SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien komt t nog goed als ik hem dan kakibroekjes en geruite overhemdjes aantrekquote:Op dinsdag 18 september 2012 08:35 schreef mignonne het volgende:
Ik vind Andy wel een beetje fout eigk. Maar dat komt door al die tig Chinezen die ik ken die allemaal zo lijken te heten. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Jacky.
Maar... that having said, bij een Hollandse knul vind ik het alweer anders overkomen. still not my thing though.
Danic, is Jens wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik het helemaal mee eens. En dat je zelfs geen verbastering als Tom 'mag' gebruiken! Maar ik begrijp ook wel weer dat je een conflict wil vermijden, al is het naar mijn mening absoluut geen conflict waard. Misschien krijg je inderdaad wel gewoon een meisjequote:Op woensdag 19 september 2012 10:28 schreef Leandra het volgende:
Danic, ik vind het enorm flauw van je zus dat ze je "tegenhoudt" je kind naar je opa te vernoemen, en dan alleen maar omdat zij de naam als tweede naam gebruikt heeft.
Het is een vernoeming en daar moet je niet over miepen omdat jij die naam al gebruikt hebt (als tweede naam).
Het zijn neefjes van elkaar, wat maakt het straks (als ze volwassen zijn) nog uit of de een dezelfde voornaam heeft als de tweede naam van de ander.
Ja enerzijds zou ik dat ook willen, en heel graag zelfs. Is wel lastig want (daar zijn de meningen hier redelijk onverdeeld over) ze overdrijft en is onredelijk, maar is het het waard om daar een misschien wel jarenlang conflict over te krijgen... Aan de andere kant zouden deze uitspraken mijn liefde ook wel een beetje doen bekoelenquote:Op woensdag 19 september 2012 10:44 schreef oh-oh het volgende:
Als ze zo graag die naam exclusief had willen houden had ze beter zelf niet kunnen vernoemen, ik zou haar dat geloof ik toch echt duidelijk maken...
Als ze de naam exclusief had willen houden dan had ze hem als eerste naam moeten gebruiken.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:44 schreef oh-oh het volgende:
Als ze zo graag die naam exclusief had willen houden had ze beter zelf niet kunnen vernoemen, ik zou haar dat geloof ik toch echt duidelijk maken...
Nou ja niet zomaar op een naam, maar op een opa meer. Ik vind het echt tamelijk absurdquote:Op woensdag 19 september 2012 11:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zou me er niet door laten tegenhouden Danic. Bij ons in de familie aan mijn vaders kant heten bijna alle jongens Harm, of als eerste naam of als tweede naam. Mikael zijn tweede naam is ook Harm. Die van mijn broer en vader ook. Mijn broer heeft zijn zoon maar 1 naam gegeven maar die had ook de naam wel mogen gebruiken. Sinds wanneer heeft iemand een alleenrecht op een naam?
Ja juist ook nog omdat het van opa was.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja niet zomaar op een naam, maar op een opa meer. Ik vind het echt tamelijk absurd
ik ook. Het voelt voor mij een beetje als de leukste zus competitie, en dat zus spijt heeft niet de vernoeming als eerste naam te geven. [/psychologievandekoudegrond]quote:Op woensdag 19 september 2012 11:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja niet zomaar op een naam, maar op een opa meer. Ik vind het echt tamelijk absurd
Dat wilde ik net zeggen. Misschien dat zus hem nu ineens knijpt omdat de kans er is dat iemand de naam als eerste naam kan krijgen. En nu baalt ze dat ze dat zelf niet heeft gedaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ook. Het voelt voor mij een beetje als de leukste zus competitie, en dat zus spijt heeft niet de vernoeming als eerste naam te geven. [/psychologievandekoudegrond]
Wat de zus in feite al gedaan heeft door het alleenrecht op een vernoeming naar opa op te eisen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:26 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het ook een beetje flauw. Maar snap wel dat Danic ook de goede relatie met haar zus niet op het spel wilt zetten.
Bronquote:Aramees 'tweeling', vergelijk Gri. Didymus. Volgens Eusebius was de naam van de discipel eigenlijk Juda of Judas. Thomas was een bijnaam om hem te onderscheiden van de andere met dezelfde naam. Hij was de latere apostel en werd de 'ongelovige Thomas' genoemd omdat hij aanvankelijk niet wilde geloven in de opstanding van Christus (Johannes 20, 24-29). Volgens de overlevering zou hij martelaar in Indië geworden zijn. Kerkelijke feestdag: 21 december. Voorts als heiligen: 1) Thomas van Aquino, geboren 1226 bij Monte Cassino, een van de grootste theologen uit de Middeleeuwen; gestorven 1274; kerkelijke feestdag: 7 maart; 2) Thomas Becket, geboren in Londen omstreeks 1118. In 1162 werd hij aartsbisschop van Canterbury; vermoord in 1170. Kerkelijke feestdag: 29 december. Zijn verering verbreidde zich spoedig over Europa; 3) Thomas Morus (More), schrijver van het bekende 'Utopia'. Wegens zijn weigering om afstand te doen van het katholieke geloof werd hij in de Tower onthoofd. In 1935 werd hij gecanoniseerd; kerkelijke feestdag: 6 juli. De naam was al in de tijd van de Merovingen in gebruik. In Nederland is hij sinds de 12e eeuw aan te treffen. Via de verkorting Maes werd de naam soms verward met Dammaes (zie Damasus), bijvoorbeeld Dammas = Thomas = Thaem van Hogendorp, heer van Spaernewoude, ca.1442 (Ned. L. 1959, 165). De populariteit ging niet alleen uit van de verering van de apostel, maar ook van die der genoemde heiligen, vooral Thomas van Aquino. Ook in Engeland was hij al vroeg zeer frequent.
Ja ik zocht op de naam Thomas en kwam als afkorting daarvan Maas tegen. Had er ook nog niet als naam van gehoord!quote:
Bronquote:Maas en Maasje komen voor in de provincie Utrecht en de aangrenzende Gelderland streken (bijvoorbeeld Kockengen, Zegveld, Lopik, Amerongen, Woudenberg en Hoevelaken). De naam wordt gewoonlijk beschouwd als een verkorting van Thomas. Damasus als oorsprong is in Noord-Nederland echter ook mogelijk, deze naam was daar namelijk vroeger tamelijk verbreid.
Hier in Brabant heb ik de naam Maas nog nooit gehoord. Vind het ook erg vreemd klinkenquote:Op woensdag 19 september 2012 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron
Ik ben er niet weg van, ik kende de naam wel van de Veluwe, maar behalve als naam van een lieve oude man ken ik hem alleen als naam van een verschrikkelijke klaploper, dus voor mij scoort hij niet echt.
Het klinkt ook vreemd als je het zo ziet staan; ik dacht net ook gelijk "Maas?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hier in Brabant heb ik de naam Maas nog nooit gehoord. Vind het ook erg vreemd klinken
Waar slaat dat nou op? Wat ik zei lijkt daar niet eens op.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:02 schreef Pvoesss het volgende:
Ah en als het in brabant er niet is dan is het natuurlijk ongeschikt
Jeez, het was maar een constatering n.a.v. het bericht van Leandra, waarin een spreiding in de omgeving Utrecht en Gelderland wordt genoemd. Maak je niet zo druk, zeg.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:15 schreef Pvoesss het volgende:
Wat doet je provincie er toe, klinkt nogal lame alsof omdat jij het niet kent in je provincie het een aparte naam is. Er zijn trouwens kindjes met de naam Maas geboren in Breda, Tilburg, Veldhoven, Eindhoven, Oosterhout, Bergen op zoom en Den bosch.
Dat zal wel een (stomquote:Op woensdag 19 september 2012 13:02 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoorde gisteren iemand zijn kind noemen: "drapje"
Ik ook!!! ik ken ook een super lief kindje dat zo heet.quote:
quote:
quote:Op woensdag 19 september 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:
Even wachten tot je weet wat het wordt, dan hoef je ook geen drama te maken over de naam als het een meisje wordt.
In ruil voor Evaquote:Op woensdag 19 september 2012 13:45 schreef danic het volgende:
Hihi Mineola, es kijken wat mevr mus straks zegt, maar ik vind het een optie! Hij komt (als het mag) op het lijstje.
Ik leg em inderdaad nog ff in de week denk ik, maar is ze is nogal halsstarrig.
Ik vind Beer leuk voor een jongen en een meisje!quote:
Mijn hond A.mor genoemd.quote:
Dat meen je toch niet serieus hoop ik?quote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik vind Beer leuk voor een jongen en een meisje!![]()
jasper!quote:Op donderdag 20 september 2012 15:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Volgens mij hebben wij ook een goede vervangende naam gevonden. Mijn moeder had de naam geraden... als je 'n maar geen .... gaat noemen. Want het broertje van je vroegere vriendinnetje Sophie heette ook zo.
Die naam hadden we dus wel, naar voelde direct niet meer ok voor me. Het heeft even geduurd, maar we zijn eruit.
Er zijn er de laatste tijd wel wat van geboren in z&gquote:Op donderdag 20 september 2012 15:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Vertel die naam eens KJweten we in welke hoek je zit
Als wij ooit nog eens een jongetje krijgen, staat ie ws ook bovenaan het lijstje. Geinsprireerd op (lees: volledig overgenomen van) de Jeltes hier, want ik had er eerder nog niet van gehoord.quote:
Oh leukquote:Op donderdag 20 september 2012 16:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als wij ooit nog eens een jongetje krijgen, staat ie ws ook bovenaan het lijstje. Geinsprireerd op (lees: volledig overgenomen van) de Jeltes hier, want ik had er eerder nog niet van gehoord.
Daan of Bram dat dóe je toch niet?!quote:
Bram had idd de naam geweest, tot mijn moeder dus....quote:Op donderdag 20 september 2012 16:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Daan of Bram dat dóe je toch niet?!
Zonde! ik hoop dat jullie ook blij zijn met de nieuwe naam. ik hou van Brammen in het algemeen en de mijne in het bijzonder.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:19 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Bram had idd de naam geweest, tot mijn moeder dus....
Neefje heet Daan.. had anders ook een kanshebber geweest
Ik zou een jongen ook geen Sophie genoemd hebbenquote:Op donderdag 20 september 2012 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zonde! ik hoop dat jullie ook blij zijn met de nieuwe naam. ik hou van Brammen in het algemeen en de mijne in het bijzonder.(en mijn hus wilde niet aan Sophie, ik heb het wel 3 keer geplugged
)
Dat jochie wat in elkaar is getrapt en in Amerika is behandeld?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:42 schreef Poppedein het volgende:
Jeltes zijn haske leuk potvolblommen! Dat je de naam nou niet zo leuk vind a la
Ik heb daar trouwens toen ook wel even over nagedacht, over die associatie, maar dat was wel echt zo van tijdelijke aard...volgens mij kennen de meeste mensen dat hele Jelte verhaal al niet meer... Ik hoor meer de link naar de 538 DJ als mensen zeggen dat ze de naam maar weinig, maar wel dáárvan kennen
Nee, Roman wel! Stond ergens bovenaan ons lijstje. Vind het alleen zo'n 'zware' naam voor een kind.quote:
Nee, Roman vind ik dan weer niksquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:02 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nee, Roman wel! Stond ergens bovenaan ons lijstje. Vind het alleen zo'n 'zware' naam voor een kind.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:25 schreef klumsy het volgende:
Bij ons in het ziekenhuis hangt een kaartje met R.inus R.iver ....
die combi vind ik dus echt niks
Hoewel ik Dirk Destiny wel weer helemaal geweldig vind.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]![]()
Sowieso, zo echt Hollands icm met Engels vind ik zelden wat.
Gewoon Juno doenquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:51 schreef Suikertante het volgende:
Nou ik ga toch ook een hulpvraag stellen. Op de een of andere manier heb ik bij onze jongensnaam die we meteen wisten nog een soort beschermingsdrang om het geheim te houden, maar bij de meisjes is er nog geen liefde op het eerste gezicht geweest. We hebben wel een lijstje met leuke namen maar misschien weten jullie nog meer namen in het rijtje.
Neelie
Lenie
Pleuni
Juno
Sari (maar dat is ook een traditioneel kostuum dus dat wordt 'm niet, maar de klank vinden we mooi)
(Mees of Mus)
Eigenlijk moet het niet op een S eindigen want de achternaam begint met een S.
Franse namen ook welkom, scandinavische en Nederlandse ook, hoeft niet onbekend te zijn maar wel het liefst weinig voorkomend.
Oei, ik vind het net een artiestennaam...quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:25 schreef klumsy het volgende:
Bij ons in het ziekenhuis hangt een kaartje met R.inus R.iver ....
die combi vind ik dus echt niks
Lena vinden we ook mooi!quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gewoon Juno doen![]()
Lena
Ava
Sari vind ik ook erg leuk, Fins
Nenaquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:51 schreef Suikertante het volgende:
Nou ik ga toch ook een hulpvraag stellen. Op de een of andere manier heb ik bij onze jongensnaam die we meteen wisten nog een soort beschermingsdrang om het geheim te houden, maar bij de meisjes is er nog geen liefde op het eerste gezicht geweest. We hebben wel een lijstje met leuke namen maar misschien weten jullie nog meer namen in het rijtje.
Neelie
Lenie
Pleuni
Juno
Sari (maar dat is ook een traditioneel kostuum dus dat wordt 'm niet, maar de klank vinden we mooi)
(Mees of Mus)
Eigenlijk moet het niet op een S eindigen want de achternaam begint met een S.
Franse namen ook welkom, scandinavische en Nederlandse ook, hoeft niet onbekend te zijn maar wel het liefst weinig voorkomend.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:28 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Lena vinden we ook mooi!Zo simpel, maar nog niet aan gedacht.
Oh ik zie nu inderdaad dat Sari ook prinses betekent. Maar dit is dus ook een sari:Dat is toch een sarong?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Via via ken ik iemand die zo heet, uitspraak is juu-lot ( Nederlands)quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:12 schreef Mangostine het volgende:
Weet ik ook niet precies![]()
Ik zou zelf zeggen Julot denk ik... Maar mss op zijn Frans, zjuuloo?
Het staat zo mooi idd
Ik leg bij Sari de klemtoon op de a, bij Sarie leg ik hem op de ie, dat maakt het voor mij qua klank een hele andere naam.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:03 schreef Poppedein het volgende:
Oh en trouwens, zou je bij Sarie minder de associatie hebben? Zelfde naam, andere schrijfwijze?
Had ik ook, op papier ben ik helemaal weg van die naam, bij dagelijks gebruik zou het bij mij snel Lot of Lotje worden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:33 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind Julot nu ik het tien keer heb uitgesproken toch niet meer zo leuk. Het klinkt snel als Charlot of Sjalot.. Ik sla wel het hele lijstje even op Mango!
Deze blijven voorlopig over, maar nog niet smoorverliefd:quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:02 schreef Poppedein het volgende:
Suikertante:
Aila
Anneli
Hanna
Hella
Irja
Kaisa
Kirsi
Makea
Mari
Salli
Selli(e)
Suvi
...
Lexie
Josie
quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef TeaserRay het volgende:
een kennis van mij noemt zijn zoontje:
Squeezle
in ieder geval is dat uniek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vind je zelf Squeezle wel leuk?
Roepnaam = geloof ik Ziere of Zierene en dan op zijn Nederlands uitgesproken;quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:10 schreef Suikertante het volgende:
En de roepnaam? Zette zou ik wel mooi vinden
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:19 schreef TeaserRay het volgende:
Ons dochtertje heet Jorijn, vind ik zelf wel een mooie naam..
quote:
Ik zou voor Diede gaan als ik jou was!quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:33 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind wel bij namen met Mal of Dis erin dat het in eerste instantie een negatieve klank heeft.
Maar het klinkt wel exotisch, D.isla!
Precies, vernoemen maar niet zo heel direct naar de voornaam, ik vind het ook echt helemaal je van hetquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:44 schreef Poppedein het volgende:
Diede isEn ik zou t juist nog wel een extra tintje vinden als de 2e naam van je vriend D.iederik is!
Gewoon Brian met een oquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:46 schreef ferrari_rood het volgende:
En een br. yon. Ik heb gisteren wel 10x mijn tong gebroken.
En een hele leuke filmquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:51 schreef Suikertante het volgende:
Nu neig ik toch ineens weer naar Juno.
Het is ook een mooi figuur in de mythologie.
En ze wordt vaak afgebeeld met een pauw![]()
"beschermgodin van de vrouw, huwelijk en geboorte"
Nou ik heb in elk geval een mooie lijst waarvoor dank, nu weer laten bezinken!
I know maar dan nog wilde ik tekens Brian zeggen. En er waren meer namen die nogal apart waren.quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:54 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat ook, superleuke film![]()
Dat is lastig altijd Leandra, wij hebben dat ook met veel namen. Eigenlijk zijn ze dan best leuk, maar de associatie die je er dan bij hebt![]()
Ik ben zelf ook zo dom geweest om mijn katten en hamsters mijn lievelingsnamen te geven. Dacht dat ik er tegen die tijd wel weer overheen zou zijn, maar een van de katten leeft nog (die heet N.ino) en om je kind naar een hamster te vernoemen gaat toch best ver eigenlijk
quote:
Ik zou eerder de fout maken Byron te zeggenquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
I know maar dan nog wilde ik tekens Brian zeggen. En er waren meer namen die nogal apart waren.
Dankjewelquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:24 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat vind ik ook hele mooie naam![]()
Maar Jorijn rijmt zowel op de naam van mijn vriend als die van mij (bijna).
Bellelena, het blijkt toch moeilijker dan ik had gedacht! Sinds we deze naam hebben zijn de andere namen snel naar de achtergrond gezakt.
Deze hebben in elk geval zeker op de lijst gestaan:
Tibbe (wilde ik eigenlijk al mijn hele leven als jongensnaam, maar toen onze naam voorbij kwam viel hij echt op zijn plek, nu ik het weer opschrijf begin ik bíjna weer te twijfelen..!)
Ivan
Ties
Luc
Lieven
Kobe
Er zit nog genoeg tussenin toch?quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:10 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet een naam apart zijn?
Okay, dat je er geen zin in hebt dat je kind de derde Emma of Sem in de klas is kan ik begrijpen, maar om dan vervolgens maar een naam als D'Shontay Ottawa Precious Emaly te gebruiken vind ik weer het andere uiterste.
Ik heb niet bewust een gewone naam gekozen, ik heb de naam gekozen die ik al sinds "mensenheugenis" aan een eventuele zoon wilde geven.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Er zit nog genoeg tussenin toch?
Ik snap zelf nooit zo goed waarom mensen bewust een hele gewone naam kiezen.
Bijna alsof je maar gewoon op wil gaan in de massa of zo.
Ruben vind ik niet zo een dertien in een dozijn naam hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb niet bewust een gewone naam gekozen, ik heb de naam gekozen die ik al sinds "mensenheugenis" aan een eventuele zoon wilde geven.
Overigens is het gebruik van de naam heel erg regiogebonden: waar Ruben in IJsselstein er op een groep van 16 een van de drie was, is hij hier de enige in zijn klas en voor zover ik weet ook de enige op zijn school. En ja er zijn meer Rubens. Maar mijn kind wist al vrij snel ook zijn achternaam
Ruben staat wel al jaren in de top 10 geloof ikquote:Op vrijdag 21 september 2012 15:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ruben vind ik niet zo een dertien in een dozijn naam hoor.
Eva, Emma, Mark, Bas, Max, dat soort namen meer...
( sorry mensen)
Mijn vriend heeft dat als tweede naam (vernoemd naar opa Dirk/Diederik)quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:44 schreef Poppedein het volgende:
Diede isEn ik zou t juist nog wel een extra tintje vinden als de 2e naam van je vriend D.iederik is!
quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:47 schreef Logician78 het volgende:
Onze jongensnaam was geweest: Noah Joãquin maar we krijgen een meisje
De naam van mijn oudste is trouwens ook best uniek in NL: Chavez (sja-ves).
Hij is vernoemd naar Cesar Chavez, een bekende vrijheidsstrijder. Dus gewoon aan die denkenquote:Op vrijdag 21 september 2012 15:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik moet dan meteen aan die nare president van Venezuela denken
quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:53 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Hij is vernoemd naar Cesar Chavez, een bekende vrijheidsstrijder. Dus gewoon aan die denken
Checkquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je Grieks en Latijn gehad hebt zijn al die namen uit de mythologie een no go. Wat een idioterie verhalen zijn dat die je 6 jaar lang moet vertalen
Feline betekent kat.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:00 schreef Mineola het volgende:
Dat vind ik dan weer een heel schattig hockeymeisje met staartjes, haha. Ik ken geen katten die Feline heten.
Wel een hoop honden (en jongetjes) die Max heten inderdaad.
Edit: Marly vond ik altijd heel leuk, maar ik denk nu aan GTST en ik vind haar zo'n rotkop (sorry...) hebben.
Dat heb ik ook, of villein.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat heb ik bij Feline dan denk ik altijd aan een kat.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:46 schreef Mangostine het volgende:
Ik ken nul honden die Max heten, dus heb die associatie ook niet.
Zag gisteren een geboortekaartje voorbijkomen: K.ee
Marcus et Lucius filius sunt. Lucia filia est. Canis in hortum est. Avus est senex.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:17 schreef Mineola het volgende:
'Felix in columna sedet' was het eerste zinnetje dat ik leerde met Latijn, vandaar mijn associatie. Ik kan even niet Googlen dus geen idee of dat een vervoeging is. Gezien de betekenis denk ik van niet, maar wie weet!
Via Novaquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:36 schreef Mineola het volgende:
Neeee, mensen, daar gaat mijn opleiding... wat een deceptie.Heb ik dat nou echt bijna 20 jaar verkeerd onthouden begrepen?!
Wij hadden in elk geval hetzelfde boek Troel. Was er niet ook iets over avus in het atrium en de slavin in de keuken?/offtopic
ontopic: Ancilla, ook een leuke naam....
Pater in atrio sedet. Felix in columna sedet et cogit: carpe diemquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:36 schreef Mineola het volgende:
Neeee, mensen, daar gaat mijn opleiding... wat een deceptie.Heb ik dat nou echt bijna 20 jaar verkeerd onthouden begrepen?!
Wij hadden in elk geval hetzelfde boek Troel. Was er niet ook iets over avus in het atrium en de slavin in de keuken?/offtopic
ontopic: Ancilla, ook een leuke naam....
+1quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kinderen hebben hele gewone namen omdat hun uniekzijn niet zit in hun naam maar in hun persoonlijkheid.
Ik vind de namen van onze kinderen ook mooi hoorquote:Op vrijdag 21 september 2012 21:31 schreef snoopy het volgende:
Onze kinderen hebben namen die wij mooi vinden. Aangezien we van tevoren niet konden vragen wat zij wilden moeten ze het ermee doen
Nou ja, dat dus. Dat je een naam kiest omdat je het een mooie naam vindt. Of dat nou Splinter of Truus is.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik vind de namen van onze kinderen ook mooi hooren idd, ze moeten het ermee doen.
Wie weet start je nu een nieuwe hype. Plint heet er ws nog geenquote:Op vrijdag 21 september 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh en Plint heb ik ter plekke verzonnen hè
Waar ik mee aan wilde geven dat er dus een hele subcultuur is waar de kinderen dus állemaal Storm of Vlinder of weet ik hoe heten. T is wellicht geen top 5 of top 10 maar binnen een bepaalde kring dan wel weer veelvoorkomend ofzo. Dus zo uniek is zo'n unieke naam dan ook weer niet.
Die staat bij ons op nummer 1, voor een meisje.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:01 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hier de laatste 3 weken 4 meisjes met de naam Saar <3 geboren.
Een kattennaam?quote:Op zondag 23 september 2012 12:11 schreef KatyM het volgende:
Ik vind het echt een kattennaam, saartje
Een van onze katten heet Mara. Twee andere katten heetten Bill en Ted. Zelfde idee iddquote:Op zondag 23 september 2012 12:59 schreef Kyara het volgende:
Als je katten mensennamen geeft dan krijgt die naam al snel een associatie met een kat.
Zo vond ik Bram en Daan ook kattennamen....
Omdat we de naam in de lange versie mooier vinden op papier, maar we vinden het wel fijn een naam te kiezen waarbij we de afkorting die vermoedelijk gaat worden gebruikt ook mooi vinden.quote:Op zondag 23 september 2012 12:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een kattennaam?Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Maar zou kunnen. Heb zelf (gelukkig?
) die associatie niet
Suiker, waarom verlengingen als je Saar zo leuk vindt? Omdat die verlengingen nog leuker zijn of omdat Saar zoveel voorkomt tegenwoordig?
S.ari hoor ik eigenlijk nooit!quote:Op zondag 23 september 2012 15:51 schreef kwakz0r het volgende:
Een vriendin van mij heet s.ari. vond het destijds een hele aparte naam, hoor hem nu wel vaker. wordt vaak s.aar of s.aartje genoemd. vind s.aar een leuke naam Cococakes!
Roeth is misschien wel heel hip tegen die tijdquote:Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef Mineola het volgende:
Voor mij bedoel je? Of voor Coco?
S arah wordt het vanwege de achternaam-match bij ons tot mijn grote spijt écht niet als roepnaam, tweede naam zou ik wel doen. Saar(tje) zou als roepnaam wel kunnen maar vind ik minder leuk.
R uth vind ik niet zo (wel in Engelse uitspraak maar dat is hier weer moeilijk)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |