Ze verstoren de openbare orde op dat moment toch niet? Ze wisten gistermiddag nog niet wat voor een chaos het 's avonds zou worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze ME'ers hebben het heel goed gedaan.
[..]
"Verstoring van de Openbare Orde". Lekker breed
Hm, weet eerlijk gezegd niet hoe dit juridisch in elkaar zit. Zou misschien kunnen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Op grond van de noodverordening die ze in dat geval hebben gemaakt.
Het molesteren van andermans eigendommen en het bekogelen van agenten met publieke en private goederen, met mogelijk ernstig letsel tot gevolg, is daarentegen volstrekt normaal. Ik zie inderdaad ook geen reden om van je af te slaan. Laat staan dat je wilt voorkomen dat onschuldige burgers slachtoffer worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:50 schreef SidiJalal het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Vaak zie je juist die relschoppers later terug bij de ME omdat ze het nog steeds tof vinden om zinloos geweld toe te passen. Met zo een keiharde stok mensen zonder verweer gewoon helemaal kapot slaan. Dat dát heeft gebeuren vind ik nog het meest opmerkelijke van die hele avond. Sowieso dat er mensen zwaar letsel hebben over gehouden aan die ME idioten. Maar ja, je kan niet naar het ziekenhuis, want dan weten ze dat je in Haren bent geweeest en ben je alsnog de lul, zelfs als je niks heb gedaan want de ME slaat geen onschuldige feestgangers. Basaal idioot gewoon.
Het zijn gewoon de legale relschoppers. Die vinden dit soort dingen gewoon heerlijk, kicken erop. Prima, maar ga dan niet huilen als burgemeester dat ze zo zielig zijn. Krijgen er gewoon netjes voor betaald hoor. Dat is ook gelijk het enige verschil met die relschoppers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:52 schreef Logician78 het volgende:
Wat een bullshit, alsof je zomaar zonder scannen bij de ME komt
Als je vooraan staat bij rellen, waar je moet staan om tikken van de ME te krijgen, dan ben je sowieso al fout bezig. Eigen schuld, geen genade. Had je maar weg moeten lopen bij het eerste gerucht van rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:50 schreef SidiJalal het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Vaak zie je juist die relschoppers later terug bij de ME omdat ze het nog steeds tof vinden om zinloos geweld toe te passen. Met zo een keiharde stok mensen zonder verweer gewoon helemaal kapot slaan. Dat dát heeft gebeuren vind ik nog het meest opmerkelijke van die hele avond. Sowieso dat er mensen zwaar letsel hebben over gehouden aan die ME idioten. Maar ja, je kan niet naar het ziekenhuis, want dan weten ze dat je in Haren bent geweeest en ben je alsnog de lul, zelfs als je niks heb gedaan want de ME slaat geen onschuldige feestgangers. Basaal idioot gewoon.
Maar goed, dat uitnodigen van andere mensen is nog best wel humor. Gewoon triest dat in NL die doorgesnoven mongolen meteen gaan rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:49 schreef CindieY het volgende:
[..]
Moeten we Facebook dan maar aanklagen? "Boehoe, jullie hebben de mogelijkheid om een feestje openbaar te zetten en dat is helemaal misgegaan" Daarbij, dat meisje treft ook helemaal geen blaam, iemand anders heeft dat feestje overgenomen op Facebook, laten ze die ook maar eens aanspreken.
Dit ja, het idee van een feestje was nog niet eens zo slecht maar het wordt gewoon verpest door een groot aantal josti's die totaal geen respect hebbenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:53 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Maar goed, dat uitnodigen van andere mensen is nog best wel humor. Gewoon triest dat in NL die doorgesnoven mongolen meteen gaan rellen.
helemaal mee eensquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Doe es effe normaal man.
Als er duizenden mensen ergens op afkomen wat niet de bedoeling is, ga je maar een DJ inhuren?
Dus zo kan ik ook een gratis feest organiseren? Ik open een Facebook feestje, en dan eis ik maar dat ze ff Ilse de Lange optrommelen omdat anders er rellen komen? Je bent niet goed bij je hoofd man, je bent zelf wereldvreemd!
Ik begrijp heel goed dat er mensen onrustig worden, maar dat is HUN verantwoordelijkheid. NIET van de gemeente.
Kortom, die apen ZIJN verantwoordelijk, niet de gemeente. Opsluiten en alles laten betalen...
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:52 schreef Adolecens het volgende:
Het feestje is afgelopen hoor, wellicht tijd voor een andere OP?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En weer die plaatjes van Londen vorig jaar erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Klopt, maar een noodverordening overtreden is domweg strafbaar en kun je voor gearresteerd worden. Dat houdt ze van de straat en voorkomt erger.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:53 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ze verstoren de openbare orde op dat moment toch niet? Ze wisten gistermiddag nog niet wat voor een chaos het 's avonds zou worden.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:52 schreef Adolecens het volgende:
Het feestje is afgelopen hoor, wellicht tijd voor een andere OP?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HAREN - Burgemeester van Haren Rob Bats noemt het "ongekend" wat vrijdagavond is gebeurd in Haren. Volgens hem heeft "tuig huisgehouden in de gemeente".
Dat zei Bats zaterdagochtend tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haren naar aanleiding van de rellen in de gemeente vrijdagavond. Hij noemde de rellen "buitensporig".
"De agressie tegen politie en andere hulpverleners was ongekend groot", voegde hoofdcommissaris Oscar Dros toe.
In totaal zijn 34 aanhoudingen verricht, waarvan het merendeel voor openlijke geweldpleging. De verdachten, overwegend jong meerderjarigen, komen uit het hele land.
Voor de verdachten zal snelrecht worden toegepast. "Wat ons betreft gaat er geen verdachte weg zonder dat er streng strafrecht is toegepast", stelt Hessel Schut, hoofd-officier van Justitie in Groningen.
De politie heeft vrijdagavond in eerste instantie niet ingegrepen om zodoende te voorkomen dat de situatie zou escaleren. Toen er vernielingen werden aangericht is besloten om alsnog in te grijpen.
In totaal zijn 500 mensen ingezet, waaronder 250 leden van de mobiele eenheid. Daarnaast waren 75 agenten en 40 man van arrestatieteams ter plaatse om te voorkomen dat de boel nog verder uit de hand liep.
De politie had van tevoren contact gehad met de Duitse politie, die eerder een vergelijkbare situatie met een Facebook-feest had meegemaakt. Daarop werd rekening gehouden met alle mogelijke scenario’s, waaronder ook rellen. Tijdens de gebeurtenissen zijn ook sociale media in de gaten gehouden.
De gemeente is een grootschalig onderzoek gestart naar de rellen. Hierbij zijn 25 rechercheurs betrokken. Dat team verzamelt zoveel mogelijk informatie om aanhoudingen te kunnen verrichten.
De politie heeft ook zelf beeldmateriaal verzameld. Ook roept het Openbaar Ministerie mensen op om beeldmateriaal te sturen.
"Het is niet veroorzaakt door scholieren die afkomen op een feestje, maar eerder door georganiseerde raddraaiers", stelt de korpschef. "Er is ongelofelijk veel beeldmateriaal van publiek, van journalisten. De kans is groot dat je gepakt wordt op een moment dat het je niet uitkomt. Dus meld je maar zelf."
Burgemeester Bats heeft contact gehad met de familie van het meisje dat had opgeroepen voor het Facebook-feestje. Inmiddels is de familie ondergedoken op een ander adres en is door de gebeurtenissen volgens Bats zwaar geëmotioneerd.twitter:Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
Haal die foto van die brandende auto maar weg. Dat was niet Haren, maar LondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Wat denk je dat die relschoppers even omroepen, "Wij gaan nu rellen?". Mensen die denken daar voor een leuke gezellige sfeer te komen, waren ook gewoon vervelend verrast met die voetbal hooligans die daar dachten even een Gazastrook neer te kunnen zetten. Dan zit je er midden in en moet je alsnog of langs de rellers of langs de ME om ook maar ergens heen te kunnen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je vooraan staat bij rellen, waar je moet staan om tikken van de ME te krijgen, dan ben je sowieso al fout bezig. Eigen schuld, geen genade. Had je maar weg moeten lopen bij het eerste gerucht van rellen.
Dat is niet de schuld van de ME, maar van degene die ervoor koos om op dat moment daar te zijn.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de legale relschoppers. Die vinden dit soort dingen gewoon heerlijk, kicken erop. Prima, maar ga dan niet huilen als burgemeester dat ze zo zielig zijn. Krijgen er gewoon netjes voor betaald hoor. Dat is ook gelijk het enige verschil met die relschoppers.
Ik ben verder niet bekend met Facebook. Maar het lijkt me duidelijk dat ze zich vooral richten op de jeugd waaronder minderjarigen en dat algemeen bekend is dat kinderen vaak een beter inzicht hebben in de werking dan hun ouders. Naar mijn indruk staat Facebook ook niet bekend om de inzichtelijkheid van privacybescherming.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:46 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ja hoor, Facebook. Het is aan de ouders om een kind verantwoordelijk met social media om te leren gaan.
Valt niet te handhaven zoiets. Hoe bepaal je wie wel en wie niet dat dorp in mag.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, maar een noodverordening overtreden is domweg strafbaar en kun je voor gearresteerd worden. Dat houdt ze van de straat en voorkomt erger.
Net was er wel beeld van een brandende auto in Harenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Haal die foto van die brandende auto maar weg. Dat was niet Haren, maar Londen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |