quote:Noodverordening in Haren om Facebookfeestje
HAREN - De gemeente Haren (Groningen) en de politie hebben een noodverordening afgekondigd met het oog op een verjaardagsfeestje van meisje dat vrijdag haar 16e verjaardag viert.
Via Facebook had zij vrienden en vriendinnen uitgenodigd, maar vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje gaat.
Inmiddels hebben 24.000 mensen de uitnodiging gekregen, waarvan 2400 hebben aangegeven vrijdag naar Haren af te reizen, zo meldde de politie dinsdag.
De noodverordening is volgens een woordvoerster nog niet actief, maar kan zo van stal worden gehaald als Haren vrijdag wordt overspoeld met feestgangers. De politie heeft een draaiboek klaarliggen en houdt extra agenten achter de hand.
Met snoepzakje? Niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Word je ook weer thuisgebracht na het feestje?
Dat was idd mijn volgende vraag geweest!quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:
Met snoepzakje? Niet geheel onbelangrijk.
Nederland op zijn smalst. Gaat ie betalen of aanvechten?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:09 schreef Tayu het volgende:
Dat kan dan nog een dure grap worden...
Een vriendje van mijn dochter had enkele maanden geleden via facebook een soort van meeting op het Mailieveld in Den Haag uitgeschreven. Hij was echter vergeten hiervoor vooraf een vergunning aan te vragen. Hij kreeg een boete van ¤ 3900,- Plus, dat de meeting door de politie werd afgebroken.
Wat voor vergunning dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:09 schreef Tayu het volgende:
Dat kan dan nog een dure grap worden...
Een vriendje van mijn dochter had enkele maanden geleden via facebook een soort van meeting op het Mailieveld in Den Haag uitgeschreven. Hij was echter vergeten hiervoor vooraf een vergunning aan te vragen. Hij kreeg een boete van ¤ 3900,- Plus, dat de meeting door de politie werd afgebroken.
Het is niet echt een vergunning. Maar je bent wel verplicht om een openbare manifestatie (wat een meeting op het Malieveld is) minimaal 4 dagen van tevoren te melden bij de burgemeester.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat voor vergunning dan?
Gewoon zeggen dat je gewoon wat vrienden tegenkwam, supertoevallig.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is niet echt een vergunning. Maar je bent wel verplicht om een openbare manifestatie (wat een meeting op het Malieveld is) minimaal 4 dagen van tevoren te melden bij de burgemeester.
"Het melden van een manifestatie of demonstratie
Het is verplicht om een demonstratie, betoging of manifestatie te melden bij de burgemeester. Dit moet minimaal 4 dagen van te voren (4 x 24 uur). Weekend- en feestdagen vallen binnen de 4 x 24 uur."
http://www.denhaag.nl/hom(...)en-manifestaties.htm
Dit was dus niet gebeurd, met als gevolg dat de meeting door de politie werd afgebroken, en er een boete van ¤ 3900,- werd opgelegd.
Dat is lastig, als je het via facebook hebt rondgebazuindquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je gewoon wat vrienden tegenkwam, supertoevallig.
Project Xquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:13 schreef LeaderRoel het volgende:
Kijk eens goed naar dit huis
[ afbeelding ]
hoi superharregarre ga je fifa 13 spelen ? grquote:Op woensdag 19 september 2012 00:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik neem mijn goede humeur mee.
Heb geen xbox meer.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:42 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
hoi superharregarre ga je fifa 13 spelen ? gr
ben je volwassen geworden?quote:
Ja, zo gaat dat in 't leven.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:44 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
ben je volwassen geworden?
jeetje sterkte zeg gelukkig zit je nog op FOK! dat houd je jongquote:Op woensdag 19 september 2012 00:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat in 't leven.
Nu maar hopen dat het niet op een aantal van 25000 komt, want dan wordt het toch echt heel vervelend. Dan is het namelijk geen manifestatie meer, maar een groot evenement.quote:
Er komen echt geen 25.000 man.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het niet op een aantal van 25000 komt, want dan wordt het toch echt heel vervelend. Dan is het namelijk geen manifestatie meer, maar een groot evenement.
Daarvoor moet je ruim 18 weken van tevoren een vergunning hebben aangevraagd voor het bedrag van ¤ 492,30.
Dit grapje kan wel eens heel lelijk gaan uitpakken.
http://www.denhaag.nl/hom(...)rote-evenementen.htm
Ja, het maakt niet uit op welke manier je uitnodigingen verspreid.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:09 schreef Specularium het volgende:
Is een Facebook functie rechtsgeldig dan?
Maar aan de andere kant, stond er in haar uitnodiging wel 'iedereen welkom'.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:24 schreef Specularium het volgende:
Dan moet je ze wel zelf sturen, daar zit het probleem met die functie.
Een uitnodiging via social media, geldt gewoon als een uitnodiging.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:24 schreef Specularium het volgende:
Dan moet je ze wel zelf sturen, daar zit het probleem met die functie.
Ze had zelf alleen een uitnodiging gestuurd naar haar eigen vrienden, zo'n 3/400 denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:32 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een uitnodiging via social media, geldt gewoon als een uitnodiging.
Dat is het gevaar ervan.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:38 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ze had zelf alleen een uitnodiging gestuurd naar haar eigen vrienden, zo'n 3/400 denk ik.
Maar zoals ik al zei, daar stond wel in 'iedereen welkom'. Waarna haar vrienden het weer door hebben gestuurd. En zo maar door.
Of de boete betalenquote:Op woensdag 19 september 2012 19:05 schreef Grijsbaard het volgende:
Gelukkig is merthe's moeder psycholoog. Zo kan ze wel steun bieden.
Bystander effect?quote:Op woensdag 19 september 2012 19:24 schreef Blaxje het volgende:
Hoe heeft dat psychologische verschijnsel ook weer, dat je denkt dat heel veel mensen iets zullen doen, maar uiteindelijk niemand iets doet omdat ze allemaal denken: iemand anders doet wel iets. Ik verwacht stiekem dat het hier ook gebeurt, maar ik hoop van niet!
Maar dat geldt enkel in noodgevallen. Situaties waarin mensen een ander mens in nood niet helpen, maar wel toekijken.quote:
Klopt, maar hij doelde daar wel op. Hij heeft het over het feestjes-variant van de Bystander Effect, alleen daar is geen naam voorquote:Op woensdag 19 september 2012 19:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dat geldt enkel in noodgevallen. Situaties waarin mensen een ander mens in nood niet helpen, maar wel toekijken.
Omdat ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun minderjarige kinderen. Als er werkelijk een heel politieapparaat in werking moet worden gesteld, gaat iemand daar de rekening van krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:30 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Waarom zou zij de boete moeten betalen?
Maar dit was niet zo bedoelt, dusjaa.. ik noem je eerder triest als je er naartoe gaatquote:Op woensdag 19 september 2012 19:32 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omdat ouders financieel verantwoorlijk zijn voor hun minderjarige kinderen. Als er werkelijk een heel politieapparaat in werking moet worden gesteld, gaat iemand daar de rekening van krijgen.
Het is sowieso triest als je daar naartoe gaat. Dat het niet zo was bedoeld, is ook duidelijk. De meeste mensen bedoelen het ook niet om te hard te rijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:32 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Maar dit was niet zo bedoelt, dusjaa.. ik noem je eerder triest als je er naartoe gaat
maar dit is "gewoon" gebasseerd op een fout..quote:Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is sowieso triest als je daar naartoe gaat. Dat het niet zo was bedoeld, is ook duidelijk. De meeste mensen bedoelen het ook niet om te hard te rijden.
Afwachten maar, hoe het gaat aflopen. Ik zou er als ouder toch behoorlijk slapeloze nachten van hebben.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:37 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
maar dit is "gewoon" gebasseerd op een fout..
Whahaha belachelijk nietwaar..quote:Op woensdag 19 september 2012 20:46 schreef LeaderRoel het volgende:
Mensen gaan al op de foto bij het huis
[ afbeelding ]
HAHA, soort van bedevaartsoord straks. Net als Maaskantjequote:Op woensdag 19 september 2012 20:46 schreef LeaderRoel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mongolen. Zelfs ik heb meer te doen.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:46 schreef LeaderRoel het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef pussycatdoll het volgende:
er zijn nu zelfs shirts het het gezicht van dat meisje erop.
Ultras Haren beschermen hun eigen dorp toch wel vrijdag?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Er komen ook gewoon gasten om te rellen. Kan nog best akelig worden als die mensen werkelijk gaan. Doordat het zo in het nieuws is geweest zullen er alleen al genoeg mensen 'gewoon even gaan kijken'.
quote:Gemeente Haren herhaalt: 'Er is geen Facebookfeestje'
De gemeente Haren probeert op allerlei manieren zicht te krijgen op de ontwikkelingen rondom het vermeende Facebookfeestje in het Groningse Haren. De gemeente riep woensdag opnieuw op om niet naar de plaats te komen, omdat er 'geen feest is'.
De gemeente zegt sociale media te monitoren en probeert zicht te krijgen op de omvang van de situatie. 'Toch blijft het erg lastig in te schatten wat we kunnen verwachten vrijdag. Wij hebben natuurlijk regelmatig overleg met betrokken partijen, denk aan de politie, het openbaar ministerie, maar ook met direct betrokkenen uit de straat. Onze acties zijn er nu vooral op gericht om te voorkomen dat het uit de hand loopt.'
Dinsdag kondigden de gemeente Haren en de politie een noodverordening af, met het oog op het verjaardagsfeestje van een meisje dat vrijdag haar 16e verjaardag zou vieren. Via Facebook had zij vrienden en vriendinnen uitgenodigd, maar vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje gaat. Het aantal mensen dat, in ieder geval via sociale media aangeeft naar Haren te willen komen, loopt in de duizenden, aldus de gemeente.
De gemeente zegt te willen voorkomen dat er een grote groep feestgangers komt 'waarbij wij de veiligheid niet kunnen garanderen' .
gewoon komen , en zeggen dat je hont de uitnodiging heeft opgegeten.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hee wie doet mij even een uitnodiging
Serieus iedereen gaat naar Haren om te rellen. EDL komt zelfs, in reactie op de komst van Sharia4Belgium die samen met haagse en r'damse hooligans op jodenjacht gaan, maar die hebben weer hulp van antifascisten die voor de EDL komen. En natuurlijk Green Gang, Hilversumse klapTurken, Satudarah, Angels, Boleros, Christenen voor Israel, Real IRA, Real Stichting Martijn. O.a.quote:Op donderdag 20 september 2012 00:23 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ultras Haren beschermen hun eigen dorp toch wel vrijdag?
Woev.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:13 schreef gers het volgende:
[..]
gewoon komen , en zeggen dat je hont de uitnodiging heeft opgegeten.
Niet iedereen, verre van.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Serieus iedereen gaat naar Haren om te rellen. EDL komt zelfs, in reactie op de komst van Sharia4Belgium die samen met haagse en r'damse hooligans op jodenjacht gaan, maar die hebben weer hulp van antifascisten die voor de EDL komen. En natuurlijk Green Gang, Hilversumse klapTurken, Satudarah, Angels, Boleros, Christenen voor Israel, Real IRA, Real Stichting Martijn. O.a.
Nee sommige mensen zijn te lui. Die blijven liever thuis steuntrekken.quote:
Waar heb je dat vandaan?quote:Op donderdag 20 september 2012 12:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Serieus iedereen gaat naar Haren om te rellen. EDL komt zelfs, in reactie op de komst van Sharia4Belgium die samen met haagse en r'damse hooligans op jodenjacht gaan,
Vroeger gewoon ouderwets partycrashenquote:Op donderdag 20 september 2012 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Sinds wanneer zijn sociale media nodig om de 16e verjaardagsfeestjes van verwende trutten uit Haren gruwelijk uit de hand te laten lopen?
casuals forum jonguhhhquote:Op donderdag 20 september 2012 12:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan?
Onzin. Sommige mensen gaan heen door nieuwsgierigheid en/of gewoon voor de party.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee sommige mensen zijn te lui. Die blijven liever thuis steuntrekken.
quote:Op donderdag 20 september 2012 13:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Onzin. Sommige mensen gaan heen door nieuwsgierigheid en/of gewoon voor de party.
quote:Op donderdag 20 september 2012 13:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
In wat voor topic ben ik hier beland man, jezus.
quote:Op donderdag 20 september 2012 13:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Denk je serieus dat niemand gaat?
quote:'Feestvarken' uit Haren zelf niet van de partij
HAREN - Het 15-jarige meisje uit het Groningse Haren dat haar geplande feestje voor vrijdag zag uitdraaien op een internethype, is die avond zelf niet thuis.
Het meisje had via Facebook vrienden en familie uitgenodigd voor een feestje, maar was vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje ging. Donderdagmiddag hadden ruim 21.000 mensen op Facebook gemeld dat ze van plan zijn vrijdag naar het Groningse dorp af te reizen.
Volgens een woordvoerster van de gemeente Haren, die benadrukt dat er vrijdag geen feest is, zijn zowel het meisje als haar moeder van plan vrijdagavond elders onderdak te zoeken.
Hoeveel mensen daadwerkelijk naar het vermeende feest zullen gaan, is volgens de zegsvrouw lastig te zeggen. ,,Dat kunnen er 200 zijn, maar ook 2000 of nog meer.”
Precies. Ze weet drommels goed hoe social media werkt.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:57 schreef Disana het volgende:
Beetje laf om hem nu zelf te smeren. Overigens kan ik me bijna niet voorstellen dat de jonkies op Facebook nu nog niet allemaal precies weten hoe ze hun privacy settings zo moeten instellen dat niet de halve wereld wordt uitgenodigd.
Enorm laf. Vast lichtgetint.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:57 schreef Disana het volgende:
Beetje laf om hem nu zelf te smeren.
Lichtgetint in Haren? Hmm. Bij mijn weten is er daar maar eentje van, uit Iran. En die hebben ze bij de plantsoenendienst te werk gesteld.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Enorm laf. Vast lichtgetint.
Als struikrover zeker. Gna gna.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Lichtgetint in Haren? Hmm. Bij mijn weten is er daar maar eentje van, uit Iran. En die hebben ze bij de plantsoenendienst te werk gesteld.
Bij mij werkt het evenement niet. Je moet zeker uitgenodigd zijn enzo?quote:Op donderdag 20 september 2012 15:20 schreef Panzermaus het volgende:
Godverdomme.
http://www.facebook.com/events/172851989506342
Al die foto's en filmpjes die daar langskomen ook.
Blijkbaar dan.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:38 schreef Haunter het volgende:
[..]
Bij mij werkt het evenement niet. Je moet zeker uitgenodigd zijn enzo?
Dan nog verwacht je niet zóveel mensen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:57 schreef Disana het volgende:
Beetje laf om hem nu zelf te smeren. Overigens kan ik me bijna niet voorstellen dat de jonkies op Facebook nu nog niet allemaal precies weten hoe ze hun privacy settings zo moeten instellen dat niet de halve wereld wordt uitgenodigd.
Die is echt wel in de buurt hoorquote:
Ik hoorde daarstraks de vader op Radio 1, die is wel van plan het fort te bewaken. Volgens hem zijn het vrienden van het meisje die de uitnodiging aan honderden mensen hebben doorgestuurd, en van daaruit is het een heel eigen leven gaan leiden. De man voelt zich overigens wel bedreigd en dringt er bij ouders op aan hun kinderen niet te laten gaan, hoe leuk ze ook denken dat het wordt.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog verwacht je niet zóveel mensen.![]()
En laf? Ik had mooi hetzelfde gedaan.
Kan je hem nog ergens terugluisteren?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoorde daarstraks de vader op Radio 1, die is wel van plan het fort te bewaken. Volgens hem zijn het vrienden van het meisje die de uitnodiging aan honderden mensen hebben doorgestuurd, en van daaruit is het een heel eigen leven gaan leiden. De man voelt zich overigens wel bedreigd en dringt er bij ouders op aan hun kinderen niet te laten gaan, hoe leuk ze ook denken dat het wordt.
Whahaha really?quote:Op donderdag 20 september 2012 18:47 schreef CartWOman het volgende:
Wat een zootje hier.![]()
Allemaal fotografen bij het huis zonet. De burgemeester met een nep Facebook account...
Ach, zo gebeurt hier ook eens wat.
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet grappig en vraag me af of de makers van die site wel weten wat ze doen.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:51 schreef Grijsbaard het volgende:
Whahaha ckeck dit: http://www.projectxharen.net/
Begint nu écht uit de hand te lopen..
Ja, interessant is het wel. Ik ben ook wel benieuwd hoe het afloopt.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:00 schreef Grijsbaard het volgende:
Het is gewoon ook heel erg, maar anderzijds is het als buitenstaander ook wel weer interessant.. Dit wordt vast vervolgd op het nieuws.
Als ik er dichtbij in de buurt woonde ging ik zeker even kijken. Dus niet er naartoe maar wel kijken wat de opkomst is.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, interessant is het wel. Ik ben ook wel benieuwd hoe het afloopt.
Ik woon in Groningen dus zou er zo heen kunnen, en las vanmiddag al van twee Fokkers dat hun vrienden gaan kijken. Dat zou ik dus nooit doen, want dan bemoeilijk je alleen het werk van de ordediensten maar.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:04 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Als ik er dichtbij in de buurt woonde ging ik zeker even kijken. Dus niet er naartoe maar wel kijken wat de opkomst is.
Nouja.. ik ben in dat geval wel erg nieuwsgierig..quote:Op donderdag 20 september 2012 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen dus zou er zo heen kunnen, en las vanmiddag al van twee Fokkers dat hun vrienden gaan kijken. Dat zou ik dus nooit doen, want dan bemoeilijk je alleen het werk van de ordediensten maar.
Maar dat is natuurlijk iedereen die erheen gaat. Dat kan juist voor problemen zorgen.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:06 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Nouja.. ik ben in dat geval wel erg nieuwsgierig..
Er zijn zoveel mensen die er heen gaan met de intentie om te rellen/feesten/zuipen... Ik dus echt niet..quote:Op donderdag 20 september 2012 19:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk iedereen die erheen gaat. Dat kan juist voor problemen zorgen.
Maar met jou misschien wel 10.000 andere nieuwsgierigen. En dan met z'n allen flink in de weg lopen als de relfiguren er een bende van maken. Da's toch echt geen goed idee.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:09 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen die er heen gaan met de intentie om te rellen/feesten/zuipen... Ik dus echt niet..
Maar je gaat dus wel?quote:Op donderdag 20 september 2012 19:09 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen die er heen gaan met de intentie om te rellen/feesten/zuipen... Ik dus echt niet..
Grijsbaard loopt altijd netjes op de stoep!quote:Op donderdag 20 september 2012 19:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar met jou misschien wel 10.000 andere nieuwsgierigen. En dan met z'n allen flink in de weg lopen als de relfiguren er een bende van maken. Da's toch echt geen goed idee.
quote:Op donderdag 20 september 2012 18:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet grappig en vraag me af of de makers van die site wel weten wat ze doen.
Ook lekker dan :Squote:Op donderdag 20 september 2012 19:13 schreef Heester het volgende:
[..]
Je moet uitgenodigd zijn om het te bekijken volgens mij..
Nou, jammer dan dat je niet kuntquote:Op donderdag 20 september 2012 19:12 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Grijsbaard loopt altijd netjes op de stoep!
quote:Op donderdag 20 september 2012 18:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet grappig en vraag me af of de makers van die site wel weten wat ze doen.
Ik moet er sowieso langs vanaf mijn werk dus ik zie het wel, het is hier 2 minuten vandaan.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:04 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Als ik er dichtbij in de buurt woonde ging ik zeker even kijken. Dus niet er naartoe maar wel kijken wat de opkomst is.
Ben benieuwd naar je bevindingen!quote:Op donderdag 20 september 2012 19:37 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ik moet er sowieso langs vanaf mijn werk dus ik zie het wel, het is hier 2 minuten vandaan.
Dat is wel heel slecht geschreven.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:30 schreef T_Bag het volgende:
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-844085?ref=feeds/latest
De ouders en het kind duiken onder op een onbekend adres.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Vind het eigenlijk zo stom hè dat mensen er heen gaan. Het is gewoon puur sensatie en er zitten altijd rotte appels bij doe gaan rellen... En over de ouders maar niets te zeggen, zullen hem vast wel knijpen.
Haha, wordt hele huis in puin slaan. Geen idee hoeveel politie er komt.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De ouders en het kind duiken onder op een onbekend adres.
Ik denk dat het huis beschermd wordt door de politie. En stationsstraat wordt afgesloten.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Haha, wordt hele huis in puin slaan. Geen idee hoeveel politie er komt.
Straat wordt afgezet. Echter weet ik niet hoeveel politie ze willen inzetten, maar ik gok dat er wel een mannetje of 1000 op komt dagen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:39 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Ik denk dat het huis beschermd wordt door de politie. En stationsstraat wordt afgesloten.
Ik denk dat er sowieso wel wat gaat gebeuren. Stiekem hoop ik op liveverslag nieuws.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Straat wordt afgezet. Echter weet ik niet hoeveel politie ze willen inzetten, maar ik gok dat er wel een mannetje of 1000 op komt dagen.
Ja, dan gaan we in het centrum herrie schoppen, ME zal ook wel klaar staan mocht het uit de klauwen lopen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Straat wordt afgezet. Echter weet ik niet hoeveel politie ze willen inzetten, maar ik gok dat er wel een mannetje of 1000 op komt dagen.
Ik ga sowieso wel even kijken, woon op 10 minuten fietsen van Haren.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:41 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso wel wat gaat gebeuren. Stiekem hoop ik op liveverslag nieuws.
Centrum, in een dorp als Haren? Dat is één straat.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:42 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ja, dan gaan we in het centrum herrie schoppen.
Hahaha chill,kan jij geen verslag op FOK! doen?quote:Op donderdag 20 september 2012 22:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ga sowieso wel even kijken, woon op 10 minuten fietsen van Haren.
Ik ga excessief veel pilsen drinken dus dat gaat vast niet helemaal goed. Overigens heb ik T-Mobile als provider, die doen niet aan internet als meer dan 2 mensen op 10m2 staan.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:43 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Hahaha chill,kan jij geen verslag op FOK! doen?
Serieus? Dat zou wel chill zijn.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:44 schreef einschtein het volgende:
Ik ga trouwens, naar alle waarschijnlijkheid, een live-streampje opzetten vanaf mijn iPhone.
Zal te zien zijn op http://www.ustream.tv/channel/einschteinn
quote:Op donderdag 20 september 2012 22:44 schreef einschtein het volgende:
Ik ga trouwens, naar alle waarschijnlijkheid, een live-streampje opzetten vanaf mijn iPhone.
Zal te zien zijn op http://www.ustream.tv/channel/einschteinn
Het Streisand effect is erg groot.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:04 schreef LeaderRoel het volgende:
Sinds het op het nieuws is en het in de kranten staat is het aantal leden verviervoudigd
quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:00 schreef EL_Presidente het volgende:
kan iemand mij het adres geven... ik wil mijn klasgenote batsen, maar mijn ouders laten dat niet toe in ons huis, dus misschien kan ik dat in een van die kamers van dat huis doen..
quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:01 schreef iBenny het volgende:
[..]
Haren is genoeg om te weten denk ik
twitter:Projectxharen twitterde op donderdag 20-09-2012 om 23:40:27De eerste groepen mensen schijnen op dit moment al voor het huis van Merthe te zwerven. #projectxharen reageer retweet
twitter:Projectxharen twitterde op donderdag 20-09-2012 om 23:40:27Er is zojuist een lilliputter in Haren gesignaleerd. #projectxharen reageer retweet
Mits ik fatsoenlijke internet verbinding heb in Haren.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:46 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Serieus? Dat zou wel chill zijn.
Ik heb je link al opgeslagen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Mits ik fatsoenlijke internet verbinding heb in Haren.
Sowieso, die krant.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:00 schreef iBenny het volgende:
Wat een oerslecht geschreven stuk
http://www.harenerweekbla(...)van-project-x-haren/
twitter:pieterjouke twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 11:24:37De vader van het feestmeisje kan zich de plaatsnaam wel uit het hoofd trekken. reageer retweet
quote:Het meisje uit Haren dat per ongeluk tienduizenden vreemden bij haar thuis voor haar verjaardag uitnodigde, slaat met haar ouders op de vlucht. Meer dan 25.000 mensen hebben al aangekondigd om naar het feest te komen, maar Merthe en haar ouders willen het niet afwachten.
Volgens een woordvoerder van de gemeente vertrekt het gezin naar een onbekende bestemming, meldt het AD. Ondertussen zijn er al mensen onderweg naar Haren om zich op de foto te laten zetten voor het feesthuis. Cafés in Groningen hebben al een afterparty aangekondigd.
Merthe plaatste een uitnodiging voor haar "Sweet Sixteen" op Facebook, maar vergat om er een besloten evenement van te maken. De burgemeester heeft het feest verboden. Er geldt een noodverordening om feestgangers uit het dorp te kunnen houden. Gisteren riep de vader van het meisje nog op om vooral niet naar Haren af te reizen. "Ik snap dat de jeugd dit fantastisch vindt, maar ik wil toch echt iedereen oproepen om niet naar Haren te komen. Ook doe ik een beroep op de ouders van de kinderen die naar Haren willen komen. Houdt ze morgen thuis zodat alles met een sisser kan aflopen."
Wereldnieuws
Inmiddels hebben buitenlandse media het nieuws over het feest ook opgepikt. "De politie in een slaperig plaatsje in Nederland maakt zich op voor een invasie van feestgangers", meldde The Star online gisteravond. Op een andere website worden T-shirts aangeboden met de tekst Project X - Haren.
Ik vind het een beetje te ver gaan jaquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:37 schreef MPC60 het volgende:
Hoe iedereen hier ook mee bezig is, treurnis troef.
Gister ook die pa op het NOS journaal, met zn indringende oproep aan andere ouders.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje te ver gaan ja
Tevens een enorme '' voor iedereen die naar Haren gaat vanmiddag.
Beetje iedereen gek maken en uiteindelijk komt er niemand.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:37 schreef MPC60 het volgende:
Hoe iedereen hier ook mee bezig is, treurnis troef.
Ja, ik vind het ook te ver gaan. Weinig mensen met inlevingsvermogen voor dat meisje en haar ouders (en in zeker mate ook de buurt/straat).quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje te ver gaan ja
Tevens een enorme '' voor iedereen die naar Haren gaat vanmiddag.
Nog welquote:
En uiteindelijk zijn er een handjevol mensen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
aggegraten worden geregeld, speakers, dj set en een vaag afgesproken verzamelplek
Volgens mij is dat een soort NuJij oid, dat kan iedereen er op zetten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef Ireth het volgende:
CNN heeft het zelfs al opgepikt
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-844085?ref=feeds/latest
Ow...quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een soort NuJij oid, dat kan iedereen er op zetten.
Ze worden naar een voormalig voetbalveld geleid; ze zijn al met lichtmasten bezig.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef Fredo55 het volgende:
Geen alternatief feest in Haren
Er komt geen alternatief feest voor mensen die van plan zijn vrijdag naar Haren te gaan voor een groot Facebook-feest. De gemeente geeft er geen vergunning voor, omdat de veiligheid niet kan worden gegarandeerd.
"De politie zal een bezoekersstroom naar een andere locatie begeleiden", zegt de gemeente.
Op het station van Haren geldt vrijdagavond een alcoholverbod. Burgemeester Rob Bats heeft ook besloten om de Stationsweg af te sluiten, waar het Facebook-feest zou worden gehouden.
Bron? Ze laten toch niet al die mensen (als er veel komen dan) daar los als wilde dieren?quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:21 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ze worden naar een voormalig voetbalveld geleid; ze zijn al met lichtmasten bezig.
Nee, ik heb wel wat beters te doen. Maar het zou suf zijn als er uiteindelijk maar 10 man op komt dagen.quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:44 schreef 16meter het volgende:
wij gaan zo met 2 autos (8 gasten)
en als er niemand komt bouwen we ons eige feestje wel
De een zegt dat er veel gaan, de andere zegt dat niemand komt. Ik denk dat er gewoon veel mensen uit Groningen en omstreken poolshoogte gaan nemen. Ik heb al 2 klasgenoten die aangeven even te gaan kijken. Ik vraag me eerder af of politie Haren/Groningen al een heel ME team klaar gaat zetten van te vorenquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel wat beters te doen. Maar het zou suf zijn als er uiteindelijk maar 10 man op komt dagen.
Nu al, het begint pas om 18:00 hoorquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:44 schreef 16meter het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het is natuurlijk altijd leuk om de politie te fokken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De een zegt dat er veel gaan, de andere zegt dat niemand komt. Ik denk dat er gewoon veel mensen uit Groningen en omstreken poolshoogte gaan nemen. Ik heb al 2 klasgenoten die aangeven even te gaan kijken. Ik vraag me eerder af of politie Haren/Groningen al een heel ME team klaar gaat zetten van te voren
Die buurtbewoners zullen met zakken chips en popcorn in de voortuin zittenquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nu al, het begint pas om 18:00 hoor
Heel Haren en Groningen staan straks te kijken naar die 10 8 feestgangers die uit 2 auto's stappenquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De een zegt dat er veel gaan, de andere zegt dat niemand komt. Ik denk dat er gewoon veel mensen uit Groningen en omstreken poolshoogte gaan nemen. Ik heb al 2 klasgenoten die aangeven even te gaan kijken. Ik vraag me eerder af of politie Haren/Groningen al een heel ME team klaar gaat zetten van te voren
eerst de nationale IQ-Test.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zal wel met een gigantische sisser aflopen. Wel vraag ik me af wie dit gaat betalen, die ouders? Eigenlijk zouden ze domme mensen moeten weren van social media.
ik begreep dat de kosten van politie worden doorbelast aan ouders....quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zal wel met een gigantische sisser aflopen. Wel vraag ik me af wie dit gaat betalen, die ouders? Eigenlijk zouden ze domme mensen moeten weren van social media.
Veel plezier joh....250km met een Chevy is me ff te gortig, anders was ik er ookquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:44 schreef 16meter het volgende:
Waarom niet ? zo gedragen ze zich ook.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bron? Ze laten toch niet al die mensen (als er veel komen dan) daar los als wilde dieren?
Jahoor als straks de hele stad wordt afgebroken is het hun verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:48 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik begreep dat de kosten van politie worden doorbelast aan ouders....
er lopen al genoeg mensen rond staat op twitterquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nu al, het begint pas om 18:00 hoor
Wel pics maken hé.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
er lopen al genoeg mensen rond staat op twitter
als er nog niks is gaan we de omgeving gewoon verkennen ofzo
Je bent in Haren. Er is niks te verkennen, daar is nog nooit iets gebeurd.quote:
Jeetje gemeente, kom eens onder die steen vandaanquote:De gemeente heeft verschillende straatbordjes in de buurt van het huis weggehaald, in de hoop dat jongeren niet weten waar ze heen moeten. Daarbij wordt echter voorbij gegaan aan het feit dat alle jongeren hun smartphone kunnen gebruiken om de route te vinden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Haren__.html?cid=rss
http://www.telegraaf.nl/b(...)eg_naar_Haren__.htmlquote:De gemeente heeft verschillende straatbordjes in de buurt van het huis weggehaald, in de hoop dat jongeren niet weten waar ze heen moeten. Daarbij wordt echter voorbij gegaan aan het feit dat alle jongeren hun smartphone kunnen gebruiken om de route te vinden.
In die contreien belt iedereen nog met de nokia 3310.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef Haunter het volgende:
[..]
Jeetje gemeente, kom eens onder die steen vandaan
quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef Wokkel het volgende:
Er is trouwens vanaf 1500hr een livestream voor de thuisblijvers.
http://sa-multimedia.nl/project-x/
pfff..... hier moeten we nog steeds staande bij zijn op kanaal 11quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
In die contreien belt iedereen nog met de nokia 3310.
Of ze vinden hun weg met roedelopersquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
In die contreien belt iedereen nog met de nokia 3310.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:55 schreef Grijsbaard het volgende:
De bus op weg naar Haren. Bron: Twitter.ziet er niet vreemd uit ofzo.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Alle 3g-masten platleggenquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef Haunter het volgende:
[..]
De bus op weg naar Haren. Bron: Twitter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is toch niet serieus hoop ikquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er na 17.00 nog iets aan alcohol kunt krijgen daar hoor, ook al komen er maar 500 man.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:09 schreef Prospera het volgende:
De AH is vanavond tot 22.00 uur open; ik hoop dat ze een flinke voorraad hebben![]()
Wel vreemd dat op het ProjectX kaartje de Aldi niet staat, die zit zo ongeveer in hun achtertuin.
De burgemeester die zegt dat het tijdens de informatieavond voor de omwonenden volle bak was: 60 man![]()
Hoe de gemeente dit gaat betalen; ze hebben nauwelijks geld in de kas. Moeten wij weer meer belasting betalen
quote:
fotos?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben er al. Best druk aan het worden
Whahaha doe het lekker zelf..quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:13 schreef robdriessen het volgende:
Kan iemand even de plaatselijke chinees bellen of ze nog tafels vrij hebben vanavond?
Gewoon een dagje uitquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
Zou er ook best heen gaan als ik in de buurt zou wonen.
Vanuit Zeeland is dat niet te doen.
quote:
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 13:14:32Burgemeester Bats van #Haren gerustgesteld. Al die jongelui gebruiken natuurlijk Apple Maps en kunnen Haren dus helemaal niet vinden. #ios6 reageer retweet
Burgemeester Batsquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 13:14:32Burgemeester Bats van #Haren gerustgesteld. Al die jongelui gebruiken natuurlijk Apple Maps en kunnen Haren dus helemaal niet vinden. #ios6 reageer retweet
Ik zit in hellevoet, kosten delen?, rij ik meequote:Op vrijdag 21 september 2012 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
Zou er ook best heen gaan als ik in de buurt zou wonen.
Vanuit Zeeland is dat niet te doen.
De bus op weg naar Haren. Bron: Twitter.Sinds wanneer rijden er zulke bussen in Haren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Weet ik veel..quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden er zulke bussen in Haren?
Je hebt tegenwoordig een afterparty, maar ook een before party..quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nu al mensen? Wil je daar 5 uur rondhangen voor aanvang?
Ik heb vanavond al wat, anders zou ik het wel overwegen ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:20 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zit in hellevoet, kosten delen?, rij ik mee
Ik verwacht ook niet meer dan 1000 man hoor....quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:42 schreef Renesite het volgende:
Hmmm. En toch ga ik niet heen, ruim half uur fietsen
de beforeparty begint gewoon al in de treinquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:34 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig een afterparty, maar ook een before party..
De bus NAAR Haren. Kan dus ook uit Brabant komen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden er zulke bussen in Haren?
Of het is in Belgie of Duitsland.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De bus NAAR Haren. Kan dus ook uit Brabant komen.
http://www.gic.nl/nieuws/(...)uitsland-overtreffenquote:[..]
,,Nee man, de halve school gaat en er zijn partybussen uit Utrecht en Almere onderweg. Er komen zeker een paar duizend mensen, minimaal.”
[..]
Wat moeten al die mensen in Breda?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw... gewoon.. wauw..
vanuit haarlem alleen dit al
flauw ... gewoon ... flauwquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw... gewoon.. wauw..
vanuit haarlem alleen dit al
http://www.harendekrant.n(...)zamelpunt-project-x/quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bron? Ze laten toch niet al die mensen (als er veel komen dan) daar los als wilde dieren?
quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:02 schreef EL_Presidente het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)en-livestreamen.html
Ook niet ff opzoeken ofzoquote:Een woordvoerder van de gemeente Haren zei niet op de hoogte te zijn van de plannen. Ook zij weet niet of het legaal is om een drone de lucht in te schieten. "Als mensen dit willen doen, dan moeten ze dat doen. Ik heb geen idee of daar een vergunning voor nodig is."
http://sa-multimedia.nl/project-x/ , inmiddels 16:00quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe werkt die stream dan die vanaf 15:00 begint?
Alsof dat in die boeken van 100 jaar oud staat.. dronesquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ook niet ff opzoeken ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |