SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus. Ik zou er ook kriebels van krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:42 schreef Troel het volgende:
Ik twijfel mee met Asyniur over melding maken en ben het eens met wat r_one zegt.
een traktatie is wel even wat anders dan een kind meenemen naar een voetbalveld edquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:08 schreef Troel het volgende:
Overigens: toen hier een van de chauffeurs jarig was, kregen alle kinderen een traktatie. Dat vind ik niet buiten het boekje gaan. Een van de kinderen meer aanbieden dan de andere kinderen vind ik wel buiten het boekje gaan!
maar als het gewoon in de haak is, dan is er toch geen probleem als het taxi bedrijf het weet? als het wel een probleem voor die man wordt, betekend dat dat ie iets doet wat niet mag in zijn beroep. dat is het zn eigen schuld. iedereen weet dat dit soort zaken erg gevoelig liggen tegenwoordig. alleen daarom al zou hij het juist niet moeten doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met het gewoon met die man bespreken? Als je het meteen aanhangig maakt bij het taxibedrijf breng je wellicht een persoon die alleen maar het beste voorheeft met die kinderen in een lastig parket, hoewel ik moet toegeven dat ik dezelfde onderbuikgevoelens zou hebben in dit specifieke geval. De schijn is in ieder geval tegen hem.
Als hij echter geen kwaad in de zin heeft zal ie waarschijnlijk begrijpen dat je hem erop aanspreekt. Per slot van rekening heeft ie het ook gewoon aan je man gevraagd, hij speelt dus open kaart.
Ik heb overigens mijn kinderen op precies dezelfde manier 'voorgelicht' over ongewenste intimiteiten.
Dát. Je gevoel volgen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
lang verhaal kort. volg je intuitie, het is hoe dan ook niet volgens de regels.
En juist omdat dit soort zaken erg gevoelig liggen tegenwoordig, maak je met je melding aan het taxibedrijf meteen slapende honden wakker. Je wekt wantrouwen bij de leiding van zo'n taxibedrijf en de chauffeur, ook al was ie volledig te goeder trouw, zal voortaan altijd scheef aangekeken worden. Hij kan niet meer onbekommerd werken. Hij is getekend.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef okiokinl het volgende:
[..]
maar als het gewoon in de haak is, dan is er toch geen probleem als het taxi bedrijf het weet? als het wel een probleem voor die man wordt, betekend dat dat ie iets doet wat niet mag in zijn beroep. dat is het zn eigen schuld. iedereen weet dat dit soort zaken erg gevoelig liggen tegenwoordig. alleen daarom al zou hij het juist niet moeten doen.
Ja nou, dat vind ik dus maar niks. Ik zal vragen aan de organisatie of de route veranderd kan worden, maar ik vrees dat ze dat niet doen. Ze hebben al zulke logistieke problemen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
maareuh, hoe voel je je nu over het feit dat Thies als laatste nog alleen met hem in het busje zit?
Oh ja, dat doen wij ook. Soms best confronterend voor opa, want die wil hij vaak geen kus of knuffel geven ( "wel een hand hoor mama"). Maar dwingen doen wij zeer zeker ook niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:41 schreef miss_sly het volgende:
Wij blijven bijvoorbeeld ook telkens bevestigen dat ze geen knuffel of kus hoeft te geven als ze dat niet wil. Zelfs niet aan ons als wij weggaan en ze heeft er op dat moment geen zin in. Een kus of nuffen geef je omdat je dat wil.
Hm, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Ondergaat ze het gelaten?quote:Helaas vindt mijn schoonfamilie dat nogal moeilijk te accepteren en nemen dan toch die kus of knuffel, waarmee ze naar mijn idee een verkeerde boodschap afgeven: jij wil niet knuffelen, maar dat maakt niet uit, want ik doe het toch.
Het is toch niet het een of het ander! Ik leer ze hoe zich te gedragen in het verkeer én ik waarschuw ze voor mensen die over je grenzen kunnen gaan. Zoals jij gepraat hebt met Thies, zo'n soort gesprek heb ik ook met mijn kinderen gehad. Ze op het hart gedrukt dat ze altijd álles tegen me kunnen zeggen, ook al heeft iemand erge dreigementen geuit als je dat 'geheim' zou vertellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:34 schreef Moonah het volgende:
Ik heb het er eens met een vriendin over gehad, en zij liet blijken het nogal overdreven te vinden. Zij wil haar kinderen geen onnodige angsten aanpraten. Letterlijk: "Ik leer ze liever hoe zich te gedragen in het verkeer, want dat is een veel reëler gevaar."
Vertel eens, hoe doen jullie dat?
Nee, ze is niet zo gelaten, gelukkig, maar dat komt ook omdat ze hen dan weer goed genoeg kent om aan t durven geven dat ze niet wil. Ze draait dan weg enzo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh ja, dat doen wij ook. Soms best confronterend voor opa, want die wil hij vaak geen kus of knuffel geven ( "wel een hand hoor mama"). Maar dwingen doen wij zeer zeker ook niet.
[..]
Hm, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Ondergaat ze het gelaten?
Helemaal mee eens! Echt. Die man heeft waarschijnlijk totaal geen bijbedoelingen en je kan iemands hele reputatie om zeep halen door het taxibedrijf in te lichten. Zo'n man kan daar totaal aan onderdoor gaan (en zijn gezin ook). Dus ik zou het ab-so-luut niet aankaarten op grond van het voorval. Neemt niet weg dat ik vind dat je man prima heeft gehandeld en het gewoon niet kan, dit soort aanbiedingen van de taxichauffeur. En met alert zijn is helemaal niets mis. En ik vind heel veel dames hier echt behoorlijk overtrokken reagerenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met het gewoon met die man bespreken? Als je het meteen aanhangig maakt bij het taxibedrijf breng je wellicht een persoon die alleen maar het beste voorheeft met die kinderen in een lastig parket, hoewel ik moet toegeven dat ik dezelfde onderbuikgevoelens zou hebben in dit specifieke geval. De schijn is in ieder geval tegen hem.
Als hij echter geen kwaad in de zin heeft zal ie waarschijnlijk begrijpen dat je hem erop aanspreekt. Per slot van rekening heeft ie het ook gewoon aan je man gevraagd, hij speelt dus open kaart.
Bijzonder knap en echt mijn petje af hoor! Mijn ouders hebben het nooit gedaan (op wat vage opmerkingen over 'niet met vreemde mannen mee gaan' en 'niet met een man naar bed gaan' na die ik totaal niet begreep omdat ik niet eens wist wat seks was).quote:Ik heb overigens mijn kinderen op precies dezelfde manier 'voorgelicht' over ongewenste intimiteiten.
Zo waarschijnlijk vind ik dat eigenlijk niet, wat Troeta ook zegt, die man weet ook wel dat hij dat niet hoort te vragen. Ok, soms weten mensen niet helemaal wat gepast is en wat niet, maar dit gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 23 september 2012 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Echt. Die man heeft waarschijnlijk totaal geen bijbedoelingen en je kan iemands hele reputatie om zeep halen door het taxibedrijf in te lichten. Zo'n man kan daar totaal aan onderdoor gaan (en zijn gezin ook). Dus ik zou het ab-so-luut niet aankaarten op grond van het voorval. Neemt niet weg dat ik vind dat je man prima heeft gehandeld en het gewoon niet kan, dit soort aanbiedingen van de taxichauffeur. En met alert zijn is helemaal niets mis. En ik vind heel veel dames hier echt behoorlijk overtrokken reagerenEen t-shirt aanbieden is nog geen misbruik zeg.
-knip-
Dit dus...quote:Op zondag 23 september 2012 09:32 schreef lily het volgende:
Je kind meegeven aan de vrijdagmiddag chauffeur van de opvang, naar een voetbalwedstrijd, omdat hij het zo'n leuk kind vindt?
hoe onwerkelijk is dat
Ik vind het echt niet kunnen en hij zal er waarschijnlijk geen slechte bedoelingen mee hebben (ik wil graag uitgaan van de goedheid van de mens) maar dan lijkt het me verstandig dat iemand hem uitlegt dat dit soort voorstellen niet passen bij zijn functie.
Nou, jij geeft zo goed aan wat ik bedoel Slybeeb.quote:Op zondag 23 september 2012 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het vooral belangrijk dat ik haar leer dat ze de baas is over haar eigen lichaam, ook nu ze pas drie jaar is. Ik wil haar dus zeker geen angst en wantrouwen leren, maar vooral het besef dat ze tegenover iedereen (dus ja, ook tegen ons als ouders, maar ook opa's en oma's) 'nee' mag zeggen en dat wij haar daarin steunen.
Ik ben blij dat er tenminste nog iemand zo over denkt!! Ben het helemaal met je eens over de reacties. Moeders hier zouden dus zonder enige vorm van pardon willens en wetens een man aan de schandpaal nagelen, terwijl helemaal niet duidelijk is wat zijn exacte bedoelingen zijn, onder het mom van 'je weet maar nooit'.quote:Op zondag 23 september 2012 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Echt. Die man heeft waarschijnlijk totaal geen bijbedoelingen en je kan iemands hele reputatie om zeep halen door het taxibedrijf in te lichten. Zo'n man kan daar totaal aan onderdoor gaan (en zijn gezin ook). Dus ik zou het ab-so-luut niet aankaarten op grond van het voorval. Neemt niet weg dat ik vind dat je man prima heeft gehandeld en het gewoon niet kan, dit soort aanbiedingen van de taxichauffeur. En met alert zijn is helemaal niets mis. En ik vind heel veel dames hier echt behoorlijk overtrokken reagerenEen t-shirt aanbieden is nog geen misbruik zeg.
Ik vind dit erg ongenuanceerd. Jammer.quote:Op zondag 23 september 2012 13:16 schreef ElizabethR het volgende:
Moeders hier zouden dus zonder enige vorm van pardon willens en wetens een man aan de schandpaal nagelen,
<knip>
En hier zitten 'liefdevolle' mama's die even medogenloos hetzelfde zouden doen en meneer de chauffeur aan willen geven bij zijn werkgever,
Volgens mij denkt juist iedereen hier zo?quote:Op zondag 23 september 2012 13:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben blij dat er tenminste nog iemand zo over denkt!! Ben het helemaal met je eens over de reacties. Moeders hier zouden dus zonder enige vorm van pardon willens en wetens een man aan de schandpaal nagelen, terwijl helemaal niet duidelijk is wat zijn exacte bedoelingen zijn, onder het mom van 'je weet maar nooit'.
Och ja ,dat vind jij nogal gauw. Je maakt veel vaker onderscheid des persoons, en accepteert straffe bewoordingen van de ene user wel, en de andere niet. Dus als je het niet erg vind trek ik me daar niet zoveel van aanquote:Op zondag 23 september 2012 13:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind dit erg ongenuanceerd. Jammer.
quote:Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och ja ,dat vind jij nogal gauw. Je maakt veel vaker onderscheid des persoons, en accepteert straffe bewoordingen van de ene user wel, en de andere niet. Dus als je het niet erg vind trek ik me daar niet zoveel van aan
Nou, de snoepjes worden aan elk kind in de bus uitgedeeld. het T-shirt wordt alleen aan mijn zoon aangeboden. Vind ik wel een stapje verder.quote:Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Een t-shirt aanbieden valt bij mij onder een snoepje aanbieden,
Mijn zoon heeft taal-/spraakproblemen. Hij kan moeilijk verwoorden wat hij allemaal meemaakt.quote:Een kind alleen in een taxi zit in een erg kwetsbare positie (wellicht ook door de reden dat hij met de taxi gaat, dat weet ik verder niet).
Ik vind eigenlijk mijn voorbeeld wel degelijk op zijn plaats, want in dit geval is de valse trut dus de ouder van het jonge kind. En mijn voorbeeld was alleen maar bedoeld om duidelijk te maken wat voor impact een dergelijke 'uit de losse hand' beschuldiging kan hebben. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op zondag 23 september 2012 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben absoluut voor eerst een gesprek met de man zelf, maar ik vind je voorbeeld niet op z'n plek hier. We hebben het hier vooral over echt jonge kinderen due helemaal nog niet in staat zijn zulke dingen te beramen en uit te voeren, maar wel heel gemakkelijke doelwitten kunnen zijn.
Heel vervelend? Dat vind ik nogal een understatement. Een kind voor het leven traumatiseren is erger als een volwassene voor het leven stigmatiseren (en dus traumatiseren)?quote:ls een gesprek met de man zelf mijn onderbuikgevoelens niet volledig weg zou werken, zou ik alsnog naar de werkgever stappen. Heel vervelend als het onterecht is, maar het is nog vele malen vervelender als mijn kind voor het leven getraumatiseerd is.
Maar wiens schuld is dat dan? Van de regelovertreder of van de gene die het regelovertreden meldt?quote:Op zondag 23 september 2012 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
Heel vervelend? Dat vind ik nogal een understatement. Een kind voor het leven traumatiseren is erger als een volwassene voor het leven stigmatiseren (en dus traumatiseren)?
Je hebt in beide gevallen met mensen te maken hoor.
Nee, dat is niet erger maar er is wel een verschil. Een volwassene kan zijn eigen keuzes en de consequenties daarvan veel beter maken/overzien.quote:Op zondag 23 september 2012 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
Heel vervelend? Dat vind ik nogal een understatement. Een kind voor het leven traumatiseren is erger als een volwassene voor het leven stigmatiseren (en dus traumatiseren)?
Ja, dat bedoelde ik, dat het aanbieden van het t-shirt voor mij hetzelfde is als een vreemde met een snoepje op straat. Had het wat klungelig verwoordquote:Op zondag 23 september 2012 13:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, de snoepjes worden aan elk kind in de bus uitgedeeld. het T-shirt wordt alleen aan mijn zoon aangeboden. Vind ik wel een stapje verder.
Waar kunnen we die regels vinden? Want blijkbaar staat daar in dat een chauffeur van een schoolbusje niet aardig mag doen tegen de kinderen die hij vervoert, en als een robot zijn taak dient uit te voeren? Mag hij nog wel tegen de kinderen praten? Ik heb eens even de regels opgezocht,quote:Op zondag 23 september 2012 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar Elisabeth, die man overtreedt toch de regels. Ongeacht zijn bedoelingen? Die keuze maakt hij toch zelf? Om die regels niet te respecteren? Ongeacht zijn bedoelingen. Die regels zijn er juist zodat ouders en kinderen zich niet druk hoeven te maken over de intenties. Doe het gewoon niet, dan hoeft niemand aan je intenties te twijfelen. Wie is die man dat hij denkt dat die regels niet voor hem zouden gelden?
Ik vind je voorbeeld niet op zijn plaats, omdat het gaat over kwade opzet van een persoon om een amder persoon kapot te maken. Dat is hier niet aan de orde. Het gaat hier heel oprecht om de bezorgdheid om het eigen jonge kind. Het doel is niet iemand stigmatiseren en kapotmaken, maar ik zou toch echt bepaalde signalen niet negeren omdat ik daarmee iemand in een ongunstig daglicht plaats. Daar gaat het namelijk vaak fout bij misbruik: signalen niet zien of negeren omdat het vast niet zo is. Ik ga dat risico never nooit lopen en ik zal mijn kind beschermen. Ik vind het voorbeeld van Moonah duidelijk iets dat.niet hoort en wat je niet mag negeren. Dus praten met de man en indien nodig later nog met de werkgever.quote:Op zondag 23 september 2012 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk mijn voorbeeld wel degelijk op zijn plaats, want in dit geval is de valse trut dus de ouder van het jonge kind. En mijn voorbeeld was alleen maar bedoeld om duidelijk te maken wat voor impact een dergelijke 'uit de losse hand' beschuldiging kan hebben. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.
[..]
Je hebt in beide gevallen met mensen te maken hoor.
Zeker, gewoon een gesprekje met die man houden dus, niet meteen met zijn werkgever. En ik schat zomaar in dat dat de zaak in een klap oplost.quote:Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef lily het volgende:
[..]
Maar nogmaals ben ik het met je eens dat de man zeker niet meteen aan de schandpaal genageld dient te worden maar je als ouder van een kind wel iets met je onderbuikgevoelens moet doen.
Jij zou je/een kind aan hem meegeven voor die voetbalwedstrijd?quote:Op zondag 23 september 2012 13:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeker, gewoon een gesprekje met die man houden dus, niet meteen met zijn werkgever. En ik schat zomaar in dat dat de zaak in een klap oplost.
Nogmaals, mijn voorbeeld is bedoeld om aan te geven wat voor impact een valse beschuldiging kan hebben op een gezin. Je leest het verkeerd om, en blijft doorgaan over de aanleiding. Ik heb het over het gevolg. Er kunnen vele aanleidingen zijn. Het gevolg van een valse beschuldiging is echter altijd hetzelfde, de totale vernietiging van menswaardigheid.quote:Op zondag 23 september 2012 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je voorbeeld niet op zijn plaats, omdat het gaat over kwade opzet van een persoon om een amder persoon kapot te maken.
Dan is de conclusie hetzelfde: praten met die man en alleen indien nodig nog met de werkgever.quote:Het gaat hier heel oprecht om de bezorgdheid om het eigen jonge kind. Het doel is niet iemand stigmatiseren en kapotmaken, maar ik zou toch echt bepaalde signalen niet negeren omdat ik daarmee iemand in een ongunstig daglicht plaats. Daar gaat het namelijk vaak fout bij misbruik: signalen niet zien of negeren omdat het vast niet zo is. Ik ga dat risico never nooit lopen en ik zal mijn kind beschermen. Ik vind het voorbeeld van Moonah duidelijk iets dat.niet hoort en wat je niet mag negeren. Dus praten met de man en indien nodig later nog met de werkgever.
Nee, ik zou voorstellen om dan zelf ook mee te gaan.quote:Op zondag 23 september 2012 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zou je/een kind aan hem meegeven voor die voetbalwedstrijd?
Uiteraard, maar dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.quote:En als ouders na een gesprek een maar gevoel overhouden, dan wel naar de werkgever?
Er is hier niemand die hem 'aan wil geven' iedereen staat er in zoals jij. Alleen is dit kind weerloos, en staat het kind er buiten. De chauffeur mag geen onderscheid maken in zijn te vervoeren kinderen, en kag geen kadootjes aanbieden. Hij wordt niet aangegeven met een beschuldiging, maar met een mededeling. Ik vind het vervelend dat mijn kind een voorkeurspositie lijkt te hebben. Verder geen beschuldiging. De meneer heeft geen slechte bedoelingen, wordt door zijn werkgever aangesproken, klaar afgelopen.quote:Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och ja ,dat vind jij nogal gauw. Je maakt veel vaker onderscheid des persoons, en accepteert straffe bewoordingen van de ene user wel, en de andere niet. Dus als je het niet erg vind trek ik me daar niet zoveel van aan
Ik vind juist dat de dames die de man, zonder drie keer verder na te denken, aan zouden geven bij zijn baas eens zouden moeten leren nuance aan te brengen, en zorgvuldiger afwegingen te maken.
Sjonge jonge, jij verbindt wel heel rare conclusies aan het geven van een t-shirt aan een kind.quote:Op zondag 23 september 2012 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Gaat shirt aanbieden aan ander kind, die ouders zien er geen kwaad in, kindje trauma voor leven.
Ach ja, waarom maken we ons als ouders uberhaupt druk over "een snoepje geven". We geven tenslotte zelf onze kinderen ook wel eens snoep.quote:Op zondag 23 september 2012 14:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sjonge jonge, jij verbindt wel heel rare conclusies aan het geven van een t-shirt aan een kind.
En jij bent heel naief als je die optie niet meeneemt in zo'n geval.quote:Op zondag 23 september 2012 14:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sjonge jonge, jij verbindt wel heel rare conclusies aan het geven van een t-shirt aan een kind.
Nee, het gaat over klachten met betrekking tot leerlingenvervoer, niet over klachten met betrekking tot het gedrag van de chauffeur.quote:Op zondag 23 september 2012 14:01 schreef Troel het volgende:
En ik vind het eigenlijk wel erg grappig dat je zelf met die site komt, maar dat als er ook wat blijkt te staan wat je verhaal niet onderstreept, je er maar overheen leest
Jij schrijft het op alsof het geven van een t-shirt onlosmakelijk verbonden is met het traumatiseren van een kind door misbruik. Met andere woorden, jij maakt van een, in beginsel onschuldig voorval een enorm drama, alleen maar in je eigen hoofd overigens.quote:Op zondag 23 september 2012 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En jij bent heel naief als je die optie niet meeneemt in zo'n geval.
je bent wel intelligenter dan dit, Troel.quote:Op zondag 23 september 2012 14:10 schreef Troel het volgende:
Het gedrag van de chauffeur is onderdeel van het leerlingenvervoer
Of mag ik dan ook niet klagen als de chauffeur roekeloos rijdt, tenslotte is het een klacht over de chauffeur...
t geven van een shirt, het menemen naar een voetbalwedstrijd, een vertrouwensband creeeren en van daaruit misschien wel misbruik starten. Ik zal t even voor je uitspellen.quote:Op zondag 23 september 2012 14:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat je het als optie mee moet nemen. Het hoeft niet verkeerd bedoeld te zijn, maar kan wel en voor die tweede optie moet je je ogen niet sluiten.quote:Op zondag 23 september 2012 14:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jij schrijft het op alsof het geven van een t-shirt onlosmakelijk verbonden is met het traumatiseren van een kind door misbruik. Met andere woorden, jij maakt van een, in beginsel onschuldig voorval een enorm drama, alleen maar in je eigen hoofd overigens.
quote:Op zondag 23 september 2012 14:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
je bent wel intelligenter dan dit, Troel.
Ja, het is raar dat de chauffeur zich ook zo naar gedraagt dat hij veel meer met 1 kind heeft dan met de rest. Je moet professioneel blijven.quote:Op zondag 23 september 2012 16:34 schreef erodome het volgende:
Hoezo is dat raar, ze zitten blijkbaar elke week met elkaar in de bus, alleen en kletsen dan op de weg naar huis.
Is het zo vreemd dat je dan meer met dat kind hebt dan met de anderen die je als groep hebt ipv 1 op 1 contact mee hebt?
Tja, ik vind het niet zo raar als ze alleen met elkaar in de bus zitten en met elkaar kletsen.quote:Op zondag 23 september 2012 16:42 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, het is raar dat de chauffeur zich ook zo naar gedraagt dat hij veel meer met 1 kind heeft dan met de rest. Je moet professioneel blijven.
Waar lees je dat ik het raar vind dat de chauffeur met het kind kletst dan?quote:Op zondag 23 september 2012 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, ik vind het niet zo raar als ze alleen met elkaar in de bus zitten en met elkaar kletsen.
Wat moet er dan gebeuren, moet er echt zo krampachtig omgegaan worden met kinderen door volwassenen omdat er enge gasten rondlopen? Ook al behoor jij niet tot die enge gasten, je moet dan perse een grote afstand houden, een kind die alleen bij je in de bus zit krampachtig bij je weg houden, niet kletsen, niet het kind aardig vinden?
Vanuit kletsen kan het zomaar gebeuren dat blijkt dat je het een leuk kind vind, ik vind ook niet alle kinderen die hier over de vloer komen even aardig namelijk.quote:Op zondag 23 september 2012 16:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik het raar vind dat de chauffeur met het kind kletst dan?
Daar heb ik het helemaal niet over.quote:Op zondag 23 september 2012 16:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Vanuit kletsen kan het zomaar gebeuren dat blijkt dat je het een leuk kind vind, ik vind ook niet alle kinderen die hier over de vloer komen even aardig namelijk.
Zeg toch ook dat ik niet mijn kind alleen met die gast naar een wedstrijd zou laten gaan, maar het vreemd vinden dat het misschien voor kan komen dat iemand mijn kind leuk vind is weer een heel ander verhaal.
Waarom niet dan? Dan krijg je dus alsnog krampachtig gedoe, altijd op je tenen moeten lopen omdat je anders maar zomaar als pedo gezien kan worden.quote:Op zondag 23 september 2012 16:56 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over.
Hij mag dat best vinden, maar hij moet er niet naar handelen.
Omdat ik het ook raar zou vinden als de voetbaltrainer het zou doen, of de schaakmeester, de schoolmeester en dus ook de taxichauffeur. Er is zoiets als professionele distantie.quote:Op zondag 23 september 2012 16:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Dan krijg je dus alsnog krampachtig gedoe, altijd op je tenen moeten lopen omdat je anders maar zomaar als pedo gezien kan worden.
Als je wel mag kletsen dan is het gewoon vrij normaal dat je met het ene kind meer hebt dan met het andere kind, misschien niet handig om dan te vragen of dat kind mee mag naar een voetbalwedstrijd, maar niet direct een reden om zwaar overstuur te raken daarover.
Hoezo krampachtig gedoe? Als hij gewoon normaal aan het kletsen was, dan is er niks aan de hand hoor. Een (goede) leerkracht trekt toch ook geen kinderen voor, omdat die misschien een betere band met de leerkracht heeft?quote:Op zondag 23 september 2012 16:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Dan krijg je dus alsnog krampachtig gedoe, altijd op je tenen moeten lopen omdat je anders maar zomaar als pedo gezien kan worden.
Als je wel mag kletsen dan is het gewoon vrij normaal dat je met het ene kind meer hebt dan met het andere kind, misschien niet handig om dan te vragen of dat kind mee mag naar een voetbalwedstrijd, maar niet direct een reden om zwaar overstuur te raken daarover.
Ik toevallig ook.quote:Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Smikke het volgende:
Toevallig ben ik bekend met vervoersbedrijven en hun chauffeurs. Chauffeurs zijn meer dan een taxi van a naar b. Hun rol is belangrijk, zowel in negatieve als positieve zin. Maar het zijn ook niet allemaal even heldere lichten die die taxi's rijden. Ik kan mij goed voorstellen dat deze man zich echt van geen kwaad bewust is. Maak hem dat duidelijk en spreek hem zelf aan. Heeft alleen maar voordelen: bij onnozelheid steekt hij er wat van op, bij kwaadwillendheid is direct duidelijk dat je hem in de peiling houdt. En als je dit onvoldoende vindt, bel je óók op naar vervoersbedrijf (niet om hem aan de schandpaal te nagelen, maar om te wijzen op bedoeld of onbedoeld grensoverschrijdend gedrag, namelijk één kind eruit pikken om iets leuks te geven/doen. Dat zijn de feiten.)
Ik heb mijn onderbuik ook niet in bedwang als het om mijn eigen kinderen gaat, maar van afstand kan ik een stuk realistischer kijken. Net zoals de meesten hier,gelukkig.
Drie keer maar pfffquote:Op zondag 23 september 2012 17:05 schreef Moonah het volgende:
Ik vind je inbreng interessant Erodome.
De OP is natuurlijk vanuit mij als ouder die lichtelijk bezorgd is geschreven (met de uitdrukkelijke kanttekening dat ik het lastig vind mijn angst uit te schakelen, en dat ik mijn kind niet in angst wil opvoeden).
Maar vanuit die bezorgdheid wordt er gereageerd. Was jouw reactie de eerste, dan was de trant in dit topic wellicht van een andere orde. Who knows!
Food for thought!
Ik wil er wel bij zeggen dat de chauffeur pas 3x met Thies heeft gereden (de weken ervoor was het knudde geregeld.). Ik vind het dus wel lichtelijk vroeg om al een dergelijke band te hebben opgebouwd dat je een kind een wat groter cadeau zou willen geven, en al helemaal om het uit te nodigen voor een voetbalwedstrijd...
Ik heb de man niet persoonlijk ontmoet, ik werk zelf op vrijdag. Dus wat dat betreft kan ik niet op mijn gevoel afgaan. Er was iemand die schreef dat er nogal wat 'simpele zielen' onder de chauffeurs zijn, dat kan ik beamen. Dus wellicht ís het ook gewoon naiviteit van die man.
Ik heb zelf als juf wel degelijk verschillend contact en verschillende gradaties van genegenheid voor 'mijn' kinderen. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om een kind een voorkeursbehandeling te geven. Op welke manier dan ook.
Eensch.quote:Op zondag 23 september 2012 17:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik toevallig ook.voor mij blijft overeind dat als je hem aanspreekt (wat sowieso moet) je ook de werkgever aanspreekt. Hij zal zich toch professioneler moeten gaan gedragen. En het kan ook de derde melding zijn bijvoorbeeld. Dat altijd maar je mond houden kan ook schadelijk zijn. En zolang je bij de feiten blijft is er géén sprake van vals beschuldigen
Wat is er nou mis met een verzoek..?quote:Op zondag 23 september 2012 18:38 schreef Troel het volgende:
En laat je man het contact opnemen met de vervoerder, aangezien hij degene was die het hoorde (en hij waarschijnlijk niet meteen de schijn van hysterische moeder tegen zal hebben).
De man is buiten zijn boekje gegaan. Lees het topic door en je zult tig posts vinden waarin dat uitgelegd wordt.quote:Op zondag 23 september 2012 18:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat is er nou mis met een verzoek..?
En helemaal als er supernetjes, eerst toestemming word gevraagd aan de ouders..?
Misschien hebben ze samen wel de grootste lol..?
Nee, het moet gemeld worden bij zijn baas "want er praatte een man met mijn kind..."
Zeg, je kunt ook overdrijven, en ook DAT straal je uit op je kind..
Wat is er mis met gewoon even overleggen met de beste man..?
Je kind merkt alles aan je...quote:Op zondag 23 september 2012 18:47 schreef Troel het volgende:
[..]
De man is buiten zijn boekje gegaan. Lees het topic door en je zult tig posts vinden waarin dat uitgelegd wordt.
Het kind merkt er niets van als je contact op neemt met de vervoerder, het kind merkt het wel als er verkeerde bedoelingen achter zitten en je bent zo naïef om in louter goedheid van de man te geloven (al is dat mogelijk echt wel het enige wat er was).
Of de ouders,quote:Op zondag 23 september 2012 18:51 schreef Troel het volgende:
Die man, door in eerste instantie al in zijn hoofd te halen om een professionele relatie om te willen zetten in een vriendschappelijke relatie.
Ehm pardon?quote:Op zondag 23 september 2012 18:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Of de ouders die eigenlijk geen tijd hebben voor kinderen, en ze dus door een ander naar school te laten brengen..?
LEES waarom het betreffende kind met een busje gaat. Dat is niet omdat de ouders eigenlijk geen tijd hebben voor het kind.quote:Op zondag 23 september 2012 18:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Of de ouders die eigenlijk geen tijd hebben voor kinderen, en ze dus door een ander naar school te laten brengen..?
En ze dus eigenlijk zelf voor die situatie hebben gekozen..?
Zo ken ik er nog wel 10...
Een ander mens is ook een mens...
Ik lees een hoop gekakel om niets...quote:Op zondag 23 september 2012 18:56 schreef Troel het volgende:
[..]
LEES waarom het betreffende kind met een busje gaat. Dat is niet omdat de ouders eigenlijk geen tijd hebben voor het kind.
note to self: don't feed the obvious troll
Nou, ik vind je behoorlijk kort door de bocht door er maar vanuit te gaan dat de ouders te lui zijn om hun eigen kind naar school te brengen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik lees een hoop gekakel om niets...
Verder ga ik geen 5 pagina's doorlezen om iets te lezen wat je ook gewoon even kan typen...
Mensen die niet durven communiceren zullen altijd "iets" van een ander denken..
Maar ik vind het jammer dat er een ander slachtoffer van moet worden..
Je hoort mij niet zeggen dat ze lui zijn, dat maak je er keihard zelf van......quote:Op zondag 23 september 2012 19:01 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Nou, ik vind je behoorlijk kort door de bocht door er maar vanuit te gaan dat de ouders te lui zijn om hun eigen kind naar school te brengen.
Lees de OP eens, volgens mij staat het daar ook prima in beschreven.
Domme aanname iig.quote:Op zondag 23 september 2012 19:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat ze lui zijn, dat maak je er keihard zelf van......
Ik zeg dat ze er (waarschijnlijk) geen tijd voor hebben..
En nee volgens mij staat het niet zo duidelijk in de OP beschreven...
Nee jij komt slim over...quote:
Onze zoon zit op het speciaal onderwijs. Dat is niet om de hoek.quote:Op zondag 23 september 2012 19:05 schreef Snowballed het volgende:
Ik zeg dat ze er (waarschijnlijk) geen tijd voor hebben..
quote:Op zondag 23 september 2012 18:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je kind merkt alles aan je...
Wat wil je melden aan de vervoerder..?
Dat de chauffeur iets heeft gevraagd aan de vader..?
En daarom nog een heel verhaal van zijn baas moet aanhoren en misschien wel de laan uitgetrapt word..?
Wie gaat er dan te ver..?
quote:Op zondag 23 september 2012 18:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Of de ouders,
Die eigenlijk geen tijd hebben voor kinderen, en ze dus door een ander naar school laten brengen..?
En ze dus eigenlijk zelf voor die situatie hebben gekozen..?
Zo ken ik er nog wel 10...
Een ander mens is ook een mens...
quote:Op zondag 23 september 2012 19:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mensen die niet durven communiceren zullen altijd "iets" van een ander denken..
Maar ik vind het jammer dat er een ander slachtoffer van moet worden..
Verder maakt het mij niet uit hoor... maar die chauffeur word hier nogal raar neergezet, en daar wou ik even iets tegenin brengen.. Doei![]()
Als je dat zou doen stel je jezelf toch gerust..?quote:Op zondag 23 september 2012 19:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Onze zoon zit op het speciaal onderwijs. Dat is niet om de hoek.
Ik zou met alle liefde 2 dagen per week (en mijn man de drie dagen dat ik werk) hem zelf ophalen van school. Gerustgesteld?
Dat is simpelweg niet altijd een optie. Sterker nog, op sommige scholen mag het niet eensquote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je dat zou doen stel je jezelf toch gerust..?
Dan KIES je daar toch voor..? of zit een kind verplicht op DIE school en wonen de mensen verplicht in die en die woonplaats..?quote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet altijd een optie. Sterker nog, op sommige scholen mag het niet eens
In het speciale onderwijs heb je niet zoveel keus.quote:Op zondag 23 september 2012 19:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan KIES je daar toch voor..? of zit een kind verplicht op DIE school en wonen de mensen verplicht in die en die woonplaats..?
Als je wilt dat je kind op een goede manier ontwikkeld, heb je geen keuze? Ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die hun kind voor de lol naar een speciale school sturen hoor.quote:Op zondag 23 september 2012 19:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan KIES je daar toch voor..? of zit een kind verplicht op DIE school en wonen de mensen verplicht in die en die woonplaats..?
Je hebt hier in NL alle keuze...quote:Op zondag 23 september 2012 19:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kind op een goede manier ontwikkeld, heb je geen keuze? Ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die hun kind voor de lol naar een speciale school sturen hoor.
Lekker kort door de bocht! Sommige kinderen hebben speciaal onderwijs nodig!quote:Op zondag 23 september 2012 19:16 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je hebt hier in NL alle keuze...
Waar je wilt wonen, wat je wil doen voor de kost, welk geloof je wilt, welke school, welke plaats, welk soort toiletpapier...
En alweer...: Waar hoor je mij lollig doen..?
Als het het beste zou zijn.... waarom word er dan geklaagd over het vervoer...?quote:Op zondag 23 september 2012 19:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht! Sommige kinderen hebben speciaal onderwijs nodig!
Die ouders kiezen (in dit geval ook) het beste voor hun kind door het naar speciaal onderwijs te sturen!
Hij gaat NIET buiten zn boekje, hij VRAAGT het goddomme aan de vader....!quote:Op zondag 23 september 2012 19:22 schreef Leandra het volgende:
Als hij wel kwade bedoelingen heeft is zo'n taxibusje natuurlijk wel een hele handige werkplek...
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen in zo'n functie zulke voorstellen doen en er dan niets achter zit, ze moeten daarover toch wel flink voorgelicht zijn lijkt me.
Maar goed, misschien het taxibedrijf eens bellen om te vragen wat hun regels zijn, en of zulke zaken specifiek verboden zijn, want dan weet hij dat hij (ver) buiten z'n boekje ging.
Laat ook maar..quote:Op zondag 23 september 2012 19:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als het het beste zou zijn.... waarom word er dan geklaagd over het vervoer...?
Inderdaad... als je geen mensen wilt/kunt vertrouwen is dat de beste optie..quote:Op zondag 23 september 2012 19:25 schreef lily het volgende:
Ja maar wel of geen speciaal onderwijs. Wel of geen keuze in het gebruiken van een bso en taxi. Wat doet dat ertoe?
Je komt in je leven voortdurend mensen tegen en je kind dus ook, die misschien andere bedoelingen hebben. Dat is toch niet jouw keuze dan?
Het ging in dit topic erom hoe je met eventuele ongewenste intimiteiten zou omgaan en hoe andere ouders hierover denken en die ongewenste intimiteiten zijn geen keuze.
Het taxi voorbeeld is voor de een een ongewenste "intimiteit" voor de ander misschien minder.
Het is toch geen kwestie van; dan breng je je kind zelf maar?
Dan kun je beter alles zelf doen als je zeker wilt weten dat hem niets overkomt.
Dan is het toch een keuze om op een bepaalde afstand van een school te wonen..?quote:
Heb je zelf kinderen?quote:Op zondag 23 september 2012 19:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Inderdaad... als je geen mensen wilt/kunt vertrouwen is dat de beste optie..
Bang zijn voor ongewenste intimiteiten zijn, komt hoofdzakelijk door slechte communicatie met diegene die contact hebben met het kind als de ouders er niet bij zijn..
Ik had het kunnen verwachten he..?quote:
Precies. En dan naar zijn baas rennen.... 'Hey baas, die chauffeur heeft aan me gevraagd of ie mijn zoon eens een voetbal t-shirt mag geven, en verder heeft ie gezegd dat ie het zo'n enorm leuk kind vindt.! Daar onderneemt u toch zeker wel actie op ??'quote:Op zondag 23 september 2012 19:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hij gaat NIET buiten zn boekje, hij VRAAGT het goddomme aan de vader....!
Mijn kinderen zitten op 2 keer struikelen van de basisschool maar moet ik dan verhuizen omdat de professionele taxi niet zo professioneel bleek? Dus jij koopt een bidet als je toiletpapier niet zo stevig blijkt als het op de verpakking staat.. Ja , daar kan het arme papier ook niks aan doen....quote:Op zondag 23 september 2012 19:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan is het toch een keuze om op een bepaalde afstand van een school te wonen..?
Waarom struikel je zelf niet even mee dan..?quote:Op zondag 23 september 2012 19:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten op 2 keer struikelen van de basisschool maar moet ik dan verhuizen omdat de professionele taxi niet zo professioneel bleek? Dus jij koopt een bidet als je toiletpapier niet zo stevig blijkt als het op de verpakking staat.. Ja , daar kan het arme papier ook niks aan doen....
T was alleen voor mijn beeldvorming. Ik merkte dat ik toen mijn kinderen klein waren ik een ander beeld had van pubers dan nu ik ze zelf heb enndat mijn beeld van hoe ik zou reageren op belpaalde zaken in werkelijkheid anders is dan hoe ik dacht dat het zou gaan toen ik nog geen kinderen had. Geen oordeel verder, alleen een vraag om te bepalen of mijn beeld kloptquote:Op zondag 23 september 2012 19:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik had het kunnen verwachten he..?
Ik hou me al stil.. want ik ben ook nog een man...
Want tja... die hebben nou eenmaal een naam he..?
nou ja, je kan wel altijd je probleem oplossen door het uit de weg te gaan of je ogen te sluiten maar dat is niet werkelijk je probleem oplossen wilde ik kaar zeggen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:37 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom struikel je zelf niet even mee dan..?
Ga lekker papier met mensen vergelijken...![]()
Zo fijn als mensen wel kunnen relativerenquote:Op zondag 23 september 2012 19:35 schreef ElizabethR het volgende:
Precies. En dan naar zijn baas rennen.... 'Hey baas, die chauffeur heeft aan me gevraagd of ie mijn zoon eens een voetbal t-shirt mag geven, en verder heeft ie gezegd dat ie het zo'n enorm leuk kind vindt.! Daar onderneemt u toch zeker wel actie op ??'
Baas: 'Hoezo, heeft u geen leuk kind dan?'
Ik snap jouw sarcasme niet zo goed, gezien je eerdere herkenning van onderbuikgevoelens...quote:Op zondag 23 september 2012 19:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies. En dan naar zijn baas rennen.... 'Hey baas, die chauffeur heeft aan me gevraagd of ie mijn zoon eens een voetbal t-shirt mag geven, en verder heeft ie gezegd dat ie het zo'n enorm leuk kind vindt.! Daar onderneemt u toch zeker wel actie op ??'
Baas: 'Hoezo, heeft u geen leuk kind dan?'
Overigens is het plan om dinsdag als ik mijn zoon zelf op kan halen een gesprekje met de chauffeur aan te gaan (als ik hem kan vinden bij de wachtplaats, heb hem immers nog nooit ontmoet).quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb overigens mijn kinderen op precies dezelfde manier 'voorgelicht' over ongewenste intimiteiten.
Vorm maar een beeld hoor... maar het werkelijke beeld ligt vast anders, dan wanneer je zou weten wie ik ben..quote:Op zondag 23 september 2012 19:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
T was alleen voor mijn beeldvorming. Ik merkte dat ik toen mijn kinderen klein waren ik een ander beeld had van pubers dan nu ik ze zelf heb enndat mijn beeld van hoe ik zou reageren op belpaalde zaken in werkelijkheid anders is dan hoe ik dacht dat het zou gaan toen ik nog geen kinderen had. Geen oordeel verder, alleen een vraag om te bepalen of mijn beeld klopt
Dat ik diezelfde onderbuikgevoelens herken wil nog niet zeggen dat ik meteen een hetze begin tegen die chauffeur. Verder heb ik al meerdere keren uitgelegd hoe ik zou handelen. Mijn sarcasme komt voort uit het onbegrip van een aantal hier aanwezige dames en het absolute gemak waarmee ze hem, nu al, en zonder hem te kennen, tot een pedo veroordelen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik snap jouw sarcasme niet zo goed, gezien je eerdere herkenning van onderbuikgevoelens...
het heeft niks te makennmet relativeren! Ik weet niet pf jij weet wat een voetbalshirt kost? Een echte kost algauw 60 euro. Het is dus niet 'niks' ofzo. Het scht wel degelijk een gevoel van verplichting bij een kind. Meer dan een lolly iig. Als hij nou zou zeggen: we zitten hier samen, kijk, een lolly, niet verder over kletsen zou dat meer in balans zijn dan een T-shirt en een wedstrijd. Ook al zount aan me gevraagd zijn, ik geef mijn kind niet zomaar mee.....quote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo fijn als mensen wel kunnen relativeren
Goede beslissing..quote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik snap jouw sarcasme niet zo goed, gezien je eerdere herkenning van onderbuikgevoelens...
[..]
Overigens is het plan om dinsdag als ik mijn zoon zelf op kan halen een gesprekje met de chauffeur aan te gaan (als ik hem kan vinden bij de wachtplaats, heb hem immers nog nooit ontmoet).
Goedzo, Moonahquote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
[..]
Overigens is het plan om dinsdag als ik mijn zoon zelf op kan halen een gesprekje met de chauffeur aan te gaan (als ik hem kan vinden bij de wachtplaats, heb hem immers nog nooit ontmoet).
Ik ken de voetbaltrainer van mij zonen al járen hij woont hier in de straat, no way dat ik mijn kind als enige van het team zou meegeven voor een wedstrijd omdat ' hij het zo'n leuk kind vind' dan maar een kutmoeder in de ogen van een paar kinderlozen, ik heb alleen verantwoordelijkheid voor mijn kinderen...quote:Op zondag 23 september 2012 19:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Goede beslissing..![]()
Maar misschien moet je voortaan eerst kennismaken met de chauffeur voordat je je kind meegeeft, volgens mij heb je dan hele andere gedachten over andere mensen..
Dat zou ik heel graag willen en daar heb ik al diverse gesprekken over gehad met het vervoersbedrijf. Er is (van de +/- 10 chauffeurs die we inmiddels versleten hebben) er welgeteld eentje geweest die zo fatsoenlijk is geweest om van tevoren langs is gekomen om kennis te maken. De anderen stoppen een kaartje in de bus met hun naam en de mededeling dat we niet thuis waren op het tijdstip dat zij langs zijn geweest. Hetgeen in een aantal gevallen dus pertinent niet zo was. Via via heb ik begrepen dat die chauffeurs financieel nogal worden afgeknepen en dergelijke kennismakingsbezoekjes in hun eigen tijd moeten afleggen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Goede beslissing..![]()
Maar misschien moet je voortaan eerst kennismaken met de chauffeur voordat je je kind meegeeft, volgens mij heb je dan hele andere gedachten over andere mensen..
Duidelijk. Dan voel ik me dus ook niet aangesproken.quote:Op zondag 23 september 2012 19:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat ik diezelfde onderbuikgevoelens herken wil nog niet zeggen dat ik meteen een hetze begin tegen die chauffeur. Verder heb ik al meerdere keren uitgelegd hoe ik zou handelen. Mijn sarcasme komt voort uit het onbegrip van een aantal hier aanwezige dames en het absolute gemak waarmee ze hem, nu al, en zonder hem te kennen, tot een pedo veroordelen.
en dat hoort dus niet, hij heeft het kind 3 x in zn busje meegenomen en vraagt dan of hij een tshirt kan geven en of het kind mee kan naar een voetbalwedstrijd. Ook als je dat vraagt ga je dus buiten je boekje. Dat is niet professioneel.quote:Op zondag 23 september 2012 19:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hij gaat NIET buiten zn boekje, hij VRAAGT het goddomme aan de vader....!
Dan zou ik met de school en een evt ouderraad overleg voeren met het bedrijf, met de eis dat voor een nieuwe chauffeur ingezet word, duidelijk kennis word gemaakt en als dat niet mogelijk is dat iedereen stopt bij het bedrijf...quote:Op zondag 23 september 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat zou ik heel graag willen en daar heb ik al diverse gesprekken over gehad met het vervoersbedrijf. Er is (van de +/- 10 chauffeurs die we inmiddels versleten hebben) er welgeteld eentje geweest die zo fatsoenlijk is geweest om van tevoren langs is gekomen om kennis te maken. De anderen stoppen een kaartje in de bus met hun naam en de mededeling dat we niet thuis waren op het tijdstip dat zij langs zijn geweest. Hetgeen in een aantal gevallen dus pertinent niet zo was. Via via heb ik begrepen dat die chauffeurs financieel nogal worden afgeknepen en dergelijke kennismakingsbezoekjes in hun eigen tijd moeten afleggen.
Ik heb het vervoersbedrijf ook gezegd dat ik mijn kind meegeef, en geen postpakket.
Volgens mij mag je toch echt wel iets vragen....quote:Op zondag 23 september 2012 19:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat hoort dus niet, hij heeft het kind 3 x in zn busje meegenomen en vraagt dan of hij een tshirt kan geven en of het kind mee kan naar een voetbalwedstrijd. Ook als je dat vraagt ga je dus buiten je boekje. Dat is niet professioneel.
Dat dus. Marktwerking.quote:Op zondag 23 september 2012 19:53 schreef Snowballed het volgende:
(of word het bedrijf aangewezen door de overheid..?)
Dat hoeft ook niet, want jij doet precies wat ik zou doen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Duidelijk. Dan voel ik me dus ook niet aangesproken.
Ik heb twee kinderen. Maar ben nooit zo verschrikkelijk arrogant geweest dat ik aan de hand van een paar letters op een forum een persoon als pedofiel label.quote:Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
dan maar een kutmoeder in de ogen van een paar kinderlozen,
had je het wel goedgevonden als hij een hand was komen geven eerst?quote:Op zondag 23 september 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat zou ik heel graag willen en daar heb ik al diverse gesprekken over gehad met het vervoersbedrijf. Er is (van de +/- 10 chauffeurs die we inmiddels versleten hebben) er welgeteld eentje geweest die zo fatsoenlijk is geweest om van tevoren langs is gekomen om kennis te maken. De anderen stoppen een kaartje in de bus met hun naam en de mededeling dat we niet thuis waren op het tijdstip dat zij langs zijn geweest. Hetgeen in een aantal gevallen dus pertinent niet zo was. Via via heb ik begrepen dat die chauffeurs financieel nogal worden afgeknepen en dergelijke kennismakingsbezoekjes in hun eigen tijd moeten afleggen.
Ik heb het vervoersbedrijf ook gezegd dat ik mijn kind meegeef, en geen postpakket.
Nee! Nee, zeker niet. maar dan heb ik wel het gevoel dat ik een persoon beter kan inschatten. Hoewel dat hoogstwrs naief is...quote:Op zondag 23 september 2012 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
had je het wel goedgevonden als hij een hand was komen geven eerst?
Dan moet je het dus bij de opdrachtgever (ik denk de gemeente..?) aankaarten, met alle ouders als 1 blok (niet in je eentje, dat haalt niets uit)quote:
ik heb júist deze persoon nooit en te nimmer gelabeld als pedofiel. Wel als iemand die buiten zijn professionele boekje is gegaan. T zou je sieren als je je vooroordeelbrilletje af zou zetten terwijl je mijn posts leest,quote:Op zondag 23 september 2012 19:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, want jij doet precies wat ik zou doen.
[..]
Ik heb twee kinderen. Maar ben nooit verschrikkelijk arrogant geweest dat ik aan de hand van een paar letters op een forum een persoon als pedofiel label.
Volgens jou....quote:Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volgens mij mag je toch echt wel iets vragen....
En ook professionele mensen zijn soms net mensen...
Eeehm ja (ik las het dus even fout....) SORRYquote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Volgens jou....
Tuurlijk en daarom ren je niet naar zn baas om te zeggen dat hij verkeerde bedoelingen heeft, maar kun je best zijn werkgever op de hoogte stellen als je ongerust bent (al dan niet na een gesprekje met de beste man zelf). Niks schandpaal. Je zou maar de 3e zijn die zoiets meldt... Dan is het toch beter dat in de gaten te houden.
Dit! Helemaal!quote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Volgens jou....
Tuurlijk en daarom ren je niet naar zn baas om te zeggen dat hij verkeerde bedoelingen heeft, maar kun je best zijn werkgever op de hoogte stellen als je ongerust bent (al dan niet na een gesprekje met de beste man zelf). Niks schandpaal. Je zou maar de 3e zijn die zoiets meldt... Dan is het toch beter dat in de gaten te houden.
Wie zegt dat ik het over jou heb? Voel je je aangesproken? Verder bepaal ik zelf wel hoe ik lees, zelfs jouw posts.quote:Op zondag 23 september 2012 19:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb júist deze persoon nooit en te nimmer gelabeld als pedofiel. Wel als iemand die buiten zijn professionele boekje is gegaan. T zou je sieren als je je vooroordeelbrilletje af zou zetten terwijl je mijn posts leest,
Je quote mij. Dus ja, voel ik me aangesproken. En tuurlijk beslis jij of je met een vooroordeel leest.quote:Op zondag 23 september 2012 20:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over jou heb? Voel je je aangesproken? Verder bepaal ik zelf wel hoe ik lees, zelfs jouw posts.
Jij hebt liever een robot als chauffeur..?quote:Op zondag 23 september 2012 20:01 schreef lady-wrb het volgende:
ik denk dat het niet afhangt van wel of niet kennis gemaakt hebben
ik ben van mening dat het uit professioneel oogpunt gewoon niet kan.
maar goed, zo zie ik het. een ander ziet het wellicht anders.
Aah gelukkig....(diepe zucht...) Er bestaan ook nog vrouwen met een nuchtere blik...quote:Op zondag 23 september 2012 20:05 schreef L-E het volgende:
Ik schrik er ook een beetje van hoe snel deze beste man de pedofiliekaart toegespeeld krijgt hoor. Sommige mensen zijn sociaal gewoon erg onhandig, wellicht beseft hij niet hoe ongepast dit is? Daar zou ik eerder aan denken. Des te meer reden om in gesprek te gaan met hem, mogelijk is het dan beter in een bepaalde context te plaatsen. Geen haar op mijn hoofd die overweegt zijn leidinggevende in te lichten alvorens met hem zelf te praten. Voert erg ver, naar mijn idee.
Gelukkig deelt iedereen in dit topic die mening. Maar nádat het gesprek met hem is geweest vinden velen dat óok de werkgever op de hoogte zou moeten zijn. Niet vanwege pedofilie, maar vanwege het overschrijden van de grens wat je zou mogen aanbieden als taxichauffeur.quote:Op zondag 23 september 2012 20:05 schreef L-E het volgende:
Ik schrik er ook een beetje van hoe snel deze beste man de pedofiliekaart toegespeeld krijgt hoor. Sommige mensen zijn sociaal gewoon erg onhandig, wellicht beseft hij niet hoe ongepast dit is? Daar zou ik eerder aan denken. Des te meer reden om in gesprek te gaan met hem, mogelijk is het dan beter in een bepaalde context te plaatsen. Geen haar op mijn hoofd die overweegt zijn leidinggevende in te lichten alvorens met hem zelf te praten. Voert erg ver, naar mijn idee.
WAT wil je dan melden...???quote:Op zondag 23 september 2012 20:13 schreef Chai het volgende:
Ik zeg toch melden bij de werkgever. Niet als beschuldiging, maar puur als melding. De werkgever heeft schijnbaar ook geen gedragscode voor de omgang met kinderen en dat lijkt me hier ook wel nodig... Ik zou ze daar dan ook op wijzen.
Het voorstel wat hij deed om buiten werktijd iets te ondernemen (voetbalwedstrijd bezoeken) met het kind?quote:Op zondag 23 september 2012 20:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
WAT wil je dan melden...???
Hij vroeg iets aan de vader..?![]()
Afhankelijk van de uitkomst van het gesprek met de chauffeur. Als die meneer blijkt totaal niets kwaads in de zin te hebben, zich gewoon rotschrikt dat ie jou zo ongerust heeft gemaakt, en zich verontschuldigd, en samen met jou een oplossing probeert te vinden, bijvoorbeeld door zijn route aan te passen en jouw kind eerder af te zetten, dan zou ik zeer zeker GEEN contact opnemen met zijn werkgever.quote:Op zondag 23 september 2012 20:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar nádat het gesprek met hem is geweest vinden velen dat óok de werkgever op de hoogte zou moeten zijn.
Daar heeft de vader toch gewoon nee op kunnen zeggen. Kous af.quote:Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Het voorstel wat hij deed om buiten werktijd iets te ondernemen (voetbalwedstrijd bezoeken) met het kind?
Oh.. want dat mag hij niet vragen aan de vader van het jochie..?quote:Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Het voorstel wat hij deed om buiten werktijd iets te ondernemen (voetbalwedstrijd bezoeken) met het kind?
nee idd.wie weet wat je daar mee overhoop haalt.quote:Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitkomst van het gesprek met de chauffeur. Als die meneer blijkt totaal niets kwaads in de zin te hebben, zich gewoon rotschrikt dat ie jou zo ongerust heeft gemaakt, en zich verontschuldigd, en samen met jou een oplossing probeert te vinden, bijvoorbeeld door zijn route aan te passen en jouw kind eerder af te zetten, dan zou ik zeer zeker GEEN contact opnemen met zijn werkgever.
Ik wel. Niet om hem te beschuldigen, maar om te wijzen op het feit dat de chauffeur zich totaal niet bewust is van gedragsregels, en dat zij daar misschien in algemene zin naar alle chauffeurs iets mee moeten.quote:Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitkomst van het gesprek met de chauffeur. Als die meneer blijkt totaal niets kwaads in de zin te hebben, zich gewoon rotschrikt dat ie jou zo ongerust heeft gemaakt, en zich verontschuldigd, en samen met jou een oplossing probeert te vinden, bijvoorbeeld door zijn route aan te passen en jouw kind eerder af te zetten, dan zou ik zeer zeker GEEN contact opnemen met zijn werkgever.
nee. hij is chauffeur. hij hoort het kind heen en weer te rijden tussen school en huis.quote:Op zondag 23 september 2012 20:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh.. want dat mag hij niet vragen aan de vader van het jochie..?
Als hij dat van de gedragscode sowieso niet mag vragen niet.quote:Op zondag 23 september 2012 20:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar heeft de vader toch gewoon nee op kunnen zeggen. Kous af.
Mja, ik zal wel heel rottig in elkaar zittenquote:Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In dat geval zou ik de hele naam van de chauffeur weglaten en gewoon in het algemeen mijn beklag doen bij het bedrijf....quote:Op zondag 23 september 2012 20:18 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ik wel. Niet om hem te beschuldigen, maar om te wijzen op het feit dat de chauffeur zich totaal niet bewust is van gedragsregels, en dat zij daar misschien in algemene zin naar alle chauffeurs iets mee moeten.
Waarom?quote:Op zondag 23 september 2012 20:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In dat geval zou ik de hele naam van de chauffeur weglaten en gewoon in het algemeen mijn beklag doen bij het bedrijf....
Mwah, ik vind het niet teveel gevraagd dat je degene aan wie je je kind meegeeft, compleet moet kunnen vertrouwen. Een chauffeur die er blijk van geeft een relatie met een kind verder te willen uitbouwen dan de strikt professionele relatie die hij op grond van de vervoersovereenkomst met dat kind heeft, is mijn vertrouwen niet waard. Daar zou ik toch wel even een punt van maken. Wat voor hem de consequenties zijn, interesseert me niet. Als het om de gezondheid en veiligheid van mijn kind gaat, dan moet alles wijken. Daar komt geen belangenafweging bij aan te pas.quote:Op zondag 23 september 2012 20:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee idd.wie weet wat je daar mee overhoop haalt.
omdat je het dan op de man speelt, terwijl het een fout in het beleid van het bedrijf is en er dus ook andere chauffeurs kunnen zijn die de regels niet kennenquote:
Omdat als je een klacht hebt over de gedragscode (die volgens mij nergens bestaat of nageleefd word)quote:
Het word toch ook GEVRAAGD..?quote:Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef miss_sly het volgende:
Als de leidster van het kdv van mijn dochter zou vragen of ze haar eens ergens mee naartoe zou mogwn nemen, zou ik daar ook niet van gediend zijn. Volwassenen dienen niet buiten de ouders om vriendschapsbanden aan te gaan met jonge kinderen. Die verhouding is ongelijk.
Als je een klacht indient weet de organisatie over welke chauffeur het gaat. Dus dat krijg je nooit helemaal zuiver. Mag je hopen dat die organisatie wel open staat voor breed kijken naar gedragscode ipv het persoonlijk maken.quote:Op zondag 23 september 2012 20:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In dat geval zou ik de hele naam van de chauffeur weglaten en gewoon in het algemeen mijn beklag doen bij het bedrijf....
he? Ieder normaal handelend en denkend volwassene zal toch uit zichzelf moeten begrijpen dat je een professionele relatie met een kind niet uitbouwt naar een vriendschappelijke relatie. Dat is, op zijn zachtst gezegd, ongepast. Daar heb je toch geen beleid voor nodig?quote:Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
omdat je het dan op de man speelt, terwijl het een fout in het beleid van het bedrijf is en er dus ook andere chauffeurs kunnen zijn die de regels niet kennen
Ik lees hier ook dat het eerst niet heel soepel geregeld was bij dat bedrijf en misschien werkt deze chauffeur er nog niet zo lang. En heeft de rest van de chauffeurs al vele cursussen hierover gehad, maar deze chauffeur nog net niet.quote:Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
omdat je het dan op de man speelt, terwijl het een fout in het beleid van het bedrijf is en er dus ook andere chauffeurs kunnen zijn die de regels niet kennen
en je het bedrijf dan de gelegenheid geeft het aan te passen
En toen kwam er een dag dat je kind oud genoeg was en uit huis ging...quote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het niet teveel gevraagd dat je degene aan wie je je kind meegeeft, compleet moet kunnen vertrouwen. Een chauffeur die er blijk van geeft een relatie met een kind verder te willen uitbouwen dan de strikt professionele relatie die hij op grond van de vervoersovereenkomst met dat kind heeft, is mijn vertrouwen niet waard. Daar zou ik toch wel even een punt van maken. Wat voor hem de consequenties zijn, interesseert me niet. Als het om de gezondheid en veiligheid van mijn kind gaat, dan moet alles wijken. Daar komt geen belangenafweging bij aan te pas.
Ik kan uit ervaring vertellen dat sommige mensen echt niet snappen hoe dat in elkaar steekt. Onschuldig verder, in dit geval.quote:Op zondag 23 september 2012 20:23 schreef Argento het volgende:
[..]
he? Ieder normaal handelend en denkend volwassene zal toch uit zichzelf moeten begrijpen dat je een professionele relatie met een kind niet uitbouwt naar een vriendschappelijke relatie. Dat is, op zijn zachtst gezegd, ongepast. Daar heb je toch geen beleid voor nodig?
ja knul.quote:Op zondag 23 september 2012 20:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En toen kwam er een dag dat je kind oud genoeg was en uit huis ging...
en jij een bazooka kocht..?
dat zal best, maar dat zijn dus niet de mensen waar ik mijn kind aan toevertrouw.quote:Op zondag 23 september 2012 20:25 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring vertellen dat sommige mensen echt niet snappen hoe dat in elkaar steekt. Onschuldig verder, in dit geval.
als dat dus de chauffeur van je kind is, zal je wel moetenquote:Op zondag 23 september 2012 20:26 schreef Argento het volgende:
[..]
dat zal best, maar dat zijn dus niet de mensen waar ik mijn kind aan toevertrouw.
Waarom reageer je dan, in dit geval had degene de chauffeur nog nooit gezien...quote:Op zondag 23 september 2012 20:26 schreef Argento het volgende:
[..]
dat zal best, maar dat zijn dus niet de mensen waar ik mijn kind aan toevertrouw.
Er werd gevraagd aan de ouders im ruimte te krijgen om de professionele relatie zonder aanwezigheid van de ouders uit te bouwen naar een vriendschappelijke relatie. Imo is dat ongepastquote:
Dan zeg je dat dus tegen de chauffeur (en meld je het op FOK!) en is de kous af lijkt me..?quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd gevraagd aan de ouders im ruimte te krijgen om de professionele relatie zonder aanwezigheid van de ouders uit te bouwen naar een vriendschappelijke relatie. Imo is dat ongepast
nee hoorquote:Op zondag 23 september 2012 20:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
als dat dus de chauffeur van je kind is, zal je wel moeten
De ouders erin betrekken zou betekenen dat ze meegevraagd werden. Het gaat om de relatie, niet om het vragen van toestemming.quote:
Dit,quote:Op zondag 23 september 2012 20:30 schreef Argento het volgende:
[..]
nee hoor
dan ga ik een praatje maken met zn werkgever of een andere vervoerder zoeken. Jij zal je er toch hopelijk ook niet bij neerleggen dat je je kind moet meegeven aan iemand die je niet vertrouwt?
Hier gaat het om een chauffeur. Maar er zijn toch zat beroepen denkbaar waarin het onmogelijk is om niet iets van een vertrouwens- danwel vriendschapsband met een kind op te bouwen om dat kind adequaat en professioneel te kunnen helpen. Denk aan een psycholoog, een balletleraar, een logopedist, een buitenschoolse opvang juf, de paardrijcoach,enzovoorts.quote:Op zondag 23 september 2012 20:23 schreef Argento het volgende:
[..]
he? Ieder normaal handelend en denkend volwassene zal toch uit zichzelf moeten begrijpen dat je een professionele relatie met een kind niet uitbouwt naar een vriendschappelijke relatie. Dat is, op zijn zachtst gezegd, ongepast. Daar heb je toch geen beleid voor nodig?
Jij zegt nooit nee, maar belt automatisch 112 als er iets gevraagd word wat niet in jouw straatje past...?quote:Op zondag 23 september 2012 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De ouders erin betrekken zou betekenen dat ze meegevraagd werden. Het gaat om de relatie, niet om het vragen van toestemming.
We beginnen gewoon tegelijk over 112.........quote:Op zondag 23 september 2012 20:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hier gaat het om een chauffeur. Maar er zijn toch zat beroepen denkbaar waarin het onmogelijk is om niet iets van een vertrouwens- danwel vriendschapsband met een kind op te bouwen om dat kind adequaat en professioneel te kunnen helpen. Denk aan een psycholoog, een balletleraar, een logopedist, een buitenschoolse opvang juf, de paardrijcoach,enzovoorts.
Of ga je de paardrijcoach ook rapporteren als je kind een knuffel van hem krijgt als het getroost moet worden omdat ie van het paard af dondert? Moet die man je kind dan maar laten liggen en 112 bellen? Want god verhoede dat ie normaal menselijk contact met je kind heeft.
Wie reageert er hier nou overtrokken?quote:Op zondag 23 september 2012 20:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
We beginnen gewoon tegelijk over 112.........![]()
Nee hoor, want het troosten van een kind past prima binnen die professionele relatie. Een kind dat je eens in de zoveel tijd in je busje vervoert meenemen naar een voetbalwedstrijd, niet. Kennelijk ligt dat onderscheid voor sommigen heel lastig. Ik hoop maar dat jij geen chauffeur in zon busje bent.quote:Op zondag 23 september 2012 20:34 schreef ElizabethR het volgende:
Of ga je de paardrijcoach ook rapporteren als je kind een knuffel van hem krijgt als het getroost moet worden omdat ie van het paard af dondert? Moet die man je kind dan maar laten liggen en 112 bellen? Want god verhoede dat ie normaal menselijk contact met je kind heeft.
LOL!!!!quote:Op zondag 23 september 2012 20:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
We beginnen gewoon tegelijk over 112.........![]()
Maar misschien wrijft ie wel iets te lang over het schattige ruggetje van je dochter.......quote:Op zondag 23 september 2012 20:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee hoor, want het troosten van een kind past prima binnen die professionele relatie.
Het onderscheid om te bepalen wanneer je iemand al dan niet kunt beschuldigen van onfrisse praktijken net zo.quote:Een kind dat je eens in de zoveel tijd in je busje vervoert meenemen naar een voetbalwedstrijd, niet. Kennelijk ligt dat onderscheid voor sommigen heel lastig.
Jazeker wel. EN ik verlustig me dagelijks aan al die mooie jonge lijfjesquote:Ik hoop maar dat jij geen chauffeur in zon busje bent.
Ik zeg nee. Als ik vind dat de vraag extreem ongepast (na 3x rijdenquote:Op zondag 23 september 2012 20:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij zegt nooit nee, maar belt automatisch 112 als er iets gevraagd word wat niet in jouw straatje past...?
Ja, natuurlijk is er een grens die overschreden kan worden. Dat kan altijd. Wat is je punt?quote:Op zondag 23 september 2012 20:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar misschien wrijft ie wel iets te lang over het schattige ruggetje van je dochter.......
+1 iddquote:Op zondag 23 september 2012 20:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie reageert er hier nou overtrokken?
Bovendien heb je bij paardrijles waarschijnlijk wel de kans om er de eerste drie keer zelf bij te zijn om te troosten en heb je dat in dit geval niet.quote:Op zondag 23 september 2012 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Een kind troosten omdat t valt terwijl jij m paardrijles geeft is compleet onvergelijkbaar met de chauffeur van het speciale schoolbusje dat alleen mijn kind wel meevraagt en de andere 12? 6? Niet.
Ik heb ook t geld niet om een bus vol kinderen mee te nemen.... Maar iemand waar ik mee kan lachen en lol hebben en ook nog net zo'n grote fan als ik ben...quote:Op zondag 23 september 2012 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Een kind troosten omdat t valt terwijl jij m paardrijles geeft is compleet onvergelijkbaar met de chauffeur van het speciale schoolbusje dat alleen mijn kind wel meevraagt en de andere 12? 6? Niet.
Als mijn kind vaker dan 3 keer van het paard pletterde had ik gevoegelijk de conclusie getrokken dat het niet geschikt was voor paardrijdenquote:Op zondag 23 september 2012 20:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Bovendien heb je bij paardrijles waarschijnlijk wel de kans om er de eerste drie keer zelf bij te zijn om te troosten en heb je dat in dit geval niet.
En al helemaal niet met een wildvreemd kind van 6 waarmee je (ik weet niet hoe ernstig de spraaktaalproblemen zijn) maar beperkt kunt communiceren.quote:Op zondag 23 september 2012 20:43 schreef Morretje het volgende:
Een professionele relatie bouw je niet uit, na 3 keer () naar iets vriendschappelijks met 1 kind ipv allemaal. Als volwassene ga je niet zomaar een vriendschapsband aan met een kind.
Het is precies dezelfde professionele relatie. Wie weet vraagt de paardrijleraar wel of je kind meegaat naar dat speciale springconcours, omdat je kind zo vreselijk goed paardrijdt.quote:Op zondag 23 september 2012 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee, er wordt gezegd dat de vraag uberhaupt onprofessioneel is.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is precies dezelfde professionele relatie. Wie weet vraagt de paardrijleraar wel of je kind meegaat naar dat speciale springconcours, omdat je kind zo vreselijk goed paardrijdt.
Maar jullie hebben gewoon al besloten dat de chauffeur een viezerik is. Klaar.
Waar je dat idiote idee toch vandaan haaltquote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
Als ik ook meemocht was t geen probleem. Ook dat speciale springconcours was een nogo, al zou dat eerder wel kunnen gezien nog enige logica en relevantie.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is precies dezelfde professionele relatie. Wie weet vraagt de paardrijleraar wel of je kind meegaat naar dat speciale springconcours, omdat je kind zo vreselijk goed paardrijdt.
En dat idd.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En al helemaal niet met een wildvreemd kind van 6 waarmee je (ik weet niet hoe ernstig de spraaktaalproblemen zijn) maar beperkt kunt communiceren.
Ik heb het topic gelezen. Gaat over ongewenste intimiteiten.quote:Op zondag 23 september 2012 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar je dat idiote idee toch vandaan haalt![]()
Absoluut, zelfde niveau.quote:Volgens mij is het ook nog steeds een reële optie dat het een onnozele zonder enig gevoel voor sociale verhoudingen is. Ook leuk gezelschap voor je zesjarige.
Dat niet, maar wel dat er reden is voor twijfel. En als het om de veiligheid en gezondheid van mijn kind gaat, krijgt niets of niemand het voordeel van die twijfel.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
Welke sociale verhoudingen...? De chauffeur heeft die vrouw nog nooit gezien...quote:Op zondag 23 september 2012 20:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als ik ook meemocht was t geen probleem. Ook dat speciale springconcours was een nogo, al zou dat eerder wel kunnen gezien nog enige logica en relevantie.
En verder heb ik géén oordeel over de persoon, wel over zijn inschatting van sociale verhoudingen.
Dat heeft nog een reele verwantschap met de aard van de professionele relatie. Heel wat anders dan een chauffeur van een busje die erom zit te springen om met een kind van amper 6 ofzo naar een voetbalwedstrijd te gaan. Laat hem lekker met zn volwassen vrienden gaan ofzo.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De sociale verhoudingen tussen iemand met een rijbewijs en een kind van 6. Blijkbaar is het heel gewoon je kind mee te geven aan iemand die hem 3 keer gezien heeft.quote:Op zondag 23 september 2012 20:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Welke sociale verhoudingen...? De chauffeur heeft die vrouw nog nooit gezien...
Hoe kan hij dan weten dat zij het een goed idee vind, mits ze ook meegaat...?
Want een kind waar je goed mee kan opschieten, als vriend hebben is slecht..?quote:Op zondag 23 september 2012 20:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat heeft nog een reele verwantschap met de aard van de professionele relatie. Heel wat anders dan een chauffeur van een busje die erom zit te springen om met een kind van amper 6 ofzo naar een voetbalwedstrijd te gaan. Laat hem lekker met zn volwassen vrienden gaan ofzo.
De sociale verhoudingen tussen kinderen en volwassenen. Let je wel op?quote:Op zondag 23 september 2012 20:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Welke sociale verhoudingen...? De chauffeur heeft die vrouw nog nooit gezien...
Hoe kan hij dan weten dat zij het een goed idee vind, mits ze ook meegaat...?
jazeker. Dat is een ongelijke verhouding die nooit in het voordeel van het kind zal zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Want een kind waar je goed mee kan opschieten, als vriend hebben is slecht..?
Wanneer kun je dan goed met een kind opschieten? Hoe reëel is dat na 3 keer in hetzelfde busje te hebben gezeten?quote:Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik vind het veel enger om mijn kind al 3 keer meegegeven te hebben aan een wildvreemde die ik op een meter afstand nog niet zou kunnen herkennen......quote:Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De sociale verhoudingen tussen iemand met een rijbewijs en een kind van 6. Blijkbaar is het heel gewoon je kind mee te geven aan iemand die hem 3 keer gezien heeft.
Ja. Vriendschap bestaat bij de gratie van gelijkheid. Een kind kan niet gelijk zijn aan een volwassene omdat ze afhankelijk van ze zijn. Voor vervoer, eten, geborgenheid, huisvesting en wat dies meer zijt. Een kind zal dusmom zich zeker te stellen van deze zorg makkelijker een grens overgaan.Dus is een 'vriendschap' gewoonweg niet mogelijk.quote:Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja, je kunt niet altijd met beide ouders thuis zijn. Toevallig is in dit geval op vrijdag dus de vader thuis en heeft die dus het contact gehad met de chauffeur, omdat de moeder die dag werkt. Dus nee, moeders zal die man niet herkennen. Vader denk ik wel, maar laat moeder nou net hier op Fok rondlopenquote:Op zondag 23 september 2012 20:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik vind het veel enger om mijn kind al 3 keer meegegeven te hebben aan een wildvreemde die ik op een meter afstand nog niet zou kunnen herkennen......
is ook eng, maar je kunt niet helaas iedere volwassene die op een zeker moment de zorg over je kind heeft, van te voren uitgebreid screenen. Des te erger is het als zon volwassene er blijk van geeft niet te begrijpen waar de relationele grenzen liggen tussen kind en volwassene.quote:Op zondag 23 september 2012 20:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik vind het veel enger om mijn kind al 3 keer meegegeven te hebben aan een wildvreemde die ik op een meter afstand nog niet zou kunnen herkennen......
Ja, dat is het verdriet waar je als werkende ouder van een kind dat baat heeft bij speciaal onderwijs t mee hebt te doen. Erg genoeg. Want die plaatsen zijn zwaar bevochten, en als de vervoerder geen kennis komt maken heb je het ermee te doen als ouder.quote:Op zondag 23 september 2012 20:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik stapte vroeger (toen ik een jaar of 8 was) doodleuk in een vrachtauto met een onbekende chauffeur die bij de boer kwam laden om een rondje mee te rijden naar de suikerfabriek.... Mijn ouders geen idee waar ik was (als ik rond etenstijd thuis was was het goed...)quote:Op zondag 23 september 2012 20:58 schreef Morretje het volgende:
[..]
Wanneer kun je dan goed met een kind opschieten? Hoe reëel is dat na 3 keer in hetzelfde busje te hebben gezeten?
Of in het gewone onderwijs welke moeder de leesmoeder is. Want ook daar heb je natuurlijk weinig zeggenschap over. Maar in ieder geval nog iets meer heb ik het gevoelquote:Op zondag 23 september 2012 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, dat is het verdriet waar je als werkende ouder van een kind dat baat heeft bij speciaal onderwijs t mee hebt te doen. Erg genoeg. Want die plaatsen zijn zwaar bevochten, en als de vervoerder geen kennis komt maken heb je het ermee te doen als ouder.
Ja, vroeger, vroeger was alles beter. Toen wasten we de appels nog niet af voordat we ze opaten en zaten we niet in kinderstoeltjes in de auto maar gewoon her en der verspreid in de achterbak en dergelijke. ...quote:Op zondag 23 september 2012 21:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik stapte vroeger (toen ik een jaar of 8 was) doodleuk in een vrachtauto met een onbekende chauffeur die bij de boer kwam laden om een rondje mee te rijden naar de suikerfabriek.... Mijn ouders geen idee waar ik was (als ik rond etenstijd thuis was was het goed...)
En ja ik was dol op trucks en de chauffeur ook dus we hebben de grootste lol gehad en heeft mij de fabriek laten zien en heb nog een mars van hem gehad....
Wat is er fout aan..? niets...
naief ja... nogal.. nou en..?
Ik weet hoe de suikerfabriek werkt en heb nog vaak in de vrachtauto gezeten...
Je vindt het zelf naief zeg je? Wat is er dan naief aan?quote:Op zondag 23 september 2012 21:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik stapte vroeger (toen ik een jaar of 8 was) doodleuk in een vrachtauto met een onbekende chauffeur die bij de boer kwam laden om een rondje mee te rijden naar de suikerfabriek.... Mijn ouders geen idee waar ik was (als ik rond etenstijd thuis was was het goed...)
En ja ik was dol op trucks en de chauffeur ook dus we hebben de grootste lol gehad en heeft mij de fabriek laten zien en heb nog een mars van hem gehad....
Dat is totaal iets anders. Op initiatief van t kind, je was niet afhankelijk van deze persoon, je werd niet in een uitzonderingspositie geplaatst door deze volwassene. Zo ben ik vroeger ook met veel boeren meegereden. Maar wisten mijn ouders wél waar ik was. En zo gaan mijn zoons ook mee met loonwerkers. Totaal niet te vergelijken. Maar ze zijn niet 'bevriend'quote:Op zondag 23 september 2012 21:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mijn punt is dat niet overal beren op de weg zijn en dat je als kind prima met een volwassene mee kan...quote:Op zondag 23 september 2012 21:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, vroeger, vroeger was alles beter. Toen wasten we de appels nog niet af voordat we ze opaten en zaten we niet in kinderstoeltjes in de auto maar gewoon her en der verspreid in de achterbak en dergelijke. ...
... Je punt? Dat het bij jou toen goed gegaan is, wil niet zeggen dat het bij een ander niet mis gegaan is.
Volwassenen die denken dat het ok is om een vriendschapsrelatie met een kind aan te gaan, zijn voor mij compleet onacceptabel. Niks beren op de weg. Gaat gewoon niet gebeuren. Klaar.quote:Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mijn punt is dat niet overal beren op de weg zijn en dat je als kind prima met een volwassene mee kan...
Precies, wat levert die "vriendschap" jou als volwassene op?quote:Op zondag 23 september 2012 21:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Volwassenen die denken dat het ok is om een vriendschapsrelatie met een kind aan te gaan, zijn voor mij compleet onacceptabel. Niks beren op de weg. Gaat gewoon niet gebeuren. Klaar.
Het geluk zien bij een doelpunt in de ogen van een kind,quote:Op zondag 23 september 2012 21:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, wat levert die "vriendschap" jou als volwassene op?
ik vind je nogal agressief overkomen eigenlijkquote:Op zondag 23 september 2012 20:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar misschien wrijft ie wel iets te lang over het schattige ruggetje van je dochter.......
[..]
Het onderscheid om te bepalen wanneer je iemand al dan niet kunt beschuldigen van onfrisse praktijken net zo.
[..]
Jazeker wel. EN ik verlustig me dagelijks aan al die mooie jonge lijfjes![]()
Sukkel.
Hoeveel "normale" mensen zijn er, en hoeveel types als een Robert M zijn er..?quote:Op zondag 23 september 2012 21:11 schreef Vivi het volgende:
Ja, want Robert M. gaf na een babbeltje ook direct zijn werkelijke motieven toe. Jammer voor de chauffeur, maar mijn kind is nr 1 voor mij, dus beter gedraagt hij zich gewoon professioneel. Zeker na 3 keer contact.
met een kind van 5 die je 3 keer in je busje hebt gehad?quote:Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het geluk zien bij een doelpunt in de ogen van een kind,
Je niet veroordeelt te voelen omdat kinderen niet oordelen..?
Gewoon een gezellige dag hebben zonder gezeik van andere dingen...?
Rust..?
Daar heb je gelijk in, maar om na 3 keer een kindje in je busje te hebben gehad hem mee te vragen naar een voetbalwedstrijd wordt meneer in mijn ogen al iets minder 'normaal', wat hem uiteraard niet meteen een robert m maakt.quote:Op zondag 23 september 2012 21:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoeveel "normale" mensen zijn er, en hoeveel types als een Robert M zijn er..?
Neem dan een hond. Als je zo verbitterd bent over ' de grotemensenwereld' zou ik in therapie gaan eigenlijk. Dit zoeken bij iemand die afhankelijk van me is vind ik niet gezondquote:Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Rust..?
Tja, gelukkig zijn er meer normale mensen, je kunt echter net de verkeerde treffen. Maar als jij het risico wil lopen met jouw kind moet je het zelf weten hoorquote:Op zondag 23 september 2012 21:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoeveel "normale" mensen zijn er, en hoeveel types als een Robert M zijn er..?
Tja mij ook niet, maar er zijn wel meer dingen die ik niet logisch vind....quote:Op zondag 23 september 2012 21:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
met een kind van 5 die je 3 keer in je busje hebt gehad?
Mja, kwee niet, dat klinkt helemaal niet logisch in mijn oren.
Indien je niet in staat bent om normale vriendschapsbanden of sociale contacten aan te gaan heb je andere problemen, mijn kind is geen hulphond.quote:Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Rust..?
Ik chargeer natuurlijkquote:Op zondag 23 september 2012 21:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar om na 3 keer een kindje in je busje te hebben gehad hem mee te vragen naar een voetbalwedstrijd wordt meneer in mijn ogen al iets minder 'normaal', wat hem uiteraard niet meteen een robert m maakt.
nah!quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
Indien je niet in staat bent om normale vriendschapsbanden of sociale contacten aan te gaan heb je andere problemen, mijn kind is geen hulphond.
En voor je kind.... Want die zal nooit weten hoe het is om met een echte fan op de bank te zitten waar ie ook nog een shirtje van heeft gehad ook...quote:Op zondag 23 september 2012 21:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk, maar nogmaals, ik zou het risico niet lopen. Jammer voor die chauffeur in kwestie dan.
Hij zou van mij ook niet het voordeel van de twijfel krijgen (zonder hem meteen als pedo weg te zetten). Ik zou me er zeer ongemakkelijk bij voelen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk, maar nogmaals, ik zou het risico niet lopen. Jammer voor die chauffeur in kwestie dan.
Hmm. Ik gun mn kind dat natuurlijk wel, maar nou net niet met de chauffeur die hem 3 keer in zn busje heeft gehad.quote:Op zondag 23 september 2012 21:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En voor je kind.... Want die zal nooit weten hoe het is om met een echte fan op de bank te zitten waar ie ook nog een shirtje van heeft gehad ook...
En dan kun je wel roepen dat jij dat dan wel doet... maar daar is geen lol aan voor dat kind natuurlijk...
Gelukkig heeft mijn kind ook nog een vader en hebben we een sociaal leven met mensen die we kennen en vertrouwenquote:Op zondag 23 september 2012 21:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En voor je kind.... Want die zal nooit weten hoe het is om met een echte fan op de bank te zitten waar ie ook nog een shirtje van heeft gehad ook...
En dan kun je wel roepen dat jij dat dan wel doet... maar daar is geen lol aan voor dat kind natuurlijk...
<3quote:Op zondag 23 september 2012 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nah!gewoon tegelijk een hond 'aangehaald'
Dan zegt ie dat ie maar met zn vader en/of moeder moet gaan.quote:Op zondag 23 september 2012 21:28 schreef erodome het volgende:
Na 3 keer vind ik wel een beetje apart, maar wat nu als dat kind heeft gevraagd of hij niet eens een keer mee mocht naar een wedstrijd en die man dacht, ach waarom niet, het is een leuk ventje.
Ja en wat is leuk als kind zijnde...? Lekker met je vader of moeder naar mensen die ZIJ leuk vinden...quote:Op zondag 23 september 2012 21:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gelukkig heeft mijn kind ook nog een vader en hebben we een sociaal leven met mensen die we kennen en vertrouwen.
quote:Op zondag 23 september 2012 21:28 schreef erodome het volgende:
Na 3 keer vind ik wel een beetje apart, maar wat nu als dat kind heeft gevraagd of hij niet eens een keer mee mocht naar een wedstrijd en die man dacht, ach waarom niet, het is een leuk ventje. Hoeft niet gelijk een diepe vriendschap achter te zitten die die man zoekt.
Wie weet heeft hij zelf ook kinderen/neefjes of wat dan ook die meegaan en dacht hij, ach nog 1tje mee is geen probleem.
Ik vind dat er erg veel ingevuld wordt, robert m heb ik al langs zien komen, kind nodig hebben om vriendschaprelatie's aan te gaan en andere sociale beperkingen, wie zegt dat dat zo is?
Die man wordt zonder dat iemand hem kent nu al afgeschreven als een of andere gek, of dat nu een gevaarlijke gek of ongevaarlijke gek is, vind het erg ver gaan zo....
Gelukkig is Moonah verstandig en gaat ze gewoon een gesprek aan met die man, om eens te zien wat voor type het is en het over grensen te hebben, ik hoop vooral dat ze zich niet te gek laat maken door alle doemsenario's hier.
Gelukkig vind mijn kind ons leuke ouders en dan nog wat; ik heb de verantwoordelijkheid voor mijn vijfjarige. Hij kan het ook wel heel leuk vinden om elke dag poffertjes te eten, maar helaas voor hem gebeurt dat niet. Zielig he.quote:Op zondag 23 september 2012 21:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja en wat is leuk als kind zijnde...? Lekker met je vader of moeder naar mensen die ZIJ leuk vinden...
quote:Op zondag 23 september 2012 21:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gelukkig vind mijn kind ons leuke ouders en dan nog wat; ik heb de verantwoordelijkheid voor mijn vijfjarige. Hij kan het ook wel heel leuk vinden om elke dag poffertjes te eten, maar helaas voor hem gebeurt dat niet. Zielig he.
als mijn kind naar een voetbalwedstrijd wil met iemand die ik niet vertrouw, dan heeft mijn kind pech. Ik vermoed dat mijn kind wel vaker in zijn leven zn zin niet zal krijgen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja en wat is leuk als kind zijnde...? Lekker met je vader of moeder naar mensen die ZIJ leuk vinden...![]()
Ik vind jou nogal dom overkomen, feitelijk. En nu?quote:Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vind je nogal agressief overkomen eigenlijk
Lekker volwassen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind jou nogal dom overkomen, feitelijk. En nu?
Amenquote:Op zondag 23 september 2012 21:28 schreef erodome het volgende:
Na 3 keer vind ik wel een beetje apart, maar wat nu als dat kind heeft gevraagd of hij niet eens een keer mee mocht naar een wedstrijd en die man dacht, ach waarom niet, het is een leuk ventje. Hoeft niet gelijk een diepe vriendschap achter te zitten die die man zoekt.
Wie weet heeft hij zelf ook kinderen/neefjes of wat dan ook die meegaan en dacht hij, ach nog 1tje mee is geen probleem.
Ik vind dat er erg veel ingevuld wordt, robert m heb ik al langs zien komen, kind nodig hebben om vriendschaprelatie's aan te gaan en andere sociale beperkingen, wie zegt dat dat zo is?
Die man wordt zonder dat iemand hem kent nu al afgeschreven als een of andere gek, of dat nu een gevaarlijke gek of ongevaarlijke gek is, vind het erg ver gaan zo....
Gelukkig is Moonah verstandig en gaat ze gewoon een gesprek aan met die man, om eens te zien wat voor type het is en het over grensen te hebben, ik hoop vooral dat ze zich niet te gek laat maken door alle doemsenario's hier.
Misschien moet je wat meer met mensen praten zodat je ze wel vertrouwd...quote:Op zondag 23 september 2012 21:34 schreef Argento het volgende:
[..]
als mijn kind naar een voetbalwedstrijd wil met iemand die ik niet vertrouw, dan heeft mijn kind pech. Ik vermoed dat mijn kind wel vaker in zijn leven zn zin niet zal krijgen.
had je wat? had je wat? kom maar op dan!quote:Op zondag 23 september 2012 21:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind jou nogal dom overkomen, feitelijk. En nu?
JEEEEHAAAAA CATFIGHT...!quote:Op zondag 23 september 2012 21:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
had je wat? had je wat? kom maar op dan!
Ik doe wat zij doet. En nu?quote:
Lekker volwassen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
had je wat? had je wat? kom maar op dan!
Zet ik ¤10,- in op jouw overwinning... (waar is die popcorn)quote:
misschien moeten volwassen mensen ns snappen dat mijn kind niet beschikbaar is voor een vriendschapsrelatie met hen,quote:Op zondag 23 september 2012 21:37 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Misschien moet je wat meer met mensen praten zodat je ze wel vertrouwd...
Nee..dat is het niveau wat jij neerzet. Maar goed; ik denk dat Moonah wel genoeg feedback heeft.quote:
Ja, jammer dan. Zoals ik al zei, als het gaat om de veiligheid en gezondheid van mn kind, krijgt niemand het voordeel van de twijel. En ik begin wel te twijfelen bij een chauffeur van zon schoolbusje die het nodig vindt om met mijn kind een vriendschapsrelatie aan te gaan. Want ja, we hebben in deze wereld nu eenmaal Robert M-en en Benno L-en. Maar als jij je kind aan zulke risico's bloot kan stellen, moet je dat vooral zelf weten. Ik vind het misdadig naief.quote:Op zondag 23 september 2012 21:28 schreef erodome het volgende:
eh... ja hoor. Zij begint nutteloze ongefundeerde opmerkingen te maken dus dan doe ik dat ook. Maar volgens jou is er een verschil???? Zal dan wel komen omdat ik het niet met jouw visie eens ben zeker.quote:
Nee hoor, maar als iemand aangeeft dat je wat agressief overkomt (wat klopt imo, los van je visie) vind ik dat wat anders dan iemand voor dom uitmaken.quote:Op zondag 23 september 2012 21:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
eh... ja hoor. Zij begint nutteloze ongefundeerde opmerkingen te maken dus dan doe ik dat ook. Maar volgens jou is er een verschil???? Zal dan wel komen omdat ik het niet met jouw visie eens ben zeker.
Precies. Heb dank allen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:41 schreef Vivi het volgende:
ik denk dat Moonah wel genoeg feedback heeft.
hoezo ongefundeerd? aan de hand van je posts vind ze je agressief overkomen. Dat kan toch?quote:Op zondag 23 september 2012 21:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
eh... ja hoor. Zij begint nutteloze ongefundeerde opmerkingen te maken dus dan doe ik dat ook. Maar volgens jou is er een verschil???? Zal dan wel komen omdat ik het niet met jouw visie eens ben zeker.
Lekker breed georiënteerd joh...quote:Op zondag 23 september 2012 21:43 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, jammer dan. Zoals ik al zei, als het gaat om de veiligheid en gezondheid van mn kind, krijgt niemand het voordeel van de twijel. En ik begin wel te twijfelen bij een chauffeur van zon schoolbusje die het nodig vindt om met mijn kind een vriendschapsrelatie aan te gaan. Want ja, we hebben in deze wereld nu eenmaal Robert M-en en Benno L-en. Maar als jij je kind aan zulke risico's bloot kan stellen, moet je dat vooral zelf weten. Ik vind het misdadig naief.
Heel veel succes!quote:
dat 'dus doe ik dat ook'quote:Op zondag 23 september 2012 21:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Noem het maar 'zogenaamde' risico's. Dat mijn kind zou zijn overgeleverd aan iemand die niet snapt dat je geen vriendschapsrelaties aan gaat met het kind van een ander, lijkt mij een uiterst reeel risico. En ik zou het mezelf nooit vergeten als ik enerzijds dat risico heb onderkend, anderzijds geen maatregelen tref en er vervolgens toch wat gebeurt.quote:Op zondag 23 september 2012 21:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Lekker breed georiënteerd joh...
Ik krijg bijna medelijden voor de mensen die door dat soort gebeurtenissen niet meer durven te leven..
En enkel naar de zogenaamde risico's kijken... De kans dat je kind een ongeluk krijgt is veeeeel groter dan de twijfel die jij over onbekende mensen uit..
Dus pak hem maar in in schuimrubber want als jij je kind aan die risico's wil blootstellen.... prima...!
Er was ooit een man op een camping die heel aardig tegen me deed en me toen vroeg of ik een dagje mee op de bus wilde, want hij was buschauffeur. Ik heb dat aan mijn ouders gevraagd en die moesten deze meneer toch eerst even leren kennen. Uiteraard.quote:Op zondag 23 september 2012 21:40 schreef Argento het volgende:
misschien moeten volwassen mensen ns snappen dat mijn kind niet beschikbaar is voor een vriendschapsrelatie met hen,
Wat en nu? Waarom zou ik mijn standpunt moeten wijzigen omdat het ook wel ns goed zou kunnen gaan?quote:Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was ooit een man op een camping die heel aardig tegen me deed en me toen vroeg of ik een dagje mee op de bus wilde, want hij was buschauffeur. Ik heb dat aan mijn ouders gevraagd en die moesten deze meneer toch eerst even leren kennen. Uiteraard.
Is een levenslange vriendschap tussen mijn ouders en die man & zijn vrouw uit voort gekomen en ik heb het als kind, tiener en volwassene altijd erg goed met betreffende man kunnen vinden.
En nu?
Ik vind het oprecht jammer dat de wereld blijkbaar zo is veranderd dat het ineens 'een verdachte situatie' is gewordenquote:Op zondag 23 september 2012 21:58 schreef Argento het volgende:
Wat en nu? Waarom zou ik mijn standpunt moeten wijzigen omdat het ook wel ns goed zou kunnen gaan?
Ik zeg niet dát iemand die een vriendschapsrelatie met een kind wil aangaan kwaad in de zin heeft, ik zeg dat dat een reeel risico is. Een volwassene die een vriendschapsrelatie met een kind aan wil gaan, verdient mijn vertrouwen niet. Of ie nou kwaadaardig is of niet.
Het heeft te maken met dat jij bang bent geworden (door bepaalde omstandigheden..) voor gewone mensen..quote:Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Noem het maar 'zogenaamde' risico's. Dat mijn kind zou zijn overgeleverd aan iemand die niet snapt dat je geen vriendschapsrelaties aan gaat met het kind van een ander, lijkt mij een uiterst reeel risico. En ik zou het mezelf nooit vergeten als ik enerzijds dat risico heb onderkend, anderzijds geen maatregelen tref en er vervolgens toch wat gebeurt.
Dat heeft verdomd weinig te maken met een brede of smalle orientatie.
ik ook, maar ja, wat doe je eraan?quote:Op zondag 23 september 2012 21:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht jammer dat de wereld blijkbaar zo is veranderd dat het ineens 'een verdachte situatie' is geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |