Gewoon je baard laten staan? Doe ik ook. Dan schatten ze mij in als twintiger, zonder word ik ook ingeschat als 19-jarige.quote:Op maandag 24 september 2012 21:46 schreef Zneeser het volgende:
Pfft, bij mij vroegen ze op mijn 24ste nog om mijn legitimatie bewijs. En geloof me, ik zag er toen echt wel wat ouder uit dan 18.
En ik heb hetzelfde als BeamofLight, al ben ik wat jonger.
Over 10 jaar hoop je nog dat ze het doen
oh my...quote:oogmascara en oogpotloot
hmmm ja of je doet er je voordeel mee en je gaat op jacht naar leuke jonge blaadjes.quote:Op maandag 24 september 2012 21:49 schreef VacaLoca het volgende:
Ik word ook continue 5-6 jaar jonger geschat... ben 26.
Boos zal ik er niet om worden, maar het is wel vervelend aangezien ik vrijgezel ben en je er dan tegen aan loopt dat vrouwen niet snel vallen op iemand die zij (veel) jonger schatten dan zichzelf.
Daar lig ik beter bij in de markt merk ik ja, maar dan word je er weer op aangekeken vanwege leeftijdsverschil, naast dat ik ze kwa gedrag vaak zelf ook niet echt vind matchen. Beetje tussen wal en schip dus.quote:Op maandag 24 september 2012 21:51 schreef eengoeiebuur het volgende:
[..]
hmmm ja of je doet er je voordeel mee en je gaat op jacht naar leuke jonge blaadjes.
Zo is het maar net. Dat iemand zich daar druk om kan maken. Tuurlijk heeft het zijn nadelen, maar meer voordelen. Later heb je (hopelijk) genoeg tijd voor een uitgezakte huid, bierbuik, een kale hoofd en hangtieten. No worries.quote:Op maandag 24 september 2012 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zelf word ik altijd op m'n leeftijd geschat, of wat ouder (ligt er aan of ik me geschoren heb en hoe m'n haar zit).
Had vroeger wel z'n voordeeltjes, maar er jonger uit zien lijkt me meer voordelen hebben dan er ouder uit zien!
Ja maar nu heb ik er niets aan. Daarbij loop ik stage (en volg ik een studie) in een richting waarmee ik dus met volwassenen moet gaan werken psychische problemen en schulden etc. Dus er een beetje ouder uitzien is dan wel gewenst.. Of zou jij graag je lief en leed willen vertellen aan iemand die zonder makeup op 16 word geschat?quote:Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef TBakkert het volgende:
wat maak dat uit? als je 40 bent, ben je blij dat je er jonger uitziet dan je in werkelijkheid bent
Wat is hier mis mee? Ik doe altijd maar een beetje op om er verzorgder uit te kunnen zienquote:Op maandag 24 september 2012 21:50 schreef eengoeiebuur het volgende:
[..]
oh my...
Serieus though, tel je zegeningen dat je jonger wordt geschat; dit gaat je later alleen maar voordeel opleveren.
dat maakt geen zak uit. Als jij het goede advies geeft, zullen ze dat(met misschien wat meer moeite door jouw geschatte leeftijd) opvolgenquote:Op maandag 24 september 2012 22:07 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik er niets aan. Daarbij loop ik stage (en volg ik een studie) in een richting waarmee ik dus met volwassenen moet gaan werken psychische problemen en schulden etc. Dus er een beetje ouder uitzien is dan wel gewenst.. Of zou jij graag je lief en leed willen vertellen aan iemand die zonder makeup op 16 word geschat?
Die mensen vertellen uiteindelijk hun lief en leed niet tegen je leeftijd, maar tegen een personen die ze vertrouwen en waarderen. Natuurlijk kan het zijn dat ze je in het begin misschien voor snotneus aanzien word maar zo heeft iedereen wat.quote:Op maandag 24 september 2012 22:07 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik er niets aan. Daarbij loop ik stage (en volg ik een studie) in een richting waarmee ik dus met volwassenen moet gaan werken psychische problemen en schulden etc. Dus er een beetje ouder uitzien is dan wel gewenst.. Of zou jij graag je lief en leed willen vertellen aan iemand die zonder makeup op 16 word geschat?
De hele OP staat bomvol met fouten overigens. Het is te hopen dat je naar je collega's niet op deze manier spelt als je ze mailt, kan ook een hoop doen in het al dan niet serieus genomen worden.quote:Op maandag 24 september 2012 22:28 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
De spelling van het woord potlood.
Nouja, je kunt jezelf hier zo ontzettend en heel erg druk over gaan maken waardoor je binnen aanzienlijke tijd er een stukje ouder uit komt te zien vanwege al je zorgen.quote:Op maandag 24 september 2012 22:07 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 september 2012 21:43 schreef Jellereppe het volgende:
Wees blij. Over 20 jaar praat je wel anders.
Elke dag onder de zonnebank en 2 pakjes sigaretten willen vast wel helpen om er ouder uit te zien.quote:Op maandag 24 september 2012 22:07 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ja Wendy, laat gewoon je baard staan.quote:Op maandag 24 september 2012 21:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gewoon je baard laten staan? Doe ik ook. Dan schatten ze mij in als twintiger, zonder word ik ook ingeschat als 19-jarige.
quote:Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef TBakkert het volgende:
wat maak dat uit? als je 40 bent, ben je blij dat je er jonger uitziet dan je in werkelijkheid bent
Als ik jou was zou ik er geen zorgen om maken, ik heb een zware zwak voor dames die er heel jong uitzien maar toch meerderjarig zijnquote:Op maandag 24 september 2012 21:40 schreef Elvenpath het volgende:
Laat ik om te beginnen mezelf eens omschrijven: een normaal postuur. Dat wil zeggen niet te dik, niet te dun, bruin haar en bruine ogen. Ik ben ongeveer 1.64 (uitgegroeid) en 21 jaar oud. Nu heb ik een vrij jong gezicht en schat iedereen me jonger dan dat ik daadwerkelijk ben.
Ik probeer altijd zo volwassen mogelijk over te komen. Ik houd me aan afspraken, ben altijd netjes op tijd, kleed me netjes en ben beleefd. Ik denk mee tijdens vergaderingen en probeer mezelf altijd te ontwikkelen. Ik ben dus absoluut niet het type dat denkt 'mwaa laat de wereld maar om mij draaien en als het morgen regend draai ik me om en meld ik me ziek'. Toch behandeld men me vaak nog als een kind.
Een voorbeeld: ik vroeg laatst op stage aan een collega een vraag. Deze vroeg hierop of ik zelf het antwoord niet kon opzoeken. Ik gaf hierop aan dat ik eigenlijk het antwoord zelf al wist maar even een second opinion wou. Toen zei ze 'ja kinderen van tegenwoordig denken niet meer zo snel zelf over een vraag na, ze willen meteen een snel antwoord'.
Nu kan ik tijdelijk vanwege mijn ogen geen oogmascara en oogpotloot dragen maar toch.. Ik word gewoon furieus als iemand mij te jong inschat. Dan moet ik mezelf altijd dwingen om rustig adem te halen.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ander hier ook last van en hoe gaan jullie hiermee om?
Dit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:32 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat als je er wel ouder uit zou zien, je collega wel een andere rotopmerking had gemaakt.
Och meid wat een DRAAAAAMAAAAA!quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik wordt altijd ouder geschat, dat is pas irritant!
Tot je 40 bent en men denkt dat je binnenkort de pensioengerechtigde leeftijd hebt weten te behalen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:11 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ik word altijd ouder ingeschat, dat heeft als man zijn voordelen!
Vaak zien mensen er jonger uit doordat ze kort zijn, dik of door de kleding (of een combo ervan).quote:Op maandag 24 september 2012 21:40 schreef Elvenpath het volgende:
Laat ik om te beginnen mezelf eens omschrijven: een normaal postuur. Dat wil zeggen niet te dik, niet te dun, bruin haar en bruine ogen. Ik ben ongeveer 1.64 (uitgegroeid) en 21 jaar oud. Nu heb ik een vrij jong gezicht en schat iedereen me jonger dan dat ik daadwerkelijk ben.
Ik probeer altijd zo volwassen mogelijk over te komen. Ik houd me aan afspraken, ben altijd netjes op tijd, kleed me netjes en ben beleefd. Ik denk mee tijdens vergaderingen en probeer mezelf altijd te ontwikkelen. Ik ben dus absoluut niet het type dat denkt 'mwaa laat de wereld maar om mij draaien en als het morgen regend draai ik me om en meld ik me ziek'. Toch behandeld men me vaak nog als een kind.
Een voorbeeld: ik vroeg laatst op stage aan een collega een vraag. Deze vroeg hierop of ik zelf het antwoord niet kon opzoeken. Ik gaf hierop aan dat ik eigenlijk het antwoord zelf al wist maar even een second opinion wou. Toen zei ze 'ja kinderen van tegenwoordig denken niet meer zo snel zelf over een vraag na, ze willen meteen een snel antwoord'.
Nu kan ik tijdelijk vanwege mijn ogen geen oogmascara en oogpotloot dragen maar toch.. Ik word gewoon furieus als iemand mij te jong inschat. Dan moet ik mezelf altijd dwingen om rustig adem te halen.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ander hier ook last van en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik ben 28 en zie er serieus uit als 20quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:17 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Wees blij, mannen die jonger lijken hebben het pas moeilijk, probeer dan maar eens een meisje van je eigen leeftijd te krijgen! Als ik me scheer heb ik een babyface en als ik me niet scheer ziet het er raar uit omdat ik nog geen volledige baard heb. Zit een beetje in de twilight zone. Ben 21 maar moet nog vaak mijn ID laten zien.
Is toch super, dan zul je vaak jaloerse reacties krijgen wanneer ze erachter komenquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ben 28 en zie er serieus uit als 20![]()
![]()
![]()
![]()
x 33
fucking sad haha
nee... tis verschrikkelijkquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:55 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Is toch super, dan zul je vaak jaloerse reacties krijgen wanneer ze erachter komen.
LOL, have fun!quote:
Hele fammilie heeft daar "last" van. Maar ik vind het erg omdat ik 0.0 kans heb bij leeftijdsgenoten die mij altijd te jong vinden uit zien (niet mannelijk, eerder jongensachtig)quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:17 schreef Hypertext het volgende:
[..]
LOL, have fun!
En het is bewezen dat mensen die er jonger als hun leeftijd uitzien doordat ze langere telomeren hebben. Scheelt toch wat jaartjes, iets van 5 jaar langer leven.
Maar dan moet het wel echt genetisch zijn.
Haha, herken het. Maar voor de toekomst alleen maar beter jongen. En mensen zijn jaloers of vinden het prachtigquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hele fammilie heeft daar "last" van. Maar ik vind het erg omdat ik 0.0 kans heb bij leeftijdsgenoten die mij altijd te jong vinden uit zien (niet mannelijk, eerder jongensachtig)
nou blijkt niet uit mijn "gaming" resultaten, maar ik laat me verbazenquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:25 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Haha, herken het. Maar voor de toekomst alleen maar beter jongen. En mensen zijn jaloers of vinden het prachtig.
LOL!quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
nou blijkt niet uit mijn "gaming" resultaten, maar ik laat me verbazen
quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:04 schreef Natalie het volgende:
Ze schatten je 16, maar je bent geen 16. Je bent 21. Het lijkt of je dat laatste zelf een beetje vergeten bent.
Je gedraagt en kleed je keurig, je bent kundig. So what dat ze je jonger schatten! Je gedraagt je als iemand van je eigen leeftijd en dat mensen denken dat je jonger bent doordat je weinig make-up draagt dat zit waarschijnlijk hoofdzakelijk in je hoofd. Wees professioneel en als iemand een opmerking maakt over 'dat je er jonger uit ziet', dan zeg je: 'Dankjewel! Hopelijk is dat over 20 jaar nog steeds zo.'
Los het op met humor ipv zo te mokken.
Flink blijven doorroken, dan wordt er straks gevraagd wanneer je met pensioen magquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:26 schreef saaw het volgende:
Het probleem zit hem denk ik in het 'proberen zo volwassen mogelijk over te komen'.
Wees jezelf, geniet van je leven en laat los dat het belangrijk is wat anderen van je denken.
Ik ben 25 en word ook nog regelmatig om mn ID gevraagd als ik sigaretten koop, so what?
Dat kan ik onderstrepenquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:53 schreef Desmosedici het volgende:
Ben 24 en word meestal 20 geschat. Vind het geniaalNiets beter als er jong uitzien!
Mensen die er jonger uit zien zijn meestal ook knap![]()
Toen ik 19 was kocht ik een 16+ computerspel en moest ik mijn ID laten zien, schijnbaar kon ik toen doorgaan voor 15.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ben 28 en zie er serieus uit als 20![]()
![]()
![]()
![]()
x 33
fucking sad haha
Tja, je probeert er als een volwassene uit te zien en over te komen maar je gedraagt je niet zo.... dan wil je dat wel eens krijgen héquote:Op maandag 24 september 2012 21:40 schreef Elvenpath het volgende:
Is ook zo, in jouw opzicht is het best irritant misschien. Maar je moet gewoon jezelf zijn en je niet te anders gedragen. Ik krijg ook weleens iemand die dan gelijk denkt dat ik iets niet weetquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:44 schreef Wandtegeltje het volgende:
[..]
Tja, je probeert er als een volwassene uit te zien en over te komen maar je gedraagt je niet zo.... dan wil je dat wel eens krijgen hé
Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.quote:Op maandag 24 september 2012 21:45 schreef Jellereppe het volgende:
Furieus worden omdat iemand je te jong inschat? De wereld vergaat, meid. Get a life en ga je druk maken om serieuze dingen in je leven.
Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:00 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.
Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.
Helemaal mee eens. Kleding kan daar ook heel goed bij helpen. Je kunt je wat ouder kleden, zodat mensen je wat ouder schatten als dat nodig is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:11 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.
Zelf ben ik 26 maar wordt 18 geschat. Op zich past een jonger uiterlijk goed bij mijn motto: jeugdig waar kan, volwassen waar nodig.
Een lotgenootquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef Gitarist het volgende:
Ik ben van het mannelijk geslacht, 28 en moet nog regelmatig m'n legitimatie laten zien bij de slijter o.i.d.Heb er geen moeite mee... Beter dat dan sommige leeftijdsgenoten die er al uitzien alsof ze tegen de 40 aanlopen.
Ik denk dat dat voor TS niet anders zou moeten zijn. Geniet ervan zolang het nog kan.
Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 04:37 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Toen ik 19 was kocht ik een 16+ computerspel en moest ik mijn ID laten zien, schijnbaar kon ik toen doorgaan voor 15.En ik ben weinig veranderd.
Zo herkenbaar! Ik zat in het 3e jaar van de uni en de kapper vroeg in welke klas ik zat op de middelbare school.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef AgeEll het volgende:
Ik vond/vind het nog steeds irritant als mensen mij echt fout inschatten. Mijn broertje en ik hebben er allebei erg last van gehad. Nu is het wel minder geworden. Maar mensen begrijpen eigenlijk niet dat het heel irritant is. Ook omdat ik het vaak niet terecht vond. Dan werd ik veel jonger geschat of iemand anders met wie je op pas was veel ouder.
Mijn broertje had het bv bij de kapper over naar welke school/opleiding hij ging uitzoeken. Maar dat was omdat hij van de Mavo naar het MBO ging. Vroeg zijn omaatje naar welke middelbare school hij ging. Ze dacht dus dat hij nog op de basisschool zat.![]()
Nou zag hij er best jong uit. Maar niet meer 12 hoor.
Het enige wat ik kan zeggen, leer er een paar antwoorden op. En voor de rest niet te druk over maken. Je hebt het toch niet in de hand. Kan je hoogstens wat volwassener kleden en gedragen. Maar dat doe je al volgens mij
Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.
Ik zit er nu niet meer zo mee als toen ik 20 was en nog elke week ging stappen.
Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.
quote:Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef TBakkert het volgende:
Dat is gewoon verbitterde vrouwenpolitiek, die meisjes willen je treiteren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:39 schreef saaw het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |