abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118084699
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

Jij haalt uit het feit dat mensen die illegale content downloaden ook meer uitgeven aan legale content de conclusie dat ze meer uitgeven aan legale content omdat ze illegale content downloaden.
Dat is precies wat er in dat (meest recente) onderzoek dus nu wel is bewezen.

quote:
Dat is echter niet zo, althans... dat is in ieder geval daarmee niet bewezen, omdat het gewoon logisch is die groep ook meer legale content binnen haalt, dan wel in ieder geval er meer redenen zouden kunnen zijn om dit verband te verklaren.
Bel Brenno op dat jij het niet eens bent met zijn conclusies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_118085944
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:42 schreef DS4 het volgende:
Jij leest iets wat er niet staat. Er zijn twee groepen: mensen die wel en mensen die niet uit illegale bron downloaden.

Hetzelfde dus als met het jatten van sigaretten. Mensen die sigaretten jatten zullen gemiddeld meer pakjes sigaretten kopen dan mensen die dat niet doen. Immers, mensen die sigaretten jatten zullen (op een uitzondering na) rokers zijn en die kopen nu eenmaal gemiddeld meer sigaretten dan de gehele Nederlandse bevolking.
Het gemak waarmee je 'downloaden uit illegale bron' gelijkstelt aan sigaretten jatten is bizar. Maar niet alleen op het punt van 'jatten' gaat je vergelijking mank. Je weegt namelijk ook niet mee dat mensen die een cd eerst 'illegaal' downloaden daarna alsnog legaal (kunnen) aanschaffen. Kortom: wanneer ze iets downloaden, is het NIET gezegd dat ze hetzelfde album daarna niet alsnog legaal aanschaffen.

En daar zit het verschil met sigaretten, want dat is een fysiek product dat je opmaakt. Je rookt ze op en weg zijn ze. Het gejatte pakje dat je oprookt, gaat direct ten koste van een pakje dat je anders in de winkel had gekocht.
pi_118096024
quote:
13s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gemak waarmee je 'downloaden uit illegale bron' gelijkstelt aan sigaretten jatten is bizar. Maar niet alleen op het punt van 'jatten' gaat je vergelijking mank. Je weegt namelijk ook niet mee dat mensen die een cd eerst 'illegaal' downloaden daarna alsnog legaal (kunnen) aanschaffen. Kortom: wanneer ze iets downloaden, is het NIET gezegd dat ze hetzelfde album daarna niet alsnog legaal aanschaffen.

En uit dat onderzoek is gebleken dat ze dat juist sneller doen omdat ze het illegaal hebben gedownload.
quote:
En daar zit het verschil met sigaretten, want dat is een fysiek product dat je opmaakt. Je rookt ze op en weg zijn ze. Het gejatte pakje dat je oprookt, gaat direct ten koste van een pakje dat je anders in de winkel had gekocht.
^O^
Ik was zo gefixeerd in mijn deel van de discussie dat ik dit niet eens door had...

'2nd that' voor je hele post trouwens.
1947-2016
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:39:37 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118104293
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

Jij haalt uit het feit dat mensen die illegale content downloaden ook meer uitgeven aan legale content de conclusie dat ze meer uitgeven aan legale content omdat ze illegale content downloaden. Dat is echter niet zo,
Dat is wel zo. Er is onderzoek naar gedaan. "Illegaal" downloaden is gunstig voor de (legale) verkoop van muziek en films.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:03:53 #280
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119507734
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:06:07 #281
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119507794
Recourt (PvdA): 'wij sluiten een downloadverbod niet uit'.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_119507989
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:16:43 #284
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119508104
Bits of Freedom ‏@bitsoffreedom
Auteursrechtdebat gesloten. Samenvatting: door draai PvdA staat mogelijkheid downloadverbod en websiteblokkades weer open. :r

donderdag 22 november 2012 @ 17:20:00 #285
104871 remlof
Europees federalist
pi_119508195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:16 schreef yvonne het volgende:
Bits of Freedom ‏@bitsoffreedom
Auteursrechtdebat gesloten. Samenvatting: door draai PvdA staat mogelijkheid downloadverbod en websiteblokkades weer open. :r
Maar niet voor particulieren.
Yankee go home!
  donderdag 22 november 2012 @ 17:21:09 #286
19242 yavanna
Results may vary.
pi_119508225
Ah nog meer geweldig nieuws/betutteling/verboden van de hand van deze regering. Bedankt VVD en PvdA stemmers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_119508247
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Die Recourt van de PvdA zegt zoiets nu misschien niet wenselijk te vinden, maar wellicht dat de vuist van Teeven hem wel gaat bevallen.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119508288
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:21 schreef yavanna het volgende:
Ah nog meer geweldig nieuws/betutteling/verboden van de hand van deze regering. Bedankt VVD en PvdA stemmers.
Dit idd
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:25:02 #289
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119508335
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Droom lekker verder :*

Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:25:48 #290
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119508355

pi_119510408
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:21 schreef yavanna het volgende:
Uit het verkiezingsprogramma van de PvdA:
quote:
De PvdA wil het internet vrijhouden. Daarom stemden we ook tegen het ACTA-verdrag. We gaan
ons inspannen voor een moderner auteursrecht. Het sluit niet meer aan bij de gedigitaliseerde
maatschappij. Repressieve maatregelen tegen burgers zijn geen oplossing. Geen downloadverbod,
maar onderzoek naar nieuwe betaal- en distributiemodellen voor artiesten. Het stimuleren van cultuur
gaat boven het vervolgen van gewone mensen. Het blokkeren van websites hoort daar dus
niet bij. Alle legale informatie op het internet moet voor alle Nederlanders toegankelijk blijven. Dat
betekent dat websites niet kunnen worden gedwongen om informatie zonder rechterlijke toetsing
te verwijderen. Permanente voorafgaande controle van of filtering van informatie op het internet
is ontoelaatbaar.
En die van de VVD, en ja die is vwb het downloadverbod vaag, maar wel tegen Acta:
quote:
De VVD is tegen het ACTA-verdrag zoals dat nu voorligt. Vrijheid op internet is een groot goed, daar moeten
we voorzichtig mee omspringen. Het ACTA-verdrag biedt te veel interpretatieruimte om die vrijheid
te beperken. Bescherming van auteursrechten is belangrijk, maar moet worden vormgegeven op een
wijze die past bij de moderne realiteit. Internet biedt volop ruimte voor nieuwe verdienmodellen, zoals
iTunes en Spotify de afgelopen jaren hebben bewezen.
Dus of je dat zo hard kunt stellen?
  donderdag 22 november 2012 @ 20:37:48 #293
19242 yavanna
Results may vary.
pi_119515621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uit het verkiezingsprogramma van de PvdA:

[..]

En die van de VVD, en ja die is vwb het downloadverbod vaag, maar wel tegen Acta:

[..]

Dus of je dat zo hard kunt stellen?
VVD en CDA waren al voor, ze hadden enkel geen meerderheid. Nu de PvdA er in meegaat is die meerderheid er wel.

Dus ja, bedankt VVD en PvdA stemmers voor het komende download verbod, welke ongetwijfeld ook door zal gaan voor particulieren.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_119519311
Mooi zeg!!
En de mensen maar zeggen dat ik niet mag klagen omdat ik niet heb gestemd (een weloverwogen beslissing).
Het zijn toch altijd helaas de mensen die wel stemmen op deze onzinnige partijen die mij weer allemaal verboden op willen leggen en me financieel uit willen kleden. Als er 1 iemand is die het recht heeft om te klagen ben ik het wel, want ik ben totaal niet verantwoordelijk voor die klote partijen die nu aan de macht zijn.
pi_119519817
En wat hebben we nu geleerd, strategische stemmers?
Volgende keer gewoon weer stemmen voor je idealen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 22 november 2012 @ 22:05:09 #296
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119519928
Alvast hotspot shield downloaden dus.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 22 november 2012 @ 22:45:42 #297
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119522002
Lang leve de overheid! Ze zorgen ervoor dat we geen slaaf van al die verderfelijke bedrijven worden en komen op voor onze vrijheid!
pi_119523550
Ha! als teeveb iets zegt, houd ik altijd rekening met het tegenovergestelde. Wordt gewoon een opstap om alsnog alles en iedereen kapot te sue'n. Nog meer controle en nodeloze wetjes.

Wie hadden er ook alweer gestemd op dit stelletje nitwitterige noobs? Bedankt he, kutvolk. Volgende keer stemmen op een politieke partij die niet uit t oude leugenachtige bestel komt.
1947-2016
pi_119525501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:13 schreef Red_85 het volgende:
Ha! als teeveb iets zegt, houd ik altijd rekening met het tegenovergestelde. Wordt gewoon een opstap om alsnog alles en iedereen kapot te sue'n. Nog meer controle en nodeloze wetjes.

Wie hadden er ook alweer gestemd op dit stelletje nitwitterige noobs? Bedankt he, kutvolk. Volgende keer stemmen op een politieke partij die niet uit t oude leugenachtige bestel komt.
SP SP >:)
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:23:54 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119526203
Waarom zou je nog downloaden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')