abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:51:20 #1
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113276
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Hogeschool Van Hall Larenstein Wageningen, de Stoas Hogeschool en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, dralion13, Ducktails, GFA, Hurray, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo, MrMazzeltov, Placeholder, Reflectionne, Saxofoontje, Sodium, Xenomyst, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Haarweg!!!

Forum

Atlas

Lumen

Gaia

Radix

Het toekomstige Orion

...en alles overzichtelijk op een plattegrond

Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR
Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc
Link voor huidige BSc studenten
Website met overzicht van alle toekomstige voorlichtingsactiviteiten
Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc.)
Kalender academisch jaar 2011-2012
Studiegids 2011-2012
Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen'
Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan
WUR tv

Van Hall Larenstein:
Website Van Hall Larenstein

Algemeen:
de Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR
Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen
Universitair Sports Centre 'de Bongerd'
Algemene Introductie Dagen 2011 Wageningen
Foto's van AID 2010

Voorgaande delen:
Topicreeks: Studeren in Wageningen
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:52:08 #2
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117113300
Ben je een jaar niet aanwezig, mag je meteen een nieuw topic in de reeks openen :D
pi_117114558
joh leef jij ook nog? :P
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:54:37 #4
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_117125476
Yes yes. Beetje druk met dingen, je kent het wel :')
pi_117176039
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
pi_117177730
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:54 schreef Hurray het volgende:
Die B&J's bakken kon ik niet vinden. :(
Waren vrij snel op...
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117191691
Ik heb ze vandaag gevonden! Er was maar 1 smaak toch?
  maandag 24 september 2012 @ 15:18:42 #8
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117193267
Wageningen top stad!
Business or pleasure?
pi_117200912
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
Klopt. alleen chocolat macadamia
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117204361
Wat! Ik schrok van 't nieuwe topic! Er hebben mensen gereageerd, hoe is het mogelijk?! ;)
pi_117250510
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Telefoonnummers/kan je gewoon langs/hoe laat?
pi_117254114
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:29 schreef Hurray het volgende:
In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:05:40 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117256584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:
Weet iemand toevallig iets over 1 van die fietsenverkopers aan de Van Uvenweg en ? (Ergens de berg af zit er nog 1 toch?)

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
pi_117258143
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef dralion13 het volgende:

[..]

In januari komen er meer smaken heb ik gehoord.
Dat duurt nog wel erg lang :(
pi_117259945
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
  woensdag 26 september 2012 @ 09:29:03 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117263883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:18 schreef Reflectionne het volgende:

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_117268184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft volgens mij ooit problemen gehad met die vent...
meld je anders op fb aan bij de wageningen studentenplaza groep en wageningen university groep. Genoeg internationale studenten die fietsen verkopen.
Problemen als in hoe? Slechte fiets verkocht? Ik ben daar inderdaad aangemeld, maar heb vandaag een nieuwe fiets nodig.. Ging naar de v. uvenweg om telefoonnummer op te schrijven toen een man me aansprak dat hij ook fietsen verkocht, hij woont aan de krokusstraat (iemand ervaring?). Ga vanavond terug met Jappas om die fiets te checken..
  woensdag 26 september 2012 @ 12:16:34 #18
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_117268341
het is al een paar jaar geleden, maar hij had een fiets die snel weer kapot ging en die man wilde de reparatie niet vergoeden. De vriend had zeg maar een fiets gekocht die net genoeg opgelapt was om verkocht te worden, maar na een tijdje toch niet zo goed was als het leek.
Kan zijn dat het ook bij een andere verkoper is, kan natuurlijk ook zijn dat de betreffende man ook goede fietsen verkoopt.
T/m zondag kun je eventueel mijn fiets lenen. Moet morgen weg, maar dat kan ook lopend aangezien ik daarna met het ov verder moet en daarna richting mijn ouders ga tot zondag.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_117268408
Ah hm, ik weet wel dat je nu terug kan komen als de fiets snel kapot gaat etc.. Nja ik ga eerst bij die andere kijken en zie dan wel. Ik onthoud je aanbod maar het is niet nodig denk ik, mijn fiets doet het nog ongeveer (heeft elke dag meer kuren en nu zit de versnelling vast in de allerlaagste dus ik trap me kapot)
  woensdag 26 september 2012 @ 14:43:15 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117273287
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
pi_117276396
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:28 schreef dralion13 het volgende:
Klopt, maar de chocolate macadamia is nog lang niet op (er komt maandag nog een heel pallet)
werk jij bij de c1000?
pi_117280543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Momo... het volgende:
Breedtbikes is wel altijd netjes, toen iets niet goed werd gerepareerd. Wilde ze het binnen 2 dagen meteen weer maken en als goedmakertje mijn standaard ook maken voor niks. Ze zijn volgens mij wel alleen duurder.
Breetbikes is inderdaad duur.. Ik wil dat niet riskeren voor een fiets die binnen de korste keren weer voor de grond ligt
pi_117282487
quote:
Breedtbikes ben ik ook niet zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:08 schreef Platina het volgende:

[..]

werk jij bij de c1000?
Ja

[ Bericht 9% gewijzigd door dralion13 op 27-09-2012 17:38:09 ]
pi_117282905
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:51 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Breedtbikes ben ik ook zo heel tevreden over, had een gebroken spaak laten maken, binnen een week zijn er weer 3 spaken gebroken komt hij er dan mee dat mn wiel zwak is en dat ik een nieuw wiel moet hebben. No way dat ik iets van vergoeding ofzo kreeg (of het geld van het spaak vervangen terug/ als korting op het wiel vervangen).

[..]

Ja
Cool, hou ons op de hoogte als er nieuwe smaken binnen komen in januari.
pi_117300975
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:05 schreef Momo... het volgende:

[..]

Deze ga ik altijd heen als er iets met mn fiets is:(ze verkopen ook fietsen)
http://www.breetbikes.nl/
Ah, de fietsendief!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301022
quote:
Zoals gezegd: de fietsendief.

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

Kortom: de fietsendief!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117301036
Ik ben zelf heel tevreden over de fietsenmaker achter de Emmaus.
Maar die is eigenlijk veel te goedkoop, dat is genant. Voor 10 euro had hij een achterwiel gespaakt.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:05:02 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_117301981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een kennis van mij had een perfecte fiets gevonden, helemaal naar zijn smaak. Alleen moesten er nog wat mankementen hersteld worden.
Hij bracht zijn fiets naar Breet Bikes en komt twee weken later terug: is zijn fiets verkocht aan een andere klant.
Tja, als je je fiets hier zo lang laat staan, verkoop ik hem. Heel normaal toch?
Uiteindelijk kon hij, tegen forse betaling, een andere fiets krijgen van een heel ander model. GVD! Een verkeerd model.

WTF dat is echt slecht . Nouja mijn ervaring was goed so far .. :')
pi_117319537
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
pi_117339352
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:42 schreef dralion13 het volgende:
Na 2 weken is inderdaad wel snel, maar zeg nou zelf, de fietsenmaker kan een fiets die niet wordt opgehaald ook niet eeuwig laten staan. Er is van tevoren vast gezegd hoe lang het ongeveer zou duren (en anders krijg je in elk geval een mailtje/sms als de fiets klaar is). Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat de fiets na 2 dagen klaar is, en je weet dat je pas over 2 weken de tijd hebt om hem weer op te halen dan zeg je dat toch gewoon? Die fietsenmaker kan niet weten of de fiets nog wordt opgehaald.
Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:20:48 #31
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117345635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik was erbij en ben best redelijk. Maar was stomverbaasd over zijn reactie.
Van de door jou geopperde verzachtende omstandigheden was geen sprake.
En er zit nogal een gat tussen eeuwig en twee weken, zelfs als dat al afgesproken zou zijn.
Hij had gewoon een fiets van een klant aan een ander verkocht en bood de originele klant uiteindelijk een heel ander (en ongewenst) model aan, waar de klant nog voor moest betalen ook.
Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Business or pleasure?
pi_117347549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Profiel opgeheven.
pi_117351086
http://www.wetenschap24.n(...)arheid-en-Smaak.html

Erg leuke uitzending over houdbaarheid en smaak!
pi_117378816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:20 schreef Mantel het volgende:

[..]

Het mag een wonder heten dat die nog bestaat..
Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
pi_117378939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:21 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dan heeft die kennis van je zich wel heel makkelijk laten afpoeieren. In mijn geval had ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en bij de politie aangifte gedaan. Laat staan dat ik zou betalen voor een andere fiets :P
Ik stond erbij en was stomverbaasd. Had echt zo gauw geen antwoord. En heb me laten overbluffen. Toen nog wel.
Ik heb jouw suggesties overwogen, maar heb gegokt op zijn redelijkheid.
Die vals bleek te zijn, maar dat was pas later, toen de aangeboden fiets van een verkeerd model was en bovendien geld moest kosten.

En ik was ook derde partij, geen belanghebbende.
En ook nog: hij was een nieuwkomer en die gun ik wel een redelijke start.

Kortom: ik was week en onoplettend.
Maar dat doet aan de diefstal niks af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 01-10-2012 00:39:32 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:10:43 #36
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117388008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Brutalen hebben de halve wereld. En geld is een machtig medium.
Money money money c_/
Business or pleasure?
pi_117722092
Het mag hier zo langzaam aan wel weer drukker worden, de zelfstudieweek komt eraan!
pi_117722169
oh nee! :(
pi_117725692
Nee? JA :o
pi_117725970
Meer een oh nee als in "neeeeee, ik wil nog geen tentamens leren!"
pi_117726077
Haha eens, het is echt super snel gegaan!
pi_117727318
Ja, voor mijn gevoel zitten we net in week 3 ofzo :P
pi_117755489
Ik zal jullie gerust stellen, tijdens de zelfstudieweek zal ik niet op fok komen. Dan ben ik op vakantie :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:16:44 #44
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_117762363
Ik zal jullie ook geruststellen ik doe ook niet aan tentamenweken. Ik krijg de tentamens gewoon tussen de lessen door. Eerst toets daarna tot 16.45 les. Volgende ochtend gewoon de volgende toets...
pi_117763966
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:06:52 #46
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117827113
ik moet tentamens vanuit huis maken... en dat noemt men een premaster!? Dat is pas teveel vrije tijd.
Business or pleasure?
pi_117842716
@Mantel: aan Wageningen Universiteit teveel vrije tijd? Nog nooit van gehoord. ;)

:W hoi allen, trouwens.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:23:31 #48
163216 bioloogje
pi_117855538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:28 schreef Reflectionne het volgende:
Geruststellen? Dat is juist ongezellig! :O

Maar bioloogje, dat lijkt me wel iets waar je heel erg aan moet wennen of niet?
Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
pi_117868200
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ach het is wel wennen, maar het niveau is nog niet heel hoog. Het is de tijdsdruk die het zwaar maakt. Maar sta iig na 3 toetsen nog een 8 gemiddeld. Dus het gaat wel lekker ^O^
Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:20:29 #50
163216 bioloogje
pi_117868414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Dat zijn mooie cijfers :) Is het ook leuk?
Ook dat. Heb al 1 weekje stage gelopen en het beviel erg goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')