abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117111083

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117111106
@Patroon: Daarom jong. Langere stuurpen erop en je zit goed ;)
pi_117114943
wind blijft mijn waterloo. Hartslag knalt omhoog, snelheid valt omlaag... :'(

Meerrrrrrr fietsen :P
pi_117115366
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 14:48 schreef muzas het volgende:
wind blijft mijn waterloo. Hartslag knalt omhoog, snelheid valt omlaag... :'(

Meerrrrrrr fietsen :P
Conditie.

In voorjaar toen ik net het fietsen weer op had gepakt kwam ik tegen de wind ook niet vooruit. Gewoon rustig blijven fietsen. Snelheid komt vanzelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_117115422
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 15:39:13 #6
545 dop
:copyright: dop
pi_117116516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
196cm 61 frame
welke maat je ook hebt, elke andere /nieuwe fiets is het stellen en aanpasssen tot je prettig zit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_117116704
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Hoelang is je pen. Je kan verlengen tot wel 14cm.
  zaterdag 22 september 2012 @ 15:53:07 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117117041
Niet slecht getraind net. Begonnen met benenprogramma.

Squats, standing calf, leg curl, leg press en stiff legged dead lift.

Het is wel schitterend fietsweer vandaag. Helaas mag ik niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaasplankje op 22-09-2012 16:05:44 ]
pi_117117944
hee patroon,

ik heb geen interesse in de stuurpen. Wil toch liever eerst een 100mm zodat het verschil wat kleiner is. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
pi_117118592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:21 schreef Holenbeer het volgende:
hee patroon,

ik heb geen interesse in de stuurpen. Wil toch liever eerst een 100mm zodat het verschil wat kleiner is. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
Geen probleem. Het gaat er niet om dat ik de mijne kan verkopen, maar dat jij de juiste maat kiest. Mocht je een vaste klant zijn bij een FM, kan je daar altijd ff een pen lenen.

Zorg bij het fietsen dat je je armen gebogen kan houden, zonder dat je dan te diep moet zitten met je bovenlichaam. Doordat je armen gebogen zijn, vangen zij beter de trillingen op en kan je beter sturen.

Succes!
pi_117119843
is inderdaad ook een optie, een lenen bij de fm.

Het probleem is wel een beetje dat het ook gewenning is. Tel daarbij op dat het mijn eerste fiets is en je niet weet wat normaal is en wat niet is het moeilijk te bepalen wat 'te diep' zitten is wanneer je armen gebogen houdt en wat niet.

Aan de andere kant fiets ik nu ook 2,5 jaar op dit ding en heb ik er nooit problemen mee gehad. Wellicht dat ik niet op de meest effectieve manier fiets door de iets te lange houding, maar de ambitie om te koersen heb ik toch niet. Het maakt mij erg gemakzuchtig (lees: laks) om iets aan de houding te doen en een stuurpen te regelen.
pi_117119901
Als je nergens last van hebt, niets veranderen. Ik ben wat korter gaan zitten omdat ik harder door bochten wou kunnen gaan ;)
pi_117120043
precies tommeke.
Misschien dat het wel relaxed is voor de langere tochten omdat je iets rechter zit met een kortere stuurpen. Na een tocht van pak hem beet 140km+ voel ik mijn onderrug wel. Schokken en trillingen zijn voor mij geen reden om korter te zitten.

Misschien dat ik in een opwelling nog eens wat experimenteer, maar heeft geen haast :)
pi_117120056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Als je nergens last van hebt, niets veranderen. Ik ben wat korter gaan zitten omdat ik harder door bochten wou kunnen gaan ;)
Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:26:11 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120166
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
En daardoor mis je stijfheid?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:45:43 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120952
Vos _O_
pi_117122575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee juist niet :P
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:43:27 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117122666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, je krijgt er alleen rugpijn van, maar dat is pas later.
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:51:54 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_117132178
Morgen Dam tot Dam. Hopelijk houden we het droog. :)
pi_117136204
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat je opgevouwen zit :P
  zondag 23 september 2012 @ 09:23:29 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117140487
Wat een raar weer gisteren, heb een tijd door regen gefietst in de volle zon. Verder natuurlijk schiiterend weertje voor een tocht! Verbaasde me over de hoeveelheid korte broeken, kniestukken vind ik nu toch wel echt nodig! Geexperimenteerd met een lange mouw hardloopshirt als onderlaag/zweethemd, met een korte mouw fietsshirt eroverheen. Goeie combo. En de Bioracer bibs die ik vorig jaar heb gekregen bij een gesponsorde tocht voor het eerst aan gehad. Indertijd paste m'n kont er niet in, nu wel *O* *O* *O* babysteps naar een slankere ik, gaat nog steeds goed dus!

Had alleen twee kilometer vor huis een enorme hongerklop., inclusief zwarte vlekken voor m'n ogen ed....thuis gelijk een hele bak kwark naar binnen gegooid, maar was de rest van de dag behoorlijk van de wereld. Moet oppassen, dat ik buiten de fiets minder probeer te eten, betekent niet dat ik in het zadel niets moet eten! Maar het was maar een tochtje van 2 uur, en ik had van te voren goed gegeten, geen moment honger gehad of zelfs maar een beetje leeg gevoel, tot het toesloeg. Oh well...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_117140515
Goed bezig Captain! Het eerste half uur na een training kan je gerust van alles eten. Dat wordt toch wel verbrand.

Ik merk wel dat je op een gegeven moment minder gaat eten tijdens het fietsen. Vroeger nam ik bij een tochtje van 40 km al van alles mee, terwijl ik nu 80 km kan fietsen zonder wat te eten :)
  zondag 23 september 2012 @ 09:48:10 #23
153506 Captain_Fabulous
pi_117140663
Was erg fijn weer eens te fietsen ipv te zeuren over blessures :7 Moet wel op zoek naar psatbordjes...hele natte kont en rug toen ik terugkwam! Sugesties iemand, raceblades ofzo iets?
  zondag 23 september 2012 @ 10:06:11 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117140841
Crudz spatborden Capfab. Iets van 30.- Euro voor een setje.

Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.

Niet naar de club vandaag want ik heb stijve poten van heb ik jou daar. Ik spring zo wel even een uurtje op de racer om los te rijden.
pi_117140909
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.

Niet naar de club vandaag want ik heb stijve poten van heb ik jou daar. Ik spring zo wel even een uurtje op de racer om los te rijden.
Mijn achterspatbord (sponsored by Freddeh _O_ ) bevalt me prima. Zijn die voorspatbordjes ook los te verkrijgen? Benen worden altijd zo nat..
pi_117141382
Vanmorgen klein rondje gemaakt wegens tijdgebrek. Best fris met lange broek en lange mouwen. Toch kwam ik hele kuddes mountainbikers tegen met blote benen en armen. Die gasten zijn gek! (Of ben ik een watje?)
  zondag 23 september 2012 @ 10:42:18 #27
153506 Captain_Fabulous
pi_117141389
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Dus zo kom je aan jouw vetpercentage! Het is even wennen, maar het zal vast lukken inderdaad. Ook doe ik de laatste twee weken veel meer krachttraining, inclusief squats, dus even aan de nieuwe routine wennen zal het zeker zijn. We gaan ervoor *O*
  zondag 23 september 2012 @ 11:58:59 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117143022
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:42 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen klein rondje gemaakt wegens tijdgebrek. Best fris met lange broek en lange mouwen. Toch kwam ik hele kuddes mountainbikers tegen met blote benen en armen. Die gasten zijn gek! (Of ben ik een watje?)
MTB'en in de bossen is warmer dan op de racefiets, je gaat minder snel en het is intensiever. Ik heb het altijd bloedheet op de MTB omdat ik me op racefietsomstandigheden kleed :P
pi_117145470
Vanochtend rondje met een vriend gefietst. Aangepast aan zijn tempo, kwam uiteindelijk meer op een hersteltraining uit dan een normale training maarja... Gezelligheid is ook belangrijk natuurlijk, en was precies op tijd terug om Ajax te kijken nu. Morgen maar weer een rondje op eigen tempo fietsen.

Was inderdaad wel frisjes vanochtend, 5 graden toen ik op de fiets stapte, 11 toen ik terugkwam.
Korte broek moet ik ook niet meer aan denken, hoewel ik het met mountainbiken ook altijd veel warmer heb dan met wielrennen wat kanovinnie al zei.
  zondag 23 september 2012 @ 13:15:31 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117145772
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:08 schreef Swaytje het volgende:
Vanochtend rondje met een vriend gefietst. Aangepast aan zijn tempo, kwam uiteindelijk meer op een hersteltraining uit dan een normale training maarja... Gezelligheid is ook belangrijk natuurlijk, en was precies op tijd terug om Ajax te kijken nu. Morgen maar weer een rondje op eigen tempo fietsen.

Was inderdaad wel frisjes vanochtend, 5 graden toen ik op de fiets stapte, 11 toen ik terugkwam.
Korte broek moet ik ook niet meer aan denken, hoewel ik het met mountainbiken ook altijd veel warmer heb dan met wielrennen wat kanovinnie al zei.
Ik heb 't ook altijd als ik met vrienden ga fietsen. 1tje fietst minder hard en 1tje harder dan mij. Dat is soms wel irritant als je in een treintje rijd en de laatste valt er af.
  zondag 23 september 2012 @ 15:48:27 #31
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_117152632
Net terug van de Van Dam tot Dam Fietsclassic. Een fietstocht in het midden van Amsterdam laten starten is niet het beste idee wat er ooit geweest is. Op de heenweg werden we nog relatief snel de stad uit geleid via de IJtunnel. Maar op de weg terug werden we van A'dam Noord door de halve stad geleid terug naar de Dam. Rest van de 145 km was wel te pruimen. Weer viel gelukkig mee. Wel fris, maar niet teveel wind en het belangrijkste, het was droog.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_117152679
Zo dam tot dam gefietst, in me eentje met heel veel anderen mensen. Voelde me niet helemaal top omdat ik gister nog een feestje had en maar 5 uur geslapen had en iets teveel had gedronken }:|
Vanaf de start tot een 1 uur erna was het bijna constant filerijden weinig fatsoenlijke inhaal mogelijkheden dus rustig aan gedaan daarn op zoek gegaan naar een geschikt groepje wat een beetje doorreed voordat ik die had gevonden moest ik wel even m'n best doen maar ik heb uiteindelijk groepjes gevonden die lekker reden en waarvan ik het tempo bij kon houden. Ook nog een uurtje met 1 groepje een beetje kop over kop gefietst was erg tof!
En de laaste 10 km was het weer filerijden maar dat kwam ook deels door een brug die een tijdje openstond en daar op een gegeven moment een paar honder fietsers stonden te wachten.

Geslaagd dagje, die koud begon *O*
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 23 september 2012 @ 15:51:32 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117152765
Vanacht in een tent geslapen aan een meer. Was koud. Had graag de dam tot dam meegefietst maar kon helaas niet. Kennis van me die in oost knollendam woont was niet zo blij met al die fietsers, hij kon nauwlijks het dorp uitkomen...
  zondag 23 september 2012 @ 15:54:38 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117152926
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 15:48 schreef Bismarck het volgende:
Net terug van de Van Dam tot Dam Fietsclassic. Een fietstocht in het midden van Amsterdam laten starten is niet het beste idee wat er ooit geweest is. Op de heenweg werden we nog relatief snel de stad uit geleid via de IJtunnel. Maar op de weg terug werden we van A'dam Noord door de halve stad geleid terug naar de Dam. Rest van de 145 km was wel te pruimen. Weer viel gelukkig mee. Wel fris, maar niet teveel wind en het belangrijkste, het was droog.
Ik wist niet dat je via de IJtunnel ook ging, terug zeker via de schellingwoudebrug? Dan moet je wel een stukje door de stad ja.
pi_117152979
Net ook Dam tot Dam gedaan. Lekker droog, was fris 's ochtends maar daar houd ik wel van, goed verzorgd.

Wel veel ongelukken gezien onderweg. Stukje voor me 5 man gevallen, precies de mannen waar ik 2 minuten daarvoor nog achter reed dus was wel blij dat ik er niet bij lag. Maar niet al te veel erg. Man gezien met een kniewond, eentje met een armwond, eentje die op een stretcher een ambulance in ging en eentje die met een sleutelbeenbreuk tegen een dijk aan lag.

Zelf heb ik nog steeds telkens als ik stukken fiets last van misselijkheid en hoofdpijn die weg is zodra ik stop. Het zou aan de verhoging van mijn zadel kunnen liggen of aan wat maagklachten die ik al had maar het blijft raar. Fiets soms met een hartslag van 100 en dan kan ik toch niet harder omdat ik gewoon misselijk ben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 23 september 2012 @ 16:04:52 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117153581
Dat klinkt wel raar. Weet je zeker dat je 100% in orde bent? Klinkt slecht...
pi_117154208
Heb geen valpartijen gezien, wel 1 man? (niet goed gekeken) die op de weg ingepakt lag te wachten op een ambulance denk ik, er stond een groep bij. Verder ook geen gewonden gezien.

En gister op verjaardag een oom gesproken die vaak dinsdag avond bij een wielerclub hier in de buurt rijdt, ga denk volgend seizoen een paar keer meerijden om te kijken of het wat is :) .
  zondag 23 september 2012 @ 16:20:11 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117154490
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:15 schreef MarcoD het volgende:
Heb geen valpartijen gezien, wel 1 man? (niet goed gekeken) die op de weg ingepakt lag te wachten op een ambulance denk ik, er stond een groep bij. Verder ook geen gewonden gezien.

En gister op verjaardag een oom gesproken die vaak dinsdag avond bij een wielerclub hier in de buurt rijdt, ga denk volgend seizoen een paar keer meerijden om te kijken of het wat is :) .
DTS?
pi_117154527
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
Dat klinkt wel raar. Weet je zeker dat je 100% in orde bent? Klinkt slecht...
Tsja, is ook raar. Voel me doorgaans toch gewoon goed en heb veel energie. Geen koorts of andere klachten. Ik speel al wel het hele jaar met refluxklachten, maagzuur en maagpijn. Maar dat is juist veel minder dan eerst en eerst had ik er dan juist bij het fietsen geen last van.

Ik heb het twee weken geleden op Mallorca elke keer gehad en nu dus ook. Vandaag voelde ik me de eerste 40 km goed, toen at ik een banaan en voelde ik me hartstikke misselijk. Toch heel erg raar! Heb tijdens de rit wat aan mijn zadel veranderd (iets omhoog) om een andere positie te hebben en heb mijn bibje losgemaakt zodat mijn buik niet bekneld zat en dat leek wel íetsje te helpen...
pi_117155024
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

DTS?
Nee BRC
pi_117156147
Trouwens er deed een man mee aan Dam tot Dam, LÁNG...niet normaal meer. Iemand hem gezien? (in een Alpe d'Huzes shirt, op een normale mannenfiets)....wij maakten nog grapjes dat als hij de Alpe d'Huez wilde beklimmen dat hij dan gewoon even omhoog moest springen en dan was hij boven.
  zondag 23 september 2012 @ 16:53:15 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117156163
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:30 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Nee BRC
Mocht dat niet bevallen kan je op dinsdagavond ook met mijn groepje meerijden. We zijn meestal met 3/4 mensen, soms wat meer.
pi_117156620
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mocht dat niet bevallen kan je op dinsdagavond ook met mijn groepje meerijden. We zijn meestal met 3/4 mensen, soms wat meer.
Het is op een afgesloten parcours niet op de weg :)
  zondag 23 september 2012 @ 17:02:32 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117156707
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:01 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Het is op een afgesloten parcours niet op de weg :)
:?
pi_117156997
  zondag 23 september 2012 @ 17:08:33 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117157025
quote:
Ik bedoelde, als dat niet bevalt kan je op dinsdagavond wel met ons mee als je wilt ;)
pi_117157190
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik bedoelde, als dat niet bevalt kan je op dinsdagavond wel met ons mee als je wilt ;)
Oh sorry zit half te slapen :') maar heb op dinsdag standaard al MTB avond maar kunnen altijd keer kijken :)
pi_117157877
Ik ga wellicht mij volgend jaar ook bij BRC aansluiten *O*
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 23 september 2012 @ 17:35:10 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117158249
Mooi WK gezien zeg.

Vooraf nog even op de fiets gezeten, en toch maar blij dat ik vanmorgen niet ben gaan koersen.
Hersteldagje dus en morgen weer fris hopelijk.
  zondag 23 september 2012 @ 17:36:52 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117158322
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:27 schreef Pritt het volgende:
Ik ga wellicht mij volgend jaar ook bij BRC aansluiten *O*
Het mocht een keer tijd worden zeg, dat jij nog niet bij een club rijdt? :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: