abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:51:20 #1
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113276
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Hogeschool Van Hall Larenstein Wageningen, de Stoas Hogeschool en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, dralion13, Ducktails, GFA, Hurray, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo, MrMazzeltov, Placeholder, Reflectionne, Saxofoontje, Sodium, Xenomyst, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Haarweg!!!

Forum

Atlas

Lumen

Gaia

Radix

Het toekomstige Orion

...en alles overzichtelijk op een plattegrond

Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR
Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc
Link voor huidige BSc studenten
Website met overzicht van alle toekomstige voorlichtingsactiviteiten
Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc.)
Kalender academisch jaar 2011-2012
Studiegids 2011-2012
Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen'
Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan
WUR tv

Van Hall Larenstein:
Website Van Hall Larenstein

Algemeen:
de Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR
Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen
Universitair Sports Centre 'de Bongerd'
Algemene Introductie Dagen 2011 Wageningen
Foto's van AID 2010

Voorgaande delen:
Topicreeks: Studeren in Wageningen
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:52:08 #2
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113300
Ben je een jaar niet aanwezig, mag je meteen een nieuw topic in de reeks openen :D
pi_117114558
joh leef jij ook nog? :P
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:54:37 #4
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117125476
Yes yes. Beetje druk met dingen, je kent het wel :')
pi_117176039
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
pi_117177730
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:54 schreef Hurray het volgende:
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
Waren vrij snel op...
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117191691
Ik heb ze vandaag gevonden! Er was maar 1 smaak toch?
  maandag 24 september 2012 @ 15:18:42 #8
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117193267
Wageningen top stad!
Business or pleasure?
pi_117200912
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
Klopt. alleen chocolat macadamia
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117204361
Wat! Ik schrok van 't nieuwe topic! Er hebben mensen gereageerd, hoe is het mogelijk?! ;)
pi_117250510
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Telefoonnummers/kan je gewoon langs/hoe laat?
pi_117254114
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:05:40 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117256584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
pi_117258143
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef dralion13 het volgende:

[..]

In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
Dat duurt nog wel erg lang :(
pi_117259945
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
  woensdag 26 september 2012 @ 09:29:03 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117263883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_117268184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Problemen als in hoe? Slechte fiets verkocht? Ik ben daar inderdaad aangemeld, maar heb vandaag een nieuwe fiets nodig.. Ging naar de v. uvenweg om telefoonnummer op te schrijven toen een man me aansprak dat hij ook fietsen verkocht, hij woont aan de krokusstraat (iemand ervaring?). Ga vanavond terug met Jappas om die fiets te checken..
  woensdag 26 september 2012 @ 12:16:34 #18
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117268341
het is al een paar jaar geleden, maar hij had een fiets die snel weer kapot ging en die man wilde de reparatie niet vergoeden. De vriend had zeg maar een fiets gekocht die net genoeg opgelapt was om verkocht te worden, maar na een tijdje toch niet zo goed was als het leek.
Kan zijn dat het ook bij een andere verkoper is, kan natuurlijk ook zijn dat de betreffende man ook goede fietsen verkoopt.
T/m zondag kun je eventueel mijn fiets lenen. Moet morgen weg, maar dat kan ook lopend aangezien ik daarna met het ov verder moet en daarna richting mijn ouders ga tot zondag.
Trotste mama van Ambar
pi_117268408
Ah hm, ik weet wel dat je nu terug kan komen als de fiets snel kapot gaat etc.. Nja ik ga eerst bij die andere kijken en zie dan wel. Ik onthoud je aanbod maar het is niet nodig denk ik, mijn fiets doet het nog ongeveer (heeft elke dag meer kuren en nu zit de versnelling vast in de allerlaagste dus ik trap me kapot)
  woensdag 26 september 2012 @ 14:43:15 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117273287
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
pi_117276396
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:28 schreef dralion13 het volgende:
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
werk jij bij de c1000?
pi_117280543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
Breetbikes is inderdaad duur.. Ik wil dat niet riskeren voor een fiets die binnen de korste keren weer voor de grond ligt
pi_117282487
quote:
Breedtbikes ben ik ook niet zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:08 schreef Platina het volgende:

[..]

werk jij bij de c1000?
Ja

[ Bericht 9% gewijzigd door dralion13 op 27-09-2012 17:38:09 ]
pi_117282905
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:51 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Breedtbikes ben ik ook zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

[..]

Ja
Cool, hou ons op de hoogte als er nieuwe smaken binnen komen in januari.
pi_117300975
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:05 schreef Momo... het volgende:

[..]

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
Ah, de fietsendief!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301022
quote:
Zoals gezegd: de fietsendief.

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

Kortom: de fietsendief!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301036
Ik ben zelf heel tevreden over de fietsenmaker achter de Emmaus.
Maar die is eigenlijk veel te goedkoop, dat is genant. Voor 10 euro had hij een achterwiel gespaakt.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:05:02 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117301981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

WTF dat is echt slecht . Nouja mijn ervaring was goed so far .. :')
pi_117319537
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
pi_117339352
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:42 schreef dralion13 het volgende:
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:20:48 #31
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117345635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Business or pleasure?
pi_117347549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Profiel opgeheven.
pi_117351086
http://www.wetenschap24.n(...)arheid-en-Smaak.html

Erg leuke uitzending over houdbaarheid en smaak!
pi_117378816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:20 schreef Mantel het volgende:

[..]

Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
pi_117378939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:21 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Ik stond erbij en was stomverbaasd. Had echt zo gauw geen antwoord. En heb me laten overbluffen. Toen nog wel.
Ik heb jouw suggesties overwogen, maar heb gegokt op zijn redelijkheid.
Die vals bleek te zijn, maar dat was pas later, toen de aangeboden fiets van een verkeerd model was en bovendien geld moest kosten.

En ik was ook derde partij, geen belanghebbende.
En ook nog: hij was een nieuwkomer en die gun ik wel een redelijke start.

Kortom: ik was week en onoplettend.
Maar dat doet aan de diefstal niks af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 01-10-2012 00:39:32 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:10:43 #36
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117388008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
Money money money c_/
Business or pleasure?
pi_117722092
Het mag hier zo langzaam aan wel weer drukker worden, de zelfstudieweek komt eraan!
pi_117722169
oh nee! :(
pi_117725692
Nee? JA :o
pi_117725970
Meer een oh nee als in "neeeeee, ik wil nog geen tentamens leren!"
pi_117726077
Haha eens, het is echt super snel gegaan!
pi_117727318
Ja, voor mijn gevoel zitten we net in week 3 ofzo :P
pi_117755489
Ik zal jullie gerust stellen, tijdens de zelfstudieweek zal ik niet op fok komen. Dan ben ik op vakantie :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:16:44 #44
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_117762363
Ik zal jullie ook geruststellen ik doe ook niet aan tentamenweken. Ik krijg de tentamens gewoon tussen de lessen door. Eerst toets daarna tot 16.45 les. Volgende ochtend gewoon de volgende toets...
pi_117763966
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:06:52 #46
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117827113
ik moet tentamens vanuit huis maken... en dat noemt men een premaster!? Dat is pas teveel vrije tijd.
Business or pleasure?
pi_117842716
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord. ;)

:W hoi allen, trouwens.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:23:31 #48
163216 bioloogje
pi_117855538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:28 schreef Reflectionne het volgende:
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
pi_117868200
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:20:29 #50
163216 bioloogje
pi_117868414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed :)
pi_117868586
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:20 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed :)
Mooi! Goed om te horen ^O^
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:31:06 #52
163216 bioloogje
pi_117869022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:23 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Mooi! Goed om te horen ^O^
Zo voelt het ook weer. Ik ben eindelijk weer gemotiveerd! Dat is jaren geleden dat ik dat echt zo heb gevoeld :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:15:35 #53
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117885655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:57 schreef Sodium het volgende:
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord. ;)

:W hoi allen, trouwens.
Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden :X
Business or pleasure?
pi_117893152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:

[..]

Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden :X
Ahaa dat verklaart ;). Gezellig dat je hier post
pi_117902415
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:

[..]

Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:10:53 #56
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117935105
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:37 schreef Sodium het volgende:

[..]

Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?
Nog niet nee.. heb tot januari maar 6 college's o|O :D . En mn colleges zijn ook in Den Haag, dus ga dan niet in Leiden wonen ;)
Business or pleasure?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:11:22 #57
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117935113
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:56 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ahaa dat verklaart ;). Gezellig dat je hier post
:Y :D
Business or pleasure?
pi_118116520
het is al dag 4 en er heeft zich nog niemand gemeld hier.... ^O^
pi_118118895
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:06 schreef maen het volgende:
het is al dag 4 en er heeft zich nog niemand gemeld hier.... ^O^
Wat zijn we goed aan het studeren zeg! ^O^
pi_118154109
Ik heb mijn boeken nog niet open gehad :@
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:16:05 #61
66083 Platina
78th Element
pi_118256741
Ik heb de hele week al zitten leren, heb het wel een beetje gehad nu :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:17:41 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_118256842
Het komt niet echt binnen als ik aan het leren ben -O-
Ben veel te snel afgeleidt.
pi_118264380
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:17 schreef Momo... het volgende:
Het komt niet echt binnen als ik aan het leren ben -O-
Ben veel te snel afgeleidt.
Dat blijkdt!
pi_118267847
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat blijkdt!
Wat een grove spelfout.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:14:39 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_118270849
Gelukkig is de toets in het Engels
pi_118309134
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:14 schreef Momo... het volgende:
Gelukkig is de toets in het Engels
Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??
pi_118317111
Nu is het studeren wel weer leuk geweest :Z
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:45:32 #68
66083 Platina
78th Element
pi_118335603
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??
Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
pi_118338140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:

[..]

Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:16:00 #70
66083 Platina
78th Element
pi_118339144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:52 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..
Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doen :P
pi_118339940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:16 schreef Platina het volgende:

[..]

Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doen :P
Klopt, ze nemen ook veel op enzo. Samenwerken is 'handig' hoor.. "Do you understand?" "Yes yes yes" "Sure?" "Yes yes yes"
pi_118356669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:

[..]

Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.

Overigens begrijp ik dat van die Chinezen ook niet. We krijgen ze wel eens voor de toonbank met hun computers, maar sommigen zijn echt niet te verstaan. En wat me ook verbaast: ze fietsen soms zo langzaam dat ze bijna omvallen. En standaard op veel te kleine fietsen.
pi_118362972
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.

Overigens begrijp ik dat van die Chinezen ook niet. We krijgen ze wel eens voor de toonbank met hun computers, maar sommigen zijn echt niet te verstaan. En wat me ook verbaast: ze fietsen soms zo langzaam dat ze bijna omvallen. En standaard op veel te kleine fietsen.
Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig.. -O-
  woensdag 24 oktober 2012 @ 13:02:46 #74
66083 Platina
78th Element
pi_118370803
Zo eerste tentamen zit er op. Ging wel goed dus dat geeft hoop voor t volgende. Al heb ik 0,0 motivatie om nog iets te leren daarvoor.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 13:09:04 #75
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118371017
niet alle chineesjes over 1 kam scheren he!
Op mijn gang woont een hardwerkend Chinees meisje dat zeer goed Engels kan en niet omvalt tijdens het fietsen. Ze fiets dan wel op een kinderfiets, maar ze is ook zeer klein.
Trotste mama van Ambar
pi_118401352
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:27 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig.. -O-
Nou zijn de meeste Chinezen ook kleiner dan wij en ze willen misschien niet zo diep vallen of beter met hun voeten bij de grond kunnen.
Maar het verbaast me omdat ik beelden uit China voor me heb van hele hordes dwars door elkaar fietsende Chinezen. En juist zij zijn zo langzaam.
pi_118401525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:02 schreef Platina het volgende:
Zo eerste tentamen zit er op. Ging wel goed dus dat geeft hoop voor t volgende. Al heb ik 0,0 motivatie om nog iets te leren daarvoor.
Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.

Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
pi_118405213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.

Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.
pi_118406778
Zelfde hier en de stof is saai :Z
pi_118445671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef Platina het volgende:

[..]

WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:45 schreef Reflectionne het volgende:
Zelfde hier en de stof is saai :Z
Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.
En als de stof saai is, is er dus niks nieuws aan.
pi_118451705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.
En als de stof saai is, is er dus niks nieuws aan.
Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuw
pi_118452865
KLAAAAR *O*

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuw
Eens eens
pi_118485027
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Da´s bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat die gewoonweg niet in je interessegebied ligtgen. Stof is wel saai maar niet nieuw
Wel nieuw, maar toch saai.
Ik kan eerlijk gezegd niet zo veel vakgebieden bedenken.
Maar ik spreek uiteraard voor mezelf.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:11:57 #84
66083 Platina
78th Element
pi_118592909
Pfff. 8:30 tot 17:15 les. Kan ik net zo goed gaan werken, maak ik minder uren :P
pi_118603627
bam, +6 ects! *O*

nog hopen op verdubbeling!
pi_118612804
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef maen het volgende:
bam, +6 ects! *O*

nog hopen op verdubbeling!
Netjes :D En snel nagekeken zeg
pi_118612810
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef Platina het volgende:
Pfff. 8:30 tot 17:15 les. Kan ik net zo goed gaan werken, maak ik minder uren :P
En krijg je er geld voor
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:54:09 #88
163216 bioloogje
pi_118619657
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

En krijg je er geld voor
Of je doet wat ik doe... Heb tot nu toe een weekje stage gelopen maar voor de rest alleen les gehad. Maar geen collegegeld en boeken betalen, en wel elke maand salaris vangen :D
pi_118627060
Weet iemand een goede, niet al te dure kapper in Wageningen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:52:06 #90
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118627253
je huisgenoot met een schaar 8-)
De kapper in een van die glazen gebouwtjes werd weleens aangeraden door studiegenoten, ben er alleen nooit geweest. Ik ga niet naar de kapper in Wageningen.
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:57:48 #91
163216 bioloogje
pi_118627511
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef dralion13 het volgende:
Je bent een man he? Ik ben al die jaren naar de knipturk op de Nude gegaan. Was erg betaalbaar (Hij is nu iets van 12 euro) en kan de klanten volgens mij wel gebruiken. Erg aardig en knipte mijn makkelijke kapsel altijd erg goed. ^O^
pi_118630651
quote:
Er zit een kapper in de bevrijdingsstraat die volgens mij deze maand een actie heeft, knippen voor 7,50 ofzo. Maar de maand is bijna om, ik weet niet of het ook nog in november is
pi_118724232
8,7 voor mijn eerste tentamen op de WUR ooit *O*

Weinig kans dat ik dat ooit nog evenaar :P
pi_118731380
quote:
Een kapper tegenover Jeruzalem, vanaf Plein 5 mei rechts naar de Veerstraat, met je rug naar hotel de Wereld.
pi_118731429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:57 schreef Platina het volgende:
8,7 voor mijn eerste tentamen op de WUR ooit *O*

Weinig kans dat ik dat ooit nog evenaar :P
Eerste ooit. :(
Godallemachtig, dat de inflatie van de overdreven trap al zo ver gegaan is.
Alsof eerste op zichzelf al niet genoeg zou zijn.

Overigens: wat is dat voor negatieve houding dat je nooit meer zult halen?
Blijkbaar ben je slim en/of goed opgeleid. Wat is daar mis mee?

Edit: ik geef toe: het journaal doet ijverig mee met de overdreven trap: de eerste ooit. Dus het lijkt gewoon Nederlands.
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:44:36 #96
66083 Platina
78th Element
pi_118732511
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eerste ooit. :(
Godallemachtig, dat de inflatie van de overdreven trap al zo ver gegaan is.
Alsof eerste op zichzelf al niet genoeg zou zijn.

Overigens: wat is dat voor negatieve houding dat je nooit meer zult halen?
Blijkbaar ben je slim en/of goed opgeleid. Wat is daar mis mee?

Edit: ik geef toe: het journaal doet ijverig mee met de overdreven trap: de eerste ooit. Dus het lijkt gewoon Nederlands.
Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen ;)
En heb deze periode 2 lastige vakken met veel wiskunde, dat is andere koek dan de eerste periode.
pi_118762933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:44 schreef Platina het volgende:

[..]

Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen ;)
En heb deze periode 2 lastige vakken met veel wiskunde, dat is andere koek dan de eerste periode.
Dat is niet waar, het roept negativiteit op.
Maar het is hier niet de plaats om therapeutisch te gaan doen.
pi_118764631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alsof je wat 40 jaar geleden gebeurde met de huidige situatie kan vergelijken :') :').
pi_118881548
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met herkansen? Sommige mensen zeggen dat ik elke periode een vak kan herkansen, sommige mensen zeggen dat je nog 1 kans krijgt, en anders moet je het in de zomervakantie herkansen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:04:35 #100
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118881929
vak uit periode 1 kun je in periode 2 herkansen (dus in de tentamenweek in de periode die opvolgend is aan de periode waarin het vak wordt gegeven) of in de zomervakantie. Als het vak vaker wordt gegeven kan je het ook in de periode herkansen waarin het vak wordt gegeven. Er zit geloof ik wel een limiet aan het aantal herkansingen. Ik geloof iets van 5 keer ofzo voordat je het vak geheel opnieuw moet volgen.
Trotste mama van Ambar
pi_118932288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
vak uit periode 1 kun je in periode 2 herkansen (dus in de tentamenweek in de periode die opvolgend is aan de periode waarin het vak wordt gegeven) of in de zomervakantie. Als het vak vaker wordt gegeven kan je het ook in de periode herkansen waarin het vak wordt gegeven.
Dat kan ik, bevestigen. Dat wil zeggen: Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb dit vaker gehoord van meerdere mensen.

quote:
Er zit geloof ik wel een limiet aan het aantal herkansingen. Ik geloof iets van 5 keer ofzo voordat je het vak geheel opnieuw moet volgen.
Ligt dit niet ook aan de docenten en gemaakte afspraken voor dat specifieke vak? Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een vak gehad waar na drie tentamens (dus na de zomervakantie) een praktisch deel verviel wat er in de praktijk op neer kwam dat je dus het vak opnieuw moest volgen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:57:02 #102
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119015447
Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met de studie internationale ontwikkelingsstudies? Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in deze studie.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:58:40 #103
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119015501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met de studie internationale ontwikkelingsstudies? Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in deze studie.
Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:23:56 #104
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119018604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?
Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:29:14 #105
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119018807
bezoek de opendag aanstaande 17 november dan kun je dit soort vragen stellen! Bij de info stand van de opleiding staan altijd studenten van de opleiding zelf die het beste kunnen vertellen hoe ze de opleiding vinden ed.
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:33:58 #106
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119018977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef ieniminimuis het volgende:
bezoek de opendag aanstaande 17 november dan kun je dit soort vragen stellen! Bij de info stand van de opleiding staan altijd studenten van de opleiding zelf die het beste kunnen vertellen hoe ze de opleiding vinden ed.
Ach, die zijn bevooroordeeld ;)

Nee, maar inderdaad goed idee. :)
pi_119025433
Humpf, berichtje van de docenten van een vak dat ze een tentamenvraag gaan skippen (1 van de 10) omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om alles na te kijken :? :?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:48:20 #108
163216 bioloogje
pi_119028343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:39 schreef Reflectionne het volgende:
Humpf, berichtje van de docenten van een vak dat ze een tentamenvraag gaan skippen (1 van de 10) omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om alles na te kijken :? :?
Whut!?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:52:07 #109
163216 bioloogje
pi_119028505
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.
Van wat ik ervan weet is het niet een heel grote studie. (alleen wat bekenden die het doen) Zeg minder dan 50 eerste jaars. Man/vrouw lijkt mij een lichte voorkeur voor vrouwen te hebben maar er zijn ook wel mannen die het doen.

Mening: Groot gehalte aan mensen die denken de hele wereld (vooral Afrika) te gaan redden. (Maar er zitten ook nog wel wat realistische mensen bij)
pi_119029025
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:48 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Whut!?
Dat dacht ik ook.. eens nazoeken of dat wel mag, dat is toch geen reden om een vraag te skippen?
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:26:50 #111
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_119056142
Wauw eerste twee tentamens dik gehaald !?! ^O^ *O*

En geslaagd voor motorrijbewijs deel 1 :s)
Business or pleasure?
pi_119056498
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:26 schreef Mantel het volgende:
Wauw eerste twee tentamens dik gehaald !?! ^O^ *O*

En geslaagd voor motorrijbewijs deel 1 :s)
Heel goed bezig! Gefeliciteerd voor alle 3 ;) ^O^
  woensdag 14 november 2012 @ 18:35:02 #113
66083 Platina
78th Element
pi_119208416
Iemand hier die Modelling Dynamic Systems (BRD-20306) heeft gedaan en mij kan helpen met de computer exercises?
pi_119212541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Platina het volgende:
Iemand hier die Modelling Dynamic Systems (BRD-20306) heeft gedaan en mij kan helpen met de computer exercises?
Met welk computerprogramma werk worstel je?
  woensdag 14 november 2012 @ 21:27:35 #115
66083 Platina
78th Element
pi_119216244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:16 schreef Sodium het volgende:

[..]

Met welk computerprogramma werk worstel je?
Matlab, snap er vrij weinig tot niks van :P
pi_119228220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:27 schreef Platina het volgende:

[..]

Matlab, snap er vrij weinig tot niks van :P
Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in ben :')

Is er de mogelijkheid om tijdens de practica samen te werken? Misschien kun je bij iemand gaan zitten die intuïtief het programma wat beter aanvoelt en dan alle stappen stuk voor stuk uitschrijven. Als je vervolgens later die stappen nog een keertje zelfstandig herhaalt, begin je wellicht patronen te herkennen (van welke informatie je waar moet invoeren etc). Het kost wat extra tijd, maar je leert er wel het meest van. Daarnaast zou ik ook even bij de docent aangeven dat de practica je een beetje ontgaan. Desnoods vraag je hem/haar of jullie samen een uurtje 'de basis' van Matlab kunnen doorlopen. Het is echt niet uitzonderlijk dat je hierover struikelt; het leren programmeren met Matlab is mijns inziens als het leren van een nieuwe taal. Maar als de basis eenmaal goed is, komt de rest (hopelijk) vrij snel.
pi_119228364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:31 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in ben :')

Is er de mogelijkheid om tijdens de practica samen te werken? Misschien kun je bij iemand gaan zitten die intuïtief het programma wat beter aanvoelt en dan alle stappen stuk voor stuk uitschrijven. Als je vervolgens later die stappen nog een keertje zelfstandig herhaalt, begin je wellicht patronen te herkennen (van welke informatie je waar moet invoeren etc). Het kost wat extra tijd, maar je leert er wel het meest van. Daarnaast zou ik ook even bij de docent aangeven dat de practica je een beetje ontgaan. Desnoods vraag je hem/haar of jullie samen een uurtje 'de basis' van Matlab kunnen doorlopen. Het is echt niet uitzonderlijk dat je hierover struikelt; het leren programmeren met Matlab is mijns inziens als het leren van een nieuwe taal. Maar als de basis eenmaal goed is, komt de rest (hopelijk) vrij snel.
De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten ;)
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch :P
pi_119250650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:

[..]

De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten ;)
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch :P
Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!

...en excuses dat ik je niet verder kan helpen, natuurlijk ;(
pi_119250793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:57 schreef Sodium het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!

...en excuses dat ik je niet verder kan helpen, natuurlijk ;(
Ja maakt niets :P

Het is inderdaad doorbijten, maar het moet helaas ook af want anders wordt het volgend jaar inhalen. En daar heb ik weinig zin in.

Ik heb vandaag trouwens thesismarkt gehad, wat is de ervaring van de mensen hier. Snel een thesis onderwerp zoeken of kan het geen kwaad als ik er pas over 2 maanden een heb?
pi_119250799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?

Ik was er trouwens niet supergoed in, maar ik wil best proberen te helpen hoor :P
pi_119250967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?
Jup. En dan heb ik nog geluk dat ik in de kleine van de 2 groepen zat. We hebben in totaal 4 uur ervoor, maar de eerste 2 uur zijn ze enkel bezig met de huiswerkopgaven na te kijken dus dat schiet niet echt op.

Het grote probleem is gewoon dat Matlab programmeerkennis vraagt, en die ontbreekt bij de meeste mensen. Dan krijg je een foutmelding omdat iets een verkeerde naam of term heeft maar daar kom je zelf alleen met trial-and-error achter.
pi_119250981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Platina het volgende:

[..]

Ja maakt niets :P

Het is inderdaad doorbijten, maar het moet helaas ook af want anders wordt het volgend jaar inhalen. En daar heb ik weinig zin in.

Ik heb vandaag trouwens thesismarkt gehad, wat is de ervaring van de mensen hier. Snel een thesis onderwerp zoeken of kan het geen kwaad als ik er pas over 2 maanden een heb?
Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?
pi_119251073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?
September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen? :?
pi_119251387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Het grote probleem is gewoon dat Matlab programmeerkennis vraagt, en die ontbreekt bij de meeste mensen. Dan krijg je een foutmelding omdat iets een verkeerde naam of term heeft maar daar kom je zelf alleen met trial-and-error achter.
Dat is inderdaad vaak het probleem. Niet zozeer het ontbreken van inhoudelijke wiskundekennis, maar het combineren van die kennis met het programmeren nekt velen. Maar als het goed is, moet dat met het verstrijken van de practica wel vlotter gaan.

Over je thesiskeuze: ik zou gewoon even lekker de tijd nemen om rond te neuzen en wat gesprekken te voeren met potentiële begeleiders. Het is toch iets waar je zo'n acht maanden mee bezig gaat...
pi_119251399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef Platina het volgende:

[..]

September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen? :?
Oh, daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk, mijn onderwerp was niet zo populair dat ik er snel bij moest zijn, ik heb in juli het eerste contact gehad en ben in september begonnen.
Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon even naar je mogelijke begeleider mailen natuurlijk
pi_119251579
Oke, bedankt voor de snelle antwoorden :)

Dan ga ik alles op mijn gemak bekijken. Genoeg andere dingen te doen nog.
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:34:45 #127
163216 bioloogje
pi_119772929
Wow wat is het stil hier :o
pi_119773822
Ja, niet goed he?
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:46:20 #129
163216 bioloogje
pi_119774598
Ik ben weg uit Wageningen en het hele topic stort in... :P
pi_119775035
Precies, we zien het ook eigenlijk allemaal niet meer zitten. Dit hele topic heeft ook geen zin meer nu ;(
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:50:49 #131
66083 Platina
78th Element
pi_119776357
Bijna zelfstudieweek. Dan zal het hier wel storm lopen :P
pi_119776464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:50 schreef Platina het volgende:
Bijna zelfstudieweek. Dan zal het hier wel storm lopen :P
Wie weet!
pi_119776480
Ik betwijfel het :P
pi_119776508
He wauw! Opeens toch wel weer 4 mensen aan het posten! *O*
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:17:13 #135
163216 bioloogje
pi_119777094
Hoppa! Je ziet meteen wie er geen sociaal leven heeft! ^O^
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:21:53 #136
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119777212
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:17 schreef bioloogje het volgende:
Hoppa! Je ziet meteen wie er geen sociaal leven heeft! ^O^
dan meld ik mij ook maar...
Ik heb helemaal niets te vertellen... behalve dat ik het geluid dat de slopers van het Zodiac maken wel zat wordt.
Trotste mama van Ambar
pi_119777476
Hoe gaat het met je scriptie ieni?
pi_119805988
Ik ben een facebook pagina voor levensmiddelentechnologie aan het opzetten voor de universiteit. Weten jullie hoe ik meer mensen kan bereiken? Want tot nu toe hebben alleen mijn vrienden geliked. https://www.facebook.com/levensmiddelentechnologie
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:11:37 #139
163216 bioloogje
pi_119806295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:57 schreef Hurray het volgende:
Ik ben een facebook pagina voor levensmiddelentechnologie aan het opzetten voor de universiteit. Weten jullie hoe ik meer mensen kan bereiken? Want tot nu toe hebben alleen mijn vrienden geliked. https://www.facebook.com/levensmiddelentechnologie
Er zitten er hier al 2! En anders via de studievereniging denk ik.
pi_119806455
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:11 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Er zitten er hier al 23! En anders via de studievereniging denk ik.
En misschien posten in Wageningen studenten plaza facebook en Wageningen university facebook? Of vragen of het bestuur van NA het in de komende weekmail wil opnemen?

Oh, het is voor Bsc Levensmiddelen :P Dan zit er maar 1

[ Bericht 7% gewijzigd door Reflectionne op 01-12-2012 09:46:51 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:39:24 #141
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119826749
ff een compleet andere vraag, die vooral voor de haarwegbewoners is. Hebben jullie ook dat de internetsnelheid niet meer is wat het geweest is? Het is nu zaterdagavond 70% van de mensen is weg, maar nog steeds is het sloom. Doordeweeks is het helemaal niet te doen.
Trotste mama van Ambar
pi_119857352
Merk er niks van eigenlijk..
pi_119864508
Ik kreeg gisteren het verzoek om het gebruik van een bakfiets te bevorderen.
In het centrum van Wageningen, vlakbij de Emmaus en het oude politiebureau staat een bakfiets te leen. Vroeger werd hij nog wel goed gebruikt, maar daar zit de klad een beetje in, dus het ding staat daar maar.
De rem doet het (altijd handig in Wageningen ;) ), er zit alleen geen licht op. Maar tegenwoordig koop je voor EUR 5 twee led-lichtjes, dus dat mag geen probleem zijn.
Ik zal vragen of ik het telefoonnummer hier mag vermelden, maar in elk geval: zegt het voort.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:23:03 #144
66083 Platina
78th Element
pi_119915916
Ik zag net weer Ben en Jerry's 4,5 literbakken bij de C1000. Ik hoop dat ze er nog in het magazijn hebben want veel stonden er niet meer in de koeling.
pi_119916422
Ga er maar vanuit van dat ze nog genoeg in het magazijn hebben, die dingen worden per pallet gekocht
pi_119918827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:23 schreef Platina het volgende:
Ik zag net weer Ben en Jerry's 4,5 literbakken bij de C1000. Ik hoop dat ze er nog in het magazijn hebben want veel stonden er niet meer in de koeling.
Ook cookie dough?
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:04:40 #147
66083 Platina
78th Element
pi_119918874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:03 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ook cookie dough?
Baked Vermont en nog iets, geen Cookie Dough iig.
pi_119918907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Baked Vermont en nog iets, geen Cookie Dough iig.
Ah balen..
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:12:23 #149
66083 Platina
78th Element
pi_119919087
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ah balen..
Als t Cookie Dough was geweest haddden die bakken nu allemaal hier gestaan :p
pi_119921452
0Bakken waren op toen ik er was, kan de smaak niet terugvinden op de ben & jerry's website
Er is iets met baked (baked alaska, met witte chocola en marshmallows) en iets met vermont (The vermonster Maple Syrup roomijs met gekarameliseerde pecannoten en een swirl van karamel)

Ik ben dus benieuwd wat het is (die vermonster klinkt erg lekker)
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:08:38 #151
66083 Platina
78th Element
pi_119923704
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:15 schreef dralion13 het volgende:
0Bakken waren op toen ik er was, kan de smaak niet terugvinden op de ben & jerry's website
Er is iets met baked (baked alaska, met witte chocola en marshmallows) en iets met vermont (The vermonster Maple Syrup roomijs met gekarameliseerde pecannoten en een swirl van karamel)

Ik ben dus benieuwd wat het is (die vermonster klinkt erg lekker)
Oeps verwisseld. Baked Alaska en Vermonster waren het dan.
pi_119930746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:12 schreef Platina het volgende:

[..]

Als t Cookie Dough was geweest haddden die bakken nu allemaal hier gestaan :p
Dan was ik er gewoon 1 bij je komen halen B-)
pi_120030160
En toen reed bus 88 niet meer en bus 86 bijna niet meer...
pi_120030406
Dus blijft iedereen lekker in Wageningen dit weekend, en komen ze morgen allemaal naar de Junushoff! :Y
pi_120030487
Ik moet wel naar Groningen, morgen sinterklaas vieren bij mijn ouders -O-
pi_120030642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef maen het volgende:
Dus blijft iedereen lekker in Wageningen dit weekend, en komen ze morgen allemaal naar de Junushoff! :Y
Dat ga ik wel doen als ik niet weg kom hier! Ik moet sinterklaas vieren en naar harmonie concert van Jappas.. Jullie zijn wel goede vervanging als ik hier vast zit :Y
pi_120030848
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:32 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat ga ik wel doen als ik niet weg kom hier! Ik moet sinterklaas vieren en naar harmonie concert van Jappas.. Jullie zijn wel goede vervanging als ik hier vast zit :Y
haha leuk! :)
wordt heel gaaf! Zeker met al die China-voorbereidingen 8-)
pi_120030887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef maen het volgende:

[..]

haha leuk! :)
wordt heel gaaf! Zeker met al die China-voorbereidingen 8-)
Toen jullie in het forum aan het spelen waren klonk het ook echt vet :)
pi_120030911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Toen jullie in het forum aan het spelen waren klonk het ook echt vet :)
:)

En toen ging het nog niet eens goed! :P
pi_120030934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:38 schreef maen het volgende:

[..]

:)

En toen ging het nog niet eens goed! :P
Zeggen muzikanten dat niet altijd? Maar moet je een heel goed gehoor hebben om te horen dat het niet goed ging?
pi_120031059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:39 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Zeggen muzikanten dat niet altijd? Maar moet je een heel goed gehoor hebben om te horen dat het niet goed ging?
haha nee hoor. Forumconcert is altijd een uitdaging omdat het zo'n groot open gebouw is. Dan klinkt het ineens heel anders. Maar ik denk inderdaad dat de meeste mensen het niet zouden horen of het goed of slecht gaat :P
pi_120144075
He psst.. zelfstudieweek
pi_120144745
:W
pi_120149041
*O*
  maandag 10 december 2012 @ 14:38:12 #165
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_120149143
-O- ~:)
Trotste mama van Ambar
pi_120231026
Hier 1 van de vestiging in Leeuwarden :D
Studerende aan hogeschool van Hall- Larenstein.

Intensieve samenwerking trouwens tussen de universiteit en HBO...
Mijn email is van de universiteit, inlogcodes, kunnen gebruik maken van WUR systemen.
Lesstof zal grotendeels in samenwerking gedaan zijn. Tis wat
pi_120231049
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:28 schreef dralion13 het volgende:
Ik moet wel naar Groningen, morgen sinterklaas vieren bij mijn ouders -O-
Groningen is 100x mooier joh :D
  woensdag 12 december 2012 @ 16:05:25 #168
66083 Platina
78th Element
pi_120232545
Toch weer aant fokken nu }:|
pi_120233978
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:27 schreef bianconeri het volgende:
Lesstof zal grotendeels in samenwerking gedaan zijn. Tis wat
Daar zou ik niet te hard op rekenen ;).

In ieder geval niet bij Food Innovation Management (Levensmiddelentechnologie) hier in Wageningen. Vraag maar aan Reflectionne ;).
pi_120234861
Ik denk dat de enige overlap de emailadressen etc zijn :+ Sowieso niet de kwaliteit en in mijn geval inderdaad ook niet de stof :+ Blij dat ik daar klaar ben :+

Wat studeer je bianconeri?
pi_120237252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zag op tegen de treinreis, die achteraf mee viel.
pi_120259782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:59 schreef Reflectionne het volgende:
Ik denk dat de enige overlap de emailadressen etc zijn :+ Sowieso niet de kwaliteit en in mijn geval inderdaad ook niet de stof :+ Blij dat ik daar klaar ben :+

Wat studeer je bianconeri?
Er is wel intensieve samenwerking hoor ;)
Overal staat ook de Wageningen UR onder enzo.
Nee zou niet best zijn als lesstof en kwaliteit hetzelfde zijn haha :P Tis een HBO en geen universiteit dus tja.

Milieukunde ;)
pi_120260605
Mwa, die samenwerking is voor zover ik heb gemerkt zo intensief dat overstappen van Levensmiddelentechnologie aan de HAS in Den Bosch vele malen makkelijker gaat dan vanaf VHL als ik de verhalen mag geloven :P.
pi_120286217
:) Welkom bianconeri! Leuke studie doe je. Hoewel Leeuwarden niet echt Wageningen is, ben je welkom om hier aan te haken. Heb je ambitie om evt na je bachelor door te stromen naar de WUR?

Succes @ allen die volgende week tentamens hebben!
pi_120378338
Bijna, bijna vakantie!
pi_120403740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus 101 keer zo mooi?
  † In Memoriam † maandag 17 december 2012 @ 10:34:34 #177
230491 Zith
pls tip
pi_120407781
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus 101 keer zo mooi?
Als wageningeninen een mooiheidsrating van 1,01 heeft... :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 17 december 2012 @ 12:51:52 #178
66083 Platina
78th Element
pi_120412226
Heerlijk die tentamens waarbij het weer net allemaal even anders is dan je geoefend hebt. Daar gaat mijn geplande vakantieweek in februari :P
pi_120412335
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef Platina het volgende:
Heerlijk die tentamens waarbij het weer net allemaal even anders is dan je geoefend hebt. Daar gaat mijn geplande vakantieweek in februari :P
Ah balen :(
pi_120447090
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Als wageningeninen een mooiheidsrating van 1,01 heeft... :P
Nee. 100 keer mooier is een keer zo mooi plus 100 keer zo mooi, is dus 101 keer zo mooi.

Veel gemaakte en uitermate hinderlijke fout.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:04:00 #181
66083 Platina
78th Element
pi_120449838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. 100 keer mooier is een keer zo mooi plus 100 keer zo mooi, is dus 101 keer zo mooi.

Dus 1 x 100 = 101? :?
pi_120468558
@Platina: practica overleefd?
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 18:28:55 #183
230491 Zith
pls tip
pi_120468951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als jij 100 EUR verdient, en ik verdien twee keer zo veel als jij.. dan denk ik aan 200 EUR (2 keer 100), niet 300 EUR.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:31:02 #184
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120469017
Ik ga na een paar jaar gewerkt te hebben weer aan een studie beginnen, en welja in het mooie Wageningen. Is er een beetje makkelijk aan een leuke kamer te komen?

En kees22 mag volgens mij weer eens hoofdrekenen leren ;)
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:40:39 #185
66083 Platina
78th Element
pi_120469364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:17 schreef Sodium het volgende:
@Platina: practica overleefd?
Hoihoi,

Ja, met dank aan Molkoholic heb ik ze overleefd. Soms gewoon een halfuur gewacht om het na te laten kijken. In week 5 hadden we 2 practica en liepen ze rond met 2 man voor 30 man, dat schoot totaal niet op :P

Vrijdag tentamen, 1ste gedeelte snap ik, het 2de gedeelte is een stuk pittiger.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ga na een paar jaar gewerkt te hebben weer aan een studie beginnen, en welja in het mooie Wageningen. Is er een beetje makkelijk aan een leuke kamer te komen?

En kees22 mag volgens mij weer eens hoofdrekenen leren ;)
Je kunt je vanaf het begin van het kalenderjaar inschrijven. Ik heb mijzelf 3 januari ingeschreven voor dit schooljaar en sta nu ongeveer 3de op de wachtlijst. Dus je moet er snel bij zijn!
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:42:45 #186
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120469441
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:40 schreef Platina het volgende:

[..]

Je kunt je vanaf het begin van het kalenderjaar inschrijven. Ik heb mijzelf 3 januari ingeschreven voor dit schooljaar en sta nu ongeveer 3de op de wachtlijst. Dus je moet er snel bij zijn!
Bij idealis? Je hebt nog steeds geen kamer na een jaar?
pi_120469558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
Welkom! Wat ga je studeren? Wat betreft kamers: nu is het volgens mij wel redelijk te doen (als in: met een beetje doorzoeken moet je op de particuliere markt misschien wel wat kunnen vinden wat niet helemaal aan je eisen voldoet, maar waarvandaan je door kunt stromen naar iets beters). Tussen juni en oktober is het erg lastig überhaupt iets te vinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:40 schreef Platina het volgende:

[..]

Hoihoi,

Ja, met dank aan Molkoholic heb ik ze overleefd. Soms gewoon een halfuur gewacht om het na te laten kijken. In week 5 hadden we 2 practica en liepen ze rond met 2 man voor 30 man, dat schoot totaal niet op :P

Vrijdag tentamen, 1ste gedeelte snap ik, het 2de gedeelte is een stuk pittiger.
Tof te horen dat je er goed doorheen gekomen bent. Nu even dat tentamen inkoppen en dan alles snel vergeten (mits je niet van plan bent er iets mee te gaan doen) ;)
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:46:08 #188
66083 Platina
78th Element
pi_120469582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:42 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Bij idealis? Je hebt nog steeds geen kamer na een jaar?
Ja, bij Idealis. Ik zit nu in onderhuur momenteel. Ik moet wel zeggen dat ik al 3x een aanbod heb afgewezen (als de nr 1 afwijst schuift het aanbod door naar de nr 2 enz.).
Ik heb de indruk dat vooral de duurdere kamers en grote gangen niet erg gewild zijn. Hoevestein, Dijkgraaf (kleine gangen) en Asserpark daarintegen wel.

quote:
Tof te horen dat je er goed doorheen gekomen bent. Nu even dat tentamen inkoppen en dan alles snel vergeten ;)
Dat is inderdaad de planning ja, wil er nooit meer wat mee te maken hebben :P
pi_120469657
:D Die edit had ik dus achterwege kunnen laten...
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:52:48 #190
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120469783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:45 schreef Sodium het volgende:

[..]

Welkom! Wat ga je studeren? Wat betreft kamers: nu is het volgens mij wel redelijk te doen (als in: met een beetje doorzoeken moet je op de particuliere markt misschien wel wat kunnen vinden wat niet helemaal aan je eisen voldoet, maar waarvandaan je door kunt stromen naar iets beters). Tussen juni en oktober is het erg lastig überhaupt iets te vinden.

Thanks! :) Internationale ontwikkelingsstudies op de universiteit. Ik heb vrienden in Ede studeren, die houden ook een oogje in het zeil, maar ga mij binnenkort even rondkijken voor een kamer.
pi_120469883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:52 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Thanks! :) Internationale ontwikkelingsstudies op de universiteit. Ik heb vrienden in Ede studeren, die houden ook een oogje in het zeil, maar ga mij binnenkort even rondkijken voor een kamer.
Leuk :) Je start in januari?
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:56:54 #192
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120469959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:55 schreef Sodium het volgende:

[..]

Leuk :) Je start in januari?
Nee, september. Eerst nog even wat doorsparen, maandje of 2 naar het buitenland, en dan maar weer een leren studeren. :7

Je zou ook halverwege in kunnen stromen denk je, januari dus?
pi_120470114
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:56 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Nee, september. Eerst nog even wat doorsparen, maandje of 2 naar het buitenland, en dan maar weer een leren studeren. ;)

Je zou ook halverwege in kunnen stromen denk je, januari dus?
Ah OK. Geen idee. Ik weet dat er wel altijd mensen halverwege het jaar instromen (misschien zijn dat alleen Erasmus-studenten, bedenk ik mij nu). Je zou het even moeten navragen bij een van de studie-adviseurs...
pi_120538429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Dus 1 x 100 = 101? :?
1 x 100 is in taal honderd keer zo (bijvoeglijk naamwoord) als

Honderd keer groter dan betekent 100 x 1 is groter dan 1

Kun je zelf ook nadenken? En tellen?
pi_120541512
Hehe, bijna vakantie vanmiddag de laatste..

Hoe zit het bij jullie?
  donderdag 20 december 2012 @ 09:36:53 #196
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_120542055
tot een uur of 12 nog ff doorwerken aan iets voor mijn scriptie. Dat opsturen naar mijn begeleider, dat gaan we morgenochtend bespreken. En dan minimaal 1 week vakantie.
Trotste mama van Ambar
pi_120542119
Ik heb al sinds gisteren vakantie *O*

En nu slaat de stress pas toe 8)7

Succes nog allemaal!
pi_120542164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:36 schreef ieniminimuis het volgende:
tot een uur of 12 nog ff doorwerken aan iets voor mijn scriptie. Dat opsturen naar mijn begeleider, dat gaan we morgenochtend bespreken. En dan minimaal 1 week vakantie.
Ik zou er gewoon 2 weken vakantie van maken als ik jou was ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:39 schreef maen het volgende:
Ik heb al sinds gisteren vakantie *O*

En nu slaat de stress pas toe 8)7

Succes nog allemaal!
Stress? Als in: "Heb ik het wel gehaald?"
Geniet alvast van je vakantie! ;)
pi_120542337
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:42 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon 2 weken vakantie van maken als ik jou was ;)

[..]

Stress? Als in: "Heb ik het wel gehaald?"
Geniet alvast van je vakantie! ;)
Ja, dat ook :P
Maar er moet nog zoveel gebeuren voor we volgende week vertrekken.. Pff.

Jij ook fijne vakantie!
pi_120542438
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:51 schreef maen het volgende:

[..]

Ja, dat ook :P
Maar er moet nog zoveel gebeuren voor we volgende week vertrekken.. Pff.

Jij ook fijne vakantie!
Oja! Maar wel supervet! Wanneer ga je precies weg?
pi_120543578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:55 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Oja! Maar wel supervet! Wanneer ga je precies weg?
2e kerstdag heeeeeeeel vroeg :D
  donderdag 20 december 2012 @ 10:39:36 #202
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_120543746
Veel plezier alvast in China! (was het toch?)
Trotste mama van Ambar
pi_120544023
Veel plezier ja! Lijkt me een mooi land om eens te zien ook :) (Daar heb je toch wel een beetje tijd voor hoop ik?)
pi_120544490
China idd ja :Y ik ben heel erg benieuwd, kan me er zo weinig bij voorstellen. We zitten regelmatig in de bus van hot naar her dus krijgen vast wel genoeg te zien van de omgeving ;) maar het gaat toch voornamelijk om de muziek.
  donderdag 20 december 2012 @ 11:25:32 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_120545168
Veel plezier Maen ! :)
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:47:43 #206
66083 Platina
78th Element
pi_120860667
Iedereen lekker aan het genieten van de vakantie? Ik wel, 2 weken helemaal niets doen :P

Heb een vraagje betreffende de 6de periode. Hier staan 9 weken voor maar er staat niets bij van tentamens of een studieweek. Weet iemand hoe het in deze periode met de lessen zit? Heb je gewoon les zoals periode 1 en 2 of is dit weer anders?
pi_121284524
Gelukkig nieuwjaar voor dit doodbloedende topic ;(

@Platina ik weet er niet alles van, hopelijk reageert iemand anders nog.. Ik weet wel dat ik één groot vak heb dan waarvan ik geen tentamen heb. Maar als het goed is kan je ook gewoon 2 vakken hebben (en het klopt dat die periode 9 weken duurt, als ik het goed heb is dit omdat er veel vakantiedagen in zitten)
  maandag 7 januari 2013 @ 20:32:15 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_121284676
Periode 6(ruimte voor 12 punten) is vooral bedoeld om vakken te volgen met projecten of practicums. Vaak hebben die geen toets, als er toch een toets is valt die in de 10 9de week(de eerste week van juli)

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 07-01-2013 21:11:55 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 21:06:53 #209
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_121286622
hoe de periode ingevuld wordt, verschilt per opleiding.
De normaalste vorm is dat je een 6 punt vak volgt de eerste 5 weken (ivm de vele feestdagen) en nog een 6 punts vak in de 4 weken. Dit is inclusief het eventuele tentamen. De tiende week is voor hertentamens van periode 5.
Andere vorm is gewoon een ochtend en middag vak.
Trotste mama van Ambar
  maandag 7 januari 2013 @ 23:48:08 #210
66083 Platina
78th Element
pi_121294719
Allemaal bedankt voor de reacties, ik zal mijn mentor eens navragen. Ik weet alleen dat iedere student van mijn opleiding hetzelfde verplichte vak heeft (van 12 punten). Waarschijnlijk ook geen toets aangezien het groepswerk gezeur is.

Ook nog allemaal gelukkig nieuwjaar, ik heb de eerste paar uur er al op zitten, maar dat was echt te saai. Geneuzel over duurzame voedselverbouwing met veel niet-wetenschappelijk gekeuvel en geen vaststaande uitkomsten over hoe duurzaam iets is, maar de conclusie dat het puur afhangt van welke definitie men hanteert.

Tentamens wel allebei gehaald, dus ik ben blij. Begin februari een weekje vrij (helaas net niet met de carnaval :P)

De andere mensen hier hun tentamens gehaald?
pi_121306347
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:48 schreef Platina het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties, ik zal mijn mentor eens navragen. Ik weet alleen dat iedere student van mijn opleiding hetzelfde verplichte vak heeft (van 12 punten). Waarschijnlijk ook geen toets aangezien het groepswerk gezeur is.

Ook nog allemaal gelukkig nieuwjaar, ik heb de eerste paar uur er al op zitten, maar dat was echt te saai. Geneuzel over duurzame voedselverbouwing met veel niet-wetenschappelijk gekeuvel en geen vaststaande uitkomsten over hoe duurzaam iets is, maar de conclusie dat het puur afhangt van welke definitie men hanteert.

Tentamens wel allebei gehaald, dus ik ben blij. Begin februari een weekje vrij (helaas net niet met de carnaval :P)

De andere mensen hier hun tentamens gehaald?
Deed jij nou master levensmiddelen? En ga je dan het 12punts vak: PDQ-60312 Product and Process Design doen?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:01:12 #212
66083 Platina
78th Element
pi_121307347
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:21 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Deed jij nou master levensmiddelen? En ga je dan het 12punts vak: PDQ-60312 Product and Process Design doen?
2x ja :Y

Als je lief blijft doen mag je bij mij in het groepje ;) :P
pi_121308386
Dat vak was bij ons vorig jaar 8 weken kei, maar dan ook kei en keihard doorwerken. In de 9e week was het voornamelijk dingen afronden. Verslag afmaken, een minisymposium op woensdag of donderdag (presentaties van alle groepjes waarna door zowel studenten en docenten de 3 besten gekozen werden die een bonuspunt kregen).

Op vrijdag een beoordelingsgesprek met je begeleiders en vakantie (als je geen hertentamens hebt ;)).
pi_121317616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:01 schreef Platina het volgende:

[..]

2x ja :Y

Als je lief blijft doen mag je bij mij in het groepje ;) :P
Haha maar wíl ik dat ook? :+ Welk vak doe je nu eigenlijk?

En Jappas lult, het was niet echt hard werken..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:04:04 #215
66083 Platina
78th Element
pi_121319779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:13 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Haha maar wíl ik dat ook? :+ Welk vak doe je nu eigenlijk?

En Jappas lult, het was niet echt hard werken..
Sustainable Food Processing oid. Niet echt mijn ding ondanks dat het 1 van mijn twee verplichte vakken is. Maar volgens mij wel makkelijk.

Jij dan? Hoe weet je trouwens dat jappas lult, jij moet dat vak toch ook nog doen.
pi_121345001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Sustainable Food Processing oid. Niet echt mijn ding ondanks dat het 1 van mijn twee verplichte vakken is. Maar volgens mij wel makkelijk.

Jij dan? Hoe weet je trouwens dat jappas lult, jij moet dat vak toch ook nog doen.
Ik lul inderdaad maar een beetje ;). Met een beetje fatsoenlijk plannen ben je er net zo druk mee als je zelf wil met als voordeel dat je vrij flexibel bent. Bij ons in het groepje hadden we afgesproken vrij veel aanwezig te zijn en dingen te overleggen, maar sommige groepjes hebben ook gelijk taken opgedeeld en kwamen veel minder samen.

Je hebt overigens weinig keuze wie er in je groepje mag hoor :P.

Die werden (bij ons in ieder geval) ingedeeld, juist om ook spreiding te krijgen en met verschillende mensen samen te (leren) werken en ideeën vanuit allerlei nationaliteiten te krijgen. We hadden in ons groepje bijvoorbeeld 2 Chinezen, 1 Mexicaanse, 1 Duitse, 1 Roemeen en 3 Nederlanders.

[ Bericht 3% gewijzigd door jappas op 09-01-2013 11:06:23 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:02:29 #217
66083 Platina
78th Element
pi_121349078
Ah vrijheid gelukkig. Ik vind het wel een groot 'groepje' hoor, 8 mensen maarliefst. Op de HAS kwamen niet verder dan 4 en dan had je er altijd één bijzitten die niks deed.
pi_121349219
Dat was het inderdaad ook best wel ja, vandaar dat we al redelijk bijtijds dingen hebben opgesplitst. In ieder geval in twee groepjes, ene meer richting verpakking; marketing en aanverwante zaken en een meer richting de technische kant van het product zelf.

En mensen die weinig doen die heb je helaas altijd ja, hadden wij hier ook wel bij zitten toen. Niks aan te doen ;).
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:22:51 #219
66083 Platina
78th Element
pi_121385296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:06 schreef jappas het volgende:
Dat was het inderdaad ook best wel ja, vandaar dat we al redelijk bijtijds dingen hebben opgesplitst. In ieder geval in twee groepjes, ene meer richting verpakking; marketing en aanverwante zaken en een meer richting de technische kant van het product zelf.

En mensen die weinig doen die heb je helaas altijd ja, hadden wij hier ook wel bij zitten toen. Niks aan te doen ;).
Kon je die nietsnutten ook aanpakken? Als er iets is waar ik een hekel aan heb...
pi_121385398
Nouja, het was bij ons niet zo erg dat we er iets van gezegd hebben tegen begeleiders ofzo, maar het is soms wel duidelijk dat de ene wat minder doet dan de ander. Welke reden dat dan heeft (het echt niet snappen of laksheid) even daargelaten. Ik denk dat je er vooral flink bovenop moet gaan zitten als je het uit de hand ziet lopen.

Er zijn achteraf ook beoordelingen over je medegroepsleden, als hier een duidelijke tendens in merkbaar is denk ik dat ze daar wel rekening mee zullen houden in de beoordeling. Dat was in ieder geval voor een ander vak met veel groepswerk (waar ik in mijn vorige post mee in de war was) waar bij ons uiteindelijk iemand een lagere score heeft gekregen omdat iedereen hetzelfde over hem bleek te hebben gezegd. Dat we het idee hadden dat hij het niet snapte en ook weinig inzet toonde.
pi_121399125
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Platina het volgende:

[..]

Kon je die nietsnutten ook aanpakken? Als er iets is waar ik een hekel aan heb...
Zullen we toch samenwerken? Ik kan daar ook niet tegen :+
  maandag 14 januari 2013 @ 13:00:05 #222
66083 Platina
78th Element
pi_121542821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:04 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Zullen we toch samenwerken? Ik kan daar ook niet tegen :+
Nu ben ik zeker wel weer goed genoeg? }:|
50 euro en dan regel ik dat wel :P
pi_121565087
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:00 schreef Platina het volgende:

[..]

Nu ben ik zeker wel weer goed genoeg? }:|
50 euro en dan regel ik dat wel :P
Hm, als je er een 9 als eindcijfer voor me bijregelt ook
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2013 @ 17:20:53 #224
230491 Zith
pls tip
pi_121729221
Msc Thesis of the Year gewonnen.

:P
pi_121729688
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Zith het volgende:

Gefeliciteerd! Supervet!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:35:08 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_121729774
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Zith het volgende:

Gefeliciteerd :D
pi_121738557
Ik had een vraagje over het studentenleven in Wageningen.. Ik heb namelijk een studie gevonden die me wel wat lijkt in Wageningen alleen zijn er oook gewoon leuke studentenfeesten elke week? Hoe zit dat studentenleven daar in beetje in elkaar haha? Ik hoor het graag (:
  vrijdag 18 januari 2013 @ 22:11:15 #228
163216 bioloogje
pi_121743125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:59 schreef davidoff18 het volgende:
Ik had een vraagje over het studentenleven in Wageningen.. Ik heb namelijk een studie gevonden die me wel wat lijkt in Wageningen alleen zijn er oook gewoon leuke studentenfeesten elke week? Hoe zit dat studentenleven daar in beetje in elkaar haha? Ik hoor het graag (:
Ten eerste... altijd voor de studie kiezen, niet voor de leukste stad. een leuk studentenleven kun je overal hebben.

Maar voor het uitgaan moet je in Wageningen vooral bij de studentenverenigingen zijn. Deze organiseren regelmatig feesten, en die zijn ook toegankelijk als je geen lid bent van die vereniging.

Voor de rest heb je wel een hoop kroegen maar bij de meesten kun je dan niet echt uitgaan, maar meer gezellig een biertje drinken.

Maar mijn ervaring was altijd dat er overal een beetje lacherig gedaan werd over Wageningen, maar tot nu toe vind ik de meest gezellige studentenstad. Voornamelijk ook omdat er buiten het studentenleven niets te doen is in de stad, en de universiteit met de studenten een enorme invloed hebben op alles wat er gebeurt.
pi_121757078
Eens met bioloogje.. Over het algemeen is er elke donderdag wel een open feest van een vereniging waar je heen mag als niet lid (behalve in de zelfstudie- en tentamenweek).
pi_121831444
Wat ik me herinner van mijn eigen studententijd is, dat studenten uit andere steden ons zo gewoon vonden. Ik vond dat zelf wel een compliment.
Laatst zag ik een club studenten, die kennelijk een delegatie van een zusterclub uit een andere stad op bezoek had. De delegatie liep netjes in rok (of zo) en werd uitgeleide gedaan door hun Wageningse begeleider: in een gebleekte spijkerbroek en ontspannen met zijn handen in de zakken.

Maar verder ben ik het met bioloogje eens: het gaat om de studie. Daar kom je toch voor?
Huisvesting, studentenleven en kroegbezoek kun je overal wel vinden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:09:56 #231
66083 Platina
78th Element
pi_121897321
Pffff, ik volg deze periode 'Sustainability in Food Chains'. Het is voor het eerst dat dit als Mastervak gegeven wordt maar wat een simpel vak is dat zeg. We hebben misschien 1,5 week les gehad en nu zijn we bezig met een project van 6 dagen. Moeten we een yoghurt product verzinnen en hier een sustainability assesment van maken.
Natuurlijk lukt dit voor geen meter omdat de tijd veels te kort is en je nergens fatsoenlijke gegevens kunt vinden. De opdracht is bovendien ontzettend vaag geformuleerd en niemand weet precies wat we moeten doen. Tel daarbij op dat ik samen met een indier en een chinees moet samenwerken die ook niet vooraan gestaan hebben, dan weet je dat de ellende compleet is.
Nog even doorbijten en dan maar hopen op een 5.5 zodat ik deze onzin niet nog eens hoef mee te maken.

Zo, dat lucht op :P En beschouw het maar als een tip: kies dat vak niet :P
pi_121935713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:09 schreef Platina het volgende:
Pffff, ik volg deze periode 'Sustainability in Food Chains'. Het is voor het eerst dat dit als Mastervak gegeven wordt maar wat een simpel vak is dat zeg. We hebben misschien 1,5 week les gehad en nu zijn we bezig met een project van 6 dagen. Moeten we een yoghurt product verzinnen en hier een sustainability assesment van maken.
Natuurlijk lukt dit voor geen meter omdat de tijd veels te kort is en je nergens fatsoenlijke gegevens kunt vinden. De opdracht is bovendien ontzettend vaag geformuleerd en niemand weet precies wat we moeten doen. Tel daarbij op dat ik samen met een indier en een chinees moet samenwerken die ook niet vooraan gestaan hebben, dan weet je dat de ellende compleet is.
Nog even doorbijten en dan maar hopen op een 5.5 zodat ik deze onzin niet nog eens hoef mee te maken.

Zo, dat lucht op :P En beschouw het maar als een tip: kies dat vak niet :P
Dat had ik van te voren al bedacht, maar succes nog even ;). Ik heb Advanced Molecular Gastronomy gekozen en ben gisteren in een Michelin ster restaurant geweest voor de studie, lekker gegeten daar. Vanochtend een ijsworkshop. Vervelend vervelend..
  woensdag 23 januari 2013 @ 18:03:10 #233
66083 Platina
78th Element
pi_121946602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:01 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat had ik van te voren al bedacht, maar succes nog even ;). Ik heb Advanced Molecular Gastronomy gekozen en ben gisteren in een Michelin ster restaurant geweest voor de studie, lekker gegeten daar. Vanochtend een ijsworkshop. Vervelend vervelend..
Ja dat doet een vriendin van mij nu ook. Het leven kan zo oneerlijk zijn :(
pi_121947680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:03 schreef Platina het volgende:

[..]

Ja dat doet een vriendin van mij nu ook. Het leven kan zo oneerlijk zijn :(
Het draait allemaal om de goede keuzes maken ;)
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2013 @ 19:00:01 #235
230491 Zith
pls tip
pi_121948928
Allemaal meisjesvakken. Echt mannen doen een cursus varkensslachten.
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:10:20 #236
66083 Platina
78th Element
pi_121949319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:30 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Het draait allemaal om de goede keuzes maken ;)
mjah, verplicht vak dus dan is t lastig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122167719
Lekker studeren *O*
pi_122171629
Hoi jongens! Ik ga volgend jaar, als ik dan tenminste slaag, ook in Wageningen Bedrijfs- en consumentenwetenschappen studeren. Ik had een vraagje over het inschrijven voor een kamer. Ik heb mij namelijk op 1 januari om half 1 's nachts (onder het genot van een glaasje champagne ;)) ingeschreven bij Idealis omdat dit op de meeloopdag aanbevolen werd. Betekent dit dan dat ik wanneer ik mij inschrijf voor een kamer, ook als dit pas na de uitslag van mijn examen is, voorrang heb op mensen die zich later hebben ingeschreven dan ik?
pi_122172203
Ja, je hebt voorrang op de mensen die later ingeschreven hebben bij idealis. Of je in september al een kamer hebt is alleen nog niet zeker.
  maandag 28 januari 2013 @ 17:55:39 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_122172508
Volgens mij komt het wel goed , ik heb mezelf ook meteen ingeschreven en had al meteen een kamer :) Maar ligt er ook aan of je nog eisen hebt qua kamer.
pi_122173182
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:55 schreef Momo... het volgende:
Volgens mij komt het wel goed , ik heb mezelf ook meteen ingeschreven en had al meteen een kamer :) Maar ligt er ook aan of je nog eisen hebt qua kamer.
Nouja, als ik mensen zo hoor is het de laatste jaren wel wat extremer..
pi_122193700
Ik had me de volgende ochtend erg vroeg ingeschreven en had ook niet op 1 september een kamer
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:50:57 #243
66083 Platina
78th Element
pi_122372281
Ik 3 januari en daarmee was ik al te laat :P

Kennissen van mij om 1 over 12 en die hadden wel een kamer.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:19:44 #244
163216 bioloogje
pi_122373000
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:55 schreef Momo... het volgende:
Wanneer was dat?

Toen ik kwam studeren in 2005 had ik ook meteen een kamer. Maar toen stonden er ook gewoon een aantal maanden meerdere kamers op een gang leeg.
pi_122845081
Wat is het stil in dit topic!....
Profiel opgeheven.
pi_122846066
Jup
pi_122847154
iedereen is druk?
  zondag 17 februari 2013 @ 18:25:48 #248
66083 Platina
78th Element
pi_122998289
Ja, maar niet met school :P
pi_123042748
:O
pi_123134023
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:25 schreef Platina het volgende:
Ja, maar niet met school :P
Druk met niet-studie-dingen? Periode 3 en 4 zijn altijd nogal hectisch. Net als je een beetje lekker begonnen bent met het doornemen van je literatuur staat de tentamenweek alweer voor de deur 8)7 Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
pi_123149724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:47 schreef Sodium het volgende:

[..]

Druk met niet-studie-dingen? Periode 3 en 4 zijn altijd nogal hectisch. Net als je een beetje lekker begonnen bent met het doornemen van je literatuur staat de tentamenweek alweer voor de deur 8)7 Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
Periode 3 heb ik het makkelijkste vak ooit gehad: "Sustainability in Food Chains", serieus als je makkelijk punten wilt scoren moet je dat doen. Nu heb ik een wat pittiger vak maar het is voornamelijk rekenen. Ik hoef bijna nooit literatuur door te nemen :)
pi_123155210
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 07:51 schreef Platina het volgende:

[..]

Periode 3 heb ik het makkelijkste vak ooit gehad: "Sustainability in Food Chains", serieus als je makkelijk punten wilt scoren moet je dat doen. Nu heb ik een wat pittiger vak maar het is voornamelijk rekenen. Ik hoef bijna nooit literatuur door te nemen :)
Haha, was het zo erg? Was het een vrije keuze of een verplicht vak? Wel jammer dat het niet heel uitdagend was, al is het soms ook wel even lekker om een vak te volgen wat relatief eenvoudig is...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:50:20 #253
66083 Platina
78th Element
pi_123242312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Sodium het volgende:

[..]

Haha, was het zo erg? Was het een vrije keuze of een verplicht vak? Wel jammer dat het niet heel uitdagend was, al is het soms ook wel even lekker om een vak te volgen wat relatief eenvoudig is...
Ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat is kennelijk niet gelukt.

Het is een verplicht vak en ik was dan ook erg teleurgesteld door de inhoud ervan. Ik heb een gesprek gehad met de docent en hem dit ook duidelijk gemaakt, hij snapte mijn kritiek wel (had hij van meer mensen gehoord) maar het komt ook deels doordat dit pas het eerste jaar is dat dit vak als mastervak gegeven wordt.
Een relatief makkelijk vak is natuurlijk wel leuk maar zeker omdat het een verplicht vak in mijn profiel is had ik meer verwacht :)
pi_123269502
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:50 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat is kennelijk niet gelukt.

Het is een verplicht vak en ik was dan ook erg teleurgesteld door de inhoud ervan. Ik heb een gesprek gehad met de docent en hem dit ook duidelijk gemaakt, hij snapte mijn kritiek wel (had hij van meer mensen gehoord) maar het komt ook deels doordat dit pas het eerste jaar is dat dit vak als mastervak gegeven wordt.
Een relatief makkelijk vak is natuurlijk wel leuk maar zeker omdat het een verplicht vak in mijn profiel is had ik meer verwacht :)
Hmm, dan kan ik mij voorstellen dat je er meer van verwacht. Over het algemeen vind ik het niveau van de MSc-vakken voldoende uitdagend. Slechts eenmaal bleef ik zelf ook achter met een 'is dit alles?'-gevoel. Volgens mij ook een verplicht vak. Maar aan de andere kant: het was ook wel even fijn om een periode niet voluit te moeten gaan.
Wel goed overigens dat je de docent feedback gegeven hebt. Meestal kunnen ze het erg waarderen wanneer studenten actief meedenken over de kwaliteit van het onderwijs.
pi_123269653
Was mijn verplichte vak van deze periode maar wat minder uitdagend.. }:|
  zondag 24 februari 2013 @ 13:11:49 #256
66083 Platina
78th Element
pi_123272386
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:56 schreef Reflectionne het volgende:
Was mijn verplichte vak van deze periode maar wat minder uitdagend.. }:|
Advanced Food Chemistry?

Iedereen hier het porno verhaal van de gastdocent ook meegekregen?
pi_123334234
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:11 schreef Platina het volgende:

[..]

Advanced Food Chemistry?

Iedereen hier het porno verhaal van de gastdocent ook meegekregen?
De pornprof http://www.nu.nl/opmerkel(...)t-porno-college.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Reflectionne op 26-02-2013 17:49:35 ]
  maandag 4 maart 2013 @ 19:00:51 #258
66083 Platina
78th Element
pi_123627088
Was ook al in Duitsland in het nieuws werd mij verteld.

Iedereen druk aan het leren? Ik ben er vandaag niet aan toe gekomen, ik was te druk met mijn TV-series bij te werken :P
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:46:49 #259
66083 Platina
78th Element
pi_123762129
Niemand hier? -O-

Ik ben op zoek naar de reader van BPE-32803 Microalgae Biotechnology. Kan iemand mij daar misschien aan helpen?
pi_123770515
Damn, het niveau van FNP is weer een dieptepunt gezakt.
Om te janken die leerstoelgroep. Ik heb nog geen enkel goed FNP vak gehad, maar een vak waarbij geen enkele gegeven oefen-opgave foutloos is (de opgave zelf dus) en het tentamen dermate veel fouten bevatte dat het bijna niet te maken was (in een vraag waarbij we een balans moesten opstellen stonden 7 grote fouten in, was ruim een kwart van het tentamen, andere opgaven zaten allemaal kleine fouten in).
Tijd om eens een klacht in te dienen over die hele leerstoelgroep, van geen enkel vak had ik (en met mij veel meer) het idee dat het een goed van universitair niveau is.
  donderdag 7 maart 2013 @ 23:03:10 #261
66083 Platina
78th Element
pi_123771485
Wat is FNP?
Wel ernstig als er veel fouten zitten in het daadwerkelijke tentamen, ik vind het al strontvervelend als dat in een oefententamen is.
pi_123773738
Forest and Nature Policy

Ik snap best dat er een foutje in een tentamen kan komen. Echter zo veel fouten dat je de helft van de balans maar moest gokken, sorry maar daar wordt ik echt niet blij van. En het ergste is nog wel dat ik het zag aankomen. Daarom had ik een mailtje gestuurd met daarin alle fouten van het proeftentamen, in de hoop dat ze wat beter zou opletten met het echte tentamen. Niet dus...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:23:55 #263
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_123781126
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:49 schreef dralion13 het volgende:
Damn, het niveau van FNP is weer een dieptepunt gezakt.
Om te janken die leerstoelgroep. Ik heb nog geen enkel goed FNP vak gehad, maar een vak waarbij geen enkele gegeven oefen-opgave foutloos is (de opgave zelf dus) en het tentamen dermate veel fouten bevatte dat het bijna niet te maken was (in een vraag waarbij we een balans moesten opstellen stonden 7 grote fouten in, was ruim een kwart van het tentamen, andere opgaven zaten allemaal kleine fouten in).
Tijd om eens een klacht in te dienen over die hele leerstoelgroep, van geen enkel vak had ik (en met mij veel meer) het idee dat het een goed van universitair niveau is.
niet fokken op mijn leerstoelgroep :(
maar de bsc vakken van de leerstoelgroep zijn inderdaad om te janken. Maar het is ook heel moeilijk om alle onderwerpen te behandelen zonder er veel op in te gaan, want dat kost te veel tijd.
Daarnaast zijn er een boel leuke policy onderwerpen, maar die worden vaak niet behandeld in de les.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:59:20 #264
66083 Platina
78th Element
pi_124289146
Pfff, volg momenteel Bioreactor Design. Pittig vakje, dat was de afgelopen periode wel anders. Eindelijk eens wat uitdaging :)
pi_124299087
Hoi,

ik ga binnenkort wss wonen in het studentencomplex/flat Asserpark, is dat een beetje te doen?
pi_124331325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:06 schreef Tyron het volgende:
Hoi,

ik ga binnenkort wss wonen in het studentencomplex/flat Asserpark, is dat een beetje te doen?
Is volledig afhankelijk van de afdeling waar je terecht komt. Je hebt sociale afdelingen waar men een aantal avonden per week samen eet/ activiteiten onderneemt en je hebt afdelingen waar totaal geen sociale cohesie bestaat en men te beroerd is om de vuilniszak van de algemene vuilnisbak te vervangen wanneer deze vol is. Ga gewoon een kijkje nemen op de afdeling, klop op een paar deuren en vraag hen die de deur openen naar het 'afdelingsklimaat'. Dan weet je snel genoeg of de afdeling bij je past of niet. Succes!
pi_124343549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:59 schreef Platina het volgende:
Pfff, volg momenteel Bioreactor Design. Pittig vakje, dat was de afgelopen periode wel anders. Eindelijk eens wat uitdaging :)
Ha, dat vak heb ik vorig jaar ook gevolgd. Is inderdaad een erg pittig vak! Ik heb het nog steeds niet gehaald, ga het dit jaar maar weer eens proberen te herkansen.
pi_124348902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:09 schreef Sodium het volgende:

[..]

Is volledig afhankelijk van de afdeling waar je terecht komt. Je hebt sociale afdelingen waar men een aantal avonden per week samen eet/ activiteiten onderneemt en je hebt afdelingen waar totaal geen sociale cohesie bestaat en men te beroerd is om de vuilniszak van de algemene vuilnisbak te vervangen wanneer deze vol is. Ga gewoon een kijkje nemen op de afdeling, klop op een paar deuren en vraag hen die de deur openen naar het 'afdelingsklimaat'. Dan weet je snel genoeg of de afdeling bij je past of niet. Succes!
Nouja het is niet zo dat je uitgebreid de keus hebt, dus het wordt een kwestie van geluk. :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:36:59 #269
397906 HRF_Makkum
Look deep into nature and then
pi_124349222
Biotechnology Wageningen voor echte mannen! ( en dames natuurlijk ;) )
look deep into nature and then you will understand everything better (A. Einstein)
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:46:02 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_124349712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:30 schreef Tyron het volgende:

[..]

Nouja het is niet zo dat je uitgebreid de keus hebt, dus het wordt een kwestie van geluk. :P
De meeste mensen op Asserpark zijn volgens mij wel tevreden. Je hebt natuurlijk altijd wel mensen op de gang die je aardig vindt en mensen die je niks vindt.
pi_124349872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Momo... het volgende:

[..]

De meeste mensen op Asserpark zijn volgens mij wel tevreden. Je hebt natuurlijk altijd wel mensen op de gang die je aardig vindt en mensen die je niks vindt.
Asserpark wordt het al niet, aangezien ik rangnummer 4 was oid, dus nu maar gereageerd op Dijkgraaf (via Idealis) en daar ben ik rangnummer 1. Dus dat moet goed komen, heb dan een eigen wastafel. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyron op 21-03-2013 20:59:21 ]
pi_124360686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Momo... het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met het internet (als je dat toevallig weet) is dat gratis?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:48:12 #273
66083 Platina
78th Element
pi_124363671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:30 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Ha, dat vak heb ik vorig jaar ook gevolgd. Is inderdaad een erg pittig vak! Ik heb het nog steeds niet gehaald, ga het dit jaar maar weer eens proberen te herkansen.
Doe je ook de lessen weer? Wat ik van heb horen zeggen is het bijna niet te doen om het een jaar later te herkansen zonder het vak wederom te volgen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:49:18 #274
66083 Platina
78th Element
pi_124363684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef Tyron het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met het internet (als je dat toevallig weet) is dat gratis?
Gratis via de WUR. Dus je mag eigenlijk geen porno kijken :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:50:38 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_124364354
Ze hebben mij er eens een week af gegooid omdat ik via de piratenbaai wat series had gedownload :')
pi_124365113
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 07:49 schreef Platina het volgende:

[..]

Gratis via de WUR. Dus je mag eigenlijk geen porno kijken :P
Ik studeer niet aan het WUR, is het dan alsnog beschikbaar? Ik las namelijk ergens op Idealis dat je van het WUR inlogcodes krijgt oid
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:55:43 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_124365585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik studeer niet aan het WUR, is het dan alsnog beschikbaar? Ik las namelijk ergens op Idealis dat je van het WUR inlogcodes krijgt oid
Je moet alleen in de wurshop een kabel kopen, verder hoef je niks te doen. Geen inlogcodes ofzo.
pi_124365694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef Momo... het volgende:

[..]

Je moet alleen in de wurshop een kabel kopen, verder hoef je niks te doen. Geen inlogcodes ofzo.
Oh gelukkig, apart dat ze op de site van Idealis zeiden van wel. Ja over die kabel las ik, denk dat ik hem alvast via internet bestel. :P
pi_124365857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:50 schreef Momo... het volgende:
Ze hebben mij er eens een week af gegooid omdat ik via de piratenbaai wat series had gedownload :')
waarschijnlijk eerder omdat je nog aan het uploaden was ;)
downloaden op zich is niet strafbaar..
pi_124368385
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef Momo... het volgende:

[..]

Een andere kabel werkt prima. Zonde van het geld om een overpriced wur-kabel te kopen terwijl je voor nog geen kwart van de prijs een prima kabel kan kopen.
pi_124368604
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:48 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Een andere kabel werkt prima. Zonde van het geld om een overpriced wur-kabel te kopen terwijl je voor nog geen kwart van de prijs een prima kabel kan kopen.
Bedoel je dat je met een normale kabel ook goed zit?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyron op 22-03-2013 12:03:59 ]
pi_124368911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:55 schreef Tyron het volgende:

[..]

gewoon iedere internetkabel werkt, geloof ik :)
pi_124368979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:06 schreef maen het volgende:

[..]

gewoon iedere internetkabel werkt, geloof ik :)
Hoezo willen ze dan dat je die 'gigaspeed xl7' kabel haalt? :P

Nouja ik heb dus de kamer, alleen het huisnummer is een X? Even over mailen of bellen. Heb voor 26 maart 23.59 om het aanbod te accepteren of te weigeren.
pi_124369317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:55 schreef Tyron het volgende:

[..]

Gaat prima met mij.
Ik heb wel begrepen dat je, als je geen wur-kabel gebruikt bij problemen zelf de kosten moet betalen.
Dus als er problemen zijn gewoon eerst een kabel kopen en dan pas een mannetje laten komen om de problemen te fixen.
pi_124369351
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Gaat prima met mij.
Ik heb wel begrepen dat je, als je geen wur-kabel gebruikt bij problemen zelf de kosten moet betalen.
Dus als er problemen zijn gewoon eerst een kabel kopen en dan pas een mannetje laten komen om de problemen te fixen.
Wat voor problemen kan een andere kabel veroorzaken dan?
pi_124369367
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Gaat prima met mij.
Of de kabel van de buurman lenen ;)
Ging bij mij ook altijd prima inderdaad.
pi_124369575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:19 schreef Tyron het volgende:

[..]

Wat voor problemen kan een andere kabel veroorzaken dan?
geen idee
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:20 schreef maen het volgende:

[..]

Of de kabel van de buurman lenen ;)
Ging bij mij ook altijd prima inderdaad.
kan ook als je buren hebt die hem wel gekocht hebben. Hier zijn tot nu toe geen problemen geweest dus niemand heeft zo'n kabel.
pi_124370149
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef dralion13 het volgende:

[..]

geen idee

[..]

kan ook als je buren hebt die hem wel gekocht hebben. Hier zijn tot nu toe geen problemen geweest dus niemand heeft zo'n kabel.
Nou bedankt :) Internet is namelijk wel belangrijk natuurlijk :)

Zijn er trouwens veel mensen die er wonen maar niet studeren aan WUR?
pi_124370555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef Tyron het volgende:

[..]

Nou bedankt :) Internet is namelijk wel belangrijk natuurlijk :)

Zijn er trouwens veel mensen die er wonen maar niet studeren aan WUR?
Nee, volgens mij niet.
Wat ga jij doen dan? Je moet toch op de een of andere manier verbonden zijn, anders mag je niet bij Idealis wonen..
pi_124371165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:57 schreef maen het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet.
Wat ga jij doen dan? Je moet toch op de een of andere manier verbonden zijn, anders mag je niet bij Idealis wonen..
Ik volg gewoon een opleiding niv. 4 op het roc :D Maar heb een kamer nodig en in Ede zijn ze te duur.
pi_124375068
Een afdelingsgenoot van me studeerde ook niet aan de wur, hij studeerde aan de hogeschool in Ede. Kan dus best
pi_124375217
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:05 schreef dralion13 het volgende:
Een afdelingsgenoot van me studeerde ook niet aan de wur, hij studeerde aan de hogeschool in Ede. Kan dus best
En die had ook gewoon gratis internet van het WUR? :P
pi_124375973
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Tyron het volgende:

[..]

En die had ook gewoon gratis internet van het WUR? :P
ze halen heus niet ineens het kastje in de muur weg, hoor ;)
pi_124377041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:29 schreef maen het volgende:

[..]

ze halen heus niet ineens het kastje in de muur weg, hoor ;)
Haha oke.

Bedankt voor het beantwoorden voor mijn vragen iig :) Denk wel dat ik het aanbod accepteer. :)
pi_124377331
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Tyron het volgende:
ie had ook gewoon gratis internet van het
Dat weet ik niet zeker, hij heeft had volgens mij een ander internetabonnement, of in ieder geval een extra router want hij wilde draadloos internet. Ik zou voor de zekerheid even idealis vragen hoe het zit.
pi_124377479
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:01 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, hij heeft had volgens mij een ander internetabonnement, of in ieder geval een extra router want hij wilde draadloos internet. Ik zou voor de zekerheid even idealis vragen hoe het zit.
Hmm oke, vraag me af hoe dat te regelen is dan. Met Idealis kan ik maandag helaas pas contact opnemen.
pi_124377532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:05 schreef Tyron het volgende:

[..]

Hmm oke, vraag me af hoe dat te regelen is dan. Met Idealis kan ik maandag helaas pas contact opnemen.
Maandag is gelukkig nog op tijd. Ik weet niet precies hoe het geregeld moet worden. Die ganggenoot is dinsdag verhuist dus ik ben bang dat ik het ook niet kan vragen. (was de kamer van asserpark waar je op gereageerd had toevallig op 10A?)
pi_124377555
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Maandag is gelukkig nog op tijd. Ik weet niet precies hoe het geregeld moet worden. Die ganggenoot is dinsdag verhuist dus ik ben bang dat ik het ook niet kan vragen. (was de kamer van asserpark waar je op gereageerd had toevallig op 10A?)
Nee Asserpark is het uiteindelijk niet geworden, het is nu Dijkgraaf geworden op de 11e etage.

Jammer dat hij al weg is, het zou wel balen zijn als ik een eigen internetabbo moet afsluiten, dat duurt meestal ook 5/6 weken voordat je dan internet hebt + extra kosten. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door Tyron op 22-03-2013 16:15:36 ]
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:08:40 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_124381290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Tyron het volgende:

[..]

Nee Asserpark is het uiteindelijk niet geworden, het is nu Dijkgraaf geworden op de 11e etage.

Jammer dat hij al weg is, het zou wel balen zijn als ik een eigen internetabbo moet afsluiten, dat duurt meestal ook 5/6 weken voordat je dan internet hebt + extra kosten. :{
Je betaald dezelfde prijs als de rest waarom zou je dan geen recht hebben op internet?
Een tijdje terug was hier iemand op de gang die al 2/3 jaar klaar was met zijn studie en die had ook gewoon internet via WUR.
pi_124381836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:08 schreef Momo... het volgende:

[..]

Je betaald dezelfde prijs als de rest waarom zou je dan geen recht hebben op internet?
Een tijdje terug was hier iemand op de gang die al 2/3 jaar klaar was met zijn studie en die had ook gewoon internet via WUR.
Omdat de WUR zijn studenten ondersteunt met gratis internet ofzo?? Ja heb zelf ook geen idee hoor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')