Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.quote:Op maandag 24 september 2012 21:45 schreef Jellereppe het volgende:
Furieus worden omdat iemand je te jong inschat? De wereld vergaat, meid. Get a life en ga je druk maken om serieuze dingen in je leven.
Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:00 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk niet alleen jong geschat worden. Dat gaat vaak samen met dat er een beetje op je neergekeken wordt. Van 'het is maar dat jonge meisje dat dit zegt' of men onderschat je.
Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het heeft ook zijn nadelen, maar je moet het ook niet overdrijven! Jeugd is een genot! Geniet ervan.
Helemaal mee eens. Kleding kan daar ook heel goed bij helpen. Je kunt je wat ouder kleden, zodat mensen je wat ouder schatten als dat nodig is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:11 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Jeugd is voor (de meeste) mensen een hele leuke fase. Waar men later nog wel eens naar terug zou willen.
Zelf ben ik 26 maar wordt 18 geschat. Op zich past een jonger uiterlijk goed bij mijn motto: jeugdig waar kan, volwassen waar nodig.
Een lotgenootquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef Gitarist het volgende:
Ik ben van het mannelijk geslacht, 28 en moet nog regelmatig m'n legitimatie laten zien bij de slijter o.i.d.Heb er geen moeite mee... Beter dat dan sommige leeftijdsgenoten die er al uitzien alsof ze tegen de 40 aanlopen.
Ik denk dat dat voor TS niet anders zou moeten zijn. Geniet ervan zolang het nog kan.
Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 04:37 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Toen ik 19 was kocht ik een 16+ computerspel en moest ik mijn ID laten zien, schijnbaar kon ik toen doorgaan voor 15.En ik ben weinig veranderd.
Zo herkenbaar! Ik zat in het 3e jaar van de uni en de kapper vroeg in welke klas ik zat op de middelbare school.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef AgeEll het volgende:
Ik vond/vind het nog steeds irritant als mensen mij echt fout inschatten. Mijn broertje en ik hebben er allebei erg last van gehad. Nu is het wel minder geworden. Maar mensen begrijpen eigenlijk niet dat het heel irritant is. Ook omdat ik het vaak niet terecht vond. Dan werd ik veel jonger geschat of iemand anders met wie je op pas was veel ouder.
Mijn broertje had het bv bij de kapper over naar welke school/opleiding hij ging uitzoeken. Maar dat was omdat hij van de Mavo naar het MBO ging. Vroeg zijn omaatje naar welke middelbare school hij ging. Ze dacht dus dat hij nog op de basisschool zat.![]()
Nou zag hij er best jong uit. Maar niet meer 12 hoor.
Het enige wat ik kan zeggen, leer er een paar antwoorden op. En voor de rest niet te druk over maken. Je hebt het toch niet in de hand. Kan je hoogstens wat volwassener kleden en gedragen. Maar dat doe je al volgens mij
Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ook gehad met een krat bier kopen. Hoewel de legitimatieleeftijd op 21 ligt in supermarkten. Niet dat ze je het dan kunnen weigeren, maar als je er jonger als 21 uitziet moet je je legitimeren.
Ik zit er nu niet meer zo mee als toen ik 20 was en nog elke week ging stappen.
Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Bij de supermarkt hoef ik me nooit te legitimeren, heb een beetje het idee dat die jonge kassameisjes dat niet durven te vragen. Bij de slijterij vrijwel altijd en ook vaak bij coffeeshops.
quote:Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef TBakkert het volgende:
wat maak dat uit? als je 40 bent, ben je blij dat je er jonger uitziet dan je in werkelijkheid bent
Dat is gewoon verbitterde vrouwenpolitiek, die meisjes willen je treiteren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:39 schreef saaw het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, bij mij is het juist precies andersom. Jonge meisjes in de supermarkt vragen me altijd om mn legitimatie maar in de slijter of coffeeshop word ik al jaren niet meer gevraagd. Is ook wel logisch want volwassenen kunnen vaak beter leeftijd inschatten dan meiden die zelf nog 17 zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |