Weltschmerz | zondag 23 september 2012 @ 17:41 | |
![]() thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ![]() ![]() Lap data Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed (2010) - 310.6 kph (192.998 mph) by Michael Schumacher, Mercedes DRS zone/s (race) - Start/finish straight Car performance Full throttle - 71% Power loss - 5% Tyre energy (1-3) - 1 Brake energy (1-3) - 3 Downforce level - High Gear changes per lap - 45 Fuel use per lap - 2.9kg Strategy Pit lane time loss - 21 seconds 2011 prime tyre** - Medium (2010: Hard) 2011 option tyre** - Soft (2010: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() De verwachte weersomstandigheden. ![]() De BBC heeft dit keer geen live uitzending ![]() Kwalificatie: Zaterdag 14.00 - 15.15 Race: Zondag 15.00 - 17.00 (NL'se tijden) Uitzending RTL7: Kwalificatie: Zaterdag 6.55 - 8.15 (HH om 13:55) Race: Zondag 7.00 - 10.00 (HH om 13:00) Streams Vrijdag Japanese Grand Prix Free Practice 1: 02:45 Stream is hier te vinden Japanese Grand Prix Free Practice 2: 06:45 Stream is hier te vinden Zaterdag Japanese Grand Prix Free Practice 3: 03:45 Stream is hier te vinden Japanese Grand Prix Qualifying: 06:00 Stream is hier te vinden Zondag Japanese Grand Prix: 07:00 Stream is hier te vinden Sfeerimpressie Onboard lap met Koba ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 74% gewijzigd door Peterselieman op 03-10-2012 20:17:19 ] | ||
Weltschmerz | zondag 23 september 2012 @ 17:41 | |
Welke letter van welke wet is dat? | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 17:44 | |
40.5 en 40.13 denk ik. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 17:45:33 ] | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 17:54 | |
Ondanks dat er veel gebeurde vond ik het geen boeiende race | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 18:13 | |
Hij zei dat de auto raar aanvoelde en dat hij vervolgens vol op de rem trapte. Hoeft niet te betekenen dat er echt een probleem was ![]() Schumacher overkwam immers hetzelfde vorig jaar ![]() | ||
TommyGun | zondag 23 september 2012 @ 18:16 | |
Vanaf ronde 30 werd het leuk, daarvoor was het echt een optocht... Anyhow, Alonso toch weer goede zaken gedaan in het WK ![]() | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 18:17 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/ Nog niks definitiefs dus ![]() | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 18:19 | |
Ik denk niet dat er veel gaat veranderen | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 18:22 | |
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreft ![]() | ||
Nober | zondag 23 september 2012 @ 18:27 | |
Singapore GP: Sebastian Vettel and Jenson Button called to stewards over safety car incidentDoe maar een 20 seconden penalty? ![]() | ||
PennyWise84 | zondag 23 september 2012 @ 18:27 | |
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepaler ![]() | ||
Toekito | zondag 23 september 2012 @ 18:30 | |
Geloof nooit dat ze de ballen hebben Vettel hard te straffen voor zijn idiote actie. | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 18:31 | |
Idd M.n. vetgedrukte gedeelte kan hier van toepassing zijn. | ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 18:31 | |
Zal 'm vast z'n overwinning niet kosten. Misschien een five place grid penalty voor de volgende race ofzo. | ||
Desunoto | zondag 23 september 2012 @ 18:31 | |
Het was een hele domme actie van Vettel. Mag hij best voor gestraft worden. | ||
THEFXR | zondag 23 september 2012 @ 18:32 | |
voor zo'n ervaren coureur zeker, een DQ? | ||
Eenskijken | zondag 23 september 2012 @ 18:34 | |
is 't nog ergens terug te zien hoe button bijna in vettel crashde? | ||
_Administr8or_ | zondag 23 september 2012 @ 18:34 | |
Als het Vettel zijn overwinning kost, dan willen ze Alonso echt het kampioenschap kado doen.. Die straf in Monza sloeg namelijk ook nergens op![]() | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2012 @ 18:35 | |
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen. | ||
PennyWise84 | zondag 23 september 2012 @ 18:36 | |
toen was die regel er ook nog niet naar mijn weten | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 18:36 | |
Ik weet niet zeker, maar volgens mij was dat weer een actie waarna ze het reglement veranderd hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 18:36:47 ] | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2012 @ 18:37 | |
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi. Het filmpje van toen: | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 18:40 | |
Schumi en sportiviteit dat zijn niet echt woorden die samen gaan, altijd een killer geweest | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 18:41 | |
Hier moest ik overigens wel direct aan denken toen het gebeurde. Was toen ook al Button die er het meeste last van had ![]() | ||
Toekito | zondag 23 september 2012 @ 18:41 | |
http://www.f1.nl/news/103(...)cher-mist-eerbetoon/ alsof Schumi sportief is en respectvol..... | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 18:48 | |
Schumacher iig een grid penalty van 10 plaatsen http://www.autosport.com/news/report.php/id/102812 | ||
THEFXR | zondag 23 september 2012 @ 18:49 | |
kreeg ie vroeger niet, hij wordt gewoon te oud | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 18:57 | |
| ||
_Administr8or_ | zondag 23 september 2012 @ 19:02 | |
Ik ben echt Schumi fan, maar misschien is het toch beter als hij ermee stopt na dit seizoen.. Hij maakt gewoon teveel domme fouten.. | ||
_Administr8or_ | zondag 23 september 2012 @ 19:04 | |
Nice! Zou triest zijn als Vettel een straf gekregen zou hebben voor die actie | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 19:05 | |
Kan best iets mechanisch geweest zijn maar hij ramt wel Vergne van de baan dus wel terecht die straf | ||
_Administr8or_ | zondag 23 september 2012 @ 19:09 | |
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat.. ![]() | ||
Tarado | zondag 23 september 2012 @ 19:10 | |
![]() | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 19:19 | |
Gelukkig, straf was echt overdreven geweest ![]() | ||
sasquatsch | zondag 23 september 2012 @ 19:20 | |
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa. | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 19:20 | |
Vorig jaar precies hetzelfde, dan is 10 plaatsen straf nog een milde ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 19:26 | |
![]() Ik dacht nog bij mezelf: ''geen stukken, geen straf. Prima'' | ||
JohnB52 | zondag 23 september 2012 @ 19:27 | |
Pfff beetje met 2 maten meten zeg. Had m dan een DT gegeven. En van hulkenberg Perez en kobayashi geen straf zeker ? | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 19:29 | |
Webber 20 seconden straf en wordt 11e. | ||
JohnB52 | zondag 23 september 2012 @ 19:34 | |
Bron ? | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 19:37 | |
http://www.f1fanatic.co.u(...)d-11th-time-penalty/ | ||
Desunoto | zondag 23 september 2012 @ 19:37 | |
What the fuck? Vettel geen straf maar Senna en Webber wel? Absurd. ![]() | ||
TommyGun | zondag 23 september 2012 @ 19:38 | |
Inderdaad ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2012 @ 19:39 | |
Wmb had Vettel ook minstens een tik op zijn vingers moeten hebben. Hoewel vinger eraf misschien beter is ![]() | ||
TommyGun | zondag 23 september 2012 @ 19:42 | |
Eensch ![]() | ||
Desunoto | zondag 23 september 2012 @ 19:47 | |
Wat een vreemde beslissingen. Straffen voor Webber en Senna zijn zwaar overdreven en Vettel mag wel wegkomen met zijn fout? Alleen de straf van Schumacher kan ik begrijpen. | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 19:48 | |
Vettel mag de snelheid bepalen. Daar zit het verschil. | ||
Desunoto | zondag 23 september 2012 @ 19:52 | |
Maar dan moet je bij een herstart niet opeens flink gas gaan geven om een seconde daarna weer hard te remmen. De mate waarin hij dat deed is nog acceptabel als de safety car het veld aanvoert, want niemand verwacht een herstart op dat moment. Echter, als de safety car verdwenen is, wacht iedereen in spanning op de herstart. Als je dan zulke bandenopwarm-acties uitvoert, ben je gewoon gevaarlijk bezig. | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 19:54 | |
Wat een onzin zeg. Je moet gewoon opletten, je bent niet verantwoordelijk voor de rijder achter je. | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 19:55 | |
Erg vreemde straffen weer... Ik ben het alleen eens met die van Schumacher, de rest hoort bij het racen! | ||
vosss | zondag 23 september 2012 @ 19:55 | |
Hoezo zou het triest zijn geweest? Het is te danken aan Button dat Vettel er niet uit lag na die domme debiel onsportieve kutactie van hem. En volgens de letter der wet die anderen hier al gequote hebben had hij zeker een straf kunnen en mogen krijgen. Het was gewoon gevaarlijk van die kutmof ![]() ps: ik heb niks tegen moffen ![]() | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 19:56 | |
Een F1 auto heeft geen remlichten ![]() | ||
Desunoto | zondag 23 september 2012 @ 19:58 | |
Als je het veld aanvoert bij een herstart ben je zeker wel verantwoordelijk. Als je voluit accelereert is dat voor de auto's erachter het teken dat je weer aan de race begint. Hij deed dit, maar remde daarna weer doodleuk. Dat is zeer gevaarlijk rijgedrag en daar hoort gewoon een straf bij. | ||
vosss | zondag 23 september 2012 @ 19:58 | |
Wat Vettel dus deed en wat volgens de regels niet mag. Ze hadden hem zeker moeten bestraffen. Een aanfluiting weer. En dat door een straf Alonso mogelijkerwijs kampioen zou worden of meer kans daarop krijgt neem ik maar voor lief. Als de regels er zijn dan behoor je je er aan te houden. Dat is niet alleen in de F1 zo, maar overal. Als je het niet eens bent met de gestelde regels dan stel je ze ter discussie en tot de tijd dat de regels veranderd worden houd je je gewoon aan de vastgestelde regels. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 23 september 2012 @ 20:23 | |
En racen doe je op een circuit, Webber had moeite met het laatste en gaf zijn plek niet terug. Kan geen discussie meer over zijn lijkt me na de straf voor Vettel laatst. Senna is de consequentie van de nieuwe regel dat je een wagenbreedte ruimte moet laten. Maar dat betekent dus wel dat de regel dat de voorligger zelf zijn lijn mag kiezen een dode letter is geworden. Daar gaan coureurs gebruik van maken en daar laat men zich dan weer door verrassen, 'we dachten dat coureurs zich hetzelfde zouden gedragen maar dan met nieuwe regels'. Button is terecht niet gestraft, ik zou niet weten waarvoor. Het is gewoon een spelletje als die safetycar naar binnen gaat, de voorligger wil het grootste mogelijke gat slaan en de achterligger wil eigenlijk al gas geven voordat de voorligger het doet om dan al meer snelheid mee te nemen. Als het goed gaat dan wordt dat spelletje kennelijk goed gespeeld. Schumacher, kennelijk was de telemetrie niet zodanig dat er iets aan de hand bleek, dan zal het dus wel zijn fout geweest zijn. Wat betreft zijn pensioen, het hoort nou eenmaal bij de leeftijd dat mensen bij elke fout of mindere vorm het aan die leeftijd toeschrijven. Daar hebben voetballers van 35 ook last van, die kunnen niet meer gewoon een mindere wedstrijd hebben. Maar als een ongeluk het criterium is dan had Hamilton al na 2 seizoenen met pensioen gemoeten. | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 20:25 | |
Nee. De voorste auto geeft simpelweg het tempo aan. De race begint pas weer na de start/finish-lijn. | ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 20:26 | |
Right. Net zoals je niks hebt tegen Alonso, homo's, negers, etc, etc. Bekrompen mannetje. | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 20:26 | |
Onzin. Hij bepaalt het tempo. | ||
JohnB52 | zondag 23 september 2012 @ 20:28 | |
Bitichfight alert!!! | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 20:28 | |
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz ![]() Button noemen om niet gestraft te worden, en dat terwijl Vettel juist diegene was die een gevaarlijke situatie creëerde ![]() Dat het goed is gegaan, en dat er geen straf naar uitgedeeld is geworden is juist. Braketest uitvoeren daarentegen, en dan nog geen waarschuwing krijgen naar aanleiding van dat ene regeltje van die post van Wombcat daarstraks....... crap, 4 posts ertussen ![]() | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2012 @ 20:29 | |
Kan die straf nergens terugvinden | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 20:32 | |
Rest van artikel onder de link ![]() | ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 20:32 | |
Die is er ook niet. Er was tijdens de race al besloten dat er geen further action zou zijn. | ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 20:33 | |
Vettel fanboy Weltschmertz weer met z'n objectieve blik... ![]() | ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 20:33 | |
Heb je dat wel vaker? Dat je de PI bij een post niet begrijpt? | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 20:34 | |
| ||
DonVincenzo | zondag 23 september 2012 @ 20:34 | |
Je verpest m'n kwartet. | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2012 @ 20:35 | |
boeie | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 20:36 | |
Prima, dat had ik nog niet gezien. Dan is het dus geheel tercht dat Vettel ook geen waarschuwing heeft gekregen, en heeft Button dus heel goed zitten op letten op dat moment ![]() | ||
THEFXR | zondag 23 september 2012 @ 20:44 | |
![]() | ||
Fir3fly | zondag 23 september 2012 @ 20:47 | |
Ja of misschien juist niet ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 23 september 2012 @ 20:50 | |
Weltschmerz en vosssss weer lekker bezig. | ||
sasquatsch | zondag 23 september 2012 @ 20:50 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)n-en-vettel-vrijuit/ | ||
sasquatsch | zondag 23 september 2012 @ 20:53 | |
Las het op GPUpdate (zie post hierboven) dat hij een gridstraf zou krijgen, maar ben het wel eens met het feit dat hij de racelijn gebruikte, waar hij als voorligger recht op heeft. Straf van Webber is imho terecht omdat hij buiten de baan inhaalde en de plek niet teruggaf. Maar het is een jurysport (wat de straffen betreft) dus is er altijd voer voor discussie. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 23 september 2012 @ 20:54 | |
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica? Let wel, jouw logica. In mijn optiek is het gewoon een spelletje, vergelijkbaar met dat 1 tegen 1 baanwielrennen. Je kunt er ook op grotere afstand achter gaan zitten, maar ja, dat kost je tijd. Daarbij moeten twee coureurs opletten dus wat mij betreft was er sowieso niks aan de hand. Maar jij zag wel een probleem, dus nu de telemetrie Vettel vrijpleit, moet Button dan gestraft worden volgens jouw objectieve inschatting? | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 20:55 | |
vandaar de '' ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 23-09-2012 21:27:43 ] | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2012 @ 20:58 | |
op de Engelse versie van de site is er niets over terug te vinden, hoewel het daar eerst ook stond | ||
Dos37 | zondag 23 september 2012 @ 21:13 | |
Komt er nog ergens een samenvatting op? Heb niets gezien | ||
Sinister-D- | zondag 23 september 2012 @ 21:16 | |
Pfff. Gaan we weer ![]() Misschien omdat ie er juist niet bovenop klapte. Of moeten we tegenwoordig al straffen gaan uitdelen voor ''avoiding a avoidable collision'' ![]() Want iemand anders kan idd nooit zo opbjectief kijken als jij ![]() Waar zei ik dat er überhaupt wel iets aan de hand was? Ooh, is dat zo. Tof dat je kunt mijn gedachtes kunt lezen ![]() ![]() ![]() En ja, ik zei toch dat ik ervan uitging dat Vettel een braketest deed in eerste instantie. Zolang wij als toeschouwer nog steeds niet de telemetrie kunnen inzien (behalve die van Hamilton en Button dan ![]() Maar zolang Button er niet opklapt kun je hem ook geef straf geven. Maar goed, die hele situatie intresseert me geen bal, omdat er juist niets gebeurde. Geen stukken, geen straffen in dit soort situaties. Ik had gewoon commentaar op jouw post, dat je direct weer de Vettel fanboy gaat uithangen door opzettelijk Button te noemen. In een objectieve manier van zien kun je jouw post trollen noemen. Edit; ow, en over selectief quoten gesproken. Waarom heb je de helft van mijn post weggelaten waarbij ik zei dat er niet aan de hand was? [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 23-09-2012 21:29:18 ] | ||
Don-Leon | zondag 23 september 2012 @ 21:16 | |
Om 6 uur op rtl7 was een samenvatting, en op BBC three is al geweest, misschien rtl deutschland? | ||
Dos37 | zondag 23 september 2012 @ 21:19 | |
Hmm dat dacht ik al, ik zat op BBC 1&2 te kijken vanmiddag toen ik thuis was. We gaan het even opzoeken | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 21:23 | |
Deze situatie is een spelletje volgens jou, terwijl er duidelijke regels voor bestaan. Maar als het over echt racen gaat hou je juist te krampachtig vast aan de regels... Wat ik vandaag heb gezien waren leuke gevechten waar iedereen elkaar gewoon liet leven. Dit is het spelletje waar racen om gaat en ik vind het zonde dat ze dit seizoen zoveel strooien met penalties (en dan ook nog eens niet consequent). Prima als ze iemand zoals Grosjean of een Maldonado straffen, want die zijn soms echt dom bezig (en soms zelfs bewust dom bezig), maar gevechten mogen best meer vrij gelaten worden ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 23 september 2012 @ 21:41 | |
Leuke gevechten ![]() Bijna allemaal door de hulp van DRS en KERS. Ik ben grote voorstandig als ze deze dingen verbieden het heeft totaal niets met racen te maken. Als je wilt inhalen moet je ervoor vechten en niet door een knopje te drukken. | ||
vosss | zondag 23 september 2012 @ 21:48 | |
Ik vind het altijd zo gezellig in deze topics zo na een race waar alle neuzen dezelfde kant op staan ![]() | ||
kepler | zondag 23 september 2012 @ 21:50 | |
Dat is een hele andere discussie ![]() Ik ben het er mee eens dat het een beetje kunstmatig is, maar zoals het vroeger was was ook niet leuk. Maar misschien zijn er betere oplosingen te bedenken ![]() | ||
JohnB52 | zondag 23 september 2012 @ 22:25 | |
Ja bijna elke dag En bij jou? Op mn telefoon kan ik die dingen er niet bij zetten, slimmerik | ||
TagForce | maandag 24 september 2012 @ 11:15 | |
Kunnen ze de regels voor het herstarten niet veranderen? Gewoon achter de safetycar blijven rijden tot ie de pits in gaat, dan tussen de 150 en 50 meter voor de streep mag de leider gas geven en op 50 meter gaat het licht ook weer op groen. Als extra optie zou je mee kunnen nemen dat ze 2 aan 2 gaan rijden in de laatste bochten voor een herstart in 2 rijen, voor de extra spanning. Ze willen de F1 toch leuker maken? Begin daar maar eens mee. | ||
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 11:25 | |
50 meter voor de streep, weet je hoeveel meters je aflegt per seconde met 200 km/h? ruim 50 meter per seconde, dat gaat niet werken denk ik. Er is/was toch n regel over de afstand tot de safety car? Dan moeten ze die maar aanhouden. En het moet natuurlijk wel een voordeel blijven dat je als eerste weer gas mag gaan geven. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:27 | |
Als ze de F1 leuker willen maken dan moeten ze de volgende dingen sowieso doen: • Alle Tilke banen van de kalender flikkeren. • DRS verbieden. • Motorreglement volledig vrij geven, wil je een dikke V12 omdat je denkt dat dat het snelst is? Prima, wil je een V6 turbo? Ook prima, maak maar. • Terug naar het oude qualify format; gewoon 1 uur en je kijkt maar wanneer je een ronde neerzet. • De helft van het reglement kapotscheuren, waardoor we vanzelf weer auto's kunnen gaan herkennen aan de vorm en niet aan de livery omdat ze alle 24 voor 99,9% identiek zijn. En zo zijn er nog wel wat dingen te bedenken die het leuker zouden maken. ![]() | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:28 | |
Ow en het groundeffect mag van mij ook weer gewoon terug komen. De auto's zijn daar inmiddels veilig genoeg voor voor als het een keer misgaat.![]() | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 11:30 | |
Dan heb je ook het DRS niet meer nodig omdat je dan wel in elkaars slipstream door een bocht kan. ![]() | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:31 | |
DRS staat ook in het lijstje van afschaffen he ![]() | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:34 | |
Overigens vind ik dat een hoop technische snufjes gewoon weer terug moeten komen zoals launchcontrol en het data naar de auto verzenden vanaf de pitmuur om maar iets te noemen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 11:35 | |
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen. | ||
Bluurgh | maandag 24 september 2012 @ 11:35 | |
En dan? Nu hebben we soms coureurs die geen tijd neerzetten in Q3 en dat is vervelend, maar vergeet niet dat in de tijd van 1 uur rijden (of ervoor zelfs 2 uur rijden) je de eerste 50 minuten naar Minardi's zat te kijken. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:38 | |
Is het nog steeds zo dat ze maar een bepaalde Vmax mogen rijden tijdens de SC periode? Ja toch? Die kunnen ze ook afschaffen om dat probleem op te lossen, maar dan moeten ze de achterblijvers wel eerder doorsturen dan gisteren het geval was, want dat gebeurde ook pas na 2 rondjes ofzo. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 11:43 | |
als iedereen in lijn achter de safety car is mogen als het veilig is de achterblijvers door. Dit gaat op racesnelheid, terwijl ze in eerste instantie om achter de safety car te komen met een aangepaste snelheid moeten rijden. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:50 | |
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat die Vmax namelijk ook gold als ze doorgestuurd werden toch? ![]() | ||
AldoTheApache | maandag 24 september 2012 @ 11:52 | |
Ik ben best wel tevreden over het formule 1 van nu ![]() Alleen de rode vlag tijdens regen komt veel te snel/te vaak. Als ze de auto's gewoon hoger maken tijdens regenraces hebben ze veel minder last van aquaplaneren. Dus het is gewoon de eigen afstelling waarmee ze het zichzelf moeilijk maken. Dit moet dus 'bestraft' worden door de regen | ||
TagForce | maandag 24 september 2012 @ 11:52 | |
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorgesteld is, maar in navolging van de uitspraak van Jean Marie Balestre over het afsteken van de chicane door Senna op Suzuka is besloten dat auto's de lengte van de GP moeten respecteren. Oftewel, het aantal daadwerkelijk gereden ronden is belangrijk en niet makkelijk aan te passen in de tijdwaarnemingshardware zonder de statistieken te vervuilen met een rondje van 0 seconden. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 11:52 | |
Dat zeg ik ook ![]() Er zijn in de safetycarperiode namelijk twee situaties. De eerste is als deze net in de baan is dat de coureurs met een gematigde snelheid rijden tot ze aansluiting hebben gevonden bij de rest van het veld. Later worden de gelapte rijders doorgestuurd en rijden die op racesnelheid. | ||
TagForce | maandag 24 september 2012 @ 11:54 | |
Nope. De achterblijvers worden pas doorgestuurd nadat de baan weer vrij is. Daarom duren de safetycars ook zo onnodig lang. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 11:54 | |
Ja dat zeg je dus niet, jij zegt dat als ze doorgestuurd worden dat ze op racesnelheid mogen rijden. Ik was in de veronderstelling dat ook dan die Vmax nog van toepassing was. ![]() | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 12:06 | |
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar. | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 12:09 | |
Daarom moeten ze ook die ronde niet cadeau doen. Ofwel ertussen laten (wat ik de beste oplossing vindt) ofwel erachter zonder dat ze die ronde cadeau krijgen omdat ze al op een (of meer) rondes lagen. Ze die ronde teruggeven is wederom een onrechtmatige bevoordeling door de safetycar die ze normaal gesproken niet gehad zouden hebben. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 12:10 | |
ik begreep je verkeerd, omdat ik dacht dat de door jou genomende Vmax de racesnelheid was. Maar goed in regel 40.12 van het sportief reglement staat dat ze, als ze de safety car mogen inhalen, moeten rijden met een appropiate speed. Hierbij mogen ze niemand in gevaar brengen en inhalen is niet toegestaan. Appropiate laat ruimte voor interpretatie, maar in de praktijk betekent dit dat ze mits de baan veilig is ze op racesnelheid mogen rijden. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 12:13 | |
ze er niet tussenuit halen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, omdat het op dat moment rijdende chicanes zijn die voor iedereen aan de kant moeten. Daarnaast kan het er tussen laten rijden van achterblijvers ook gevechten verstoren die er voor de safety car op de baan waren. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 12:19 | |
Ik vraag me dus af of er nergens een max genoemd wordt. Appropiate speed is inderdaad nogal multi-interpretabel. ![]() | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 12:21 | |
Hoezo dubbel genaaid? Eerder gematst imo. Hij kan zodra de SC weg is vrij racen ipv eerst een hele batterij achterblijvers in te halen. En wat daarmee vaak is, is dat de achtervolger er van kan profiteren. Ik snap je punt niet helemaal. Hoezo wordt de koploper precies genaaid door de achterblijvers door te sturen? ![]() | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 12:23 | |
Dat kan alleen als ze er door pitstops tijdens de safetycar tussenkomen, wat ook gebeurd zou kunnen zijn zonder de safetycar. ![]() De enige reden zou inderdaad kunnen zijn dat het gevaarlijker is doordat alles zo dicht bij elkaar zit. Maar dat is bij de start ook al zo, vandaar de naam restart. | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 12:26 | |
Achterblijvers rijden bij een safetycar niet voor de koploper. ![]() De koploper wordt genaaid doordat iedereen die achter hem rijdt ineens door een safetycar op zijn staart zit (terwijl het verschil daarvoor meerdere seconden was) en door de achterblijvers er tussen uit te halen hoeven zijn directe concurrenten niet eerst de achterblijvers in te halen voordat ze de koploper kunnen aanvallen, vandaar dubbel genaaid. | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 12:40 | |
![]() Net wakker ![]() | ||
Zorro | maandag 24 september 2012 @ 13:39 | |
En wat dacht je van de situatie waar bv Vettel (of een andere kanshebber op het WK/raceoverwinning) een probleem heeft gehad waardoor hij op een ronde rijdt, maar die dan lekker mag aansluiten? Vind ik niet terecht eigenlijk. | ||
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 13:42 | |
Massa? | ||
Zorro | maandag 24 september 2012 @ 13:49 | |
He, ik zei kanshebber he ![]() | ||
AldoTheApache | maandag 24 september 2012 @ 13:59 | |
Hoe vet zou het trouwens zijn als Raikkonen wereldkampioen zou worden ![]() | ||
vosss | maandag 24 september 2012 @ 14:06 | |
Heel vet. ![]() Maar dat gaat niet gebeuren ben ik bang. Nog geen overwinning op zn naam en dat gaat hem dit jaar ook niet meer lukken denk ik. ![]() | ||
AldoTheApache | maandag 24 september 2012 @ 14:07 | |
maarja, stel alonso en Vettel vallen nog 1x uit en Raikonen blijft met regelmaat op het podium ... Zeg nooit nooit ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 24 september 2012 @ 15:25 | |
Volgens mij krijgen ze een target laptime opgelegd vanuit de wedstrijdleiding. Ze moeten dus rondjes rijden in een door de wedstrijdleiding opgegeven tijd, totdat ze weer de aansluiting gevonden hebben. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 15:35 | |
dat is op het moment dat de safety car net in de baan is en de coureurs daar achter aan moeten sluiten. Dit ging over de ronden dat de gelapte coureurs het veld en de safety car in mogen halen om zich zo van een rondje te ontdoen. | ||
Scrutinizer | maandag 24 september 2012 @ 15:40 | |
Volgens mij zag ik gister op LiveTiming dat Kobayashi z'n persoonlijk snelste ronde verbeterde tijdens de SC. | ||
Tarado | maandag 24 september 2012 @ 15:41 | |
Lijkt me bijna onmogelijk | ||
#ANONIEM | maandag 24 september 2012 @ 15:56 | |
Ik weet waar het over ging. Volgens mij krijgen ze als ze doorgestuurd worden ook een target laptime mee. Het komt me ook onwaarschijnlijk voor dat ze op racesnelheid zouden mogen rijden. Immers, als het verantwoord zou zijn om auto's op racesnelheid over het circuit te sturen, zou de safetycar überhaupt niet nodig zijn. | ||
#ANONIEM | maandag 24 september 2012 @ 15:57 | |
Mij ook. Koba hoorde niet eens bij de drie achterblijvers die doorgestuurd werden. | ||
Scrutinizer | maandag 24 september 2012 @ 16:23 | |
Even nagekeken. Hij deed dat tijdens de safetycar-periode in ronde 35. http://www.f1fanatic.co.u(...)d-prix-fastest-laps/ | ||
Scrutinizer | maandag 24 september 2012 @ 16:34 | |
De la Rosa verbetert ook z'n eigen snelste tijd in ronde 37 tijdens de SC zie ik in die grafiek. | ||
PennyWise84 | maandag 24 september 2012 @ 17:21 | |
misschien dat dit al vermeld is maar volgens geruchten kan Frijns bij Williams of Sauber tekenen voor volgend seizoen ![]() | ||
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 17:26 | |
Altijd n uitdaging voor HRT ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 24 september 2012 @ 17:28 | |
Heel simpel jonguh, gewoon verplichten om 1 of 2 getimede rondes op racesnelheid neer te zetten elke 15 minuten. Doe je dat niet, dan wordt je uiteindelijk snelste tijd gewoon afgenomen na de quali ![]() | ||
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 17:31 | |
Ja al vaker gehoord, maar nog nergens gelezen de afgelopen tijd.. | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2012 @ 17:31 | |
gaat niet echt werken, want gedurende de sessie wordt de baan beter, dus niemand gaat snel naar buiten en rond ieder kwartier is het dringen geblazen, waarna het weer tien minuten rustig op de baan wordt. Nu is er vrijwel de gehele sessie actie | ||
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 17:32 | |
Als je geen tijd neerzet sta je toch redelijk achteraan lijkt me? Nog altijd voor Senna, met zn abonnement op gridstraffen ;-) | ||
sasquatsch | maandag 24 september 2012 @ 17:34 | |
Ja, dat is al vermeld in het Nederlanders topic en het Silly Season topic . Maar het gaat dan over een rol als reserverijder. Edit: Williams is nieuw voor mij, Sauber was al gepost. | ||
Tarado | maandag 24 september 2012 @ 17:36 | |
Ik zie het ja, vreemd, als ik het zo bekijk heeft hij in rondje 33 een pitstop gemaakt en had hij blijkbaar vrij baan om dat te doen in rondje 35 | ||
PennyWise84 | maandag 24 september 2012 @ 17:39 | |
SINGAPORE - Naast Sauber is ook het Formule 1-team van Williams in de markt om Robin Frijns aan zich te binden. De Limburger timmert al enkele jaren serieus aan de weg en maakt dit seizoen furore in de World Series by Renault. Sauber zou Frijns willen inzetten bij de rookie testdagen na de Grand Prix van Abu Dhabi, begin volgende maand, en hem bovendien willen vastleggen als testcoureur voor volgend seizoen. Het feit dat de besprekingen daarover nog niet definitief zijn afgerond, zou echter vooral liggen aan het feit dat ook Williams zich bij Werner Heinz, de Duitse manager van Frijns, gemeld heeft. Heinz was afgelopen weekeinde in Singapore aanwezig. Bij Sauber staan dit seizoen Sergie Pérez en Kamui Kobayashi onder contract. De betrokken teams onthouden zich van commentaar. Ook Frijns houdt zich op de vlakte. "Ik kan nog niets definitiefs zeggen. We zijn nog bezig." | ||
Nober | donderdag 27 september 2012 @ 20:03 | |
Denk niet dat je naar Sauber moet gaan, veel invloed vanuit Mexico daar, mocht Pérez vertrekken dan zit de volgende Mexicaan al klaar om in te stappen. Formule 1-test Robin Frijns in Sauber http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=44473 Dit weekend geen GP Japan, dacht van wel. ![]() | ||
Marks | vrijdag 28 september 2012 @ 00:36 | |
Nee, de week erna. Dit weekend wel MotoGP, British Superbike, World Series Renault en Brits F3 ![]() | ||
Nober | vrijdag 28 september 2012 @ 01:42 | |
World Series by Renault gewoon op Eurosport? Dan zal ik wel gaan kijken, dit weekend ook Motocross of Nations in Lommel. ![]() WSbR: Zondag om 13 uur de eerste race en om 15:30 live de tweede race beide in/op Le Mans. De eerste race wel live op Eurosport2 vanaf 12:00 uur op zaterdag. [ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 28-09-2012 01:47:55 ] | ||
Crientj | vrijdag 28 september 2012 @ 09:47 | |
Bbc meldt dat Hamilton definitief naar Mercedes gaat en Schumi zal vervangen. Ugh. | ||
Joene | vrijdag 28 september 2012 @ 09:47 | |
Hopelijk niet ![]() | ||
Crientj | vrijdag 28 september 2012 @ 10:01 | |
Perez naar Mclaren. Oh god. ![]() | ||
RolStaart-Beer | vrijdag 28 september 2012 @ 10:04 | |
Wat heeft die daar te zoeken? ![]() | ||
roelofjan | vrijdag 28 september 2012 @ 10:48 | |
Perez naar Mclaren had ik niet verwacht.... hij wordt gesponsord door telecomgigant Carlos Slim.... Mclaren door Vodafone.. | ||
roelofjan | vrijdag 28 september 2012 @ 10:49 | |
| ||
JohnB52 | vrijdag 28 september 2012 @ 11:06 | |
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 109 | ||
Weltschmerz | vrijdag 28 september 2012 @ 12:14 | |
Ik vind toch dat Schumacher aanzienlijk meer heeft laten zien dan Rosberg, die had wat minder dieptepunten, maar was ook veel fletser. Schumacher is niet alleen structureel sneller geworden, maar ook in de wedstrijden dat er wat extra's iets te halen viel moest dat van Schumacher komen. Verder zal Hamilton wel wat sneller dan Rosberg blijken, maar als hij zijn hele houding niet verandert lijkt het me geen goed koppel met Brawn de strateeg en Brawn de teamplayer. Als de No1 coureur niet maximaliseert dan zal je de snelste auto voor hem moeten bouwen voor de titel. En dat wordt weer heel lastig met zo'n verwend nest die het team de schuld geeft als hij zelf faalt en die nog een puberale fase zit van geef me een goede auto en dan kan ik lekker stampen en hoef verder nergens aan te denken. | ||
Peterselieman | vrijdag 28 september 2012 @ 12:22 | |
Het is voor Hamilton natuurlijk wel de kans om zich te ontwikkelen tot een betere coureur | ||
sasquatsch | vrijdag 28 september 2012 @ 16:29 | |
Ik hoor hier meerdere geruchten over. Het ene is dat Vodafone zijn belangen in Zuid-Amerika wil uitbreiden en hiervoor een samenwerking zou willen aangaan met Telmex. Een tweede is dat Vodafone zou stoppen met sponsoring van McLaren en dat die rol wordt overgenomen door Telmex. | ||
Weltschmerz | vrijdag 28 september 2012 @ 16:51 | |
Die kans heeft hij al jaren. Ik zie echt niet hoe hij van Mercedes een topteam gaat helpen maken terwijl hij vorig jaar doodleuk beweerde dat zijn auto niet goed genoeg was terwijl hij zelf fout op fout stapelde en Button er wel veel punten mee wist te scoren. | ||
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 16:53 | |
Met Button wordt McLaren nooit wereldkampioen | ||
AldoTheApache | vrijdag 28 september 2012 @ 16:58 | |
Frijns in de plaats van Perez ![]() Zou mooi zijn ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 28 september 2012 @ 16:59 | |
Dat kwam ook ineens bij mij op. | ||
AldoTheApache | vrijdag 28 september 2012 @ 17:00 | |
Dan hebben we eindelijk een Nederlandse F1 coureur die weer punten zou kunnen pakken ![]() | ||
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 17:04 | |
Zou leuk zijn maar er zijn wat meer kapers op de kust | ||
Weltschmerz | vrijdag 28 september 2012 @ 17:10 | |
In principe is Hamilton 2 a 3 tienden sneller. Dat kan doorslaggevend zijn, maar vorig jaar was het dat niet, dan was Hamilton immers wk geworden. Maar als het team goed werkt met een coureur is daarin ook nog wel meer dan een tiende te vinden. En als je een coureur hebt die altijd maximaliseert, zowel door het sparen van de auto als verstandig te racen of de omstandigheden te gebruiken, dan levert dat ook meer punten op dan die snelheid van de auto. Als Hamilton zo door blijft gaan legt hij het altijd af tegen een Alonso en Vettel als hun auto's even goed zijn. Dan moet Mercedes dus een betere auto bouwen, en dat met een coureur die geen teamplayer is en het nog steeds stoer vindt dat je hem gewoon lekker moet laten stampen. Ik zie daar in ieder geval geen jarenlange dominantie van komen. | ||
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 17:18 | |
Ik vond het wel een goed team die 2, Hamilton omdat hij de snelheid uit de auto weet te halen en Button omdat hij hem heel thuis brengt. Nu krijg je volgend seizoen een McLaren waarvan je weet dat hij die 2 a 3 tienden sneller zou kunnen zijn want Perez met alle respect is een zelfde type als Button, eentje die de auto thuis brengt maar helaas niet op P1 (uitzonderingen daargelaten). | ||
Marks | vrijdag 28 september 2012 @ 17:37 | |
Moet hij dit weekend even laten zien wat hij kan! ![]() | ||
SiGNe | vrijdag 28 september 2012 @ 18:01 | |
en dan kunnen we er niks van zien omdat het opeens op Sport1 wordt uitgezonden.. ![]() | ||
SiGNe | vrijdag 28 september 2012 @ 18:03 | |
Waarom niet? Met Brawn werd ie ook wereldkampioen in 2009 | ||
AldoTheApache | vrijdag 28 september 2012 @ 18:19 | |
BBC ![]() of gewoon niet live kijken, maar een paar uur wachten en dan downloaden | ||
Weltschmerz | vrijdag 28 september 2012 @ 18:26 | |
Ja, maar Vettel en Alonso verenigen die eigenschappen in één coureur en daar leg je het dus tegen af als de auto's gelijkwaardig zijn, zoals ook vorig jaar weer bleek. Ik kan de snelheid van Perez niet zo goed inschatten, als hij iets sneller is dan Button en ook wil leren maximaliseren en daar ook het talent voor heeft is McLaren er op vooruit gegaan. | ||
Nober | vrijdag 28 september 2012 @ 18:32 | |
Esteban Gutiérrez, een Mexicaan, die kennen wij niet. ![]() Reserverijder Sauber, zal ook wel gesponserd worden door Carlos Slim. http://en.wikipedia.org/wiki/Esteban_Guti%C3%A9rrez | ||
Pagan | vrijdag 28 september 2012 @ 18:40 | |
Sport 1 erbij kost ons 13,95 per maand. dat is 8,37 per wedstrijd. ![]() | ||
AldoTheApache | vrijdag 28 september 2012 @ 18:41 | |
Zou Sport1 eindelijk Olav Mol uit de F1 flikkeren? Die vent ![]() | ||
Pagan | vrijdag 28 september 2012 @ 18:44 | |
Nee, dan Bert Devies van Eurosport. Een afgebroken wiel zeilt het publiek in, Even terugkoppen was zijn commentaar. Drie doden als ik het mij goed herinner. | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 28 september 2012 @ 18:45 | |
![]() | ||
AldoTheApache | vrijdag 28 september 2012 @ 18:46 | |
![]() ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 28 september 2012 @ 18:46 | |
![]() | ||
PennyWise84 | vrijdag 28 september 2012 @ 19:28 | |
wanneer zei die dat dan? ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
tralalala | vrijdag 28 september 2012 @ 19:30 | |
Misschien gaat die MotoGP commentator het wel doen, erg fijn commentaar. | ||
Peterselieman | vrijdag 28 september 2012 @ 20:06 | |
Juist daarom is die overstap voor Hamilton goed. Hij is dit jaar zeker goed bezig, maar racen is meer dan hard rijden alleen. Ik denk dat hij dat bij Mercedes kan leren en dan kan hij zeker weer meedoen in de titelstrijd. Probleem voor hem is dat er met Alonso en Vettel nog twee extreem goede coureurs zijn. Al moet ik hier weer bij aantekenen dat ook Vettel nog voor een deel moet leren dat er een verschil tussen hard rijden en racen zit. | ||
Meike26 | vrijdag 28 september 2012 @ 21:24 | |
Vettel extreem goed ? Extreem overschat lijkt mij een betere titel. Webber en Vettel tonen samen aan hoe goed de RBR wagens zijn + hoe goed/allround zij zelf zijn. Webber heeft al vaker aangetoond goed te kunnen rijden in kwalitatief mindere wagens, terwijl Vettel een prima donna is en alleen kan stampen in 'extreem' goede wagens. Is het wagentje niet zo extreem goed meer, dan valt Vettel best wel snel door het eis. Ik denk echt dat Di Resta of Hulkie betere coureurs zijn dan die overschatte Vettel. Ja hij is snel en kan mooie races rijden, maar extreem goed ? Alleen Alonso verdiend die medaille in het huidige F1 veld. | ||
LWD-Godius | vrijdag 28 september 2012 @ 21:32 | |
| ||
LeaderRoel | zaterdag 29 september 2012 @ 10:17 | |
![]() | ||
AldoTheApache | zaterdag 29 september 2012 @ 10:25 | |
Deze vrouw weet waar ze over praat ![]() | ||
Marks | zaterdag 29 september 2012 @ 10:40 | |
´´;´ Gaat over Vettel.... Hoeveel beter had hij vorig jaar kunnen rijden? Volgens mij reed hij zou constant en foutloos als wat mogelijk is voor een mens. Alleen een foutje in Canada onder druk van Button kan ik me herinneren. Apart dat zoveel mensen hem zijn succes niet lijken te gunnen of nog steeds twijfelen aan zijn kwaliteiten. Ja, alonso is wellicht de betere, maar veel scheelt dat niet volgens mij. Straks, 12.00 trouwens op eurosport 2 weer robin frijns. ! | ||
vosss | zaterdag 29 september 2012 @ 10:42 | |
Nou niet helemaal hoor. Zo schrijft ze "eis" daar waar ze eigenlijk "ijs" bedoelde. ![]() | ||
Eenskijken | zaterdag 29 september 2012 @ 11:10 | |
Hamilton naar Mercedes en Perez naar McLaren.. What the hell man.. :/ | ||
vosss | zaterdag 29 september 2012 @ 11:11 | |
Dat dacht ik ook toen ik het las gisteren ![]() | ||
Eenskijken | zaterdag 29 september 2012 @ 11:37 | |
gister al? ![]() | ||
franklop | zaterdag 29 september 2012 @ 11:39 | |
volgens mij won Vettel zijn eerste race in een Toro Rosso. Je gaat me niet vertellen dat dat een wereldkampioenschap waardige auto was? | ||
Weltschmerz | zaterdag 29 september 2012 @ 11:46 | |
En er zal er binnenkort nog wel eentje bijkomen. Niet iedereen heeft hetzelfde talent om strategisch te rijden, de banden en de auto te vertroetelen, situaties snel te doorzien en ongeluk te vermijden. Maar hij is er echt helemaal niet goed in, en dan is het ook nog eens geen teamplayer, daar moet in de Duitse cultuur al helemaal niet mee aankomen. Nou nee, racen is hard rijden over de race-afstand. Wat inhalen betreft is hij samen met Button de beste, misschien horen Schumacher en Alonso en eentje uit het achterveld daar ook nog bij, maar ze zijn er beter in dan Hamilton. Sinds zijn bullytactieken tot een reeks ongelukken hebben geleid komt hij er maar heel moeizaam langs. Agressie is wat anders dan vaardigheid. Omdat hij zo sterk is in de kwalificeren heeft hij dat vaak niet kunnen laten zien, maar als hij het wel kan laten zien dan heeft hij weinig tijd nodig om er voorbij te gaan. | ||
H_T | zaterdag 29 september 2012 @ 11:46 | |
Dat jaar haalde hij ook nog drie 5e en een 4e plaats. In het kampioenschap eindigde hij boven Red Bull-coureurs David Coulthard en Mark Webber: in zijn eentje haalde hij zelfs meer punten dan die twee bij elkaar. Hij heeft toen wel laten zien aardig goed te kunnen rijden | ||
Tarado | zaterdag 29 september 2012 @ 12:00 | |
Natuurlijk is Vettel heel goed, ik schat Alonso wat hoger in, Hamilton vind ik min of meer gelijkwaardig aan Vettel. Alle anderen zijn minder. | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:08 | |
Wsr op eurosport 2 nu | ||
Sinister-D- | zaterdag 29 september 2012 @ 12:18 | |
In het Russisch via vipbox ![]() Waarom heb ik nu geen ES2 ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:22 | |
Baan is aan t opdrogen. Spannend! | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:23 | |
Gaat niet best voor Frijns :-( | ||
Sinister-D- | zaterdag 29 september 2012 @ 12:26 | |
stream loopt 2 minuten achter tov livetiming. Lekker kut ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:26 | |
Huh lekkere regie zeg. Frijns weer 3e. Negrao maakte n fout. Yelloly aan de leiding | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:29 | |
Yelloly mist de chicane... Laatste bocht is de plek om in te halen. Frijns verliest laatste rondje 1, 8 seconden | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:31 | |
Stand is nu Yelloly, Da Costa, Frijns, Negrao, Bianchi. Sam Brid ligt 13e nu. | ||
Sinister-D- | zaterdag 29 september 2012 @ 12:35 | |
Ik denk dat de WSR ook maar eens een eigen topic moet gaan krijgen ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:36 | |
Yelloly laat Da Costa voorbij. Frijns nu 5e!!! | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:37 | |
Als Frijns volgend jaar F1 rijd , zal dr wel niet meer in gepost worden ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:41 | |
Frijns verliest 3 seconden per ronde... Zal wel iets mis zitten , of zn banden zijn er aan? | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:47 | |
Negrao laat de wagen op het rechte stuk afslaan... Frijns valt steeds verder terug. Ligt nu 7e. Maar ziet er niet naar uit dat hij die plek gaat houden. | ||
Meike26 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:49 | |
Was het niet zo dat de STR2 van 2007 nagenoeg dezelfde wagen was als die van Red Bull en in 2008 maar een kleine doorontwikkeling was op de STR2 ? Die Torro Rosso was gewoon enorm sterke auto en deed goed mee in het midden veld. Ook dat is voor mij het idee dat als de wagen perfect is, zonder al te veel onder/overstuur, dat Vettel hem wel kan handelen en er sterke races mee kan rijden. Maar in een rampenwagen zoals in de Williams van 2011 had Vettel nóóit een goede race kunnen rijden, daar is hij te prima-donnarig voor. Het is een zeurkous. Hij kan zeker wel racen, maar ik zou hem never nooit in mijn team willen hebben. Dan heb ik liever een Hulkenberg of Kobayashi, die met minder materiaal zo hard mogelijk proberen te stampen en niet gaan zeuren of miepen als de wagen niet goed is, maar input geven dat de wagen niet goed is. *Sorry voor die slordige taalfout... door het eis zakken, jemig ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 12:53 | |
Mooie race zeg op Paul Ricard!! Gelukkig ben ik niet naar zuid Frankrijk afgereisd. Verschrikkelijk pokkeweer! | ||
Sinister-D- | zaterdag 29 september 2012 @ 12:55 | |
Hebben ze nu die wagen van Negrao de hele tijd laten staan op het rechte stuk ![]() | ||
Nober | zaterdag 29 september 2012 @ 13:41 | |
Slechtste F1 jaar deze eeuw was dat, ik bedoel, als zelfs Massa een titelkandidaat is!? Snap nog steeds niet waarom Kimi niet beter was dat jaar, maar Hamilton had in Monza een slechte kwalificatie (door regen) en zijn teamgenoot Kovalainen kon de winst ook niet pakken vanaf P2. | ||
Peterselieman | zaterdag 29 september 2012 @ 14:14 | |
Het verschil tussen hard rijden en racen zit hem er wat mij betreft in dat je bij racen niet alleen tijdens het rijden maximaliseert, maar ook goed met je team samenwerkt om de auto beter te maken. Dus dat je ook een echte teamspeler bent. | ||
Tarado | zaterdag 29 september 2012 @ 14:17 | |
Met racen heb je tegenstanders, hard rijden doe je alleen, dus racen is wat meer dan hard rijden over een race afstand. | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 14:36 | |
jaja, t was pokkeweer buiten, dus die gasten blijven lekker droog staan, als t regenen gestopt is, halen ze m op. (t blijven fransen he) | ||
Weltschmerz | zaterdag 29 september 2012 @ 17:51 | |
Ik heb bij Vettel altijd het idee dat er iets gezocht moet worden wat eraan ontbreekt, en dan verzint men wat en wordt die vondst vol trots van de daken geschreeuwd, om even later weer achterhaald te blijken. Zo werd er begin dit seizoen heel triomfantelijk gedaan, Vettel kon niks bijzonders zonder de beste auto (terwijl McLaren een groot deel van vorig jaar de beste auto had) en Webber zou hem wel even wat laten zien, maar een paar races verder en hij is weer duidelijk sneller. Als ik dan zie hoe snel dat gaat dan lijkt het mij dat er iets goed zit in de samenwerking tussen team en coureur, anders duurt het langer voordat hij de auto naar zijn zin heeft. Als ik dan zie hoe Hamilton vorig jaar zijn team afviel, terwijl hij er vooral zelf een potje van maakte, dan zie ik daar wel een probleem en dat soort dingen hoor je van Vettel echt niet. Ik snap het wel, en het was niet wezenlijk anders dan het jaar daarvoor. Schumacher was gestopt, Alonso had de auto echt niet en Hamilton blunderde erop los, dus dan ligt het wk voor het grijpen voor de minder goden in een goede auto, net als het jaar ervoor. En Vettel zat nog in een heel matige auto natuurlijk, daarmee winnen was gewoon sensationeel. | ||
Meike26 | zaterdag 29 september 2012 @ 18:53 | |
Huh, in een heel matige auto ? Die STR was juist fantastisch voor waar het team STR stond, Een semi-RBR wagen die echt mee kon komen in de subtop. Je hoeft Vettel echt niet beter te maken dan dat hij is. De STR2/3 (?) neersabelen als een matige wagen voor de 'positie' vind ik dan weer typisch gevalletje van oogkleppen op. | ||
#ANONIEM | zaterdag 29 september 2012 @ 18:55 | |
Anders zeg je altijd dat de wagen het maximale bepaalt, maar als Vettel met een Toro Rosse wint, is het een heel matige auto. Dat het sensationeel was, ben ik wel met je eens, maar dat weekend in Monza was de Toro Rosso niet zo heel matig. Bourdais kwalificeerde zich er namelijk als 4e mee. De rest van het seizoen kwalificeerde Vettel zich rond de 10e/15e plek, Bourdais meestal een paar plekken lager. Ze zullen de boel ook wel op regen afgesteld hebben toen, want andere teams deden het toen minder dan anders. | ||
Weltschmerz | zaterdag 29 september 2012 @ 19:13 | |
Voor STR was het natuurlijk een goede auto. Maar als zo'n team voor het seizoen zegt 'wij gaan een race winnen dit jaar en zelfs een heel weekend domineren' worden ze vierkant uitgelachen. Het was ook niet zo'n seizoen als nu, waarin elke keer weer een andere auto naar voren komt. Nee, het was STR en RBR stelde toen nog niet eens wat voor en deed niet eens mee om de overwinningen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 29 september 2012 @ 19:18 | |
Wat niet wegneemt dat de STR voor dat ene weekend in Monza een heel goede, en misschien wel de beste, auto was. Een auto die een weekend domineert is voor dat weekend of circuit niet een matige auto, anders kan 'ie dat weekend niet domineren. Dat 'ie de rest van het jaar een stuk minder is, maakt het niet opeens een superprestatie van de coureur om er die ene race mee te winnen waar de auto juist wel excelleert. [ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2012 19:21:01 ] | ||
Meike26 | zaterdag 29 september 2012 @ 21:09 | |
Exact ! Maar ook over het hele jaar en ook over 2007 vond ik de STRs verrassend goed, alleen Bourdais was een Franse pannekoek eerste klas. Nogmaals, niet om Vettel af te zeiken want ik heb meerdere GP's genoten van zijn snelheid en dominantie, maar dat maakt hem imo niet gelijk een extreem goed talent. Ik zie hem eigenlijk een beetje het zelfde als Mika Salo. Ook geen super talent, maar als hij dan snelle wagie onder zijn kont had, kon hij er wel mee vlammen ![]() | ||
D. | zaterdag 29 september 2012 @ 21:15 | |
Je hoeft geen heel jaar te nemen he, het gaat per maand ![]() Dan gaat het 'slechts' om 8 maanden. En je kunt zelfs in augustus een abo-pauze overwegen ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 29 september 2012 @ 21:20 | |
Dan nog, vind ik het echt belachelijk dat F1 achter de decoder verdwijnt. Of je nu voor of tegen Olaf Mol bent, hij heeft de F1 in begin jaren 90 gemaakt tot nu en heeft velen van ons F1 fans gemaakt, sommige verwend en verveeld van onze 'mentor' en naar de BBC klas verhuisd, maar Olav heeft hier toch een grote bijdrage in gehad. Daarbij vind ik het dus jammer dat zijn 'werk' straks, bij een meerjarige deal, verloren gaat. Hopelijk komt SBS6 nog met een bod ! | ||
JohnB52 | zaterdag 29 september 2012 @ 21:29 | |
Het is toch al een keer eerder achter de decoder geweest in NL ? En tegelijk ook te zien op de publieke zenders ? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 30 september 2012 @ 00:07 | |
Eigenlijk betaal ik liever wat geld dan al die reclame te moeten doorstaan. Helemaal als ik het Britse Sky-commentaar erbij kan krijgen. Maar dan hoef ik al die andere sportmeuk er niet bij. | ||
Schunckelstar | zondag 30 september 2012 @ 00:08 | |
ik kijk wel gewoon op de pruus denk ik. altijd lachen met kai ebel ![]() | ||
Kenju | zondag 30 september 2012 @ 00:43 | |
Leeg eens uit? En bij Mercedes kennen ze Hamilton natuurlijk ook helemaal niet. De cultuur in Brackley is natuurlijk ook erg Duits. Sorry, maar de ene na de andere onzin roep je hier. En Vettel was zeker zo sympathiek toen het niet goed ging? Man, aan het begin van het seizoen is juist hij me erg tegengevallen. Een jankend kind was het toen. Verder is het grote voordeel van Hamilton dat het ook een character is. Die zijn er veel te weinig in de F1. Het gros zijn van die anonieme, als karakter inwisselbare no-no's. Inclusief Vettel overigens, met zijn 'yeah baby, this is what I'm talking about'. A.u.b. zeg. Hamilton en Vettel zijn de beste vechters van het veld. Hoewel Vettel te weinig van achteren is gekomen om in direct gevecht tegen gelijkwaardige auto's zich te laten zien. Maar je ziet hem wel voor zijn kansen gaan. Alonso is ook ok en heeft meerdere mooie acties laten zien die de norm ontstegen. Schumacher ZEKER NIET. Komt niet eens in de buurt van het gemiddelde waarschijnlijk. Hard rijden, zich houden aan de strategie, dat is waar hij goed in is. En als het even kan met de hulp van de 2e rijder die de boel ophoudt en uiteraard het hele team op hem afgesteld. Schumacher was daarin geweldig en waarschijnlijk een van de aller besten. Maar laten we a.u.b. niet doen alsof het een goede vechter was op de baan. Hij was verre van dat. Hij koos er twee maal voor om ipv te vechten, zijn directe tegenstander een beuk te geven. Ik heb hem misschien 2x een direct gevecht zien winnen. In alle andere gevallen legde hij het altijd af tegen de Hakkinens van deze wereld wanneer in de betreffende race ze een gelijkwaardige auto hadden. BUtton is eveneens geen geweldige vechter. Legt het sowieso structureel af tegen Hamilton in direct gevecht. Hij is vooral goed in het rijden van strakke lijnen met minimale belasting voor de banden. Dat het geen vechter is zag je bijv. vorig jaar in waar hij als eerste naar slicks ging in een regenrace en zo de wedstrijd won. Was voor een flink deel geluk, die beslissing. Waar Hamilton wel wist te overleven tussen het geduw in het middenveld, kon Button dit niet, en koos hij voor een alternatieve strategie. Het probleem van Hamilton is dat hij erg veel risico neemt hij het inhalen. Dat is echter een bewuste keus, om uit te gaan van de vermogen van de tegenstander om hem aan te zien komen. Persoonlijk vind ik die rijstijl geweldig.Het brengt tenminste wat spectakel. Of eigenlijk moet ik zeggen 'vond', aangezien hij nu wat opportunistischer is en die kansen minder neemt. Overigens had die risicovolle rijstijl veel weg van die van Senna. Dat verhaal over dat de STR een slechte auto was, is natuurlijk ook kolder. De STR was regelmatig in de voorste regionen te vinden. En in Monza draaide het ding sowieso erg goed. Was natuurlijk ook een Italiaans team met Ferrari krachtbron. De Williams heeft met Maldonado achter het stuur ook gewonnen, terwijl ze in de regel in het middenveld rijden. Is Maldonado volgens jou ook een fantastische coureur omdat ze zich een oaar keer in de voorste regionen melden? | ||
Fir3fly | zondag 30 september 2012 @ 01:07 | |
Dat constante onderschatten van Vettel begint nu toch wel triest te worden ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 30 september 2012 @ 01:28 | |
Vettel is een geweldig beperkte racer. Wat dat betreft heb je meer aan een type als Alonso. Maar alsnog vind ik Vettel een slimmere coureur dan Hamilton. | ||
H_T | zondag 30 september 2012 @ 02:46 | |
Vettel haalde wel veel meer uit die Toro Rosso dan zijn teamgenoot voor elkaar kreeg. In tegenstelling tot Maldonado liet Vettel meerdere keren goede resultaten zien. Maldonado heeft 1 keer een goed weekend gehad, terwijl Vettel vaker leuk mee kon komen met de Toro Rosso. | ||
kepler | zondag 30 september 2012 @ 09:18 | |
Maldonado deed het twee races terug ook niet slecht ![]() | ||
JohnB52 | zondag 30 september 2012 @ 09:28 | |
En vorige race ook niet! | ||
Sinister-D- | zondag 30 september 2012 @ 11:55 | |
Dat superieure Duitse gelul ook ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 12:03 | |
De STR2/3 en de RB3/4 waren gewoon hele matige wagens. De Honda, Super Aguri en Spyk/FI zaten er duidelijk onder, maar die wagens waren niet beter dan die van Toyota of Renault. (Het is dus ook knap dat Alonso in Fuji won, over die andere race zullen we maar zwijgen ![]() Vettel is gewoon een van de betere hardrijders als ie in een flow zit. Maar als er iets tegen zit kan ie het niet meer zo goed. Ik schat van de coureurs die er rondrijden alleen Alonso hoger in, en Rosberg/Hulkenberg/Hamilton op vergelijkbaar niveau, hoewel dat van die eerste 2 moeilijk te zeggen valt. Neemt niet weg dat op Monza vreemde dingen kunnen gebeuren mbt dominerende auto's. De Brawn was er ineens terug in 2009, Force India deed het er ook goed toen. In 2010 was RBR er ineens nergens, enz. Maar Vettel een middelmatige coureur vinden en gelijk trekken met Salo, daar past maar 1 smiley bij -> ![]() | ||
vosss | zondag 30 september 2012 @ 12:16 | |
Ook qua teambazen zijn er dat te weinig. Ik wil Stoddart terug ![]() | ||
Nober | zondag 30 september 2012 @ 12:47 | |
Frijns is sneller @AdrianNewey I said Frijns is faster! | ||
Sinister-D- | zondag 30 september 2012 @ 13:16 | |
![]() ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 30 september 2012 @ 13:17 | |
Hij krijgt nu wel degelijk met Duitsers en een Duitse werkcultuur te maken. Die is wat minder individualistisch en gaat wat meer uit van het collectief, dan zal het wat moeilijker liggen om het team te verwijten dat ze je geen auto geven die goed genoeg is om WK te worden terwijl die dat wel is maar Hamilton er zelf een potje van maakt. Ook komt hij daar onder Engelsen mee weg omdat hij daar al uitgeroepen was tot toekomstig 10-voudig WK en alles wat hij verkeerd doet onder de mantel der liefde moest worden geveegd. Met de Justin Bieberfactor en de bakvisverering van misplaatst machogedrag kan ik helemaal niks. Je kunt een coureur mogen of niet mogen maar als je op basis daarvan kwaliteiten gaat toekennen en miskennen dan ben je jezelf in de maling aan het nemen en krijg je van die Nober-achtige onverklaarbaarheden waar je dan weer een excuus voor moet verzinnen, en zo moet je er maar dingen bij blijven verzinnen om je beeld sluitend te krijgen. F1 is niet zo heel doorzichtig en dat kun je ook gebruiken om alleen dat te zien wat je wil zien, maar ik kan dat natuurlijk niet serieus nemen. Het is veel agressie en weinig controle, wring de neus er maar tussen en dan hopen dat de ander eieren voor zijn geld kiest. Dan doen een paar dat niet en dan heb je brokken. Daar had ik al wat over gezegd maar als je alleen ziet wat je wil zien dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te tikken. | ||
vosss | zondag 30 september 2012 @ 13:25 | |
Even tussendoor. Button wordt volgend jaar WC. Ja jullie mogen me quoten. ![]() | ||
Tarado | zondag 30 september 2012 @ 13:25 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zondag 30 september 2012 @ 13:26 | |
Copy/paste mag ook. Als Vettel zo briljant was, waarom kon 'ie dat met de STR dan alleen dat ene weekend in Monza en niet elk weekend? Het was echt niet alleen de coureur. De wagen was perfect voor dat weekend. Als het de briljantie van de coureur was geweest dat ze op Monza konden winnen, dan had Vettel dat jaar meer podiums gereden. Of is Vettel alleen op Monza briljant? Dat strookt dan weer niet met dat 'ie daar verder alleen in 2011 gewonnen heeft, toen de combi Vettel-RBR sowieso al dominant was. In 1989 reed de March op Paul Ricard (met beide coureurs) ook opeens vooraan en won bijna de race. Dat kwam niet omdat de coureurs zo verschrikkelijk briljant waren, maar omdat de wagen perfect was voor dat circuit. | ||
Peterselieman | zondag 30 september 2012 @ 13:28 | |
Alleen in een F1-spel zou het kunnen. In het echt vrijwel uitgesloten | ||
Tarado | zondag 30 september 2012 @ 13:30 | |
Ja die werd wereldkampioen toen hij alleen tegen Barrichello reed met hun illegale auto, die om politieke redenen legaal verklaard werd | ||
vosss | zondag 30 september 2012 @ 13:41 | |
De kans is volgend jaar groter dan hij was het jaar voordat hij met BrawnGP WC werd en toen had ik het ook gewoon bij het juiste eind. Ik zet er mijn geld op. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 30 september 2012 @ 13:42 | |
en wat doet jou dat denken? Ben daar wel nieuwsgierig naar | ||
Tarado | zondag 30 september 2012 @ 13:43 | |
Ik eigenlijk ook wel | ||
vosss | zondag 30 september 2012 @ 13:57 | |
Geen idee. Ik denk dat gewoon. Waarom weet ik niet. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 30 september 2012 @ 14:03 | |
Dat is net zoiets als de vraag waarom Alonso in zijn eerste jaar de Minardi niet naar een overwinning wist te leiden als het zo'n groot talent was. Nou was STR veel beter dan Minardi maar niettemin een B-versie van een B-team, en als je 100 euro had gezet op een overwinning voor dat team in dat jaar dan had je je de ballen uit je broek gelachen. Maar in de juiste omstandigheden kan dat een keer, regen is altijd een grote equalizer, maar dan moet je wel een coureur hebben Zehespitzengefühl, die op het juiste moment zijn rondjes helemaal goed heeft, die het hoofd koel houdt, die pure snelheid heeft en die in samenwerking met de rest van het team de auto heel behoorlijk heeft geoptimaliseerd. Anders kan het niet. Als dat dan een jonkie is in zijn eerste volle seizoen dan kunnen we wel van een talent spreken. | ||
Kenju | zondag 30 september 2012 @ 15:09 | |
Maar Vettel is natuurlijk ook gewoon veel beter dan Maldonado. Ik zeg niet dat Vettel niets is, dat zou immers onzin zijn. Ik zeg alleen dat zijn redenatie veel te simpel is, en dat deze ook voor Maldonado opgaat, en dat het dùs onzin is om een dergelijk verhaal aan te halen als onderbouwing van het gestelde. Kwa teambazen klopt het enigszins. Maar de Stoddart vond ik voor een flink deel maar een neppert en een jankerd. Hij was teambaas van een kansloos team. Het is niet aan hem om dan te gaan bepalen voor anderen wat ze moeten doen. Daar had hij wel een handje van, bijv. inzake het meedoen van Jordan na dat Michelin-debakel in Indianapolis. En hij kreeg natuurlijk ook een podium van RTL, waar hij dankbaar gebruik van maakte. In principe moeten de teambazen gewoon doen waar ze voor zijn, en zich niet bezig houden met derest. Maar wanneer ik terugdenk naar 10/20 jaar geleden, moet ik zeggen dat de teambazen in de regel toch op de achtergrond bleven, inclusief de Stoddards, Stewards en Briatores van deze wereld. Jordan misschien wat minder. Je wist dat ze er waren, maar verder.... Maar het eea is natuurlijk ook het gevolg van het verdwijnen van de echte privé-teams. We hebben nu alleen maar Force India, Sauber, Caterham, HRT en Marussia, waarbij die laatste twee eigenlijk alleen maar meedoen. De F1 organisatie staat ook minder toe dat mensen iets zeggen, zo heb ik het idee. Waar baseer je dit allemaal op? Werken er zoveel Duitsers in Brackley? En de baas is Ross Brawn, ook niet bepaald een Duitser. En op basis waarvan beweer je dat de Duitse werkcultuur (voor zover relevant) zo collectief is? Duitsers zijn niet anders dan wij hoor. Ik heb 5 jaar in Duitsland gewerkt. Voor een Japanse werkgever in een internationaal gemeenschap, maar toch, zat Duitsers meegemaakt. Je hebt zelf een bepaald idee ergens opgepikt, en neemt dat aan voor waarheid, terwijl je dat nergens op baseert. In de gevallen dat de McLaren kwa snelheid gewoon kon meekomen, heb ik dit Hamilton dit zelden zien doen. Misplaatst machogedrag? Ik vond Hamilton zeker in het begin een van de meest respectvolle coureurs. Later kreeg hij een wat grotere mond, omdat dat gewoon moest, aangezien ze bij McLaren dachten alles met een aaitje af te doen. Dat doe ik helemaal moet. Ik vind het alleen interessanter voor het nieuws en de overige gebeurtenissen rondom de F1. De characters zeggen tenminste wat, en laten wat van zichzelf zien. Dat is in andere sporten niet anders. Leuk, zo'n generale uitspraak. Maar je onderbouwd niets. Je roept maar wat. Die onzin over de Duitse werkcultuur is daar nog wel het beste voorbeeld van, aangezien je daar op twee vlakken (Mercedes team in Brackley heeft een Duitse werkcultuur, en het idee over de Duitse werkcultuur an sich) gewoon uitgaat van een eigen idee. Fantastisch toch? Nee, maar ik denk dat Hamilton (en eigenlijk destijds ook Senna) te makkelijk verwacht dat zijn tegenstanders wel even rekening houden met dat hij langs komt. Maar het brengt wel mooie inhaalacties, en feitelijk zouden die tegenstanders daar wel rekening mee moeten houden. Dat het niet realistisch is, is een tweede. Het is gewoon een gegeven dat wanneer je dit op basis van die wedstrijd zegt, onzin praat. Als de McLaren met degelijke afstand de beste auto zal hebben, kan dat zomaar gebeuren. Anders niet. Daar is hij niet goed genoeg voor. Maar we zullen zien.... Nu is natuurlijk iedereen in de F1 wel een bovengemiddeld talent, anders halen ze het niet. En natuurlijk is Vettel enorm goed. Dat bewees hij in zijn pré-F1-carrière al, en later ook in de F1. Maar wat je hier zegt is echt te simplistisch. Immers voldoet Maldonado ook aan deze redenatie. | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 15:46 | |
Frijns ligt op deze manier maar 13 punten achter. Maar liever dat hij toch nog wat verder naar voren komt. Wel balen dat het weer regent ![]() | ||
kepler | zondag 30 september 2012 @ 15:47 | |
Vergeet Perez niet dan! | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 15:54 | |
Laat die Da Costa maar 7 punten afpakken van Bianchi. | ||
ElmarO | zondag 30 september 2012 @ 15:55 | |
En er langs. ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 16:01 | |
Frijns is wel traag in de regen ![]() | ||
ElmarO | zondag 30 september 2012 @ 16:03 | |
En hij heeft er nu weer twee vlak achter zich. Gaat nog lastig genoeg worden om 6e te worden deze race. ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 16:07 | |
Geen slicks voor Frijns ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 30 september 2012 @ 16:18 | |
Bianchi weer op P1 ![]() Dan kan het nog lastig worden. 179-178 is nog niet eens zo'n ramp, eigenlijk. Het zal wel beroerder gaan. 5 punten achter dus ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Mexicanobakker op 30-09-2012 16:30:37 ] | ||
Sinister-D- | zondag 30 september 2012 @ 21:26 | |
Waarom kan ie die andere post uit 2008 niet vinden als je diezelfde stelling hebt onder je andere username ![]() Toen kreeg je wel gelijk btw ![]() | ||
Nober | zondag 30 september 2012 @ 21:48 | |
Carlos Slim zal niet toestaan dat Button het WDC wint, als een McLaren al wint dan is dat Mexicaan Pérez en als er een Sauber kan winnen dan is dat Gutiérrez. | ||
Tarado | zondag 30 september 2012 @ 21:57 | |
Slim is god? gaat wel iets te ver dit voorzover er ooit sprake van zal zijn | ||
kepler | zondag 30 september 2012 @ 22:06 | |
![]() | ||
Nober | zondag 30 september 2012 @ 22:09 | |
Carlos Slim is de rijkste man op aarde (ofterwel: God) en is onder andere eigenaar van Telmex, die zal heus niet kijken op een miljoen meer of minder als Pérez daarmee de eerste Mexicaanse F1 kampioen zal worden. | ||
Scrutinizer | zondag 30 september 2012 @ 22:14 | |
Dan kunnen we hier over een paar jaar dus met een gerust hart zeggen dat Perez maar matig getalenteerd is en dat het het geld van Slim is waardoor hij wereldkampioen werd. | ||
kepler | zondag 30 september 2012 @ 22:16 | |
haha goed punt! Wordt Alonso niet gesponsord door het inmens rijke Telefonica? ![]() | ||
Tarado | zondag 30 september 2012 @ 22:17 | |
Ja hij is geweldig maar dat maakt je eerdere opmerking nog niet zinnig | ||
Kenju | zondag 30 september 2012 @ 22:26 | |
Alsof Telmex met het volledige vermogen achter Perez staat. Dan was Kartikeyan allang wereldkampioen geweest met de Tata dat echt wel groter is dan Telmex. | ||
JohnB52 | zondag 30 september 2012 @ 22:27 | |
Santander bedoel je? | ||
kepler | zondag 30 september 2012 @ 22:28 | |
Ja die bedoel ik ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 3 oktober 2012 @ 13:13 | |
Nieuwe OP, als een mod zo vriendelijk wil zijn ![]() ![]() ![]() thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ![]() ![]() Lap data Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 131.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 128.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed (2010) - 310.6 kph (192.998 mph) by Michael Schumacher, Mercedes DRS zone/s (race) - Start/finish straight Car performance Full throttle - 71% Power loss - 5% Tyre energy (1-3) - 1 Brake energy (1-3) - 3 Downforce level - High Gear changes per lap - 45 Fuel use per lap - 2.9kg Strategy Pit lane time loss - 21 seconds 2011 prime tyre** - Medium (2010: Hard) 2011 option tyre** - Soft (2010: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() De verwachte weersomstandigheden. ![]() De BBC heeft dit keer geen live uitzending ![]() Kwalificatie: Zaterdag 14.00 - 15.15 Race: Zondag 15.00 - 17.00 (NL'se tijden) Uitzending RTL7: Kwalificatie: Zaterdag 6.55 - 8.15 (HH om 13:55) Race: Zondag 7.00 - 10.00 (HH om 13:00) Streams Vrijdag Japanese Grand Prix Free Practice 1: 02:45 Stream is hier te vinden Japanese Grand Prix Free Practice 2: 06:45 Stream is hier te vinden Zaterdag Japanese Grand Prix Free Practice 3: 03:45 Stream is hier te vinden Japanese Grand Prix Qualifying: 06:00 Stream is hier te vinden Zondag Japanese Grand Prix: 07:00 Stream is hier te vinden Sfeerimpressie Onboard lap met Koba ![]() ![]() ![]() ![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 03-10-2012 20:14:09 ] | ||
sasquatsch | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:02 | |
Je zou de OP natuurlijk hier al kunnen posten. ![]() Ziet er weer goed uit zoals vanouds (gekeken in de preview mode) | ||
Xaobotnik | woensdag 3 oktober 2012 @ 18:43 | |
Vroeger, tegenwoordig is het Santander. En hoe rijk ze zijn maakt niet uit, aangezien het om vaste vooraf afgesproken bedragen gaat. Verder past het label immens niet, aangezien ze door de mislukte overname van ABN Amro aardig in de moeilijkheden zijn gekomen. Ben benieuwd naar de race op Suzuka. Vind het altijd wel interessante races. Vooral doordat het een eigen karakter heeft, en ik het idee heb dat de betere coureurs hier net wat beter tot hun recht komen. Aan de andere kant komen die uiteraard uiteindelijk altijd wel naar voren. Ik had er niet eens meer aan gedacht, maar er zijn nog maar 6 races te gaan. Je zou er bijna van gaan hopen dat Alonso wat meer pech moet krijgen. | ||
JohnB52 | woensdag 3 oktober 2012 @ 18:48 | |
Ik gok op Maldonado op pole! | ||
Sinister-D- | woensdag 3 oktober 2012 @ 19:31 | |
Dit is veel makkelijker te kopieren, en dus sneller gedaan voor een mod, of iemand die een nieuw topic opend ![]() Edit: tenzij iemand dus IE gebruikt, om de een of andere bizare reden doet Firefox hier moelijk, en ik moest nog even iets checken. Dat copy/pasten gaat dus duidelijk mis in die achterlijk trage browser van een IE ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 03-10-2012 19:37:52 ] | ||
sasquatsch | woensdag 3 oktober 2012 @ 20:10 | |
Ik bedoelde ook het posten van de OP naast het posten van de code. Zo hebben we de OP hier al zichtbaar en de code kan gebruikt worden voor de OP van een nieuw topic. En ik had geen problemen met de preview in FireFox. | ||
Sinister-D- | woensdag 3 oktober 2012 @ 20:13 | |
Nee, preview in Firefox is prima ![]() ![]() Maar goed, zal de post ook even aanpassen zodat de OP zichtbaar is erin ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 3 oktober 2012 @ 20:18 | |
![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 3 oktober 2012 @ 20:23 | |
Goeie TT ![]() | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 3 oktober 2012 @ 21:19 | |
Zin an! ![]() | ||
Meike26 | woensdag 3 oktober 2012 @ 22:27 | |
Alhoewel Button een grid-penalty heeft, ga ik er van uit dat hij een mooi weekend voor de boeg heeft ![]() Ook van Sauber verwacht ik weer een fijn GP weekend, circuit met high-speed corners, circuit waar de Saubers erg goed kunnen presteren. Morgen even mijn F1 manager weer eens omgooien. | ||
vosss | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:27 | |
Een samenvatting van 2 uur op de BBC? Dan zenden ze neem ik aan toch gewoon de herhaling uit niet? | ||
Sinister-D- | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:31 | |
| ||
vosss | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:32 | |
Nou dat bedoel ik dus. Race highlights die 2 uur duren. En een race duurt maximaal 2 uur. Gezien het feit dat ze ruim een uur aan Q uitzenden mag ik toch wel aannemen dat ze die 2 uur op zondag gewoon een herhaling uitzenden van de hele race toch? ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:40 | |
of 'n dik uur aan race, en 'n 3 kwartier aan voor- nabeschouwing ![]() | ||
RolStaart-Beer | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:42 | |
Is het niet live op Sky? | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:56 | |
BBC doet altijd een zeer uitgebreide samenvatting, maar niet de volledige race. De rest van de 2 uur wordt opgevuld door een redelijk uitgebreide voorbeschouwing en nabeschouwing. | ||
Joene | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:31 | |
Schumi Bedankt ![]() | ||
Crientj | donderdag 4 oktober 2012 @ 12:35 | |
Die foto in de OP, Finger boy ![]() | ||
Tarado | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:11 | |
Friday Forecasthttp://f1weather.com/2012(...)012-friday-forecast/ | ||
Nober | vrijdag 5 oktober 2012 @ 04:53 | |
VT1, Suzuka 2012: 1:34.507 Jenson Button (McLaren-Mercedes), 20 laps 1:34.740, + 0.233 Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), 26 laps 1:34.856, + 0.349 Mark Webber (Red Bull-Renault), 24 laps 1:35.059, + 0.552 Nico Rosberg (Mercedes), 18 laps 1:35.122, + 0.615 Michael Schumacher (Mercedes), 20 laps 1:35.199, + 0.692 Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari), 27 laps 1:35.283, + 0.776 Felipe Massa (Ferrari), 24 laps 1:35.299, + 0.792 Paul di Resta (Force India-Mercedes), 18 laps 1:35.474, + 0.967 Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes), 22 laps 1:35.478, + 0.971 Pastor Maldonado (Williams-Renault), 24 laps 1:35.484, + 0.977 Fernando Alonso (Ferrari), 26 laps 1:35.584, + 1.077 Sergio Pérez (Sauber-Ferrari), 24 laps 1:35.691, + 1.184 Kimi Räikkönen (Lotus-Renault), 22 laps 1:35.724, + 1.217 Romain Grosjean (Lotus-Renault), 21 laps 1:36.123, + 1.616 Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari), 19 laps 1:36.222, + 1.715 Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Ferrari), 25 laps 1:36.366, + 1.859 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault), 23 laps 1:36.389, + 1.882 Valtteri Bottas (TD: Williams-Renault), 24 laps 1:37.716, + 3.209 Timo Glock (Marussia-Cosworth), 17 laps 1:38.295, + 3.788 Vitaly Petrov (Caterham-Renault), 23 laps 1:38.616, + 4.109 Charles Pic (Marussia-Cosworth), 25 laps 1:39.043, + 4.536 Narain Karthikeyan (HRT-Cosworth), 25 laps 1:39.374, + 4.867 Giedo van der Garde (TD: Caterham-Renault), 22 laps 1:39.688, + 5.181 Pedro de la Rosa (HRT-Cosworth), 19 laps | ||
JohnB52 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 07:26 | |
Dude, jij bent er ook vroeg bij zeg... | ||
kepler | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:04 | |
Schumi en de la rosa in de bandenstapels blijkbaar | ||
Tarado | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:07 | |
Net niet gezien, stream hield ermee op | ||
kepler | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:12 | |
ik lees het ook alleen maar op gpupdate ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:38 | |
UItslag VT2![]() Heikki heeft zich geamuseerd ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:53 | |
Di Resta bedoel je? Die ging in zn 2e rondje even over t gras met 1 band bij t aanremmen en pok! Auto stuk. Beginnersfout. | ||
Nober | vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:50 | |
Haha, dacht zal eens kijken. ![]() Rosberg. | ||
JohnB52 | zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:51 | |
K ga maar eens slapen, morgen om 07:00 uiterlijk voor de buis zitten ![]() | ||
Tarahumara | zaterdag 6 oktober 2012 @ 06:48 | |
Pfff vroeg.... Sky via vipbox draait, livetiming opgestart. Laten we beginnen ![]() | ||
Tarado | zaterdag 6 oktober 2012 @ 06:52 | |
Ik kijk RTL Dld dit keer | ||
Mexicanobakker | zaterdag 6 oktober 2012 @ 06:54 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 06:54 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:00 | |
Massa 3e? | ||
Nober | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:02 | |
Dit is toch geen tijd man Bernie!? Doet Sauber een Toyota 2006? VT3 ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:02 | |
Japanse fans ![]() ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:05 | |
Mogge allemaal. Tijd voor koffie | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:07 | |
Ow, vertellen ze hier op de belg net dat Bianchi een Franse Belg is met Italiaanse roots. Verklaard wel een hoop ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:07 | |
Sauber doet n Toyota 2006? Wat bedoel je ? | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:08 | |
Oei, Maldonado ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:09 | |
Perez begint ook al rally ambities te krijgen ![]() | ||
Nober | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:09 | |
Herkenbaar wat Pérez daar deed.Kwalificeren op de 2de startrij. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:10 | |
Alesi had hetzelfde (alleen was dat geen Belg) | ||
Sinister-D- | zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:10 | |
Dat bedoelde ik anders wel ![]() |