quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
Dit dus.quote:Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef S0nic het volgende:
Poulsen doet hetzelfde als Janssen hoor. In plaats van op te bouwen elke bal naar voren trappen en als dat niet kan breed spelen.
Doodsverwensing.quote:Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eriksen mongool dat je bent, beter stik je in het zaad van Tyron
quote:Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eriksen mongool dat je bent, beter stik je in het zaad van Tyron
Vooral van hemzelf.quote:Op zondag 23 september 2012 14:32 schreef j0rdiiii het volgende:
Niet dat Eriksen goed speelde maar hij heeft deze wedstrijd maar 942848 ziekenhuis ballen gekregen. De passing was dramatisch vandaag.
Terecht, bijzonder matige speler.quote:Op zondag 23 september 2012 14:34 schreef Tyron het volgende:
Voetbalzone![]()
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=173361
Scroll je naar beneden meteen gezeik over Eriksen
quote:Op zondag 23 september 2012 14:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Terecht, bijzonder matige speler.
Niks gepresteerd vorig seizoen iddquote:Op zondag 23 september 2012 14:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Terecht, bijzonder matige speler.
Staat nogal een andere selectie, die wil ik de tijd wel geven.quote:Weg: Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
Te hoog gegrepen, misschien PEC Zwolle.quote:Op zondag 23 september 2012 14:35 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Klopt, kan er geen bal van. Roda niveau.
Alleen Vertonghen en Anita waren bepalende spelers.quote:Op zondag 23 september 2012 14:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Staat nogal een andere selectie, die wil ik de tijd wel geven.
Nee joh.quote:Op zondag 23 september 2012 14:36 schreef Artillerieschaap het volgende:
Misschien pakt Heerenveen een puntje
Dat sluit ik niet uit.. Roda lijkt me fysiek gezien een stap te hoog voor Eriksen. Het compenseren met voetballend vermogen kan hij ook niet dus je hebt gelijk.quote:Op zondag 23 september 2012 14:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Te hoog gegrepen, misschien PEC Zwolle.
Anita was het belangrijkst. Tot nu toe is Poulsen een Janssen 2.0, enige verschil dat Poulsen een betere verdediger is.quote:Op zondag 23 september 2012 14:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Alleen Vertonghen en Anita waren bepalende spelers.
Mwah, vindt Poulsen het wel goed doen.quote:Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Anita was het belangrijkst. Tot nu toe is Poulsen een Janssen 2.0, enige verschil dat Poulsen een betere verdediger is.
KNVB Beker hebben we sowieso, over paar dagen even dat kneuzenclubje uit utrecht uitschakelen, geen probleem.quote:Op zondag 23 september 2012 14:38 schreef Paul het volgende:
Jongens volgend seizoen zal Ajax weer meedoen om de prijzen. Ik ben er voor jullie als je steun nodig hebt.
Eerst 7, toen 8 en nu 9 punten?quote:Op zondag 23 september 2012 14:40 schreef tammepiet het volgende:
Twente kan zaterdag op 9 punten komen
Die hebben echt een enorm makkelijk programma gehad tot nu toe.quote:Op zondag 23 september 2012 14:40 schreef tammepiet het volgende:
Twente kan zaterdag op 9 punten komen
quote:Op zondag 23 september 2012 14:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
KNVB Beker hebben we sowieso, over paar dagen even dat kneuzenclubje uit utrecht uitschakelen, geen probleem.
Wel een druk programma.quote:Op zondag 23 september 2012 14:43 schreef S0nic het volgende:
[..]
Die hebben echt een enorm makkelijk programma gehad tot nu toe.
moeten we wel even wat anders op het veld staan dan vandaag.quote:Op zondag 23 september 2012 14:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
KNVB Beker hebben we sowieso, over paar dagen even dat kneuzenclubje uit utrecht uitschakelen, geen probleem.
Gewoon opstelling van tweede helft.quote:Op zondag 23 september 2012 14:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
moeten we wel even wat anders op het veld staan dan vandaag.
dat in ieder geval ja.quote:Op zondag 23 september 2012 14:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Gewoon opstelling van tweede helft.
Al weet ik niet of Sulejmani moet spelen, denk dat Sana er staat. Eriksen, Poulsen en de Jong op het middenveld. Boerrigter linksbuiten en de rest spreekt voor zich.quote:
Ik vind zijn lange ballen beter en moet echt niet elke keer maar kan soms best als je spelers 1 op 1 met de keeper kan zetten ( doet hij vaak ) en daarnaast veel sterker aan de bal en in de kleine ruimte, kan ook veel beter mee in het combinatiespel. Andere Ajax spelers hebben vaak meer moeite dan hoe hij tikt.quote:Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Anita was het belangrijkst. Tot nu toe is Poulsen een Janssen 2.0, enige verschil dat Poulsen een betere verdediger is.
Oh je bent al bezig met Jong Ajax?quote:Op zondag 23 september 2012 14:50 schreef tammepiet het volgende:
Je moet gewoon een 4-3-3 spelen met Kessel of Hoesen. Klaar.
Maak me pas zorgen als ze volgende week van ons winnen en ook de andere tegenstanders op niveau pakken.quote:Op zondag 23 september 2012 14:43 schreef S0nic het volgende:
[..]
Die hebben echt een enorm makkelijk programma gehad tot nu toe.
Twente wint niet van onsquote:Op zondag 23 september 2012 14:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maak me pas zorgen als ze volgende week van ons winnen en ook de andere tegenstanders op niveau pakken.
geen idee, lijkt me wel interressant om te wetenquote:Op zondag 23 september 2012 15:02 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zonde zeg! Wat een kans van Boerrighter:( wanneer stond Ajax voor het laatst na 6 wedstrijden bovenaan?
2010/2011 stond Ajax ronde 6 en 7 bovenaan.quote:Op zondag 23 september 2012 15:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
geen idee, lijkt me wel interressant om te weten
Al jaren een luizenploeg dat Twente.quote:Op zondag 23 september 2012 16:18 schreef tammepiet het volgende:
Twente pingel gehad, goal Heerenveentje afgekeurd: 1-0 Twente. AZ wel op puntenverlies.
Ze hebben wel kwaliteit, ook een makkelijk programma tot nu toequote:Op zondag 23 september 2012 17:03 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Al jaren een luizenploeg dat Twente.
Ze zijn nog altijd beter dan de alternatievenquote:Op zondag 23 september 2012 18:12 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Opvallend dat Frank bepaalde spelers de hand boven het hoofd houdt die slecht spelen (Siem, Eriksen)
bedoel meer dat die gasten nooit gewisseld worden hoe slecht ze ook spelenquote:Op zondag 23 september 2012 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn nog altijd beter dan de alternatieven
Dat is waar jaquote:Op zondag 23 september 2012 18:16 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
bedoel meer dat die gasten nooit gewisseld worden hoe slecht ze ook spelen
achter de feiten aanlopen zijn we wel gewend...quote:Op zondag 23 september 2012 18:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Klote klote klote als je nu ziet dat PSV weer gelijk is gekomen en Twente op 6 punten staat
Ja hoor. Dat we al 2 jaar achter elkaar dit hebben gehad weet ik nog goed hoor.quote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
achter de feiten aanlopen zijn we wel gewend...
Zegt nog niks man, eerste echte meetpunt is de winterstop, maar Twente en PSV zijn de grootste concurrenten voor de titel, kunnen zaterdag alweer op Twente inlopen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Klote klote klote als je nu ziet dat PSV weer gelijk is gekomen en Twente op 6 punten staat
Weet ik heus wel.quote:Op zondag 23 september 2012 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zegt nog niks man, eerste echte meetpunt is de winterstop, maar Twente en PSV zijn de grootste concurrenten voor de titel, kunnen zaterdag alweer op Twente inlopen.
Binnen 2 weken 2 keer tegen utrecht nogquote:Op zondag 23 september 2012 18:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
Het was ook vrij voorspelbaar dat je punten zou verliezen uit tegen ADO.
Aan de ene kant wel maar er zijn eigenlijk geen excuses voorquote:Op zondag 23 september 2012 18:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
Het was ook vrij voorspelbaar dat je punten zou verliezen uit tegen ADO.
