abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116923042
Oeps, per ongeluk laatste post, en nu voor het eerst een topic geopend. Weer wat geleerd :+

In het vorige topic:
-ging het over het uitspreken van namen, en verschillende klemtónen
-wil Danic graag de naam van haar opa gebruiken maar haar zus zou dat jammer vinden omdat haar zoontje die naam als tweede naam heeft
-wil Kleurdoos er zeker van zijn dat Andy geen foute trendy Amerikaanse naam is
pi_116923072
Ik vind Andy wel een beetje fout eigk. Maar dat komt door al die tig Chinezen die ik ken die allemaal zo lijken te heten. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Jacky.

Maar... that having said, bij een Hollandse knul vind ik het alweer anders overkomen. still not my thing though.

Danic, is Jens wat?
:)
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:37:12 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116923094
Andy? Mneh... Te veel jaren '80-Miami-Vice-mannenmethighlights wmb...
pi_116923123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:35 schreef mignonne het volgende:
Ik vind Andy wel een beetje fout eigk. Maar dat komt door al die tig Chinezen die ik ken die allemaal zo lijken te heten. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Jacky.

Maar... that having said, bij een Hollandse knul vind ik het alweer anders overkomen. still not my thing though.

Danic, is Jens wat?
misschien komt t nog goed als ik hem dan kakibroekjes en geruite overhemdjes aantrek O+ :P
pi_116923274
Dan is het meer een Andrew...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_116923350
Andy, dan denk ik gelijk aan die gast uit de serie according to Jim...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116923368
Bij Andy denk ik aan dat schoonmaakmiddel
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:10:02 #9
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116923492
Ik 'ken' een Andy en iedereen noemt hem Cif :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:16:14 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116923613
:P Ik zou mn hond nog geen Andy noemen.
Prince zn vriendinnetje heet Andy.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116923750
nee jij noemt je hond Chico :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:24:20 #12
176471 oh-oh
pi_116923775
:D Nope, die heette al zo voor ik hem kreeg.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116923793
prima excuus
pi_116923819
Oja, Andy het schoonmaakmiddel, dat is wel een nadeel.
Ik moet steeds denken aan de zwager uit Weeds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:26:53 #15
176471 oh-oh
pi_116923840
Het is echt zo.
Ik wilde hem Nico gaan noemen ( :') ) maar na maanden Chico dit en dat lukte het me niet meer.
De andere namen heb ik wel zelf bedacht, behalve Karel, die heette al Carlos :P
( Groucho Marx )
pi_116924735
Carlos :D Nico vind ik ook niet zo. Billy wel O+
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:09:26 #17
176471 oh-oh
pi_116924870
Nee maar Nico klonk als Chico, honden horen voornamelijk de klinkers :P Ik heb nu logeetjes, en Billy en Bella en Sjonnie en Polly is echt onhandig, ik roep niet eens meer :')
Billy baalde ik achteraf echt van, die naam was nog leuk geweest voor een kind, maar goed, dat komt er toch niet :D
Carlos Negro heette Karel al, dus dat was makkelijk, zeker omdat ik toen alleen Frits nog maar had.
( Groucho Marx )
pi_116924924
Bij f-je op de psz zit een identieke tweeling (met dezelfde kleren aan) Amin en Amir.
Juf vindt het moeilijk _O-
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:16:03 #19
176471 oh-oh
pi_116925007
Mijn beste vriendinnen zijn tweeling.
M ichelle en D ayelle.
Ik heb de eerste paar jaar sowieso gedacht dat D ayelle Daniėlle heette met een hele platte uitspraak of zo :@ En vrienden van mij noemden hun altijd Michealle en Paella _O-
( Groucho Marx )
pi_116970871
Bedankt voor jullie reacties. Ik had haar gevraagd om een eerlijke reactie en geen beleefde reactie. Misschien naļef maar ergens had ik gehoopt dat het geen probleem zou zijn.
Het gaat om de naam Thomas, maar ook Tom vindt ze niet oké en dat vond ik wel raar. Maar idd de tweede naam Thomas vindt ik ook nog wel een mogelijkheid. Deze discussie hebben we 2 jaar geleden ook gehad, maar heb ik afgekapt omdat ik er zeker van was een meisje te krijgen en dat bleek te kloppen. Haar vriend vond het toen minder een probleem omdat het bij hen de tweede naam zou worden.
Ik schrijft em nog niet helemaal af, maar ik wil het ook niet tussen ons in laten staan en dat gaat het wel, vrees ik.

Mignonne, ik vind Jens niet zo, sorry.
Ik vind ook echt weinig jongensnamen leuk. Ik kom nu nog niet veel verder dan David en Matthijs, maar daar heb ik ook geen yes-gevoel bij.
Toevallig zijn Eva en Thomas beiden bijbelse namen, maar das meer toeval hoor, is geen eis.
Eigenlijk hoop ik dat dit gewoon weer een meisje wordt, dan zijn we can het 'gezeur' af.
pi_116971091
Lastig hoor, Danic! Ik zou me daar persoonlijk niet veel van aantrekken ik vind het al heel wat dat je in overleg gaat met hun :* (Gelukkig hebben mijn vriend en ik een totaal andere smaak dan onze zusjes en vernoemen is ook hier best lastig. Vernoemen naar een hond is hip blijkbaar :')
pi_116971292
Danic, ik vind het enorm flauw van je zus dat ze je "tegenhoudt" je kind naar je opa te vernoemen, en dan alleen maar omdat zij de naam als tweede naam gebruikt heeft.

Het is een vernoeming en daar moet je niet over miepen omdat jij die naam al gebruikt hebt (als tweede naam).
Het zijn neefjes van elkaar, wat maakt het straks (als ze volwassen zijn) nog uit of de een dezelfde voornaam heeft als de tweede naam van de ander.

We hebben hier in de familie een hele voorraad namen die dubbel of driedubbel voorkomen.
Een Willemijntje/Willem komt bij 3 neven/nichten als eerste of tweede naam voor, Andrea/André twee keer als eerste naam en een keer als tweede naam, Hendrik als eerste naam en als tweede naam.

En de derde naam van mijn jongste is de tweede naam van de jongste van mijn zusje, beide vernoemingen, want de naam van onze vader.
Maar als ik de jongste die naam als roepnaam had willen geven dan had mijn zusje het niet in haar hoofd gehaald daar over te gaan zitten miepen omdat zij die naam al als tweede naam voor jaar jongste gebruikt had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116971533
Ik vind het opmerkelijk en heel vervelend voor je Danic, het is nu net of je zus de naam claimt, terwijl hij bij haar zoontje alleen op papier te zien is.

In veel families is vernoemen toch heel gewoon? Mijn vader heet jan-arie en zijn neef heet ook zo en daarbij zijn ze op precies dezelfde dag in hetzelfde jaar geboren, dat levert nog vaak verwarring op! Maar de naam jan-arie komt in die familie wel 20x voor, in verschillende vormen!

Het zou zo jammer zijn als jij je opa niet kan eren omdat je zusje de naam claimt
S. 2014
J. 2016
pi_116971622
Wie is nou belangrijk, de persoon waarnaar vernoemd wordt of degene die exclusiviteit wil in het vernoemen? Zo te lezen gaat het om het laatste. Zij mag wel vernoemen, jij niet.

Waar zit haar probleem eigenlijk? Vindt ze dat hij belangrijker was voor haar dan voor jou ofzo?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 19 september 2012 @ 10:39:49 #25
176471 oh-oh
pi_116971651
Ik vind het nergens op slaan, juist leuk toch, dat opa's naam zo blijft leven in de familie?
Bij Molukkers zijn ze daar heel erg in bedreven. Ik ken echt broers en zussen die Joan & Johan heten bijvoorbeeld, en dan hebben ze nog neefjes en nichtjes die Jo-Anne, John, Johannes enz heten, allemaal vernoemd naar opa Johan. Om over de kleinkinderen van opa Daan nog maar te zwijgen :D
( Groucho Marx )
pi_116971748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:28 schreef Leandra het volgende:
Danic, ik vind het enorm flauw van je zus dat ze je "tegenhoudt" je kind naar je opa te vernoemen, en dan alleen maar omdat zij de naam als tweede naam gebruikt heeft.

Het is een vernoeming en daar moet je niet over miepen omdat jij die naam al gebruikt hebt (als tweede naam).
Het zijn neefjes van elkaar, wat maakt het straks (als ze volwassen zijn) nog uit of de een dezelfde voornaam heeft als de tweede naam van de ander.

Ben ik het helemaal mee eens. En dat je zelfs geen verbastering als Tom 'mag' gebruiken! Maar ik begrijp ook wel weer dat je een conflict wil vermijden, al is het naar mijn mening absoluut geen conflict waard. Misschien krijg je inderdaad wel gewoon een meisje :)
  woensdag 19 september 2012 @ 10:44:31 #27
176471 oh-oh
pi_116971780
Als ze zo graag die naam exclusief had willen houden had ze beter zelf niet kunnen vernoemen, ik zou haar dat geloof ik toch echt duidelijk maken...
( Groucho Marx )
pi_116972001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:44 schreef oh-oh het volgende:
Als ze zo graag die naam exclusief had willen houden had ze beter zelf niet kunnen vernoemen, ik zou haar dat geloof ik toch echt duidelijk maken...
Ja enerzijds zou ik dat ook willen, en heel graag zelfs. Is wel lastig want (daar zijn de meningen hier redelijk onverdeeld over) ze overdrijft en is onredelijk, maar is het het waard om daar een misschien wel jarenlang conflict over te krijgen... Aan de andere kant zouden deze uitspraken mijn liefde ook wel een beetje doen bekoelen :{
pi_116972065
Ben het eens met de rest Danic.
Je zus zou nog een punt kunnen hebben als zij een 'unique' :P (roep)naam had bedacht, maar dit gaat om een tweede naam die bovendien (maar vooral!) een vernoeming naar jullie opa is. Waarom zou jij niet naar hem mogen vernoemen; omdat zij toevallig eerder een zoon heeft gekregen?

Anderszijds snap ik ook goed dat je de 'strijd' met je zus niet aan zou willen gaan... lastig!

(Eva en Thomas vind ik overigens een hele mooie combinatie!)
pi_116972530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:44 schreef oh-oh het volgende:
Als ze de naam exclusief had willen houden dan had ze hem als eerste naam moeten gebruiken.
Dat je je kind niet dezelfde naam geeft als het kind van je broer of zus is te begrijpen, het is voor oma best vervelend als ze er altijd bij moet zeggen of het om Anna van Sander of Anna van Jeroen gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 september 2012 @ 11:13:06 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116972717
De zus van Nigella heet Thomasina.

just saying O-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116972740
Ik zou me er niet door laten tegenhouden Danic. Bij ons in de familie aan mijn vaders kant heten bijna alle jongens Harm, of als eerste naam of als tweede naam. Mikael zijn tweede naam is ook Harm. Die van mijn broer en vader ook. Mijn broer heeft zijn zoon maar 1 naam gegeven maar die had ook de naam wel mogen gebruiken. Sinds wanneer heeft iemand een alleenrecht op een naam?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 19 september 2012 @ 11:16:23 #33
176471 oh-oh
pi_116972838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zou me er niet door laten tegenhouden Danic. Bij ons in de familie aan mijn vaders kant heten bijna alle jongens Harm, of als eerste naam of als tweede naam. Mikael zijn tweede naam is ook Harm. Die van mijn broer en vader ook. Mijn broer heeft zijn zoon maar 1 naam gegeven maar die had ook de naam wel mogen gebruiken. Sinds wanneer heeft iemand een alleenrecht op een naam?
Nou ja niet zomaar op een naam, maar op een opa meer. Ik vind het echt tamelijk absurd :D
( Groucho Marx )
pi_116972872
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou ja niet zomaar op een naam, maar op een opa meer. Ik vind het echt tamelijk absurd :D
Ja juist ook nog omdat het van opa was.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:18:00 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116972894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]

ik ook. Het voelt voor mij een beetje als de leukste zus competitie, en dat zus spijt heeft niet de vernoeming als eerste naam te geven. [/psychologievandekoudegrond]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116972957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:18 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik ook. Het voelt voor mij een beetje als de leukste zus competitie, en dat zus spijt heeft niet de vernoeming als eerste naam te geven. [/psychologievandekoudegrond]
Dat wilde ik net zeggen. Misschien dat zus hem nu ineens knijpt omdat de kans er is dat iemand de naam als eerste naam kan krijgen. En nu baalt ze dat ze dat zelf niet heeft gedaan.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:21:21 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116972997
Tamsin vind ik echt een schattige meisjesnaam. <3 en is ook afgeleid van.... :P

ja, zo kinderachtig zou ik geloof ik bijna wel zijn ja. :@
pi_116973170
Ik vind het ook een beetje flauw. Maar snap wel dat Danic ook de goede relatie met haar zus niet op het spel wilt zetten.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:27:57 #39
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_116973249
Eva en Simon O+
Oude (on)bekende.
pi_116973284
En je kunt Thomas ook op veel manier schrijven :P
pi_116973320
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:26 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het ook een beetje flauw. Maar snap wel dat Danic ook de goede relatie met haar zus niet op het spel wilt zetten.
Wat de zus in feite al gedaan heeft door het alleenrecht op een vernoeming naar opa op te eisen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116973477
Ja, dat is ook wel een punt.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:34:24 #43
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_116973492
Ben t ook met de rest eens, Danic. Ontzettend flauw van je zus. Helaas heb je daar waarschijnlijk niet zo veel aan.... Maar idd wat Leandra zegt: doordat je zus in feite nu de naam claimt, is er eigenlijk al een 'verstoring' in jullie relatie... Kortom: echt niet tof van haar.

O en Eva en Thomas of Eva en Tom vind ik echt O+ . (En niet eens Tom mogen gebruiken is zo mogelijk nog kinderachtiger!)

Maar als t echt mijn droomnaam zou zijn, weet ik niet of ik me er door zou laten weerhouden, hoor.
pi_116973840
Grappig.... de naam werd gebruikt om hem van anderen met dezelfde naam te onderscheiden.

quote:
Aramees 'tweeling', vergelijk Gri. Didymus. Volgens Eusebius was de naam van de discipel eigenlijk Juda of Judas. Thomas was een bijnaam om hem te onderscheiden van de andere met dezelfde naam. Hij was de latere apostel en werd de 'ongelovige Thomas' genoemd omdat hij aanvankelijk niet wilde geloven in de opstanding van Christus (Johannes 20, 24-29). Volgens de overlevering zou hij martelaar in Indiė geworden zijn. Kerkelijke feestdag: 21 december. Voorts als heiligen: 1) Thomas van Aquino, geboren 1226 bij Monte Cassino, een van de grootste theologen uit de Middeleeuwen; gestorven 1274; kerkelijke feestdag: 7 maart; 2) Thomas Becket, geboren in Londen omstreeks 1118. In 1162 werd hij aartsbisschop van Canterbury; vermoord in 1170. Kerkelijke feestdag: 29 december. Zijn verering verbreidde zich spoedig over Europa; 3) Thomas Morus (More), schrijver van het bekende 'Utopia'. Wegens zijn weigering om afstand te doen van het katholieke geloof werd hij in de Tower onthoofd. In 1935 werd hij gecanoniseerd; kerkelijke feestdag: 6 juli. De naam was al in de tijd van de Merovingen in gebruik. In Nederland is hij sinds de 12e eeuw aan te treffen. Via de verkorting Maes werd de naam soms verward met Dammaes (zie Damasus), bijvoorbeeld Dammas = Thomas = Thaem van Hogendorp, heer van Spaernewoude, ca.1442 (Ned. L. 1959, 165). De populariteit ging niet alleen uit van de verering van de apostel, maar ook van die der genoemde heiligen, vooral Thomas van Aquino. Ook in Engeland was hij al vroeg zeer frequent.
Bron

Oeh, Thaem vind ik wel mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116974008
Ik ben het met de andere dames eens, ik zou de naam gewoon gebruiken :Y
pi_116974106
En anders:
Eva en Maas of
Eva en Mas
pi_116974183
Maas?
pi_116974209
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Maas?
Ja ik zocht op de naam Thomas en kwam als afkorting daarvan Maas tegen. Had er ook nog niet als naam van gehoord!

Vorig jaar toch 38 keer gegeven!!
pi_116974302
Danic, even voor de goede orde :+ : Degene naar wie vernoemd wordt heet letterlijk 'Thomas'. De tweede naam van het zoontje van je zus is ook 'Thomas'. Klopt dat?

In dat geval moet je je zoon gewoon Tom kunnen noemen als jullie dat willen en jullie die naam zo mooi vinden. Kom nou :{w
  woensdag 19 september 2012 @ 11:57:34 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116974304
Ik ken een Tamąs. vind ik ook mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')