quote:
Op maandag 24 september 2012 19:20 schreef kingtoppie het volgende:[..]
Het drukt mijn neus op de feiten maar dat betekent nog niet dat ik weet hoe ik het allemaal moet veranderen.. Mede omdat het voornamelijk in het hoofd speelt... Naar mijn idee...
Maar ik ben te koppig om zonneschijn te zien werd er gezegd door fera en ik vraag me af wat je dan precies bedoelt. (fera?)
Wat ik daarmee bedoel, is dat jij weigert om de positieve kanten van het leven te zien. Waarom weigeren? Ik krijg namelijk de indruk dat je het niet probeert. Waarom, dat weet ik niet precies. Misschien omdat je denkt dat het flauwekul is, weinig nut heeft, of omdat het negatieve aspect toch veel te groot is voor positieve aspecten om daar verandering in te brengen. Hoe dan ook, dat zit voornamelijk in je hoofd. Niet gek, je hebt nou eenmaal last van een depressie.
Grotendeels zal je daar toch zelf iets aan moeten doen. Waardeer de dingen je wél hebt in je leven, al lijken ze in eerste instantie betekenisloos. Alles in jouw omgeving, wat jij er zelf hebt gebracht, betekent iets voor je. Anders zou het er niet zijn.
Je hebt ook aangegeven dat je doelen hebt, dingen wilt. Maar je wilt het ''willen'' niet. Misschien gewoon eens, zoals ze wel eens zeggen, "zin maken?". Gewoon doen, zonder er al teveel bij na te denken. Door het malen in je hoofd zul jij jezelf alleen maar verder weghouden van je doelen. Want als jij alleen de negatieve aspecten ziet, praat jij jezelf een angst aan in je hoofd. Die angst maakt je passief en houdt je weg van wat je echt wilt. Want je wilt het wel, maar door de angst wil je het ook weer niet. Want het is buiten je comfort zone, het is niet ''veilig''. Maar als jij het risico niet durft te nemen, zul je altijd in die angst blijven hangen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.