SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25_ _ | | | | _ _
| || || | | || || |
=H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
|_||_|| | | | | | | ||_||_|
|_| / | | \ |_|
| | | |
\ (_ /~~~\ _) /
\ \ ( '_' ) / /
\ )\ = /( /
\ (_) (_) /
\ / ~~~ \ /
( )
\ /
\ /
)==(O)==(
/ \
/____/ \____\
/ / \ \
/ / \ \
( ) ( )
| | | |
| | | |
|___| |___|
(___) (___)
============================================================If not now, then when.![]()
drommels, die topics gaan ook rap vol hier.
in ieder geval, ik train mijn deadlift op 4*12(+opwarmsetje). Ik hoorde van meerdere mensen dat dit vel herhalingen zijn, en dat velen op 3*8 of 5*5 ofzo deadliften.
Maakt dat nou eigenlijk uit, die verschillen tussen 4*12 of 3*8. Ik heb een beetje het vermoeden dat het gerommel in de marge is als je maar gewoon lekker aan het tillen bent.![]()
Als je het over 60 kilo deadlift hebt maakt het niet zo uit nee. Maar 5 x 5 krijgt je sterker dan 4 x 12.![]()
ah oke. Toevallig vandaag nog deads gedaan(4*12 natuurlijk), dus duurt nog een paar dagen voordat ik 'em weer doe. Maar ik zal die 5*5 dan eens een proberen, kijken of het wat is.quote:Op maandag 17 september 2012 22:33 schreef Snakey het volgende:
Als je het over 60 kilo deadlift hebt maakt het niet zo uit nee. Maar 5 x 5 krijgt je sterker dan 4 x 12.![]()
Frustratie van werk en dan is het knallen!! Of gewoon 10g eiwitten, koffie met suiker en rustig fietsen naar de sportschool. Als je echt zo moe bent moet je gewoon niet sporten imo.quote:Op maandag 17 september 2012 20:59 schreef michiel_merk het volgende:
wat gebruiken jullie voor de training als energie boost?
ik heb vandaag maar eens een ampul lquid pure guarana in genomen
zit nu nog te stuiterenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vandaag weer sinds lange tijd een chin en pull ups gedaan. Mijn lijf voelt het, maar ging toch redelijk goed.
Vanaf nu gewoon weer standaard elke training 1 variant doen.![]()
Nee man, dan zit je op 2 kilo (!!!!!) per maand = 24 kilo (!!!!) per jaar! Context!quote:Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Tito_Makani het volgende:
Wat was nou de ideale gewichtstoename op een bulk, 0,5kg per week?
Er wordt aangenomen dat je max 6-12 kilo aan spier kunt aankomen in je newbee jaar, en als vuistregel de helft elk jaar daarna (3-6 kilo in jaar 2, 1.5-3 kilo in jaar 3 etc). Ik denk dat dit realistische waardes zijn.
http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/
Kijk maar hoeveel spier je denkt in een jaar te kunnen krijgen. Deel dat door 52 en dan heb je ongeveer de gain per week.
Ik hield/hou 0.10-0.15 kg per week aan, gezien mijn geringe lengte en massa. Maar je ontkomt er niet aan wat vet erbij te gainen als je maximale spiergains wil bereiken. De truc is niet teveel vet gainen. Of wel, als je dat wil.
En nogmaals, context, als je een concentratiekamp ecto bent kun je best de eerste tijd 0.5 kg per week gainen, gezien je naast spier ook best wat vet eraan mag plakken.Confidence through competence![]()
Vet ja, niet qua spieren, tenzij je er iets bij gebruikt.quote:Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Tito_Makani het volgende:
Wat was nou de ideale gewichtstoename op een bulk, 0,5kg per week?Land of the free. Home of the brave.![]()
Dacht dat 0,5kg normaal was zeker als beginner
Rippetoe zei dat 1-1.5 lbs goed was als beginner en als het 2 lbs was dan moest je minder eten. 1 lbs is ongeveer 0,45kg![]()
Als hij het over een concentratiekamp ecto had (en in SS heeft hij het vaak over hard gainers), dan is in de eerste weken/maanden 0.5 kg per week prima, aangezien je ook wat vet zou willen pakken.quote:Op maandag 17 september 2012 23:16 schreef Tito_Makani het volgende:
Dacht dat 0,5kg normaal was zeker als beginner
Rippetoe zei dat 1-1.5 lbs goed was als beginner en als het 2 lbs was dan moest je minder eten. 1 lbs is ongeveer 0,45kg
Maar 0.5 kg per week over een jaar is 26 kilo, en 26 kilo aan spier aankomen in een jaar kan natuurlijk niet.Confidence through competence![]()
Welke pagina zegt hij dat?quote:Op maandag 17 september 2012 23:25 schreef duncannn het volgende:
Rip beweert ook dat je aan het einde van SS rond de 18-20% bf moet zitten.Confidence through competence![]()
Heb het even snel nagelezen en heb het iets verkeerd herinnert. Hij zegt dat het OK is om rond de 18-19% bf te zitten, maar dat je vanaf dat punt wel minder kcals in moet nemen om terug te gaan naar 15-17%. Heeft het hier wel in het algemeen over harde ecto's die aan de GOMAD zitten.quote:quote:This means that your bodyfat may have also gone
from ~10% to 18-19%. This is fine; it was necessary to produce the LBM increase. But now it’s time
to modify the diet to reflect your body’s approach to its limit of fast LBM growth. It obviously can’t
go on forever, but it must occur at first to get our goal accomplished. Now, we need to drop the milk
down to a half gallon a day for a while, and then perhaps less than that. At the same time, daily caloric
intake should drop to about 4000/day, accomplished by cleaning up the carb intake and focusing on
dietary quality instead of quantity like you did at first. This will allow your bodyfat levels to drop back
to where they need to be, in the range of 15-17%, normal for athletic males in our demographic. The
fat guys should be approaching this by now as well, since their diet has been about the same since the
beginning; but their bodyweight should have started back up by now as bodyfat loss has slowed and
LBM increases have begun to exceed the loss. In this way the two extremes converge at about the same
dietary intake levels, with the guys that were skinny maintaining a slightly higher caloric intake that
reflects their natural tendency toward being skinny.![]()
Een jaar bulken lijkt me ook wat overdrevenquote:Op maandag 17 september 2012 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als hij het over een concentratiekamp ecto had (en in SS heeft hij het vaak over hard gainers), dan is in de eerste weken/maanden 0.5 kg per week prima, aangezien je ook wat vet zou willen pakken.
Maar 0.5 kg per week over een jaar is 26 kilo, en 26 kilo aan spier aankomen in een jaar kan natuurlijk niet.![]()
![]()
Mja, als dat zo is ben ik niet zo'n grote fan van zijn manier van eten, maar iedereen moet voor zichzelf weten tussen elke min. - max. bf% niveaus hij/zij wil werken tijdens het krachttrainen. Hangt ook af van je doelen natuurlijk. Rip traint voor kracht, niet voor abs. Hij is ook behoorlijk negatief over de 'obsessie met abs' / laag bf%.Confidence through competence![]()
Wat voor invloed heeft creatine eigelijk op het gewicht dat je per maand gained? weet alleen dat je meer vocht gaat opslaan![]()
creatine --> ATP/uithoudingsvermogen --> intensievere trainingen --> meer krachtgainsquote:Op maandag 17 september 2012 23:40 schreef Tito_Makani het volgende:
Wat voor invloed heeft creatine eigelijk op het gewicht dat je per maand gained? weet alleen dat je meer vocht gaat opslaan
*hoeveel* meer krachtgains je krijgt is nogal een punt van discussie.Confidence through competence![]()
Het zit trouwens in de 'Clarification' en niet in het boek zelf.
http://startingstrength.com/articles/clarification_rippetoe.pdf
Wel leuk om te lezen voor degene die SS doen of het willen doen.![]()
lolquote:I don’t want you fat, but I don't care about seeing your abs. If you want to see your abs, fine – worry about that later. I want you to get big by getting stronger, and to do this it may be necessary for your bodyfat percentage to go up in the process. Later, if necessary, the process of losing it can be more easily accomplished when you have more muscle mass. But right now, just worry about getting strong, and big will be a side-effect, as will improved body composition.
And if you don't stop misinterpreting this, I will have you all killed.Confidence through competence![]()
Haha. Droom lekker verder. Ik heb zelf een tijdje GOMAD 'gebulkt' op ongeveer driekwart kilo per week. Geloof me; je wordt zo vet als bagger. Ik ben nu aan het cutten en ben toch wel licht ontgoocheld over wat er qua massa overblijftquote:Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Tito_Makani het volgende:
Wat was nou de ideale gewichtstoename op een bulk, 0,5kg per week?Mag blij zijn als ik straks 73kg@12% ben
Nee, deze meso/endo gaat volgende keer aan de sloooooooow bulk."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb in 7 maanden zo'n 12-13kg erbij gebulkt. Best wel wat BF ook wheheh. Maarja wil binnenkort overstappen op IF 16/8. Kijken of ik dan wat minder in vet aankom. Plus dat het ideaal is, niet de hele dag rondzeulen met eten en melk, gewoon 's avonds alles naar binnen beuken.![]()
Mooi topic over bulken:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=148223303&page=1Soukidan op je oogbal.![]()
Ik zat aan het eind van mijn GOMAD bulk wel dik boven de 20%. Vooral mijn benen waren kolossaal, maar dus ook gewoon heel erg vet."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
In hoeveel tijd?quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:38 schreef star_gazer het volgende:
Ik zat aan het eind van mijn GOMAD bulk wel dik boven de 20%. Vooral mijn benen waren kolossaal, maar dus ook gewoon heel erg vet.
Hoelang GOMAD dus? 3mnd?
[ Bericht 6% gewijzigd door Snakey op 18-09-2012 10:24:33 ]![]()
Eerlijk gezegd deed ik geen volle GOMAD. Ik zat op 2 liter volle melk per dag en een berg ander voer. Zat op 3500 kcal per dag ofzo. Ik groeide als kool, maar werd dus ook ernstig snel vet. Bulk duurde een maand of 5 a 6. Zat op 85kg @ 1m74. Zit nu op 77kg en heb op mijn lifts geen kracht ingeleverd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:46 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
In hoeveel tijd?
Hoelang GOMAD dus? 3mnd?
Nee, mijn volgende bulk wordt langzaam. Ik denk IF op 0/+20% ofzo. Afhaneklijk van de resultaten daarvan misschien zelfs naar -10/+20.
[ Bericht 2% gewijzigd door Snakey op 18-09-2012 10:24:53 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Duidelijk, was benieuwd vandaarquote:Op dinsdag 18 september 2012 03:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd deed ik geen volle GOMAD. Ik zat op 2 liter volle melk per dag en een berg ander voer. Zat op 3500 kcal per dag ofzo. Ik groeide als kool, maar werd dus ook ernstig snel vet. Bulk duurde een maand of 5 a 6. Zat op 85kg @ 1m74. Zit nu op 77kg en heb geen op mijn lifts kracht ingeleverd.
Nee, mijn volgende bulk wordt langzaam. Ik denk IF op 0/+20% ofzo. Afhaneklijk van de resultaten daarvan misschien zelfs naar -10/+20.![]()
![]()
Ik ben tijdens mijn cut met mijn squat zelfs licht vooruit gegaan. Ik squat nu 3x5x92.5kg. 100kg zit er denk ik tijdens de cut helaas niet meer in, omdat ik het wel heel erg zwaar krijg nu.quote:
Het interesseert me echt geen reet dat een slow bulk jaren gaat duren; ik ben gemotiveerd om te trainen en heb alle tijd van de wereld."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nah, Slow bulk is niks mis mee aan al die aangemaakte vetcellen bij een snelle bulk kom je nooit meer vanaf, in de cut lopen ze alleen maar leeg, maar weg gaan ze niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 03:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mijn cut met mijn squat zelfs licht vooruit gegaan. Ik squat nu 3x5x92.5kg. 100kg zit er denk ik tijdens de cut helaas niet meer in, omdat ik het wel heel erg zwaar krijg nu.
Het interesseert me echt geen reet dat een slow bulk jaren gaat duren; ik ben gemotiveerd om te trainen en heb alle tijd van de wereld.
Denk dat Slow bulk inderdaad de betere optie is.
![]()
![]()
Voor zover ik weet creëert je lichaam geen extra vetcellen na de puberteit, maar worden ze alleen opgevuld?quote:Op dinsdag 18 september 2012 04:01 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nah, Slow bulk is niks mis mee aan al die aangemaakte vetcellen bij een snelle bulk kom je nooit meer vanaf, in de cut lopen ze alleen maar leeg, maar weg gaan ze niet.
Denk dat Slow bulk inderdaad de betere optie is.
![]()
VInd het toch raar, toen ik 3 maanden geleden begon met SS woog ik 77-78kg en weeg nu 84kg (Weeg sinds kort pas wekelijks en zit rond de 0,3-0,5kg per week) En ik heb niet het gevoel als ik de spiegel kijk dat mijn vetpercentage echt omhoog is gegaan. Die snelle gains zijn natuurlijk ook beginner gains en vocht van creatine. Eeet zo'n 3.6kcal per dag en ben 1,89m
Ik vraag me af wanneer ik begin te stallen met SS, heb wel is een training dat een oefening niet lukt maar de volgende training lukt die dan vaak wel weer en kan ik weer omhoog in gewicht![]()
Kan ook wel als adult, maar wel in veel mindere mate.quote:Op dinsdag 18 september 2012 07:27 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Voor zover ik weet creëert je lichaam geen extra vetcellen na de puberteit, maar worden ze alleen opgevuld?![]()
Als je er nooit meer vanaf komt, wat moet je dan doen om shredded as fuck te worden? Behalve liposuctie?This isn't even my final form.![]()
Tenzij je een of andere malle ziekte hebt kan iedereen er vanaf komen volgens mij.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:31 schreef Levolution het volgende:
Als je er nooit meer vanaf komt, wat moet je dan doen om shredded as fuck te worden? Behalve liposuctie?
Ik ken iemand van 235kilo, als die gaat afvallen kan ik me voorstellen dat er wat operaties nodig zijn om van de overtollige huid af te komen though.![]()
![]()
235kg, damn. Overtollig huid zou mijn laatste zorg zijn op dat gewicht.This isn't even my final form.![]()
Vocht van creatine zorgt voor een lagere BF%quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:29 schreef Tito_Makani het volgende:
En ik heb niet het gevoel als ik de spiegel kijk dat mijn vetpercentage echt omhoog is gegaan. Die snelle gains zijn natuurlijk ook beginner gains en vocht van creatine.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Jah. de laatste keer dat ik hem zag begon hij allerlei ziektes te krijgen. Zulke mensen zijn vreselijk. Heel de tijd in slaap vallen, echt overal. Na een flinke maaltijd 'stiekem' de koelkast induiken en een halve chocolade taart opschransen. Het is echt vreselijk om te zien hoe iemand zichzelf op die manier kapot maakt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:38 schreef Levolution het volgende:
235kg, damn. Overtollig huid zou mijn laatste zorg zijn op dat gewicht.![]()
Als er geen vet in zit zijn het heel kleine celletjes en ben je dus niet dikquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:31 schreef Levolution het volgende:
Als je er nooit meer vanaf komt, wat moet je dan doen om shredded as fuck te worden? Behalve liposuctie?. Verder kunnen ze via apoptose ook doodgemaakt worden, maar dat gebeurt pas als je langere tijd dun bent.
[ Bericht 7% gewijzigd door Autobandje op 18-09-2012 12:05:04 ]![]()
Dikke mensen moet je pesten dan krijgen ze vanzelf de motivatie om af te vallen, je moet het alleen niet te veel doen anders krijgen ze de motivatie om zelfmoord te plegen en dat is ook weer niet de bedoeling![]()
Ecto's ook danquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:44 schreef Tito_Makani het volgende:
Dikke mensen moet je pesten dan krijgen ze vanzelf de motivatie om af te vallen, je moet het alleen niet te veel doen anders krijgen ze de motivatie om zelfmoord te plegen en dat is ook weer niet de bedoeling![]()
![]()
48 herhalingen deadlift is ook wel heel veel he, dan zit je op 30-40% van je 1RM ofzo?quote:Op maandag 17 september 2012 22:37 schreef tarantism het volgende:
[..]
ah oke. Toevallig vandaag nog deads gedaan(4*12 natuurlijk), dus duurt nog een paar dagen voordat ik 'em weer doe. Maar ik zal die 5*5 dan eens een proberen, kijken of het wat is.![]()
Doe ik ook, zitten mensen bij mij op de opleiding die 1,85 zijn en iets van 60 kilo wegen en die zijn dan ook nog trots op hun Auschwitz absquote:![]()
![]()
Of je aankomt of niet heeft niks met IF of hoeveel keer eten of wanneer eten te maken, maar of je energieoverschot of -tekort hebt. Als je evenveel eet tijdens IF als ervoor komt je praktisch hetzelfde aan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:11 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb in 7 maanden zo'n 12-13kg erbij gebulkt. Best wel wat BF ook wheheh. Maarja wil binnenkort overstappen op IF 16/8. Kijken of ik dan wat minder in vet aankom.
Het lijkt wel alsof het niet uitmaakt hoe vaak Berkhan dit op z'n website zet, mensen denken dat je van vasten vet afvalt ipv het energietekort wat je creëert....Confidence through competence![]()
Ik heb zelf het idee dat ik rond de 40-50% zit, alhoewel het al een tijdje geleden is dat ik 1RM heb vastgesteld. Overigens hou ik ook 4*12 aan bij squats, OHP en benchpress. Misschien toch m'n schema maar weer aanpassen danquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:50 schreef 16meter het volgende:
[..]
48 herhalingen deadlift is ook wel heel veel he, dan zit je op 30-40% van je 1RM ofzo?![]()
![]()
Aardig filmpje, maar hij zegt dat een goede vorm ondergeschikt is aan vooruitgang.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:07 schreef Sapstengel het volgende:
Leuk filmpje over bulken en cutten, gast woog op een gegeven moment 387 lbs![]()
Er stond vandaag hier in de gym een gozer even 2x230kg deadlift eruit te persen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Kan iemand mij uitleggen hoe preventief BCAA's in de cut nou eigenlijk echt zijn?If not now, then when.![]()
Dat weet ik niet, maar deze is wel interessant (2004 though)quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe preventief BCAA's in de cut nou eigenlijk echt zijn?
http://jn.nutrition.org/content/134/6/1583S.full![]()
Mijn bodybuildende zwager uit schotland heeft een britse competitie gewonnen in zijn klasse, mag nu door naar miami (en krijgt tickets etc!). Denk dat het een hoop scheelde dat zn tegenstander niet kon poseren
Maar kijk die Teres major op 1:53 dan, net een rug-boob![]()
![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nicequote:Op dinsdag 18 september 2012 14:46 schreef Zith het volgende:
Mijn bodybuildende zwager uit schotland heeft een britse competitie gewonnen in zijn klasse, mag nu door naar miami (en krijgt tickets etc!). Denk dat het een hoop scheelde dat zn tegenstander niet kon poseren
Maar kijk die Teres major op 1:53 dan, net een rug-boob![]()
![]()
![]()
![]()
bulking bradas;
Ik wil de kcal weer gaan opvoeren, maar absoluut niet terug naar de vette staat waarin ik was voor m'n cut van deze zomer...
Welke surplus hanteren jullie voor jullie 'slow bulk', ik zat te denken aan 250-300 kcal?Is allemaal erg discutabel.. ik heb er nooit wat van gemerkt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe preventief BCAA's in de cut nou eigenlijk echt zijn?
Zou niemand BCAA's aanraden.![]()
Even snel tussendoor, meer dan 5 gram creatine per dag is toch onzin? Ga over een week weer beginnen met creatine maar lees overal (bb fora) dat iedereen zwaaar over die 5 gram heen gaat. Lijkt me niet de bedoeling toch?,,/![]()
Dank je, heb hem zojuist doorgelezen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar deze is wel interessant (2004 though)
http://jn.nutrition.org/content/134/6/1583S.fullIs allemaal erg lastig. Wat ik zelf ga doen is het langzaam opvoeren (vanaf 200Kcal tot 500Kcal) en dan evalueren bij welke hoeveelheid ik minimaal vet en 'maximaal' spier gain.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef 16meter het volgende:
bulking bradas;
Ik wil de kcal weer gaan opvoeren, maar absoluut niet terug naar de vette staat waarin ik was voor m'n cut van deze zomer...
Welke surplus hanteren jullie voor jullie 'slow bulk', ik zat te denken aan 250-300 kcal?Niemand BCAA's aanraden is wat voorbarig. Als ik het goed gelezen heb dan zeggen ze in die studie dat er inderdaad aangetoond is dat BCAA's spier afbraak tegen gaan maar dat het nog niet zeker is of het wel echt aan de BCAA supplementatie ligt. Daarnaast geven ze ook aan dat er nog meer onderzoek naar gedaan moet worden (als dat al niet gedaan is).quote:Is allemaal erg discutabel.. ik heb er nooit wat van gemerkt.
Zou niemand BCAA's aanraden.
Het is dan ook slechts preventief.If not now, then when.![]()
Het is wel fijn trouwens dat wij in het huidige tijdperk gewoon naar de slachterij kunnen in plaats van dat wij zelf moeten jagen op het vlees.![]()
Die gaat er vanavond in.![]()
If not now, then when.![]()
250 - 300 lijkt mij een prima start. Je kan het gaandeweg altijd tweaken natuurlijk. Als je te hard gaat je surplus wat verlagen, niet hard genoeg je surplus wat verhogen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef 16meter het volgende:
bulking bradas;
Welke surplus hanteren jullie voor jullie 'slow bulk', ik zat te denken aan 250-300 kcal?![]()
Als vlees niet duur was dan had ik alles opgegeten.quote:Maar het zijn aardig grote stukjes, 1,3cm dik.
Wat zou zo'n hele koe nou kosten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
BCAA's zijn leuk bij een kcal/eiwit tekortquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dank je, heb hem zojuist doorgelezen.
[..]
Is allemaal erg lastig. Wat ik zelf ga doen is het langzaam opvoeren (vanaf 200Kcal tot 500Kcal) en dan evalueren bij welke hoeveelheid ik minimaal vet en 'maximaal' spier gain.
[..]
Niemand BCAA's aanraden is wat voorbarig. Als ik het goed gelezen heb dan zeggen ze in die studie dat er inderdaad aangetoond is dat BCAA's spier afbraak tegen gaan maar dat het nog niet zeker is of het wel echt aan de BCAA supplementatie ligt. Daarnaast geven ze ook aan dat er nog meer onderzoek naar gedaan moet worden (als dat al niet gedaan is).
Het is dan ook slechts preventief.![]()
Ja ik lees zoveel verschillende dingenquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef -Menn0- het volgende:
Even snel tussendoor, meer dan 5 gram creatine per dag is toch onzin? Ga over een week weer beginnen met creatine maar lees overal (bb fora) dat iedereen zwaaar over die 5 gram heen gaat. Lijkt me niet de bedoeling toch?
- Laadfase van 25gr per dag, daarna elke dag 5.
- Gewoon 5gr per dag voor 8 weken oid.
Maar heb ook wel eens gelezen dat gasten idd 35 gram per dag nemen elke dag, voor een maand en dan een maand off.![]()
Ja, ben al sinds februari bezigquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:54 schreef seto het volgende:
Het bulken kan weer bijna beginnen heren, of zijn er hier al mensen begonnen?. Ik bulk gewoon door tot volgend voorjaar en dan in de cut. Ga wel binnenkort over op leangainen, nadat ik een schema heb opgesteld voor mn cals en macros en even heb geprobeerd of dat lukt.
![]()
Same here broeder, ik aim voor 200-300 kcal ja.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef 16meter het volgende:
bulking bradas;
Welke surplus hanteren jullie voor jullie 'slow bulk', ik zat te denken aan 250-300 kcal?
Of toch du vader?![]()
Gewoon elke dag 5 gram.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef -Menn0- het volgende:
Even snel tussendoor, meer dan 5 gram creatine per dag is toch onzin? Ga over een week weer beginnen met creatine maar lees overal (bb fora) dat iedereen zwaaar over die 5 gram heen gaat. Lijkt me niet de bedoeling toch?
Geen oplaadfases, stopfases, dubbelfases of wat dan ook.Soukidan op je oogbal.![]()
rly man? laadfase is niet meer dan 10gr per dag man.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ik lees zoveel verschillende dingen
- Laadfase van 25gr per dag, daarna elke dag 5.
- Gewoon 5gr per dag voor 8 weken oid.
Maar heb ook wel eens gelezen dat gasten idd 35 gram per dag nemen elke dag, voor een maand en dan een maand off.
Sowieso schijnt het allemaal achterhaald te zijn en hoef je niet meer te cyclen.Deathlift or Die.![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:54 schreef seto het volgende:
Het bulken kan weer bijna beginnen heren, ik ben al begonnen.![]()
Ja ik doe niet aan laadfases, gewoon constant 5gr per dag.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:30 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
rly man? laadfase is niet meer dan 10gr per dag man.
Sowieso schijnt het allemaal achterhaald te zijn en hoef je niet meer te cyclen.
Enige waar ik aan moet denken is genoeg water drinken, maar ik zet altijd een 1.5l fles naast me neer die op een werk/schooldag iig leeg gaat. En dan 's ochtends, bij het avondeten en 's avonds nog een paar glazen.![]()
Dips
Dips became an outlaw because the resistance is your body weight instead of some special expensive machine. All the regurgitated "dips hurt the shoulders" articles and blogs also played a role in vilifying it.
To be more manly, the goal would be either to nail 30 clean reps with bodyweight or work up to a set of 10 reps with 100 pounds strapped to your waist. Watch this video of current UFC champ Frankie Edgar busting out 100 dips in three minutes. See if you can top his numbers.
Vandaag voor het eerst geprobeerd. Wel na 3 setjes incline bench press, maar toch. 42 haalde ik in 3 minuten. Wie haalt er meer.![]()
![]()
Wat weeg je? Ik doe er een stuk of 15 - 20 bij 98 kilo. Aan het eind van een workout that is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef kevin_ het volgende:
Vandaag voor het eerst geprobeerd. Wel na 3 setjes incline bench press, maar toch. 42 haalde ik in 3 minuten. Wie haalt er meer.![]()
![]()
76 kilo. Met een dumbbell van 30kg tussen mijn benen, doe ik er 7.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat weeg je? Ik doe er een stuk of 15 - 20 bij 98 kilo. Aan het eind van een workout that is.![]()
![]()
Bij ons zijn de dipstangen echt te wijd uit elkaar, daar krijg ik dus wel last van in mijn schouder (van smaller dippen niet). Dat ding is niet gebouwd voor mannetjes van mijn formaat.This isn't even my final form.![]()
Ik heb een dip belt, maar als ik daar 10 kilo aan hang doe ik er nog maar 6 ofzo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef kevin_ het volgende:
[..]
76 kilo. Met een dumbbell van 30kg tussen mijn benen, doe ik er 7.![]()
![]()
Vorige week al langzaam wat meer gaan eten, vanaf vandaag aan het bulken. Ook voor de eerste keer redelijk dirty trouwens.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:54 schreef seto het volgende:
Het bulken kan weer bijna beginnen heren, of zijn er hier al mensen begonnen?
Daar gaan mijn abs![]()
![]()
Al enkele weken aan 't bulken, kom goed aan. Nog bedankt dat iemand MyFitnessPal noemde een tijdje terug, wat een uitkomst.
![]()
Ja, top app hequote:Op dinsdag 18 september 2012 20:32 schreef DigitalEcho het volgende:
Al enkele weken aan 't bulken, kom goed aan. Nog bedankt dat iemand MyFitnessPal noemde een tijdje terug, wat een uitkomst.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Heb net die protein fluff gemaakt, erg lekker maar wel machtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.leangains.com/(...)d-jack3d-review.htmlIf not now, then when.![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Heb net die protein fluff gemaakt, erg lekker maar wel machtig.Godverdomme, ben jij kok of zo? Ziet er goed uit man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.leangains.com/(...)d-jack3d-review.html
En die app moet ik ook eens gaan downloaden dan? Is die gratis, MyFitnessPal? Ik heb op WhatsApp na geen enkele App op mijn telefoon dus dat moet ie wel kunnen handelen..![]()
Hahaha nee man, klik op die link, is erg simpel om te maken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Godverdomme, ben jij kok of zo? Ziet er goed uit man!
En die app moet ik ook eens gaan downloaden dan? Is die gratis, MyFitnessPal? Ik heb op WhatsApp na geen enkele App op mijn telefoon dus dat moet ie wel kunnen handelen..
Ja die is gratis en is naast een mobiele app ook een web app voor op de PC.If not now, then when.![]()
"Shredded worden zonder roids is gewoon moeilijk" zei MrJ een keer tegen mij in de buurt super.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:31 schreef Levolution het volgende:
Als je er nooit meer vanaf komt, wat moet je dan doen om shredded as fuck te worden? Behalve liposuctie?
(Of iets in gelijke strekking)
Hoe zit dat dan Zeta met die vetcellen?
Als je vetcellen vol zitten en dus +/-900x hun oorspronkelijke grote hebben aangenomen zitten ze vol.
Dan gebeurd er iets magisch, als de maximale uitzetting van de vetcellen bereikt is, worden via zogenaamde 'precursor'-cellen nieuwe vetcellen gevormd.
Deze nieuwe vet cel blijft als de Klingon herpes, je hele leven bij je.
Kijk dat is waarom slow bulk meestal beter voor BB is tenzij je super ecto bent.
Je kan hem laten leeg lopen, maar niet "verbranden".
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 23:11:05 ]![]()
Allemaal aan de clen dus.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
"Shredded worden zonder roids is gewoon moeilijk" zei MrJ een keer tegen mij in de buurt super.
(Of iets in gelijke strekking)
Hoe zit dat dan Zeta met die vetcellen?
Als je vetcellen vol zitten en dus +/-900x hun oorspronkelijke grote hebben aangenomen zitten ze vol.
Dan gebeurd er iets magisch, als de maximale uitzetting van de vetcellen bereikt is, worden via zogenaamde 'precursor'-cellen nieuwe vetcellen gevormd.
Deze nieuwe vet cel blijft als de Klingon herpes, je hele leven bij je.
Kijk dat is waarom slow bulk meestal beter voor BB is tenzij je super ecto bent.
Je kan hem laten leeg lopen, maar niet "verbranden".
Maar hoe dik moet je zijn zodat er nieuwe cellen gemaakt worden? En cellen laten verwijderen lijkt mij sowieso niet slim want stel dat je een keer terugvalt dan gaat al dat vet naar andere delen waar je het misschien al helemaal niet wilt hebben.If not now, then when.![]()
ik doe 20 in 30 seconden. Met 15 kg added. Na bp, incline bp en peck deck.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef kevin_ het volgende:
Dips
Dips became an outlaw because the resistance is your body weight instead of some special expensive machine. All the regurgitated "dips hurt the shoulders" articles and blogs also played a role in vilifying it.
To be more manly, the goal would be either to nail 30 clean reps with bodyweight or work up to a set of 10 reps with 100 pounds strapped to your waist. Watch this video of current UFC champ Frankie Edgar busting out 100 dips in three minutes. See if you can top his numbers.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kOAcisPK_8
Niemand dwingt je een hoop energieoverschot te eten hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:29 schreef ZuidGrens het volgende:
vanaf vandaag aan het bulken. Ook voor de eerste keer redelijk dirty trouwens.
Daar gaan mijn absConfidence through competence![]()
Nee, dat doe ikzelf. Fuck die abs, was maar een geintje.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niemand dwingt je een hoop energieoverschot te eten hoor.![]()
Artikel voor de bulkers. http://www.muscleandstren(...)muscle-building-plan
Ik vind de artikelen van Steve Shaw altijd wel goed. No nonsense man.![]()
Niet meer cyclen? Lijkt me niet goed voor je lichaam ivm lui worden en dan geen eigen creatine productie in je lichaam. Of is dat niet t geval?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:30 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
rly man? laadfase is niet meer dan 10gr per dag man.
Sowieso schijnt het allemaal achterhaald te zijn en hoef je niet meer te cyclen.,,/![]()
Ik zak totdat m'n schouders op gelijke hoogte met de bar zijn dat is toch beduidend zwaarder dan wat ik hier ziequote:Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef kevin_ het volgende:
Dips
quote:Op woensdag 19 september 2012 00:10 schreef Snakey het volgende:
Artikel voor de bulkers. http://www.muscleandstren(...)muscle-building-plan
Ik vind de artikelen van Steve Shaw altijd wel goed. No nonsense man.Dat klopt wel wat hij zegt.quote:Train and eat smart. If you eat big but aren't training hard you may add fat. Extra calories without progressively more challenging workouts are simply extra calories. If you train smart, but aren't eating enough, you're making it harder to build muscle.
Confidence through competence![]()
Sowieso een goed artikel. Misschien nog een spoiler in de OP toevoegen met 'Handige linkjes' en dan die erbij zetten en overige goede artikels?If not now, then when.![]()
Probeer eens 0% / +20% (op onderhoud op rustdagen, +20% op gymdagen). Zodra mijn VP acceptabel is, wil ik zo gaan slow bulkenquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef 16meter het volgende:
bulking bradas;
Welke surplus hanteren jullie voor jullie 'slow bulk', ik zat te denken aan 250-300 kcal?
[..]
Is allemaal erg discutabel.. ik heb er nooit wat van gemerkt.
Zou niemand BCAA's aanraden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Probeer eens zoveel mogelijk in 3 minuten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:27 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik doe 20 in 30 seconden. Met 15 kg added. Na bp, incline bp en peck deck.Zwaarder inderdaad, maar volgens mij niet nodig. Als ik zelf zo diep ga, heb ik binnen de kortste keren verneukte schouders.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zak totdat m'n schouders op gelijke hoogte met de bar zijn dat is toch beduidend zwaarder dan wat ik hier zie![]()
Dat is te diep, vroeg of laat krijg je hier problemen mee.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zak totdat m'n schouders op gelijke hoogte met de bar zijn dat is toch beduidend zwaarder dan wat ik hier zie
Niet echt veder dan 90 graden is ideaal. Doe 4 sec. rustig omhoog, 4 sec rustig naar beneden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: