Van rotterdam.nlquote:Een uittreksel uit de GBA is geldig zo lang de gegevens die erop staan kloppen. In de praktijk stellen veel organisaties de eis dat een uittreksel niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met de betrokken instantie.
ja, maar je moet wel nog steeds een uittreksel uit het bevolkingsregister tonenquote:
MET uittreksel, geen enkele reden tot juichen dus imo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, ik zie het al staan. In het nieuwe regeerakkoord. Geen wietpas meer, wel gewoon identificeren.
![]()
![]()
![]()
dit, ik zou alsnog gewoon naar ali gaan. bespaart me weer een fietstocht naar het gemeentehuis, een half uur wachten, en de kosten van het uittreksel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
MET uittreksel, geen enkele reden tot juichen dus imo.
Toeristen kunnen geen uittreksel krijgen, want staan niet in Nederland ingeschreven.quote:
Daarom wij zijn namelijk geen toeristen,quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Toeristen kunnen geen uittreksel krijgen, want staan niet in Nederland ingeschreven.
Dat is nu juist het hele punt.
Het lijkt me niet zo erg stoned-sociaal om alleen aan jezelf te denken hier.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Daarom wij zijn namelijk geen toeristen,
maar woonachtig in Nederland!
quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
MET uittreksel, geen enkele reden tot juichen dus imo.
Ik lees iets over 'maatwerk' in het artikel, dus ik neem aan dat het in Amsterdam niet in zo'n vaart zal lopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef julian6 het volgende:
[..]
naast de registratieplicht verandert er eigenlijk niks toch?
Amsterdam heeft nog steeds een enorm probleem dus, want als toeristen de shop niet binnen komen zullen ze nog steeds op straat gaan proberen te kopen met alle gevolgen van dien.
Die "ze" zijn politieke en bestuurlijke leugenaars die slecht beleid er door proberen te drukken. En de overlast komt van klagende Belgische en Duitse overheden die te laf zijn om zelf wiet te gedogen of te legaliseren, en Brussel die in de Anus van de VS zit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef Igen het volgende:
Ik bedoel de term strikt neutraal. Je kunt moeilijk ontkennen dat voor een behoorlijke groep toeristen drugs de voornaamste reden voor het bezoek aan Nederland zijn. 'Drugstoeristen' lijkt me voor die groep een treffende benaming.
En of er iets mis mee is? In het zuiden vinden ze dat het overlast geeft. Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen maar ik kom dan ook bijna nooit onder de grote rivieren.
Vergelijk het met overlast van Nederlanders die over de grens gaan tanken, dus drukte en parkeeroverlast enz. Alleen het probleem is dat de shops vaak in het centrum zijn, waardoor het beter merkbaar is. Maar de burgemeesters waren vaak te angstig om een grote shop buiten het centrum te plaatsen omdat ze dan vaak gezeik kregen van gemeentes uit België enz. In Maastricht willen ze het nu wel doen, alleen hebben de shophouder er geen zin meer in volgens mij, omdat ze toch niet meer aan Belgen, Fransen en Duitsers mogen verkopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef Igen het volgende:
Ik bedoel de term strikt neutraal. Je kunt moeilijk ontkennen dat voor een behoorlijke groep toeristen drugs de voornaamste reden voor het bezoek aan Nederland zijn. 'Drugstoeristen' lijkt me voor die groep een treffende benaming.
En of er iets mis mee is? In het zuiden vinden ze dat het overlast geeft. Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen maar ik kom dan ook bijna nooit onder de grote rivieren.
Inderdaad. Ik begrijp ook niet zo goed wat het nut van die GBA is, dat hebben ze volgens mij nog niet echt uitgelegd toch? En mag je met een GBA uit Venlo een shop in Maastricht in?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:09 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Vergelijk het met overlast van Nederlanders die over de grens gaan tanken, dus drukte en parkeeroverlast enz. Alleen het probleem is dat de shops vaak in het centrum zijn, waardoor het beter merkbaar is. Maar de burgemeesters waren vaak te angstig om een grote shop buiten het centrum te plaatsen omdat ze dan vaak gezeik kregen van gemeentes uit België enz. In Maastricht willen ze het nu wel doen, alleen hebben de shophouder er geen zin meer in volgens mij, omdat ze toch niet meer aan Belgen, Fransen en Duitsers mogen verkopen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-onderbouwen.dhtml
Verder blijft het voor veel mensen toch makkelijker om een zakje wiet te halen bij een huisdealer, dan zo'n GBA te regelen, vreemd dat ze daar nog zo'n punt van maken.
parkeeroverlast ja, geen drugsoverlast, dat ontstaat pas wanneer je mensen niet toelaatquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef Igen het volgende:
Een GBA is nodig omdat je binnen de EU niet mag discrimineren op grond van nationaliteit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik begrijp ook niet zo goed wat het nut van die GBA is, dat hebben ze volgens mij nog niet echt uitgelegd toch? En mag je met een GBA uit Venlo een shop in Maastricht in?
(en kan ik bij de ambassade in London een GBA halen?)
Wanneer ik dan om de 3 maanden een nieuwe GBA moet halen valt het de gemeente ook op, ipv dat ik op een lijst bij een shop sta, laten ze opzouten met de GBA en ook gewoon andere bezoekers die maar wat willen kopen iets verkopen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:08 schreef Igen het volgende:
Een GBA is nodig omdat je binnen de EU niet mag discrimineren op grond van nationaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |