abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117837134
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:45 schreef Jellereppe het volgende:
Furieus worden omdat iemand je te jong inschat? De wereld vergaat, meid. Get a life en ga je druk maken om serieuze dingen in je leven.
Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_117839895
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:00 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.
Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:04:13 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117839970
We horen je wel over 10 jaar
pi_117840153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.
Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.
Zelf ben ik 26 maar wordt 18 geschat. Op zich past een jonger uiterlijk goed bij mijn motto: jeugdig waar kan, volwassen waar nodig.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_117840298
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:11 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.
Zelf ben ik 26 maar wordt 18 geschat. Op zich past een jonger uiterlijk goed bij mijn motto: jeugdig waar kan, volwassen waar nodig.
Helemaal mee eens. Kleding kan daar ook heel goed bij helpen. Je kunt je wat ouder kleden, zodat mensen je wat ouder schatten als dat nodig is. ;)
pi_117849207
Ik ben van het mannelijk geslacht, 28 en moet nog regelmatig m'n legitimatie laten zien bij de slijter o.i.d. :') Heb er geen moeite mee... Beter dat dan sommige leeftijdsgenoten die er al uitzien alsof ze tegen de 40 aanlopen.

Ik denk dat dat voor TS niet anders zou moeten zijn. Geniet ervan zolang het nog kan.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_117849443
Hier ook een 28 jarige vrouw die regelmatig wordt aangezien voor een 15 jarige puber. Soms moet ik ook wel eens tot 100 tellen maar het is inderdaad wel hinderlijk. Ook hier nog regelmatig legitimatie laten zien bij de slijter/AH. Terwijl ik 1.80 ben en een behoorlijk fors postuur heb (90 kg). Verder draag ik ook niet echt puberkleding, rare staartjes oid. Waar het nu aan ligt weet ik niet maar ach later hebben we er profijt van zullen we maar zeggen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:37:11 #83
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_117849446
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef Gitarist het volgende:
Ik ben van het mannelijk geslacht, 28 en moet nog regelmatig m'n legitimatie laten zien bij de slijter o.i.d. :') Heb er geen moeite mee... Beter dat dan sommige leeftijdsgenoten die er al uitzien alsof ze tegen de 40 aanlopen.

Ik denk dat dat voor TS niet anders zou moeten zijn. Geniet ervan zolang het nog kan.
Een lotgenoot :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:09:42 #84
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:15:06 #85
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117857693
Ik vond/vind het nog steeds irritant als mensen mij echt fout inschatten. Mijn broertje en ik hebben er allebei erg last van gehad. Nu is het wel minder geworden. Maar mensen begrijpen eigenlijk niet dat het heel irritant is. Ook omdat ik het vaak niet terecht vond. Dan werd ik veel jonger geschat of iemand anders met wie je op pas was veel ouder.

Mijn broertje had het bv bij de kapper over naar welke school/opleiding hij ging uitzoeken. Maar dat was omdat hij van de Mavo naar het MBO ging. Vroeg zijn omaatje naar welke middelbare school hij ging. Ze dacht dus dat hij nog op de basisschool zat. :')
Nou zag hij er best jong uit. Maar niet meer 12 hoor.

Het enige wat ik kan zeggen, leer er een paar antwoorden op. En voor de rest niet te druk over maken. Je hebt het toch niet in de hand. Kan je hoogstens wat volwassener kleden en gedragen. Maar dat doe je al volgens mij
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:17:26 #86
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_117857793
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 04:37 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Toen ik 19 was kocht ik een 16+ computerspel en moest ik mijn ID laten zien, schijnbaar kon ik toen doorgaan voor 15. :') En ik ben weinig veranderd.
Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.
Ik zit er nu niet meer zo mee als toen ik 20 was en nog elke week ging stappen.
pi_117858116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef AgeEll het volgende:
Ik vond/vind het nog steeds irritant als mensen mij echt fout inschatten. Mijn broertje en ik hebben er allebei erg last van gehad. Nu is het wel minder geworden. Maar mensen begrijpen eigenlijk niet dat het heel irritant is. Ook omdat ik het vaak niet terecht vond. Dan werd ik veel jonger geschat of iemand anders met wie je op pas was veel ouder.

Mijn broertje had het bv bij de kapper over naar welke school/opleiding hij ging uitzoeken. Maar dat was omdat hij van de Mavo naar het MBO ging. Vroeg zijn omaatje naar welke middelbare school hij ging. Ze dacht dus dat hij nog op de basisschool zat. :')
Nou zag hij er best jong uit. Maar niet meer 12 hoor.

Het enige wat ik kan zeggen, leer er een paar antwoorden op. En voor de rest niet te druk over maken. Je hebt het toch niet in de hand. Kan je hoogstens wat volwassener kleden en gedragen. Maar dat doe je al volgens mij
Zo herkenbaar! Ik zat in het 3e jaar van de uni en de kapper vroeg in welke klas ik zat op de middelbare school. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.
Ik zit er nu niet meer zo mee als toen ik 20 was en nog elke week ging stappen.
Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.
pi_117883291
het is een cliché maar hoe ouder je wordt hoe leuker je het vindt.
Ik wordt altijd al flink jonger geschat en ik vind het steeds leuker.
Vorige week nog had ik even een kletspraatje met een collega over kinderen en daarbij aangegeven dat ik die niet heb.
Haar reactie was; nouja, dat komt misschien nog wel want daar ben je misschien dan ook gewoon nog te jong voor.
ehm, ik ben voor in de 40.... (eerder te laat dus, als ik ze had gewild)
En ja, dat is leuk en dat voelt heel lekker. Niet serieus genomen op het werk of elders?
Is wel eens voorgekomen en dat was dan ook niet leuk, maar hoe leuk is het als je er juist ouder uitziet en dus wel serieus genomen wordt alleen op basis van je uiterlijk? En dan maar hopen dat diegene ook nog weet waar hij of zij het over heeft, anders valt zo iemand keihard door de mand vroeg of laat.

Je kunt er natuurlijk wel zelf een en ander aan doen, in kledingkeuze, manier van praten, lichaamshouding etc.
Ik heb jaren geleden geleerd om de 'rechtop, borst naar voren, schouders naar achteren' houding aan te nemen en, heel suf misschien, te spreken met een bewust iets lagere stem, dat soort subtiele dingen doen wel degelijk wat in hoe je overkomt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:39:02 #89
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_117883698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]

Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.
Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.
an urge to help mankind overcomes me
pi_117883944
Ik word ook altijd te jong ingeschat en dan zeg ik fuuuuuuu. Kan vanwege mijn geslacht geen oogpotlood en mascara dragen. Dus denk dat je wel een punt hebt daarmee TS.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117892153
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef TBakkert het volgende:
wat maak dat uit? als je 40 bent, ben je blij dat je er jonger uitziet dan je in werkelijkheid bent ;)
:Y

Zelf ben ik 33, maar word ik vaak geschat op 25. Geen enkel probleem voor mij, zie er liever uit als 25 dan als 40 :P
pi_117896254
Ik ben 26 en moet ook nog met regelmaat bewijzen dat ik ouder dan 16 ben.
Ik vond dat wel leuk. Maar nu steeds minder, op mijn werk word er continue gevraagd of er iemand van de begeleiding is, nieuwe collega's bevelen mij om koffie te halen omdat iedereen denkt dat ik de stagiaire ben. Hoe meer jaar ik er werk, hoe vervelender ik dat begin te vinden.Ook al leren mensen naderhand dat ik jarenlang werkzaam ben in de zorg, een aantal mensen kan mijn jonge uiterlijk toch niet los koppelen en blijven me als minder vol aanzien.

Wel eens geprobeerd er ouder uit te zien, maar dat werkt niet, je gezicht kun je niet veranderen.
Ik denk dat je er maar mee moet leren leven. Mensen zijn nu eenmaal zo, ze gaan ook anders om met mannen of vrouwen, knappe mensen, lelijke mensen, dikke mensen etc.
pi_117898409
Ik ben 27 en de meeste mensen denken dat ik een jaar of 23/24 ben. Prima joh, over een paar jaar ben ik dr blij om ^O^
pi_117900066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:39 schreef saaw het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.
Dat is gewoon verbitterde vrouwenpolitiek, die meisjes willen je treiteren. :Y
pi_117937322
Ik word ook altijd te jong ingeschat, een jaar of 17 terwijl ik bijna 23 ben. Ik vind het niet erg, maar wat ik wel echt storend vind is het feit dat ik constant 'Schattig' genoemd word..
Zet ik de meest badass kop op, en ga als een bad ass bier zitten zuipen en ruig zitten kijken, en nog steeds schattig.. Maarja, First World Problem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')