http://tv-visie.be/nieuws(...)van-der-vorst_53310/quote:Bij sommige mensen gaat de liefde voor hun huisdieren zo ver dat de leefsituatie niet meer houdbaar is. Aan deze mensen biedt Peter van der Vorst, samen met een professioneel team, hulp in het nieuwe RTL 4-programma 'Mijn Huis Vol Dieren'.
Te veel beesten op een te klein oppervlak of exotische dieren die eigenlijk een andere leefruimte nodig hebben dan een doorsnee huiskamer. Soms is er sprake van verwaarlozing van de dieren, maar er zijn ook gevallen waarbij juist de dieren het beter hebben in huis dan 'het baasje' zelf.
Een ingreep van buitenaf is vaak de enige manier om een einde te maken aan de ellende, want de omgeving ziet de problemen meestal eerder dan de dierenliefhebber zelf. Na een noodkreet van een dierbare komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie om er, voor zowel mens als dier, weer een leefbare situatie van te maken.
Het professionele team bestaat uit psychologe Barbara Nanninga (bekend van 'Dubbeltje Op Z'n Kant' en 'Mijn Huis In Puin') en gedragstherapeute Debbie Rijnders. Barbara Nanninga probeert via hypnotherapie een helpende hand te bieden. Op deze manier probeert zij mensen terug te brengen naar de werkelijke reden waarom ze zoveel dieren in huis nemen. Vaak ligt daar een traumatische ervaring aan ten grondslag.
Gedragstherapeute Debbie Rijnders is van oorsprong sociotherapeut voor mensen, maar heeft in 1999 als gedragstherapeut voor dieren het bedrijf Tinley opgericht vanuit de overtuiging dat de juiste kennis over gedrag en leerprincipes de basis is voor een goed begrip van dieren.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Ze waren nog een dier vergeten te noteren: een langnek-giraffe.
Over een paar jaar mogen die kaaimannen naar zolder toe, kunnen ze in een zwembad van 3 bij 3 meter. Als ik hem was zou ik maar een dure verzekering afsluiten tegen waterschade, waar hij al last van hadquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Slaat nergens op dat ze die kaaimannen op die kleine kamer laten zitten
Wat moet je toch met die beesten in huis man, je doet die beesten er geen plezier mee, dan zijn ze in een dierentuin stukken beter af. En je zal er maar naast wonen...quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Over een paar jaar mogen die kaaimannen naar zolder toe, kunnen ze in een zwembad van 3 bij 3 meter. Als ik hem was zou ik maar een dure verzekering afsluiten tegen waterschade, waar hij al last van had.
Het is inderdaad wel frappant dat die extreme dierenliefhebbers zeggen zo'n "emotionele band" te hebben met die dieren. Alsof die dieren zo'n enorme band met hun verzorgers hebbenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:54 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Wat moet je toch met die beesten in huis man, je doet die beesten er geen plezier mee, dan zijn ze in een dierentuin stukken beter af. En je zal er maar naast wonen...
Sowieso, "dierenliefhebbers" die andere dieren laten opvreten door dierenquote:Op woensdag 19 september 2012 22:24 schreef CherryLips het volgende:
En de voedermuizen zaten er schandalig bij
ik snap dat slangen enzo moeten eten, je kunt er moeilijk vegetariërs van maken, maar zorg dan in ieder geval goed voor de voederdieren en doe niet alsof dat zomaar wegwerpartikelen zijn. Ik ga weleens naar beurzen waar dieren verkocht worden en dan heb je in de ene hal leuke knuffelbeestjes zoals hamsters, cavia's en muizen, mooi in kooitjes met een wiel, veel hooi en huisjes, goed verzorgd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Sowieso, "dierenliefhebbers" die andere dieren laten opvreten door dieren.
Het slaat inderdaad nergens op. Mijn mening blijft dat echte dierenliefhebbers alleen vegetarische dieren moeten houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik snap dat slangen enzo moeten eten, je kunt er moeilijk vegetariërs van maken, maar zorg dan in ieder geval goed voor de voederdieren en doe niet alsof dat zomaar wegwerpartikelen zijn. Ik ga weleens naar beurzen waar dieren verkocht worden en dan heb je in de ene hal leuke knuffelbeestjes zoals hamsters, cavia's en muizen, mooi in kooitjes met een wiel, veel hooi en huisjes, goed verzorgd.
In de volgende hal zijn het voederdieren, met z'n honderden op elkaar gestapeld zonder bodembedekking of voer of zelfs maar water. Echt schandalig. Maar die lui stoppen de gekko's enzo dan ook de hele dag in die plastic bakjes van de Chinees, dat ziet er ook niet uit
quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef Karina het volgende:
Ditmaal een huis vol met allerlei dieren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |