niet onmogelijk dat er jonge meisjes op het Ronde Huis misbruikt zijn, sterker nog: als er één flintertje van bewijs te vinden zou zijn waar dat uit blijkt, dan ben ik de eerste die hout gaat halen voor de brandstapel. Het punt waar ik over struikel is dat het beeld dat van Van Vloten wordt geschetst door de gelovigen, niet strookt met wat ik over de man kan terugvinden. Sterker nog: het staat lijnrecht op elkaar. En als de 'onderzoeksrapporten' van ooggetuigenverklaringen aan elkaar hangen, ooggetuigen die pas achtendertig jaar na het overlijden van Van Vloten gehoord worden, dan is de kans dat die herinneringen onjuist zijn te groot.
pi_117584966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:39 schreef mootie het volgende:
Buiten dat, ga gewoon verder lekker met onderzoek, DEEL je ontdekkingen. Haal die sfeer van geheimzinnigheid en exclusiviteit er af. Leer er mee leven dat er bij onderzoek ook tegenstand is. Mensen willen bewijs, dat lijkt me ook heel normaal.
Maar ga alsjeblieft niet alleen met je eigen groepje, wat precies doet wat jij wil, verder. Dat is onderzoeksgewijs heel ongezond.
Deel en discussieer, dat doen grote mensen. :P
pi_117585330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:16 schreef aos het volgende:

En nee, ik voel mij niet verheven boven 'jullie simpele zielen' (wie generaliseert hier nu?), er zitten genoeg mensen tussen met een gezond stel hersenen die zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet geloven van dit verhaal. Mensen die best interessante punten hebben. Punten waar ik zelf ook over ga nadenken. Dat ik door mijn 'academische titel' zogezegd 'verheven' zou zijn boven de massa, is JOUW denkbeeld. Die academische titel kan mij gestolen worden. En om met Mootie te spreken: ga geen hints zitten uitdelen. Zeg wat er aan de hand is of zeg niets. De indruk die jij bij mij wekt is dat je erbij gebaat bent om dit raadselachtig te houden. En daar schieten we wat mee op...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:53:17 #291
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117586334
Niemand die dus info wil delen of het openbaar wil maken?

Vreemde gang van zaken.. Zelfs de politie en recherche geeft meer openheid in onderzoeken dus dit verbaasd mij echt !

En de discussies die gaande zijn, GO ON! Het zet aan tot denken en hopelijk tot het openbaren van informatie..

Mischien moet ik het als volgt proberen...

Wie is bereid om zijn of haar bevindingen in een samengevatte tekst met evt. citaten en/of bronvermeldingen te schrijven om deze op hetrondehuis.nl te publiceren?

Nogmaals,

Alvast bedankt!
pi_117586406
Kom op jongens, Calimero-hoedjes af en samenwerken! Niet zo zeuren, accepteer dat niet iedereen het met elkaar eens is. Wellicht komen mensen zelfs tot nieuwe inzichten door wat tegengas.

Verzamel alle informatie, en zoek uit wat relevant is. Houd het centraal en open.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:01:06 #293
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117586600
Zijn er al personen die de moeite hebben genomen in het gelders archief?

Mooie bouwtekeningen van het ronde huis
Landschap indelingen op kaart
Brieven tussen belangrijke personen waaronder het koningshuis..
Zelfs nog "facturen"
Deelnames aan internationale bijeenkomsten beschreven

En ga zo maar door..

Want iedereen is wel zo druk met google, niks zeggen maar wel vragen.. maar de mooiste info is te vinden in Arnhem!
BELIEVERS PAS OP! Er zijn daar alleen maar feiten te vinden!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:01:39 #294
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117586611
Zoeken zeg ik!
pi_117594388
Vanmiddag op het twitter account van @RondeHuis

Vandaag een trio 'snuiters' gezien bij Het Ronde Huis... wat deden ze daar? In ieder geval is het gat gedicht! #dankjewel

Iemand informatie over deze 'snuiters'?
pi_117595420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:53 schreef Overd0se het volgende:
Niemand die dus info wil delen of het openbaar wil maken?

Vreemde gang van zaken.. Zelfs de politie en recherche geeft meer openheid in onderzoeken dus dit verbaasd mij echt !

En de discussies die gaande zijn, GO ON! Het zet aan tot denken en hopelijk tot het openbaren van informatie..

Mischien moet ik het als volgt proberen...

Wie is bereid om zijn of haar bevindingen in een samengevatte tekst met evt. citaten en/of bronvermeldingen te schrijven om deze op hetrondehuis.nl te publiceren?

Nogmaals,

Alvast bedankt!
Ik denk dat alles al behandeld is hier in de afgelopen 6 topics.
Daar kun je een heleboel materiaal uithalen.
Vooral in de eerste 2 topics staat veel lezenswaardigs en waren mensen actief aan het zoeken en speuren.
En dat leverde leuke info op.
pi_117597409
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef Overd0se het volgende:
Zijn er al personen die de moeite hebben genomen in het gelders archief?

Mooie bouwtekeningen van het ronde huis
Landschap indelingen op kaart
Brieven tussen belangrijke personen waaronder het koningshuis..
Zelfs nog "facturen"
Deelnames aan internationale bijeenkomsten beschreven

En ga zo maar door..

Want iedereen is wel zo druk met google, niks zeggen maar wel vragen.. maar de mooiste info is te vinden in Arnhem!
BELIEVERS PAS OP! Er zijn daar alleen maar feiten te vinden!
Het punt is: "tijd". Graag was daar gaan zoeken, maar ja, werk, huis, gezin, familie, vrienden. Dus ik hou het op internet en op het gebied zelf.

Maar... die cd-rom van Eldermans bij het Meertens Instituut roept soms ook wel erg hard!!!

PS. alles wat ik ooit gevonden heb ik staat hier op het forum..
pi_117597430
Mijn motivatie heb ik hier al een neergeschreven.

quote:
Zelf volg ik het forum al een tijdje omdat ik heel vaak bij HRH kom met de hond en omdat ik er vroeger als jochie veel heb gespeeld (jaren '70). Ik vind het eng om in een of ander werkgroepje te gaan (kost me vast veel te veel tijd). Ik zou het leuk vinden als HRH, samen met de Mythstee, bekend wordt en een toeristisch object wordt in Nunspeet en dat is ook de reden dat ik me vorige week in de discussie heb gemengd.
Daarbij is ivm mijn wiki-avontuur mijn belangstelling voor de Mythstee gekomen. Wat is dat toch voor geheimzinnig stuk oudheid, en waarom zou dat niet openbaar mogen worden (zo lijkt het...).
Ik ben geen believer, vindt een kritische houding ook zinvol, maar realiseer me ook dat je alle discussie ook 'dood' kunt beargumenteren. Dus ruimte en respect voor alle fokkers! Het zou jammer zijn als AOS en anderen ondergronds gaan. Geldt ook voor de radiostilte van de geheimzinnige WRH2 (weet nog steeds niet wie daar inzitten, en dat is best vreemd).

[ Bericht 3% gewijzigd door gerhardius op 04-10-2012 19:47:01 ]
pi_117597763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:12 schreef gerhardius het volgende:
Het zou jammer zijn als AOS en anderen ondergronds gaan. Geldt ook voor de radiostilte van de geheimzinnige WRH2 (weet nog steeds niet wie daar inzitten, en dat is best vreemd).
Het zou idd zonde zijn.

En die WRH2? Die bestaat pas als de bewijzen geleverd zijn... Ik heb namelijk alleen maar "vermeende" leden horen zeggen dat ze er niet inzitten..
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:56:13 #300
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117602737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat alles al behandeld is hier in de afgelopen 6 topics.
Daar kun je een heleboel materiaal uithalen.
Vooral in de eerste 2 topics staat veel lezenswaardigs en waren mensen actief aan het zoeken en speuren.
En dat leverde leuke info op.
De info heb ik allemaal al gezien gelezen ;)
Maar wil niet kwakkeloos alles kopieeren..

Maar wel bedankt voor het meedenken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')