Voor de beker interesseert me nietquote:Op zondag 23 september 2012 18:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Binnen 2 weken 2 keer tegen utrecht nog
het is wel triest dat je met angst en beven voor de tv zit als Ajax tegen een vechtploeg moetquote:Op zondag 23 september 2012 18:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel maar er zijn eigenlijk geen excuses voor
Het is eerder triest dat ADO en Utrecht doen alsof ze aartsrivaal van Ajax zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
het is wel triest dat je met angst en beven voor de tv zit als Ajax tegen een vechtploeg moet
Ik zit al tijden (jaren) niet meer gerust als Ajax speelt, pas bij 3-0 voor ben ik van overtuigd dat de punten binnen zijnquote:Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
het is wel triest dat je met angst en beven voor de tv zit als Ajax tegen een vechtploeg moet
dat ook. maar dat betekent wel dat ze met het mes op de tanden gaan spelen en wij zijn daar blijkbaar niet tegen bestand.quote:Op zondag 23 september 2012 18:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is eerder triest dat ADO en Utrecht doen alsof ze aartsrivaal van Ajax zijn.
Onder Martin Jol in kalenderjaar 2010 tot Juni zat ik met een gerust hart.quote:Op zondag 23 september 2012 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zit al tijden (jaren) niet meer gerust als Ajax speelt, pas bij 3-0 voor ben ik van overtuigd dat de punten binnen zijn
ach vroeger kon de tegenstander nog kiezen met hoeveel ze een pak slaag van ons kregenquote:Op zondag 23 september 2012 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zit al tijden (jaren) niet meer gerust als Ajax speelt, pas bij 3-0 voor ben ik van overtuigd dat de punten binnen zijn
Je verliest eerder van jezelf vind ik. Je weet dat soort ploegen er vol op gaan toch?quote:Op zondag 23 september 2012 18:32 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
dat ook. maar dat betekent wel dat ze met het mes op de tanden gaan spelen en wij zijn daar blijkbaar niet tegen bestand.
of ze vinden zichzelf blijkbaar geweldig en denken dat ze Utrecht en Ado wel even oprollen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je verliest eerder van jezelf vind ik. Je weet dat soort ploegen er vol op gaan toch?
is inderdaad gewoon een mentaal probleemquote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
of ze vinden zichzelf blijkbaar geweldig en denken dat ze Utrecht en Ado wel even oprollen.
het is in ieder geval duidelijk dat sommigen geen peper in hun reet hebben
Als Willem van Hanegem vroeger slecht speelde begon die hard te werken en slidings te maken .Daardoor kon die nog steeds van waarde zijn voor zijn ploeg.quote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
is inderdaad gewoon een mentaal probleem
Die was ook gewoon gehaald voor de breedte. Ondanks zijn wat trage handelingssnelheid, zou hij zich toch zeker wel in zo'n wedstrijd staande moeten kunnen houden.quote:Op zondag 23 september 2012 18:50 schreef Tarado het volgende:
Je weet bij de meesten dat ze beter kunnen maar bij Schone heb ik echt mijn vraagtekens, die heeft gewoon een te trage handelingssnelheid, hij kwam voor niks dus geen miskoop maar in ieder geval geen aanwinst.
Hier kwam Andre Ooijer kijken op de training, die schoffelde elke mongool + Rodney Sneijder zonder inzet omverquote:Op zondag 23 september 2012 18:39 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
Als Willem van Hanegem vroeger slecht speelde begon die hard te werken en slidings te maken .Daardoor kon die nog steeds van waarde zijn voor zijn ploeg.
Het is jammer dat z,on Eriksen een lethargische houding aanneemt en er steeds achteraan sjokt .
Poulsen heeft het in zich om dat ook te doenquote:Op zondag 23 september 2012 20:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hier kwam Andre Ooijer kijken op de training, die schoffelde elke mongool + Rodney Sneijder zonder inzet omver
Die jongen komt van Zweden naar Ajax en daar kan je gewoon niet veel van verwachten nog, rustig aan met die jongen.quote:
Ik heb geen officiële uitleg gehoord, maar het leek erop dat spelers rust kregen na een zware europese wedstrijd.quote:
quote:Alderweireld: middenveld sloeg nergens op
24 september 2012
Toby Alderweireld was in De Telegraaf hard over met name het middenveld van Ajax tegen ADO Den Haag. "Sorry om het te moeten zeggen, maar het middenveld sloeg gewoon nergens op. Het begon met Lasse Schöne die te kort terug speelde. Dat gaf ADO het gevoel dat er iets viel te halen en hadden we ze nooit mogen geven. En bij de 1-0 kopte er iemand zo vrij in. We zijn er goed in om onszelf in de problemen te brengen”, was de Belg openhartig.
Hij staat toch verdomd vaak in de basis voor een wisselspeler.quote:Op maandag 24 september 2012 10:04 schreef TheClown1 het volgende:
Schone is gehaald voor invalbeurten en nu krijgt hij een basisplaats. dat is toch ook een pleister gebruiken waar gehect moet worden.
ja inderdaad omdat er weinig keuze is. er is niet nagedacht toen bepaalde spelers verkocht werden.quote:Op maandag 24 september 2012 10:05 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Hij staat toch verdomd vaak in de basis voor een wisselspeler.
Veel nagedacht is er niet inderdaad.quote:Op maandag 24 september 2012 10:06 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ja inderdaad omdat er weinig keuze is. er is niet nagedacht toen bepaalde spelers verkocht werden.
vele middenvelders hebben niet echt iets laten zien of althans te weinig. er is geen lijn in te trekken. ene wedstrijd spelen ze prima en dan zijn ze helemaal weg. zal wel met leeftijd te maken hebben of de druk om bij ajax te spelen.quote:Op maandag 24 september 2012 10:10 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Veel nagedacht is er niet inderdaad.
Schone valt toch behoorlijk tegen. Serero kan (me) niet overtuigen. Eriksen heeft te vaak last van een dipje als 'supertalent' (in mijn ogen is het absoluut geen nieuwe Sneijder of van der Vaart). De Jong, daarvan weet niemand of het nu een middenvelder of spits is. Poulsen leek me alleszins mee te vallen, maar ook die is nog vaak te slordig.
Zo houd je natuurlijk weinig middenveld over.
Jammer van Eriksen. Toen hij kwam had ik goede hoop dat het echt een wereldtalent was waar je je vingers bij aflikt. Maar hij lijkt de laatste maanden/jaar stil te staan.quote:Op maandag 24 september 2012 10:15 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
eriksen is te lui en wil alleen met mooie passes strooien. denkt absoluut niet na om mee te verdedigen. over schone is genoeg gezegd. gewoonweg te traag. poulsen had ik ook niet veel van verwacht. wil gewoon nog wat cashen aan het einde van zijn carriere.
Ik ben het wel met je eens dat hij teleurstelt maar zonder hem wordt het allemaal nog een stukje minder, hij is eigenlijk de enige middenvelder die het beoogde niveau zou kunnen halenquote:Op maandag 24 september 2012 10:20 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Jammer van Eriksen. Toen hij kwam had ik goede hoop dat het echt een wereldtalent was waar je je vingers bij aflikt. Maar hij lijkt de laatste maanden/jaar stil te staan.
Mocht er ooit een club komen die er een bedrag boven de 10 miljoen voor biedt zou ik hem gauw verkopen. Hij is absoluut niet onmisbaar.
Klopt. Ik bedoel ook niet dat hij een koekenbakker is. Maar hij is in mijn ogen niet de kroonjuweel zoals velen zeggen. Een nieuwe Sneijder, Pirlo of Iniesta. Daar komt hij toch veel voor te kort.quote:Op maandag 24 september 2012 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat hij teleurstelt maar zonder hem wordt het allemaal nog een stukje minder, hij is eigenlijk de enige middenvelder die het beoogde niveau zou kunnen halen
quote:Eriksen: „Zelf ook niet tevreden over Eriksen”
Na de wedstrijden tegen Borussia Dortmund en ADO Den Haag spaarde Frank de Boer Ajax’ groeibriljantje Christian Eriksen niet. Terecht, zo vond de Deen zelf. „Ik ben zelf ook niet tevreden. Als je ziet hoeveel fouten ik heb gemaakt …”
Na het EK kreeg de middenvelder extra lang vrijaf. „Daar ligt het ook niet aan. Ik voel me fris en goed. Ik mis alleen het laatste stukje scherpte, de laatste concentratie en dat ligt aan mezelf. Hoe ik constanter kan worden? Door zelfreflectie.”
De druk speelt hem geen parten. „Het is altijd zo geweest dat er veel op mijn schouders terecht kwam. Dat is het niet. Ik ben twintig jaar en vind dat ik stappen kan en moet maken.”Ook collectief viel Ajax hem niet mee. „Ik had gehoopt dat we als ploeg verder zouden zijn en na Dortmund de stijgende lijn zouden doortrekken”, aldus de winnaar van de Bronzen Schoen. „Maar weer hadden we het moeilijk na een Europese wedstrijd ...”
quote:Beslissing Blind in december
Ajax neemt pas over enkele maanden een beslissing over Daley Blind (22). Dit ondanks het feit dat de linksback in Amsterdam een aflopend contract heeft.
"Afgelopen zomer kon Daley naar een Engelse club, hadden we hem kunnen verkopen, maar wilde de technische staf hem graag houden. Nicolai Boilesen was nog steeds niet fit en Mitchell Dijks komt net kijken, waardoor de bezetting wat dun was”, aldus directeur voetbalzaken Marc Overmars. "We hebben met Daley en zijn vader Danny gepraat en afgesproken in december te kijken hoe het ervoor staat. We hopen dat Daley zich zo doorontwikkelt, nog beter en sterker wordt.”
quote:Alderweireld: Middenveld sloeg nergens op
Toby Alderweireld was vernietigend in zijn oordeel na het 1-1 gelijkspel van Ajax op bezoek bij ADO Den Haag. „Sorry om het te moeten zeggen, maar het middenveld sloeg gewoon nergens op."
Alderweireld: "Het begon met Lasse Schöne die te kort terug speelde. Dat gaf ADO het gevoel dat er iets viel te halen en hadden we ze nooit mogen geven. En bij de 1-0 kopte er iemand zo vrij in. We zijn er goed in om onszelf in de problemen te brengen”, was de Belg openhartig.
quote:Moisander is schuldbewust
Ajax kwam vandaag vroeg op achterstand. De tegengoal van Tom Beugelsdijk viel na een dekkingsfout van Niklas Moisander.
Tegenover AjaxLife geeft de vervanger van Jan Vertonghen toe dat de tegengoal zijn fout was. 'Ik baal, want het doelpunt van ADO Den Haag was mijn schuld', aldus de Finse verdediger, die het er verder mee eens is dat het constanter moet bij Ajax. 'Voetballen kunnen we wel.'
quote:Boerrigter: 'Dit is een domper'
Bij een 1-1 stand kreeg Derk Boerrigter een hele goede kans om Ajax aan een overwinning te helpen in het duel met ADO Den Haag. Helaas scoorde de buitenspeler niet en liet Ajax twee punten liggen in het Kyocera-stadion.
Nadat Boerrigter bij een goede schietkans vanaf de rand van het strafschopgebied de vuisten van ADO-keeper Zwinkels had getest, kreeg hij niet veel later de grootste kans om Ajax aan drie punten te helpen. Oog in oog met de doelman van Den Haag faalde de linksbuiten echter opnieuw. In gesprek met Voetbal International wist Derk Boerrigter dat er meer in had gezeten: 'In de tweede helft was het feller. We creëerden ook meer. Waaronder een grote kans voor mij. Die had ik moeten maken. Helaas is dat niet gelukt.'
Ajax had het volgens Boerrigter vooral in de eerste helft laten liggen. 'We wisten dat ADO er vol op zou klappen. Daar waren we voor gewaarschuwd. Zeker tegen Ajax spelen ze hier altijd met het schuim op de bekken. In de eerste helft waren wij daarom veel te slapjes.'
quote:'Ajax in januari naar Turkije'
Ajax gaat in de winterstop naar Turkije. Henri van der Aat moet alle lichten nog wel op groen zien te krijgen.
Het is de bedoeling dat Dejan Meleg dan mee gaat. De Servier is vanwege het papierwerk pas in 2013 speelgerechtigd. Hij wordt op 1 oktober achttien jaar oud.
Het trainingskamp in 2011 in Turkije beviel Frank de Boer erg goed, daarom wil de hoofdtrainer er graag weer heen.
Dejan Meleg, hier heb je er al 1. Ik zie het niet gebeuren en vind het ook niet echt nodig.quote:Op maandag 24 september 2012 12:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er moeten in de winterstop twee middenvelders bij. Schone kan het niveau niet aan en De Jong is geen middenvelder, daarnaast zijn Serero en Eriksen nog niet constant genoeg.
Bocarra is ook een.quote:Op maandag 24 september 2012 12:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dejan Meleg, hier heb je er al 1. Ik zie het niet gebeuren en vind het ook niet echt nodig.
Lucas Andersen is eigenlijk ook een middenvelder, nou kijk je hebt er al 2.
quote:Op maandag 24 september 2012 12:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dejan Meleg, hier heb je er al 1. Ik zie het niet gebeuren en vind het ook niet echt nodig.
Lucas Andersen is eigenlijk ook een middenvelder, nou kijk je hebt er al 2.
Opgelost.
Want die halen wel meteen het gewenste niveau wat we nodig hebben? Eriksen had ik ook wel meer van verwacht, maar dat is een jongen die nu gewoon een stap hogerop moet maken en weer ergens anders moet gaan knokken voor een basisplaats. Gewoon een mentaal iets. En al die jonge jongens kan je ook niet elke wedstrijd 90 minuten gebruik van maken. Misschien in het begin, maar dan zullen ze ook afzakken en een ander niveau gaan spelen als ze continu maar aan het spelen zijn. Zelf denk ik dit jaar nog even doorkomen met Poulsen, Schöne, Eriksen en de Jong en dan de overige spelers rustig brengen voor begin volgend jaar, in de loop van volgend jaar.quote:Op maandag 24 september 2012 12:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bocarra is ook een.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met dit middenveld geen kampioen wordt.
Die Schone wordt al weggespeeld door Heerenveen en Ado. Dan eindig je op plaats 3 ofzo man.quote:Op maandag 24 september 2012 12:38 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
[..]
Want die halen wel meteen het gewenste niveau wat we nodig hebben? Eriksen had ik ook wel meer van verwacht, maar dat is een jongen die nu gewoon een stap hogerop moet maken en weer ergens anders moet gaan knokken voor een basisplaats. Gewoon een mentaal iets. En al die jonge jongens kan je ook niet elke wedstrijd 90 minuten gebruik van maken. Misschien in het begin, maar dan zullen ze ook afzakken en een ander niveau gaan spelen als ze continu maar aan het spelen zijn. Zelf denk ik dit jaar nog even doorkomen met Poulsen, Schöne, Eriksen en de Jong en dan de overige spelers rustig brengen voor begin volgend jaar, in de loop van volgend jaar.
Schöne was en is voor de breedte maar door blessures, schorsingen en spelers die om de 3 dagen nog geen 90 minuten kunnen spelen staat hij er nog wel in. Hij gaat er woensdag gewoon naast neem ik aan.quote:Op maandag 24 september 2012 12:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bocarra is ook een.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met dit middenveld geen kampioen wordt.
Misschien dat Bocarra en die spelers van jou het op kunnen lossen. Schone moet je gewoon in het 2e zetten want die loopt de jeugd alleen maar in de weg en voegt 0,0 toe.
Ja, dan maar wissel en Eriksen, Poulsen en de Jong op het middenveld. Schöne was ik ook nooit echt een voorstander van, maar ik had altijd zoiets, ze zullen hem niet voor niets halen. Maar, ik bedoel, je moet niet die jonge gasten meteen de hemel in prijzen als ze de eerste twee potjes goed voetbal spelen. Dat werkt gewoon bij iedereen zo, in het begin ben je supergemotiveerd en 150% alert en dat zakt uiteindelijk gewoon af naar je "normale" niveau. Denk maar aan je eigen werk als je ergens nieuw begintquote:Op maandag 24 september 2012 12:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die Schone wordt al weggespeeld door Heerenveen en Ado. Dan eindig je op plaats 3 ofzo man.
Ben ook benieuwd wie er vanavond in Jong Ajax spelen, vindt Boccara wel een leuke voetballer om naar te kijken qua voetbal. Vechtertje en redelijk goed overzicht.quote:Op maandag 24 september 2012 12:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Schöne was en is voor de breedte maar door blessures, schorsingen en spelers die om de 3 dagen nog geen 90 minuten kunnen spelen staat hij er nog wel in. Hij gaat er woensdag gewoon naast neem ik aan.
Poulsen zou rust krijgen en speelt toch 70 minuten dus ik hoop dat Boccara daar woensdag mag spelen. Babel doet het vooralsnog beter in de spits dus dan verwacht ik de Jong weer naast Eriksen, Babel in de spits en Sana of Boerrigter linksbuiten.
Vanavond zal wel genoeg duidelijk worden, dan speelt Jong Ajax en Boccara bijvoorbeeld gaat niet maandag en woensdag spelen.
Bij NEC viel die Schone ook haast niet op. Af en toe een leuk goaltje meer niet. Dan weet je ook wel dat hij bij Ajax ook niks zal toevoegen.quote:Op maandag 24 september 2012 12:42 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ja, dan maar wissel en Eriksen, Poulsen en de Jong op het middenveld. Schöne was ik ook nooit echt een voorstander van, maar ik had altijd zoiets, ze zullen hem niet voor niets halen. Maar, ik bedoel, je moet niet die jonge gasten meteen de hemel in prijzen als ze de eerste twee potjes goed voetbal spelen. Dat werkt gewoon bij iedereen zo, in het begin ben je supergemotiveerd en 150% alert en dat zakt uiteindelijk gewoon af naar je "normale" niveau. Denk maar aan je eigen werk als je ergens nieuw begint
Erg veel realisme, al vind ik wel de reactie van Alderweireld niet erg collegiaal.quote:
Klopt, maar ik had even wat wedstrijden van Sana bekeken en daar viel hij niet direct op. Maar dat kwam mede door zijn teamgenoten. Bij Ajax viel hij wel direct op (nu weer minder, dat bedoelde ik ook met mijn vorige reactie), dus ik dacht dat Schöne misschien bij Ajax ook wel iets kon toevoegen wat wij niet hadden gezienquote:Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bij NEC viel die Schone ook haast niet op. Af en toe een leuk goaltje meer niet. Dan weet je ook wel dat hij bij Ajax ook niks zal toevoegen.
Ach, als je boos bent wil je nog wel eens wat meer kwijt dan je lief is. Daarintegen houd het elkaar wel scherp straks hoop ikquote:Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Erg veel realisme, al vind ik wel de reactie van Alderweireld niet erg collegiaal.
Column van Cruijff.quote:STAPPEN MAKEN BINNEN AJAX
Deze week is vooral opgevallen, hoe moeilijk Nederlandse clubs het hebben met de intensiteit van internationale topwedstrijden. Natuurlijk begon Ajax goed tegen Borussia Dortmund. Beter dan ik had verwacht. De ploeg kreeg zelfs genoeg kansen, net als Borussia trouwens.
Zo ging het tot de laatste twintig minuten redelijk gelijk op en daarvoor kan je een compliment aan de ploeg geven. Alleen bleken de Duitsers daarna in staat om een tandje bij te zetten, maar dat tandje heeft Ajax nog niet.
Hetzelfde zag je ook bij FC Twente-Hannover 96. Een prima start, resulterend in een 2-0 voorsprong, maar uiteindelijk werd die toch uit handen gegeven.
Het maakt duidelijk, dat een sterk elftal formeren niet alleen een kwestie is van het selecteren van goede voetballers. Voor iedere trainer en coach gaat het er om of je vanuit je selectie ook specifiek kunt trainen. Trainingen die nodig zijn om beter te worden. Ook daar moet je soms voetballers op selecteren.
Zo heeft Ajax nu behoefte aan trainingen waarmee de druk op de speler in balbezit wordt opgevoerd. Dus veel één-op-één. Dan is het wel nodig dat je in de spelersgroep iemand hebt die dat kan uitvoeren en zo niet alleen zichzelf scherp houdt, maar ook zijn medespeler beter maakt. Vroeger werd iemand als Edo Ophof bewust zo gebruikt. Een sterke verdediger, die wat statische spelers meteen onder druk kon zetten.
Met een type Ophof dwing je een goede voetballer om al tijdens de training het maximale uit zichzelf te halen. Uiteindelijk werkt dat door richting de wedstrijd en voorkom je de problemen waartegen Ajax in de slotfase tegen Dortmund aanliep.
Twee dagen na Borussia Dortmund-Ajax was er een heel interessante dag op De Toekomst georganiseerd. Tot 1 september lag bij Ajax de focus op het eerste elftal. Er was weinig tijd, toch moesten de financiën flink worden aangepakt, terwijl de selectie desondanks op niveau moest blijven. Nu we drie weken verder zijn, kon de tweede stap worden gezet en de rest van de club worden geïnformeerd over de technische aanpak voor de komende jaren.
Opvallend was vooral de aanwezigheid van vrijwel alle trainers, coaches en de mensen die nauw met hen samenwerken. De mensen die dus dicht op het voetbal zitten en dat is natuurlijk heel positief. Allemaal hebben ze nog eens te horen gekregen wat de bedoeling is en waar de accenten komen te liggen.
Essentieel is dat alles, maar dan ook alles, in het teken van het eerste elftal komt te staan. Het voetbal is in de nieuwe organisatie de top van de piramide en daar stelt de rest van de club zich op in. Voor mij niet meer dan logisch, omdat Ajax van onder tot boven weer een voetbalclub moet zijn.
Binnenkort volgt de informatieronde met de supporters. Hoewel ik Ronald Pieloor, hun vertegenwoordiger in het nieuwe bestuur, donderdag al tussen de aanwezigen zag zitten. Een prima zaak. Dus via hem kunnen de supporters alvast horen wat er zoal besproken is.
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?quote:Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor de beker interesseert me niet
Is het ook nog indekken als de Boer 4 á 5 basisspelers rust gunt?quote:Op maandag 24 september 2012 14:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?
Nee, dat is vooruitzien van Frank.quote:Op maandag 24 september 2012 14:31 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Is het ook nog indekken als de Boer 4 á 5 basisspelers rust gunt?
quote:Op maandag 24 september 2012 14:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?
Ik zat ook maar een beetje te dollen.quote:Op maandag 24 september 2012 14:57 schreef Tarado het volgende:
[..]Heeft niks met Utrecht te maken, vind de beker niet zo interessant en kost alleen maar kracht, gewoon voor het kampioenschap gaan, voor de CL geldt eigenlijk hetzelfde maar daar worden de spelers wel beter van en de club financieel ook.
quote:Op maandag 24 september 2012 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik zat ook maar een beetje te dollen.
Jij hebt zeker Schone niet gezien afgelopen wedstrijd?quote:Op maandag 24 september 2012 15:02 schreef TheArt het volgende:
Van mij mag Eriksen best een wedstrijdje gepasseerd worden. Hij speelt de afgelopen weken echt niet beter dan een Schöne en Serrero, echt niet. Krediet hebben prima, maar waarom sommige anderen wel passeren als ze even niet in vorm zijn, maar hem niet. Prikkel hem maar eens extra.
Ja die heb ik gezien de afgelopen wedstrijd, vreselijk, net als Eriksen. Minstens 1 van die nonchalante fouten waar Eriksen er tig van per wedstrijd maakt, had echter ook met een tegengoal kunnen eindigen. Ik snap echt wel waarom die jongen meer krediet heeft dan de rest op het middenveld, maar het houdt een keer op.quote:Op maandag 24 september 2012 15:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij hebt zeker Schone niet gezien afgelopen wedstrijd?
Het afgelopen seizoen heeft aangetoond, dat het winnen van de beker zelfs sportief nadelig kan zijn...quote:Op maandag 24 september 2012 14:57 schreef Tarado het volgende:
[..]Heeft niks met Utrecht te maken, vind de beker niet zo interessant en kost alleen maar kracht, gewoon voor het kampioenschap gaan, voor de CL geldt eigenlijk hetzelfde maar daar worden de spelers wel beter van en de club financieel ook.
Wat een onzinquote:Op maandag 24 september 2012 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Beker zou juist een mooie prijs zijn voor dit Ajax.
Als Ajax nog kans wil maken in de competitie moet er snel iemand opstaan die de kar trekt, zowel wat betreft voetbalkwaliteiten als wat betreft mentale kwaliteiten in een wedstrijd. Ik zie niemand, maar ik sta open voor verrassingen
Schone maakte alleen maar fouten en was veel slechter dan Eriksen. Ook ik vond Eriksen niet goed spelen net zoals de rest van het elftal, maar Schone was echt het dieptepunt, niet voor niks dat hij gewisseld werd.quote:Op maandag 24 september 2012 15:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien de afgelopen wedstrijd, vreselijk, net als Eriksen. Minstens 1 van die nonchalante fouten waar Eriksen er tig van per wedstrijd maakt, had echter ook met een tegengoal kunnen eindigen. Ik snap echt wel waarom die jongen meer krediet heeft dan de rest op het middenveld, maar het houdt een keer op.
Ben het met je eens, Eriksen speelt slecht nog altijd beter dan Schonequote:Op maandag 24 september 2012 15:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
Schone maakte alleen maar fouten en was veel slechter dan Eriksen. Ook ik vond Eriksen niet goed spelen net zoals de rest van het elftal, maar Schone was echt het dieptepunt, niet voor niks dat hij gewisseld werd.
wowwtwitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-09-2012 om 15:46:42Thulani Serero is tot de winterstop uitgeschakeld door een liesblessure (scheur in liesspier) die hij gisteren opliep http://t.co/Y41su4SG reageer retweet
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveldquote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef wieisboos het volgende:
wowwtwitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-09-2012 om 15:46:42Thulani Serero is tot de winterstop uitgeschakeld door een liesblessure (scheur in liesspier) die hij gisteren opliep http://t.co/Y41su4SG reageer retweet
Bonevacia en / of Boccara zullen we doorschuiven naar de A-kern.quote:Op maandag 24 september 2012 15:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveld![]()
Bonevacia?quote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Bonevacia en / of Boccara zullen we doorschuiven naar de A-kern.
Jeroen Verhoeven terughalen als eerste keeperquote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Boccara zat erbij toen Serero geschorst was, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.quote:Op maandag 24 september 2012 15:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveld![]()
Serero is een lichtgewicht maar hij kan wel beter voetballen dan die andere 2quote:Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.
Inderdaad. Maar met alle drie win je de oorlog niet.quote:Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Serero is een lichtgewicht maar hij kan wel beter voetballen dan die andere 2
Je weet dat alle drie totaal verschillende middenvelders zijnquote:Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch hebben ze ook alle drie wat met elkaar gemeenquote:Op maandag 24 september 2012 16:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Je weet dat alle drie totaal verschillende middenvelders zijn
quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef TIM-846 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met ons andere supertalent waar alle Europese topclubs al jaren achteraan zitten?Gaat volgens Frankie voor de kerst nog minuten maken, in Jong Ajax of gewoon in Ajax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eriksen heeft geen concurrentie . en dat weet hij zelf jammer genoeg ookquote:Op maandag 24 september 2012 16:10 schreef J2T het volgende:
Damn, Serero ligt er dus uit tot de winterstop. Klote dit. Weer een concurrent minder voor op de positie van Eriksen.
Wat een lul excuus, eet dan wat anderstwitter:ajaxmuseumNL twitterde op maandag 24-09-2012 om 16:11:22Derk Boerrigter: 'Half tien aan de spaghetti is waardeloos'. #AJAX reageer retweet
Enoh blijft een goede speler hoor.quote:Op maandag 24 september 2012 16:11 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar met alle drie win je de oorlog niet.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajaxmuseumNL twitterde op maandag 24-09-2012 om 16:11:22Derk Boerrigter: 'Half tien aan de spaghetti is waardeloos'. #AJAX reageer retweet
Brood met een dikke salade erop bijvquote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
Wat een lul excuus, eet dan wat anderstwitter:ajaxmuseumNL twitterde op maandag 24-09-2012 om 16:11:22Derk Boerrigter: 'Half tien aan de spaghetti is waardeloos'. #AJAX reageer retweet
1: Waarom zijn er 12:30 wedstrijden.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
Dus dat. Die gozer speelt nu al meer dan een jaar voor Ajax. Waarom gaat hij daar nu pas over zeiken. Geef gewoon toe dat je ruk speelde.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
Het is alweer bijna herfst en winter. Ik hoor ze alweer roepen... 'Het regende vandaag zo hard', 'Ik speel niet graag in de modder' of 'Tja.. Dat vriesweer.. Ik vind de zomer toch fijner'...quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
1: TVquote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1: Waarom zijn er 12:30 wedstrijden.
2: Waarom moeten ze spaghetti eten.
Vond Boerrigter niet ruk spelen, wel jammer van zijn 2 grote kansen. Maar hij had eindelijk weer wat dreiging.quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef J2T het volgende:
[..]
Dus dat. Die gozer speelt nu al meer dan een jaar voor Ajax. Waarom gaat hij daar nu pas over zeiken. Geef gewoon toe dat je ruk speelde.
Onnodig punten verlies is onnodig puntenverliesquote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
En waarom zitten we allemaal negatief te doen.
1. Sinds 5/6 februari ongeslagen in de eredivisie
2. Als we zo doorgaan gaat het scenario schaal 30 schaal 31 weer worden herbeleefd
1: Ajax speelt er meer dan de restquote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
1: TV
2: Omdat dat al 50 jaar zo is?
Non-argumentnen, ga maar snel aan je huiswerk!quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
2. Als we zo doorgaan gaat het scenario schaal 30 schaal 31 weer worden herbeleefd
als die anderen instorten na de winterstop zie ik het wel zitten jaquote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Is gewoon schandalig als je tegen dit Ado niet 3 punten pakt.quote:Op maandag 24 september 2012 16:17 schreef j0rdiiii het volgende:
Het jaarlijkse gezeik dat Ajax er eigenlijk helemaal niks van kan is weer begonnen.
Er zit echt genoeg voetbal in het team, het zit alleen nog in een opbouwproces. Een proces dat begonnen is toen Jol wegging en Frank het overnam. Er worden stappen gemaakt, en daar hoort wisselvalligheid bij.quote:Op maandag 24 september 2012 16:17 schreef j0rdiiii het volgende:
Het jaarlijkse gezeik dat Ajax er eigenlijk helemaal niks van kan is weer begonnen.
Dit ADO is gewoon een prima ploeg voor Eredivisie begrippen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef J2T het volgende:
[..]
Is gewoon schandalig als je tegen dit Ado niet 3 punten pakt.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef J2T het volgende:
[..]
Is gewoon schandalig als je tegen dit Ado niet 3 punten pakt.
Ja en RKC ook. Moeten we alsnog winnen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:19 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Dit ADO is gewoon een prima ploeg voor Eredivisie begrippen.
Voortaan maar het Ajax-topic sluiten tijdens de eerste seizoenshelft.quote:Op maandag 24 september 2012 16:17 schreef j0rdiiii het volgende:
Als je nog 20 keer gelijkspeelt heb je waarschijnlijk een record, maar vrolijk word ik er niet van.quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zie de stappen nog niet zo erg maar er wordt af en toe tenminste weer leuk gevoetbald, het punt is dat het afgelopen zondag aan inzet en scherpte ontbrak en dat neem ik ze wel kwalijkquote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Er zit echt genoeg voetbal in het team, het zit alleen nog in een opbouwproces. Een proces dat begonnen is toen Jol wegging en Frank het overnam. Er worden stappen gemaakt, en daar hoort wisselvalligheid bij.
Makkelijk napraten dat groepje van Studio Voetbal he.quote:Op maandag 24 september 2012 16:19 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Dit ADO is gewoon een prima ploeg voor Eredivisie begrippen.
Vorig jaar verloren we ook punten bij Utrecht, Groningen, VVV, Utrecht. Thuis tegen NAC, Utrecht.quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja en RKC ook. Moeten we alsnog winnen.
Twente heeft tot nu toe alleen maar clubs gehad die dit jaar meedoen in het rechterrijtjequote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef Smoofie het volgende:
Een inhaalslag is ook niet "leuk". Het is leuker als je het hele jaar bovenaan staat. FCT gaat dit jaar niet meer zo falen denk ik.
Ik kijk geen tv.quote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Makkelijk napraten dat groepje van Studio Voetbal he.
Als ze volgende week verliezen kan Ado er weer niets van.
Het heeft natuurlijk een flinke beuk opgelopen door de noodzakelijke opruiming deze zomer.quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Er zit echt genoeg voetbal in het team, het zit alleen nog in een opbouwproces. Een proces dat begonnen is toen Jol wegging en Frank het overnam. Er worden stappen gemaakt, en daar hoort wisselvalligheid bij.
Ja en PSV en FCT ook, er is geen garantie dat dit dit jaar weer gebeurt, weer een drogreden van jou, tyf zelf eens lekker op kutkind,quote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorig jaar verloren we ook punten bij Utrecht, Groningen, VVV, Utrecht. Thuis tegen NAC, Utrecht.
Pleur toch op
Ajax ook.quote:Op maandag 24 september 2012 16:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Twente heeft tot nu toe alleen maar clubs gehad die dit jaar meedoen in het rechterrijtje
Daar laten zij, in tegenstelling tot ons, geen punten liggen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Twente heeft tot nu toe alleen maar clubs gehad die dit jaar meedoen in het rechterrijtje
ADO kan er weldegelijk iets van. Alleen merken ze dat zelf niet. Durven alleen op te staan waar het om gaat.quote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Makkelijk napraten dat groepje van Studio Voetbal he.
Als ze volgende week verliezen kan Ado er weer niets van.
Vorig seizoen liet Ajax ook genoeg punten liggen (zelfs twee seizoen geleden ook). En werd Ajax weer kampioen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Daar laten zij, in tegenstelling tot ons, geen punten liggen.
Ik hoop dat je trolled, anders ben je echt een klapjosti.quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorig seizoen liet Ajax ook genoeg punten liggen (zelfs twee seizoen geleden ook). En werd Ajax weer kampioen.
Spelen gewoon prima dit jaar mede door hun ontzettend lange voorbereiding met een al complete selectie, maar genoeg over Ado.quote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ADO kan er weldegelijk iets van. Alleen merken ze dat zelf niet. Durven alleen op te staan waar het om gaat.
Klopt en tegelijkertijd kopen ze met Boccara, Meleg en Andersen 3 potentiële toppers voor de toekomst. Een club als Ajax wordt altijd leeggekocht, het is zaak dat we dat elke keer weer oplossen door nieuwe, goede en jonge spelers.quote:Op maandag 24 september 2012 16:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk een flinke beuk opgelopen door de noodzakelijke opruiming deze zomer.
Dat leegkopen moet juist worden voorkomen. Gewoon hogere prijzen vragen a la Benfica.quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Klopt en tegelijkertijd kopen ze met Boccara, Meleg en Andersen 3 potentiële toppers voor de toekomst. Een club als Ajax wordt altijd leeggekocht, het is zaak dat we dat elke keer weer oplossen door nieuwe, goede en jonge spelers.
Heb al zo vaak gezegd dat je zo'n inhaalrace niet drie keer op rij flikt. Twee keer is al uitzonderlijk.quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorig seizoen liet Ajax ook genoeg punten liggen (zelfs twee seizoen geleden ook). En werd Ajax weer kampioen.
En jij probeert constant maar negatieve punten te vinden, niemand kan iets goed doen bij jou.quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Heb al zo vaak gezegd dat je zo'n inhaalrace niet drie keer op rij flikt. Twee keer is al uitzonderlijk.
Daarbij probeer jij zo het huidige voetbal/resultaat te verdedigen. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Laten we hopen dat die drie beter zijn dan Eriksen en Boilesen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Klopt en tegelijkertijd kopen ze met Boccara, Meleg en Andersen 3 potentiële toppers voor de toekomst. Een club als Ajax wordt altijd leeggekocht, het is zaak dat we dat elke keer weer oplossen door nieuwe, goede en jonge spelers.
Wat zijn de positieve punten danquote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En jij probeert constant maar negatieve punten te vinden, niemand kan iets goed doen bij jou.
Beide keren na de winterstop met de Boer toen eindelijk de poppetjes op de juiste plek stonden, hebben ze toch echt wel goed voetbal gespeeld hoor. 14 keer op rij gewonnen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie de stappen nog niet zo erg maar er wordt af en toe tenminste weer leuk gevoetbald, het punt is dat het afgelopen zondag aan inzet en scherpte ontbrak en dat neem ik ze wel kwalijk
Ga lekker fappen op een foto van je lieffie Siggyquote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je trolled, anders ben je echt een klapjosti.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:26 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die drie beter zijn dan Eriksen en Boilesen.
Ja, beide keren met geluk dat PSV en FCT zo faalde. De poppetjes moeten er na een paar wedstrijden al staan. 12;30 wedstrijd is ook al 3 jaar een probleem heh.quote:Op maandag 24 september 2012 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Beide keren na de winterstop met de Boer toen eindelijk de poppetjes op de juiste plek stonden, hebben ze toch echt wel goed voetbal gespeeld hoor. 14 keer op rij gewonnen.
Er zijn 17 man vertrokken, waaronder de belangrijkste man Vurnon Anita en beste verdediger Jan Vertonghen.
Porto verkoopt ook al jaren steeds zijn beste spelers. Wordt ook steeds weer keurig opgevangen en spelen een rol in Europa. En geen excuses over hogere begroting want een Porto plukt gewoon even een Braziliaan uit de Japanse competitie die ze 3 jaar later voor 40 miljoen verkopen. Dat heeft puur met een goede scouting te maken en niks met geld.quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat leegkopen moet juist worden voorkomen. Gewoon hogere prijzen vragen a la Benfica.
Lachte je Vertonghen ook zo uit op zijn 20e of herinner je alleen zijn laatste 2 seizoenen? Geef die jongen de tijd joh, hij is verdomme 20 jaar oud.quote:Op maandag 24 september 2012 16:26 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die drie beter zijn dan Eriksen en Boilesen.
Ik constateer gewoon wat ik zie.quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En jij probeert constant maar negatieve punten te vinden, niemand kan iets goed doen bij jou.
De begroting van Porto is niet eens veel hoger, ze kunnen gewoon lekker makkelijk zuid-amerikanen met boten binnenhalen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Porto verkoopt ook al jaren steeds zijn beste spelers. Wordt ook steeds weer keurig opgevangen en spelen een rol in Europa. En geen excuses over hogere begroting want een Porto plukt gewoon even een Braziliaan uit de Japanse competitie die ze 3 jaar later voor 40 miljoen verkopen. Dat heeft puur met een goede scouting te maken en niks met geld.
Ach, Messi speelde in zijn eerste 2 seizoenen ook niet bepaald bijzonder, maar dat vergeet iedereen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lachte je Vertonghen ook zo uit op zijn 20e of herinner je alleen zijn laatste 2 seizoenen? Geef die jongen de tijd joh, hij is verdomme 20 jaar oud.
Laat de meelopers lekker johquote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lachte je Vertonghen ook zo uit op zijn 20e of herinner je alleen zijn laatste 2 seizoenen? Geef die jongen de tijd joh, hij is verdomme 20 jaar oud.
Is niet echt te vergelijken met de Nederlandse situatiequote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Porto verkoopt ook al jaren steeds zijn beste spelers. Wordt ook steeds weer keurig opgevangen en spelen een rol in Europa. En geen excuses over hogere begroting want een Porto plukt gewoon even een Braziliaan uit de Japanse competitie die ze 3 jaar later voor 40 miljoen verkopen. Dat heeft puur met een goede scouting te maken en niks met geld.
Cruijff speelde toen al iedereen weg.quote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kunnen wij ook hoor. We hebben het wel over de fucking J-Leaguequote:Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De begroting van Porto is niet eens veel hoger, ze kunnen gewoon lekker makkelijk zuid-amerikanen met boten binnenhalen.
Dat is Hulk ja, de rest van de zuid-amerikanen halen ze makkelijk binnen omdat er geen minumumloon is en het klimaat is goed. Geen aanpassingsproblemen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:29 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Kunnen wij ook hoor. We hebben het wel over de fucking J-League
+ zwart geld is makkelijkerquote:Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is Hulk ja, de rest van de zuid-amerikanen halen ze makkelijk binnen omdat er geen minumumloon is en het klimaat is goed. Geen aanpassingsproblemen.
Messi speelde dan ook al direct in Barcelona 1 en maakte wel degelijk indruk. Eriksen mag lekker beginnen in de Mickey Mouse League en daar is hij in 2,5 jaar nog niet veel verder gekomen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ach, Messi speelde in zijn eerste 2 seizoenen ook niet bepaald bijzonder, maar dat vergeet iedereen.
Ik hoor hier constant mensen roepen dat Eriksen een grotere speler wordt dan Vertonghen, dus dat is geen vergelijking.quote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vergeten dat er ook laatbloeiers zijn?quote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Messi speelde dan ook al direct in Barcelona 1 en maakte wel degelijk indruk. Eriksen mag lekker beginnen in de Mickey Mouse League en daar is hij in 2,5 jaar nog niet veel verder gekomen.
En daar hebben wij Scandinavië voor. Eriksen, Boilesen, Fischer, Andersen. Als je 1 van dit rijtje voor tientallen miljoenen verkoopt heb je het toch geweldig gedaan? En ik zie het ook best gebeuren ook, we nemen in ieder geval de gok.quote:Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is Hulk ja, de rest van de zuid-amerikanen halen ze makkelijk binnen omdat er geen minumumloon is en het klimaat is goed. Geen aanpassingsproblemen.
Ja, bloeien op op hun 24e, spelen ze nog maar 1 jaar bij Ajax als ze dan niet al weg zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vergeten dat er ook laatbloeiers zijn?
Ja. Wat had je verwacht, dat Cruijjf het overnam en Ajax vervolgens binnen 2 jaar weer volop meedeed in Europa? Je kan niet zo maar weer op dat niveau spelen, dat vergt tijd. Er zijn genoeg spelers nu bij Ajax die er niet horen te zijn maar die kun je er niet allemaal tegelijk uittrappen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Cruijff speelde toen al iedereen weg.
Dat verwacht ik niet, ik verwacht ook niet dat Ajax ooit nog Europees top aantikt zonder geldinjectie. Ik verwacht wel dat we met dit materiaal ADO en Heerenveen moeten wegspelen en ook een 12:30 wedstrijd moeten winnen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja. Wat had je verwacht, dat Cruijjf het overnam en Ajax vervolgens binnen 2 jaar weer volop meedeed in Europa? Je kan niet zo maar weer op dat niveau spelen, dat vergt tijd. Er zijn genoeg spelers nu bij Ajax die er niet horen te zijn maar die kun je er niet allemaal tegelijk uittrappen.
Ze hebben deze zomer al 17 man weggedaan en zoals ValHallen hier al zei een aantal hele grote talenten er voor terug gehaald(Meleg, Andersen, Boccara en in mindere mate ook een Hoesen.) daar is ook waar Ajax het moet zoeken. Gearriveerde spelers heeft Ajax niet zoveel aan. Daarom worden die ook zo weinig mogelijk gehaald. Ajax was ze nu allemaal kwijt door verschillende redenen (te slecht, einde carriere, teveel salaris, 1 jaar contract) dus hebben ze Poulsen en Moisander gehaald.
Als je reëel kijkt naar het niveau wat Cruijff nastreeft, dan kunnen alleen Eriksen en Van Rhijn dat bereiken, de rest is gewoon niet goed genoeg (Babel tel ik maar even niet mee want die is volgend seizoen weer weg)quote:Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja. Wat had je verwacht, dat Cruijjf het overnam en Ajax vervolgens binnen 2 jaar weer volop meedeed in Europa? Je kan niet zo maar weer op dat niveau spelen, dat vergt tijd. Er zijn genoeg spelers nu bij Ajax die er niet horen te zijn maar die kun je er niet allemaal tegelijk uittrappen.
Ze hebben deze zomer al 17 man weggedaan en zoals ValHallen hier al zei een aantal hele grote talenten er voor terug gehaald(Meleg, Andersen, Boccara en in mindere mate ook een Hoesen.) daar is ook waar Ajax het moet zoeken. Gearriveerde spelers heeft Ajax niet zoveel aan. Daarom worden die ook zo weinig mogelijk gehaald. Ajax was ze nu allemaal kwijt door verschillende redenen (te slecht, einde carriere, teveel salaris, 1 jaar contract) dus hebben ze Poulsen en Moisander gehaald.
Tot de kerstquote:Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoelang ligt mijn grote vriend Serero er eigenlijk uit? Hoop niet dat het ernstig is dat gun ik hem dan nog net niet
Half seizoen, kan hij mooi wat spieren opbouwen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoelang ligt mijn grote vriend Serero er eigenlijk uit? Hoop niet dat het ernstig is dat gun ik hem dan nog net niet
1 a 2 goede spelers is al genoeg. Kijk United, zonder Rooney is het een en al bagger.quote:Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je reëel kijkt naar het niveau wat Cruijff nastreeft, dan kunnen alleen Eriksen en Van Rhijn dat bereiken, de rest is gewoon niet goed genoeg (Babel tel ik maar even niet mee want die is volgend seizoen weer weg)
Dat heeft hij wel nodig. Die man is nog vaker geblesseerd als Siggyquote:Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Half seizoen, kan hij mooi wat spieren opbouwen.
Nou ja ik ken weinig mensen die een verdediger met een middenvelder vergelijken maar ik ben er van overtuigd dat Eriksen bij de echte Europese top kan spelen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik hoor hier constant mensen roepen dat Eriksen een grotere speler wordt dan Vertonghen, dus dat is geen vergelijking.
regen, vies weer. daar kunnen de paradepaardjes niet tegenquote:Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef Smoofie het volgende:
Zal ook wel weer zwak worden begonnen, zwakke instelling etc. Hoe vaak we dat niet hebben gehoord bij een 12:30 wedstrijd afgelopen jaren.
Dacht toen ook dat ze NEC uit zouden verliezen, maar NEC was te slecht. Was toen erg warm die dag. Is ook lastig.quote:Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
regen, vies weer. daar kunnen de paradepaardjes niet tegen
Barcelona zonder Xavi en Iniesta is ook niks.quote:Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1 a 2 goede spelers is al genoeg. Kijk United, zonder Rooney is het een en al bagger.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel nodig. Die man is nog vaker geblesseerd als Siggy
tja op warme dagen kunnen lichtere spelers beter uit de voeten. Bij Nec had je de zwaargewichten sno en roorda die helemaal kapot waren na 10 meterquote:Op maandag 24 september 2012 16:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dacht toen ook dat ze NEC uit zouden verliezen, maar NEC was te slecht. Was toen erg warm die dag. Is ook lastig.
OK maar die 1 a 2 zitten niet in de huidige selectie en ook nog niet in de jeugd die er snel aan gaat komenquote:Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1 a 2 goede spelers is al genoeg. Kijk United, zonder Rooney is het een en al bagger.
Hoeveel spier blessures heeft hij al gehad sinds hij bij Ajax zit? Zijn geen spelers waar je op kan bouwen net zoals Siggy en dan is Serero ook nog een waardeloze speler.quote:
Kan wel hoor.quote:Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar die 1 a 2 zitten niet in de huidige selectie en ook nog niet in de jeugd die er snel aan gaat komen
LAAT HET SMOOFIE NIET LEZENquote:Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoeveel spier blessures heeft hij al gehad sinds hij bij Ajax zit? Zijn geen spelers waar je op kan bouwen net zoals Siggy.
Jij trok die vergelijking net vriendquote:Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nou ja ik ken weinig mensen die een verdediger met een middenvelder vergelijken maar ik ben er van overtuigd dat Eriksen bij de echte Europese top kan spelen.
Heel veel topclubs denken dat ook trouwens, gezien alle geruchten van zowat alle topclubs.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoeveel spier blessures heeft hij al gehad sinds hij bij Ajax zit? Zijn geen spelers waar je op kan bouwen net zoals Siggy en dan is Serero ook nog een waardeloze speler.
Nee. Gewoon nee.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef Smoofie het volgende:
Als Siggy, terugkomt, zal hij gewoon 1.5 jaar geen blessure meer hebben en wordt hij de RvP van Nederland man
Krachttraining doet niets voor je als je spierblessures hebt. Bovendien is het extra gewicht wat je krijgt van extra spieren ook niet altijd voordelig want je mist explosiviteit.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef Smoofie het volgende:
Ze mogen iig wat meer aan krachttraining doen bij Ajax.
Ik vroeg alleen maar of je hem ook uitlachte toen hij 20 was.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Jij trok die vergelijking net vriend
Ha-Ha.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]![]()
Serero is de meest technische middenvelder van Ajax.
Ga eens kijken naar wat hij allemaal fout doet ipv alleen te kijken naar zijn aanvallende kwaliteiten die hij zeker heeft.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]![]()
Serero is de meest technische middenvelder van Ajax.
Extra spiermassa aankomen + cardio kan prima.quote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Krachttraining doet niets voor je als je spierblessures hebt. Bovendien is het extra gewicht wat je krijgt van extra spieren ook niet altijd voordelig want je mist explosiviteit.
Was ook niet serieus bedoeld, maar jij hebt alleen maar van dat soort reacties die nergens op slaan.quote:
Maar het helpt niet met blessuresquote:Op maandag 24 september 2012 16:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Extra spiermassa aankomen + cardio kan prima.
De A1 lichting van dit jaar is helemaal niks.quote:
Weet ik, maar het ging me meer om de duels die ze steeds verliezen door krachttekort.quote:Op maandag 24 september 2012 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar het helpt niet met blessures
Ben benieuwd of Kishna goed terug komt van zijn blessure goede speler is dat.quote:Op maandag 24 september 2012 16:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De A1 lichting van dit jaar is helemaal niks.
Kishna en Tete zijn wel hele grote talenten en die verwacht ik toch wel in Ajax 1. Fischer ook. Meleg en Andersen zijn ook gewoon hele grote talenten die iedereen in Europa wou hebben.
Sja dat is Serero voor je aanvallend is het allemaal leuk en aardig maar verdedigend is het niveau PECquote:Op maandag 24 september 2012 16:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Weet ik, maar het ging me meer om de duels die ze steeds verliezen door krachttekort.
Hij durft in ieder geval alles weer, speelt nu elke week een helft en tegen AZ klapte hij gewoon vol in elk duel.quote:Op maandag 24 september 2012 16:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Kishna goed terug komt van zijn blessure goede speler is dat.
Goed om te horen. Zijn genoeg spelers die niet goed terug komen van zo'n blessure.quote:Op maandag 24 september 2012 16:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij durft in ieder geval alles weer, speelt nu elke week een helft en tegen AZ klapte hij gewoon vol in elk duel.
Fucking triest dat je je hier achter durft te verschuilen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Tarado het volgende:
Onzin.quote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Krachttraining doet niets voor je als je spierblessures hebt. Bovendien is het extra gewicht wat je krijgt van extra spieren ook niet altijd voordelig want je mist explosiviteit.
Quoted for fucking truth. Het Nederlands voetbal loopt echt achter qua krachttraining.quote:Op maandag 24 september 2012 17:08 schreef 16meter het volgende:
=
[..]
Onzin.
Van goed toegepaste krachttraining wordt je atletisch vermogen alleen maar beter, als voetballer zijnde.
Kijk naar al die negers in de PL, daar past een Sana 3x en Eriksen 2x in. Zijn die langzamer? Nee. Zijn ze minder 'explosief'? Zeker niet.
De krachttraining bij Ajax is gewoon een lachertje. Dat was wel te zien op een filmpje van vorig seizoen. Gevolg: spelers met een zwak gestel en een gebrek aan duelkracht.
Was op een gegeven moment ook topscorer met vrijetrappen in Spanje, soms vraag je je af of hij dan toch talent had als hij de bal ooit had durven voorgeven ipv passen terug vanaf de flankquote:Op maandag 24 september 2012 17:29 schreef Adames het volgende:
zou deze cornerspecialist niks voor ons zijn
Het is ook een beetje het type voetbal dat je speelt... Als je snelheid en explosiviteit nodig hebt, dan moet je veelal op kracht trainen. Moet je het van snel combineren hebben, dan maakt je fysiek niet zo gek veel uit. In de hoogtijdagen had je Seedorf en Davids met muscle en de rest waren toch van die supertechnische lichtgewichten?quote:Op maandag 24 september 2012 17:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
Fucking triest dat je je hier achter durft te verschuilen.
Menig arbeider schuift om 5 of 6 uur 's ochtends een stevig ontbijt naar binnen, om daarna 8 uur keihard te werken. Alleen dan voor een fractie van een Ajax-salaris.
Snap sowieso waar het probleem zit in een maaltijd eten voor een wedstrijd, ongeacht het tijdstip. Dacht dat Boerrigter wel de juiste mentaliteit had, maar helaas..
[..]
Onzin.
Van goed toegepaste krachttraining wordt je atletisch vermogen alleen maar beter, als voetballer zijnde.
Kijk naar al die negers in de PL, daar past een Sana 3x en Eriksen 2x in. Zijn die langzamer? Nee. Zijn ze minder 'explosief'? Zeker niet.
De krachttraining bij Ajax is gewoon een lachertje. Dat was wel te zien op een filmpje van vorig seizoen. Gevolg: spelers met een zwak gestel en een gebrek aan duelkracht.
Dit dus.quote:Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is ook een beetje het type voetbal dat je speelt... Als je snelheid en explosiviteit nodig hebt, dan moet je veelal op kracht trainen. Moet je het van snel combineren hebben, dan maakt je fysiek niet zo gek veel uit. In de hoogtijdagen had je Seedorf en Davids met muscle en de rest waren toch van die supertechnische lichtgewichten?
Op z'n Cruyffiaans: als je op tijd weg bent, hoef je niet hard te rennen. En als je de bal snel rond speelt en goed positiespel hebt, hoef je bijna geen duels uit te vechten.
Heerlijk teampje hoor. Jammer dat we meteen zo zwaar loten, anders hadden zij mooi het bekertoernooi kunnen spelenquote:Op maandag 24 september 2012 18:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Andersen op het middenveld.
quote:Op maandag 24 september 2012 19:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Waterballet nu, bal komt nauwelijks vooruit door de regen.
3-0 Andersen, Hoesen tikt hem door achter de verdediger en Andersen stift hem prachtig over de keeper heen.
Denk het wel ja, buitenkant rechts inderdaad echt een koekoek doelpuntje.quote:Op maandag 24 september 2012 19:10 schreef tammepiet het volgende:
Bem buitenrecht rechts.
Scheids zal zo wel definitief affluiten.
Aardig elftal lijkt hetquote:Op maandag 24 september 2012 18:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Ze spelen iig beter Ajax voetbal dan Ajax 1 gisteren. Hoesen is echt balvast, middenveld draait goed.quote:
Veel blessures daar hé...quote:Op maandag 24 september 2012 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Twente heeft een paar aardige spelers maar ben niet onder de indruk van ze. Zelfs bij 9 punten achterstand (mochten we onverhoopt verliezen) lig ik niet wakker.
Blijf erbij dat onze grootste concurrent PSV is, als we die voorblijven dan worden we kampioen.
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 24-09-2012 om 19:59:38Hoesen maakt de 4-0. Een simpel tikje langs de keeper, zo lijkt het, maar de hoek was nog best moeilijk. #ajavol reageer retweet
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 24-09-2012 om 20:18:355-0 door Ebecilio. Een lange bal schiet door, hij gebruikt zijn lichaam goed en nummer vijf ligt in het netje. #ajavol reageer retweet
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 24-09-2012 om 20:24:34Afgelopen. Een helftje gewoon gras, 45 minuten kunstgras, 5-0 winst en drie punten voor Jong Ajax. #ajavol reageer retweet
quote:Op maandag 24 september 2012 20:31 schreef tammepiet het volgende:
http://www.tussendelinies.nl/transferbalans-top-6-eredivisie
Leuke cijfers, even gepost in het PSV topic.quote:Op maandag 24 september 2012 20:31 schreef tammepiet het volgende:
http://www.tussendelinies.nl/transferbalans-top-6-eredivisie
quote:Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Leuke cijfers, even gepost in het PSV topic.
Weergaloos man, buitenkant rechts ook. Zal wel even gifje maken zodra de samenvatting online staat.quote:Op maandag 24 september 2012 22:01 schreef PeeJie_ het volgende:
Jong Ajax speelde de eerste helft leuk, op een zeer natte grasmat. Doelpuntje van Andersen was wel leuk. Tweede helft was minder, maar idd op kunstgras, ging wat minder goed af.
Nicequote:Op maandag 24 september 2012 22:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Weergaloos man, buitenkant rechts ook. Zal wel even gifje maken zodra de samenvatting online staat.
Ebecilioquote:Op maandag 24 september 2012 18:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 september 2012 22:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
EbecilioDe enige reden waarom ik Serero niet direct als verlies zie is de krappe A selectie die het oplevert. De Boer moet Ebecilio toch weer een keer selecteren zou je zeggen...
quote:Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Leuke cijfers, even gepost in het PSV topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |