Waren vrij snel op...quote:
Klopt. alleen chocolat macadamiaquote:Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
Ik heb ze vandaag gevonden! Er was maar 1 smaak toch?
In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.quote:Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
Ik heb ze vandaag gevonden! Er was maar 1 smaak toch?
Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)
Telefoonnummers/kan je gewoon langs/hoe laat?
Dat duurt nog wel erg langquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef dralion13 het volgende:
[..]
In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)
Telefoonnummers/kan je gewoon langs/hoe laat?
Problemen als in hoe? Slechte fiets verkocht? Ik ben daar inderdaad aangemeld, maar heb vandaag een nieuwe fiets nodig.. Ging naar de v. uvenweg om telefoonnummer op te schrijven toen een man me aansprak dat hij ook fietsen verkocht, hij woont aan de krokusstraat (iemand ervaring?). Ga vanavond terug met Jappas om die fiets te checken..quote:Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
werk jij bij de c1000?quote:Op woensdag 26 september 2012 00:28 schreef dralion13 het volgende:
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
Breetbikes is inderdaad duur.. Ik wil dat niet riskeren voor een fiets die binnen de korste keren weer voor de grond ligtquote:Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
Breedtbikes ben ik ook niet zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).quote:Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
Jaquote:
Cool, hou ons op de hoogte als er nieuwe smaken binnen komen in januari.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:51 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Breedtbikes ben ik ook zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).
[..]
Ja
Ah, de fietsendief!quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:05 schreef Momo... het volgende:
[..]
Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
Zoals gezegd: de fietsendief.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
WTF dat is echt slecht . Nouja mijn ervaring was goed so far ..quote:Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: de fietsendief.
Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.
Kortom: de fietsendief!
Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:42 schreef dralion13 het volgende:
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fietsquote:Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: de fietsendief.
Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.
Kortom: de fietsendief!
Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:20 schreef Mantel het volgende:
[..]
Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Ik stond erbij en was stomverbaasd. Had echt zo gauw geen antwoord. En heb me laten overbluffen. Toen nog wel.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:21 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets
Money money moneyquote:Op zaterdag 29 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekkerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:28 schreef Reflectionne het volgende:
Geruststellen? Dat is juist ongezellig!
Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
Dat zijn mooie cijfersquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker
Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goedquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:16 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dat zijn mooie cijfersIs het ook leuk?
Mooi! Goed om te horenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:20 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed
Zo voelt het ook weer. Ik ben eindelijk weer gemotiveerd! Dat is jaren geleden dat ik dat echt zo heb gevoeldquote:
Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leidenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:57 schreef Sodium het volgende:
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord.
hoi allen, trouwens.
Ahaa dat verklaartquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:
[..]
Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden
Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:
[..]
Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden
Nog niet nee.. heb tot januari maar 6 college'squote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:37 schreef Sodium het volgende:
[..]
Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:56 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ahaa dat verklaart. Gezellig dat je hier post
Wat zijn we goed aan het studeren zeg!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:06 schreef maen het volgende:
het is al dag 4 en er heeft zich nog niemand gemeld hier....
Dat blijkdt!quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:17 schreef Momo... het volgende:
Het komt niet echt binnen als ik aan het leren ben![]()
Ben veel te snel afgeleidt.
Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??quote:
Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??
Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:
[..]
Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:52 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..
Klopt, ze nemen ook veel op enzo. Samenwerken is 'handig' hoor.. "Do you understand?" "Yes yes yes" "Sure?" "Yes yes yes"quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:16 schreef Platina het volgende:
[..]
Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doen
Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:
[..]
Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.
Overigens begrijp ik dat van die Chinezen ook niet. We krijgen ze wel eens voor de toonbank met hun computers, maar sommigen zijn echt niet te verstaan. En wat me ook verbaast: ze fietsen soms zo langzaam dat ze bijna omvallen. En standaard op veel te kleine fietsen.
Nou zijn de meeste Chinezen ook kleiner dan wij en ze willen misschien niet zo diep vallen of beter met hun voeten bij de grond kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 08:27 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig..
Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:02 schreef Platina het volgende:
Zo eerste tentamen zit er op. Ging wel goed dus dat geeft hoop voor t volgende. Al heb ik 0,0 motivatie om nog iets te leren daarvoor.
WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.
Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef Platina het volgende:
[..]
WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.
Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.quote:
Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuwquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.
En als de stof saai is, is er dus niks nieuws aan.
Eens eensquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuw
Wel nieuw, maar toch saai.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Da´s bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat die gewoonweg niet in je interessegebied ligtgen. Stof is wel saai maar niet nieuw
En krijg je er geld voorquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef Platina het volgende:
Pfff. 8:30 tot 17:15 les. Kan ik net zo goed gaan werken, maak ik minder uren
Of je doet wat ik doe... Heb tot nu toe een weekje stage gelopen maar voor de rest alleen les gehad. Maar geen collegegeld en boeken betalen, en wel elke maand salaris vangenquote:
Je bent een man he? Ik ben al die jaren naar de knipturk op de Nude gegaan. Was erg betaalbaar (Hij is nu iets van 12 euro) en kan de klanten volgens mij wel gebruiken. Erg aardig en knipte mijn makkelijke kapsel altijd erg goed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef dralion13 het volgende:
Weet iemand een goede, niet al te dure kapper in Wageningen?
Er zit een kapper in de bevrijdingsstraat die volgens mij deze maand een actie heeft, knippen voor 7,50 ofzo. Maar de maand is bijna om, ik weet niet of het ook nog in november isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef dralion13 het volgende:
Een kapper tegenover Jeruzalem, vanaf Plein 5 mei rechts naar de Veerstraat, met je rug naar hotel de Wereld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef dralion13 het volgende:
Eerste ooit.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:57 schreef Platina het volgende:
8,7 voor mijn eerste tentamen op de WUR ooit![]()
Weinig kans dat ik dat ooit nog evenaar
Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallenquote:Op vrijdag 2 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eerste ooit.![]()
Godallemachtig, dat de inflatie van de overdreven trap al zo ver gegaan is.
Alsof eerste op zichzelf al niet genoeg zou zijn.
Overigens: wat is dat voor negatieve houding dat je nooit meer zult halen?
Blijkbaar ben je slim en/of goed opgeleid. Wat is daar mis mee?
Edit: ik geef toe: het journaal doet ijverig mee met de overdreven trap: de eerste ooit. Dus het lijkt gewoon Nederlands.
Dat is niet waar, het roept negativiteit op.quote:Op vrijdag 2 november 2012 07:44 schreef Platina het volgende:
[..]
Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen
En heb deze periode 2 lastige vakken met veel wiskunde, dat is andere koek dan de eerste periode.
Alsof je wat 40 jaar geleden gebeurde met de huidige situatie kan vergelijkenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.
Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
Dat kan ik, bevestigen. Dat wil zeggen: Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb dit vaker gehoord van meerdere mensen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
vak uit periode 1 kun je in periode 2 herkansen (dus in de tentamenweek in de periode die opvolgend is aan de periode waarin het vak wordt gegeven) of in de zomervakantie. Als het vak vaker wordt gegeven kan je het ook in de periode herkansen waarin het vak wordt gegeven.
Ligt dit niet ook aan de docenten en gemaakte afspraken voor dat specifieke vak? Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een vak gehad waar na drie tentamens (dus na de zomervakantie) een praktisch deel verviel wat er in de praktijk op neer kwam dat je dus het vak opnieuw moest volgen.quote:Er zit geloof ik wel een limiet aan het aantal herkansingen. Ik geloof iets van 5 keer ofzo voordat je het vak geheel opnieuw moet volgen.
Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hoi,
Heeft iemand misschien ervaring met de studie internationale ontwikkelingsstudies? Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in deze studie.
Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?
Ach, die zijn bevooroordeeldquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef ieniminimuis het volgende:
bezoek de opendag aanstaande 17 november dan kun je dit soort vragen stellen! Bij de info stand van de opleiding staan altijd studenten van de opleiding zelf die het beste kunnen vertellen hoe ze de opleiding vinden ed.
Whut!?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:39 schreef Reflectionne het volgende:
Humpf, berichtje van de docenten van een vak dat ze een tentamenvraag gaan skippen (1 van de 10) omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om alles na te kijken![]()
Van wat ik ervan weet is het niet een heel grote studie. (alleen wat bekenden die het doen) Zeg minder dan 50 eerste jaars. Man/vrouw lijkt mij een lichte voorkeur voor vrouwen te hebben maar er zijn ook wel mannen die het doen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.
Dat dacht ik ook.. eens nazoeken of dat wel mag, dat is toch geen reden om een vraag te skippen?quote:
Heel goed bezig! Gefeliciteerd voor alle 3quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:26 schreef Mantel het volgende:
Wauw eerste twee tentamens dik gehaald !?!![]()
![]()
En geslaagd voor motorrijbewijs deel 1
Met welk computerprogramma werk worstel je?quote:Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Platina het volgende:
Iemand hier die Modelling Dynamic Systems (BRD-20306) heeft gedaan en mij kan helpen met de computer exercises?
Matlab, snap er vrij weinig tot niks vanquote:Op woensdag 14 november 2012 20:16 schreef Sodium het volgende:
[..]
Met welk computerprogramma werk worstel je?
Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in benquote:Op woensdag 14 november 2012 21:27 schreef Platina het volgende:
[..]
Matlab, snap er vrij weinig tot niks van
De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijtenquote:Op donderdag 15 november 2012 07:31 schreef Sodium het volgende:
[..]
Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in ben![]()
Is er de mogelijkheid om tijdens de practica samen te werken? Misschien kun je bij iemand gaan zitten die intuïtief het programma wat beter aanvoelt en dan alle stappen stuk voor stuk uitschrijven. Als je vervolgens later die stappen nog een keertje zelfstandig herhaalt, begin je wellicht patronen te herkennen (van welke informatie je waar moet invoeren etc). Het kost wat extra tijd, maar je leert er wel het meest van. Daarnaast zou ik ook even bij de docent aangeven dat de practica je een beetje ontgaan. Desnoods vraag je hem/haar of jullie samen een uurtje 'de basis' van Matlab kunnen doorlopen. Het is echt niet uitzonderlijk dat je hierover struikelt; het leren programmeren met Matlab is mijns inziens als het leren van een nieuwe taal. Maar als de basis eenmaal goed is, komt de rest (hopelijk) vrij snel.
Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!quote:Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:
[..]
De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch
Ja maakt nietsquote:Op donderdag 15 november 2012 19:57 schreef Sodium het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!
...en excuses dat ik je niet verder kan helpen, natuurlijk![]()
Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?quote:Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:
[..]
De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch
Jup. En dan heb ik nog geluk dat ik in de kleine van de 2 groepen zat. We hebben in totaal 4 uur ervoor, maar de eerste 2 uur zijn ze enkel bezig met de huiswerkopgaven na te kijken dus dat schiet niet echt op.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?
Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?quote:Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Platina het volgende:
[..]
Ja maakt niets
Het is inderdaad doorbijten, maar het moet helaas ook af want anders wordt het volgend jaar inhalen. En daar heb ik weinig zin in.
Ik heb vandaag trouwens thesismarkt gehad, wat is de ervaring van de mensen hier. Snel een thesis onderwerp zoeken of kan het geen kwaad als ik er pas over 2 maanden een heb?
September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen?quote:Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?
Dat is inderdaad vaak het probleem. Niet zozeer het ontbreken van inhoudelijke wiskundekennis, maar het combineren van die kennis met het programmeren nekt velen. Maar als het goed is, moet dat met het verstrijken van de practica wel vlotter gaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Het grote probleem is gewoon dat Matlab programmeerkennis vraagt, en die ontbreekt bij de meeste mensen. Dan krijg je een foutmelding omdat iets een verkeerde naam of term heeft maar daar kom je zelf alleen met trial-and-error achter.
Oh, daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk, mijn onderwerp was niet zo populair dat ik er snel bij moest zijn, ik heb in juli het eerste contact gehad en ben in september begonnen.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef Platina het volgende:
[..]
September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen?
Wie weet!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:50 schreef Platina het volgende:
Bijna zelfstudieweek. Dan zal het hier wel storm lopen
dan meld ik mij ook maar...quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:17 schreef bioloogje het volgende:
Hoppa! Je ziet meteen wie er geen sociaal leven heeft!
Er zitten er hier al 2! En anders via de studievereniging denk ik.quote:Op zaterdag 1 december 2012 07:57 schreef Hurray het volgende:
Ik ben een facebook pagina voor levensmiddelentechnologie aan het opzetten voor de universiteit. Weten jullie hoe ik meer mensen kan bereiken? Want tot nu toe hebben alleen mijn vrienden geliked. https://www.facebook.com/levensmiddelentechnologie
En misschien posten in Wageningen studenten plaza facebook en Wageningen university facebook? Of vragen of het bestuur van NA het in de komende weekmail wil opnemen?quote:Op zaterdag 1 december 2012 09:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Er zitten er hier al 23! En anders via de studievereniging denk ik.
Ook cookie dough?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:23 schreef Platina het volgende:
Ik zag net weer Ben en Jerry's 4,5 literbakken bij de C1000. Ik hoop dat ze er nog in het magazijn hebben want veel stonden er niet meer in de koeling.
Ah balen..quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Baked Vermont en nog iets, geen Cookie Dough iig.
Oeps verwisseld. Baked Alaska en Vermonster waren het dan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:15 schreef dralion13 het volgende:
0Bakken waren op toen ik er was, kan de smaak niet terugvinden op de ben & jerry's website
Er is iets met baked (baked alaska, met witte chocola en marshmallows) en iets met vermont (The vermonster Maple Syrup roomijs met gekarameliseerde pecannoten en een swirl van karamel)
Ik ben dus benieuwd wat het is (die vermonster klinkt erg lekker)
Dan was ik er gewoon 1 bij je komen halenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:12 schreef Platina het volgende:
[..]
Als t Cookie Dough was geweest haddden die bakken nu allemaal hier gestaan :p
Dat ga ik wel doen als ik niet weg kom hier! Ik moet sinterklaas vieren en naar harmonie concert van Jappas.. Jullie zijn wel goede vervanging als ik hier vast zitquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef maen het volgende:
Dus blijft iedereen lekker in Wageningen dit weekend, en komen ze morgen allemaal naar de Junushoff!
haha leuk!quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:32 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dat ga ik wel doen als ik niet weg kom hier! Ik moet sinterklaas vieren en naar harmonie concert van Jappas.. Jullie zijn wel goede vervanging als ik hier vast zit
Toen jullie in het forum aan het spelen waren klonk het ook echt vetquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef maen het volgende:
[..]
haha leuk!
wordt heel gaaf! Zeker met al die China-voorbereidingen
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Toen jullie in het forum aan het spelen waren klonk het ook echt vet
Zeggen muzikanten dat niet altijd? Maar moet je een heel goed gehoor hebben om te horen dat het niet goed ging?quote:
haha nee hoor. Forumconcert is altijd een uitdaging omdat het zo'n groot open gebouw is. Dan klinkt het ineens heel anders. Maar ik denk inderdaad dat de meeste mensen het niet zouden horen of het goed of slecht gaatquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:39 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Zeggen muzikanten dat niet altijd? Maar moet je een heel goed gehoor hebben om te horen dat het niet goed ging?
Groningen is 100x mooier johquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:28 schreef dralion13 het volgende:
Ik moet wel naar Groningen, morgen sinterklaas vieren bij mijn ouders![]()
Daar zou ik niet te hard op rekenenquote:Op woensdag 12 december 2012 15:27 schreef bianconeri het volgende:
Lesstof zal grotendeels in samenwerking gedaan zijn. Tis wat
Klopt, maar ik zag op tegen de treinreis, die achteraf mee viel.quote:
Er is wel intensieve samenwerking hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 16:59 schreef Reflectionne het volgende:
Ik denk dat de enige overlap de emailadressen etc zijnSowieso niet de kwaliteit en in mijn geval inderdaad ook niet de stof
Blij dat ik daar klaar ben
![]()
Wat studeer je bianconeri?
Dus 101 keer zo mooi?quote:
Als wageningeninen een mooiheidsrating van 1,01 heeft...quote:
Ah balenquote:Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef Platina het volgende:
Heerlijk die tentamens waarbij het weer net allemaal even anders is dan je geoefend hebt. Daar gaat mijn geplande vakantieweek in februari
Nee. 100 keer mooier is een keer zo mooi plus 100 keer zo mooi, is dus 101 keer zo mooi.quote:Op maandag 17 december 2012 10:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Als wageningeninen een mooiheidsrating van 1,01 heeft...
Dus 1 x 100 = 101?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. 100 keer mooier is een keer zo mooi plus 100 keer zo mooi, is dus 101 keer zo mooi.
Veel gemaakte en uitermate hinderlijke fout.
Als jij 100 EUR verdient, en ik verdien twee keer zo veel als jij.. dan denk ik aan 200 EUR (2 keer 100), niet 300 EUR.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. 100 keer mooier is een keer zo mooi plus 100 keer zo mooi, is dus 101 keer zo mooi.
Veel gemaakte en uitermate hinderlijke fout.
Hoihoi,quote:
Je kunt je vanaf het begin van het kalenderjaar inschrijven. Ik heb mijzelf 3 januari ingeschreven voor dit schooljaar en sta nu ongeveer 3de op de wachtlijst. Dus je moet er snel bij zijn!quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ga na een paar jaar gewerkt te hebben weer aan een studie beginnen, en welja in het mooie Wageningen. Is er een beetje makkelijk aan een leuke kamer te komen?
En kees22 mag volgens mij weer eens hoofdrekenen leren
Bij idealis? Je hebt nog steeds geen kamer na een jaar?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:40 schreef Platina het volgende:
[..]
Je kunt je vanaf het begin van het kalenderjaar inschrijven. Ik heb mijzelf 3 januari ingeschreven voor dit schooljaar en sta nu ongeveer 3de op de wachtlijst. Dus je moet er snel bij zijn!
Welkom! Wat ga je studeren? Wat betreft kamers: nu is het volgens mij wel redelijk te doen (als in: met een beetje doorzoeken moet je op de particuliere markt misschien wel wat kunnen vinden wat niet helemaal aan je eisen voldoet, maar waarvandaan je door kunt stromen naar iets beters). Tussen juni en oktober is het erg lastig überhaupt iets te vinden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ga na een paar jaar gewerkt te hebben weer aan een studie beginnen, en welja in het mooie Wageningen. Is er een beetje makkelijk aan een leuke kamer te komen?
Tof te horen dat je er goed doorheen gekomen bent. Nu even dat tentamen inkoppen en dan alles snel vergeten (mits je niet van plan bent er iets mee te gaan doen)quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:40 schreef Platina het volgende:
[..]
Hoihoi,
Ja, met dank aan Molkoholic heb ik ze overleefd. Soms gewoon een halfuur gewacht om het na te laten kijken. In week 5 hadden we 2 practica en liepen ze rond met 2 man voor 30 man, dat schoot totaal niet op
Vrijdag tentamen, 1ste gedeelte snap ik, het 2de gedeelte is een stuk pittiger.
Ja, bij Idealis. Ik zit nu in onderhuur momenteel. Ik moet wel zeggen dat ik al 3x een aanbod heb afgewezen (als de nr 1 afwijst schuift het aanbod door naar de nr 2 enz.).quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:42 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Bij idealis? Je hebt nog steeds geen kamer na een jaar?
Dat is inderdaad de planning ja, wil er nooit meer wat mee te maken hebbenquote:Tof te horen dat je er goed doorheen gekomen bent. Nu even dat tentamen inkoppen en dan alles snel vergeten
Thanks!quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:45 schreef Sodium het volgende:
[..]
Welkom! Wat ga je studeren? Wat betreft kamers: nu is het volgens mij wel redelijk te doen (als in: met een beetje doorzoeken moet je op de particuliere markt misschien wel wat kunnen vinden wat niet helemaal aan je eisen voldoet, maar waarvandaan je door kunt stromen naar iets beters). Tussen juni en oktober is het erg lastig überhaupt iets te vinden.
Leukquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:52 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Thanks!Internationale ontwikkelingsstudies op de universiteit. Ik heb vrienden in Ede studeren, die houden ook een oogje in het zeil, maar ga mij binnenkort even rondkijken voor een kamer.
Nee, september. Eerst nog even wat doorsparen, maandje of 2 naar het buitenland, en dan maar weer een leren studeren.quote:
Ah OK. Geen idee. Ik weet dat er wel altijd mensen halverwege het jaar instromen (misschien zijn dat alleen Erasmus-studenten, bedenk ik mij nu). Je zou het even moeten navragen bij een van de studie-adviseurs...quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee, september. Eerst nog even wat doorsparen, maandje of 2 naar het buitenland, en dan maar weer een leren studeren.![]()
Je zou ook halverwege in kunnen stromen denk je, januari dus?
1 x 100 is in taal honderd keer zo (bijvoeglijk naamwoord) alsquote:
Ik zou er gewoon 2 weken vakantie van maken als ik jou wasquote:Op donderdag 20 december 2012 09:36 schreef ieniminimuis het volgende:
tot een uur of 12 nog ff doorwerken aan iets voor mijn scriptie. Dat opsturen naar mijn begeleider, dat gaan we morgenochtend bespreken. En dan minimaal 1 week vakantie.
Stress? Als in: "Heb ik het wel gehaald?"quote:Op donderdag 20 december 2012 09:39 schreef maen het volgende:
Ik heb al sinds gisteren vakantie![]()
En nu slaat de stress pas toe![]()
Succes nog allemaal!
Ja, dat ookquote:Op donderdag 20 december 2012 09:42 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon 2 weken vakantie van maken als ik jou was
[..]
Stress? Als in: "Heb ik het wel gehaald?"
Geniet alvast van je vakantie!
Oja! Maar wel supervet! Wanneer ga je precies weg?quote:Op donderdag 20 december 2012 09:51 schreef maen het volgende:
[..]
Ja, dat ook![]()
Maar er moet nog zoveel gebeuren voor we volgende week vertrekken.. Pff.
Jij ook fijne vakantie!
2e kerstdag heeeeeeeel vroegquote:Op donderdag 20 december 2012 09:55 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Oja! Maar wel supervet! Wanneer ga je precies weg?
Deed jij nou master levensmiddelen? En ga je dan het 12punts vak: PDQ-60312 Product and Process Design doen?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:48 schreef Platina het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties, ik zal mijn mentor eens navragen. Ik weet alleen dat iedere student van mijn opleiding hetzelfde verplichte vak heeft (van 12 punten). Waarschijnlijk ook geen toets aangezien het groepswerk gezeur is.
Ook nog allemaal gelukkig nieuwjaar, ik heb de eerste paar uur er al op zitten, maar dat was echt te saai. Geneuzel over duurzame voedselverbouwing met veel niet-wetenschappelijk gekeuvel en geen vaststaande uitkomsten over hoe duurzaam iets is, maar de conclusie dat het puur afhangt van welke definitie men hanteert.
Tentamens wel allebei gehaald, dus ik ben blij. Begin februari een weekje vrij (helaas net niet met de carnaval)
De andere mensen hier hun tentamens gehaald?
2x jaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:21 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Deed jij nou master levensmiddelen? En ga je dan het 12punts vak: PDQ-60312 Product and Process Design doen?
Haha maar wíl ik dat ook?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:01 schreef Platina het volgende:
[..]
2x ja![]()
Als je lief blijft doen mag je bij mij in het groepje![]()
Sustainable Food Processing oid. Niet echt mijn ding ondanks dat het 1 van mijn twee verplichte vakken is. Maar volgens mij wel makkelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:13 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Haha maar wíl ik dat ook?Welk vak doe je nu eigenlijk?
En Jappas lult, het was niet echt hard werken..
Ik lul inderdaad maar een beetjequote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Sustainable Food Processing oid. Niet echt mijn ding ondanks dat het 1 van mijn twee verplichte vakken is. Maar volgens mij wel makkelijk.
Jij dan? Hoe weet je trouwens dat jappas lult, jij moet dat vak toch ook nog doen.
Kon je die nietsnutten ook aanpakken? Als er iets is waar ik een hekel aan heb...quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:06 schreef jappas het volgende:
Dat was het inderdaad ook best wel ja, vandaar dat we al redelijk bijtijds dingen hebben opgesplitst. In ieder geval in twee groepjes, ene meer richting verpakking; marketing en aanverwante zaken en een meer richting de technische kant van het product zelf.
En mensen die weinig doen die heb je helaas altijd ja, hadden wij hier ook wel bij zitten toen. Niks aan te doen.
Zullen we toch samenwerken? Ik kan daar ook niet tegenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Platina het volgende:
[..]
Kon je die nietsnutten ook aanpakken? Als er iets is waar ik een hekel aan heb...
Nu ben ik zeker wel weer goed genoeg?quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:04 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Zullen we toch samenwerken? Ik kan daar ook niet tegen
Hm, als je er een 9 als eindcijfer voor me bijregelt ookquote:Op maandag 14 januari 2013 13:00 schreef Platina het volgende:
[..]
Nu ben ik zeker wel weer goed genoeg?![]()
50 euro en dan regel ik dat wel
Ten eerste... altijd voor de studie kiezen, niet voor de leukste stad. een leuk studentenleven kun je overal hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:59 schreef davidoff18 het volgende:
Ik had een vraagje over het studentenleven in Wageningen.. Ik heb namelijk een studie gevonden die me wel wat lijkt in Wageningen alleen zijn er oook gewoon leuke studentenfeesten elke week? Hoe zit dat studentenleven daar in beetje in elkaar haha? Ik hoor het graag (:
Dat had ik van te voren al bedacht, maar succes nog evenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:09 schreef Platina het volgende:
Pffff, ik volg deze periode 'Sustainability in Food Chains'. Het is voor het eerst dat dit als Mastervak gegeven wordt maar wat een simpel vak is dat zeg. We hebben misschien 1,5 week les gehad en nu zijn we bezig met een project van 6 dagen. Moeten we een yoghurt product verzinnen en hier een sustainability assesment van maken.
Natuurlijk lukt dit voor geen meter omdat de tijd veels te kort is en je nergens fatsoenlijke gegevens kunt vinden. De opdracht is bovendien ontzettend vaag geformuleerd en niemand weet precies wat we moeten doen. Tel daarbij op dat ik samen met een indier en een chinees moet samenwerken die ook niet vooraan gestaan hebben, dan weet je dat de ellende compleet is.
Nog even doorbijten en dan maar hopen op een 5.5 zodat ik deze onzin niet nog eens hoef mee te maken.
Zo, dat lucht opEn beschouw het maar als een tip: kies dat vak niet
Ja dat doet een vriendin van mij nu ook. Het leven kan zo oneerlijk zijnquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:01 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dat had ik van te voren al bedacht, maar succes nog even. Ik heb Advanced Molecular Gastronomy gekozen en ben gisteren in een Michelin ster restaurant geweest voor de studie, lekker gegeten daar. Vanochtend een ijsworkshop. Vervelend vervelend..
Het draait allemaal om de goede keuzes makenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:03 schreef Platina het volgende:
[..]
Ja dat doet een vriendin van mij nu ook. Het leven kan zo oneerlijk zijn
mjah, verplicht vak dus dan is t lastigquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:30 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Het draait allemaal om de goede keuzes maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, als ik mensen zo hoor is het de laatste jaren wel wat extremer..quote:Op maandag 28 januari 2013 17:55 schreef Momo... het volgende:
Volgens mij komt het wel goed , ik heb mezelf ook meteen ingeschreven en had al meteen een kamerMaar ligt er ook aan of je nog eisen hebt qua kamer.
Wanneer was dat?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:55 schreef Momo... het volgende:
Volgens mij komt het wel goed , ik heb mezelf ook meteen ingeschreven en had al meteen een kamerMaar ligt er ook aan of je nog eisen hebt qua kamer.
Druk met niet-studie-dingen? Periode 3 en 4 zijn altijd nogal hectisch. Net als je een beetje lekker begonnen bent met het doornemen van je literatuur staat de tentamenweek alweer voor de deurquote:
Periode 3 heb ik het makkelijkste vak ooit gehad: "Sustainability in Food Chains", serieus als je makkelijk punten wilt scoren moet je dat doen. Nu heb ik een wat pittiger vak maar het is voornamelijk rekenen. Ik hoef bijna nooit literatuur door te nemenquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:47 schreef Sodium het volgende:
[..]
Druk met niet-studie-dingen? Periode 3 en 4 zijn altijd nogal hectisch. Net als je een beetje lekker begonnen bent met het doornemen van je literatuur staat de tentamenweek alweer voor de deurOf ben ik de enige die dat zo ervaart?
Haha, was het zo erg? Was het een vrije keuze of een verplicht vak? Wel jammer dat het niet heel uitdagend was, al is het soms ook wel even lekker om een vak te volgen wat relatief eenvoudig is...quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:51 schreef Platina het volgende:
[..]
Periode 3 heb ik het makkelijkste vak ooit gehad: "Sustainability in Food Chains", serieus als je makkelijk punten wilt scoren moet je dat doen. Nu heb ik een wat pittiger vak maar het is voornamelijk rekenen. Ik hoef bijna nooit literatuur door te nemen
Ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat is kennelijk niet gelukt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:53 schreef Sodium het volgende:
[..]
Haha, was het zo erg? Was het een vrije keuze of een verplicht vak? Wel jammer dat het niet heel uitdagend was, al is het soms ook wel even lekker om een vak te volgen wat relatief eenvoudig is...
Hmm, dan kan ik mij voorstellen dat je er meer van verwacht. Over het algemeen vind ik het niveau van de MSc-vakken voldoende uitdagend. Slechts eenmaal bleef ik zelf ook achter met een 'is dit alles?'-gevoel. Volgens mij ook een verplicht vak. Maar aan de andere kant: het was ook wel even fijn om een periode niet voluit te moeten gaan.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat is kennelijk niet gelukt.
Het is een verplicht vak en ik was dan ook erg teleurgesteld door de inhoud ervan. Ik heb een gesprek gehad met de docent en hem dit ook duidelijk gemaakt, hij snapte mijn kritiek wel (had hij van meer mensen gehoord) maar het komt ook deels doordat dit pas het eerste jaar is dat dit vak als mastervak gegeven wordt.
Een relatief makkelijk vak is natuurlijk wel leuk maar zeker omdat het een verplicht vak in mijn profiel is had ik meer verwacht
Advanced Food Chemistry?quote:Op zondag 24 februari 2013 11:56 schreef Reflectionne het volgende:
Was mijn verplichte vak van deze periode maar wat minder uitdagend..
De pornprof http://www.nu.nl/opmerkel(...)t-porno-college.htmlquote:Op zondag 24 februari 2013 13:11 schreef Platina het volgende:
[..]
Advanced Food Chemistry?
Iedereen hier het porno verhaal van de gastdocent ook meegekregen?
niet fokken op mijn leerstoelgroepquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:49 schreef dralion13 het volgende:
Damn, het niveau van FNP is weer een dieptepunt gezakt.
Om te janken die leerstoelgroep. Ik heb nog geen enkel goed FNP vak gehad, maar een vak waarbij geen enkele gegeven oefen-opgave foutloos is (de opgave zelf dus) en het tentamen dermate veel fouten bevatte dat het bijna niet te maken was (in een vraag waarbij we een balans moesten opstellen stonden 7 grote fouten in, was ruim een kwart van het tentamen, andere opgaven zaten allemaal kleine fouten in).
Tijd om eens een klacht in te dienen over die hele leerstoelgroep, van geen enkel vak had ik (en met mij veel meer) het idee dat het een goed van universitair niveau is.
Is volledig afhankelijk van de afdeling waar je terecht komt. Je hebt sociale afdelingen waar men een aantal avonden per week samen eet/ activiteiten onderneemt en je hebt afdelingen waar totaal geen sociale cohesie bestaat en men te beroerd is om de vuilniszak van de algemene vuilnisbak te vervangen wanneer deze vol is. Ga gewoon een kijkje nemen op de afdeling, klop op een paar deuren en vraag hen die de deur openen naar het 'afdelingsklimaat'. Dan weet je snel genoeg of de afdeling bij je past of niet. Succes!quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:06 schreef Tyron het volgende:
Hoi,
ik ga binnenkort wss wonen in het studentencomplex/flat Asserpark, is dat een beetje te doen?
Ha, dat vak heb ik vorig jaar ook gevolgd. Is inderdaad een erg pittig vak! Ik heb het nog steeds niet gehaald, ga het dit jaar maar weer eens proberen te herkansen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:59 schreef Platina het volgende:
Pfff, volg momenteel Bioreactor Design. Pittig vakje, dat was de afgelopen periode wel anders. Eindelijk eens wat uitdaging
Nouja het is niet zo dat je uitgebreid de keus hebt, dus het wordt een kwestie van geluk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:09 schreef Sodium het volgende:
[..]
Is volledig afhankelijk van de afdeling waar je terecht komt. Je hebt sociale afdelingen waar men een aantal avonden per week samen eet/ activiteiten onderneemt en je hebt afdelingen waar totaal geen sociale cohesie bestaat en men te beroerd is om de vuilniszak van de algemene vuilnisbak te vervangen wanneer deze vol is. Ga gewoon een kijkje nemen op de afdeling, klop op een paar deuren en vraag hen die de deur openen naar het 'afdelingsklimaat'. Dan weet je snel genoeg of de afdeling bij je past of niet. Succes!
De meeste mensen op Asserpark zijn volgens mij wel tevreden. Je hebt natuurlijk altijd wel mensen op de gang die je aardig vindt en mensen die je niks vindt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nouja het is niet zo dat je uitgebreid de keus hebt, dus het wordt een kwestie van geluk.
Asserpark wordt het al niet, aangezien ik rangnummer 4 was oid, dus nu maar gereageerd op Dijkgraaf (via Idealis) en daar ben ik rangnummer 1. Dus dat moet goed komen, heb dan een eigen wastafel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Momo... het volgende:
[..]
De meeste mensen op Asserpark zijn volgens mij wel tevreden. Je hebt natuurlijk altijd wel mensen op de gang die je aardig vindt en mensen die je niks vindt.
Hoe zit het eigenlijk met het internet (als je dat toevallig weet) is dat gratis?quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:46 schreef Momo... het volgende:
[..]
De meeste mensen op Asserpark zijn volgens mij wel tevreden. Je hebt natuurlijk altijd wel mensen op de gang die je aardig vindt en mensen die je niks vindt.
Doe je ook de lessen weer? Wat ik van heb horen zeggen is het bijna niet te doen om het een jaar later te herkansen zonder het vak wederom te volgen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:30 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Ha, dat vak heb ik vorig jaar ook gevolgd. Is inderdaad een erg pittig vak! Ik heb het nog steeds niet gehaald, ga het dit jaar maar weer eens proberen te herkansen.
Gratis via de WUR. Dus je mag eigenlijk geen porno kijkenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met het internet (als je dat toevallig weet) is dat gratis?
Ik studeer niet aan het WUR, is het dan alsnog beschikbaar? Ik las namelijk ergens op Idealis dat je van het WUR inlogcodes krijgt oidquote:Op vrijdag 22 maart 2013 07:49 schreef Platina het volgende:
[..]
Gratis via de WUR. Dus je mag eigenlijk geen porno kijken![]()
Je moet alleen in de wurshop een kabel kopen, verder hoef je niks te doen. Geen inlogcodes ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik studeer niet aan het WUR, is het dan alsnog beschikbaar? Ik las namelijk ergens op Idealis dat je van het WUR inlogcodes krijgt oid
Oh gelukkig, apart dat ze op de site van Idealis zeiden van wel. Ja over die kabel las ik, denk dat ik hem alvast via internet bestel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je moet alleen in de wurshop een kabel kopen, verder hoef je niks te doen. Geen inlogcodes ofzo.
waarschijnlijk eerder omdat je nog aan het uploaden wasquote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:50 schreef Momo... het volgende:
Ze hebben mij er eens een week af gegooid omdat ik via de piratenbaai wat series had gedownload
Een andere kabel werkt prima. Zonde van het geld om een overpriced wur-kabel te kopen terwijl je voor nog geen kwart van de prijs een prima kabel kan kopen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je moet alleen in de wurshop een kabel kopen, verder hoef je niks te doen. Geen inlogcodes ofzo.
Bedoel je dat je met een normale kabel ook goed zit?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:48 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Een andere kabel werkt prima. Zonde van het geld om een overpriced wur-kabel te kopen terwijl je voor nog geen kwart van de prijs een prima kabel kan kopen.
gewoon iedere internetkabel werkt, geloof ikquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bedoel je dat je met een normale kabel ook goed zit?
Hoezo willen ze dan dat je die 'gigaspeed xl7' kabel haalt?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:06 schreef maen het volgende:
[..]
gewoon iedere internetkabel werkt, geloof ik
Gaat prima met mij.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bedoel je dat je met een normale kabel ook goed zit?
Wat voor problemen kan een andere kabel veroorzaken dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Gaat prima met mij.
Ik heb wel begrepen dat je, als je geen wur-kabel gebruikt bij problemen zelf de kosten moet betalen.
Dus als er problemen zijn gewoon eerst een kabel kopen en dan pas een mannetje laten komen om de problemen te fixen.
Of de kabel van de buurman lenenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Gaat prima met mij.
Ik heb wel begrepen dat je, als je geen wur-kabel gebruikt bij problemen zelf de kosten moet betalen.
Dus als er problemen zijn gewoon eerst een kabel kopen en dan pas een mannetje laten komen om de problemen te fixen.
geen ideequote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wat voor problemen kan een andere kabel veroorzaken dan?
kan ook als je buren hebt die hem wel gekocht hebben. Hier zijn tot nu toe geen problemen geweest dus niemand heeft zo'n kabel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:20 schreef maen het volgende:
[..]
Of de kabel van de buurman lenen
Ging bij mij ook altijd prima inderdaad.
Nou bedanktquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
geen idee
[..]
kan ook als je buren hebt die hem wel gekocht hebben. Hier zijn tot nu toe geen problemen geweest dus niemand heeft zo'n kabel.
Nee, volgens mij niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nou bedanktInternet is namelijk wel belangrijk natuurlijk
Zijn er trouwens veel mensen die er wonen maar niet studeren aan WUR?
Ik volg gewoon een opleiding niv. 4 op het rocquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:57 schreef maen het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet.
Wat ga jij doen dan? Je moet toch op de een of andere manier verbonden zijn, anders mag je niet bij Idealis wonen..
En die had ook gewoon gratis internet van het WUR?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:05 schreef dralion13 het volgende:
Een afdelingsgenoot van me studeerde ook niet aan de wur, hij studeerde aan de hogeschool in Ede. Kan dus best
ze halen heus niet ineens het kastje in de muur weg, hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
En die had ook gewoon gratis internet van het WUR?
Haha oke.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:29 schreef maen het volgende:
[..]
ze halen heus niet ineens het kastje in de muur weg, hoor
Dat weet ik niet zeker, hij heeft had volgens mij een ander internetabonnement, of in ieder geval een extra router want hij wilde draadloos internet. Ik zou voor de zekerheid even idealis vragen hoe het zit.quote:
Hmm oke, vraag me af hoe dat te regelen is dan. Met Idealis kan ik maandag helaas pas contact opnemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:01 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker, hij heeft had volgens mij een ander internetabonnement, of in ieder geval een extra router want hij wilde draadloos internet. Ik zou voor de zekerheid even idealis vragen hoe het zit.
Maandag is gelukkig nog op tijd. Ik weet niet precies hoe het geregeld moet worden. Die ganggenoot is dinsdag verhuist dus ik ben bang dat ik het ook niet kan vragen. (was de kamer van asserpark waar je op gereageerd had toevallig op 10A?)quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hmm oke, vraag me af hoe dat te regelen is dan. Met Idealis kan ik maandag helaas pas contact opnemen.
Nee Asserpark is het uiteindelijk niet geworden, het is nu Dijkgraaf geworden op de 11e etage.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Maandag is gelukkig nog op tijd. Ik weet niet precies hoe het geregeld moet worden. Die ganggenoot is dinsdag verhuist dus ik ben bang dat ik het ook niet kan vragen. (was de kamer van asserpark waar je op gereageerd had toevallig op 10A?)
Je betaald dezelfde prijs als de rest waarom zou je dan geen recht hebben op internet?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee Asserpark is het uiteindelijk niet geworden, het is nu Dijkgraaf geworden op de 11e etage.
Jammer dat hij al weg is, het zou wel balen zijn als ik een eigen internetabbo moet afsluiten, dat duurt meestal ook 5/6 weken voordat je dan internet hebt + extra kosten.
Omdat de WUR zijn studenten ondersteunt met gratis internet ofzo?? Ja heb zelf ook geen idee hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:08 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je betaald dezelfde prijs als de rest waarom zou je dan geen recht hebben op internet?
Een tijdje terug was hier iemand op de gang die al 2/3 jaar klaar was met zijn studie en die had ook gewoon internet via WUR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |