Oh dan ben ik al ruim een half jaar illegaal bezigquote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef automatic_ het volgende:
Maar idd, zonder BAPD mag je eigenlijk geen diagnostische onderzoeken doen.
Totdat ze de eisen voor het krijgen van de aantekening veranderen (in de richting van meer eisen).Tot die tijd is het geldig. De laatste decennia is dezelfde aantekening volgens mij al gewoon geldig.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Blijft die aantekening eigenlijk onbeperkt geldig?
Ja, tenzij de regels van het NIP veranderen. Alleen als je supervisor bent zul je om de 5 jaar je BAPD moeten heraccrediteren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Blijft die aantekening eigenlijk onbeperkt geldig?
Nah valt volgens mij wel mee, ze moeten minstens GZ-er (of gelijkwaardig) zijn en zelf eens per jaar ofzo intervisie volgenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:11 schreef automatic_ het volgende:
Ik hoorde dat het nip erg streng is en dat er ook eisen zijn aan je begeleider. Klopt dat?
Dan zou ik die tijd aan iets relevanters besteden tbh.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bedankt allebei!Heerlijk die gretigheid om te antwoorden
![]()
![]()
Zit te denken of het voor mij zin heeft om de BAPD te gaan doen. Wil meer de kant op van of sociale psychologie of cognitief of neuro (of cognitief-neuro), maar wie weet pak ik de BAPD nog wel mee als ie toch langer geldig blijft
Hmm.. Ik dacht dat het sinds dit jaar aangepast was en dat men speciaal Supervisor NIP moest zijnquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
Nah valt volgens mij wel mee, ze moeten minstens GZ-er (of gelijkwaardig) zijn en zelf eens per jaar ofzo intervisie volgen
Als het kan de wetenschap in, het liefst zou ik een research master Cognitive Neuroscience doen, lijkt me erg interessant, deze dus: https://studiegids.leiden(...)gnitive_neurosciencequote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan zou ik die tijd aan iets relevanters besteden tbh.
Wil je de praktijk in of verder in de wetenschap?
Dan zou ik die tijd gebruiken voor een research internship. Als het kan in gerelateerd aan cog/neuro, maar zelfs een soc psy internship zou je denk ik meer opleveren dan die casussen in the long run.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als het kan de wetenschap in, het liefst zou ik een research master Cognitive Neuroscience doen, lijkt me erg interessant, deze dus: https://studiegids.leiden(...)gnitive_neuroscience
Maar ik weet nog ff niet of dat lukken, aanstaande vrijdag eens kijken bij de Leidse masterdagen
Dank je voor de tip. Ik denk idd dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan zou ik die tijd gebruiken voor een research internship. Als het kan in gerelateerd aan cog/neuro, maar zelfs een soc psy internship zou je denk ik meer opleveren dan die casussen in the long run.
Sowieso, als je denkt onderzoek te gaan willen doen, hoe eerder je er mee begint hoe beter.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dank je voor de tip. Ik denk idd dat je gelijk hebt
Idd, een winst-winst situatiequote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Sowieso, als je denkt onderzoek te gaan willen doen, hoe eerder je er mee begint hoe beter.
1. Als het super tegenvalt kom je er snel achter == winst
2. Als je het supertof vind geeft het je extra kansen voor master / phd / mogelijkheden voor congressen etc. == ook winst.
Ik ben er ook mee begonnen in B2. Zolang het niet ten koste gaat van je vakken, gewoon doen. De onderzoekers houden wel rekening met wat je al wel en nog niet kunt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, een winst-winst situatieIk zit nog wel pas in de B2 dus ik moet nog wel wat verplichte vakken 'afwerken'. En ik moet nog ff helemaal zeker weten welke richting ik op wil/ga.
In welke richting zouden nou meer research-mogelijkheden zijn, sociaal-psychologie, neuro of cognitief?
Oh bizar, volgens mijn begeleidster kon zij me gewoon superviseren, doet ze bij wel meer mensen. Toch maar eens navragen danquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:37 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm.. Ik dacht dat het sinds dit jaar aangepast was en dat men speciaal Supervisor NIP moest zijn
Ja, doe maar!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
Oh bizar, volgens mijn begeleidster kon zij me gewoon superviseren, doet ze bij wel meer mensen. Toch maar eens navragen dan
Ik werk niet in de zorg. Bij ons ga je uit de aanloopschaal als je voldoende functioneert voor de functionele schaal... Lijkt me ook wel logisch. Overigens heb ik goed onderhandeld en zit ik uberhaupt niet in de aanloopschaal.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:53 schreef silliegirl het volgende:
Vraag aan de al werkende psychologen: Hoe zijn jullie ingeschaald qua salaris? Ik werk in de GGZ en ben ingeschaald in FWG 60, aanloopschaal 59. Nu lees ik net in de CAO dat je eigenlijk na 2 jaar de aanloopschool uitmoet om in de functionele schaal te starten. Gezien ik bijna 2 jaar werk, is dat voor mij ook van toepassing. Nu geeft mijn werkgever aan dat dit helemaal niet het geval is en dat ik alle stapjes moet doorlopen (er zitten 4 treden in de aanloopschool voor je in de functionele schaal uitkomt). Mensen met ervaring hiermee toevallig?
Bij ons geldt voor heel veel vakken van de sociale faculteit en de faculteit geesteswetenschappen dat je door een andere minor te volgen, kunt doorstromen zonder premaster. Hangt vooral af van de hoeveelheid en de kwaliteit van de statistiekvakken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:52 schreef Zehlambal het volgende:
Vraagje
Ik ben de laatste tijd een beetje kijken naar de mastermogelijkheden van psychologie. Ik studeer in Enschede, en daar is de master Human Factors, wat grof gezegd de wisselwerking bestudeerd tussen mens en machine. Nu is hier ook de master Human and Media Interaction (2jarig). Dit heeft voor een groot deel dezelfde vakken als de master Human Factors (1jarig), alleen gaat veel meer in op de informatica kant.
Ik ben niet heel geinteresseerd om alleen informatica te studeren, en maar wil me er wel wat meer in verdiepen dan bij de master Human Factors. Je zou de master ook gedeeltelijk kunnen vergelijken met Artificiële Intelligentie.
In de opleidingsmatrix staan er echter geen duidelijke doorstroommogelijkheden. Nu is mijn vraag; hebben mensen ervaring met het doorstromen van psychologie naar een master in een 'andere' studierichting met een pre-master? Ik verbaas me er ook over dat de doorstroommogelijkheid niet duidelijk beschreven staat, terwijl er duidelijke overlappingen zijn.
HMI is geloof ik wel een diehard informatica master.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:52 schreef Zehlambal het volgende:
Vraagje
Ik ben de laatste tijd een beetje kijken naar de mastermogelijkheden van psychologie. Ik studeer in Enschede, en daar is de master Human Factors, wat grof gezegd de wisselwerking bestudeerd tussen mens en machine. Nu is hier ook de master Human and Media Interaction (2jarig). Dit heeft voor een groot deel dezelfde vakken als de master Human Factors (1jarig), alleen gaat veel meer in op de informatica kant.
Ik ben niet heel geinteresseerd om alleen informatica te studeren, en maar wil me er wel wat meer in verdiepen dan bij de master Human Factors. Je zou de master ook gedeeltelijk kunnen vergelijken met Artificiële Intelligentie.
In de opleidingsmatrix staan er echter geen duidelijke doorstroommogelijkheden. Nu is mijn vraag; hebben mensen ervaring met het doorstromen van psychologie naar een master in een 'andere' studierichting met een pre-master? Ik verbaas me er ook over dat de doorstroommogelijkheid niet duidelijk beschreven staat, terwijl er duidelijke overlappingen zijn.
hoezo?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:50 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik haat het als tentamen normen niet snel online worden gezet
Ik ga er ook van uit dat ik er ruim genoeg goed hebquote:Op maandag 25 maart 2013 17:17 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
hoezo?
gewoon zorgen dat je er genoeg goed hebt
Gefeliciteerd! Super cool!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:55 schreef MeloD het volgende:
Ik vond het ook geen fluit voorstellen, helaas. Nu moet ik wel zeggen dat ik er wel meer uit had kunnen halen, maar stiekem ook een beetje lui was.. Ik heb er extra vakken naast gedaan, zowel psychologie gerelateerd als niet-psychologie gerelateerd (vakken als skeletanalyse, Italiaans, criminalistiek).
Oh ik hoef me trouwens geen zorgen meer te maken om mijn BAPD want ik heb een baanEen echte psychologenbaan, me veel meer waard dan dat papiertje
Jeeej!!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:55 schreef MeloD het volgende:
Oh ik hoef me trouwens geen zorgen meer te maken om mijn BAPD want ik heb een baanEen echte psychologenbaan, me veel meer waard dan dat papiertje
Ik doe een 2e opleiding erbij en dat is goed te combineren. Als ik jou was, zou ik dat doen, is een meerwaarde ten opzichte van andere studenten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:00 schreef poker4lifee het volgende:
Weet niet echt hoe ik verder moet, misschien volgende week maar eens langs de tutor gaan om te kijken wat de opties zijn. Tweede opleiding erbij of iets dergelijks volgend jaar.
hahahaquote:Op zaterdag 30 maart 2013 06:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik doe een 2e opleiding erbij en dat is goed te combineren. Als ik jou was, zou ik dat doen, is een meerwaarde ten opzichte van andere studenten.
Wel grappig, en knap, dat jullie zelf ook vinden dat het niet zo'n moeilijke studie is....... meestal vinden studenten dat hun eigen studie heul errug moeilijk is en ga dan maar eens zeggen dat dat niet zo is...![]()
thx voor je postquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:50 schreef Operc het volgende:
@ poker4lifee: Psychologie is niet echt ingewikkeld nee. Ik vond het een studie waarbij je jezelf tekort doet als je je alleen richt op het halen van de studiepunten, maar het was wel een erg interessante studie met veel (voor mij) nieuwe kennis. Alleen lag de studielast niet heel erg hoog. Er is genoeg extra's te doen als je zelf wat moeite doet. Extra stages, onderzoeksprojecten, werkervaringsplekken, vakken (ook van buiten psychologie), werkzaamheden bij studie/studentenverenigingen en dergelijke. Vooral gezien het aantal psychologie studenten is het zinvol om er iets bij te doen, zodat je je kunt onderscheiden als je bent afgestudeerd. En natuurlijk omdat het super leuk is om extra dingen aan te pakken.
Maar je haalt met die 2e studie ook 120 ECTS per jaar? Of doe je een 2e studie met overlap?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 06:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik doe een 2e opleiding erbij en dat is goed te combineren. Als ik jou was, zou ik dat doen, is een meerwaarde ten opzichte van andere studenten.
Wel grappig, en knap, dat jullie zelf ook vinden dat het niet zo'n moeilijke studie is....... meestal vinden studenten dat hun eigen studie heul errug moeilijk is en ga dan maar eens zeggen dat dat niet zo is...![]()
http://www.ukrant.nl/nieuws/stapel-in-nieuwe-rol-als-adviseurquote:Stapel in nieuwe rol als adviseur
Diederik Stapel heeft een adviesbureau opgericht, Pile Consult. Dat meldt het zakenblad Quote.
Door Hanneke Boonstra
‘Ik ben al een tijdje op een bescheiden niveau werkzaam als achtervanger en vragensteller’, aldus Stapel in Quote. ‘Ik heb gewerkt als tekstschrijver, persoonlijke coach, strategisch adviseur voor bedrijfsanalyse, concurrentieanalyse, visieontwikkeling, vormgeven, schrijven en het concreet implementeren van een strategische plan. Allemaal nieuw en anders dan ik gewend ben, maar met mijn achtergrond op het gebied van theorie, psychologie en gedragseconomie, en mijn ervaringen, heb ik een aparte, vaak verfrissende kijk op dingen.’
Stapel is van mening dat hij ondanks zijn wetenschappelijke val nog steeds over een aantal kwaliteiten beschikt. Door zijn val heeft hij daar louterende ervaringen en inzichten aan toe kunnen voegen, zegt hij.
Stapel is beschikbaar ‘als eigenzinnig en ontzorgend adviseur, motivator, coach, brand and identity language consultant (merktaaladviseur & identiteitstaaladviseur), meedenker, vragensteller, (mee- en geest-) schrijver, spreker, en – vergeet dat niet – ervaringsdeskundige.’
Tuurlijk kan Stapel veel en heeft ie veel kennis van SocPsy, maar ja het is toch een beetje apart geval.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:08 schreef Operc het volgende:
Nouja, zijn kijk is natuurlijk wel 'apart' te noemen opzich.
Verder verwachtte ik eigenlijk wel dat hij een dergelijke stap zou maken en dat is ook prima te begrijpen. Psychologie is toch het vakgebied waar hij het meeste vanaf weet en ook hij moet geld verdienen. Ik zou hem als bedrijf alleen niet snel inhuren. En als je het al doet, dan zou ik het zeker niet aan de grote klok hangen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:46 schreef Noppie2000 het volgende:
Ah dus het topic bestaat nog? Kkn het niet meer vindenlaten we het levend houdend mensen!
Freud junior.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:14 schreef frizzel het volgende:
Wat willen jullie allemaal worden met psychologie? (serieuze vraag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |