SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conditie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:48 schreef muzas het volgende:
wind blijft mijn waterloo. Hartslag knalt omhoog, snelheid valt omlaag...![]()
Meerrrrrrr fietsen
196cm 61 framequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
Hoelang is je pen. Je kan verlengen tot wel 14cm.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
Geen probleem. Het gaat er niet om dat ik de mijne kan verkopen, maar dat jij de juiste maat kiest. Mocht je een vaste klant zijn bij een FM, kan je daar altijd ff een pen lenen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:21 schreef Holenbeer het volgende:
hee patroon,
ik heb geen interesse in de stuurpen. Wil toch liever eerst een 100mm zodat het verschil wat kleiner is. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Als je nergens last van hebt, niets veranderen. Ik ben wat korter gaan zitten omdat ik harder door bochten wou kunnen gaan
En daardoor mis je stijfheid?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
Nee juist nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daardoor mis je stijfheid?
Nee, je krijgt er alleen rugpijn van, maar dat is pas later.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daardoor mis je stijfheid?
Dat je opgevouwen zitquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
Mijn achterspatbord (sponsored by Freddehquote:Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Crudz spatborden Capfab. Iets van 30.- Euro voor een setje.
[ afbeelding ]
Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.
Niet naar de club vandaag want ik heb stijve poten van heb ik jou daar. Ik spring zo wel even een uurtje op de racer om los te rijden.
Dus zo kom je aan jouw vetpercentage! Het is even wennen, maar het zal vast lukken inderdaad. Ook doe ik de laatste twee weken veel meer krachttraining, inclusief squats, dus even aan de nieuwe routine wennen zal het zeker zijn. We gaan ervoorquote:Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Crudz spatborden Capfab. Iets van 30.- Euro voor een setje.
[ afbeelding ]
Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.
MTB'en in de bossen is warmer dan op de racefiets, je gaat minder snel en het is intensiever. Ik heb het altijd bloedheet op de MTB omdat ik me op racefietsomstandigheden kleedquote:Op zondag 23 september 2012 10:42 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen klein rondje gemaakt wegens tijdgebrek. Best fris met lange broek en lange mouwen. Toch kwam ik hele kuddes mountainbikers tegen met blote benen en armen. Die gasten zijn gek! (Of ben ik een watje?)
Ik heb 't ook altijd als ik met vrienden ga fietsen. 1tje fietst minder hard en 1tje harder dan mij. Dat is soms wel irritant als je in een treintje rijd en de laatste valt er af.quote:Op zondag 23 september 2012 13:08 schreef Swaytje het volgende:
Vanochtend rondje met een vriend gefietst. Aangepast aan zijn tempo, kwam uiteindelijk meer op een hersteltraining uit dan een normale training maarja... Gezelligheid is ook belangrijk natuurlijk, en was precies op tijd terug om Ajax te kijken nu. Morgen maar weer een rondje op eigen tempo fietsen.
Was inderdaad wel frisjes vanochtend, 5 graden toen ik op de fiets stapte, 11 toen ik terugkwam.
Korte broek moet ik ook niet meer aan denken, hoewel ik het met mountainbiken ook altijd veel warmer heb dan met wielrennen wat kanovinnie al zei.
Ik wist niet dat je via de IJtunnel ook ging, terug zeker via de schellingwoudebrug? Dan moet je wel een stukje door de stad ja.quote:Op zondag 23 september 2012 15:48 schreef Bismarck het volgende:
Net terug van de Van Dam tot Dam Fietsclassic. Een fietstocht in het midden van Amsterdam laten starten is niet het beste idee wat er ooit geweest is. Op de heenweg werden we nog relatief snel de stad uit geleid via de IJtunnel. Maar op de weg terug werden we van A'dam Noord door de halve stad geleid terug naar de Dam. Rest van de 145 km was wel te pruimen. Weer viel gelukkig mee. Wel fris, maar niet teveel wind en het belangrijkste, het was droog.
DTS?quote:Op zondag 23 september 2012 16:15 schreef MarcoD het volgende:
Heb geen valpartijen gezien, wel 1 man? (niet goed gekeken) die op de weg ingepakt lag te wachten op een ambulance denk ik, er stond een groep bij. Verder ook geen gewonden gezien.
En gister op verjaardag een oom gesproken die vaak dinsdag avond bij een wielerclub hier in de buurt rijdt, ga denk volgend seizoen een paar keer meerijden om te kijken of het wat is.
Tsja, is ook raar. Voel me doorgaans toch gewoon goed en heb veel energie. Geen koorts of andere klachten. Ik speel al wel het hele jaar met refluxklachten, maagzuur en maagpijn. Maar dat is juist veel minder dan eerst en eerst had ik er dan juist bij het fietsen geen last van.quote:Op zondag 23 september 2012 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
Dat klinkt wel raar. Weet je zeker dat je 100% in orde bent? Klinkt slecht...
Mocht dat niet bevallen kan je op dinsdagavond ook met mijn groepje meerijden. We zijn meestal met 3/4 mensen, soms wat meer.quote:
Het is op een afgesloten parcours niet op de wegquote:Op zondag 23 september 2012 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mocht dat niet bevallen kan je op dinsdagavond ook met mijn groepje meerijden. We zijn meestal met 3/4 mensen, soms wat meer.
quote:Op zondag 23 september 2012 17:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Het is op een afgesloten parcours niet op de weg
Ik bedoelde, als dat niet bevalt kan je op dinsdagavond wel met ons mee als je wiltquote:Op zondag 23 september 2012 17:07 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.brckennemerland.nl/home/content/view/31/48/
Oh sorry zit half te slapenquote:Op zondag 23 september 2012 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoelde, als dat niet bevalt kan je op dinsdagavond wel met ons mee als je wilt
Het mocht een keer tijd worden zeg, dat jij nog niet bij een club rijdt?quote:Op zondag 23 september 2012 17:27 schreef Pritt het volgende:
Ik ga wellicht mij volgend jaar ook bij BRC aansluiten
Hehe ja als het op trainingsarbeid aankomt ben ik nogal een solist. Dan kan ik mijn eigen trainingstijden bepalen. Nadeel daarvan is dat ik dan ook veel te vaak eventjes sjaak afhaak speel. Daarom ook tijd om dat regime op te pakken en lekker het peleton in te gaan.quote:Op zondag 23 september 2012 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het mocht een keer tijd worden zeg, dat jij nog niet bij een club rijdt?
Beetje stroeve wielen word je sterk vanquote:Op zondag 23 september 2012 19:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De fiets gepoetst, en begonnen om de 25 mm banden erop te leggen. Ouwe achterband had twee plekken waar het geel (gp4000 bandjes, geel loopvlak) door een stukje glas ofzo helemaal weg was, zo te zien mazzel dat het geen lekken waren geworden. Dus band achter erop, voor doen...en ik merk dat als ik het wiel laat ronddraaien met de as tussen m'n wijsvingers dat er trillingen inzitten, en je hoort praktisch de lagers aanlopen ofzo...mooi kut, naar de FM dus maar met dat wiel, eens kijken hoe duur het gaat worden.
Shimano naven CapFab? Misschien valt het mee en moet er wat fris vet in en een nieuw conusje.quote:Op zondag 23 september 2012 19:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De fiets gepoetst, en begonnen om de 25 mm banden erop te leggen. Ouwe achterband had twee plekken waar het geel (gp4000 bandjes, geel loopvlak) door een stukje glas ofzo helemaal weg was, zo te zien mazzel dat het geen lekken waren geworden. Dus band achter erop, voor doen...en ik merk dat als ik het wiel laat ronddraaien met de as tussen m'n wijsvingers dat er trillingen inzitten, en je hoort praktisch de lagers aanlopen ofzo...mooi kut, naar de FM dus maar met dat wiel, eens kijken hoe duur het gaat worden.
Beetje roest op de snelspanner maakt niet uit. Die doet toch niks anders als alleen aanklemmen. Je kan er zelf een likje vet op smeren.quote:Op zondag 23 september 2012 19:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sora...en er zat wat roest op de snelspanner, dat vermoed dat het niet helemaal lekker meer is
Ja, idd gewoon doorijden tot het afbreekt of faalt idd.quote:Op zondag 23 september 2012 19:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK, want de hele naaf vervangen is dus opnieuw het wiel spaken, en dat geld uitgeven om een nieuw wiel met Sora te laten vlechten is niet echt handig. Zoiets?
Vermoedde al zoiets. Dus of vet en connusje desnoods, en anders doorrijden in de winter, en in het voorjaar fijn nieuw wiel. Als het leven altijd zo simpel was...het enige wat kan gebeuren als ik er mee doorrij, is toch gewoon dat het uiteindelijk stroever zal gaan?
Haha ze dachten vast...damn wat een kleine fietsquote:Op zondag 23 september 2012 19:28 schreef Tommeke het volgende:
Vanochtend lekker twee uurtjes gefietst. Ging nog best lekker ook
Vanmiddag thuis met wat lui het wk gekeken. Ik miste de spanning, verder mooi om te zien. Volgens mij was het echt zwaar.
Toen ik net naar m'n vriendin fietste (op de racefiets) stopte ik ff bij een snackbar om een blikkie cola te halen. Stond daar een gast op een oude racefiets te praten met een vriend van hem. Kreeg het idee dat hij voor het eerst was wezen fietsen. Korte broek en korte mouwen
Hun gesprek viel ff stil toen ik m'n fietsje daar neerzette
Mooiquote:Op zondag 23 september 2012 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik lag vanacht ook te rillen, evenement van de club, gaan we als jaarafsluiting naar de overkant van het meer, marsmellows maken, kampvuur stoken enzo. Maar 's nachts was het best koud.
Weg uit mijn Uitgeest!quote:Op zondag 23 september 2012 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik lag vanacht ook te rillen, evenement van de club, gaan we als jaarafsluiting naar de overkant van het meer, marsmellows maken, kampvuur stoken enzo. Maar 's nachts was het best koud.
Haha. Ik had arm en beenstukken en windstopper aan.quote:Op zondag 23 september 2012 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ze dachten vast...damn wat een kleine fiets
Ik kwam vandaag rond 13uur ook nog iemand tegen in kort-kort. Terwijl ik zat te rillen met mijn lange broek over korte broek en lang jasje + zweethemd lange mouwen haha
Ja ik ook, ik moest ff een toerdertje met kort broekje op zijn plek zetten. Daarna was ik wel warmquote:Op zondag 23 september 2012 19:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha. Ik had arm en beenstukken en windstopper aan.
En natuurlijk shirt en broekje
Moest wel ff op kop rijden om warm te worden.
En je hebt je warm gehouden door tegen kanogroupies aan te kruipenquote:Op zondag 23 september 2012 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ander meerquote:
Gezien het kinderen zijn, nee.quote:Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En je hebt je warm gehouden door tegen kanogroupies aan te kruipen?
Mijn ogen...quote:Op zondag 23 september 2012 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ander meer
[..]
Gezien het kinderen zijn, nee.Wel een kussengevecht/stoeipartij gehouden om 's ochtends weer een beetje warm te worden.
En ik heb ze geleerd hoe je het kampvuur uitmaakt als je geen emmer hebt.
Beetje jammer, zulke opmerkingen.quote:
Handig zo'n vriendinquote:Op zondag 23 september 2012 19:51 schreef Gripper het volgende:
Stelletje apenkoppenik ben weer terug van 2 weken noorwegen. Gemountainbiket, erg mooi, en wat gelopen en geklommen en de westelijke fjorden eens goed bekeken. Wel flink koud gehad de laatste week, de winter zet dit najaar erg vroeg in, tot op het punt dat we op onze zomerbanden niet meer erg veilig in de sneeuw rondreden op een hoge bergweg...
Mn meisje moest op de motorkap zitten om net genoeg druk op de wielen te houden. Uiteindelijk alles weer overleefd
zal vd week een paar fietstechnisch verantwoorde plaatjes plaatsen.
Er wordt trouwens serieus gefietst daar in Noorwegen! Veel dure carbonwielen en hoge wielen, en allemaal van die strakke blonde houthakkers à la thor Hushovd erop. Ik hield ze op m'n dikkebandenfiets niet bij.
Ik ben vandaag in mijn cooling down vlakbij huis voorbij geknald door een heel blije toerder. Hij deed alsof ie achter een brommer aanging die ook net voorbij kwam. Ik zag 'm genieten.quote:Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik ook, ik moest ff een toerdertje met kort broekje op zijn plek zetten. Daarna was ik wel warm
Ben benieuwd naar de foto's!quote:Op zondag 23 september 2012 19:51 schreef Gripper het volgende:
Stelletje apenkoppenik ben weer terug van 2 weken noorwegen. Gemountainbiket, erg mooi, en wat gelopen en geklommen en de westelijke fjorden eens goed bekeken. Wel flink koud gehad de laatste week, de winter zet dit najaar erg vroeg in, tot op het punt dat we op onze zomerbanden niet meer erg veilig in de sneeuw rondreden op een hoge bergweg...
Mn meisje moest op de motorkap zitten om net genoeg druk op de wielen te houden. Uiteindelijk alles weer overleefd
zal vd week een paar fietstechnisch verantwoorde plaatjes plaatsen.
Er wordt trouwens serieus gefietst daar in Noorwegen! Veel dure carbonwielen en hoge wielen, en allemaal van die strakke blonde houthakkers à la thor Hushovd erop. Ik hield ze op m'n dikkebandenfiets niet bij.
Hiero!quote:Op zondag 23 september 2012 21:24 schreef Oksel het volgende:
ja, foto's Grip!
Ik ben d'r ook weer. Vrijdag op de ATB gezeten; pijn gehad. Vandaag op de racert, pijn gehad. ATB kapot (voorvork verrot), dus snel crosser in elkaar lepelen (hopelijk morgen).
Onzin, ik ben heel leerzaam stuk gegaan zaterdag, wist niet dat je zulke interessante zwarte vlekken zag als je niet eet. Die had ik vorige keer niet toen ik dacht dat ik stuk ging.quote:Op maandag 24 september 2012 09:35 schreef Patroon het volgende:
Hier nog steeds dezelfde ellende, ze leren het nooit
Haha goedzo, ik heb 10km voor mijn huis wel eens mijn vriendin gebeld dat het echt niet meer verantwoord was. Allemaal zwarte spikkels in mijn beeld. Ik dacht dat ik maar 2uren om zou maar het werden er uiteindelijk 4 dus te weinig eten mee. Toen ik ff 5min stil stond, nadat ik gebeld had, ging het wel weer en ben ik weer door gefietst. Man wat kan je dan leeg/op zijn!quote:Op maandag 24 september 2012 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Onzin, ik ben heel leerzaam stuk gegaan zaterdag, wist niet dat je zulke interessante zwarte vlekken zag als je niet eet. Die had ik vorige keer niet toen ik dacht dat ik stuk ging.
je eet geen koolhydraten meer?quote:Op maandag 24 september 2012 10:49 schreef JohnDDD het volgende:
Heb trouwens lekker gefietst gisteren op mijn niet-pasta-brood-suiker-aardappel-rijst dieet. Ben sneller en fitter dan ooit en ik heb nog nooit zo weinig gegeten tijdens een rit die zo lang was!
Wel koolhydraten maar geen "snelle" of teveel tegelijk. Alleen havermoutpap, en veel peulvruchten (zoals erwten en linzen) en fruit. Moest er even aan wennen maar ik heb het idee dat ik nu na 3 weken een betere stofwisseling heb en gewend bent om minder snelle suikers binnen te krijgen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:28 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
je eet geen koolhydraten meer?
Ik eet 's morgens vaak magere yoghurt met een beetje muesli, maar kan daar totaal niet op sporten. Als ik weet dat ik op tijd ga sporten heb ik toch wel brood nodig, of Brinta. Mag je dat overigens wel, Brinta?
We plannen altijd alles zelf, gewoon thuis met de kaart op schoot wat plekken uitstippelen waar je langs wilt. En continue al die mooie plannen aanpassen i.v.m. het weer natuurlijk. Als het in het dal regent en er hogerop dus sneeuw valt, dan kun je een bergtopje beter een dag opschuivenquote:Op maandag 24 september 2012 10:43 schreef Pritt het volgende:
Jezus Grippy, dat ziet er niet verkeerd uit!
Zelf een vakantie gepland incl parcours of via een organisatie gedaan?
Nee, met spykers heb je dan op asfalt geen grip hequote:Op maandag 24 september 2012 13:00 schreef Spykerracing90 het volgende:
Een combinatie van nat asfalt, witte belijning, remmen en uitwijken is niet de beste combi die er is...
Ah, klinkt duidelijk. De tragere koolhydraten kan ik wel aardig op fietsen. Mooi dat het een beetje werkt. Lijkt mij echt een drama om constant bezig te zijn met eten wat je wel en niet magquote:Op maandag 24 september 2012 11:31 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wel koolhydraten maar geen "snelle" of teveel tegelijk. Alleen havermoutpap, en veel peulvruchten (zoals erwten en linzen) en fruit. Moest er even aan wennen maar ik heb het idee dat ik nu na 3 weken een betere stofwisseling heb en gewend bent om minder snelle suikers binnen te krijgen.
Mooie wegen in Noorwegen, alleen niet vergeten licht mee te nemen voor in de tunnels.quote:Op maandag 24 september 2012 13:05 schreef Spykerracing90 het volgende:
Ziet er trouwens goed uit Gripper!
Ben afgelopen zomer ook (weer) in Noorwegen geweest, vooral de westkust (de fjorden en de hoogvlaktes daartussen) meegepakt. Had mn mountainbike mee, maar had bij nader inzien beter de racefiets mee kunnen nemen. In de omgeving van Maloy/Stadlandet kan je prachtige tochten maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |