Oo oke... Klinkt weer erg logischquote:Op woensdag 19 september 2012 22:05 schreef SH. het volgende:
Wiskunde C is ook voldoende, maar A is fijner vanwege de principes die je bij statistiek tegenkomt.
@automatic_: Nieuwe systeem is een beetje apart... C is het laagste (soort A1), daarna A (soort A2), daarna B (B1), daarna D (aangepaste B2).
quote:Ja ik snap die indeling niet van Getal en Ruimte, VWO wiskunde B deel 6 (dus ik neem aan ook klas 6) kan ik wel vinden, maar wiskunde A gaat maar tot deel 4 volgens mij.
Ja, echt vreselijk, maar anderzijds hebben ze bij de andere vakken alle 1's en 2's weggehaaldquote:Op woensdag 19 september 2012 22:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oo oke... Klinkt weer erg logisch
Misschien even in een wiskundetopic vragen of een topic aanmaken? Want ik weet niet of psychologen hier echt kennis over hebbenquote:Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Even mijn laatste vraag herhalen:
[..]
Zie mijn "boek" adviesquote:Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Even mijn laatste vraag herhalen:
[..]
Ah helemaal overheen gelezen, danku.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zie mijn "boek" adviesIk heb daar veel aan gehad!
http://www.bol.com/nl/p/w(...)b78002c5866120002853
Mjah ik twijfel dus nog over mijn toekomstige uni. Eigenlijk wil ik naar de best aangeschreven school, en dat is momenteel Utrecht, alleen weet ik niet of die ook het beste aangeschreven is voor de studie Psychologie. Ook wil ik misschien wel studeren in Rotterdam.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef automatic_ het volgende:
Maakt niet uit
Wellicht kan je even kijken op de website van "jouw" toekomstige uni? Even zoeken op testimonium Wiskunde o.i.d.
Edit: Je kunt bij allebei de scholen aan het begin van het jaar beginnen met een wiskunde cursus als je wiskunde deficiënt bent.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:16 schreef automatic_ het volgende:
Naja, dan zou ik even op beide sites kijken wat er staat over een eventuele toets.
Ik ben gewoon vergeten om die te veranderenquote:
("Waar de atrofie van TS' hersenen begonnen is!") = veel leukerquote:Op woensdag 19 september 2012 22:51 schreef Operc het volgende:
Kun je hem niet alsnog aanpassen? ("Wil je erover praten?") ofzo
Als je het negatief benadert wel ja, het is gewoon wat onzinnige show, moet je lekker over je heen laten komen. Hoe vond het Alopex het?quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:45 schreef crossover het volgende:
Verschrikkelijk altijd, dat soort gelegenheden...
Welke bedoel je? Bedoel je de groep 'Bachelor Psychologie Leiden' ?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:14 schreef Sharkdoggie het volgende:
Er is een facebook group Spygologie voor Leidse psychologie studenten, daar worden veel tips gegeven voor het vak.
Ik krijg dan dit:quote:Op donderdag 27 september 2012 01:41 schreef Sharkdoggie het volgende:
Deze http://www.facebook.com/groups/164831910285118/
quote:Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Vind je een diploma krijgen niet leuk dan? Of moet je nog iets 'engs' doen vandaag?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:33 schreef Tink89 het volgende:
Vandaag masteruitreiking... Pfft! Het leukste eraan is de dag vrij van m'n werk :p
Njah, het is een hoop gespeech, lang wachten, erg warm en een hoop drukte. Tuurlijk was het wel gezellig, maar zeker de bacheloruitreiking is achteraf bekeken erg onzinnig geweest...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:20 schreef Operc het volgende:
[..]
Vind je een diploma krijgen niet leuk dan? Of moet je nog iets 'engs' doen vandaag?
Ik snap het.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, het is een hoop gespeech, lang wachten, erg warm en een hoop drukte. Tuurlijk was het wel gezellig, maar zeker de bacheloruitreiking is achteraf bekeken erg onzinnig geweest...
Nu werden jullie ook met enkele tegelijk naar voren geroepen, toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, het is een hoop gespeech, lang wachten, erg warm en een hoop drukte. Tuurlijk was het wel gezellig, maar zeker de bacheloruitreiking is achteraf bekeken erg onzinnig geweest...
Was bij de bachelor ook al. Met 4 tegelijk. Ook wel prima, allemaal apart op de foto, lekker geborreld.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nu werden jullie ook met enkele tegelijk naar voren geroepen, toch?
Ja, precies hetzelfde als bij de Bachelor dusquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:21 schreef Tink89 het volgende:
Was bij de bachelor ook al. Met 4 tegelijk. Ook wel prima, allemaal apart op de foto, lekker geborreld.
Heb me best vermaakt, maar écht bijzonder of persoonlijk was het niet...
Als ik het helemaal zelf voor het kiezen zou hebben? Het liefst zou ik dan enkele dagen als clinicus willen werken en daarnaast adviseren op het gebied van methodologie en statistiek. Of misschien een GZ-opleiding.. we zien welquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:14 schreef frizzel het volgende:
Wat willen jullie allemaal worden met psychologie? (serieuze vraag)
iemand die ik ken doet nu een master klinische psychologie en is ervan overtuigd dat het gaat lukken. Waarom bij jou niet en bij hem wel?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:34 schreef crossover het volgende:
[..]
Als ik het helemaal zelf voor het kiezen zou hebben? Het liefst zou ik dan enkele dagen als clinicus willen werken en daarnaast adviseren op het gebied van methodologie en statistiek. Of misschien een GZ-opleiding.. we zien wel
De realiteit biedt wat minder kansen, vrees ik.
Ik heb het idee dat het aantal vacatures erg klein is op dit moment. Dat hoor ik van anderen, maar ook omdat ik op mijn stageplek die geluiden hoor van mensen met werkervaringsplek.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef frizzel het volgende:
[..]
iemand die ik ken doet nu een master klinische psychologie en is ervan overtuigd dat het gaat lukken. Waarom bij jou niet en bij hem wel?
Waarom is het kiezen voor psychologie kansloos?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:24 schreef DragonBlade het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we stellen dat het kiezen voor psychologie best... kansloos is op het moment? Op dat betreft twijfel ik sterk om een master te volgen in Psycho.
Hij doelt op de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:27 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Waarom is het kiezen voor psychologie kansloos?
Ja inderdaad. Gericht op de posts boven mij.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:32 schreef crossover het volgende:
[..]
Hij doelt op de werkgelegenheid.
Daar ben ik het met je eens, het is een 'mooie' studie maar als het betekent dat je werk krijgt dat niet direct aansluit op je opleiding (ja, als je wilt kun je voor vrijwel alle functies zeggen dat het op je vakgebied aansluit....) is het toch het heroverwegen waard imo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:36 schreef das_phantom het volgende:
Ligt aan de richting en ik denk ook doorzettingsvermogen. Ik ben zelf tijdje geleden afgestudeerd en heb eigenlijk nooit echt op psy functies gesolliciteerd, vanwege gebrek aan ervaring enz. Er zijn dan personen die ervaring gaan opdoen met wep of instap op lager niveau. Anderen komen via stage binnen of andere contacten. Denk wel dat als je alles op alles zet je wel uiteindelijk op een mooie plek belandt.
Tuurlijk vind ik het wel ontzettend zonde dat het werk wat ik doe totaal niet aansluit bij mijn opleidingsniveau en jammer dat aansluiting met arbeidsmarkt niet fijn is, maar de studie zelf vond ik zeker de moeite waard. Had ik een andere studie gedaan met betere perspectieven dan had ik misschien door motivatiegebrek niet eens de studie afgemaakt.
true, maar dat ligt nogal op z'n gat...quote:
Echt niet. Er is een aantal gebruikers dat veel reageert op vragen. Waaronder ik.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
true, maar dat ligt nogal op z'n gat...
Niet eens over nagedacht...ik ga ook even kijken of ik dan kan. Dan ga ik ook even info opvragen / presentatie bijwonenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Overigens net aangemeld voor de masterdag in leiden voor vrijdag 9 november. Iemand hier al eerder heengegaan? Is het wat, als in, geven ze je echt goede info over toekomtperspectief en wat je precies gaat doen tijdens de master?
Ja oké... als je het zo bekijkt heb je zeker gelijkquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:00 schreef crossover het volgende:
Dat is het zeker. Dan kan je beter iets in de ICT gaan doen. De vraag is of je daar (op de lange termijn) gelukkig van wordt. Er dreigt ook een tekort aan vaktechnisch geschoold personeel, dus als je loodgieter wordt, heb je ook altijd werk.
Daarom was mijn vraag ook voornamelijk uit mezelf, niet om iemand op de tenen te trappen ofzoquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:02 schreef automatic_ het volgende:
Tja, dat is ook triest, maar dat is op dit moment wel de harde werkelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |