Normaal ben ik niet bepaald een spellingsnazi, dat weet jij ook, maar persoonlijk vond ik de spellingsfouten hier wel hinderlijk. Misschien een idee om het voortaan ook even door een buitenstaander te laten lezen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Aah Bosbeetle!
Ik wil echt niet vervelend zijn maar de combinatie van verantwoorde uitleg en elementaire spelfouten is toch wel storend.
Het zal de meeste lezers niet opvallen, maar ik vind dat mensen die willen onderwijzen op zijn minst correct moeten spellen en rekenen.
Ik ben nu zelf te ver heen om nog wat zinnigs te zeggen. Is er een beter medium om hierover door te gaan? Niet zo openbaar, bedoel ik.
Er mogen soms best komma's voor "en", zie de links die je zelf gepost hebt. Ontbrekende komma's voor "en" staan hoger in mijn persoonlijke lijst van taalergernissen dan d/t-fouten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:14 schreef Haushofer het volgende:
3.3: verkeerde komma (bij en geen komma)
Ja, ik zie het idd, maar alleen in specifieke gevallen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef thabit het volgende:
[..]
Er mogen soms best komma's voor "en", zie de links die je zelf gepost hebt. Ontbrekende komma's voor "en" staan hoger in mijn persoonlijke lijst van taalergernissen dan d/t-fouten.
Dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor je beheersing van de Nederlandse spelling en grammatica.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:51 schreef Lyrebird het volgende:
Ik gebruik FOK om m'n Nederlands een beetje op peil te houden. Voor de rest gaat alles in het Engels.
In dit geval zou ik er ook geen komma neerzetten, maar "en" an sich is daarvoor niet de reden; het betreft hier gewoon een korte zin waar twee persoonsvormen bij hetzelfde onderwerp met elkaar verbonden worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik zie het idd, maar alleen in specifieke gevallen.Ik zou em daar in elk geval niet neerzetten.
Laat ik het zo stellen, ik gebruik FOK om actief bezig te blijven met het Nederlands. Het zelf schrijven in het Nederlands dus. Want voordat je het weet schrijf je achter ieder zinnetje you know.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor je beheersing van de Nederlandse spelling en grammatica.
Ik heb daarvoor een aantal jaren populair-wetenschappelijke stukjes geschreven voor diverse faculteitsbladen. Voor de rest is het meeste idd in het Engels. Hoewel ik daar het exacte kommagebruik ook niet weet. Ik schrijf nu m'n proefschrift, en het meeste gaat toch op gevoel, maar dat verschilt nogal es van het Nederlands. Net als verbindingsstreepjes.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:51 schreef Lyrebird het volgende:
Ik gebruik FOK om m'n Nederlands een beetje op peil te houden. Voor de rest gaat alles in het Engels.
Wist niet dat ie een nieuwe had. Bad Science was wel erg vermakelijk. Deze ook maar eens bestellen dan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef samthegreat5 het volgende:
http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_battling_bad_science.html
Prachtig
Iemand die z'n nieuwe boek: ''Bad Pharma'' al gekocht heeft?
Ja, ik ga hem denk ik ook even bestellen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wist niet dat ie een nieuwe had. Bad Science was wel erg vermakelijk. Deze ook maar eens bestellen dan.
Ik ben nu z'n blog aan het lezen, maar echt onder de indruk raak ik niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef samthegreat5 het volgende:
http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_battling_bad_science.html
Prachtig
Iemand die z'n nieuwe boek: ''Bad Pharma'' al gekocht heeft?
ja, ik ook. Ik moest laatst een formele brief opstellen in het Nederlands, en vond dat toch vrij moeilijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, ik gebruik FOK om actief bezig te blijven met het Nederlands. Het zelf schrijven in het Nederlands dus. Want voordat je het weet schrijf je achter ieder zinnetje you know.
In welke zin niet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben nu z'n blog aan het lezen, maar echt onder de indruk raak ik niet.
Net de intro van zijn nieuwe boek gelezen, waarin Big Pharma goed op z'n donder krijgt. Nu ben ik niet van plan om de rest van het boek te lezen, maar als het boek voortborduurt op de introductie dan is het wel een erg eenzijdig en links boek.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |