Die ambassadeur had niks met het filmpje te maken en was dus zielig. (ben ik mee eens trouwens)quote:Op maandag 17 september 2012 21:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neehoor, moeten ze maar geen kernbommen maken.
Al Qaida is geen ledenvereniging.quote:Op maandag 17 september 2012 21:53 schreef Jian het volgende:
Slechts 0,00019% van alle moslims is lid van al Qaida, da's dus helemaal geen probleem, waar hebben we het over
Kut, waar betaal ik dan al die jaren al contributie aan?quote:Op maandag 17 september 2012 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al Qaida is geen ledenvereniging.
Leider? Al Qaeda heeft volgens mij net zo min een leider als de Occupy-"beweging" dat heeft.quote:Op maandag 17 september 2012 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al Qaida is geen ledenvereniging.
Het is meer zoiets als de PVV. 1 leider en de rest volgt. En wie afvallig is, wordt kapodtgemaakt. Al dan niet letterlijk.
Mwah, wel iets meer structuur; die Al-Zawahiri (of hoe heetie), de nummer 2 die in Jemen weggedronet werd, er zitten wel wat mannen met baarden en aanzien daar...quote:Op maandag 17 september 2012 21:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Leider? Al Qaeda heeft volgens mij net zo min een leider als de Occupy-"beweging" dat heeft.
'iets' meer dan. Want in feite schaart de VS iedereen die het niet eens is met hun aanwezigheid daar onder Al Qaeda, of dit nu een legitieme strijder is, of een boer die net zijn halve familie heeft zien uitgemoord worden door een drone en vervolgens alleen 'oeps sorry' te horen krijgt, besluit om ook maar eens mee gaat helpen om die lui daar weg te krijgen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, wel iets meer structuur; die Al-Zawahiri (of hoe heetie), de nummer 2 die in Jemen weggedronet werd, er zitten wel wat mannen met baarden en aanzien daar...
Zeg je er niet bij.quote:Op maandag 17 september 2012 21:38 schreef De_Guidance het volgende:
Moslimwereld in vuur en vlam om film? Slechts 0,0006 procent demonstreert
Islamitische wereld lijkt in brand te staan wegens de anti-islamfilm Innocence of Muslims. In werkelijkheid demonstreren zo’n tienduizend mensen, oftewel 0,0006 procent van alle moslims wereldwijd.
Wie de voorbije dagen naar het journaal heeft gekeken, heeft ongetwijfeld de indruk dat de islamitische wereld in vuur en vlam staat. Persbureau Novum kopte vanmiddag nog ‘Protesten tegen anti-islamfilm gaan door’ en schreef dat “in verschillende Aziatische landen opnieuw gedemonstreerd” werd tegen de film waarin profeet Mohammed wordt afgeschilderd als kinderverkrachter.
‘RECENTE GEWELD IN EGYPTE HAD NIETS TE MAKEN MET FILM’
Hoewel er veel media-aandacht voor de protesten is, demonstreert in werkelijkheid maar een “miniscule minderheid” van de moslims, schrijft onze correspondent in Egypte Gert van Langendonck vandaag in nrc.next. Hij was de afgelopen dagen in zijn standplaats Kairo getuige van geweld, maar de rellen in de Egyptische hoofdstad hadden niets te maken met de film.
OVERWELDIGENDE MEERDERHEID GING NIET MEE IN SPEL EXTREMISTEN’
Als je naar de hele islamitische wereld kijkt, komt volgens Van Langendonck een beeld naar voren van “een al met al ingetogen reactie”:
In de meeste landen kwamen niet meer dan enkele honderden mensen op straat; op sommige plaatsen ging het om enkele duizenden. Allemaal samen genomen dus niet veel meer dan 10.000 mensen, of minder dan 0,0006 procent van alle moslims in de wereld (1,6 miljard). Al waren het er honderdduizend, dan ging het nog altijd om slechts 0,006 procent. Met andere woorden: de overweldigende meerderheid van de moslims is niet meegegaan in het spel van de extremisten aan beide kanten: de radicale Egyptische kopten en hun fundamentalistische christelijke bondgenoten in de VS die de film hebben gemaakt en gepromoot, en de radicale islamitische media die gretig op hun provocatie zijn gegaan.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)reert-00006-procent/
interessant onderzoek.quote:Op maandag 17 september 2012 22:07 schreef Jian het volgende:
Het gaat erom dat die aantallen en daaruit voortkomende percentages natuurlijk niet alles zeggen. Wat vindt die zwijgende meerderheid van de moslims, staan die grotendeels tegenover of achter de demonstranten?
Ah, de welbekende ongeinformeerde VS-bashing-bagger. Al Qaeda is helemaal de schuld van die verderfelijke VS, veule malen erger dan die paar noodgedwongen terroristjes.quote:Op maandag 17 september 2012 22:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
'iets' meer dan. Want in feite schaart de VS iedereen die het niet eens is met hun aanwezigheid daar onder Al Qaeda, of dit nu een legitieme strijder is, of een boer die net zijn halve familie heeft zien uitgemoord worden door een drone en vervolgens alleen 'oeps sorry' te horen krijgt, besluit om ook maar eens mee gaat helpen om die lui daar weg te krijgen.
tijd dat er gezegd wordtquote:
Dat werd gezegd maar die persoon werd belachelijk gemaakt.quote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tijd dat er gezegd wordt
don't fuck with liberty!
Late reactie, maar toch; enige blijk van zelfreflectie, ik word helemaal warm van binnenquote:Op maandag 17 september 2012 21:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar zat ik dan ook fout mee.
en toch heeft hij gelijk.quote:Op maandag 17 september 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat werd gezegd maar die persoon werd belachelijk gemaakt.
Hoe kom je erbij dat dat "aldus links Nederlands" is? Leg eens uit?quote:Op maandag 17 september 2012 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een ongelovige hond en een vies varken dat sowieso al niet in de erudiete, hoogbeschaafde, door ons verneukte moslimwereld thuishoort. Terecht dat ie dood is.
Aldus links Nederland.
je hebt gelijk. die mensen hadden het volste recht om die ambassadeur te vermoorden om dat filmpjequote:Op maandag 17 september 2012 22:16 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar het westen is ook alleen maar voor vrijheid wanneer het hun uitkomt.
Nu ga je weer te ver, ze hadden wel het recht om te demonstreren voor de ambassade.quote:Op maandag 17 september 2012 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt gelijk. die mensen hadden het volste recht om die ambassadeur te vermoorden om dat filmpje
Laten we zeggen dat ze er allemaal achter staan, klinkt mijn optie dan niet steeds beter in de oren? Namelijk leven en laten leven.quote:Op maandag 17 september 2012 22:19 schreef Jian het volgende:
At least three-quarters of Muslims in Egypt and Pakistan say they would favor making each of the following the law in their countries: stoning people who commit adultery, whippings and cutting off of hands for crimes like theft and robbery and the death penalty for those who leave the Muslim religion. Majorities of Muslims in Jordan and Nigeria also favor these harsh punishments.
http://pewresearch.org/pu(...)n-politics-democracy
Wat zouden ze zeggen, wanneer je zou vragen wat er moet gebeuren met mensen die de Profeet beledigen?
De thans zwijgende meerderheid?
Ze hebben de meest vreedzame mogelijkheid gebruikt. Gaan we daar nu ook over klagen? Wat een geste weer.quote:Op maandag 17 september 2012 22:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nu ga je weer te ver, ze hadden wel het recht om te demonstreren voor de ambassade.
Mata, ik vraag me echt af waarom je in het geval van je eigen post even benadrukt dat het probleem veel complexer ligt maar in het geval van moslims niet. En ik hoop (ga ervan uit, eerlijk gezegd) dat je dit kunt verklaren, bronnen, geschiedkundige verklaringen et all, zonder in alleen maar schreeuwende taal te vervallen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, het geheel is veel complexer.
Het gaat mij om de vergelijking. Alsof je geen foto's van lachende joodse of Duitse kinderen ten tijde van WOII zou kunnen tonen.
Het gros van de moslims in die landen heeft ook een haat tegen alles wat Westers, joods of Amerikaans is. Wil alleen niet zeggen dat ze zelf ook met stenen gaan gooien.
Alleen de fatsoenlijke elite (een beetje het D66-volk van Nederland) aldaar, heeft niets met die onzinnige nationalistische en religieuze kolder. Die zijn ook moslim, maar gaan gewoon zakelijk en vriendschappelijk om met "Westerse honden".
Dat deel is echter relatief gezien klein in die sterk gestratificeerde samenlevingen.
De haat jegens de VS en alle afgeleiden bij links Nederland is overweldigend veel groter dan het vermogen de achterlijkheid van de islam en haar afgeleide beschavingen in te kunnen schatten.quote:Op maandag 17 september 2012 22:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat "aldus links Nederlands" is? Leg eens uit?
Ik moet me echt gaan scheren he?quote:Op maandag 17 september 2012 21:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, wel iets meer structuur; die Al-Zawahiri (of hoe heetie), de nummer 2 die in Jemen weggedronet werd, er zitten wel wat mannen met baarden en aanzien daar...
Daarom zeg ik leven en laten leven. De moslims kunnen in het westen niets meer goed doen en ik heb sterk het gevoel dat dat wederzijds is.quote:Op maandag 17 september 2012 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hebben de meest vreedzame mogelijkheid gebruikt. Gaan we daar nu ook over klagen? Wat een geste weer.˛
Ik begrijp het nog steeds niet. Wat is "links" in dezen? Over wie heb je het?quote:Op maandag 17 september 2012 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De haat jegens de VS en alle afgeleiden bij links Nederland is overweldigend veel groter dan het vermogen de achterlijkheid van de islam en haar afgeleide beschavingen in te kunnen schatten.
Zoals wat ik in het vorige topic al schreef; de islam (in vrijwel al haar interpretaties) pist op nagenoeg alle linkse principes als een gefrustreerde Amerikaanse soldaat op een koran. Maar het 2e is veul erger dan het eerste. Denken die sukkels.
Ayaan Hirsi Ali was een van de eersten die dat begreep, Pim Fortuyn (net als Ayaan ex-PvdA) was degene die dat verder duidelijk maakte bij het grote publiek.
Islamkritiek is niet rechts, maar islamknuffelarij is wel dom links. Intelligent links is nog veel feller op de islam dan de "rechtse" LPF'ers zeg maar.
Die spagaat is een van de wortels van het verstokte debat in Europa. Links geeft de islam steeds meer ruimte in de strijd tegen de VS. Dat terwijl de vijand van jouw vijand niet per se jouw vriend moet zijn. Jegens George W. Bush stelde links zich goed en verwerend op, om die idiote gedachtegang. Maar als de islam aan bod komt, is die redelijkheid ineens totaal verdwenen.
Wegnuanceren, bagatelliseren en anderen (zoals de makers van een filmpje) de schuld geven. Waarmee je de moslimgekkies (en met name de geksten en gewieksten onder hen) vrij spel geeft.
Dom dom dom dom dom!.
Jij lijkt me niet het type die een BBQ met rose, kortgerokte en gebruinde GuccItaliaansen en een lekker lounge-housemuziekje uit de iPodspeaker laat schieten voor een carriere als onheilsprofeet met een AK47 in zijn vuistjes, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op maandag 17 september 2012 22:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik moet me echt gaan scheren he?
quote:Op maandag 17 september 2012 22:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nu ga je weer te ver, ze hadden wel het recht om te demonstreren voor de ambassade.
Dit moet een blinde grap zijnquote:Op maandag 17 september 2012 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hebben de meest vreedzame mogelijkheid gebruikt. Gaan we daar nu ook over klagen? Wat een geste weer.˛
Ik ben het volledig met je eens. Zogenaamde "toenadering" kan niet geforceerd worden.quote:Op maandag 17 september 2012 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ze er allemaal achter staan, klinkt mijn optie dan niet steeds beter in de oren? Namelijk leven en laten leven.
Met name PvdA, GroenLinks en D66. Op dat vlak denkt de SP wat meer na, op andere vlakken juist niet.quote:Op maandag 17 september 2012 22:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp het nog steeds niet. Wat is "links" in dezen? Over wie heb je het?
Ik wilde alleen maar aangeven dat het percentage demonstranten niet zo veel zegt.quote:Op maandag 17 september 2012 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ze er allemaal achter staan, klinkt mijn optie dan niet steeds beter in de oren? Namelijk leven en laten leven.
Daarom leven en laten leven. Hoogstens kun je de ambassades gaan beschermen maar het moet maar eens afgelopen zijn met het bemoeien in het MO.quote:Op maandag 17 september 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]dat toont nog steeds bijstere intolerantie aan. een gek (individu!) maakt een filmpje en daarom demonstreren. kom op zeg.
het zijn gewoon een aantal sleutelfiguren binnen de moslimgemeenschap die olie op het vuur blijven gooien. tijd dat daar een onbemand vliegtuigje op neer stort.quote:Op maandag 17 september 2012 22:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Daarom leven en laten leven. Hoogstens kun je de ambassades gaan beschermen maar het moet maar eens afgelopen zijn met het bemoeien in het MO.
Ik geloof dat een groot deel van de frustratie daar vandaan komt.
Hell noquote:Op maandag 17 september 2012 22:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij lijkt me niet het type die een BBQ met rose, kortgerokte en gebruinde GuccItaliaansen en een lekker lounge-housemuziekje uit de iPodspeaker laat schieten voor een carriere als onheilsprofeet met een AK47 in zijn vuistjes, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
die haatbaarden zijn de pest. intolerant tegen intolerantie ftw.quote:Op maandag 17 september 2012 22:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hell noTeveel genieten hier
![]()
Maar ik geloof in het leven en laten leven principe. Die haatbaarden doen dat niet, maar een behoorlijk aantal mensen in dit topic ook niet. Best wel jammer.
Die partijen keuren het goed dat een ambassadeur vermoord wordt vanwege een film? Dat mensen gaan lopen rellen? Waar wil je naartoe met je post?quote:Op maandag 17 september 2012 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met name PvdA, GroenLinks en D66. Op dat vlak denkt de SP wat meer na, op andere vlakken juist niet.
En dientengevolge hun stemmers/aanhangers. Kijk hier rond op FOK!, je ziet genoeg voorbeelden. Representatief voor een hele groep? Nee, waarschijnlijk niet. Maar wel exemplarisch voor gedachtespinsels en een totaal verknipt wereldbeeld.
Vaak is het niet hun directe schuld, omdat de meeste Nederlanders niet heel veel internationale ervaring hebben, maar dat maakt het niet minder spijtig.
Nee, tijd dat we die mensen geen aandacht geven. We moeten er alleen aandacht aan besteden mocht het fanatisme naar de westerse wereld overslaan en de kans dat dat gebeurt is natuurlijk veel kleiner als we alles terugtrekken uit het MO en dat geld natuurlijk ook voor steun in de vorm van geld.quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het zijn gewoon een aantal sleutelfiguren binnen de moslimgemeenschap die olie op het vuur blijven gooien. tijd dat daar een onbemand vliegtuigje op neer stort.
The first victim of war is innocence. Phyrrus victories included.quote:Op maandag 17 september 2012 22:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die haatbaarden zijn de pest. intolerant tegen intolerantie ftw.
Kijk, idealiter gooien we de boel van Casablanca tot Calcutta plat en maken we er een groot mooi recreatiegebied met wat zorgvuldig gecamoufleerde jaknikkers van. Maar dat gaat praktisch niet.quote:Op maandag 17 september 2012 22:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hell noTeveel genieten hier
![]()
Maar ik geloof in het leven en laten leven principe. Die haatbaarden doen dat niet, maar een behoorlijk aantal mensen in dit topic ook niet. Best wel jammer.
nee een onbemand vliegtuigje op ze. zolang ze de invloed hebben dat onschuldige mensen vermoord worden om een filmpje waar zij - nog hun land - iets mee van doen hadden, zijn ze een probleem.quote:Op maandag 17 september 2012 22:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee, tijd dat we die mensen geen aandacht geven. We moeten er alleen aandacht aan besteden mocht het fanatisme naar de westerse wereld overslaan en de kans dat dat gebeurt is natuurlijk veel kleiner als we alles terugtrekken uit het MO en dat geld natuurlijk ook voor steun in de vorm van geld.
Geef ze de kans om een islamitische heilstaat op te richten die niet wil handelen met het verderfelijke westen, ik geef het een paar maanden en dan willen ze toch wel graag met ons handel drijven.
als je het niet aanpakt overwint het. zie tibet.quote:Op maandag 17 september 2012 22:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
The first victim of war is innocence. Phyrrus victories included.
En dan zijn ze nog net zo moordlustig, zo niet moordlustiger.quote:Op maandag 17 september 2012 22:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee, tijd dat we die mensen geen aandacht geven. We moeten er alleen aandacht aan besteden mocht het fanatisme naar de westerse wereld overslaan en de kans dat dat gebeurt is natuurlijk veel kleiner als we alles terugtrekken uit het MO en dat geld natuurlijk ook voor steun in de vorm van geld.
Geef ze de kans om een islamitische heilstaat op te richten die niet wil handelen met het verderfelijke westen, ik geef het een paar maanden en dan willen ze toch wel graag met ons handel drijven.
Ik verwacht iets meer en dieper nadenken.... zeker van jou.quote:Op maandag 17 september 2012 22:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die partijen keuren het goed dat een ambassadeur vermoord wordt vanwege een film? Dat mensen gaan lopen rellen? Waar wil je naartoe met je post?
En wederom ben ik het met je eens. Alleen jammer dat een groot gedeelte van de financiele hulpverlening komt van de landen die ons voorzien van olie. Plot thickens. En zulks.quote:Op maandag 17 september 2012 22:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |