abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:51:20 #1
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113276
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Hogeschool Van Hall Larenstein Wageningen, de Stoas Hogeschool en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, dralion13, Ducktails, GFA, Hurray, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo, MrMazzeltov, Placeholder, Reflectionne, Saxofoontje, Sodium, Xenomyst, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Haarweg!!!

Forum

Atlas

Lumen

Gaia

Radix

Het toekomstige Orion

...en alles overzichtelijk op een plattegrond

Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR
Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc
Link voor huidige BSc studenten
Website met overzicht van alle toekomstige voorlichtingsactiviteiten
Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc.)
Kalender academisch jaar 2011-2012
Studiegids 2011-2012
Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen'
Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan
WUR tv

Van Hall Larenstein:
Website Van Hall Larenstein

Algemeen:
de Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR
Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen
Universitair Sports Centre 'de Bongerd'
Algemene Introductie Dagen 2011 Wageningen
Foto's van AID 2010

Voorgaande delen:
Topicreeks: Studeren in Wageningen
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:52:08 #2
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113300
Ben je een jaar niet aanwezig, mag je meteen een nieuw topic in de reeks openen :D
pi_117114558
joh leef jij ook nog? :P
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:54:37 #4
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117125476
Yes yes. Beetje druk met dingen, je kent het wel :')
pi_117176039
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
pi_117177730
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:54 schreef Hurray het volgende:
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
Waren vrij snel op...
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117191691
Ik heb ze vandaag gevonden! Er was maar 1 smaak toch?
  maandag 24 september 2012 @ 15:18:42 #8
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117193267
Wageningen top stad!
Business or pleasure?
pi_117200912
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
Klopt. alleen chocolat macadamia
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117204361
Wat! Ik schrok van 't nieuwe topic! Er hebben mensen gereageerd, hoe is het mogelijk?! ;)
pi_117250510
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Telefoonnummers/kan je gewoon langs/hoe laat?
pi_117254114
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:05:40 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117256584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
pi_117258143
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef dralion13 het volgende:

[..]

In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
Dat duurt nog wel erg lang :(
pi_117259945
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
  woensdag 26 september 2012 @ 09:29:03 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117263883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_117268184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Problemen als in hoe? Slechte fiets verkocht? Ik ben daar inderdaad aangemeld, maar heb vandaag een nieuwe fiets nodig.. Ging naar de v. uvenweg om telefoonnummer op te schrijven toen een man me aansprak dat hij ook fietsen verkocht, hij woont aan de krokusstraat (iemand ervaring?). Ga vanavond terug met Jappas om die fiets te checken..
  woensdag 26 september 2012 @ 12:16:34 #18
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117268341
het is al een paar jaar geleden, maar hij had een fiets die snel weer kapot ging en die man wilde de reparatie niet vergoeden. De vriend had zeg maar een fiets gekocht die net genoeg opgelapt was om verkocht te worden, maar na een tijdje toch niet zo goed was als het leek.
Kan zijn dat het ook bij een andere verkoper is, kan natuurlijk ook zijn dat de betreffende man ook goede fietsen verkoopt.
T/m zondag kun je eventueel mijn fiets lenen. Moet morgen weg, maar dat kan ook lopend aangezien ik daarna met het ov verder moet en daarna richting mijn ouders ga tot zondag.
Trotste mama van Ambar
pi_117268408
Ah hm, ik weet wel dat je nu terug kan komen als de fiets snel kapot gaat etc.. Nja ik ga eerst bij die andere kijken en zie dan wel. Ik onthoud je aanbod maar het is niet nodig denk ik, mijn fiets doet het nog ongeveer (heeft elke dag meer kuren en nu zit de versnelling vast in de allerlaagste dus ik trap me kapot)
  woensdag 26 september 2012 @ 14:43:15 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117273287
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
pi_117276396
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:28 schreef dralion13 het volgende:
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
werk jij bij de c1000?
pi_117280543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
Breetbikes is inderdaad duur.. Ik wil dat niet riskeren voor een fiets die binnen de korste keren weer voor de grond ligt
pi_117282487
quote:
Breedtbikes ben ik ook niet zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:08 schreef Platina het volgende:

[..]

werk jij bij de c1000?
Ja

[ Bericht 9% gewijzigd door dralion13 op 27-09-2012 17:38:09 ]
pi_117282905
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:51 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Breedtbikes ben ik ook zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

[..]

Ja
Cool, hou ons op de hoogte als er nieuwe smaken binnen komen in januari.
pi_117300975
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:05 schreef Momo... het volgende:

[..]

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
Ah, de fietsendief!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301022
quote:
Zoals gezegd: de fietsendief.

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

Kortom: de fietsendief!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301036
Ik ben zelf heel tevreden over de fietsenmaker achter de Emmaus.
Maar die is eigenlijk veel te goedkoop, dat is genant. Voor 10 euro had hij een achterwiel gespaakt.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:05:02 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117301981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

WTF dat is echt slecht . Nouja mijn ervaring was goed so far .. :')
pi_117319537
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
pi_117339352
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:42 schreef dralion13 het volgende:
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:20:48 #31
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117345635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Business or pleasure?
pi_117347549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Profiel opgeheven.
pi_117351086
http://www.wetenschap24.n(...)arheid-en-Smaak.html

Erg leuke uitzending over houdbaarheid en smaak!
pi_117378816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:20 schreef Mantel het volgende:

[..]

Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
pi_117378939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:21 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Ik stond erbij en was stomverbaasd. Had echt zo gauw geen antwoord. En heb me laten overbluffen. Toen nog wel.
Ik heb jouw suggesties overwogen, maar heb gegokt op zijn redelijkheid.
Die vals bleek te zijn, maar dat was pas later, toen de aangeboden fiets van een verkeerd model was en bovendien geld moest kosten.

En ik was ook derde partij, geen belanghebbende.
En ook nog: hij was een nieuwkomer en die gun ik wel een redelijke start.

Kortom: ik was week en onoplettend.
Maar dat doet aan de diefstal niks af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 01-10-2012 00:39:32 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:10:43 #36
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117388008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
Money money money c_/
Business or pleasure?
pi_117722092
Het mag hier zo langzaam aan wel weer drukker worden, de zelfstudieweek komt eraan!
pi_117722169
oh nee! :(
pi_117725692
Nee? JA :o
pi_117725970
Meer een oh nee als in "neeeeee, ik wil nog geen tentamens leren!"
pi_117726077
Haha eens, het is echt super snel gegaan!
pi_117727318
Ja, voor mijn gevoel zitten we net in week 3 ofzo :P
pi_117755489
Ik zal jullie gerust stellen, tijdens de zelfstudieweek zal ik niet op fok komen. Dan ben ik op vakantie :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:16:44 #44
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_117762363
Ik zal jullie ook geruststellen ik doe ook niet aan tentamenweken. Ik krijg de tentamens gewoon tussen de lessen door. Eerst toets daarna tot 16.45 les. Volgende ochtend gewoon de volgende toets...
pi_117763966
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:06:52 #46
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117827113
ik moet tentamens vanuit huis maken... en dat noemt men een premaster!? Dat is pas teveel vrije tijd.
Business or pleasure?
pi_117842716
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord. ;)

:W hoi allen, trouwens.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:23:31 #48
163216 bioloogje
pi_117855538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:28 schreef Reflectionne het volgende:
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
pi_117868200
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:20:29 #50
163216 bioloogje
pi_117868414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed :)
pi_117868586
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:20 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed :)
Mooi! Goed om te horen ^O^
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:31:06 #52
163216 bioloogje
pi_117869022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:23 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Mooi! Goed om te horen ^O^
Zo voelt het ook weer. Ik ben eindelijk weer gemotiveerd! Dat is jaren geleden dat ik dat echt zo heb gevoeld :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:15:35 #53
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117885655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:57 schreef Sodium het volgende:
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord. ;)

:W hoi allen, trouwens.
Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden :X
Business or pleasure?
pi_117893152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:

[..]

Ik woon dichtbij Wageningen.. en ben er regelmatig te vinden maar studeer aan de universiteit van Leiden :X
Ahaa dat verklaart ;). Gezellig dat je hier post
pi_117902415
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef Mantel het volgende:

[..]

Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:10:53 #56
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117935105
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:37 schreef Sodium het volgende:

[..]

Dat is een flinke rit op en neer! Geen zin om in Leiden op kamers te gaan? Leiden is toch ook geen verkeerde stad?
Nog niet nee.. heb tot januari maar 6 college's o|O :D . En mn colleges zijn ook in Den Haag, dus ga dan niet in Leiden wonen ;)
Business or pleasure?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:11:22 #57
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117935113
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:56 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ahaa dat verklaart ;). Gezellig dat je hier post
:Y :D
Business or pleasure?
pi_118116520
het is al dag 4 en er heeft zich nog niemand gemeld hier.... ^O^
pi_118118895
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:06 schreef maen het volgende:
het is al dag 4 en er heeft zich nog niemand gemeld hier.... ^O^
Wat zijn we goed aan het studeren zeg! ^O^
pi_118154109
Ik heb mijn boeken nog niet open gehad :@
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:16:05 #61
66083 Platina
78th Element
pi_118256741
Ik heb de hele week al zitten leren, heb het wel een beetje gehad nu :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:17:41 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_118256842
Het komt niet echt binnen als ik aan het leren ben -O-
Ben veel te snel afgeleidt.
pi_118264380
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:17 schreef Momo... het volgende:
Het komt niet echt binnen als ik aan het leren ben -O-
Ben veel te snel afgeleidt.
Dat blijkdt!
pi_118267847
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat blijkdt!
Wat een grove spelfout.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:14:39 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_118270849
Gelukkig is de toets in het Engels
pi_118309134
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:14 schreef Momo... het volgende:
Gelukkig is de toets in het Engels
Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??
pi_118317111
Nu is het studeren wel weer leuk geweest :Z
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:45:32 #68
66083 Platina
78th Element
pi_118335603
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, en je spelling van het Engels is beter dan die van het Nederlands??
Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
pi_118338140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:

[..]

Gelukkig letten ze daar niet op. Anders hadden al die chinezen hier het niet gehaald.
Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:16:00 #70
66083 Platina
78th Element
pi_118339144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:52 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Haha, vind het sowieso wonderbaarlijk hoe ze de colleges uberhaupt volgen en de stof kunnen lezen..
Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doen :P
pi_118339940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:16 schreef Platina het volgende:

[..]

Bij mijn colleges zitten er een paar met een Ipad alles te vertalen. Gelukkig nog geen groepswerk met chinezen hoeven te doen :P
Klopt, ze nemen ook veel op enzo. Samenwerken is 'handig' hoor.. "Do you understand?" "Yes yes yes" "Sure?" "Yes yes yes"
pi_118356669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef Platina het volgende:

[..]

Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.

Overigens begrijp ik dat van die Chinezen ook niet. We krijgen ze wel eens voor de toonbank met hun computers, maar sommigen zijn echt niet te verstaan. En wat me ook verbaast: ze fietsen soms zo langzaam dat ze bijna omvallen. En standaard op veel te kleine fietsen.
pi_118362972
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus dan leveren we straks afgestudeerden af die noch in het Nederlands noch in het Engels kunnen spellen en wel geacht worden topartikelen te produceren. Mensen die niet slim genoeg zijn om eenvoudige taalregels te onthouden en toe te passen maar wel net doen alsof ze ingewikkelder wetenschappelijke problemen begrijpen. Mijn klompen zouden ervan breken.

Overigens begrijp ik dat van die Chinezen ook niet. We krijgen ze wel eens voor de toonbank met hun computers, maar sommigen zijn echt niet te verstaan. En wat me ook verbaast: ze fietsen soms zo langzaam dat ze bijna omvallen. En standaard op veel te kleine fietsen.
Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig.. -O-
  woensdag 24 oktober 2012 @ 13:02:46 #74
66083 Platina
78th Element
pi_118370803
Zo eerste tentamen zit er op. Ging wel goed dus dat geeft hoop voor t volgende. Al heb ik 0,0 motivatie om nog iets te leren daarvoor.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 13:09:04 #75
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118371017
niet alle chineesjes over 1 kam scheren he!
Op mijn gang woont een hardwerkend Chinees meisje dat zeer goed Engels kan en niet omvalt tijdens het fietsen. Ze fiets dan wel op een kinderfiets, maar ze is ook zeer klein.
Trotste mama van Ambar
pi_118401352
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:27 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ze zijn bang om te fietsen, in de AID was ik mentor van meerdere buitenlanders (niet alleen Chinezen), ze willen sowieso een kleine fiets en ze fietsen heel langzaam.. Ik maar vertellen dat je minder snel valt als je harder fietst, maar ik kreeg het er niet in. Ook verkeersregels zijn lastig.. -O-
Nou zijn de meeste Chinezen ook kleiner dan wij en ze willen misschien niet zo diep vallen of beter met hun voeten bij de grond kunnen.
Maar het verbaast me omdat ik beelden uit China voor me heb van hele hordes dwars door elkaar fietsende Chinezen. En juist zij zijn zo langzaam.
pi_118401525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:02 schreef Platina het volgende:
Zo eerste tentamen zit er op. Ging wel goed dus dat geeft hoop voor t volgende. Al heb ik 0,0 motivatie om nog iets te leren daarvoor.
Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.

Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
pi_118405213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat doe je dan nog hier? Als je geen zin hebt ik je studie of je vakken, waarom ga je dan niet iets anders doen?
Diverse van mijn vrienden zijn halverwege gestopt en een meubelmakerij, klussenbedrijf of zoiets begonnen of hebben zich laten omscholen tot gereedschapsmaker. En zijn daarin heel gelukkig geworden.

Al zou ik anderzijds ook niet adviseren om het gevoel "heb ik geen zin in" blindelings te volgen.
WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.
pi_118406778
Zelfde hier en de stof is saai :Z
pi_118445671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef Platina het volgende:

[..]

WTF. Ik heb geen zin om te leren omdat ik al de hele week geleerd heb.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:45 schreef Reflectionne het volgende:
Zelfde hier en de stof is saai :Z
Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.
En als de stof saai is, is er dus niks nieuws aan.
pi_118451705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Oh, ik vond en vind leren van nieuwe dingen eigenlijk het enige leuke in het leven.
En als de stof saai is, is er dus niks nieuws aan.
Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuw
pi_118452865
KLAAAAR *O*

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Das bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat gewoonweg niet in je interessegebied ligt. Stof is wel saai maar niet nieuw
Eens eens
pi_118485027
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Da´s bullshit. Er zijn ook dingen die je nog niet weet wat die gewoonweg niet in je interessegebied ligtgen. Stof is wel saai maar niet nieuw
Wel nieuw, maar toch saai.
Ik kan eerlijk gezegd niet zo veel vakgebieden bedenken.
Maar ik spreek uiteraard voor mezelf.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:11:57 #84
66083 Platina
78th Element
pi_118592909
Pfff. 8:30 tot 17:15 les. Kan ik net zo goed gaan werken, maak ik minder uren :P
pi_118603627
bam, +6 ects! *O*

nog hopen op verdubbeling!
pi_118612804
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef maen het volgende:
bam, +6 ects! *O*

nog hopen op verdubbeling!
Netjes :D En snel nagekeken zeg
pi_118612810
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:11 schreef Platina het volgende:
Pfff. 8:30 tot 17:15 les. Kan ik net zo goed gaan werken, maak ik minder uren :P
En krijg je er geld voor
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:54:09 #88
163216 bioloogje
pi_118619657
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

En krijg je er geld voor
Of je doet wat ik doe... Heb tot nu toe een weekje stage gelopen maar voor de rest alleen les gehad. Maar geen collegegeld en boeken betalen, en wel elke maand salaris vangen :D
pi_118627060
Weet iemand een goede, niet al te dure kapper in Wageningen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:52:06 #90
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118627253
je huisgenoot met een schaar 8-)
De kapper in een van die glazen gebouwtjes werd weleens aangeraden door studiegenoten, ben er alleen nooit geweest. Ik ga niet naar de kapper in Wageningen.
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:57:48 #91
163216 bioloogje
pi_118627511
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef dralion13 het volgende:
Je bent een man he? Ik ben al die jaren naar de knipturk op de Nude gegaan. Was erg betaalbaar (Hij is nu iets van 12 euro) en kan de klanten volgens mij wel gebruiken. Erg aardig en knipte mijn makkelijke kapsel altijd erg goed. ^O^
pi_118630651
quote:
Er zit een kapper in de bevrijdingsstraat die volgens mij deze maand een actie heeft, knippen voor 7,50 ofzo. Maar de maand is bijna om, ik weet niet of het ook nog in november is
pi_118724232
8,7 voor mijn eerste tentamen op de WUR ooit *O*

Weinig kans dat ik dat ooit nog evenaar :P
pi_118731380
quote:
Een kapper tegenover Jeruzalem, vanaf Plein 5 mei rechts naar de Veerstraat, met je rug naar hotel de Wereld.
pi_118731429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:57 schreef Platina het volgende:
8,7 voor mijn eerste tentamen op de WUR ooit *O*

Weinig kans dat ik dat ooit nog evenaar :P
Eerste ooit. :(
Godallemachtig, dat de inflatie van de overdreven trap al zo ver gegaan is.
Alsof eerste op zichzelf al niet genoeg zou zijn.

Overigens: wat is dat voor negatieve houding dat je nooit meer zult halen?
Blijkbaar ben je slim en/of goed opgeleid. Wat is daar mis mee?

Edit: ik geef toe: het journaal doet ijverig mee met de overdreven trap: de eerste ooit. Dus het lijkt gewoon Nederlands.
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:44:36 #96
66083 Platina
78th Element
pi_118732511
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eerste ooit. :(
Godallemachtig, dat de inflatie van de overdreven trap al zo ver gegaan is.
Alsof eerste op zichzelf al niet genoeg zou zijn.

Overigens: wat is dat voor negatieve houding dat je nooit meer zult halen?
Blijkbaar ben je slim en/of goed opgeleid. Wat is daar mis mee?

Edit: ik geef toe: het journaal doet ijverig mee met de overdreven trap: de eerste ooit. Dus het lijkt gewoon Nederlands.
Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen ;)
En heb deze periode 2 lastige vakken met veel wiskunde, dat is andere koek dan de eerste periode.
pi_118762933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:44 schreef Platina het volgende:

[..]

Altijd van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen ;)
En heb deze periode 2 lastige vakken met veel wiskunde, dat is andere koek dan de eerste periode.
Dat is niet waar, het roept negativiteit op.
Maar het is hier niet de plaats om therapeutisch te gaan doen.
pi_118764631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alsof je wat 40 jaar geleden gebeurde met de huidige situatie kan vergelijken :') :').
pi_118881548
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met herkansen? Sommige mensen zeggen dat ik elke periode een vak kan herkansen, sommige mensen zeggen dat je nog 1 kans krijgt, en anders moet je het in de zomervakantie herkansen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:04:35 #100
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118881929
vak uit periode 1 kun je in periode 2 herkansen (dus in de tentamenweek in de periode die opvolgend is aan de periode waarin het vak wordt gegeven) of in de zomervakantie. Als het vak vaker wordt gegeven kan je het ook in de periode herkansen waarin het vak wordt gegeven. Er zit geloof ik wel een limiet aan het aantal herkansingen. Ik geloof iets van 5 keer ofzo voordat je het vak geheel opnieuw moet volgen.
Trotste mama van Ambar
pi_118932288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
vak uit periode 1 kun je in periode 2 herkansen (dus in de tentamenweek in de periode die opvolgend is aan de periode waarin het vak wordt gegeven) of in de zomervakantie. Als het vak vaker wordt gegeven kan je het ook in de periode herkansen waarin het vak wordt gegeven.
Dat kan ik, bevestigen. Dat wil zeggen: Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb dit vaker gehoord van meerdere mensen.

quote:
Er zit geloof ik wel een limiet aan het aantal herkansingen. Ik geloof iets van 5 keer ofzo voordat je het vak geheel opnieuw moet volgen.
Ligt dit niet ook aan de docenten en gemaakte afspraken voor dat specifieke vak? Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een vak gehad waar na drie tentamens (dus na de zomervakantie) een praktisch deel verviel wat er in de praktijk op neer kwam dat je dus het vak opnieuw moest volgen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:57:02 #102
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119015447
Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met de studie internationale ontwikkelingsstudies? Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in deze studie.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:58:40 #103
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119015501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met de studie internationale ontwikkelingsstudies? Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in deze studie.
Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:23:56 #104
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119018604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hier in het topic dat studeert. Maar wat wil je erover weten?
Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:29:14 #105
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119018807
bezoek de opendag aanstaande 17 november dan kun je dit soort vragen stellen! Bij de info stand van de opleiding staan altijd studenten van de opleiding zelf die het beste kunnen vertellen hoe ze de opleiding vinden ed.
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:33:58 #106
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119018977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:29 schreef ieniminimuis het volgende:
bezoek de opendag aanstaande 17 november dan kun je dit soort vragen stellen! Bij de info stand van de opleiding staan altijd studenten van de opleiding zelf die het beste kunnen vertellen hoe ze de opleiding vinden ed.
Ach, die zijn bevooroordeeld ;)

Nee, maar inderdaad goed idee. :)
pi_119025433
Humpf, berichtje van de docenten van een vak dat ze een tentamenvraag gaan skippen (1 van de 10) omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om alles na te kijken :? :?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:48:20 #108
163216 bioloogje
pi_119028343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:39 schreef Reflectionne het volgende:
Humpf, berichtje van de docenten van een vak dat ze een tentamenvraag gaan skippen (1 van de 10) omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om alles na te kijken :? :?
Whut!?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:52:07 #109
163216 bioloogje
pi_119028505
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Wat persoonlijke ervaringen, aantal studenten, man/vrouw verhouding.
Van wat ik ervan weet is het niet een heel grote studie. (alleen wat bekenden die het doen) Zeg minder dan 50 eerste jaars. Man/vrouw lijkt mij een lichte voorkeur voor vrouwen te hebben maar er zijn ook wel mannen die het doen.

Mening: Groot gehalte aan mensen die denken de hele wereld (vooral Afrika) te gaan redden. (Maar er zitten ook nog wel wat realistische mensen bij)
pi_119029025
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:48 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Whut!?
Dat dacht ik ook.. eens nazoeken of dat wel mag, dat is toch geen reden om een vraag te skippen?
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:26:50 #111
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_119056142
Wauw eerste twee tentamens dik gehaald !?! ^O^ *O*

En geslaagd voor motorrijbewijs deel 1 :s)
Business or pleasure?
pi_119056498
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:26 schreef Mantel het volgende:
Wauw eerste twee tentamens dik gehaald !?! ^O^ *O*

En geslaagd voor motorrijbewijs deel 1 :s)
Heel goed bezig! Gefeliciteerd voor alle 3 ;) ^O^
  woensdag 14 november 2012 @ 18:35:02 #113
66083 Platina
78th Element
pi_119208416
Iemand hier die Modelling Dynamic Systems (BRD-20306) heeft gedaan en mij kan helpen met de computer exercises?
pi_119212541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Platina het volgende:
Iemand hier die Modelling Dynamic Systems (BRD-20306) heeft gedaan en mij kan helpen met de computer exercises?
Met welk computerprogramma werk worstel je?
  woensdag 14 november 2012 @ 21:27:35 #115
66083 Platina
78th Element
pi_119216244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:16 schreef Sodium het volgende:

[..]

Met welk computerprogramma werk worstel je?
Matlab, snap er vrij weinig tot niks van :P
pi_119228220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:27 schreef Platina het volgende:

[..]

Matlab, snap er vrij weinig tot niks van :P
Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in ben :')

Is er de mogelijkheid om tijdens de practica samen te werken? Misschien kun je bij iemand gaan zitten die intuïtief het programma wat beter aanvoelt en dan alle stappen stuk voor stuk uitschrijven. Als je vervolgens later die stappen nog een keertje zelfstandig herhaalt, begin je wellicht patronen te herkennen (van welke informatie je waar moet invoeren etc). Het kost wat extra tijd, maar je leert er wel het meest van. Daarnaast zou ik ook even bij de docent aangeven dat de practica je een beetje ontgaan. Desnoods vraag je hem/haar of jullie samen een uurtje 'de basis' van Matlab kunnen doorlopen. Het is echt niet uitzonderlijk dat je hierover struikelt; het leren programmeren met Matlab is mijns inziens als het leren van een nieuwe taal. Maar als de basis eenmaal goed is, komt de rest (hopelijk) vrij snel.
pi_119228364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:31 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ohja, been there, done that. Zeer bruikbaar programma. Maar het bleek toch niet echt mijn ding en de dag nadat de practica afgelopen waren, heeft mijn brein besloten alle informatie te vergeten om ruimte te maken voor een (technisch) vakgebied waar ik wel goed in ben :')

Is er de mogelijkheid om tijdens de practica samen te werken? Misschien kun je bij iemand gaan zitten die intuïtief het programma wat beter aanvoelt en dan alle stappen stuk voor stuk uitschrijven. Als je vervolgens later die stappen nog een keertje zelfstandig herhaalt, begin je wellicht patronen te herkennen (van welke informatie je waar moet invoeren etc). Het kost wat extra tijd, maar je leert er wel het meest van. Daarnaast zou ik ook even bij de docent aangeven dat de practica je een beetje ontgaan. Desnoods vraag je hem/haar of jullie samen een uurtje 'de basis' van Matlab kunnen doorlopen. Het is echt niet uitzonderlijk dat je hierover struikelt; het leren programmeren met Matlab is mijns inziens als het leren van een nieuwe taal. Maar als de basis eenmaal goed is, komt de rest (hopelijk) vrij snel.
De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten ;)
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch :P
pi_119250650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:

[..]

De meeste bij ons struikelen erover. Ik probeer al samen te werken, maar dat komt er eigenlijk op neer dat we omstebeurt iets vragen en dan de antwoorden kopieren. Het komt gelukkig toch niet terug op het tentamen, dus we moeten nog even doorbijten ;)
Het is wel zo dat als we eenmaal een werkend antwoord hebben dat best logisch overkomt, alleen het vinden ervan is niet zo logisch :P
Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!

...en excuses dat ik je niet verder kan helpen, natuurlijk ;(
pi_119250793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:57 schreef Sodium het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Eenmaal bij de eindoplossing kun je jezelf wel voor je kop slaan, omdat het meestal erg simpel lijkt te zijn. Maar wat je vergeet, is dat de weg naar de oplossing wel degelijk veel denkvermogen vraagt. Even doorbijten dus en vooral niet gefrustreerd raken wanneer je de practica niet binnen de tijd afkrijgt. Beter een gedeelte van de stof behandelen en dat snappen, dan door je practica heenracen en eigenlijk geen flauw benul hebben wat je aan het doen bent. Succes!

...en excuses dat ik je niet verder kan helpen, natuurlijk ;(
Ja maakt niets :P

Het is inderdaad doorbijten, maar het moet helaas ook af want anders wordt het volgend jaar inhalen. En daar heb ik weinig zin in.

Ik heb vandaag trouwens thesismarkt gehad, wat is de ervaring van de mensen hier. Snel een thesis onderwerp zoeken of kan het geen kwaad als ik er pas over 2 maanden een heb?
pi_119250799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?

Ik was er trouwens niet supergoed in, maar ik wil best proberen te helpen hoor :P
pi_119250967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Ik heb het vak ook gevolgd. Is het nog steeds zo dat ze bij die practica maar 3 docenten hebben, zodat je meer dan de helft van de tijd wacht tot ze een keer tijd hebben om je te helpen?
Jup. En dan heb ik nog geluk dat ik in de kleine van de 2 groepen zat. We hebben in totaal 4 uur ervoor, maar de eerste 2 uur zijn ze enkel bezig met de huiswerkopgaven na te kijken dus dat schiet niet echt op.

Het grote probleem is gewoon dat Matlab programmeerkennis vraagt, en die ontbreekt bij de meeste mensen. Dan krijg je een foutmelding omdat iets een verkeerde naam of term heeft maar daar kom je zelf alleen met trial-and-error achter.
pi_119250981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:01 schreef Platina het volgende:

[..]

Ja maakt niets :P

Het is inderdaad doorbijten, maar het moet helaas ook af want anders wordt het volgend jaar inhalen. En daar heb ik weinig zin in.

Ik heb vandaag trouwens thesismarkt gehad, wat is de ervaring van de mensen hier. Snel een thesis onderwerp zoeken of kan het geen kwaad als ik er pas over 2 maanden een heb?
Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?
pi_119251073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan wanneer je met je thesis wil beginnen? In februari?
September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen? :?
pi_119251387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Het grote probleem is gewoon dat Matlab programmeerkennis vraagt, en die ontbreekt bij de meeste mensen. Dan krijg je een foutmelding omdat iets een verkeerde naam of term heeft maar daar kom je zelf alleen met trial-and-error achter.
Dat is inderdaad vaak het probleem. Niet zozeer het ontbreken van inhoudelijke wiskundekennis, maar het combineren van die kennis met het programmeren nekt velen. Maar als het goed is, moet dat met het verstrijken van de practica wel vlotter gaan.

Over je thesiskeuze: ik zou gewoon even lekker de tijd nemen om rond te neuzen en wat gesprekken te voeren met potentiële begeleiders. Het is toch iets waar je zo'n acht maanden mee bezig gaat...
pi_119251399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef Platina het volgende:

[..]

September volgend jaar pas. Maar ik ving op de markt iets op dat je voor populaire onderwerpen binnen 2 weken al moet mailen? :?
Oh, daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk, mijn onderwerp was niet zo populair dat ik er snel bij moest zijn, ik heb in juli het eerste contact gehad en ben in september begonnen.
Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon even naar je mogelijke begeleider mailen natuurlijk
pi_119251579
Oke, bedankt voor de snelle antwoorden :)

Dan ga ik alles op mijn gemak bekijken. Genoeg andere dingen te doen nog.
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:34:45 #127
163216 bioloogje
pi_119772929
Wow wat is het stil hier :o
pi_119773822
Ja, niet goed he?
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:46:20 #129
163216 bioloogje
pi_119774598
Ik ben weg uit Wageningen en het hele topic stort in... :P
pi_119775035
Precies, we zien het ook eigenlijk allemaal niet meer zitten. Dit hele topic heeft ook geen zin meer nu ;(
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:50:49 #131
66083 Platina
78th Element
pi_119776357
Bijna zelfstudieweek. Dan zal het hier wel storm lopen :P
pi_119776464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:50 schreef Platina het volgende:
Bijna zelfstudieweek. Dan zal het hier wel storm lopen :P
Wie weet!
pi_119776480
Ik betwijfel het :P
pi_119776508
He wauw! Opeens toch wel weer 4 mensen aan het posten! *O*
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:17:13 #135
163216 bioloogje
pi_119777094
Hoppa! Je ziet meteen wie er geen sociaal leven heeft! ^O^
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:21:53 #136
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119777212
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:17 schreef bioloogje het volgende:
Hoppa! Je ziet meteen wie er geen sociaal leven heeft! ^O^
dan meld ik mij ook maar...
Ik heb helemaal niets te vertellen... behalve dat ik het geluid dat de slopers van het Zodiac maken wel zat wordt.
Trotste mama van Ambar
pi_119777476
Hoe gaat het met je scriptie ieni?
pi_119805988
Ik ben een facebook pagina voor levensmiddelentechnologie aan het opzetten voor de universiteit. Weten jullie hoe ik meer mensen kan bereiken? Want tot nu toe hebben alleen mijn vrienden geliked. https://www.facebook.com/levensmiddelentechnologie
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:11:37 #139
163216 bioloogje
pi_119806295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:57 schreef Hurray het volgende:
Ik ben een facebook pagina voor levensmiddelentechnologie aan het opzetten voor de universiteit. Weten jullie hoe ik meer mensen kan bereiken? Want tot nu toe hebben alleen mijn vrienden geliked. https://www.facebook.com/levensmiddelentechnologie
Er zitten er hier al 2! En anders via de studievereniging denk ik.
pi_119806455
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:11 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Er zitten er hier al 23! En anders via de studievereniging denk ik.
En misschien posten in Wageningen studenten plaza facebook en Wageningen university facebook? Of vragen of het bestuur van NA het in de komende weekmail wil opnemen?

Oh, het is voor Bsc Levensmiddelen :P Dan zit er maar 1

[ Bericht 7% gewijzigd door Reflectionne op 01-12-2012 09:46:51 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:39:24 #141
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119826749
ff een compleet andere vraag, die vooral voor de haarwegbewoners is. Hebben jullie ook dat de internetsnelheid niet meer is wat het geweest is? Het is nu zaterdagavond 70% van de mensen is weg, maar nog steeds is het sloom. Doordeweeks is het helemaal niet te doen.
Trotste mama van Ambar
pi_119857352
Merk er niks van eigenlijk..
pi_119864508
Ik kreeg gisteren het verzoek om het gebruik van een bakfiets te bevorderen.
In het centrum van Wageningen, vlakbij de Emmaus en het oude politiebureau staat een bakfiets te leen. Vroeger werd hij nog wel goed gebruikt, maar daar zit de klad een beetje in, dus het ding staat daar maar.
De rem doet het (altijd handig in Wageningen ;) ), er zit alleen geen licht op. Maar tegenwoordig koop je voor EUR 5 twee led-lichtjes, dus dat mag geen probleem zijn.
Ik zal vragen of ik het telefoonnummer hier mag vermelden, maar in elk geval: zegt het voort.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:23:03 #144
66083 Platina
78th Element
pi_119915916
Ik zag net weer Ben en Jerry's 4,5 literbakken bij de C1000. Ik hoop dat ze er nog in het magazijn hebben want veel stonden er niet meer in de koeling.
pi_119916422
Ga er maar vanuit van dat ze nog genoeg in het magazijn hebben, die dingen worden per pallet gekocht
pi_119918827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:23 schreef Platina het volgende:
Ik zag net weer Ben en Jerry's 4,5 literbakken bij de C1000. Ik hoop dat ze er nog in het magazijn hebben want veel stonden er niet meer in de koeling.
Ook cookie dough?
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:04:40 #147
66083 Platina
78th Element
pi_119918874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:03 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ook cookie dough?
Baked Vermont en nog iets, geen Cookie Dough iig.
pi_119918907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef Platina het volgende:

[..]

Baked Vermont en nog iets, geen Cookie Dough iig.
Ah balen..
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:12:23 #149
66083 Platina
78th Element
pi_119919087
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ah balen..
Als t Cookie Dough was geweest haddden die bakken nu allemaal hier gestaan :p
pi_119921452
0Bakken waren op toen ik er was, kan de smaak niet terugvinden op de ben & jerry's website
Er is iets met baked (baked alaska, met witte chocola en marshmallows) en iets met vermont (The vermonster Maple Syrup roomijs met gekarameliseerde pecannoten en een swirl van karamel)

Ik ben dus benieuwd wat het is (die vermonster klinkt erg lekker)
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:08:38 #151
66083 Platina
78th Element
pi_119923704
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:15 schreef dralion13 het volgende:
0Bakken waren op toen ik er was, kan de smaak niet terugvinden op de ben & jerry's website
Er is iets met baked (baked alaska, met witte chocola en marshmallows) en iets met vermont (The vermonster Maple Syrup roomijs met gekarameliseerde pecannoten en een swirl van karamel)

Ik ben dus benieuwd wat het is (die vermonster klinkt erg lekker)
Oeps verwisseld. Baked Alaska en Vermonster waren het dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')