abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118586801
quote:
Een uittreksel uit de GBA is geldig zo lang de gegevens die erop staan kloppen. In de praktijk stellen veel organisaties de eis dat een uittreksel niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met de betrokken instantie.
Van rotterdam.nl
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_118587170
De Wietpas verdwijnt! :)
pi_118587959
Echt, is daar iets over bekend?
pi_118588073
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:26 schreef bloodymary1 het volgende:
ja, maar je moet wel nog steeds een uittreksel uit het bevolkingsregister tonen :')

Wietpas van de baan, geen verkoop aan toeristen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_118588083
Ah, ik zie het al staan. In het nieuwe regeerakkoord. Geen wietpas meer, wel gewoon identificeren.

*O* *O* *O* *O*
pi_118588790
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, ik zie het al staan. In het nieuwe regeerakkoord. Geen wietpas meer, wel gewoon identificeren.

*O* *O* *O* *O*
MET uittreksel, geen enkele reden tot juichen dus imo.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_118589103
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Check kijk op teletext pagina 101 Wietpas Verdwijnt! :)
pi_118589693
Dit betekent dat toeristen geweerd worden.

De wietpas zou op 1 januari landelijk worden ingevoerd. Veel steden hadden gepleit voor uitstel of afstel. Grote steden als Rotterdam, Amsterdam en Utrecht zeiden er niets in te zien.

----

Dus ik zou geen wiet mogen kopen in Nederland? :')

Gelukkig gaan die grote steden nooit meedoen hieraan. Zeker Amsterdam niet, onmogelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118589739
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

dit, ik zou alsnog gewoon naar ali gaan. bespaart me weer een fietstocht naar het gemeentehuis, een half uur wachten, en de kosten van het uittreksel.
pi_118590294
Alleen toeristen wij niet!
pi_118590341
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:21 schreef Martin1234 het volgende:
Alleen toeristen wij niet!
Toeristen kunnen geen uittreksel krijgen, want staan niet in Nederland ingeschreven. :')

Dat is nu juist het hele punt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_118590803
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toeristen kunnen geen uittreksel krijgen, want staan niet in Nederland ingeschreven. :')

Dat is nu juist het hele punt.
Daarom wij zijn namelijk geen toeristen,
maar woonachtig in Nederland!
pi_118591098
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Daarom wij zijn namelijk geen toeristen,
maar woonachtig in Nederland!
Het lijkt me niet zo erg stoned-sociaal om alleen aan jezelf te denken hier.

pi_118604626
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

-O- Nee, inderdaad daar had ik over heen gelezen.

Wat een belachelijk gedoe, is niet echt een verschil dan behalve het registreren. Maar wel een hoop gedoe. En kun je dan wel in een andere stad halen? Dat vind ik namelijk ook een punt, dat als ik een keer in Amsterdam ben of zo, ik ook wat kan halen.

Nou ja, eerst maar eens zien ook hoe stipt de coffeeshops er mee om gaan.
pi_118604843
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef julian6 het volgende:

[..]

naast de registratieplicht verandert er eigenlijk niks toch?

Amsterdam heeft nog steeds een enorm probleem dus, want als toeristen de shop niet binnen komen zullen ze nog steeds op straat gaan proberen te kopen met alle gevolgen van dien.
Ik lees iets over 'maatwerk' in het artikel, dus ik neem aan dat het in Amsterdam niet in zo'n vaart zal lopen.

Daarnaast lijkt me het opheffen van de registratieplicht juist een heel belangrijk punt. Aan de nieuwsberichten te zien was het in het zuiden een groot probleem dat ook in Nederland woonachtige mensen niet geregistreerd wilden worden en dus hun toevlucht zochten tot de straathandel. Dat effect neem je nu weg, de enigen die je nu pakt zijn de drugstoeristen (voor zover geen 'maatwerk') en diegenen die geen tijd of geld voor een GBA-uittreksel overhebben.
pi_118605493
Drugstoeristen? :') :') :')

Wat is dat nou weer voor negatieve term? Wat is er nou mis mee als bezoekers van Nederland af en toe een jointje of een paar gram wiet (let wel; dat zijn de topjes van planten (!)) komen kopen??

pi_118606126
Ik bedoel de term strikt neutraal. Je kunt moeilijk ontkennen dat voor een behoorlijke groep toeristen drugs de voornaamste reden voor het bezoek aan Nederland zijn. 'Drugstoeristen' lijkt me voor die groep een treffende benaming.

En of er iets mis mee is? In het zuiden vinden ze dat het overlast geeft. Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen maar ik kom dan ook bijna nooit onder de grote rivieren.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:07:42 #268
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118606557
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef Igen het volgende:
Ik bedoel de term strikt neutraal. Je kunt moeilijk ontkennen dat voor een behoorlijke groep toeristen drugs de voornaamste reden voor het bezoek aan Nederland zijn. 'Drugstoeristen' lijkt me voor die groep een treffende benaming.

En of er iets mis mee is? In het zuiden vinden ze dat het overlast geeft. Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen maar ik kom dan ook bijna nooit onder de grote rivieren.
Die "ze" zijn politieke en bestuurlijke leugenaars die slecht beleid er door proberen te drukken. En de overlast komt van klagende Belgische en Duitse overheden die te laf zijn om zelf wiet te gedogen of te legaliseren, en Brussel die in de Anus van de VS zit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_118606602
quote:

Vergelijk het met overlast van Nederlanders die over de grens gaan tanken, dus drukte en parkeeroverlast enz. Alleen het probleem is dat de shops vaak in het centrum zijn, waardoor het beter merkbaar is. Maar de burgemeesters waren vaak te angstig om een grote shop buiten het centrum te plaatsen omdat ze dan vaak gezeik kregen van gemeentes uit België enz. In Maastricht willen ze het nu wel doen, alleen hebben de shophouder er geen zin meer in volgens mij, omdat ze toch niet meer aan Belgen, Fransen en Duitsers mogen verkopen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-onderbouwen.dhtml

Verder blijft het voor veel mensen toch makkelijker om een zakje wiet te halen bij een huisdealer, dan zo'n GBA te regelen, vreemd dat ze daar nog zo'n punt van maken.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 02:12:52 #270
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118608515
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:09 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Vergelijk het met overlast van Nederlanders die over de grens gaan tanken, dus drukte en parkeeroverlast enz. Alleen het probleem is dat de shops vaak in het centrum zijn, waardoor het beter merkbaar is. Maar de burgemeesters waren vaak te angstig om een grote shop buiten het centrum te plaatsen omdat ze dan vaak gezeik kregen van gemeentes uit België enz. In Maastricht willen ze het nu wel doen, alleen hebben de shophouder er geen zin meer in volgens mij, omdat ze toch niet meer aan Belgen, Fransen en Duitsers mogen verkopen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-onderbouwen.dhtml

Verder blijft het voor veel mensen toch makkelijker om een zakje wiet te halen bij een huisdealer, dan zo'n GBA te regelen, vreemd dat ze daar nog zo'n punt van maken.
Inderdaad. Ik begrijp ook niet zo goed wat het nut van die GBA is, dat hebben ze volgens mij nog niet echt uitgelegd toch? En mag je met een GBA uit Venlo een shop in Maastricht in?

(en kan ik bij de ambassade in London een GBA halen? :7 )
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 03:56:01 #271
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118608863
quote:

parkeeroverlast ja, geen drugsoverlast, dat ontstaat pas wanneer je mensen niet toelaat
pi_118609554
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 02:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik begrijp ook niet zo goed wat het nut van die GBA is, dat hebben ze volgens mij nog niet echt uitgelegd toch? En mag je met een GBA uit Venlo een shop in Maastricht in?

(en kan ik bij de ambassade in London een GBA halen? :7 )
Een GBA is nodig omdat je binnen de EU niet mag discrimineren op grond van nationaliteit.

Je recht op voorzieningen zoals AOW en studiefinanciering is daarom ook niet gekoppeld aan nationaliteit maar aan je woonplaats (in het verleden), alleen kunnen die instanties zelf je GBA-gegevens checken ipv. dat je zo'n uittreksel moet regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 08:10:11 ]
pi_118609597
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:08 schreef Igen het volgende:

Een GBA is nodig omdat je binnen de EU niet mag discrimineren op grond van nationaliteit.

Wanneer ik dan om de 3 maanden een nieuwe GBA moet halen valt het de gemeente ook op, ipv dat ik op een lijst bij een shop sta, laten ze opzouten met de GBA en ook gewoon andere bezoekers die maar wat willen kopen iets verkopen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:53:13 #274
366803 AthCom
Overigens ...
pi_118613196
Het is dus een klein stapje vooruit, maar in het algemeen nog steeds een slechte zaak.
Moira. is tof. :7
pi_118614252
Waar is het verplicht dragen van mijn ausweis dan goed voor, als ik me straks ook nog eens moet legitimeren met een uittreksel? Ongelofeloos dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')